Generał
@Markham jeżeli coś takiego stwierdziłeś u dziewczyn to jest to dziwne, bo pogłoski typu "Grzyboska spod siódemki jest ciotą!" słyszy się raczej od typowych starych jędz i plotkar jakich pełno na różnych osiedlach, kamienicach i co tam jeszcze. Po prostu takie coś mówią między sobą baby, o których młodości nawet najstarsi górale nie pamiętają.
Offline
Stworzenie własnej frakcji z opisem oraz grafikami byłoby świetnym pomysłem na pracę konkursową. Choć jest to zabieg czasochłonny jeżeli chodzi o ,,mazanie''. Obecne wolne chciałbym zagospodarować nieco czasu na rysowanie. Przede wszystkim własnych frakcji. A jest to działka, jeszcze nie istniejącego kółka projektantów.
Jesteście zwolennikami ujednolicania frakcji pod względem kolorystyki jak w Heroes VI? Czy może typu jednostek tzn. na podstawie frakcji Zamek:
ludzik z piką, ludź z kuszą, axeman. Uważam, że na takie coś można pozwolić tylko w wypadku typowo ludzkich frakcji, aby ukazać typowo rycerski typ. Jeżeli już, to co najwyżej takie 4-5 jednostek (tylko dla Zamku). Sytuacja w innych miastach prezentuje się inaczej, ponieważ jest to kiepski pomysł. Rasa dominująca zajmuje miejsca wyznaczone dla jakiś bestii, w efekcie czego wygląda to biednie. Gdzie się podziały bestyjki? Nie ma już miejsca. Taki scenariusz był w Heroes V(przypadek Krasnoludów, Elfów, Mrocznych Elfów). Grając w Heroes-y spodziewamy się różnorakich bestii. Ujednolicenie tylko w RTS. Po prostu: 2-3 jednostki ,,rasowe'', reszta monstra. Martwiaki nie mieszczą się w tym schemacie, choć jakieś nieumarłe, wyrośnięte, z kupą mięcha mogą być całkiem niezłe.
Offline
Cóż, bawię się nieco w modyfikowanie WoGa i udało mi się zrobić kilka ciekawych jednostek w miastach już znanych. Ponieważ nie ogarnąłem jeszcze skryptowania, podmieniam stare jednostki na zupełnie nowe i zmieniam im statystyki. Jednak szczególną troską otoczyłem Lochy i Inferno - tutaj zmieniłem jednostki na takie, które zawsze chciałem zrobić:
Inferno:
Chochlik -> Chochlik Wojownik
Kulomiot -> Piroman
Ogar -> Piekielny Ogar
Demony bez zmian
Sukkuby -> Piekielne Kusicielki
Ifrit bez zmian
Diabeł -> Arcydiabeł -> Baron Piekieł
Loch:
Tarantule -> Czarne Wdowy
Harpie -> Harpie Nimfy
Beholdery -> Grozy
Meduzy bez zmian
Wielki Minotaur -> Władca Lochów
Mantikora -> Skorpikora
Czerwone Smoki -> Czarne Smoki -> Beliar
Oczywiście zmiany widać bardziej po grafikach, niż po nazwach, ale te wkleję dopiero jutro, bo teraz już późno.
Offline
Ogólnie brzmi ciekawie, chętnie zobaczę, jak się te jednostki graficznie prezentują. Mam tylko jedno pytanie - czy Bieliar nie był przypadkiem demonem? Jeśli tak, to może lepiej pasowałby w Inferno? Szczególnie, że wtedy ewolucja ze smoka do demona byłaby trochę zaskakująca.
Offline
Szeregowiec
Belial był babilońskim bóstwem, w tradycji hebrajskiej przedstawiany jako demon.
Offline
Ano właśnie coś mi się kojarzyło. Zatem nie do końca pasuje jako ulepszenie smoka wg mnie.
Offline
Jak już wspomniałem - jestem dopiero w trakcie ulepszania jednostek w zamku, więc jest jeszcze sporo do zrobienia. Beliar faktycznie miał być z początku nazwą dla trzeciego ulepszenia Diabła, a Smok otrzyma inną, unikatową nazwę. Wkleję teraz kilka grafik nowych potworów, oraz ich statystyki:
1. Inferno:
3 ulepszenie Diabłów:
Screen z walki:
Spis oddziałów:
Chochlik -> Chochlik Wojownik
Kulomiot -> Piroman
Ogar -> Piekielny Ogar -> Ognisty rumak
Demon -> Rogaty Demon -> Wilkołak
Sukkuby -> Piekielne Kusicielki
Ifrit -> Sułtański Ifrit -> Ifrit Radża
Diabeł -> Arcydiabeł -> Baron Piekieł
2. Zamek
Screen z zamku:
Screen z walki:
Spis jednostek:
Rekrut -> Żołnierz -> Elita
Erathiański Strzelec -> Snajper
Gryf -> Gryf wojenny
Rycerz -> Mistrz miecza
Uczona -> Kapłanka -> Mistrzyni Magii
Konny -> Zbrojny -> Husaria
Nadzieja -> Anioł -> Tyrael
3. Forteca
Screen z zamku:
Screen z walki:
Spis jednostek:
Gremlin -> Większy Gremlin -> Gremlinołaj
Złoty gargulec -> Żelazny Gargulec
Kamienny Golem -> Żelazny Golem -> Złoty Golem
Mag -> Czarodziejka -> Jokerka
Dżinn -> Wezyr
Naga -> Krwawa Naga
Gigant -> Tytan -> Lord piorunów
4. Nekropolia
Screen z zamku:
Screen z walki:
Spis jednostek:
Szkielet weteran -> Wielki Szkielet
Ożywieniec -> Zombie -> Mumia
Zjawa -> Upiór -> Potępiona
Wampir -> Wampirzy upiór
Lisz -> Król Liszy
Widmo -> Cmentarny Cesarz
Kościany smok -> Widmowy Smok -> Krwawy Smok
5. Loch
Screen z zamku:
Screen z walki + trzeci poziom ulepszenia Meduzy
Spis jednostek:
Tarantula -> Czarna wdowa
Harpia -> Harpia Nimfa
Beholder -> Groza ->Bez nazwy (jednostka niedokończona)
Meduza -> Cesarska Meduza -> Euriale
Minotaur -> Wielki Minotaur -> Król Lochów
Mantikora -> Skorpikora
Czerwony Smok -> Czarny Smok -> Beliar (?)
6.Twierdza:
Screen z zamku:
Screen z walki:
Spis jednostek:
Kotołak -> Sfinks -> Jednostka niedokończona
Wilk -> Wilczy przywódca
Ork -> Orkowy żołnierz
Jaguar wojownik -> Wódz plemienia
Rok -> Ptak gromu -> ?
Cyklop -> Cyklop królewski
Behemot -> Starożytny Behemot -> Upiorny Behemot
Na razie tak to wygląda. Statystyki na razie u niektórych jednostek są zbyt OP, ze względu na ciągłą pracę nad nimi.
Offline
Nonono, jestem naprawdę pod wrażeniem. Naprawdę ładne te projekty jednostek .
Offline
Szeregowiec
Projekty ładne, ale zdają się trochę bezsensowne. Inaczej, czemu ogary są końmi? Czemu demony ulepsza się do wilkołaków? Nadzieja rozumiem jako odniesienie do chóru, ale Tyrael? Rozumiałbym nazywać tak unikalnego bohatera, nie "zwyczajnego żołdaka". Złoty i żelazny gargulec... kto robiłby rynny ze złota czy żelaza? Jokerka? Ma to znaczyć, że z potężnej czarodziejki staje się zwykłym błaznem? Król Lisz czy Cmentarny Cesarz... jak w przypadku Tyraela, bardziej pasowałoby na kogoś unikatowego niżeli na "chłopka roztropka". Harpia nimfa wygląda na zwykłą syrenę. O Beliarze już się wypowiadano.
Wszystko wygląda pięknie, ale nie ma wewnętrznego sensu. O tyle o ile w zwyczajnych herosach na początku mamy słabą armię samych kuszników i halabardników (czy jak to się pisało) tutaj mamy snajperów i elitę, to brzmi, jak armia zdolna gnoić najwyższe poziomy, nieadekwatnie do rzeczywistości.
Nie do końca rozumiem zmiany gogów w kulomiotów, chociaż jest to jedyny (chyba) pozytywny zabieg "znerfienia" nazwy, bo Gog i Magog mieli być lordami piekielnymi siejącymi zniszczenie od północy.
Rozumiem wykorzystanie motywu mary(klaczy), nie rozumiem jednak pozostawienie nazwy "ogar".
Co prawda dżinizm wywodzi się z Indii, lepiej zachował się w tradycji arabskiej (która przemieszała się z perską) i do niej radziłbym się konsekwentnie odwoływać (skoro jest już sułtański) i nazwać ostatniego na przykład Szachem/Padyszachem/Szachinszachem/Kalifem czy coś w ten deseń, ewentualnie starego sułtańskiego nazwać mułłą czy imamem, a tytuł uprzedni przenieść na ostatniego.
U Barona Piekieł widzę odwołanie do piątki (ewentualnie czegoś podobnego), nie ma jednak spójności z niższymi poziomami, to wygląda tak, jakby pikinier awansował w gryfa.
Elita i Snajper... jeszcze snajpera bym popuścił, ale elita brzmi naprawdę dumnie jak na swój poziom. Mistrz Miecza brzmi, jakby miał awansować w elitę.
Mistrzyni magii... do czarodziejek z fortecy, czemu nie? Ale do kapłanek? Do zakonu?
Husaria... brzmi, jakby pikinier miał awansować w żołnierza z granatnikiem. Anachronicznie lekko.
Do fortecy ile się przyczepić miałem już się przyczepiłem.
Szkielet weteran... jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że nekromanci wskrzeszają wyłącznie zdolnych wojów przeciwnika, którzy przecież są weteranami.
Loch już pojechałem.
Twierdzę pozostawię nietkniętą, bo połączenie Azteków z Nordami i Bliskim Wschodem nie wyszło tak znowu jaskrawo.
Aż przykro się te uwagi pisze, bo praca jest przepiękna, ale niestety moje pedantyczne ego nie daje mi spokoju.
Offline
Fakt, nazwy są trochę nietrafione, myślę, że jakby je trochę pozmieniać (z tego, co zrozumiałem, to sa to nazwy robocze, więc luzik), to będzie w porządku. Grafiki rzeczywiście bardzo ładne. W sumie MJO napisał to, co zgrzyta, ja bym osobiście zrezygnował w ogóle z Husarii, bo jakoś tak nie pasuje . Najlepiej wyszła Twierdza wg mnie.
Offline