Mathias - 2008-01-06 22:42:13

Cóż. Krasnolud na 100%. Jest dużo silniejszy i na pewno pokona chude centaury :D

PlaceK - 2008-01-06 23:59:41

Ja powiedziałem.... Pusty Głos....
Bo nie ma co porównywać jednostek jeżeli nie są w takiej samej liczbie, chociaż...
Centaury mogły by wygrać :]

Mathias - 2008-01-07 08:08:11

Racja, temat trochę naciągany. Ale w tym wypadku można się spierać ;).

Cohen - 2008-03-16 07:13:58

Jak krasnolud weźmie toporzysko to centaury z nóg zostaną zwalone. według mnie dwa centaury nie dadzą rady.

Asiņains - 2008-03-16 08:34:11

Centaury mają dużą  szybkość, mało hp(ale jest ich dwóch). Myślę że wygra 2. centaurów.

Macielug - 2008-09-25 21:51:38

A ja myślę że wygra krasnolud.
Lepszy poziom ,3 centaury to by raczej wygrały.

Magyar - 2008-10-15 17:24:26

1 Krasnolud ma 20pkt. zycia, a dwa centaury w sumie maja 16 no i krasnolud ma lepsza obrone, ja wole jednego krasnoluda , niz 2 centaury.

Macielug - 2008-10-15 21:53:58

W końcu centaury mają w sobie coś z konia. A konie są szybkie. ;)

Magyar - 2008-10-17 15:35:19

Ale akurat w tym pojedynku szybkość jest mało ważna.
Na pewno, bo i tak nie ma znaczenia, kto pierwszy zaatakuje w takim małym pojedynku.

Talscire - 2010-02-17 20:17:55

Ja wolę dwa centaury, bo krasnolud ma znaczenie w bitwie, tylko i wyłącznie w zasłonieniu strzelców. Bo zanim ten kloc doczołga się do wroga, to zostanie rozstrzelany. Centaury są szybkie i mogą zrobić więcej niż klocowate krasnale.

Xeno - 2010-02-17 21:16:52

Zastanawiałem się, ale doszedłem do wniosku, że jednak 2 centaury pokonają jednego krasnala. W walce wygląda to tak. Centki czekają, a krasnal albo się broni albo podchodzi. Centki atakują, dostają trochę i z powrotem na miejsce.

Sauron - 2010-02-25 22:27:18

Krasnoludy dzięki gildii górniczej mają kilka dodatkowych jednostek. Są ciężkie do zabicia, więc w dużych ilościach centaury nie dadzą rady.
Tymczasem sytuacja w temacie: ciężko powiedzieć. Zależy kto pierwszy uderzy, staty bohatera (chyba że na surową siłę).

GiBoN - 2010-02-26 22:36:27

Zależy jak na to spojrzeć, jeżeli chodzi o ich pojedynek- każdy może sprawdzić robiąc testy. Jeżeli chodzi o ogólną użyteczność, to w armii wolał bym mieć zdecydowanie 2 szybkie centki, niż jednego krasnala, który jedyne co zrobi to spowolni bohatera.

Lowcakur - 2010-02-27 16:03:15

Ostatnio sprawdzałem to i krasnal rozjechał dwa centaury. Ogolnie to nie lubie centaurów :D. Krasnal jest bardzo dobrą jednostka, ale powolną. Ale jak dojdzie to ma tego kopa... :D

Olórin - 2010-02-27 16:15:42

Krasnal jest dobry, bo jest wytrzymały i jest go dużo.

Centaur nie jest słaby- Kładzie większość jednostek 1 poziomu bez strat (wuj. rusałka i gremlin) i chyba wszystkie na 2 poziomie, o ile nie są ulepszone. (mowa o walce w neutral).

W tym konkretnym pojedynku wygrywa krasnal, ale ogólnie to wole centaura (rzadko gram na dużych mapach) ;)

Talscire - 2010-02-27 17:55:23

Centaur nie rozwali każdego 2 poziomu. Łucznik, Harpia, Żywioł Burzy, Wilczy Jeździec, ewentualnie Gog i Jaszczuroczłek.

Demigorgona - 2010-02-27 18:16:16

Dyskusyjna sprawa.
Centaury są dobre, ale jednak stawiam na krasnale. Obrona i hp.

Olórin - 2010-02-27 18:33:50

King mi chodzi o wersje nieulepszone 2 poziomu (jak napisałem wcześniej). Z jednostkami strzelającymi jest oczywiste, że bez strat się nie obejdzie, ale na drugim poziomie nie ma jednostki, która bez "up" wyprzedzi centaura. Mój błąd, bo nie dopowiedziałem, że podczas walki z 2 poziomem mogą wystąpić straty.

Jeśli harpia jest na up, to nie da centaur rasy, ale ze zwykłymi sobie spokojnie poradzi ;)
Wilczego jeźdźca też pokona, wilczego rycerza już nie ;)
A podane przez ciebie jednostki strzelające, to też jest w stanie pokonać, chyba, że kusza jest na up, no ale wtedy samymi centami się nie atakuje ;)

Z góry zaznaczam, że tu chodzi o walki w neutral, gdy przeciwnika jest gdzieś między "grupa", a mnóstwo, no ale wtedy gdzieś między 50-60 centaurów już się ma (1 tydzień)

Wracając do tematu, to krasnal lepiej się spisuje na większych mapkach, gdyż jest go strasznie dużo i ciężko go ubić, może i jest powolny, ale raczej podczas bitwy atakuje się elfy, lub inne jednostki z bastionu, co sprawia, że pod koniec bitwy zostaje strasznie dużo krasnali (zazwyczaj)

Lowcakur - 2010-02-27 18:57:49

No prawda pamietam ze kampania z SoD z gelu zawsze gralem armia: Strzelcy, Troche wysokich elfow, Krasnale oraz drzewce :D

Mathias - 2010-05-19 22:05:54

Zakładam, że Krasnal lepszy. Ale zobaczmy na liczbach, czy to prawda:

Statystyki
Krasnolud vs 2*Centaur (wszystko nieulepszone, dla odmiany) - to, co wolno, pomnożyłem, ale Atak, Obronę i Speed pozostawiam bez zmian, gdyż one są stałe.
Atak: 6 > 5
Obrona: 7 > 6
Obrażenia: 2-4 < 2-3*2= 4-6
Wytrzymałość: 20 > 8*2=16
Szybkość: 3 < 6
LICZBA: 1 vs 2
Cena: 120 > 70*2=140

DMG faktyczne
Krasnolud (damy mają pierwszeństwo xD): 1*2-4*(1 + (6-6)) = 2-4; Średnia = 3
Centaury: 2*2-3*(1 + 0,025*(5 - 7)) = 4-6*(1 - 0,05) = 4-6*0,95 = 3,8-5,7 ~ 3-5 (H3 zawsze zaokrągla w dół); Średnia = 4
Różnica: 1 na korzyść Krasnala

HP
Krasnolud: 20
Centaury: 16
Różnica: 4 na korzyść Krasnala

Teraz bitwa (będę używać średnich, czyli 3DMG dla Krasnala i 4DMG dla Centaurów):
Atakują Centaury (mają więcej speeda, więc zaczynają), zabierają 4 punkty życia Krasnoludowi. Krasnolud oddaje 3 napastnikowi. Następnie on atakuje i odbiera kolejne 3 punkty, za co dostaje ścinę w postaci 4 punktów życia.
Stan po I turze: Krasnolud ma 12 HP, a Centaury w sumie 10.

II tura: Centaury odbierają krasnalowi 4 punkty życia, on oddaje - wali 3. Ginie pierwszy centaur, od tego czasu liczba jednostek jest równa (1 vs 1). Krasnolud atakuje naszego konika i zabiera mu 3 punkty. Ten oddaje, ale ile obrażeń? Trzeba w tej chwili przerwać i zrobić rachunek dmg faktycznego 1 centaura:

1*2-3*(1 + 0,025*(5 - 7)) = 2-3*0,95 = 1,9-1,85 ~ 1-1 ~ 1

A więc wychodzi na to, że nasz biedny Centaur walnie już tylko jeden punkt przeciwnikowi.

Stan po II turze: ta tura to punkt zwrotny. Do tej pory prowadziły Centaury, jednak gdy padł jeden z nich - role się odwróciły. Ocalały Centaur ma już tylko 4 punkty życia, zaś Krasnolud - 7. Jak widać, blisko rozstrzygnięcia...

