MJOdorczuk - 2013-02-24 09:40:10

Osobiście dużo już grałem w HoMM III, bynajmniej jednak potrafię określić przydatność jednostek, dlatego chciałbym was prosić  o wypisanie tutaj, według was, najlepszych ułożeń dla każdego miasta jednostek w zależności od tego, na ile jednostek można sobie pozwolić.

Inaczej mówiąc, zrobić taką tabelkę:

miasto(X):
-gdy możemy werbować tylko jeden rodzaj jednostek...
-gdy możemy pozwolić sobie na dwa...
itd, itp...

I tak samo dla innych miast.

Dzięki temu osoby mojego pokroju mogłyby się troszki poduczyć, a nie jak ja werbować na przykład masowo zombiaki będąc przekonanym, że są silne i opłacalne jak na swój poziom.

Sauron - 2013-02-24 10:54:59

Jeśli chodzi o zombi, to mając przyspieszenie mogą z nich wyjść całkiem niezłe bestie. Mają mnóstwo HP, opornie giną i jeszcze odrobinę osłabiają przeciwnika zarazą. Takie enty/ogry niższego poziomu. Są głosy, że lepiej je przerabiać na szkielety, ale jestem przeciw tej praktyce, głównie przez rozrzut HP obu jednostek, czyniący zamianę niewydajną.

Xeno - 2013-02-24 13:10:08

Michał nie da się takiej tabelki ułożyć niestety, bo przy deficycie kasy kupujesz jednostki zależnie od tego co ma przeciwnik, czy się w zamku bronisz itd.

Mathias - 2013-03-01 21:39:53

To znaczy teoretycznie można powiedzieć, jakie jednostki rekrutuje się w pierwszej kolejności, ale mówiąc szczerze są to tak wątłe hipotetyczne rozważania, że nawet taki teoretyk jak ja nie widzi w tym przełożenia na rzeczywistość w najmniejszym nawet stopniu. Prawda jest taka, że tutaj czynniki zmienne (mapa ogólnie i szczególnie, liczba, umiejętności i taktyka(!) przeciwnika, etc, etc) odgrywają decydującą rolę i naprawdę nie ma możliwości, by to wszystko wstawić w schemat.

Baron - 2013-03-06 23:14:59

Bardzo ciekawy temat .
Jesli chodzi o zamek sprawa prosta . Najpierw wykupujesz kusznikow . Sa nieocenieni . Pozniej gryfy . Nie dosc ze lataja to kontruja wiele razy i jest ich mnostwo . Nastepnie Miecznikow . Dwa ciosy to rewelka .
Mnichow nie bierzemy tylko Czempionow ulepszajac w stajni bo mozna darmo . Mase kasy oszczedzasz . No i Archy .
Na koncu Mnichow .
Taka jest kolejnosc kupowania jak nie ma kasy . W zamku dosc prosta .

Xeno - 2013-03-07 07:17:07

Tak kup kusze jako pierwsze, nie wytrzymasz tury. To są papierki. Już lepiej archy i czempionów jako pierwszych.

Sauron - 2013-04-24 12:52:50

Jak się jest obleganym to można ich wykupić (kusze i kapłanów), chyba że przeciwnik ma lataczy/strzelaków/szybko rozbije bramę bo ma skill/farta. Wtedy biedaków czeka jesień średniowiecza. Jak ma się wieże to lepiej wykupić jakieś twardsze jednostki i grać na zwłokę licząc że czary i wieże zmiękczą wroga wystarczająco. Wieżami dało się sterować mając artylerię na mistrzu, czy mi się z piątką myli?

Xeno - 2013-04-24 18:13:23

Nic ci się nie pomyliło. Kupujesz zawsze najsilniejsze i najprzydatniejsze jednostki.

Sauron - 2013-04-25 18:25:49

Jaka jednostka jest przydatna to zależy od sytuacji, ale w większości przypadków są to jednostki najsilniejsze i najdroższe. Czasami jednak najprzydatniejsza nie musi być najsilniejsza fizycznie - ot takie rusałki, a jakie przydatne na starcie, elfy są cienkie ale pięknie prują z łuków, czarty nie są najsilniejsze na poziomie ale bez nich Inferno leży itp.

