Obywatel
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące jednostek.Czy coś przeszkadza w tym że mam w armii jednostki z paru zamków?Słyszałem że to źle wpływa na rozwój walki.Na przykład jak będę miał jednostki tylko z jednego zamku to będę miał większą szansę na wygraną ?
Offline
Kolega tutaj się pyta konkretnie o Heroes 3, dlatego odpowiem jak to się ma do tej części, a nie każdego heroesa.
Jeżeli mamy jednostki z 3 różnych armii, tracimy 1 punkt morale. Gdy dobierzemy jednostki z 4, strata morale to już 2 punkty. W przypadku 5 i więcej (jeśli dobrze pamiętam), tracimy 3 punkty.
Natomiast jeżeli zachowamy jednolitość wojsk (trochę rasistowska ta gra ;p), wówczas otrzymujemy bonus +1 do morale.
Dodatkowo niezależnie od strat za mieszanie armii, jeżeli posiadamy jednostki nieumarłe, to wszyscy żywi wojownicy tracą jeden punkt. Sami nieumarli rzecz jasna posiadają neutralne morale.
Offline
Generał
Nikt nie lubi nieumarłych dlatego można powiedzieć że przez nich twoja armia straci aż 2 punkty morale, za brak jednolitości oraz za obecność nieumarłych. Morale możesz poprawiać artefaktami (np. glejt męstwa) lub umiejętnością Dowodzenie, za każdy poziom +1 do morale. Są budynki, które dają bonusy jak świątynie czy inne miejsca w świecie gry. Ulepszenie karczmy (w Zamku to Bractwo Miecza) zwiększy morale armii w czasie oblężenia. Takich drobnostek jest tu dość dużo. Przy otwieraniu grobu wojownika warto zapisać grę, za otwarcie czyli profanację kopiemy swoje morale. Jak w środku nic nie ma to spore marnotrawstwo.
Offline
Obywatel
Im więcej jednostek z jednego miasta, tym lepiej. Dlatego też niestety lepiej nie kombinować.
Komputer weźmie byle co do wojska - startery nowo wynajętych bohaterów czy zdobyte z przyjaźnie nastawionych oddziałów na mapie. Na szczęście potrafi później uporządkować to, jak kupi wszystkie poziomy w mieście.
W pierwszej części Chronicles twórcy w jednym skryptowanym wydarzeniu zmixowali wszystkie wojska z poziomów 1-2 z wrogich z miast - Forteca, Cytadela, Zamek. Nie dość, że słabe wojsko, to ciągle tracili morale.
Z grobami to można wysłać bohatera zwiadowcę i po kłopocie.
Offline
Grając np. bohaterem Zamku praktycznie możesz mieszać armię do woli, bo Dowodzenie w takiej sytuacji redukuje negatywne premie. Zresztą na samym początku gry czasami musimy się zadowolić mieszanymi armiami startowymi herosów kilku klas. Czasami taka sytuacja zdarzała mi się w kampaniach.
Offline
Ja nigdy nie pogardzę hordą wiwern z ważkarni i masą aniołów z konserw grając każdym zamkiem. Jest masa artefaktów niwelujących ujemne morale bez posiadania zbędnej umiejętności jaką jest dowodzenie.
Offline
Dokładnie mamy pięć artefaktów zwiększających morale: Zastygłe oko smoka (szczęście i morale +1), Znak odwagi (szczęście i morale +3), Order męstwa (morale +1), Herb męstwa (+1), Glejt męstwa (+1). Natomiast premie za morale niweluje Duch opresji. Tak więc pomijając ostatni przypadek oraz znak odwagi, którego zbyt często na mapie nie spotykam, posiadanie Dowodzenia pozwala dać sobie spokój z artefaktami na morale (one też zajmują miejsce), a w zamian wziąć sobie inne.
Tak się można licytować, różnica polega na tym, że omawiałem przypadek rycerzy, którzy mają dowodzenie na start, więc w ich wypadku branie artefaktów pod morale to zaśmiecanie sobie ekwipunku. Poza tym często dowodzenie nam się po prostu wylosuje, mamy ograniczony wpływ na umiejętności, za to całkowity na artefakty. Zbędna to jest fortuna, bo szczęście i tak nie zejdzie poniżej 0.
Offline
Też mamy arty. Order męstwa jest fajnym arteaktem bo jakiś czar blokuje i to chyba oślepienie albo klątwę, nie pamiętam. Ale tak dla rycerzy i postaci z dowodzeniem takie artefakty nie są potrzebne.
Ale zamiast nosić artefakty podnoszące morale, można założyć jeden (duch opresji) i liczyć tylko na siłę własnych oddziałów. Posiadamy wolny slot na przydatniejszą umiejętność i miejsce na artefakty
Idąc tą drogą możemy posiadać wszystkie smoczki i nie martwić się o morale. Moje marzenia;p
Offline
Generał
Na mapach nie brakuje obiektów dających bonusy do morale, wystarczy nieco się rozejrzeć i odwiedzać takie miejsca o ile nie trzeba zbyt mocno zejść z naszej obranej drogi (kiedy chcemy przeprowadzić szybki atak by zdobyć wrogi zamek, nie będziemy marnować tur na bieganie wokół)
Offline