Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#1 2017-01-24 11:34:55

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Might & Magic: Showdown

Po dość długiej ciszy Ubisoft Kontratakuje. Zaczął się nowy rok, czas gorzkich rozliczeń z ostatniego roku mamy za sobą, przykry zapach nieco opadł więc dostajemy zapowiedź nowej gry. W tej jednej kwestii koncern dotrzymał słowa, obiecując że do tematu jeszcze wrócą. Tak właśnie otrzymujemy Might & Magic: Showdown.

http://store.steampowered.com/app/517070/

https://www.youtube.com/watch?v=-cqKQYmHQto - film do recenzji, obecnie uważanej na Steamie za najbardziej pomocną.

Jest to w sumie taktyczna gra z figurkami w fazie early access. Figurki można malować, jest ich kilkanaście, wszystkie mają różne zdolności. Kampania jest krótka, trochę misji treningowych i trochę potyczek. Wybór bohaterów nie jest strasznie duży, chociaż na początek wystarczający i uwzględnia wszystkie miasta. Figurki w czasie walki ożywają i toczą bitwy. Poza kolorami nie da się wiele zmienić w samych figurkach, można korzystać z gotowych skórek albo malować samemu, edytując kolory czy pędzel z jakiego będziemy korzystać - kto ma żyłkę malarza, ten pewnie spędzi tu parę miłych chwil. Można wystawić na pole walki do 4 figurek (bohatera i 3 towarzyszące jednostki) i zedytować ich taktyki, by rzucali specyficzne czary czy wykorzystywali wybrane zdolności. To wszystko ustala się przed bitwą, sama potyczka jest tytułowym "Showdown" czyli widzimy czy nasze plany kończą się sukcesem. To jest coś jak (w uproszczeniu) seria Football Manager? Sporo tutaj ustalania przed samym meczem, ale na sam mecz już nie mamy wielkiego wpływu, co najwyżej pokrzyczeć trochę na graczy. Znaczy to tyle, że w kwestii gameplayu wiele się tu nie dzieje. Graficznie figurki i plansze to pełny recykling z poprzednich części z urozmaiceniami.

Pomysł ciekawy, bo nie przypominam sobie gry z figurkami stworów i rycerzy - karcianki są obecnie dość oklepane, zresztą Ubisoft już miało jedną wybitną karciankę, którą epicko zmarnowano. RIP Duel of Champions. Sam bardzo lubiłem się bawić z figurkami przy biurku czy na dywanie, albo grać w gry planszowe. Tylko, że gra jest early access (tak jak Heroes Online do dzisiaj jest betą, hehe), kosztuje 20 euro a do tego jest to Ubisoft. Do samych developerów tej gry nie mam nic do zarzucenia, ale o praktykach biznesowych Ubi można by pisać naprawdę długo w książce pt. "Jak NIE prowadzić firmy robiącej gry komputerowe". W samej grze wiele się nie dzieje, więc powiedziałbym że jest tu dużo malowania, podziwiania figurek, trochę ustawiania i edytowania taktyk tych figurek, chwilę popatrzeć jak się tłuką na polu bitwy no i w sumie tyle. Wszystko w marce Heroes, żeby się lepiej sprzedało.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#2 2017-01-29 12:13:34

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Might & Magic: Showdown

Na razie to alfobeta więc trudno coś powiedzieć. Doświadczenia z Ubi są bardzo złe. Wszelkie robione dla nich przez zewnętrzne firmy nowości: DM, CoH, DoC, HO były wielkimi hitami i wszystkie są zmarnowane. Natomiast kontynuacja dzieł NWC była średniawa. Nowa gra też wygląda na hit. Znakomita zapowiedź filmowa. Dobre obrazki promocyjne. Znakomity pomysł z malowaniem jednostek. To wciąga. Figurki to podobno zrzyna z Warhammera, ale czy tam malowali? Planowanie uderzeń wojsk też brzmi rewelacyjnie. Czyli jest pomysł.Natomiast... Cena 20$... Na dziś trudno orzec czy warto. Na nasze warunki to będzie 20 zł. Czyli tanio. Niskobudżetowe gry mogą być tanie i dobre. ,,Mikro" płatności nie ma. Jest jednak duży recykling, nawet muzyki. Co już jest przesadą. Modele jeszcze są zrozumiałe. Ile razy od początku można robić konia czy chłopa? Ale jednak faktury to już można by poprawić, a i pierwszoplanowe modele też trochę. Nieco nowości jednak jest.

Brak na razie taktyki. Pole walki to płaska decha, a walka to łup-łup. Już w KB (1990 rok) były przeszkody, więc tutaj kompletny prymityw. I brak sterowania. Raptem tylko wydajemy na początku komendy i koniec. Podobnie czas rzeczywisty szkodzi. Ewidentnie prosi się o poprzecinanie walki turami i zmianami komend. Np. tury równoczesne. Brak też fabuły, oczywiście nie chodzi o ściany tekstu. Jakaś eksploracja i budowanie też było by potrzebne.Ewidentnie gra niskobudżetowa a zatem wnioski, które tu wyciągnęliśmy, także ja o tym pisałem dotarły do Ubi.

1. Nie ma być wielkiego 3D.
2. Bez robienia mnóstwa ozdobników, które drogo kosztują a patrzy się na nie raz.

3. Cena ma być niska.
4. Pomysł ma być ciekawy.
Te wnioski pojęli. Zostało jeszcze:
1. Od gry nie może wiać nidkobudżetowym obciachem.
2. Ma być ciekawa oprawa artystyczna w tym i fabuła.
3. Gra powinna być duża i ciekawa w wykonaniu, a nie tylko pomyśle.

Obniżanie kosztów jest po to aby gra była duża, tania i dopracowana, a nie aby włożyć mało a dużo wyciągnąć. Ubi nie myśli tak jak my. Wybiera to co im pasuje. Trudno orzec czy to będzie warte ceny. Cenę też trzeba mierzyć zachodnimi dochodami. Zaskakująco ciekawy początek. Ale trzeba czekać na to, co to będzie i w jakiej cenie.

Ostatnio edytowany przez Baron (2017-01-29 12:16:11)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora