Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


  • Index
  •  » Miasta
  •  » Wasza hierarhia wartości zamków

#101 2016-09-25 11:22:03

 Obertyn29

Przybysz

Zarejestrowany: 2016-09-10
Posty: 29
Miasto: Forteca/Twierdza/Zamek/Nekro
Jednostka: Namiot medyka
Bohater: Jabarkas/Isra
Magia: Ziemi

Re: Wasza hierarhia wartości zamków

Xeno napisał:

Obertyn cieszy mnie twoje zaangażowanie w teorię, ale jak już piszesz o cytadeli to pisz o cytadeli, a nie opisujesz życie w fortecy to raz.

Pomyliło mi się i zamiast napisać Cytadela to napisałem Forteca, zresztą łatwo się domyślić że chodziło o Cytadele a nie o Fortece ze względu na ostatnią liczbe która wynosiła 250 a nie 300.

Xeno napisał:

Dwa, 40pkt życia rozkładając na 7 poziomów jednostek jest dość zabawne jako argument muszę przyznać, ale nie o tym.

Mógłbyś to jakoś proście przedstawić, bo nie zrozumiałem o co Ci w tej wypowiedzi chodzi i jak to się odnosi do moich argumentów.


Xeno napisał:

Na wytrzymałość jednostki składają się też inne cechy takie jak jej własny współczynnik obrony, obrona bohatera, to samo tyczy się ataku, do tego wlicza się czy bohater ma płatnerstwo, skt. ataku itd. lepiej się nie zagłębiać.

Cytadela ma wysoki współczynnik obrony ale Twierdza ma równie wysoki wspóczynnik ataku więc wychodzi na to samo.
Co do obrony, ataku bohatera i jego umiejętności to wprzeciwieństwie do liczy punktów życia bohatera to są to wartości bardzo zmienne i nietrwałe a pż nie mogą sie zmienić no chyba że mamy artefakty dodające pż ale one są rzadkością

Xeno napisał:

W teorii twierdza ma dwóch strzelców, w praktyce jednego gówniaka na 3 lvl a cyklopów nie postawisz, ponieważ nie zdążysz, to samo tyczy się ogrów

jeśli chodzi o Orków to może rzeczywiście są słabi ale nadrabiają to niską ceną i dużą jak na strzelców liczbą punktów życia. Co do siedliska Ogrów które wymagają 20 drewna to jest to trudne ale do zdobycia. Ale Ogry są bardzo ważną jednostką i warto je zdobyć - podczas jednej z walk Gimpera i Ignacego w ktorej Ignacy grał Twierdzą a Gimper ich ulubionym Nekropolis to w ostateczej bitwie Ignacy pokonał Gimpera dzięki wytrzymałym Ogrom
A co do Cyklopów to ich siedlisko może jest drogie ale w HotA podstawowe siedlisko nie wymaga już kryształów.


"Kropla miłości znaczy więcej niż ocean rozumu" - Blaise Pascal

Offline

 

#102 2016-09-25 11:59:28

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Wasza hierarhia wartości zamków

Ja kończę dyskusję po argumentach z filmem Ignacego i Gimpera. Ignacy jest na o wiele wyższym poziomie niż Gimper. To jak porównać bota na 80% i 130%. Nie znaczy to że Ignacy jest jakiś pro, powiedziałbym że to utalentowany gracz singlowy ogarniający podstawy gry na singlu.

Obertyn29 napisał:

Mógłbyś to jakoś proście przedstawić, bo nie zrozumiałem o co Ci w tej wypowiedzi chodzi i jak to się odnosi do moich argumentów.

Chodziło mi o to że różnica 40pkt życia sumując HP jednostek wszystkich poziomów zamków jest śmieszna. Jak już oceniasz zamki to pod każdym kątem. Szybkość i łatwość rozbudowy, koszt tej rozbudowy, jednostki pod każdym względem a nie tylko szybkości, ataku i życia dochodzą inne współczynniki, koszty, unikatowe umiejętności, przydatność w eksploracji mapy i samych bitew. Same zamki też spisują się lepiej lub gorzej na różnych mapach i w walce przeciwko sobie.

Offline

 

#103 2016-09-25 12:03:17

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Wasza hierarhia wartości zamków

Twierdza i Cytadela są kompletnie odmiennymi miastami przez skupienie na odpowiednio Ataku i Obronie, stąd dla mnie ich porównanie jest bardzo trudne. Jak porównać coś, co jest kompletnie przeciwne. W odmiennych sytuacjach dane miasta będą miały swoje przewagi.

