Ogłoszenie

Witamy w Królestwie

Ciekawostki Heroes 3

Właściciel karczmy szepcze Ci do ucha:

#16 2015-09-26 15:11:18

 Sauron

Generał

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2221
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

3 misja kampanii Nekropolii.

Nie mam tutaj wiele do powiedzenia, gdyż strasznie trudna nie była.

Misja jest liniowa, podążamy ścieżką i zbieramy nasze oddziały. Znalezioną po drodze Nekropolię rozbudowujemy. Po raz kolejny będą problemy z rudą, ten zasób po raz kolejny krępuje nasze działania. Przejście pilnowane przez gryfy, fanatyków i strzelców na razie zostawmy w spokoju, lepiej przejdźmy do końca brukowanej drogi. Na samym końcu, gdy zbierzemy nasze oddziały, trafimy przy okazji na oddział Serafinów i Czempionów. Przez to się nie przebijemy. Obok jest jednak fort na wzgórzu co oznacza, że możemy oszczędzić na ulepszeniach.

W tej misji nie miałem większego pożytku ze smoków, gdyż zanim ich wybudowałem, moja armia już poradziła sobie z większością problemów. Wróg będzie rzucał przez portal kilku bohaterów, ale z tym co mamy + dostawy wojska, powinniście sobie poradzić. Nie zapomnijmy o gildii magów, by Ornella przeszkoliła się w magii mroku. Warto wynająć 2-rzędnego bohatera do zbierania zasobów i wysłania go na wysepkę połączoną wąskim pasem ziemi. Jest tam trochę złota i artefakt. Poza tym możemy znaleźć ostatnie 2 elementy 4-częściowego zestawu dla Arantira - bodajże Amulet Nekromancji i Laska Piekieł. Arantir w poprzedniej misji mógł znaleźć Pelerynę Cienia Śmierci oraz Pierścień Nieskruszonych. Pełny komplet jeszcze bardziej wzmocni Skowyt Banshee i doda kilka innych przydatnych premii.

Za wieżą duchów koło naszej Nekropolii znalazłem zbroję ze smoczej łuski. Trudno ją zauważyć, więc obracajcie tę mapę.

Po odparciu pierwszej inwazji Przystani, odwiedźmy część pilnowaną przez Gryfy. Znajdziemy tam element zestawu, 3 młyny które warto odwiedzać bohaterem i posterunek. Tam możemy wynajmować upiora, lisze i rycerzy śmierci którzy u mnie robili za elitę zamiast smoków.

Ruszamy wzdłuż drogi, pokonujemy blokadę. Spotykamy Arantira. Niech podniesie swoje statystyki w odwiedzanych przez Ornellę punktach. Przekażcie mu armię jak tylko Ornella osiągnie limit poziomu. Dalej już walczmy Arantirem, gdyż prawdopodobnie jest potężniejszym bohaterem. Załóżcie mu kompletny zestaw artefaktów.

Orlando w ostatnim mieście powinien dysponować niezłą armią, ale jego statystyki wołały o pomstę do nieba (Rycerz z 0 ataku rzucający dużo czarów). Bardziej wyrafinowana magia Arantira + większa armia szybko go zniszczą. Jeśli macie Skowyt, użyjcie śmiało a jego jednostki nie będą zbyt często aktywne.

Orlando zniknie, wróci w misji ostatniej. Wtedy to będzie zupełnie inna historia.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#17 2015-09-28 19:28:09

 Sauron

Generał

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2221
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

4 misja kampanii Nieumarłych, Bestie i Kości.

Podzielmy armię między Arantira i Ornellę. Ona jako słabsza postać, powinna dostać więcej wojska gdy Arantir może łatwiej polegać na swoim Awatarze Śmierci. Każdy niech eksploruje swoją część mapy, a potem niech się zamienią stronami, by odwiedzić wzmacniacze statystyk. Arantir powinien przełamać blokadę i spotkać się ze zwiadem Orków na drodze. Następnie kierujemy się na prawo w kierunku garnizonu. Spotkany kawalerzysta namawia nas na skorzystanie z podziemi, ale szkoda na to czasu. Pod spodem poza kopalnią złota (na zdjęciu) nie ma nic specjalnego, poza zasadzką Demonów bo kolega Ornelli to zwykły kapuś.

Na razie rozbudujmy miasto (potrzebny jest Zamek a nie Cytadela dla zadania), zbierzmy trochę jednostek. Żółty w moim przypadku zaatakował raz, czerwony nieco częściej ale tylko raz miał porządną armię. Jakby co zostawmy Ornellę na tyłach, w sytuacji krytycznej może przyda się Portal Miasta by Arantir przybył z pomocą. Jednak Ornella pewnie sobie poradzi, jeśli sama nauczyła się kilku zaklęć i nie jest w tyle z poziomami.

Arantir rusza na Demony. Oblegamy Inferno i burzymy je automatycznie. Następnie portalem (na zdjęciu) schodzimy do podziemi i pokonujemy Czarty strzegące przejścia. To by było tyle, jeśli chodzi o agresję naszych wrogów, możemy teraz swobodnie eksplorować mapę. Na zdjęciach są jeszcze lokacje zestawu Urgasha, który po złożeniu daje premię +5 ataku - 2 morale wroga, trochę wiedzy. Dobry dla Arantira. Oprócz tego zbroja smoczej łuski, element zestawu. Po mapie rozsiane są wzmocnienia.

Żółte miasto Orków nie ma być atakowane, nawet pojawia się ostrzeżenie, by tego nie robić. Zdaje się, że z dużą cierpliwością i misternym planem można to wygrać. Postanowiłem trzymać się normalnych planów i nie kombinować. Kopalnie wokół można zająć, za miastem jest +1 do wiedzy. Na wszelki wypadek zapiszcie grę i nie podchodźcie zbyt blisko, może atakują gdy bohater ma zbyt małą armię?

http://imgup.pl/di/MCU4/portaldemona.jpg

http://imgup.pl/di/QS6W/urgash.jpg
http://imgup.pl/di/Z86C/urgash1.jpg

Pamiętajcie o tych kopalniach.

http://imgup.pl/di/KY3N/zloto.jpg
http://imgup.pl/di/AQRRZPB7/zloto1.jpg

http://imgup.pl/di/VDNV/smoczaluska.jpg

Na środku mapy niedaleko Faktorii Handlowej znajdziemy bibliotekę w której można kupić wysokopoziomowe czary. Gdyby coś ważnego umknęło naszym bohaterom, możemy oszczędzić na budowie Gildii Magów.

Gdy zdobędziemy niebieskie miasto Orków, wygrywamy.

Ostatnio edytowany przez Sauron (2015-09-28 19:29:54)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#18 2015-10-04 12:04:23

 Sauron

Generał

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2221
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Na razie serię jestem zmuszony zawiesić z przyczyn zawodowo-osobistych, jakkolwiek to by nie brzmiało. Wrzucę jednak ostatnią misję kampanii Nekropolii, a w temacie Heroes 6 ostatnią misję Inferno.

Serce Ciemności, misja 5.

Całkiem ciekawa misja. Na początek roześlijmy naszych bohaterów w przeciwne strony. Wyczyścimy neutralne stwory, zdobędziemy kopalnie, surowce i artefakty. Arantir powinien porozmawiać z grupą paladynów, którzy w zamian za pokonanie wskazanego Lorda Demonów, przyłączą się jako Rycerze Śmierci do naszej armii. Warto odnotować, że z tego miejsca będą co tydzień przyjeżdżać karawaną posiłki. Ilość zależy od poziomu trudności, są to lisze, mumie, rycerze śmierci. Arantir powinien zająć się tym zadaniem, gdyż z pomocą Awatara Śmierci i Feniksa oraz innych czarów, gładko poradzi sobie z zagrożeniem.

Warto też odnotować, że z dwóch stron zaatakują nas bohaterowie Przystani. Ornella jako słabszy bohater musi dysponować większym wojskiem, Arantir sobie radzi z przywołanymi stworami i rozsądną ilością mięsa armatniego. Po pokonaniu zagrożenia idziemy za ciosem. Ornella powinna zająć miasto, jakie znajdzie się po drodze, ale niech nie przekracza samej rzeki. Arantir z kolei powinien ruszyć w dalszą drogę i zajmować kolejne miasta, jedno w centrum mapy, a drugie dokładnie na północ stąd. Na drodze do każdego miasta stoi garnizon.

Zwróćmy też uwagę na portale chronione przez żywiołaki. Po pokonaniu tych stworzeń przejścia zostaną odblokowane, co bardzo ułatwi rotacje po mapie i ochronę podbitych miast.

Na zachodniej stronie mapy znajdziemy m.in smoczą utopię i mentora. Jest tam też portal z którego wyłaniają się bohaterowie Inferno. Gdy pokonamy wszystkich to mamy spokój. W moim przypadku tylko jeden miał armię, pozostali byli typowymi przeszkadzajkami na 1 lvl. Wystarczyło wynająć 1 lvl nekromantę ze startowym wojskiem.

Bohaterem z główną armią był Grok. Gdyby to była Deleb, likwidacja 3-strzałowej płonącej balisty byłaby priorytetem. W przypadku Groka jego specjalizacja bodajże przypomina logistykę, stąd nie miała ona znaczenia w samej bitwie. Zerknijcie jednak na zdjęcia poniżej. W porównaniu do mojej, Inferno dysponowało ogromną armią. Priorytetem było szybkie osłabienie armii wroga. Skowyt Banshee kompletnie zniszczył jednostki Inferno, -6 do morale oraz bite -5 do szczęścia. Złożone zestawy robiły swoje. Pokazałem też kilka przydatnych czarów. Dezorientacja nie pozwala sukubom strzelać, dodatkowo jednostki zapominają o kontratakowaniu. Feniks był lepszym wyborem niż Awatar w kwestii walki z ognistymi smokami. Ich tarcza wykończyłaby każdą jednostkę, ale feniks jest odporny na ogień stąd prosta sprawa. Walka zrobiła się brudna, ale ostatecznie wyszedłem na swoje. Przed zakończeniem walki zacząłem wielkie ożywianie, stąd moje straty ostatecznie wyniosły 11 duchów.

http://imgup.pl/di/ZS8R/silanekro.jpg

http://imgup.pl/di/SGG4/silanekro1.jpg

http://imgup.pl/di/QCSG/silanekro2.jpg

http://imgup.pl/di/4TTU/silanekro3.jpg

http://imgup.pl/di/XGHK/skowyt.jpg

http://imgup.pl/di/OAGF/skowyt1.jpg

http://imgup.pl/di/9UBG/skowyt2.jpg

http://imgup.pl/di/8RJI/lepszyfeniks.jpg - z jakiegoś powodu feniks w poprzedniej walce był o połowę słabszy (?)

Pamiętajmy o zwiedzeniu mapy w celu wzmocnienia swoich statystyk. Duch przed bramą do Flammschrein daje nam zadanie pomszczenia swojej śmierci. Zabójcy dla ratowania skóry proponują zamknięcie portalu Inferno, ale po pokonaniu jego armii (w opisanej już wcześniej walce) nie miałem już kłopotów z ich strony. Zabijamy skrytobójców i wybieramy nagrodę. Zasobów mamy dość, Valeria niepotrzebna na tym etapie. Bierzemy 3 drzewa wiedzy dla 3 dodatkowych poziomów by dokończyć build.

Odwiedzamy też Mentora, prędzej czy później i nieco zmieniamy nasze zdolności by ułatwić sobie finałową walkę i dostać ulepszony Skowyt Banshee.

By przejść przez bramę, poświęcamy 4 bohaterów Nekro - 3 z karczmy + Ornellę, której zabieramy wszystkie artefakty i całe wojsko. Asha pożera wszystko itd.

http://imgup.pl/di/RRAB/bohater.jpg

http://imgup.pl/di/QBD5/bohater1.jpg

Zestaw Cienia Śmierci, Urgasha, zbroja ze smoczej łuski i nagolenniki. Jako tarczy użyłem zdobytą na Groku tarczę kryształowego lodu, bonus do obrony i ochrony przed ogniem.

Co do kompozycji armii, zombie i tak wiele nie robią w czasie bitwy stąd wziąłem po prostu wielką armię Rycerzy Śmierci.

Wojsko zbieramy w prosty sposób: wykupujemy nieulepszone jednostki ze zdobytych Przystani i przewozimy je karawanami do Nekropolii. Tam korzystamy z Zbezczeszczonej Świątyni i robimy to, co najbardziej lubi nasz forumowy Baron - działa to jak szkieletornia, stąd zabijamy wszystko, zamieniając w odpowiadające im poziomowo stworki z Nekropolii. Następnie ulepszamy i gotowe.

http://imgup.pl/di/X5HY/balista.jpg

http://imgup.pl/di/YKVH/orlando.jpg

http://imgup.pl/di/FKV5/orlando1.jpg

http://imgup.pl/di/3AJD/orlando2.jpg

Na początek warto rozmieścić nasze jednostki tak, by otaczały szkieletowych wojowników dla bonusów od zasłony tarczą. Nasze lisze mocno oberwą od balisty Orlando. Przyjrzyjcie się dobrze statystykom tego bohatera. Jest on naprawdę w czepku urodzony, 9 szczęścia! Na kolejnym zdjęciu możecie zobaczyć działanie Skowytu Banshee + moich artefaktów. Arcydemon przeżył rotację -11 morale i -5 szczęścia. Nie zmienia to faktu, że jednostki Inferno ciągle mają +4 szczęście. Czego by nie robiły, będą prawie zawsze zadawać szczęśliwe ataki. To boli.

Ostatecznie walka nie była strasznie trudna, może to wynikało z dużej liczebności mojej własnej armii. Jednak pomagałem też sobie Feniksem z Awatarem.

Balista musi być zniszczona najszybciej jak to możliwe, najlepiej w 1. ruchu liszy. Ostrożnie z walką w zwarciu, można sobie też pomóc czarami np. wampiryzm, ożywienie, szał, hipnoza.

Ostatnio edytowany przez Sauron (2015-10-04 12:07:47)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#19 2016-01-24 18:57:48

 Sauron

Generał

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2221
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Muszę zmienić na coś innego uploadowanie obrazów, bo teraz nic nie widać a szkoda. Mogłem użyć do tego Kronik, no ale trudno.

W każdym razie, jak wszystko zdam i ogarnę to mogę z powrotem dorwać się do piątki. Pewnie pogram w jakieś scenariusze.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#20 2017-01-04 21:46:12

 Sauron

Generał

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2221
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Warto by w takim razie opowiedzieć o modzie Heroes 5.5.

Jest to coś w stylu WoGa dla Heroes 3. Właśnie wziąłem się za badanie i co tu dużo mówić - jest ciekawie. Każda frakcja miała po jednej klasie postaci, zostało to w modzie rozmnożone do trzech klas. Każda postać ma nieco inne drzewko zdolności i inny % rozkład Ataku, Obrony, Siły Czarów i Wiedzy na poziom. Wszystko jest przedstawione na zmodyfikowanym Kole Umiejętności, które jest do łatwego wglądu przez menu bohatera. Połapię parę screen shotów, albo podrzucę parę linków. Ciekawscy o szybkich palcach od razu wpiszą co trzeba w Google i łatwo się dowiedzą. Na początku myślałem, że trzecia klasa będzie czymś w rodzaju ogniwa pośredniego między wojownikiem a magiem. W praktyce bywa różnie. Dla przykładu Akademia ma Jasnowidza (coś jak Alchemik z trójki, wojo-mag), Czarodzieja i Elementalistę. Ten w porównaniu do Czarodzieja kładzie większy nacisk na Siłę Czarów zamiast bardziej zbalansowanego podejścia do Wiedzy, może także nauczyć się Nekromancji.

Jeśli nie podoba nam się to co proponuje Chatka Wiedźmy, to można odrzucić jej propozycję. Ona wtedy proponuje coś innego, ale wtedy płacimy.

Nie trzeba cotygodniowo pamiętać o odwiedzaniu wiatraka po zasoby. Młynarz podpisuje z nami umowę i automatycznie dostarcza zasoby do skarbca.

SI zostało przerobione. Możemy ustawić nową opcję Swobodnej Gry, żeby SI nie otrzymywała dodatkowych ułatwień (np. zwiększonego przyrostu jednostek, jest to radzenie sobie ze stratami w automatycznych walkach). Komp jest sprytniejszy, grając na mapie Opór, po kilku dniach już w 1 tygodniu wyskoczył z wira z małą choć przyzwoitą armią jak na początek gry. Musiałem szybko cofnąć głównego bohatera, bo ten już węszył i to sam Władca Demonów Kha-Beleth, ashański diabelski szef wszystkich szefów. Tak jest, są też nowi bohaterowie w akcji.

Istnieje również opcja neutralnych bohaterów, za pierwszym razem była włączona, nie zwróciłem uwagi i się przejechałem. Grałem sobie Przystanią, zacząłem grę. Chłopi pilnują tartaku - spoko, sam mam chłopów i kilku łuczników, się kontry pościąga i łatwy pierwszy budynek. A tu niespodzianka wyskakuje Rycerz Rutger z czarem pięści gniewu i wymordował mi łuczników dwiema pięściami. A że chłopów miał więcej niż ja to i się przejechałem również na tym. Wychodząc z gry, zdziwiony zajrzałem do ustawień. Neutralni bohaterowie losowo dołączą do neutralnej armii, zwiększając jej liczebność i będąc na tym samym poziomie co nasz bohater, którym atakujemy neutralnego stworka. Uciśnione neutrale zemściły się na mnie krwawo!

Będą też nowe budynki, a jakie to sam się przekonam.

Aha, ściągając moda na Dzikie Hordy wersja 3.1, dostaniemy jednocześnie scenariusze i kampanie z Heroes 5 podstawki, oraz Kuźni Przeznaczenia. W sprawie spolszczenia, trzeba podmienić kilka plików. Później dodam linki, albo ktoś sam znajdzie.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#21 2017-01-05 11:59:46

 Sauron

Generał

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2221
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Ok, a więc z linkami sprawa wygląda tak.

http://heroescommunity.com/viewthread.p … genumber=1 - możecie obejrzeć screeny, popatrzeć i poczytać

Polskie tłumaczenie:

https://www.dropbox.com/s/83to5szp74bcj … L.zip?dl=0 - jest to tłumaczenie najnowszej wersji moda z 4 stycznia 2017.

https://www.dropbox.com/s/vcugkvv972td5 … l.zip?dl=0 - dubbing dla kampanii, map i scenariuszy z podstawki Heroes 5 oraz dodatku Kuźni Przeznaczenia, bez tego dubbing będzie angielski

https://www.dropbox.com/s/ilg9roq0zkm3b … L.zip?dl=0 - napisy dla wymienionych wyżej części Heroes 5


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 
Rangi i tytuły
Zobacz: Komnata Prestiżu

Ludność cywilna
Włóczęga
Przybysz
Obywatel

Armia Królewska
Rekrut
Szeregowiec
Tropiciel
Wojownik
Dowództwo
Generał
Heros

Władze
Strażnik
Hetman
Król
Ranga karna
Przestępca
Nasi Sojusznicy
Zobacz: Sala Tronowa

Akademia Wojny - Heroes of Might and Magic III
Tawerna - 100% Heroes of Might and Magic.
Liga Heroes 3
Liga Heroes 5
www.disciples.pl
Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum
Wieża Magów

Zapraszamy na nasz portal gamingowy
Zobacz: e-Gidlia Graczy

e-Gildia Graczy
Odwiedź także nasz profil na Facebooku!
Motta naszych użytkowników
Zobacz: Hala Sław


Zaprzyjaźnione kanały YouTube
Kanał MJOdorczuka
I tak nie ogarniesz...

Kanał Xena
Co tu dużo mówić?



Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora