- Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum http://www.herosy3.pun.pl/index.php - Jednostki http://www.herosy3.pun.pl/viewforum.php?id=27 - Archanioł vs. Czarny Smok http://www.herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=682 |
Eleazar - 2008-12-24 23:13:05 |
Wypowiadajcie się ;) |
Magyar - 2008-12-24 23:51:19 |
Oczywiscie, ze nie remis, tylko to, ze Archaniol jest lepszy. |
Eleazar - 2008-12-25 12:15:17 |
Ale rozpatrz dokładnie :P Wychodzi remi. |
Magyar - 2008-12-25 12:23:00 |
Jedyna rzecza, ktora Archaniol ma gorsza niz Czarny Smok, jest to ze ma mniej HP o 50 pkt. Ale zwieksza morale armii i wskrzesza. |
crazy'olka - 2008-12-25 12:25:01 |
To są dwie najpotężniejsze jednostki w grze, archanioł ma większe statystyki o 5 i stałe obrażenia, ale za to smok ma o 50 więcej wytrzymałości i odporność na wszystkie czary, ale za tym archanioł może wskrzesić poległego sojusznika:| Więc trudno powiedzieć kto wygra:/ |
Eleazar - 2008-12-25 12:52:36 |
Hm. Stasek, sorki, pomyliłem się ;) |
Dreader - 2008-12-30 15:06:38 |
Smok jest lepszy. Nie kosztuje całej fortuny (arch 5000 + 3 klejnoty, smok 4000 + 2 siarki), ma lepsze skille, a dodatkowo jest wytrzymalszy i ładniej wygląda. |
Magyar - 2008-12-30 15:20:29 |
Nie skille, tylko chyba raczej skill. Skille to moze miec ewentualnie Archaniol - i on ma lepsze te skille. |
Dreader - 2008-12-30 15:24:19 |
Odp. na magię i zionięcie > 1 do morale i wskrzeszanie. Smok ma lepsze skille. |
Magyar - 2008-12-30 15:30:48 |
Archaniol to tak potezna jednostka, ze wystarczy jeden atak na Czarnego Smoka, zeby go zniszczyc. A, ze to Archaniol jest szybsza jednostka, wiec to do niego nalezy to "ostateczne" slowo. |
Dreader - 2008-12-30 15:33:52 |
Za dużo medytauojowałeś. Na smoka trzeba przynajmniej 6 ataków archanioła, a przy uwzględnieniu obrony ta ilość wyniesie ok. 8-10. Smok na powalenie archanioła potrzebuje mniej więcej 5 ciosów, co może się zwiększyć nieznacznie. |
Magyar - 2008-12-30 15:38:57 |
Czarny Smok to moze isc na piechote do Bulgarii.... i to razem z toba - to sobie po drodze pomedytujecie. Ciekawe jak to policzyles, ze Smokowi wystarczy 5 atakow, a Archaniolowi potrzeba 8-10. |
Eleazar - 2009-01-02 14:23:41 |
Przestańcie się kłócić... |
Mutare - 2009-01-02 15:25:40 |
Bleee, testy. Nawet jak się zrobi test to g... tzn. nic nam to nie daje. Wszyscy zebrani wiedzą mam nadzieję dlaczego ;]. |
Eleazar - 2009-01-03 22:50:54 |
No, jak uważasz, ja testów jeszcze nie robiłem :D A dlaczego testy blee? 2 Testy i już mamy średnią :D |
Zen-Aku - 2009-01-03 23:29:12 |
Może ja powiem - bo testy są nieuczciwe... Nigdy nie będą uczciwe, bo w tym przypadku czarny smok nie może używać zionięcia i odp. na magię, a archanioł nie może używać wskrzeszenia i +1 morale, ponadto u obu jednostek nie liczy się lot, nie liczą się również takie rzeczy, jak cena, szybkość postawienia, cena siedliska itp. Testy są nieuczciwe, nie dają miarodajnych wyników i ja nie mam zamiaru ich uznawać. Testy to najgorsze, co może być. |
Mathias - 2009-01-12 19:52:02 |
Moi drodzy, nie bierzecie pod uwagę wszystkich faktów ;)
I te 5 jest zabójcze. To daje archowi olbrzymią przewagę. A x 2
Faktycznie, i to aż o 50. Jednak archanioł ma więcej obrony, co w efekcie znacznie redukuje skutki niższego HP. Poza tym arch ma zdolność wskrzeszania, ale o tym za chwilę. Mimo wszystko zgadzam się - czarne mają więcej HP. CM x 1
Można tak powiedzieć. Ale zauważ, że Archanioł ma zagwarantowane 50 punktów obrażeń, natomiast u Czarnego Smoka jest to maksimum, jakie może osiągnąć. To spora różnica kiedy w grę wchodzą olbrzymie armie. A x 1
To pozwala Archowi zaatakować na początku, dając sobie tym samym przewagę. A x 1
I tu się z tobą nie zgodzę. To, ile kosztuje siarka zależy od kursu na targu. Domyślna wartość to ok. 2500 sztuk złota. Ale porównajmy przyrost kopalń: 1 siarka = 1000szt. złota. Tyle otrzymujemy dziennie. Dlatego Smoki WCALE nie są tańsze od archów. Przeciwnie - ze statystyk wynika, że jest on droższy o 1000szt. złota. A x 1 |
Eleazar - 2009-01-13 15:57:47 |
Uh, wyczerpujące fakty i dowody, w sumie racja... |
Magyar - 2009-01-13 17:03:28 |
Ja takze wole Archaniola i uwazam, ze jest lepsze a co za tym idzie - silniejsza jednostka, niz Czarny Smok. |
Eleazar - 2009-01-13 17:27:00 |
Niekoniecznie od razu taka lepsza :P Ja uważam, że remis, Mathias porównywał statystyki, więc wyszło, że Archanioł... Ale ja wolę obstawiać remis... xD |
Zen-Aku - 2009-01-13 19:22:20 |
Przede wszystkim smok jest tańszy - 4000 i 2 siarki to dużo mniej, niż 5000 i 3 klejnoty. Smok ma na dodatek lepsze umiejętności, odp. na czary i zionięcie. Archaniołowi wskrzeszenie zajmuje turę, w której już nie zaatakuje, a +1 morale jest bardzo małym plusem. |
altaeir - 2009-01-13 19:53:41 |
Może to głupie i na dodatek nie ten wątek,ale mam do was pytanie.Ile kosztuje Archanioł w waszej wersji gry? |
Dreader - 2009-01-13 19:56:06 |
U mnie 5000 złota i te klejnociki, jest najdroższą jednostką miastową, nawiasem mówiąc uważam czarne smoki za lepszą inwestycję - niemalże identyczna jakość, ale za sporo niższą cenę. |
Mathias - 2009-01-13 20:46:42 |
Klejnoty są dodane przez WoG(prawdopodobnie). PRAWDZIWA cena Archaniołów to 5000 szt. zł. BEZ klejnotów. |
Magyar - 2009-01-13 21:00:22 |
Po pierwsze to u mnie Archaniol kosztuje "tylko" 5000 sztuk zlota, a po drugie to Wskrzeszenie naprawde moze wkurzyc (raz jak mi Starozytne Behemoty zabily 38 Czempionow to sie niezle wkurzylem, ale jak Wskrzesilem [za pomoca Archaniolow] te 38 Czempionow to hohoho, z Twierdzy nic nie zostalo....) ;) |
Zen-Aku - 2009-01-13 21:20:43 |
Odp. na czary nie jest żadną wadą i robienie z tego wady nigdy i nigdzie nie przeszło i nie przejdzie. Jest to ogromna zaleta smoka. A klejnoty są chyba w patchu 3.2, to ten, który poprawia reptiliony. W WoGu może też są, ale mamy problem - ja WoGa nie mam. |
Król Duch - 2009-01-13 22:22:06 |
To prawda, to zaleta, w każdym razie w przypadku smoka, który nie potrzebuje właściwie czarów wspomagających, by być jednostką potężną i niebezpieczną. |
Eleazar - 2009-01-14 15:48:44 |
Może i wskrzeszający, ale co z tego, jeżeli bierzemy walkę 1 vs. 1? Sam siebie wskrzesi? [może się sam wskrzesić tylko wtedy, gdy jest błąd] |
Zen-Aku - 2009-01-14 16:16:15 |
Przecież to oczywiste, że odporność na czary niweluje także siłę armaggeddonu, dlatego gdy mamy same smoki w armii, to oberwie tylko wróg. |
Magyar - 2009-01-14 17:02:00 |
Ale zazwyczaj nie mamy tylko samych Smokow w armii...... Mniejsza o to - duuzo wazniejsze jest to, ze Archaniol jest szybszy od Czarnego Smoka i to, ze Archaniol ma miazdzaca sile uderzeniowa - i to wlasnie miedzy innymi przemawia na korzysc Archaniola. Wiec to pierwszy zaatakuje Archaniol i to do niego bedzie nalezal ten cios ostateczny. |
Drago - 2009-01-14 21:25:28 |
Archanioł nie zaatakuje pierwszy - chyba że chce podlecieć pod wszystkie jednostki wroga, a to samobójstwo. Wg mnie smok ma tę przewagę, że nie kosztuje tak dużo, a ponadto czy ktoś zwrócił uwagę, że całej armii Lochu nie da się np. spowolnić? Smok skutecznie to niweluje, przez co rzucenie w pierwszym ruchu spowolnienia mija przeciwko armii ze smokiem, mija się właściwie z celem. Generalnie nienawidzę archaniołów z prostego względu - bardzo spodobały mi się arcydiabły. Smok. |
Król Duch - 2009-01-15 01:08:41 |
Arcydiabły to już w ogóle leżą przy archaniołach i kwiczą! Ale rozumiem, prawdziwa miłość nie pozwala widzieć wad. |
Eleazar - 2009-01-15 17:11:45 |
Czarne Smoki mają odporność na Armageddon? Wątpię. Są odporne na czary 3 i 4 poziomu, a Armageddon jest na 5, o ile się nie mylę... |
Zen-Aku - 2009-01-15 19:27:23 |
Czarne smoki są odporne na wszystkie czary, tylko złote mają śmieszną (bo nie wskrzesisz, ale z implozji już oberwie) odporność 1-4. |
Magyar - 2009-01-16 17:07:43 |
Tak, ale jak sam juz kiedys powiedziales Koragg - "Zeby zaatakowac implozja, to trzeba ja najpierw miec...". Ja i tak, i tak pozosyaje przy swoim - ARCHANIOL!!!!!!! ;) |
Dreader - 2009-01-16 18:06:56 |
W sumie aniołów się nawet nie opłaca robić - za dużo kasy, zachodu i klejnotów. Lepiej zająć taką np. Twierdzę i tam dojść do niewiele gorszych behemotów, niż tracić całą fortunę na anioły. Jedna sprawa - niby jakim cudem mam wykupić co tydzień archanioła bez utraty możliwości racjonalnej rozbudowy innych miast, skoro jeden kosztuje aż 5000 i 3 klejnoty? Smoki już bardziej się opłaca, otrzymujemy świetną jednostkę, ale nie przesadnie drogą, ponadto odp. na magię i zionięcie są bardziej wartościowe, niż wskrzeszenie i morale. |
Magyar - 2009-01-16 18:47:52 |
Moze samo wskrzeszenie i morale nie, ale lepsza szybkosc, lepsze staty (atak i obrona), stale obrazenia no i jednak te morale i to wskrzeszenie, daja takiego kopa, ze hohoho.... i Archaniola nic nie zatrzyma. |
Król Duch - 2009-01-16 23:11:37 |
Ej, o co chodzi z tymi klejnotami w cenie archanioła? Ja rozumiem - wersje gry, WoG itd. Ale chyba w życiu się z czymś takim nie spotkałem, a trochę gram, będzie już z 10 lat... Jedno jest pewne - w pierwotnej, klasycznej wersji gry, o której rozmawiamy, archanioł kosztuje 5000 i tyle. I wówczas naprawdę opłaca się go kupić. Bo jest najlepszą jednostką miastową w grze. |
Magyar - 2009-01-16 23:47:00 |
Absolutnie zgadzam sie. Tu jest mowa o "normalnych" Heroesach 3, a nie o WoGu itp., itd. Ja takze nigdy sie nie spotkalem z tym, zeby Archaniol kosztowal 5000 sztuk zlota i 3 klejnoty - w mojej wersji, czyli w tej normalnej, to Archaniol kosztuje 5000 sztuk zlota, bez zadnych klejnotow. |
Eleazar - 2009-01-17 11:46:34 |
Szczerze mówiąc, to ja nie pamiętam [ech, ta skleroza...], żeby Archanioł kosztował 5000 + klejnoty :| |
Mathias - 2009-01-17 13:53:55 |
Kiedy to w końcu do was dotrze: ARCHY KOSZTUJA 5000$ BEZ KLEJNOTOW! Gdzieś mam cenę, którą robią pliki z LH, bo one tylko chrzanią grę, a archy są dobitnym przykładem. A z tego wynika, że są TANSZE OD SMOKOW, bo 1szt. siarki kosztuje ok. 1000zł. na początku(już o tym pisałem, dlaczego). Ale do niektórych nigdy nie przemówisz, choćby się podało najlepsze argumenty. |
Dreader - 2009-01-17 14:01:34 |
Przy odporności na magię smoka, Zamek może nie mieć nic do powiedzenia. Jak? Armaggeddon na łby i leży Zameczek, przy czym smoki są nienaruszone. Odporność na magię jest lepsza od wskrzeszenia. Druga sprawa, że cena archaniołów została ustalona w oficjalnym patchu, który poprawiał m. in. staty reptilionów, więc prawidłową ceną jest 5000 i 3 klejnoty. +1 do morale daje tyle, co nic. Szansa na morale jest tak śmiesznie mała, że 1 więcej, czy 1 mniej nie odgrywa większej roli, ponadto nie zapominajcie, że jest mnóstwo artefaktów od morale i wystarczy co nieco pozbierać.
Nie wszystkie, liczba wskrzeszonych zależy od ilości archaniołów.
Przy czym archanioły straciły ruch. |
Eleazar - 2009-01-18 22:22:08 |
Uu, zgadzam się z Salamandrem, ale co do oficjalnego patcha, to... Znaczy wiem, ze jest oficjalny, ale ja tam wolę uznawać Archanioły w cenie bez klejnotów... |
Olórin - 2009-08-31 15:55:31 |
Każda z tych jednostek ma swoje plusy i minusy |
Talscire - 2009-09-12 19:50:32 |
Czarny Smok lepszy i koniec kropka.Atakuje nawet 2. jednostki naraz i jest odporny na magię |
Mathias - 2009-09-12 20:04:55 |
Żadne koniec kropka, mądralo. Swoje zdanie trzeba uzasadnić. Na pewno w tym wypadku nie ma sytuacji oczywistej. Może chociaż wyjaśnisz, DLACZEGO najlepszy ,,i koniec kropka"? |
Baron - 2012-05-13 14:43:48 |
Archy wygraja . I szybsze i silniejsze tylko mniej zdrowia i nieodporne na magie . Za to moga w dwu grupach sie ozywic nawzajem . Sa po prostu lepsze ... |
Xeno - 2012-05-13 15:01:08 |
Dwu polowy atak, odporność. Statystyki można nadrobić bohaterem i w armii nikt nie dzieli archów na 2 sloty roll |
GiBoN - 2012-05-13 15:04:44 |
Jak dla mnie smoki praktyczniejsze, sam dwupolowy atak daje sporo możliwości, odporność jest dla niego zaletą, w niczym nie kuleje, a to co trzeba można nadrobić... |
Olórin - 2012-05-13 15:08:41 |
Staty można nadrobić bohaterem - przeciwnik może zrobić to samo :) |
Mathias - 2012-05-13 15:11:36 |
Może przytoczę to, co wychodzi z moich obliczeń, bo wielokrotnie mi zarzucano gołosłowność i stronniczość w tej kwestii: |
GiBoN - 2012-05-22 08:00:06 |