Baron - 2013-05-03 22:26:15

Czas na Fortece .
Oczywiscie na poczatku ulepszone gremliny .
Gargulce sa przydatne bo lataja .  Golemy pomijasz bo wolne . Magow bierzesz bo strzelaja. Dziny mozna pominac . Nagi to podstawa
niekoniecznie ulepszasz bo drogie a tylko ruch sie zwieksza. Dobrze ulepszyc jak najszybciej gigantow . W tym miescie tytani i nagi to podstawa . Niemal wystarcza tylko te dwie jednostki .

GiBoN - 2013-05-09 23:37:43

Baron, ale o czy ty piszesz? O kolejności budowania? Nie, bo to się kupy nie klei, nie można mieć gigantów bez golemów. O wykupie? tu logiczne, że bierzemy pod uwagę ulepszenia... ehh... Ciężko stwierdzić ogólnie, ale bez czynników takich jak uzupełnienie oddziału, strategii, mapy itp. To wiadomo, że najsilniejsze, np. w Lochu najpierw weźmiesz smoki, później wybór zależy od tego czego Ci potrzeba, chimerki bardziej mobilne, ale minotaury mocniej biją, itp. itd...

Baron - 2013-05-10 22:54:56

Pisze o najbardziej ekonomicznym rozwoju miasta . Jak najtanszym kosztem miec najwieksza sile . Takie bylo pytanie w tym watku .

GiBoN - 2013-05-10 23:02:35

W zależności od miasta, ale głównie 1.-6. + zamek w 1 tygodniu i armia zarabia na siebie. Dziękuję, do widzenia...

Mathias - 2013-05-11 00:46:35

,,Rozkładam ramiona i jestem samolotem" - tak alegorycznie skomentuję propozycję taktyki Barona ;).

1-6 lub w niektórych wypadkach rezygnujemy w miarę możliwości z niektórych niższych poziomów na rzecz 7 (np. w Twierdzy 1-5 + 7, w Bastionie bodajże 1 + 3-6 + 7, w Zamku też można zagrać ewentualnie 1-5 + 7 zamiast 1-6).

Xeno - 2013-05-11 08:21:00

W Twierdzy nie masz ogrów i cycków w pierwszym tygodniu, a pytanie wątku brzmi co byś kupił na obronę zamku, przy braku kasy jako pierwsze....

GiBoN - 2013-05-11 09:14:23

Przecież to oczywiste. Kupiłbym jednostki...

Xeno - 2013-09-01 10:01:19

Mistrz trolingu po prostu. Wytrzymałe się kupuje na początek, potem coś co strzela i na koniec resztę.

Mathias - 2013-09-19 21:18:57

A ja uważam, że wytrzymałe i strzelające należy kupować naprzemiennie, a nie po kolei.

Baron - 2013-09-23 22:39:13

Jesli chodzi o inferno to chowance sa dnem totalnym o ktorym szkoda mowic .
Tu kupujesz gogi bo musisz i nie ulepszasz aby nie bic w swoich .
Nastepnie jak najszybciej ogary i ulepszyc sa mocne . Te dwie jednostki na poczatek .
Nastepnie Ifryty i jak najszybciej ulepszyc . Sa mocne .
Lordowie tylko ulepszeni maja sens bo produkuja ci rogatych ale kosztem innych typu chochliki . No i 7 poziom wiadomo oprocz nekro zawsze daje najwiecej .
Reasumujac pomijamy na poczatku chochliki biorac ich tylko troche do odbierania kontry i rogatych oraz lordy dopoki ich nie mamy ulepszonych . Rogatych nie ulepszamy bo przybywaja w wersji podstawowej i mozna po bitwie zlaczyc bez latania w kolo do miasta .

Sauron - 2013-09-24 17:14:25

Przy oblężeniu wykupiłbym te magogi, bo zawsze więcej jednostek nimi trafimy, a jak się zrobi tłoczno przy wyrwie to można trochę nimi zaszaleć. Wykupiłbym jednostki twarde, czyli np. demony, z czartami ostrożnie bo biją naprawdę mocno ale nie są zbyt twarde. Ifryty czy diabły są kluczowe. Cerbery za 3 głowy i blokowanie kontry też ważne.

Baron - 2013-09-24 22:09:35

Fakt przy oblezeniu wrog szybko nie zetrze sie z naszymi a mozna na poczatku ustrzelic nawet po trzy razem z namiotami i balistami ktorych zreszta lepiej nie brac jak sie walczy z Inf bo lacza nasze jednostki w jeden szereg i dostajemy wiecej .