Mistrz Miecza | 14% - 1 | |||||
Wielki Ogr | 14% - 1 | |||||
Wielki Druid | 0% - 0 | |||||
Rok | 14% - 1 | |||||
Minotaur Krolewski | 14% - 1 | |||||
Wampirzy Lord | 42% - 3 | |||||
|
Przestępca
Wampir ma identyczne znaczenie i zastosowanie, jak ten w III. Ta jednostka praktycznie się nie zmieniła, bo w II także po ulepszeniu wysysała życie i powstrzymywała kontrę, więc jak najbardziej zasługuje na miano najlepszej na 4. poziomie. Drugie miejsce dla minotaura.
Offline
Obywatel
Dla mnie wampir. Jest dobry i przydatny w walce. Za to wielki +.
Offline
Rekrut
Macielug napisał:
Dla mnie wampir. Jest dobry i przydatny w walce. Za to wielki +.
Zgadza się, ale jego siedlisko i ulepszenie tego siedliska to cena zbyt wysoka. Za dużo złota i drogocennych surowców, a Wampirzy Lord nie jest wart takiej ceny.
Offline
Przestępca
Jest wart. Żadna inna jednostka nie wysysa życia, a przy uważnej grze wampirów praktycznie się nie traci (powstrzymywanie kontry dodatkowo przedłuża ich życie), poza tym latają i tylko one, poza smokami, są w stanie szybko zablokować strzelców wroga. Wampir jest najlepszy i dlatego jest drogi, jak ktoś chce mieć tanich i beznadziejnych mistrzów miecza zamiast niego, droga wolna.
Offline
Rekrut
Zen-Aku napisał:
Jest wart. Żadna inna jednostka nie wysysa życia, a przy uważnej grze wampirów praktycznie się nie traci (powstrzymywanie kontry dodatkowo przedłuża ich życie), poza tym latają i tylko one, poza smokami, są w stanie szybko zablokować strzelców wroga. Wampir jest najlepszy i dlatego jest drogi, jak ktoś chce mieć tanich i beznadziejnych mistrzów miecza zamiast niego, droga wolna.
Po primo, to nie tylko Wampiry i Smoki mogą blokować strzelców, bo jest jeszcze parę innych bardzo szybkich jednostek, które równie dobrze nadają się do blokowania wrogich strzelców.
Po secundo, to Mistrzowie Miecza wcale nie są badziewni.
I po tercio, jak Ty będziesz miał 50 Wampirzych Lordów, to ja będę miał ze 100 Wielkich Ogrów/ 120 Mistrzów Miecza i rozbudowaną w pełni całą armię Zamku Rycerza, lub dajmy na to Barbarzyńcy. Prawda jest taka, źe siedlisko Wampirów i jego ulepszenie, kupuje się zazwyczaj, jak mamy już spore zapasy w złocie i surowcach, bo zazwyczaj buduje się najpierw budynki jednostek w takiej kolejności:
- Wykopaliska [(to już jest w większości przypadków gotowe) Szkielety]
- Cmentarz (Zombi)
- Mauzoleum (Lisze)
- Laboratorium (Kościane Smoki)
- Piramida (Mumie)
- No i na końcu Wampiry i Wampirze Lordy
Offline
Przestępca
Magyar napisał:
Po primo, to nie tylko Wampiry i smoki moga poblokowac strzelcow, bo jest jeszcze "pare" innych bardzo szybkich jednostek, ktore rownie dobrze nadaja sie do blokowania wrogich strzelcow.
Ciekawe co... Zombie? Mumia? A może szkielet lub lisz? U nekromanty TYLKO wampir i smok skutecznie blokują strzelców, reszta musi na to poświęcić dużo więcej tur.
Magyar napisał:
Po secundo, to Mistrzowie Miecza wcale nie sa badziewni.
Są badziewni, z wampirami i minotaurami nie mają nawet cienia szans.
Magyar napisał:
I po tercio, jak Ty bedziesz mial 50 Wampirzych Lordow, to ja bede mial ze 100 Wielkich Ogrow/ 120 Mistrzow Miecza i rozbudowana w pelni cala Armie Zamku Rycerza
... która nie dorówna połowie armii Nekropolis. Poza zombie, nekromanta dominuje na każdym poziomie, a kościane smoki nie są zbyt drogie, przy czym paladynów jedzą bez trudu i są znacznie przydatniejsze od tych paladynów. Wampiry i tak się odradzają, poza tym powstrzymują kontratak, a przy każdym ataku wroga - kontratakują, wysysając życie i odradzając się.
Offline
Obywatel
Nekromanta jest silny, ale my tu mówimy o jednostkach 4 poziomu. Mistrzowie miecza są średnio silni, a ogry za wolne. Taka prawda, że wampiry się najbardziej przydają, ale są za drogie. Lepiej se kupić kościane smoki niż wampiry za taką ceną. Z jednej strony jeden ma rację, z drugiej drugi. A nawet jak kościane smoki "zjedzą" paladynów to u rycerza zostanie jeszcze parę jednostek, które mogą se poradzić w bitwie.
Offline
Przestępca
Nie poradzą sobie z kościanym smokiem, który w HoMM II wyjątkowo (jeszcze w IV też) nie jest słaby jak na 6. poziom i daje sobie radę ze słabeuszami w stylu paladynów i innych jednostek rycerza - żadna jednostka u rycerza nie może nawet powalczyć z kościanym smokiem, a jeśli wszystkie rzucą się na niego, to od czego są szkielety, mumie i wampiry? Wampiry są najlepsze, ich cena właśnie dlatego jest wysoka - jest to kwestia balansu.
Offline
Rekrut
A ja bym nie powiedział, ze Krzyżowcy nie mają szans z Kościanymi Smokami, gdyż:
- Krzyżowcy mają większy przyrost.
- Krzyżowcy mają podwójny atak.
- Kościany Smok jest nieumarły.
Offline
Obywatel
Magyar napisał:
A ja bym nie powiedzial, ze Krzyzowcy nie maja szans z Koscianymi Smokami, gdyz:
- Krzyzowcy maja wiekszy przyrost.
- Krzyzowcy maja podwojny atak.
- Kosciany Smok jest nieumarly.
No właśnie krzyżowcy wszystkim nieumarłym zadają wyższe obr. więc rycerz ma szanse z nekro. W ogóle jest czar święte słowo, który zadaje obrażenia tylko nieumarłym. Na nieumarłych nie działa błogosławieństwo. To wszystko się wyrównuje.
Offline