Wskrzeszenie jest dość dupne. Archy mało wskrzeszają i tracą na to turę. Wskrzeszenie na koniec walki kluczowego oddziału może odwrócić jej bieg, ale rzadko archy tyle żyją. Dwupolowy atak pozwala Ci zaatakować nawet i archanioła atakując np. przez piki, albo przez machinę wojenną i działa wtedy niemal jak brak kontry. atakowania dwóch jednostek naraz samo w sobie jest ogromnym plusem, dla mnie to dużo lepsze niż archanioł mający many na wskrzeszenie 4 gryfów od sztuki :D. W mieście bez magii wody odporność na czary to cud miód i wieczna inicjatywa, potężne staty. 1 vs 1 nic nie przebija archa, ale to nie oznacza, że w grze sprawdza się on najlepiej... |
Mathias - 2012-05-22 09:26:06 |
Od tego, ile jednostek wskrzeszą archy, zależy, ile ich jest. 1 arch to faktycznie 100 HP, czyli 4 Gryfy, jak również 1 Czempion. Ale 10 to już jest pewna suma wskrzeszonych jednostek. Biorąc ponadto pod uwagę fakt, że Archanioł jest prawie najszybszą jednostką w grze, a w każdym razie szybszą od czarnego, można nim w różny sposób manewrować, chodzi mi głównie o zaatakowanie pod koniec tury nieprzyjacielskiego oddziału i powrót na swoje miejsce/tam, gdzie to akurat potrzebne. Co do zionięcia już się wypowiedziałem. Generalnie oba skille Czarnego Smoka są bardzo dobre, ale można je też obrócić przeciwko niemu. Odporność na magię --> brak wspomagaczy. Zionięcie --> można tak zmanipulować smoki, by zaatakowały swoich sojuszników ;). Ale mówię to tylko nawiasem, bo umiejętności te i tak przynoszą więcej pożytku niż szkód zdecydowanie. |
GiBoN - 2012-05-22 09:42:18 |
Jeżeli rzucasz sobie granat pod nogi to też jest bronią obusieczną, trzeba umieć manewrować smokiem. Smok może zaatakować tak samo jak archanioł jest dość szybki. Czym chcesz wspomagać smoka? Pojedynczym blessem? Wolę mass curse... jeżeli masz 10 archaniołów i wskrzeszasz 10 czempów to pamiętaj, że właśnie zmarnowałeś atak 10 archaniołów, to dopiero jest ryzyko. Zrezygnowanie z ruchu kluczowej jednostki jest śmiertelnie groźne, wskrzeszanie ma większą wartość pod koniec walki, ale każdy stara się dość szybko pozbyć skrzydlatych brodaczy... |
Mathias - 2012-05-22 09:47:21 |
A czy ja mówię, że gra smokiem nie wymaga umiejętności? Tylko wspomniałem o tym nawiasem, mógłbyś czasem doczytać końcówkę zdania. Czasem smoka trzeba podleczyć, bo zaraz padnie, tego też nie zrobisz. Poza tym antymagia chyba nie działa na pęta drzewca, nie wiem, jak jest z innymi skillami jednostek, w każdym razie tego też się nie pozbędziesz. A z wskrzeszeniem dałem przykład, równie dobrze mogę wskrzesić 100(!) Kuszników i oddać nimi decydujący strzał. Nikt nie mówi o wskrzeszaniu w sytuacji, gdy trzeba walczyć. Żeby dobrze grac archem, też trzeba myśleć (już się nie mogę doczekać riposty Xena ;p). |
GiBoN - 2012-05-22 10:10:39 |
Jeżeli nie walczysz naprawdę ogromnymi armiami to wątpię, byś w odpowiednim momencie miał dość dużo archów, by wskrzesić coś konkretnego, to tak jak z grallem. Niby fajne, ale za późno. W walce ze mną przypadkiem nie używałeś wskrzeszenia? xD |
Xeno - 2012-05-22 13:58:17 |
No cóż, w kwestii tej jednostki decyduje przypodobanie. |
Kramer - 2012-06-05 14:42:16 |
Odporność smoka przydaje się, owszem, lecz archanioł również rzadko obrywa od zaklęć. Klątwą mu nic nie zrobisz, staty można zarówno zmniejszyć, jak i powiększyć ( a powiększać zamek będzie na potęgę). Niby posiadanie jednostki odpornej na magię w mieście bez wody jest błogosławieństem, lecz posiadanie jednostki bez odporności w mieście z wodą jest również bardzo miłe. Dzięki spowolnieniu również nie straci wiele, nadal zachowa szybkość taką jak uwielbiane przez was behy czy hydry. Poza tym wcale nie jest powiedziane, że to zamek musi podejść. Czarami destrukcyjnymi raczej lać go nie będziemy :p Mimo, że odporność smoczka jest NIECO lepsza, to wcale nie należy się nią zachwycać. |
GiBoN - 2012-06-06 00:17:57 |
Co do stat, władca podbije je raczej wyżej od rycerza, podobnie z mocą. U dobrze naskillowanego władcy czary ofensywne potrafią dać powera. Wspomnij o zionięciu, które mądrze użyte daje ogromny bonus. Mówisz, że nikt walić nie będzie? No cóż powiedz to znajomemu z którym grałem multi i waliłem jego archy łańcuchem za 2/3k dmg... dziękuję, do widzenia... |
Kramer - 2012-06-06 09:59:46 |
Rycerz lepiej podbije staty niż władca, władca lepiej podbije magie. Aczkolwiek te przewagi są bardzo małe, obydwaj posiadają raczej zbliżone cechy. Poza tym lepiej nie mieszajmy w to bohaterów, bo za chwilę będziemy porównywać nie jednostki, a całe zamki :D |
Xeno - 2012-06-06 14:53:49 |
Zionięcie jest częstszym przypadkiem, bo się przeciwnik zagapia lub broni strzelca, a moral jest moral. Loch może mieć też max do morali... |
Kramer - 2012-06-06 17:09:51 |
Sprawdziłem statystyki bohów. Rycerz nabija dokładnie tyle samo ataku co władca, obrony o 5% więcej. Z kolei wiedza jest taka sama ( po 10%), a bohater z lochu dostaje 5% szans więcej na moc. |
Xeno - 2012-06-07 02:22:44 |
Po co kilka czarów wspomagaczy jak moża rzucić jeden mocny osłabiający. |
Kramer - 2012-06-07 17:17:35 |
Wszystkie czary można skontrować lub uleczyć... no i archa też da się wskrzesić. |
Xeno - 2012-06-07 19:31:02 |
A czy ja mówię, że nie można? Tylko jak już wykorzystasz czar i dostaniesz jakąś klątwą to dopiero w następnej turze ją zdejmiesz. |
Kramer - 2012-06-10 15:43:13 |
Ale po drodze tracimy mniej jednostek, przez co na końcu armia archa będzie liczniejsza niż armia lochu. |
Xeno - 2012-06-10 16:47:22 |
Dziś grałem sobie z botem grę. Rzucał armegedonem... miotło wszystko, a smoki stały, więc odporność jest lepsza od wskrzeszenia. |
Kramer - 2012-06-10 20:39:51 |
Artami mogę wpływać na morale, ale zajmują miejsce w ekwipunku. Nawet jeśli obydwaj się nimi wspomożemy, to i tak będę o punkt do przodu. Poza tym na odp. również można wpływać na różne sposoby. |
Xeno - 2012-06-12 13:38:35 |
Masz max +3 do morali, więc? |
Kramer - 2012-06-12 15:41:39 |
Chodziło mi o to, że uodparniać można swoje jednostki, a nie zniekształcać odporność smoków... to faktycznie jest bardzo trudne :] |
Xeno - 2012-06-12 18:05:49 |
No jeżeli u ciebie przynajmniej jedna jednostka moraluje przy max moralach na turę to wielki szacun, masz farta jak cholerka. |