III tura: Centaur atakuje i zadaje swój nędzny jeden punkt życia. Krasnolud oddaje - 3 punkty. Następnie Krasnal przechodzi do ofensywy i wali swoim młotem z siłą równą 3 punktom. Ale to mu już niepotrzebne - jego przeciwnikowi został ostatni punkt HP i pada on przed nim nieżywy.

Stan końcowy: Krasnoludowi zostało 6 punktów HP, a Centaury PRZEGRAŁY!

Wniosek: KRASNOLUD wygra to starcie, jednak Centaury na początku posiadały przewagę i przez chwilę myślałem, że się pomyliłem w moim początkowym założeniu. Dopiero gdy padł jeden z nich, wówczas Krasnolud przejął inicjatywę i odniósł zwycięstwo.

GiBoN - 2010-05-19 22:45:35

To oczywiste, lecz w walce ulepszonych mogło by być ciężej, bo centki mają up staty i hp ;]

Mathias - 2010-05-20 16:08:40

No tak, ale porównywałem nieulepszone jednostki. W przypadku up mogłoby być różnie, choć nie wiem, trzeba by było zrobić kolejne porównanie...

Baron - 2011-05-09 20:06:03

trudno powiedziec ! Centaury wiecej walcza !
Moga zaczekac zaatakowac odskoczyc  zaczekac
zaatakowac i wygraja!
Taktycznie sa lepsze ! Do ataku zwlaszcza...
Do obrony lepsze krasnoludy!

GiBoN - 2011-05-09 21:48:41

W pojedynku centaury dostają baty, twoja strategia miałaby sens gdyby centki powstrzymywały kontrę...

Visttia - 2011-05-09 22:57:50

Baron napisał:

Moga zaczekac zaatakowac odskoczyc  zaczekac
zaatakowac i wygraja!

Ja tyle z tego zrozumiałam, że centaura będzie jeszcze wspomagał strzelec i/lub bohater rzucający zaklęcia (albo działają jak harpie wiedźmy). Może jestem jakaś ułomna...

Zdaniem mym, wracając do tematu właściwego, oczywistym jest, że krasnolud wygra. Ma lepszą obronę i więcej hp - zawsze jest się ich trudno pozbyć (szczególnie gdy są w przeciwnej armii...). Centaury, nawet dwa, nie mają szans niemal żadnych (chyba że fart w postaci wysokich morali, ale rozumiem, że takiego scenariusza nie zakładamy).

GiBoN - 2011-05-09 23:20:36

Nie jesteś ułomna, czytając więcej tego typu dyskusji pojmiesz tego posta. Pytanie o test dość oczywiste. W temacie chyba zostało powiedziane wszystko, czy go zamykać?

Baron - 2011-05-10 17:18:30

Licze :
Czekaj
Atak Krasnolud dostaje 4 Centaury 3.
Odskok
Czekaj
Atak 4 - 3
Od-Cz - At  4 - 3
Pada 1 centaur...
Od - Cz  - At  2 - 3
Od - Cz - At  2 - 3
Od - Cz - At 2 - 3
Pada drugi centaur
Krasnoludowi zostaje 2 zycia !!!!
Gdyby to bylo 10 na 20 to by wygraly centaury...
Przegrywaja tylko dlatego ze zbyt malo jest wziete pod uwage i po utracie jednego tracimy 50 % sily centaurow... Przy 10 utrata jednego obniza tylko o 10 % atak i dlatego wygrywaja...
A zawsze jest conajmniej po kilku wiec centaury wygrywaja!

Lowcakur - 2011-05-10 18:20:42

Baronie, zacznij grac w HoMM3, a nei jakeis ruskie podorby typu "Heroes of Mit and Madik III", czy jakis inny syf.

Sauron - 2011-05-10 20:34:01

Ciężko o jakąś pełną wiarygodność w testach. Chodzi tutaj o rozbieżność obrażeń przez co trudno o pełną pewność. Na początku centki mają przewagę, ale krasnal zadaje przyzwoite obrażenia przy czym ma więcej HP od dwóch centków. Stawiam na brodacza.. W czasie bitwy krasnoludy wytrzymują naprawdę dużo, ich wytrzymałość budzi podziw.

GiBoN - 2011-05-11 07:41:22

W armii zarówno jeden krasnal jak i dwa centki są bezużyteczne, tylko, że centaur nie spowolni bohatera. W testach centaur nie ma szans.

Xeno - 2011-05-11 11:48:23

W testach centy są beznadziejne, ich moc budzi skill gracza i ich liczebność.

Baron - 2011-05-18 14:42:15

To sa te statystyki jak na gorze podane...
A teraz wezmy 2 krasnoludy kontra 4 centaury proporcja ta sama ale w watku przeciez o to chodzi jaki bedziewynik stracia przy dwukrotnej przewadze :
Licze :
Czekaj
Atak Krasnoludy dostaje 8 Centaury 6.
Odskok
Czekaj
Atak 8 - 6
Pada 1 centaur
Od-Cz - At  6 - 3
Pada 1 krasnolud...
Od - Cz  - At  6 - 3
Pada drugi centaur
Od - Cz - At  4 - 3
Od - Cz - At  4 - 3
Pada trzeci centaur
Od - Cz - At 2 - 3
Od - Cz - At 2 - 3
Pada drugi krasnolud
Centaurowi zostaje 2 zycia !

Czyli krasnoludy wygrywaja tylko 1 na 2 gdy jest 2 na 4 przegrywaja... Tym bardziej gdy jest 50 na 100 ... Wielka szybkosc centaurow decyduje !
Oczywiscie krasnoludy maja czesciowa odpornosc i np. trudno je oslepic a centaury latwo ...
To tez trzeba liczyc... I jest dodatkowy przyrost...
A w walce da sie tak manewrowac aby wygrac podwojna liczba centaurow...

GiBoN - 2011-05-18 15:09:52

Nie da się, bo w pojedynku nikt nie ściągnie kontry, więc centaur zawsze dostanie młotem krasnala. W Twoim poście nie widzę logiki...

Sauron - 2011-05-18 20:14:10

A ja nie wiedzieć czemu, mam przeczucie że 50 krasnoludów poradziłoby sobie ze 100 centkami. Patrząc na to, ile wysiłku trzeba zwykle włożyć by wybić te krasnale, które żyją i żyją i coś zginąć nie chcą. Może się mylę, może nie. Czarów nie uwzględniajmy, bo już kompletnie się pogubimy i zaczniemy przerzucać się kolejnymi czarami.

GiBoN - 2011-05-19 05:10:06

Masz rację Sauronie. To dlatego, że centaur ma zaledwie 3 punkty obrony, a krasnal aż 8, więc rzeczywiste dmg krasnala nieco wyższe niż centaura.

Xeno - 2011-05-19 11:15:03

Ale HP HP!. Krasnal ma chyba 20, a centek nawet nie wiem ile.
To jest też ważny aspekt.

Sauron - 2011-05-19 15:38:10

Konkretne dane:

Atak: 7
Obrona: 7
Obrażenia: 2-4
Wytrzymałość: 20
Szybkość: 5

Przy czym to jest up krasnala.

Centaur bojowy:
Atak: 6
Obrona: 3
Obrażenia: 2-3
Wytrzymałość: 10
Szybkość: 8

Wnioskując po temacie chyba mamy rozmawiać o wersji podstawowej, choć up też równie dobrze można omówić (choć przy podstawowych wersjach krasnal wygrywa jeszcze łatwiej, ma tyle samo obrony i HP co ulepszona wersja a centki mają od ulepszenia aż o 4 HP mniej)

Następnie zauważmy, że 50 krasnali = 1000 HP, a 100 up centków = 1000 HP. Przy czym należy wziąć poprawkę na obronę. Obronę mają lepszą krasnale i to o wiele. To nie taka prosta proporcja jaką ułożył Baron, że 4 centki kładą 2 krasnale a następnie podciągnąć to pod większe liczby. Jest jeszcze rozrzut obrażeń, centki mają 2-3 a krasnal 2-4, więc górny przedział oznacza 2x większe obrażenia. Przy większych armiach ma to spore znaczenie.

Xeno - 2011-05-19 16:32:11

Podciągnijmy jeszcze morale i inne czynniki i mamy nieawiadomą jak całe h3.

Baron - 2011-05-19 17:43:18

Nie opierajcie sie na przeczuciach tych podajcie obliczenia...
Jesli 4 pokonaja 2 to tym bardziej 1000 pokona 500 takie sa zasady matematyki...
Ja obliczalem wedlug tych liczb na gorze...

Xeno - 2011-05-19 21:23:52

Hp jest tyle samo, dmg krasnale mogą zadać większe.
Baron jak zwiększasz ilość jednostek to pewne liczby się zmieniają. Przy 4 centach i 2 krasnalach zawsze wygrają centy, bo zabiją jednego krasnala.

GiBoN - 2011-05-20 10:22:06

Przy dużych liczbach jednostek te 4 pkt. ataku przewagi u krasnali i 1 straty u centka ma ogromne znaczenie. DMG 100. centków to 195 - 292, a 50. krasnali 140 - 280. Centki o wiele szybsiej padają, więc jest możliwość, że z czasem spadnie ich przewaga. Zrobię test.
Krasnale dostają w tyłek, bo drugie oddają cios.

Baron - 2011-05-20 17:41:25

Wieksze liczby zawsze wyrownuja szanse - jednostki walcza dopoki nie zgina...
1000 chlopow kontra 1 smok... Smok jest zywy nawet gdy ma 1 zdrowia...
100 tys chlopow kontra 100 smokow jesli smoki maja 100 zdrowia zyje TYLKO 1 !!!
99 padlo... To jest ta roznica im grubsze liczby tym lepiej dla centaurow...

Xeno - 2011-05-20 21:24:13

Baron jeśli ja z matmy mam 2, to ty jesteś nieklasyfikowany.
Bierzesz pod uwagę tylko liczbę jednostek. Dochodzi tu też atak, obrona, hp i dmg. W tym krasnale są lepsze.

GiBoN - 2011-05-21 10:26:18

Baronie, każdy oddział ma swoje hp i dmg jako bazowe i mnożone przez ich liczbę w tymże oddziale. Do tego dochodzą liczby stałe, czyli współczynnik obrony i araku, który zwiększa, lub zmniejsza obrażenia proporcjonalnie do różnicy między atakiem jednostki uderzającej, a obroną przyjmującej cios.

Olórin - 2011-05-22 16:28:15

Jak dla mnie wygrywają tutaj krasnoludy.

Zakładając, że było ich np.
50 krasnali i 100 centaurów.  Centaury uderzą pierwsze, ale w gruncie rzeczy niewiele to zmieni. Krasnale mają przewagę w obronie (i to okrutną), oraz w zadawanych obrażeniach i w ataku.
Zresztą krasnolud to typowy czołg, który został skonstruowany tak, aby przyjąć jak najwięcej ciosów.
Centaur w początkowych fazach gry jest niezastąpiony podczas expienia i eksploracji mapy. Potem ewentualnie biją inne 1, czy 2 lvl, lub zdejmują kontrę.

GiBoN - 2011-05-22 16:47:37

Mylisz się. Gdy centaur zada pierwszy cios to ok 12 krasnali padnie. Centaury mają wtedy okrutną przewagę w DMG.

Deferdus - 2011-05-22 18:26:47

Krasnale są może powolne, ale wytrzymałe, centaury są mniej wytrzymałe, ale szybsze, w dodatku jest ich o jednego więcej, ale za to krasnal jest jednostką 2 poziomu, stawiam na remis.

Baron - 2011-06-03 18:03:32

Centaury nie musza stac i czekac az krasnoludy uderza tylko moga zrobic czekaj i zaatakowac pierwsze a pozniej odskoczyc zeby krasnoludy nie mogly atakowac i znowu czekaj itd... Krasnolidy ta metoda nie maja szans na atak !

GiBoN - 2011-06-04 05:24:21

Ta metoda nie różni się od stania, bo centaur i tak przyjmie kontratak. Jedynie dłużej trwa...

Sauron - 2011-06-04 17:42:15

Centaury nie powstrzymują kontry, więc zawsze dostaną od krasnoluda stąd uderz i odskocz jest trochę bez sensu, kiedy to właśnie pierwsze uderzenie centaura jest najbardziej zabójcze. A gdy pierwszy cios jest wystarczająco mocny, kolejne nie muszą być potrzebne (lub będą tylko ciosem łaski)