Szeregowiec
Osobiście dużo już grałem w HoMM III, bynajmniej jednak potrafię określić przydatność jednostek, dlatego chciałbym was prosić o wypisanie tutaj, według was, najlepszych ułożeń dla każdego miasta jednostek w zależności od tego, na ile jednostek można sobie pozwolić.
Inaczej mówiąc, zrobić taką tabelkę:
miasto(X):
-gdy możemy werbować tylko jeden rodzaj jednostek...
-gdy możemy pozwolić sobie na dwa...
itd, itp...
I tak samo dla innych miast.
Dzięki temu osoby mojego pokroju mogłyby się troszki poduczyć, a nie jak ja werbować na przykład masowo zombiaki będąc przekonanym, że są silne i opłacalne jak na swój poziom.
Offline
Generał
Jeśli chodzi o zombi, to mając przyspieszenie mogą z nich wyjść całkiem niezłe bestie. Mają mnóstwo HP, opornie giną i jeszcze odrobinę osłabiają przeciwnika zarazą. Takie enty/ogry niższego poziomu. Są głosy, że lepiej je przerabiać na szkielety, ale jestem przeciw tej praktyce, głównie przez rozrzut HP obu jednostek, czyniący zamianę niewydajną.
Offline
Michał nie da się takiej tabelki ułożyć niestety, bo przy deficycie kasy kupujesz jednostki zależnie od tego co ma przeciwnik, czy się w zamku bronisz itd.
Offline
To znaczy teoretycznie można powiedzieć, jakie jednostki rekrutuje się w pierwszej kolejności, ale mówiąc szczerze są to tak wątłe hipotetyczne rozważania, że nawet taki teoretyk jak ja nie widzi w tym przełożenia na rzeczywistość w najmniejszym nawet stopniu. Prawda jest taka, że tutaj czynniki zmienne (mapa ogólnie i szczególnie, liczba, umiejętności i taktyka(!) przeciwnika, etc, etc) odgrywają decydującą rolę i naprawdę nie ma możliwości, by to wszystko wstawić w schemat.
Offline
Obywatel
Bardzo ciekawy temat .
Jesli chodzi o zamek sprawa prosta . Najpierw wykupujesz kusznikow . Sa nieocenieni . Pozniej gryfy . Nie dosc ze lataja to kontruja wiele razy i jest ich mnostwo . Nastepnie Miecznikow . Dwa ciosy to rewelka .
Mnichow nie bierzemy tylko Czempionow ulepszajac w stajni bo mozna darmo . Mase kasy oszczedzasz . No i Archy .
Na koncu Mnichow .
Taka jest kolejnosc kupowania jak nie ma kasy . W zamku dosc prosta .
Offline
Tak kup kusze jako pierwsze, nie wytrzymasz tury. To są papierki. Już lepiej archy i czempionów jako pierwszych.
Offline
Generał
Jak się jest obleganym to można ich wykupić (kusze i kapłanów), chyba że przeciwnik ma lataczy/strzelaków/szybko rozbije bramę bo ma skill/farta. Wtedy biedaków czeka jesień średniowiecza. Jak ma się wieże to lepiej wykupić jakieś twardsze jednostki i grać na zwłokę licząc że czary i wieże zmiękczą wroga wystarczająco. Wieżami dało się sterować mając artylerię na mistrzu, czy mi się z piątką myli?
Offline
Generał
Jaka jednostka jest przydatna to zależy od sytuacji, ale w większości przypadków są to jednostki najsilniejsze i najdroższe. Czasami jednak najprzydatniejsza nie musi być najsilniejsza fizycznie - ot takie rusałki, a jakie przydatne na starcie, elfy są cienkie ale pięknie prują z łuków, czarty nie są najsilniejsze na poziomie ale bez nich Inferno leży itp.
Offline
Obywatel
Czas na Fortece .
Oczywiscie na poczatku ulepszone gremliny .
Gargulce sa przydatne bo lataja . Golemy pomijasz bo wolne . Magow bierzesz bo strzelaja. Dziny mozna pominac . Nagi to podstawa
niekoniecznie ulepszasz bo drogie a tylko ruch sie zwieksza. Dobrze ulepszyc jak najszybciej gigantow . W tym miescie tytani i nagi to podstawa . Niemal wystarcza tylko te dwie jednostki .
Ostatnio edytowany przez Baron (2013-05-03 22:27:11)
Offline