Zastanawiałem się, ale doszedłem do wniosku, że jednak 2 centaury pokonają jednego krasnala. W walce wygląda to tak. Centki czekają, a krasnal albo się broni albo podchodzi. Centki atakują, dostają trochę i z powrotem na miejsce.
Offline
Generał
Krasnoludy dzięki gildii górniczej mają kilka dodatkowych jednostek. Są ciężkie do zabicia, więc w dużych ilościach centaury nie dadzą rady.
Tymczasem sytuacja w temacie: ciężko powiedzieć. Zależy kto pierwszy uderzy, staty bohatera (chyba że na surową siłę).
Offline
Zależy jak na to spojrzeć, jeżeli chodzi o ich pojedynek- każdy może sprawdzić robiąc testy. Jeżeli chodzi o ogólną użyteczność, to w armii wolał bym mieć zdecydowanie 2 szybkie centki, niż jednego krasnala, który jedyne co zrobi to spowolni bohatera.
Offline
Ostatnio sprawdzałem to i krasnal rozjechał dwa centaury. Ogolnie to nie lubie centaurów . Krasnal jest bardzo dobrą jednostka, ale powolną. Ale jak dojdzie to ma tego kopa...
Offline
Krasnal jest dobry, bo jest wytrzymały i jest go dużo.
Centaur nie jest słaby- Kładzie większość jednostek 1 poziomu bez strat (wuj. rusałka i gremlin) i chyba wszystkie na 2 poziomie, o ile nie są ulepszone. (mowa o walce w neutral).
W tym konkretnym pojedynku wygrywa krasnal, ale ogólnie to wole centaura (rzadko gram na dużych mapach)
Offline
Rekrut
Centaur nie rozwali każdego 2 poziomu. Łucznik, Harpia, Żywioł Burzy, Wilczy Jeździec, ewentualnie Gog i Jaszczuroczłek.
Offline
Obywatel
Dyskusyjna sprawa.
Centaury są dobre, ale jednak stawiam na krasnale. Obrona i hp.
Offline
King mi chodzi o wersje nieulepszone 2 poziomu (jak napisałem wcześniej). Z jednostkami strzelającymi jest oczywiste, że bez strat się nie obejdzie, ale na drugim poziomie nie ma jednostki, która bez "up" wyprzedzi centaura. Mój błąd, bo nie dopowiedziałem, że podczas walki z 2 poziomem mogą wystąpić straty.
Jeśli harpia jest na up, to nie da centaur rasy, ale ze zwykłymi sobie spokojnie poradzi
Wilczego jeźdźca też pokona, wilczego rycerza już nie
A podane przez ciebie jednostki strzelające, to też jest w stanie pokonać, chyba, że kusza jest na up, no ale wtedy samymi centami się nie atakuje
Z góry zaznaczam, że tu chodzi o walki w neutral, gdy przeciwnika jest gdzieś między "grupa", a mnóstwo, no ale wtedy gdzieś między 50-60 centaurów już się ma (1 tydzień)
Wracając do tematu, to krasnal lepiej się spisuje na większych mapkach, gdyż jest go strasznie dużo i ciężko go ubić, może i jest powolny, ale raczej podczas bitwy atakuje się elfy, lub inne jednostki z bastionu, co sprawia, że pod koniec bitwy zostaje strasznie dużo krasnali (zazwyczaj)
Offline
No prawda pamietam ze kampania z SoD z gelu zawsze gralem armia: Strzelcy, Troche wysokich elfow, Krasnale oraz drzewce
Offline
Zakładam, że Krasnal lepszy. Ale zobaczmy na liczbach, czy to prawda:
Statystyki
Krasnolud vs 2*Centaur (wszystko nieulepszone, dla odmiany) - to, co wolno, pomnożyłem, ale Atak, Obronę i Speed pozostawiam bez zmian, gdyż one są stałe.
Atak: 6 > 5
Obrona: 7 > 6
Obrażenia: 2-4 < 2-3*2= 4-6
Wytrzymałość: 20 > 8*2=16
Szybkość: 3 < 6
LICZBA: 1 vs 2
Cena: 120 > 70*2=140
DMG faktyczne
Krasnolud (damy mają pierwszeństwo ): 1*2-4*(1 + (6-6)) = 2-4; Średnia = 3
Centaury: 2*2-3*(1 + 0,025*(5 - 7)) = 4-6*(1 - 0,05) = 4-6*0,95 = 3,8-5,7 ~ 3-5 (H3 zawsze zaokrągla w dół); Średnia = 4
Różnica: 1 na korzyść Krasnala
HP
Krasnolud: 20
Centaury: 16
Różnica: 4 na korzyść Krasnala
Teraz bitwa (będę używać średnich, czyli 3DMG dla Krasnala i 4DMG dla Centaurów):
Atakują Centaury (mają więcej speeda, więc zaczynają), zabierają 4 punkty życia Krasnoludowi. Krasnolud oddaje 3 napastnikowi. Następnie on atakuje i odbiera kolejne 3 punkty, za co dostaje ścinę w postaci 4 punktów życia.
Stan po I turze: Krasnolud ma 12 HP, a Centaury w sumie 10.
II tura: Centaury odbierają krasnalowi 4 punkty życia, on oddaje - wali 3. Ginie pierwszy centaur, od tego czasu liczba jednostek jest równa (1 vs 1). Krasnolud atakuje naszego konika i zabiera mu 3 punkty. Ten oddaje, ale ile obrażeń? Trzeba w tej chwili przerwać i zrobić rachunek dmg faktycznego 1 centaura:
1*2-3*(1 + 0,025*(5 - 7)) = 2-3*0,95 = 1,9-1,85 ~ 1-1 ~ 1
A więc wychodzi na to, że nasz biedny Centaur walnie już tylko jeden punkt przeciwnikowi.
Stan po II turze: ta tura to punkt zwrotny. Do tej pory prowadziły Centaury, jednak gdy padł jeden z nich - role się odwróciły. Ocalały Centaur ma już tylko 4 punkty życia, zaś Krasnolud - 7. Jak widać, blisko rozstrzygnięcia...
III tura: Centaur atakuje i zadaje swój nędzny jeden punkt życia. Krasnolud oddaje - 3 punkty. Następnie Krasnal przechodzi do ofensywy i wali swoim młotem z siłą równą 3 punktom. Ale to mu już niepotrzebne - jego przeciwnikowi został ostatni punkt HP i pada on przed nim nieżywy.
Stan końcowy: Krasnoludowi zostało 6 punktów HP, a Centaury PRZEGRAŁY!
Wniosek: KRASNOLUD wygra to starcie, jednak Centaury na początku posiadały przewagę i przez chwilę myślałem, że się pomyliłem w moim początkowym założeniu. Dopiero gdy padł jeden z nich, wówczas Krasnolud przejął inicjatywę i odniósł zwycięstwo.
Offline