Przykładowo, normalnie dość ciężko jest szybko zdobyć cyklopy, przez wysoki koszt kryształu i bodajże konieczność wybudowania fortu ogrów. Czyli trzeba zużyć mnóstwo drewna i kryształu.
Tymczasem, na arenie kiedy mamy wszystkie jednostki do dyspozycji, to wtedy uruk i cyklop są w stanie poradzić sobie z reptilionem. Uruk nie jest szczególnym strzelcem, jest jednak całkiem wytrzymały, a ogromny bonus do Ataku w Twierdzy niweluje jego wady - bije mocniej niż się wydaje i bardzo ich sobie ceniłem w Cieniu Śmierci.

Hydra jest potencjalnie bardzo groźna, a brak kontrataku jest zawsze pożyteczny. Tymczasem behemot zmniejsza Obronę o 80% co jest absolutnie brutalne, szczególnie dla Cytadeli, bo jej wysokie statystyki lądują w koszu na czas ataku. Właśnie dlatego uważam, że siłowo behemot jest w stanie komfortowo poradzić sobie z większością jednostek 7 poziomu. Będzie miał jednak problemy z szybkimi jednostkami latającymi jak czarne smoki, archanioły czy arcydiabły, ale to już inne dyskusja i wchodzą tu inne czynniki.

Jest jeszcze problem gorgon do których naprawdę strach podejść jakąś wysokopoziomową jednostką i moim zdaniem są priorytetowymi jednostkami do wyeliminowania na polu bitwy. Są oczywiście jeszcze hydry, ale od czegoś trzeba zacząć.

Podsumowując naprawdę ciężko mi określić zwycięzcę, Cytadela wydaje się nieco pewniejsza, bo bardziej bierze przeciwnika na przetrzymanie. Jednak Twierdza potrafi naprawdę mocno uderzyć.

Co do Fortecy, to jest ona naprawdę silnym miastem przez selekcję wszechstronnych jednostek i 3 strzelców, ale szkodzą jej kiepscy bohaterowie - trzeba ich poprawić.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#104 2016-09-25 13:23:18

 Obertyn29

Przybysz

Zarejestrowany: 2016-09-10
Posty: 29
Miasto: Forteca/Twierdza/Zamek/Nekro
Jednostka: Namiot medyka
Bohater: Jabarkas/Isra
Magia: Ziemi

Re: Wasza hierarhia wartości zamków

Niby Ignacy jest lepszy ale podczas tej gry popełnił 2 głupie błędy których nie popełnił Gimper.
po pierwsze nie kupił machin - dopiero podczas bitwy sobie o nich przypomniał.
po drugie zamienił w targowisku kryształy na złoto przed zrekrutowaniem Behemotów

Xeno napisał:

Chodziło mi o to że różnica 40pkt życia sumując HP jednostek wszystkich poziomów zamków jest śmieszna. Jak już oceniasz zamki to pod każdym kątem. Szybkość i łatwość rozbudowy, koszt tej rozbudowy, jednostki pod każdym względem a nie tylko szybkości, ataku i życia  dochodzą inne współczynniki, koszty, unikatowe umiejętności, przydatność w eksploracji mapy i samych bitew. Same zamki też spisują się lepiej lub gorzej na różnych mapach i w walce przeciwko sobie.

Przypomne Ci co napisałeś wcześniej

Xeno napisał:

W życiu jak i w większości gier kieruje się zasadą, że nie wygrywa ten kto mocniej bije tylko ten kto więcej wytrzyma.

do Sauron
wielka szkoda że Forteca ma tak słabych bohaterów a HotA niestety tego nie poprawił, chociaż ulepszył Fortece pod innym względem.
Jedynym liczącym się alchemikiem jest Neela ale ona ma tą głupią nauke czarów (już lepszy byłby mistycyzm).

Nie jestem do końca pewien ale jest chyba plik tekstowy w którym można zmienić umiejętności bohaterów. Wiem że są na pewno pliki za pomocą których można zmienić podstawową armie bohaterów oraz ich umiejętności podstawowe (atak, obrona, moc, wiedza).


"Kropla miłości znaczy więcej niż ocean rozumu" - Blaise Pascal

Offline

 

#105 2016-09-25 20:05:02

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Wasza hierarhia wartości zamków

No są jakieś pliki i patche, na Jaskini Behemota widziałem łatkę która daje dodatkowy punkt do statystyk magom, by mieli tyle samo co wojownicy na starcie. Nie zmienia to faktu, że gra ciągle wymaga przerobienia i nie ma motywacji by grać magiem zamiast wojownikiem. Tzn. ja tak robię, bo lubię eksperymenty. Co do błędów Ignacego, cóż nie każdy jest doskonały.

Daj linka do tej gry, będzie można łatwiej stwierdzić jak to wszystko poszło i łatwiej do czegoś dojdziemy.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#106 2016-09-25 20:07:01

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Wasza hierarhia wartości zamków

Przypomne Ci co napisałeś wcześniej

A ja dalej ci mówię, że to z HP ma mały związek.

Offline

 

#107 2016-09-25 20:33:20

 Obertyn29

Przybysz

Zarejestrowany: 2016-09-10
Posty: 29
Miasto: Forteca/Twierdza/Zamek/Nekro
Jednostka: Namiot medyka
Bohater: Jabarkas/Isra
Magia: Ziemi

Re: Wasza hierarhia wartości zamków

Przyznam się szczerze, że nie wybieram na początek magów no chyba, że na bohaterów pobocznych, ale nawet wyrównanie sumy statystyk wojowników i magów by mnie do nich nie przekonało - gdyż mają gorsze umiejętności poboczne.

link do tego filmu:
https://m.youtube.com/watch?v=VfXoV_katkc



do Xena:

najpierw ty piszesz że wygrywa ten kto więcej wytrzyma
No więc ja porównałem punkty życia Twierdzy i Cytadeli
A teraz ty mi piszesz że ważne są również inne czynniki
No to zdecyduj się wreszcie


"Kropla miłości znaczy więcej niż ocean rozumu" - Blaise Pascal

Offline

 

#108 2016-09-25 20:51:35

 Kamilo67

Obywatel

Skąd: Gdzieś w odległych krainach
Zarejestrowany: 2015-08-15
Posty: 111
Miasto: KamiloLand
Kampania: TYLKO ŁATWE
Jednostka: Kamilos
Bohater: Kamilo :)
Magia: Słowa

Re: Wasza hierarhia wartości zamków

Warto zwrócić uwagę na to, że o ile przewaga w ataku nad obroną przeciwnika nie jest jakoś ogromnie odczuwalna, to przewaga obrony nad atakiem przeciwnika już tak i nawet huderlawiec jakoś potrafi przyjąć na klatę obrażenia. To według mnie przewaga Cytadeli.

Sugerowanie się suchymi statystykami jak więcej życia nie ma większego sensu, gdyż jest wiele innych współczynników, decydujących o użyteczności oddziału. Mówiąc prościej, bez wypróbowania nie można oceniać.

Co do jednostek Twierdzy... behemot jest bardzo dobry, ale reszta teamu albo łatwo ginie albo nie zadaje wcale takich dużych obrażeń, mimo tych bonusów do ataków, a branie pod uwagę cyklopa jako jakiegoś przydatnego strzelca to przesada, bo balans jest taki, że można ich mieć nawet o wiele mniej niż behemotów.

I zrozumiałbym te całe wypociny Obertyna, ale jak zobaczyłem później, że się sugeruje Gimperem i Ignacym.. to już wiedziałem co jest nie tak.

Nie wiem czy to są dobrzy gracze czy nie, może i tak, ale wątpię, żeby to byli jedyni gracze heroes na świecie, którzy się na tym znają i trzeba było ich jako przykład podać. Przecież jest wiele osób, co robili dobre poradniki, nie będący popularni. Sławne gwiazdy nie zawsze się znają w 100%, to też ludzie.


"Zapraszam na Morenkę!" - Pietrek "Archon" Kogucik do Adasia, 2k16

http://tinyurl.com/y9dt3lw4 http://tinyurl.com/y8b5grtf

Offline

 

#109 2016-09-25 21:08:03

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Wasza hierarhia wartości zamków

Oberyn na wytrzymałość jednostki nie składa się tylko jej życie, ale wszystko, nawet to czy umiejętnie unikasz kontrataków, ale to zaawansowane rzeczy są.

Co do filmu, oglądałem to kiedyś jak tylko nagrywali. Dobrze czasami sobie poprawić humor oglądając walki raków ponownie.
Tutaj masz walki na poziomie rakowym jakbyś chciał obejrzeć https://www.youtube.com/channel/UCcju3A … OrNCNkmxow

Offline

 

#110 2016-09-26 11:38:21

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Wasza hierarhia wartości zamków

Chociaż ich kolaboracje z Heroes 3 się całkiem przyzwoicie ogląda, ale ogólnie to Ignacy jest lepszym graczem. Za Gimperem osobiście średnio przepadam. Ucinając spekulacje - Atora też nie trawię.

Zacznę od początku, czyli tego, że sumowanie punktów życia wszystkich jednostek jest dziwne i kompletnie nieodpowiednie do rzeczywistości. Powiedziałbym, że większe punkty życia np. behemota są pewną kompensacją za niską Obronę typową dla Twierdzy. Ogr jest całkiem unikalną jednostką, bo w przeciwieństwie do niektórych "twardych, ale wolnych", jest naprawdę silny. Rujnuje go niska prędkość, ale patrząc na pozostałe statystyki - to potwór. Gobliny i wilczy jeźdźcy, o te jednostki są delikatne, a wilczki to naprawdę ważny składnik całej armii.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 
  • Index
  •  » Miasta
  •  » Wasza hierarhia wartości zamków

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora