Uniwersalizm w jakim sensie ?
Jeśli chodzi o mapy to Ramp i Cytka, w miarę tanie miasta i można grać na biednych i bogatych mapach.
Natomiast jeśli chodzi o uniwersalizm w magii i armii to Zamek wydaje mi się. Chociaż Lochy szkolą także dobrych wojowników, no i magów też mają dobrych może nie aż tak jak Forteca, ale ona ma problem z wojownikami.
Najbardziej uniwersalni bohaterowie to zdecydowanie magowie z Twierdzy. Magiczne skille + wrodzone talenty z Twierdzy sprawiają że są na kozaku.
Uniwersalizm pod względem długości gry to wydaje mi się że Forteca (jak ktoś potrafi nią grać na początku), bo później to wiadomo gnój w papciach. WŻ też w miarę sobie radzi i tutaj wracając do magii też mają dobrych magów jako bohów.
Uniwersalizm w szeregach armii, czyli mniej więcej wyrównane poziomy, gdzie nie ma 1 jed. na kozaku i 2. słabych. Na myśl przychodzi mi Ramp i WŻ i to chyba tyle.
Offline
Mi się wydaje,ze tu może nie chodzi tyle o uniwersalność co o zbalansowanie miast...
Offline
Rekrut
W ostatnim czasie, trochę sobie pograłem Confuluxem. Bardzo, mi się, to miasto spodobało, ma silne jednostki. Oczywiście, wyjątek, to Magma i Energia. Nimfa, jest zdolna, do pokonywania kloców itp. Burza, jest dobra, do strzelania, ma duża obronę i wytrzymałość. Lód, tak jak wcześniej. Energia, daje radę, ale odstaje, od reszty. Magma, to dno. Umysł, atakuje naokoło. Feniks się odradza.
Nic dodać, nic ująć.
Offline
Viewer nie wszystkie jednostki w WŻ oprócz strzelców, to mięso armatnie. Taka rusałka ma bardzo duży potencjał, feniks to najszybsza jednostka na poziomie, a umysł ma tyle skillów, że do słabych go zaliczyć nie można. Na mięso armatnie to tylko magma, i energia, choć w przypadku tej drugiej, to chociaż może przyblokować
A tak wracając do tematu to najbardziej uniwersalne miasto to wg mnie Zamek- nie da się powiedzieć jak jest nastawione to miasto
Oprócz niego to jeszcze Lochy-mają silną armie, ale też tak nie mam jakiegoś głównego ukierunkowania dla tego miasta
Pozostałe miasta tą uniwersalność przejawiają w pojedynczych jednostkach(choć nie wszystkie).W Bastionie np. na małe mapki mamy centaury, pegazy, a na większe krasnoludy i enty, ponieważ są ciężkie do wybicia. Pozostałe jednostki są takie bardziej uniwersalne i wszędzie się dopasują
Offline
Lochy są ukierunkowane na ofensywę,3 jednostki latające,wojownik dostaje większą premie do ataku,nie jeden bohater ma atak na start(jako umiejętność drugorzędną),za to magowie mają większą premie odpowiadająca przecież za czas trzymania i sile zaklęć...To przeciwieństwo Fortecy,która jest miastem typowo obronnym.
Offline
W sumie to masz racje (muszę trochę pograć innymi miastami)
Miasta ofensywne:
-Twierdza- chyba nie trzeba pisać dlaczego
-Lochy- GiBoN powyżej napisał dlaczego.
-WŻ- jednostki szybkie, przystosowane do szybkiego ataku, z mocnymi strzelcami do pomocy.
-Inferno- jednostki szybkie i silne, a przy farmieniu to nie ma co się bronić
Miasta defensywne:
-Cytadela-Przeciwieństwo twierdzy
-Forteca- 3 strzelców to mówi samo za siebie
Miasta uniwersalne:
-Zamek- dużo jednostek, których nie da się przyporządkować na kierunek, choć siły im odmówić nie można
-Bastion- są jednostki szybkie do ataku(smok,pegaz,jednorożec),wolne do obrony(ent, krasnal), oraz mocny strzelec, który nadaje się i do ataku i do obrony
-Necro- głównie dlatego, że tym miastem nie gram wcale (klimat mi nie odpowiada) i nie wiem jak nim grać.
Offline
Nekro pod względem jednostek jest typowo ofensywne(jeden dobry strzelec i 3 jednostki latające,do tego szybka konnica i masa szkieletów,która dąży do tego by kogoś ciachnąć,jedynie zombie sobie stoją i pilnują liszy),lecz rozłożenie statów jest u bohów bardzo równomierne,może mi się zdawało,ale częściej tamci bohaterowie maja zdolności pomagające w ataku,no powiedzmy szczerze,to miasto nie powinno się bronic...
Offline
Jest kilka dobrych miast - elfy, cytadela, żółtki z gór...
Offline