Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#11 2014-02-18 21:28:40

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Amatorowi twórcy planszówek

To raczej mowicie o grach na komputer . Po turze walki mozna zrobic ture losowego rozdzielania obrazen :-):-):-) Rzucasz kostka np. ktory ma dostac  :-):-):-) Jak jest 5 to 1do 5 jak jest 6 to 1- 6 . Lub jakos inaczej . Zawsze jakos da rade:-):-):-)

Offline

 

#12 2016-02-08 15:08:18

 Mr_eLka

Obywatel

Skąd: Necropolis
Zarejestrowany: 2010-10-30
Posty: 152
Miasto: Necropolis
Kampania: Long live the King!
Jednostka: Arcy-Licz
Bohater: Christian/Isra/Sandro
Magia: Nekromancja

Re: Amatorowi twórcy planszówek

Chyba jeszcze w ostatnie wakacje znaleźliśmy z kuzynami pudełko żołnierzyków i stworzyliśmy z niej grę bitewną. Opierała się na tworzeniu bazy wojskowej. Cała ekonomia opierała się na darmowych namiotach które generowały punkty zasobów, oraz skrzynkach z amunicją które generowały więcej punktów zasobów, jednakże wybuchały zadając obrażenia okolicznym jednostkom oraz budynkom jeśli zniszczone. Zrobiliśmy kilka jednostek, do których statystyk niestety teraz nie mam dostępu, planowaliśmy nawet rozpisanie tego jako rzeczywistej gry po tym jak zbalansujemy odpowiednio grę, ale w końcu nam to nie wyszło. Jednostki posiadały zasięg ruchu oraz strzału liczony nie w polach, ale w centymetrach, dlatego wymagane było używanie linijki do gry. Walka zaś opierała się na rzutach kościami, statystyki ataku zapisywane były jako ilość kości oraz ich rodzaj, należało wyrzucić większą liczbę oczek niż liczba oczek przeciwnika aby zadać obrażenia. Pierwszymi jednostkami byli szybcy jednakże słabi zwiadowcy z pistoletami, następnie bardzo podstawowi i zdolni do budowania budynków żołnierze, żołnierze uzbrojeni w granaty które odbijały się, i które przeciwnicy mogli z udziałem kostki zauważyć oraz uniknąć (granica uniku to 0,5 centymetra, więc nie zawsze było to możliwe). Snajperzy o bardzo małym zasięgu ruchu, ale za to olbrzymim zasięgu strzału, opancerzeni oraz powolni szeregowcy z miotaczami ognia które biły na krótki dystans, oraz trzy rodzaje pojazdów z czego ostatnim był czołg. Mieliśmy kilka trybów gry, z czego grywalnymi były Capture the Flag, Deathmath, Kingo of The Hill. Planowaliśmy też stworzenie trybu gry w którym celem byłoby zbudowanie stojącego na środku potężnego działa, oraz tryb scenariuszy w których nie byłoby budowania budynków a zostałyby nam dane już określone na samym początku jednostki. Mieliśmy także kilka specjalnych zasad jak "Heroiczny wyczyn" który pozwalał żołnierzom na zwiększenie obrażeń w warunkach ekstremalnych ale nie używaliśmy ich, gdyż gra i tak była już dość skomplikowana kiedy mieliśmy martwić się o takie sprawy jak odbijanie się granatów (zawsze pod tym samym kontem w który został wyrzucony), czy system przejeżdżania piechoty przez maszyny bojowe, a i tak nie skończyliśmy nigdy wszystkich budynków ani jednostek.

Wadą gry było to, że większość czasu spędzaliśmy raczej na budowaniu bazy niż na poruszaniu jednostkami, co mogło być troszkę nużące (chociaż było to pewnie spowodowane głównie tym że postawiliśmy swoje bazy dość daleko od siebie, abyśmy mogli używać ciężarówek, które okazały się jednak być dość drogie.


Never kiss a girl, it's super gay.
Tańczące loli
http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/eLkathebaloon.jpg
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Offline

 

#13 2016-02-08 18:18:36

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Amatorowi twórcy planszówek

Znakomicie. Macie juz doswiadczenie zatem mozecie poprzycinac i zmodyfikowac to co nudne i nie wyszlo. Od razu dobrze sie nie wymysli. Mozecie zamiast linijki zrobic plansze. Jakies kwadraty itp. Mozna zreszta zrobic rozne tereny ktore zabieraja rozna iloec ruchu. Swietna sprawa.

Offline

 

#14 2016-02-08 18:45:24

 Mr_eLka

Obywatel

Skąd: Necropolis
Zarejestrowany: 2010-10-30
Posty: 152
Miasto: Necropolis
Kampania: Long live the King!
Jednostka: Arcy-Licz
Bohater: Christian/Isra/Sandro
Magia: Nekromancja

Re: Amatorowi twórcy planszówek

Baron napisał:

Znakomicie. Macie juz doswiadczenie zatem mozecie poprzycinac i zmodyfikowac to co nudne i nie wyszlo. Od razu dobrze sie nie wymysli. Mozecie zamiast linijki zrobic plansze. Jakies kwadraty itp. Mozna zreszta zrobic rozne tereny ktore zabieraja rozna iloec ruchu. Swietna sprawa.

Ale linijka właśnie była fajna! Dawała nam większą wolność ruchu i sprawiała, że bronie wydawały się bardziej realistyczne.


Never kiss a girl, it's super gay.
Tańczące loli
http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/eLkathebaloon.jpg
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Offline

 

#15 2016-02-09 00:16:03

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Amatorowi twórcy planszówek

Ja może nie tyle tworzyłem nowe planszówki (pomijając tzw. wariant Mathiasa do Eurobiznesu), co wykorzystywałem plansze i pionki oraz klocki (i generalnie wszystko, co trafiło w ręce) do tworzenia bardzo rozbudowanych historii fabularnych, z elementami planszowo-karcianymi. Ach, te epickie bitwy i oblężenia z udziałem setek żołnierzy po obu stronach.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#16 2016-02-09 09:25:48

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Amatorowi twórcy planszówek

To jest tworczosc :-) Czyli linijka byla zamierzona! To tez jest system. Mozna zrobic specjalna linijke z odmierzonymi zasiegami poszczegolnych jednostek. W roznych kolorach. Nie trzeba bedzie szukac. :-)

Offline

 

#17 2016-02-09 15:45:19

 Mr_eLka

Obywatel

Skąd: Necropolis
Zarejestrowany: 2010-10-30
Posty: 152
Miasto: Necropolis
Kampania: Long live the King!
Jednostka: Arcy-Licz
Bohater: Christian/Isra/Sandro
Magia: Nekromancja

Re: Amatorowi twórcy planszówek

Baron napisał:

To jest tworczosc :-) Czyli linijka byla zamierzona! To tez jest system. Mozna zrobic specjalna linijke z odmierzonymi zasiegami poszczegolnych jednostek. W roznych kolorach. Nie trzeba bedzie szukac. :-)

Najfajniej to wyglądało jeśli chodzi o granaty, bo jak mówiłem granat się odbijał a sam był bronią AoE, przez co odpowiednio go rzucając dało się przesunąć jego zasięg wybuchu w odpowiednie miejsce. Dodawało to troszkę strategii do gry, zawsze jednakże odbiłaj się jedynie o 0.5 centymetra, i zawsze w tym samym kierunku, chyba, że uderzał o jakiś przedmiot czy też budynek, wtedy odbijał się pod tym samym kątem pod jakim został rzucony. Wtedy wyrzucano kość decydującą o tym czy żołnierze przeciwnika zauważą granat. Jeśłi zauważą, mogli się odsunąć o 0.2 centymatra. Nie można było by zrobić tego samego w przypadku pól, gdyż wtedy byłoby pewnym kiedy jednostka znajdzie się w obszarze granatu, a kiedy nie i przesuwanie jednostek o określoną liczbę pól nie miało by sensu, za łatwo byłoby po prostu uniknąć wybuchu granatu. Linijka miała szczególny sens biorąc pod uwagę, że granat miał AoE w kształcie koła. Szczególnie fajnie bawiło się ciężarówkami które mogły przejeżdżać ludzi, znowu coś, co ciężko zrobić na planszy. W dodatku był jeszcze miotacz ognia o zasięgu w kształcie półkoła, oraz rakiety które miały być w zależności od rzutu kością zmieniały by swój kierunek w bok przez działanie wiatru.

Ogółem myślę czy nie opisać zasad (które pamiętam), nie ustalić od nowa statystyk i nie dać ich tutaj. Oczywiście, gra wtedy będzie dość niezbalansowana bo niektóre rzeczy trzeba po prostu ustalić w praktyce, ale gdyby ktoś zagrał z kimś innym, mógłby mi pomóc zbalansować statystyki na podstawie doświadczeń z gry.

EDIT: Nazwa tematu powinna brzmieć "Amatorscy twórcy planszówek" nie "Amatorowi twórcy planszówek"

Ostatnio edytowany przez Mr_eLka (2016-02-09 16:09:14)


Never kiss a girl, it's super gay.
Tańczące loli
http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/eLkathebaloon.jpg
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Offline

 

#18 2016-02-09 21:22:47

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Amatorowi twórcy planszówek

Ciekawe. Mozna tez zrobic paski ruchu dla kazdej opcji. Wtedy starczy przylozyc. Jesli masz te zasady to moze poszukaj forum branzowego i tam opisz. Tam predzej moze ktos przetestuje.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora