Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


  • Index
  •  » Akademia
  •  » Wpływ ataku i obrony, czyli trochę cyferek

#11 2015-04-07 02:26:19

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Wpływ ataku i obrony, czyli trochę cyferek

W zasadzie wszystko sprowadza się do dosyć prostego wzoru, który swego czasu wręcz wykułem na pamięć:

Kod:

Liczba jednostek * Obrażenia bazowe * (1 + p * (Atak agresora - Obrona obrońcy)) = Obrażenia rzeczywiste

gdzie p = 0.05, jeżeli Atak > Obrona lub p = 0.025, jeżeli Atak < Obrona

Oczywiście, jeżeli Atak = Obrona, to wzór się redukuje do postaci: Liczba jednostek * Obrażenia bazowe = Obrażenia rzeczywiste.


Do tego dochodzą modyfikatory szczęścia/morale, wpływ zaklęć, no i nie zapominajmy, że prawie wszystkie jednostki w Heroes 3 mają obrażenia bazowe w formie widełek, więc dochodzi kwestia zwykłego losu. Z tego by zatem wynikało, że najbardziej "bezpieczną" inwestycją jest inwestycja w obronę, ponieważ ta jest względnie stała, a atak może się różnić w zależności od widełek. Jest to jednak wniosek zbyt daleko idący, więc podaję go tylko jako przykład myśli, która mi się nasunęła tak na sucho.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#12 2015-04-12 13:14:53

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Wpływ ataku i obrony, czyli trochę cyferek

Liczba jednostek * Obrażenia bazowe * [(1 + p )^(n)] = Obrażenia r
n = Atak- Obrona, jeżeli Atak > Obrona; n = Obrona - Atak, jeżeli Atak < Obrona
gdzie p = 0.05, jeżeli Atak > Obrona lub p = 0.025, jeżeli Atak < Obrona

^ znaczy do potęgi.

Teraz jest super dokładnie.

Offline

 

#13 2016-02-15 22:36:17

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Wpływ ataku i obrony, czyli trochę cyferek

Przepraszam. Tak jest w Heroes I:
http://www.tawerna.biz/forum/index.php/ … 945.0.html
W trojce jest jak Mathias pisal. Zmienili algorytm chyba w dwojce. Niepotrzebnie namieszalem ale bylem przekonany, ze jest tak samo tylko liczby inne! Bo testowalem jedynke. Teraz zobaczylem trojke i okazalo sie ze jest inaczej.

Offline

 

#14 2016-02-16 00:27:28

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Wpływ ataku i obrony, czyli trochę cyferek

Faktycznie, w H1 jest inny wzór i to dość znacząco. Spodziewałem się raczej uproszczonej wersji tego z trójki. Jednak sporo w międzyczasie zmienili w mechanice, jak się spojrzy w detale.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 
  • Index
  •  » Akademia
  •  » Wpływ ataku i obrony, czyli trochę cyferek

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora