Eleazar - 2008-12-24 23:13:05

Wypowiadajcie się ;)

Statystyki:

Czarny Smok:
Atak: 25
Obrona: 25
Obrażenia: 40-50
Wytrzymałość: 300
Szybkość: 15
Przyrost: 1/2/3
Koszt: 4000złota; 2siarki

Archanioł:
Atak: 30
Obrona: 30
Obrażenia: 50
Wytrzymałość: 250
Szybkość: 18
Przyrost: 1/2/3
Koszt: 5000złota

1. Archanioł ma o 5 lepsze staty w Ataku i Obronie;
2. Czarny Smok ma więcej wytrzymałości;
3. Obrażenia: Praktycznie Remis.
4. Szybkość: Archanioł ma o 3 więcej.
5. Koszt: Czarny Smok tańszy, biorą pod uwagę, że 1 siarka kosztuje mniej niż 500sztuk złota czyli 4000 +   2x poniżej 500sztuk złota.

1. A
2. C
3. A = C
4. A
5. C

3:3

Remis?

Magyar - 2008-12-24 23:51:19

Oczywiscie, ze nie remis, tylko to, ze Archaniol jest lepszy.

Eleazar - 2008-12-25 12:15:17

Ale rozpatrz dokładnie :P Wychodzi remi.

PS. Czy Mathias może poprawić nazwę tematu? Cos mi przeskoczyło i się wpisało ...

Magyar - 2008-12-25 12:23:00

Jedyna rzecza, ktora Archaniol ma gorsza niz Czarny Smok, jest to ze ma mniej HP o 50 pkt. Ale zwieksza morale armii i wskrzesza.
P.S. - od kiedy obrazenia 40-50, i STALE obrazenia 50 pkt., to to samo?

crazy'olka - 2008-12-25 12:25:01

To są dwie najpotężniejsze jednostki w grze, archanioł ma większe statystyki o 5 i stałe obrażenia, ale za to smok ma o 50 więcej wytrzymałości i odporność na wszystkie czary, ale za tym archanioł może wskrzesić poległego sojusznika:| Więc trudno powiedzieć kto wygra:/

Eleazar - 2008-12-25 12:52:36

Hm. Stasek, sorki, pomyliłem się ;)
Ale nadal uważam, że będzie remis.

Dreader - 2008-12-30 15:06:38

Smok jest lepszy. Nie kosztuje całej fortuny (arch 5000 + 3 klejnoty, smok 4000 + 2 siarki), ma lepsze skille, a dodatkowo jest wytrzymalszy i ładniej wygląda.

Magyar - 2008-12-30 15:20:29

Nie skille, tylko chyba raczej skill. Skille to moze miec ewentualnie Archaniol - i on ma lepsze te skille.

Dreader - 2008-12-30 15:24:19

stasek93 napisał:

]Nie skille, tylko chyba raczej skill.

Odp. na magię i zionięcie > 1 do morale i wskrzeszanie. Smok ma lepsze skille.

Magyar - 2008-12-30 15:30:48

Archaniol to tak potezna jednostka, ze wystarczy jeden atak na Czarnego Smoka, zeby go zniszczyc. A, ze to Archaniol jest szybsza jednostka, wiec to do niego nalezy to "ostateczne" slowo.

Dreader - 2008-12-30 15:33:52

stasek42395 napisał:

ze wystarczy jeden atak na Czarnego Smoka,

Za dużo medytauojowałeś. Na smoka trzeba przynajmniej 6 ataków archanioła, a przy uwzględnieniu obrony ta ilość wyniesie ok. 8-10. Smok na powalenie archanioła potrzebuje mniej więcej 5 ciosów, co może się zwiększyć nieznacznie.

Magyar - 2008-12-30 15:38:57

Czarny Smok to moze isc na piechote do Bulgarii.... i to razem z toba - to sobie po drodze pomedytujecie. Ciekawe jak to policzyles, ze Smokowi wystarczy 5 atakow, a Archaniolowi potrzeba 8-10.

Eleazar - 2009-01-02 14:23:41

Przestańcie się kłócić...

@temat: Ja nadal uważam, ze jest Remis. Może ktoś spróbować walki 1 vs. 1? Ja nie mogę, coś mi się z płytką stało... O.o Zniknęła.

Mutare - 2009-01-02 15:25:40

Bleee, testy. Nawet jak się zrobi test to g... tzn. nic nam to nie daje. Wszyscy zebrani wiedzą mam nadzieję dlaczego ;].

Eleazar - 2009-01-03 22:50:54

No, jak uważasz, ja testów jeszcze nie robiłem :D A dlaczego testy blee? 2 Testy i już mamy średnią :D

Zen-Aku - 2009-01-03 23:29:12

Hirador napisał:

A dlaczego testy blee?

Może ja powiem - bo testy są nieuczciwe... Nigdy nie będą uczciwe, bo w tym przypadku czarny smok nie może używać zionięcia i odp. na magię, a archanioł nie może używać wskrzeszenia i +1 morale, ponadto u obu jednostek nie liczy się lot, nie liczą się również takie rzeczy, jak cena, szybkość postawienia, cena siedliska itp. Testy są nieuczciwe, nie dają miarodajnych wyników i ja nie mam zamiaru ich uznawać. Testy to najgorsze, co może być.

Mathias - 2009-01-12 19:52:02

Moi drodzy, nie bierzecie pod uwagę wszystkich faktów ;)

Hírador napisał:

1. Archanioł ma o 5 lepsze staty w Ataku i Obronie;

I te 5 jest zabójcze. To daje archowi olbrzymią przewagę. A x 2

2. Czarny Smok ma więcej wytrzymałości;

Faktycznie, i to aż o 50. Jednak archanioł ma więcej obrony, co w efekcie znacznie redukuje skutki niższego HP. Poza tym arch ma zdolność wskrzeszania, ale o tym za chwilę. Mimo wszystko zgadzam się - czarne mają więcej HP. CM x 1

3. Obrażenia: Praktycznie Remis.

Można tak powiedzieć. Ale zauważ, że Archanioł ma zagwarantowane 50 punktów obrażeń, natomiast u Czarnego Smoka jest to maksimum, jakie może osiągnąć. To spora różnica kiedy w grę wchodzą olbrzymie armie. A x 1

4. Szybkość: Archanioł ma o 3 więcej.

To pozwala Archowi zaatakować na początku, dając sobie tym samym przewagę. A x 1

5. Koszt: Czarny Smok tańszy, biorą pod uwagę, że 1 siarka kosztuje mniej niż 500sztuk złota czyli 4000 +   2x poniżej 500sztuk złota.

I tu się z tobą nie zgodzę. To, ile kosztuje siarka zależy od kursu na targu. Domyślna wartość to ok. 2500 sztuk złota. Ale porównajmy przyrost kopalń: 1 siarka =  1000szt. złota. Tyle otrzymujemy dziennie. Dlatego Smoki WCALE nie są tańsze od archów. Przeciwnie - ze statystyk wynika, że jest on droższy o 1000szt. złota. A x 1

Zapomniałeś o zdolnościach specjalnych:
Czarny Smok:
1. Odporność na wszystkie czary
2. Nienawidzi Tytanów (o ile dobrze pamiętam)

Archanioł:
1. Wskrzesza.
2. +1 do morale.
3. Nienawidzi dziabłów.

Arch daje znacznie więcej plusów. Smok jest wprawdze odporny na czary, ale z tego powodu nie można też rzucić na niego żadnego dolepszenia. A to pozwala wątpić, czy ta zdolność jest tak do końca przydatna. Archanioł natomiast wskrzesza. Uwierzecie, dzięki temu można czasem odrodzić wszystkie stracone jednostki! Wczoraj, jak grałem, to mi 4 archy wskrzesiły ok. 100 strzelców. Ponadto dają +1 do morale, a wysokie morale - jak wszyscy wiemy - skutkuje podwójnym atakiem niektórych szczęśliwców z naszej armii.

Podsumowując:
1. Zdecydowanie Arch.
2. Smok.
3. Nieznacznie Archanioł.
4. Archanioł.
5. Archanioł.
Zdolności spec.: Archanioł.

Zwycięzca: ARCHANIOL!

Eleazar - 2009-01-13 15:57:47

Uh, wyczerpujące fakty i dowody, w sumie racja...
Jeżeli już Ty uważasz, ze wygra Archanioł, to ja stawiam na remis :p
Coś mi wygląda na to, ze trochę lepszy jest, ale szanuję zdanie innych ;)

Magyar - 2009-01-13 17:03:28

Ja takze wole Archaniola i uwazam, ze jest lepsze a co za tym idzie - silniejsza jednostka, niz Czarny Smok.

Eleazar - 2009-01-13 17:27:00

Niekoniecznie od razu taka lepsza :P Ja uważam, że remis, Mathias porównywał statystyki, więc wyszło, że Archanioł... Ale ja wolę obstawiać remis... xD

Zen-Aku - 2009-01-13 19:22:20

Przede wszystkim smok jest tańszy - 4000 i 2 siarki to dużo mniej, niż 5000 i 3 klejnoty. Smok ma na dodatek lepsze umiejętności, odp. na czary i zionięcie. Archaniołowi wskrzeszenie zajmuje turę, w której już nie zaatakuje, a +1 morale jest bardzo małym plusem.

altaeir - 2009-01-13 19:53:41

Może to głupie i na dodatek nie ten wątek,ale mam do was pytanie.Ile kosztuje Archanioł w waszej wersji gry?
W mojej tylko 5000szt. zł. .Taka sama cena jest podana na stronie Akademii Wojny,ale na innej spotkałem się też z ceną ,jaką podał Koragg.
Do Koragg: Czy w twojej wersji rzeczywiście są takie ceny?

Dreader - 2009-01-13 19:56:06

U mnie 5000 złota i te klejnociki, jest najdroższą jednostką miastową, nawiasem mówiąc uważam czarne smoki za lepszą inwestycję - niemalże identyczna jakość, ale za sporo niższą cenę.

Mathias - 2009-01-13 20:46:42

Klejnoty są dodane przez WoG(prawdopodobnie). PRAWDZIWA cena Archaniołów to 5000 szt. zł. BEZ klejnotów.
Koragg, co ty opowiadasz :D? Nie czytałeś tego, co pisałem? Zaleta smoków jest jednocześnie ich wadą, bo nie można na nie rzucić żadnego czaru pomocniczego. Wskrzeszenie zajmuje turę, ale pomyśl tylko, jakie efekty - wszystkie, co mi zabiłeś smokiem, wraca w jednek turze ;]. Można by się wściec :D. Ale to prawda. Morale słabym dolepszeniem? Oj, nie zgodzę się. Jak już wiele razy wspominałem, morale powoduje podwójny atak jednostek, oczywiście raz na jakiś czas. To BARDZO przydatna zdolność.

Magyar - 2009-01-13 21:00:22

Po pierwsze to u mnie Archaniol kosztuje "tylko" 5000 sztuk zlota, a po drugie to Wskrzeszenie naprawde moze wkurzyc (raz jak mi Starozytne Behemoty zabily 38 Czempionow to sie niezle wkurzylem, ale jak Wskrzesilem [za pomoca Archaniolow] te 38 Czempionow to hohoho, z Twierdzy nic nie zostalo....) ;)

Zen-Aku - 2009-01-13 21:20:43

Odp. na czary nie jest żadną wadą i robienie z tego wady nigdy i nigdzie nie przeszło i nie przejdzie. Jest to ogromna zaleta smoka. A klejnoty są chyba w patchu 3.2, to ten, który poprawia reptiliony. W WoGu może też są, ale mamy problem - ja WoGa nie mam.

Król Duch - 2009-01-13 22:22:06

To prawda, to zaleta, w każdym razie w przypadku smoka, który nie potrzebuje właściwie czarów wspomagających, by być jednostką potężną i niebezpieczną.
Ale jednak archanioł. Padła tu tak uwaga, że te 5 pkt. w ataku i obronie to poważna różnica - wydaje mi się ona decydującą. 5 pkt. to bardzo dużo...
Może jest coś jeszcze ważniejszego. Otóż ogólnie w grze, nim dojdzie do walnej, wielkiej bitwy, toczymy bardzo, bardzo wiele potyczek pomniejszych. A to one decydują o tym, jaka część naszej armii przetrwa. To z tych małych cegiełek składa się sukces - a archanioł tu właśnie załatwia nam pomyślność. Dla przykładu: nie ponosimy żadnych strat przy atakowaniu zamków, a za jeden szturm płaci się zwykle przyrostem tygodniowym np. szarego elfa. To mało? Wystarczy policzyć jak wiele takich szturmów niekiedy trzeba odbyć. Zgroza! Wskrzeszający archanioł w armii to skarb...

Eleazar - 2009-01-14 15:48:44

Może i wskrzeszający, ale co z tego, jeżeli bierzemy walkę 1 vs. 1? Sam siebie wskrzesi? [może się sam wskrzesić tylko wtedy, gdy jest błąd]
Odporność na czary smoka to potęga!
Nie można rzucić oślepienia, osłabienia, spowolnienia, możliwe, że nie działa na Armageddon, ale wątpię...

Zen-Aku - 2009-01-14 16:16:15

Przecież to oczywiste, że odporność na czary niweluje także siłę armaggeddonu, dlatego gdy mamy same smoki w armii, to oberwie tylko wróg.

Magyar - 2009-01-14 17:02:00

Ale zazwyczaj nie mamy tylko samych Smokow w armii...... Mniejsza o to - duuzo wazniejsze jest to, ze Archaniol jest szybszy od Czarnego Smoka i to, ze Archaniol ma miazdzaca sile uderzeniowa - i to wlasnie miedzy innymi przemawia na korzysc Archaniola. Wiec to pierwszy zaatakuje Archaniol i to do niego bedzie nalezal ten cios ostateczny.

Drago - 2009-01-14 21:25:28

Archanioł nie zaatakuje pierwszy - chyba że chce podlecieć pod wszystkie jednostki wroga, a to samobójstwo. Wg mnie smok ma tę przewagę, że nie kosztuje tak dużo, a ponadto czy ktoś zwrócił uwagę, że całej armii Lochu nie da się np. spowolnić? Smok skutecznie to niweluje, przez co rzucenie w pierwszym ruchu spowolnienia mija przeciwko armii ze smokiem, mija się właściwie z celem. Generalnie nienawidzę archaniołów z prostego względu - bardzo spodobały mi się arcydiabły. Smok.

Król Duch - 2009-01-15 01:08:41

Arcydiabły to już w ogóle leżą przy archaniołach i kwiczą! Ale rozumiem, prawdziwa miłość nie pozwala widzieć wad.
No więc da się spowolnić armię lochu - bo archanioł i tak zawsze kończy turę (o ile oczywiście wrzuci się czekanie). A jak na przykład dowodzący zamkiem przyśpieszy swoje wszystkie jednostki - najważniejsze z nich dochodzą do wroga w pierwszym ruchu. Wyobraź no sobie czempiona atakującego po przejechaniu 12 pól... 60% obrażeń więcej. Zamek jest bardziej niebezpieczny, jeśli chodzi o czary, działające zbiorowo na ruch.

Ciągle jestem za archaniołami, koronny argument się nie zmienia - wskrzeszają przez całą grę, pozwalając nam gromadzić armię bez strat. Policzcie sobie ile jednostek tracicie po drodze, nim dojdzie do porządnej bitwy i zrozumiecie na czym polega niezbywalna wartość tej potężnej jednostki.

Eleazar - 2009-01-15 17:11:45

Czarne Smoki mają odporność na Armageddon? Wątpię. Są odporne na czary 3 i 4 poziomu, a Armageddon jest na 5, o ile się nie mylę...

Zen-Aku - 2009-01-15 19:27:23

Czarne smoki są odporne na wszystkie czary, tylko złote mają śmieszną (bo nie wskrzesisz, ale z implozji już oberwie) odporność 1-4.

Magyar - 2009-01-16 17:07:43

Tak, ale jak sam juz kiedys powiedziales Koragg - "Zeby zaatakowac implozja, to trzeba ja najpierw miec...". Ja i tak, i tak pozosyaje przy swoim - ARCHANIOL!!!!!!! ;)

Dreader - 2009-01-16 18:06:56

W sumie aniołów się nawet nie opłaca robić - za dużo kasy, zachodu i klejnotów. Lepiej zająć taką np. Twierdzę i tam dojść do niewiele gorszych behemotów, niż tracić całą fortunę na anioły. Jedna sprawa - niby jakim cudem mam wykupić co tydzień archanioła bez utraty możliwości racjonalnej rozbudowy innych miast, skoro jeden kosztuje aż 5000 i 3 klejnoty? Smoki już bardziej się opłaca, otrzymujemy świetną jednostkę, ale nie przesadnie drogą, ponadto odp. na magię i zionięcie są bardziej wartościowe, niż wskrzeszenie i morale.

Magyar - 2009-01-16 18:47:52

Moze samo wskrzeszenie i morale nie, ale lepsza szybkosc, lepsze staty (atak i obrona), stale obrazenia no i jednak te morale i to wskrzeszenie, daja takiego kopa, ze hohoho.... i Archaniola nic nie zatrzyma.

Król Duch - 2009-01-16 23:11:37

Ej, o co chodzi z tymi klejnotami w cenie archanioła? Ja rozumiem - wersje gry, WoG itd. Ale chyba w życiu się z czymś takim nie spotkałem, a trochę gram, będzie już z 10 lat... Jedno jest pewne - w pierwotnej, klasycznej wersji gry, o której rozmawiamy, archanioł kosztuje 5000 i tyle. I wówczas naprawdę opłaca się go kupić. Bo jest najlepszą jednostką miastową w grze.

Magyar - 2009-01-16 23:47:00

Król Duch napisał:

Ej, o co chodzi z tymi klejnotami w cenie archanioła? Ja rozumiem - wersje gry, WoG itd. Ale chyba w życiu się z czymś takim nie spotkałem, a trochę gram, będzie już z 10 lat... Jedno jest pewne - w pierwotnej, klasycznej wersji gry, o której rozmawiamy, archanioł kosztuje 5000 i tyle. I wówczas naprawdę opłaca się go kupić. Bo jest najlepszą jednostką miastową w grze.

Absolutnie zgadzam sie. Tu jest mowa o "normalnych" Heroesach 3, a nie o WoGu itp., itd. Ja takze nigdy sie nie spotkalem z tym, zeby Archaniol kosztowal 5000 sztuk zlota i 3 klejnoty - w mojej wersji, czyli w tej normalnej, to Archaniol kosztuje 5000 sztuk zlota, bez zadnych klejnotow.

Eleazar - 2009-01-17 11:46:34

Szczerze mówiąc, to ja nie pamiętam [ech, ta skleroza...], żeby Archanioł kosztował 5000 + klejnoty :|
Może, kiedyś widziałem u siostry ciotecznej, coś mi tam błyszczy w pamięci... Ale bardzo słabo pamiętam i chyba coś mi świta, że było coś z klejnotami :P

Mathias - 2009-01-17 13:53:55

Kiedy to w końcu do was dotrze: ARCHY KOSZTUJA 5000$ BEZ KLEJNOTOW! Gdzieś mam cenę, którą robią pliki z LH, bo one tylko chrzanią grę, a archy są dobitnym przykładem. A z tego wynika, że są TANSZE OD SMOKOW, bo 1szt. siarki kosztuje ok. 1000zł. na początku(już o tym pisałem, dlaczego). Ale do niektórych nigdy nie przemówisz, choćby się podało najlepsze argumenty.
Ponadto nie będę słuchał takich bzdur, że wskrzeszanie jest gorsze od odporności na magie, a +1 do morale nic nie daje. Dzięki zdolności wskrzeszenia można zniwelować wszystkie obrażenia zadane przez smoki. A skoro nagle wam się zachciało dodawać armię lochu i zamku do pojedynku, to tylko podkreśla to moc wskrzeszenia(my się uzdrawiamy, a jednocześnie pozostałymi oddziałami walczymy). A morale - doskonały dodatek.

I to by było na tyle.

Dreader - 2009-01-17 14:01:34

Przy odporności na magię smoka, Zamek może nie mieć nic do powiedzenia. Jak? Armaggeddon na łby i leży Zameczek, przy czym smoki są nienaruszone. Odporność na magię jest lepsza od wskrzeszenia. Druga sprawa, że cena archaniołów została ustalona w oficjalnym patchu, który poprawiał m. in. staty reptilionów, więc prawidłową ceną jest 5000 i 3 klejnoty. +1 do morale daje tyle, co nic. Szansa na morale jest tak śmiesznie mała, że 1 więcej, czy 1 mniej nie odgrywa większej roli, ponadto nie zapominajcie, że jest mnóstwo artefaktów od morale i wystarczy co nieco pozbierać.

Mathias napisał:

Dzięki zdolności wskrzeszenia można zniwelować wszystkie obrażenia zadane przez smoki.

Nie wszystkie, liczba wskrzeszonych zależy od ilości archaniołów.

Mathias napisał:

my się uzdrawiamy, a jednocześnie pozostałymi oddziałami walczymy

Przy czym archanioły straciły ruch.

Eleazar - 2009-01-18 22:22:08

Uu, zgadzam się z Salamandrem, ale co do oficjalnego patcha, to... Znaczy wiem, ze jest oficjalny, ale ja tam wolę uznawać Archanioły w cenie bez klejnotów...
A tak właściwie, to weźmy pod uwagę to, że mamy pojedynek Archanioł vs. Czarny Smok [1 - 1].
Archanioł w tym momencie nie ma możliwości wskrzeszania, bo nie ma co wskrzeszać, ponieważ jest tylko On i Czarny Smok!

Olórin - 2009-08-31 15:55:31

Każda z tych jednostek ma swoje plusy i minusy
Archanioł ma lepsze staty(po za hp,no ale archanioł z 300 hp),ale co za tym idzie dostaje większe premie podczas walki z innymi jednostkami niż czarny smok,oprócz tego wskrzesza i podnosi morale.
Czarny smok ma odporność na czary.
Obie jednostki latają.
Jak dla mnie te jednostki są równe:odporność na czary jest moim zdaniem na równi z wskrzeszaniem i podnoszeniem morale,a statystyki rekompensują przewagę 50 hp u smoka.Remis.

Talscire - 2009-09-12 19:50:32

Czarny Smok lepszy i koniec kropka.Atakuje nawet 2. jednostki naraz i jest odporny na magię

Mathias - 2009-09-12 20:04:55

Żadne koniec kropka, mądralo. Swoje zdanie trzeba uzasadnić. Na pewno w tym wypadku nie ma sytuacji oczywistej. Może chociaż wyjaśnisz, DLACZEGO najlepszy ,,i koniec kropka"?

Baron - 2012-05-13 14:43:48

Archy wygraja . I szybsze i silniejsze tylko mniej zdrowia i nieodporne na magie . Za to moga w dwu grupach sie ozywic nawzajem . Sa po prostu lepsze ...

Xeno - 2012-05-13 15:01:08

Dwu polowy atak, odporność. Statystyki można nadrobić bohaterem i w armii nikt nie dzieli archów na 2 sloty roll

GiBoN - 2012-05-13 15:04:44

Jak dla mnie smoki praktyczniejsze, sam dwupolowy atak daje sporo możliwości, odporność jest dla niego zaletą, w niczym nie kuleje, a to co trzeba można nadrobić...

Olórin - 2012-05-13 15:08:41

Staty można nadrobić bohaterem - przeciwnik może zrobić to samo :)
Dwupolowy atak vs wskrzeszanie - tutaj ciężko porównać, lecz warto zaznaczyć, że mimo wszystko większe szanse mamy na użycie wskrzeszenia niż dwupolowego ataku.
Odporność na magię vs morale - tutaj wiadomo odporność lepsza. Dodatkowy ruch takich np. czempionów zawsze się przydaje, jednak jest to element szczęścia, więc nie można porównywać :)

Cena siedliska-
Cena samego siedliska będzie ogólnie większa dla Archanioła (kwestią sporną jest, czy łatwiej zebrać po 10, czy 20 jednego). Trzeba jednak zaznaczyć, że do wybudowania smoka potrzebujemy gildii magów na 3 poziomie, więc to już trochę odejmie z różnicy. - Cen poszczególnym wymaganych siedlisk nie biorę, bo by to sensu nie miało :)

Statystyki-
Archanioł przegrywa tylko w hp (o 50 pkt). W ataku i w obronie ma przewagę 5 pkt, obrażenia ma stałe co już samo w sobie jest dużym plusem. Jest też szybszy. Na polu bitwy ustępuje tylko Feniksowi i chyba błękitnemu :)
Gdyby Czarny Smok miał statystyki (pomijając hp) Złotego Smoka to powiedziałbym, że ta przewaga w hp coś by dawała, ale w tej sytuacji się po prostu zaciera smile

Ogólnie w tym starciu zawsze byłem za Archami i zdania nie zmieniłem :) Choć Czarnym smokom siły odmówić nie można :)

Mathias - 2012-05-13 15:11:36

Może przytoczę to, co wychodzi z moich obliczeń, bo wielokrotnie mi zarzucano gołosłowność i stronniczość w tej kwestii:
Archanioł vs Czarny Smok
A: 30 > 25
O: 30 > 25
DMG: 50 > 40-50
HP: 250 < 300
S: 18 > 15
P: 2 = 2
K: 5000$ < 4000$ + 2S. (z patchem dodającym do ceny Archa klejnoty jest ofc odwrotnie, ale nie ma to większego znaczenia w moim rozumowaniu)

DMGf:
Arch: 2*50*(1+0,05*(30-25))=100*1,25=125
Smok: 2*40-50*(1+0,025*(25-30))=80-100*0,875=70-87,5~70-87 ŚR: 78,5

125 > 70-87 --> Wygrywa Archanioł

HP:
A: 2*250=500
S: 2*300=600

500 < 600 --> Wygrywa Smok

Koszt:
A: 2*5000 = 10 000 (z klejnotami: + 2*3000 = 16 000)
S: 2*4000 + 2*2*1000 = 12 000

Tutaj wynik zależny od wersji gry - w starej wygrywa Arch, w nowej - Smok.

WALKA (uśredniłem dmg smoka, aczkolwiek nie ma to większego znaczenia, jak komuś się chce, może zrobić symulację, co by było gdyby smokowi wchodziło cały czas max dmg, w mojej ocenie nie zmienia to wyniku walki):
I Tura: Archy zaczynają i zadają 125 DMG. Kontra Smoków - 78DMG. Atak smoków - 78 DMG. Kontra - 125 DMG.
Stan: 2 Archy - 344 HP, 2 Smoki - 350 HP.

II Tura: Archy walą 125 DMG. Ginie 1 Smok. Kontra - 39 DMG. Atak Smoka - 39 DMG. Kontra - 125 DMG.
Stan: 2 Archy - 266HP, 1 Smok - 100 HP.

III Tura: Archy walą 125 DMG i wygrywają!


Kwestia skillów: Wskrzeszenie jest lepsze od dwupolowego ataku, ale chyba nieco gorsze od odporności na magię.

Jednak mimo minimalnie gorszych umiejętności dzięki lepszym statom Archanioł powinien wygrać to starcie. Dodajmy do tego większą jego szybkość (a zatem większą inicjatywę) i w mojej ocenie sprawa jest wyjaśniona.

GiBoN - 2012-05-22 08:00:06

Wskrzeszenie jest dość dupne. Archy mało wskrzeszają i tracą na to turę. Wskrzeszenie na koniec walki kluczowego oddziału może odwrócić jej bieg, ale rzadko archy tyle żyją. Dwupolowy atak pozwala Ci zaatakować nawet i archanioła atakując np. przez piki, albo przez machinę wojenną i działa wtedy niemal jak brak kontry. atakowania dwóch jednostek naraz samo w sobie jest ogromnym plusem, dla mnie to dużo lepsze niż archanioł mający many na wskrzeszenie 4 gryfów od sztuki :D. W mieście bez magii wody odporność na czary to cud miód i wieczna inicjatywa, potężne staty. 1 vs 1 nic nie przebija archa, ale to nie oznacza, że w grze sprawdza się on najlepiej...

Mathias - 2012-05-22 09:26:06

Od tego, ile jednostek wskrzeszą archy, zależy, ile ich jest. 1 arch to faktycznie 100 HP, czyli 4 Gryfy, jak również 1 Czempion. Ale 10 to już jest pewna suma wskrzeszonych jednostek. Biorąc ponadto pod uwagę fakt, że Archanioł jest prawie najszybszą jednostką w grze, a w każdym razie szybszą od czarnego, można nim w różny sposób manewrować, chodzi mi głównie o zaatakowanie pod koniec tury nieprzyjacielskiego oddziału i powrót na swoje miejsce/tam, gdzie to akurat potrzebne. Co do zionięcia już się wypowiedziałem. Generalnie oba skille Czarnego Smoka są bardzo dobre, ale można je też obrócić przeciwko niemu. Odporność na magię --> brak wspomagaczy. Zionięcie --> można tak zmanipulować smoki, by zaatakowały swoich sojuszników ;). Ale mówię to tylko nawiasem, bo umiejętności te i tak przynoszą więcej pożytku niż szkód zdecydowanie.

No a statystyki mówią same za siebie.

GiBoN - 2012-05-22 09:42:18

Jeżeli rzucasz sobie granat pod nogi to też jest bronią obusieczną, trzeba umieć manewrować smokiem. Smok może zaatakować tak samo jak archanioł jest dość szybki. Czym chcesz wspomagać smoka? Pojedynczym blessem? Wolę mass curse... jeżeli masz 10 archaniołów i wskrzeszasz 10 czempów to pamiętaj, że właśnie zmarnowałeś atak 10 archaniołów, to dopiero jest ryzyko. Zrezygnowanie z ruchu kluczowej jednostki jest śmiertelnie groźne, wskrzeszanie ma większą wartość pod koniec walki, ale każdy stara się dość szybko pozbyć skrzydlatych brodaczy...

Mathias - 2012-05-22 09:47:21

A czy ja mówię, że gra smokiem nie wymaga umiejętności? Tylko wspomniałem o tym nawiasem, mógłbyś czasem doczytać końcówkę zdania. Czasem smoka trzeba podleczyć, bo zaraz padnie, tego też nie zrobisz. Poza tym antymagia chyba nie działa na pęta drzewca, nie wiem, jak jest z innymi skillami jednostek, w każdym razie tego też się nie pozbędziesz. A z wskrzeszeniem dałem przykład, równie dobrze mogę wskrzesić 100(!) Kuszników i oddać nimi decydujący strzał. Nikt nie mówi o wskrzeszaniu w sytuacji, gdy trzeba walczyć. Żeby dobrze grac archem, też trzeba myśleć (już się nie mogę doczekać riposty Xena ;p).

GiBoN - 2012-05-22 10:10:39

Jeżeli nie walczysz naprawdę ogromnymi armiami to wątpię, byś w odpowiednim momencie miał dość dużo archów, by wskrzesić coś konkretnego, to tak jak z grallem. Niby fajne, ale za późno. W walce ze mną przypadkiem nie używałeś wskrzeszenia? xD

Xeno - 2012-05-22 13:58:17

No cóż, w kwestii tej jednostki decyduje przypodobanie.
Smoka owszem nie da sie uleczyć, dać mu bufa, ale nie da się tez go zdjąć implozją, dać mu slowa czy coś innego. O tym już nie wspomniałeś.
Arch sam w sobie to siła destruktywna, ale smokiem można go przebić właśnie przez jego 2 skile.
Dwupolowy atak to cudeńko, bo można przez słabszą jednostkę walnąć mocniejszą. Zdarzają się sytuacje, że samemu można oberwać, ale to już przez nieuwagę.
O wskrzeszaniu archami Gibon już wszystko powiedział.

Kramer - 2012-06-05 14:42:16

Odporność smoka przydaje się, owszem, lecz archanioł również rzadko obrywa od zaklęć. Klątwą mu nic nie zrobisz, staty można zarówno zmniejszyć, jak i powiększyć ( a powiększać zamek będzie na potęgę). Niby posiadanie jednostki odpornej na magię w mieście bez wody jest błogosławieństem, lecz posiadanie jednostki bez odporności w mieście z wodą jest również bardzo miłe. Dzięki spowolnieniu również nie straci wiele, nadal zachowa szybkość taką jak uwielbiane przez was behy czy hydry. Poza tym wcale nie jest powiedziane, że to zamek musi podejść. Czarami destrukcyjnymi raczej lać go nie będziemy :p Mimo, że odporność smoczka jest NIECO lepsza, to wcale nie należy się nią zachwycać.

Ogólnie w tej walce jestem za archem, ma za duże staty, żeby przegrać. No i szybkość ustępuje tylko feniksom i błękitnym smokom, niemal zawsze masz gwarantowany pierwszy ruch.

GiBoN - 2012-06-06 00:17:57

Co do stat, władca podbije je raczej wyżej od rycerza, podobnie z mocą. U dobrze naskillowanego władcy czary ofensywne potrafią dać powera. Wspomnij o zionięciu, które mądrze użyte daje ogromny bonus. Mówisz, że nikt walić nie będzie? No cóż powiedz to znajomemu z którym grałem multi i waliłem jego archy łańcuchem za 2/3k dmg... dziękuję, do widzenia...

Kramer - 2012-06-06 09:59:46

Rycerz lepiej podbije staty niż władca, władca lepiej podbije magie. Aczkolwiek te przewagi są bardzo małe, obydwaj posiadają raczej zbliżone cechy. Poza tym lepiej nie mieszajmy w to bohaterów, bo za chwilę będziemy porównywać nie jednostki, a całe zamki :D

Cały czas wychwalacie zionięcie, ale jak widzę nikt nie mówi tu nic o moralach. A prawda jest taka, że i zionięcie nie zawsze się zdarzy, i morale nie zawsze wejdzie. Z kolei jak już zadziała, to zadamy przeciwnikom podwójne szkody. Myślę, że nikt nie będzie specjalnie podstawiać się smokom, dlatego nie będziesz ziać na prawo i lewo.

Łańcuch z takim dmg? Musieliście strasznie długo grać, żeby wbić aż tyle mocy...

Xeno - 2012-06-06 14:53:49

Zionięcie jest częstszym przypadkiem, bo się przeciwnik zagapia lub broni strzelca, a moral jest moral. Loch może mieć też max do morali...
Władca nabije więcej ataku niż rycerz, który ma to rozłożone jeszcze na obronę i jeszcze bardziej na wiedzę.
Władza ma dużo ataku i mocy, u rycka wszystko się rozkłada.
Archowi klątwa nic nie da, ale wszystko inne działa jak najbardziej.
O berserku chodź rzadkim wspomnę. Wtedy ten "koks" ładnie kosi własne oddziały^^.

Kramer - 2012-06-06 17:09:51

Sprawdziłem statystyki bohów. Rycerz nabija dokładnie tyle samo ataku co władca, obrony o 5% więcej. Z kolei wiedza jest taka sama ( po 10%), a bohater z lochu dostaje 5% szans więcej na moc.

Na archa działa wiele czarów, ale tych wspomagających jest chyba więcej ( modlitwa, tarcza, klon, kamienna skóra- a żaden nie ma swego złego odpowiednika> berserk, oślepienie i? No właśnie, wszystkie inne osłabiające można skontrować).

Xeno - 2012-06-07 02:22:44

Po co kilka czarów wspomagaczy jak moża rzucić jeden mocny osłabiający.
Rzeczywiście do 9 lvl jest tak jak mówisz, potem mają identyczną szanse na wszytko %, ale w praktyce zawsze jakoś inaczej to wychodzi.

Kramer - 2012-06-07 17:17:35

Wszystkie czary można skontrować lub uleczyć... no i archa też da się wskrzesić.

Swoją drogą, wiecie czy klon archa może wskrzeszać?

Sama zdolność ożywienia sojuszników jest wspaniała. Podczas wyjątkowo ciężkich walk przed FB możesz wskreszać poległych na sam koniec. Straty są niemal zerowe. No i walcząc z potężnymi strzelokami (np. cyckami, tytanami) możesz podzielić archy na 4 oddziały : 1- 1- 1/2 reszty- 1/2 reszty. Słabszymi grupami archów blokujesz strzelca, reszta armii podchodzi. Jak anioł zginie, to go na końcu wskrzesisz. Czasem to stosuję i nie jest źle ;]

Xeno - 2012-06-07 19:31:02

A czy ja mówię, że nie można? Tylko jak już wykorzystasz czar i dostaniesz jakąś klątwą to dopiero w następnej turze ją zdejmiesz.
Wskrzeszenie przydaje się tylko podczas walk z neutralami, w poważniejszych bitwach tak jak pisał gibon tracimy dużo DMG i ruch najszybszej jednostki co może być przyczyną klęski.

Kramer - 2012-06-10 15:43:13

Ale po drodze tracimy mniej jednostek, przez co na końcu armia archa będzie liczniejsza niż armia lochu.

Wskrzeszenia w wielkich bitwach wcale nie trzeba używać, jednak wcale nie ustępuje odporności na magię, która mimo wszystko działa w obie strony. Jeżeli pójdziemy na remis, to smok samym zionięciem musi pokonać przewagę w statach, szybkość i bonus do morale.

Xeno - 2012-06-10 16:47:22

Dziś grałem sobie z botem grę. Rzucał armegedonem... miotło wszystko, a smoki stały, więc odporność jest lepsza od wskrzeszenia.
Morale to nie jest żaden bonus, bo go artami niwelujesz.

Kramer - 2012-06-10 20:39:51

Artami mogę wpływać na morale, ale zajmują miejsce w ekwipunku. Nawet jeśli obydwaj się nimi wspomożemy, to i tak będę o punkt do przodu. Poza tym na odp. również można wpływać na różne sposoby.
Gry z armagedonem zdarzają się baardzo rzadko, absolutnie nie wolno opierać na nim swoich planów! Poza tym zanim zdobędziesz ten czar już dawno dojdzie do zakończenia mapy.

Xeno - 2012-06-12 13:38:35

Masz max +3 do morali, więc?
Na odporność smoków, możesz tylko wpłynąć artem, który jest rzadszy nawet od armegedonu.

Kramer - 2012-06-12 15:41:39

Chodziło mi o to, że uodparniać można swoje jednostki, a nie zniekształcać odporność smoków... to faktycznie jest bardzo trudne :]

+1 do morali mam z dowodzenia ( każdy rycerz z zamku zaczyna z tą zdolnością), +1 od archanioła. Nie muszę marnować slota w ekwipunku, tracić poziom na rozwijanie skilla ani biegać specjalnie przed bitwą do specjalnych miejsc. No i morale od archa wpływają na całą armię, nie tak jak w przypadku minotaurów- na jedną jednostkę. Dzięki moralom praktycznie w każdej turze choć jedna jednostka dostanie dodatkowy ruch. A w zamku mamy wyjątkowe tanki, dodatkowy ruch czempa, archa czy krzyżowca ( nawet gryfa czy kusznika, lecz tu można polemizować) może przydać się bardziej niż zionięcie czarnucha, którego i tak nie jesteśmy pewni.

Xeno - 2012-06-12 18:05:49

No jeżeli u ciebie przynajmniej jedna jednostka moraluje przy max moralach na turę to wielki szacun, masz farta jak cholerka.
Moral to jest tak samo losowy czynnik jak skamienienie, podwójne uderzenie, czy postarzenie, więc zionięcie smoka jest mniej losowym czynnikiem.
Podczas walki ustawisz się pod zionięcie dużo razy, no chyba, że czasami wolisz zrezygnować z dobrego ataku.