Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#51 2012-05-13 15:11:36

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Archanioł vs. Czarny Smok

Może przytoczę to, co wychodzi z moich obliczeń, bo wielokrotnie mi zarzucano gołosłowność i stronniczość w tej kwestii:
Archanioł vs Czarny Smok
A: 30 > 25
O: 30 > 25
DMG: 50 > 40-50
HP: 250 < 300
S: 18 > 15
P: 2 = 2
K: 5000$ < 4000$ + 2S. (z patchem dodającym do ceny Archa klejnoty jest ofc odwrotnie, ale nie ma to większego znaczenia w moim rozumowaniu)

DMGf:
Arch: 2*50*(1+0,05*(30-25))=100*1,25=125
Smok: 2*40-50*(1+0,025*(25-30))=80-100*0,875=70-87,5~70-87 ŚR: 78,5

125 > 70-87 --> Wygrywa Archanioł

HP:
A: 2*250=500
S: 2*300=600

500 < 600 --> Wygrywa Smok

Koszt:
A: 2*5000 = 10 000 (z klejnotami: + 2*3000 = 16 000)
S: 2*4000 + 2*2*1000 = 12 000

Tutaj wynik zależny od wersji gry - w starej wygrywa Arch, w nowej - Smok.

WALKA (uśredniłem dmg smoka, aczkolwiek nie ma to większego znaczenia, jak komuś się chce, może zrobić symulację, co by było gdyby smokowi wchodziło cały czas max dmg, w mojej ocenie nie zmienia to wyniku walki):
I Tura: Archy zaczynają i zadają 125 DMG. Kontra Smoków - 78DMG. Atak smoków - 78 DMG. Kontra - 125 DMG.
Stan: 2 Archy - 344 HP, 2 Smoki - 350 HP.

II Tura: Archy walą 125 DMG. Ginie 1 Smok. Kontra - 39 DMG. Atak Smoka - 39 DMG. Kontra - 125 DMG.
Stan: 2 Archy - 266HP, 1 Smok - 100 HP.

III Tura: Archy walą 125 DMG i wygrywają!


Kwestia skillów: Wskrzeszenie jest lepsze od dwupolowego ataku, ale chyba nieco gorsze od odporności na magię.

Jednak mimo minimalnie gorszych umiejętności dzięki lepszym statom Archanioł powinien wygrać to starcie. Dodajmy do tego większą jego szybkość (a zatem większą inicjatywę) i w mojej ocenie sprawa jest wyjaśniona.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#52 2012-05-22 08:00:06

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Archanioł vs. Czarny Smok

Wskrzeszenie jest dość dupne. Archy mało wskrzeszają i tracą na to turę. Wskrzeszenie na koniec walki kluczowego oddziału może odwrócić jej bieg, ale rzadko archy tyle żyją. Dwupolowy atak pozwala Ci zaatakować nawet i archanioła atakując np. przez piki, albo przez machinę wojenną i działa wtedy niemal jak brak kontry. atakowania dwóch jednostek naraz samo w sobie jest ogromnym plusem, dla mnie to dużo lepsze niż archanioł mający many na wskrzeszenie 4 gryfów od sztuki . W mieście bez magii wody odporność na czary to cud miód i wieczna inicjatywa, potężne staty. 1 vs 1 nic nie przebija archa, ale to nie oznacza, że w grze sprawdza się on najlepiej...


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#53 2012-05-22 09:26:06

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Archanioł vs. Czarny Smok

Od tego, ile jednostek wskrzeszą archy, zależy, ile ich jest. 1 arch to faktycznie 100 HP, czyli 4 Gryfy, jak również 1 Czempion. Ale 10 to już jest pewna suma wskrzeszonych jednostek. Biorąc ponadto pod uwagę fakt, że Archanioł jest prawie najszybszą jednostką w grze, a w każdym razie szybszą od czarnego, można nim w różny sposób manewrować, chodzi mi głównie o zaatakowanie pod koniec tury nieprzyjacielskiego oddziału i powrót na swoje miejsce/tam, gdzie to akurat potrzebne. Co do zionięcia już się wypowiedziałem. Generalnie oba skille Czarnego Smoka są bardzo dobre, ale można je też obrócić przeciwko niemu. Odporność na magię --> brak wspomagaczy. Zionięcie --> można tak zmanipulować smoki, by zaatakowały swoich sojuszników . Ale mówię to tylko nawiasem, bo umiejętności te i tak przynoszą więcej pożytku niż szkód zdecydowanie.

No a statystyki mówią same za siebie.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#54 2012-05-22 09:42:18

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Archanioł vs. Czarny Smok

Jeżeli rzucasz sobie granat pod nogi to też jest bronią obusieczną, trzeba umieć manewrować smokiem. Smok może zaatakować tak samo jak archanioł jest dość szybki. Czym chcesz wspomagać smoka? Pojedynczym blessem? Wolę mass curse... jeżeli masz 10 archaniołów i wskrzeszasz 10 czempów to pamiętaj, że właśnie zmarnowałeś atak 10 archaniołów, to dopiero jest ryzyko. Zrezygnowanie z ruchu kluczowej jednostki jest śmiertelnie groźne, wskrzeszanie ma większą wartość pod koniec walki, ale każdy stara się dość szybko pozbyć skrzydlatych brodaczy...


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#55 2012-05-22 09:47:21

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Archanioł vs. Czarny Smok

A czy ja mówię, że gra smokiem nie wymaga umiejętności? Tylko wspomniałem o tym nawiasem, mógłbyś czasem doczytać końcówkę zdania. Czasem smoka trzeba podleczyć, bo zaraz padnie, tego też nie zrobisz. Poza tym antymagia chyba nie działa na pęta drzewca, nie wiem, jak jest z innymi skillami jednostek, w każdym razie tego też się nie pozbędziesz. A z wskrzeszeniem dałem przykład, równie dobrze mogę wskrzesić 100(!) Kuszników i oddać nimi decydujący strzał. Nikt nie mówi o wskrzeszaniu w sytuacji, gdy trzeba walczyć. Żeby dobrze grac archem, też trzeba myśleć (już się nie mogę doczekać riposty Xena ;p).



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#56 2012-05-22 10:10:39

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Archanioł vs. Czarny Smok

Jeżeli nie walczysz naprawdę ogromnymi armiami to wątpię, byś w odpowiednim momencie miał dość dużo archów, by wskrzesić coś konkretnego, to tak jak z grallem. Niby fajne, ale za późno. W walce ze mną przypadkiem nie używałeś wskrzeszenia?


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#57 2012-05-22 13:58:17

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Archanioł vs. Czarny Smok

No cóż, w kwestii tej jednostki decyduje przypodobanie.
Smoka owszem nie da sie uleczyć, dać mu bufa, ale nie da się tez go zdjąć implozją, dać mu slowa czy coś innego. O tym już nie wspomniałeś.
Arch sam w sobie to siła destruktywna, ale smokiem można go przebić właśnie przez jego 2 skile.
Dwupolowy atak to cudeńko, bo można przez słabszą jednostkę walnąć mocniejszą. Zdarzają się sytuacje, że samemu można oberwać, ale to już przez nieuwagę.
O wskrzeszaniu archami Gibon już wszystko powiedział.

Offline

 

#58 2012-06-05 14:42:16

Kramer

Obywatel

43458767
Skąd: Poznań- miasto doznań
Zarejestrowany: 2012-05-07
Posty: 226
Miasto: Cytka
Kampania: Ostrze Armagedonu
Jednostka: Archanioł/ gorgona
Bohater: Isra :p i Tazar

Re: Archanioł vs. Czarny Smok

Odporność smoka przydaje się, owszem, lecz archanioł również rzadko obrywa od zaklęć. Klątwą mu nic nie zrobisz, staty można zarówno zmniejszyć, jak i powiększyć ( a powiększać zamek będzie na potęgę). Niby posiadanie jednostki odpornej na magię w mieście bez wody jest błogosławieństem, lecz posiadanie jednostki bez odporności w mieście z wodą jest również bardzo miłe. Dzięki spowolnieniu również nie straci wiele, nadal zachowa szybkość taką jak uwielbiane przez was behy czy hydry. Poza tym wcale nie jest powiedziane, że to zamek musi podejść. Czarami destrukcyjnymi raczej lać go nie będziemy Mimo, że odporność smoczka jest NIECO lepsza, to wcale nie należy się nią zachwycać.

Ogólnie w tej walce jestem za archem, ma za duże staty, żeby przegrać. No i szybkość ustępuje tylko feniksom i błękitnym smokom, niemal zawsze masz gwarantowany pierwszy ruch.


Prawdziwy kramarz jest nieógięty i nie wie, co to strach. Jego straszliwa zdolność ószczóplania portfeli sieje zamęt i zniszczenie w szeregach klientów. Swoje ofiary zwabia żółtymi dywanami i różowymi podószkami, a następnie zaczyna krzyczeć. Jeżeli dostrzeżesz jego wzrok, powoli wycofaj się i nie wykonój gwałtownych róchów. Kiedy do Ciebie podejdzie, jóż będzie za późno. Zawładnie twoim ómysłem i zmósi Cię do zakópó. Jeżeli właśnie myslałeś o ó, już cię ma.

Offline

 

#59 2012-06-06 00:17:57

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Archanioł vs. Czarny Smok

Co do stat, władca podbije je raczej wyżej od rycerza, podobnie z mocą. U dobrze naskillowanego władcy czary ofensywne potrafią dać powera. Wspomnij o zionięciu, które mądrze użyte daje ogromny bonus. Mówisz, że nikt walić nie będzie? No cóż powiedz to znajomemu z którym grałem multi i waliłem jego archy łańcuchem za 2/3k dmg... dziękuję, do widzenia...


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#60 2012-06-06 09:59:46

Kramer

Obywatel

43458767
Skąd: Poznań- miasto doznań
Zarejestrowany: 2012-05-07
Posty: 226
Miasto: Cytka
Kampania: Ostrze Armagedonu
Jednostka: Archanioł/ gorgona
Bohater: Isra :p i Tazar

Re: Archanioł vs. Czarny Smok

Rycerz lepiej podbije staty niż władca, władca lepiej podbije magie. Aczkolwiek te przewagi są bardzo małe, obydwaj posiadają raczej zbliżone cechy. Poza tym lepiej nie mieszajmy w to bohaterów, bo za chwilę będziemy porównywać nie jednostki, a całe zamki

Cały czas wychwalacie zionięcie, ale jak widzę nikt nie mówi tu nic o moralach. A prawda jest taka, że i zionięcie nie zawsze się zdarzy, i morale nie zawsze wejdzie. Z kolei jak już zadziała, to zadamy przeciwnikom podwójne szkody. Myślę, że nikt nie będzie specjalnie podstawiać się smokom, dlatego nie będziesz ziać na prawo i lewo.

Łańcuch z takim dmg? Musieliście strasznie długo grać, żeby wbić aż tyle mocy...


Prawdziwy kramarz jest nieógięty i nie wie, co to strach. Jego straszliwa zdolność ószczóplania portfeli sieje zamęt i zniszczenie w szeregach klientów. Swoje ofiary zwabia żółtymi dywanami i różowymi podószkami, a następnie zaczyna krzyczeć. Jeżeli dostrzeżesz jego wzrok, powoli wycofaj się i nie wykonój gwałtownych róchów. Kiedy do Ciebie podejdzie, jóż będzie za późno. Zawładnie twoim ómysłem i zmósi Cię do zakópó. Jeżeli właśnie myslałeś o ó, już cię ma.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora