Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#1 2016-01-30 13:14:48

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Plebiscyt - najlepsza część/części sagi Heroes

Wybór tylko jednej części nieco ogranicza, stąd można zaznaczyć więcej pól. Takiego pytania na tym forum nie ma, stąd zamierzam to zmienić.

Sprawa jest bardzo kontrowersyjna, jak to wygląda według mnie? EDIT: zamieniłem 6 z 2 miejscami. Środkowy palec dla Ubisoftu.

1. Heroes 3
2. Heroes 5

Te dwa miejsca są w sumie zamienne, piątka jest lepiej zbalansowana, oferuje więcej możliwości ale świat przedstawiony jest dość sztampowy. Poza grafiką, te gry są właściwie takie same. Rosjanie z Nivala szanowali materiał źródłowy, Ubisoft był wtedy bardziej znośny i ostatecznie wyszła naprawdę świetna gra. Może nie do końca od razu, rozgrzewała się powoli ale z Dzikimi Hordami to majstersztyk. Heroes 3 ma problem z balansem bohaterów mocy i magii, o czym trąbię już nie od dziś. Ostatecznie wady i zalety jakoś się wyrównują stąd obie gry traktuję bardzo zamiennie.

3. Heroes 4 - zdziwieni? Tak nisko czy może tak wysoko? Ja przede wszystkim walczę o porządne traktowanie tej części. Nie mówiłem, że jest najlepsza. Ryzyko zostało podjęte, okazało się że zmiany w formule nie zostały zbyt ciepło przyjęte, chociaż karawany, zarządcy miast czy walczący bohaterowie to nie były takie złe rzeczy. Wybór siedlisk do budowania pozwalał na przemyślany dobór armii. Ostatecznie gra ucierpiała przez kłopoty finansowe 3DO (wbrew pozorom to nie H4 ich wykończyło, tylko oni samych siebie) i wiążący się z tym brak szlifu. Zaaplikujcie Equilibrisa albo mod Barona i problem rozwiązany.


4. Heroes 2 - w tę część zagrałem dość późno i zabijcie mnie, ale w związku z tym efekt nostalgii średnio tu działa. Gra jest całkowitym rozwinięciem jedynki, będąc jednocześnie preludium do trójki. Ci którzy uważają, że H2 > H3 często twierdzili, że trójka jest zbyt przeładowana tymi wszystkimi nowymi bajerami. Dodajcie do tego emocjonalne przywiązanie i mamy wynik taki jaki jest. Grało się dobrze, ale jestem bardziej przyzwyczajony do szaty graficznej trójki. Mimo wszystkich za i przeciw gra się broni sama i ma swój urok. Wcześniej ustawiłem ją po szóstce, ale ostatecznie stwierdziłem że wolę gdy gra którą kupię, należy do mnie i nie traktuje się mnie jak więźnia/bandytę/złodzieja. Z całym szacunkiem dla samej szóstki i ludzi którzy ją tworzyli. To środkowy palec w stronę Ubisoftu, a nie gry.

5. Heroes 6 - po aplikacji wszystkich patchy, poprawek i dodatków, gra mogła nareszcie odetchnąć pełną piersią. Pomysł na strefy kontroli bardzo ciekawy, budynki dodatkowe mają jakieś zastosowanie. System walki jest bardzo dobry, każda jednostka ma jakąś zdolność, bohaterowie posiadają własne zdolności specyficzne dla miasta pochodzenia i od obranej drogi Łez/Krwi. Inne drzewko umiejętności, nie powiedziałbym że jest dobre czy złe, po prostu inne. Wybór jest ciągle spory, możemy łatwo ułożyć bohatera czy ma być magiem/wojownikiem czy wspierającym ekonomię zwiadowcą. Sama ekonomia przez ograniczenie surowców uległa uproszczeniu. Fabuła i dubbing są ok, widać próby dodania jakiejś głębi do świata przedstawionego - Nekromanci wcale nie są zawsze źli, Anioły mogą być bardzo podłe, Mroczne Elfy wcale nie zaczęły jako banda świrów asasynów. Uplay i sklep wkurza, zasłaniam to wszystko i ograniczam kontakt do minimum socjalnego. Za punkty które zarabiamy grając możemy sobie jednak kupić parę fajnych dodatków - więcej miejsc na premie startowe, same premie, inne bronie. W sumie uczucia mieszane.


6. Heroes 1 - gdzieś trzeba zacząć, ostatnie miejsce to w żadnym razie oznaka braku respektu. Po prostu kolejne części rozwinęły wszystko co się dało.

Nie grałem w Heroes 7 a gra jest w chwili pisania w stanie wczesnej bety. Dopóki jej nie połatają to nie zamierzam jej oceniać.

Ostatnio edytowany przez Sauron (2016-01-30 16:35:01)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#2 2016-01-30 15:01:59

 Kamilo67

Obywatel

Skąd: Gdzieś w odległych krainach
Zarejestrowany: 2015-08-15
Posty: 111
Miasto: KamiloLand
Kampania: TYLKO ŁATWE
Jednostka: Kamilos
Bohater: Kamilo :)
Magia: Słowa

Re: Plebiscyt - najlepsza część/części sagi Heroes

Hehe, w takich rankingach to zazwyczaj wygrywa Heroes 3 :-P. Nie miałem dużej styczności z 4-7 (więc też wybieram 3), jednak wiem na tyle o nich, że rozumiem jak komuś one się bardziej podobają. Oferują w sumie zupełnie co innego i negatywne opinie rzucane na nią są prawdopodobnie z tego względu, że lepsze byłoby zrobić dodatki do H3, w których nie ma praktycznie zmian.

Z H1 i 2 to wiadomo, są to uboższe wersje H3, dlatego będą najniżej.


"Zapraszam na Morenkę!" - Pietrek "Archon" Kogucik do Adasia, 2k16

http://tinyurl.com/y9dt3lw4 http://tinyurl.com/y8b5grtf

Offline

 

#3 2016-01-30 15:33:36

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Plebiscyt - najlepsza część/części sagi Heroes

Dodatki do trójki są dobre, choć powiedziałbym że aż tak wiele nie dodają poza mapami i kampaniami. Są dodatkowe artefakty, artefakty składane. Wrota Żywiołów to już jednak miasto wyraźnie sklecone na szybko (wynik rozmijających się oczekiwań fanów w stosunku do wydawcy). Trzeba o to winić graczy, albo studio NWC za mało dokładne wyjaśnienie całej sprawy. Nie każdy grał w same Might & Magic stąd wprowadzenie Forge (miasta cyborgów) wyglądało dla nich koszmarnie. Wrota Żywiołów i tak by się ukazały, tylko w późniejszym dodatku. Zamiast 9 miast byłoby w sumie 10! Wyszło jak wyszło, od tamtej chwili minęło 15-16 lat, było minęło i szkoda czasu na żale.

Każda gra jest patchowana po wydaniu, by poprawić błędy, wyrównać balans czy dodać nowy content. Wydawane dodatki też były w pewnym sensie patchami by poprawić rozgrywkę. Różnica jest taka, że łatki to łatki. W przypadku Heroes 7, oni po prostu wydali grę a teraz spędzą pół roku żeby jeszcze ją dokończyć.

Trójka jest "najwyższą górą" w serii, wszystko potem to już równia pochyła. To dla konserwatystów taki punkt symboliczny. W historii znajdziecie pełno takich dat. 1410 - bitwa pod Grunwaldem, ważna data. 476 rok - upadek Cesarstwa Rzymskiego, 1492 rok - Kolumb odkrywa Amerykę (chociaż Wikingowie wyprzedzili go o jakieś 500 lat?), 2002 rok - wydanie Heroes 4

Ostatnio edytowany przez Sauron (2016-01-30 15:38:02)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#4 2016-01-30 16:47:13

 Mr_eLka

Obywatel

Skąd: Necropolis
Zarejestrowany: 2010-10-30
Posty: 152
Miasto: Necropolis
Kampania: Long live the King!
Jednostka: Arcy-Licz
Bohater: Christian/Isra/Sandro
Magia: Nekromancja

Re: Plebiscyt - najlepsza część/części sagi Heroes

Przedstawie swoją opinie na podstawie gier w które grałem:

Heroes 2- Gra od której zaczęła się moja przygoda z Heroes, ale zarazem gra niezwykle prosta i niezbyt zaawansowana jeśli chodzi o budowanie miast czy ekonomie. Nie było nawet podziemi, i szczerze powiedziawszy, jest to co najwyżej uproszczona wersja Heroes 3. Z tym wyjątkiem, że nigdy nie mogłeś wziąć jednej z jednostek z swojego zamku, gdyż było za mało miejsca u bohaterów. Była to pomimo wszystko mechanika bardzo ciekawa, i zmuszająca cię do myślenia, troszkę szkoda, że została wyrzucona w kolejnych częściach rozgrywki, jednakże nie wyobrażam sobie Heroes 3 bez możliwości brania wszystkich jednostek ze sobą. No i oprawa graficzna pomimo wszystko była jednak o wiele lepsza niż w Heroes 3. Wydawała się o wiele bardziej uporządkowana.

Heroes 3- Kompaktowa, szybka, może działać praktycznie na tosterze, zarazem o olbrzymiej bibliotece fanowskich tworów poczynając od map, na kampaniach kończąc. Najlepszy edytor, który być może nie dawał takich możliwości jak późniejsze odsłony, ale za to był idealny w obsłudze i pozwalał na dość szybkie stworzenie mapy. (chociaż brakuje w nim według mnie wciąż wielu opcji które powinny się znaleźć w normalnym edytorze, takie jak zaznaczanie kawałka terenu i przekopiowanie go) Jeśli chodzi o gameplay, to jest on praktycznie podstawą do wszystkich późniejszych części, właściwie nie jest on nawet tak bardzo skomplikwoany, i jedynie Necropolis ma jakiekolwiek ciekawsze cechy rasowe. Każdą frakcją gra się troszkę inaczej, ale tylko i jedynie za sprawą jednostek i statystyk bohaterów, przez co niezbyt wprawiony gracz nawet tych różnic nie zauważy. Świat przedstawiony jest z dużą dokładnością, jednakże powiedzmy sobie szczerze, bez wprowadzania elementów sci-fi, jest to dalej dość typowy świat fantasy, chociaż niezwykle dobrze stworzony. Tak czy siak, jest na pewno o niebo lepszy od niezwykle kretyńskiego świata piątki, w której lore aż emanuje od prostoty. Szczerzę, nie lubię aż tak oprawy graficznej Heroes 3, i zawsze wolałem tą z Heroes 2. Część jednostek urzeka swoim designem (takie jak na przykład, moi ukochani Czarni Jeźdźcy, Behemoty czy też gargulce), część mnie nigdy nie urzekła (tak jak na przykład licze, (pomimo tego, że uwielbiam je z powodów gameplayu) które według mnie wyglądały o wiele lepiej w Heroes 2).

Heroes 5- Jest ładne, gra się miło, ale zarazem okropnie toporne, powolne i z iście gównianym światem. Bardzo tą grę lubię, ale pomimo tego nie mogę w nią zbyt długo grać głównie przez to jak wolna jest. O ile modele 3D wyglądają naprawdę dobrze, i niektóre designy, w przeciwieństwie do większości fanów serii, naprawdę mi się podobają. Jednakże, fakt, że trzeba teraz czekać aż gracze komputerowi zrobią swój ruch w przeciągu kilku minut, kiedy w Heroes 3 trwało to kilka sekund, naprawdę mnie odrzuca. Gameplayowo, gra jest o wiele bardziej skomplikowana niż Heroes 3 (oczywiście, jeśli posiadasz wszystkie dodatki), i według mnie, o wiele przez to ciekawsza. Teraz nie tylko nekrropolis, ale każde miasto posiada swoją własną rasową cechę, oraz swoje własne umiejętności. Orkowie mają np. System Szału oraz anty-magie, Krasnoludy posiadają magie runiczną, Ludzie system awansowania jednostek i tak dalej. W dodatku wszystkie jednostki są teraz o wiele bardziej unikatowe, przez swe właściwości pasywne oraz umiejętności aktywne. Dla przykładu, chłopi od teraz płacą podatki, przez co im więcej masz ich w swojej armii, tym więcej pieniędzy dostajesz. Nie dość tego wprowadzono system wyboru ulepszenia, które pozwala nam na praktykowanie wielu odmiennych stylów gry. Ogólnie gameplayowo, gra jest bardzo ciekawa, jest jednakże toporna przez swoją, o ile ładną, jednakże bardzo obciążającą jej silnik oprawę. W dodatku lore świata mógłby być równie dobrze użyty jako papier toaletowy. To nic więcej niż kolejna głupawa historia typu "chaos" kontra "porządek". I o ile w innych uniwersach używa się tego motywu jako podstawy, a buduje się świat wokół o wiele ciekawszej tematyki (np. Warhammer 40k), to tu niestety nie ma praktycznie nic co mogłoby uratować ten denny świat. Jest kilka fajnych motywów takich jak bazowanie frakcji magów na Persji, ale tak czy siak, jest ich za mało.

Pomimo wszystko uważam, że najlepszymi grami w serii są Heroes 3 i 5, obydwie miały solidny gameplay, Heroes 3 miało jednakże o wiele lepszy świat i atmosferę.


Never kiss a girl, it's super gay.
Tańczące loli
http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/eLkathebaloon.jpg
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Offline

 

#5 2016-01-31 12:45:34

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Plebiscyt - najlepsza część/części sagi Heroes

Ewidentnie ..
1. Heroes III
http://img8.demotywatoryfb.pl//uploads/201405/1399570231_sbnolh_600.jpg

Trudno sie nie zgodzic. Gra wszechczasow. Pierwsza nowszego typu gra w jaka gralem. Najwiekasza najlepiej dopracowana.
2. HII i HIV trudno orzec ktora.
3. HI ale tylko dlatego ze jest mala. To swietna gra.
Kazda jest w sumie dobra.
Co do Ashanu to
V,VI,VII kolejne coraz gorsze. Ale to juz nie ten klimat.

Offline

 

#6 2016-02-01 16:14:03

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Plebiscyt - najlepsza część/części sagi Heroes

Ja zaś jestem niezdecydowany i ciągle nie wiem czy postawić wyżej dwójkę czy szóstkę. One są tak różne czasowo i technologicznie. Dwójka jest jedynką na sterydach, będąc jednocześnie mniej złożoną trójką. Brakuje jej jednak paru opcji które pojawiają się w kolejnych częściach i ostatecznie sam nie wiem. Mimo całego kłopotu z szóstką, nie potrafię jej naprawdę zmieszać z błotem. Pal licho surowcowe uproszczenia, siódemka wróciła do normalnej liczby a i tak jest dziwnie, bo to jakieś smocze metale, skały, rudy - wszystko to samo tylko inaczej przerobione. Nie takie już dziwne rzeczy widziałem. Gdyby Ubisoft tak się nie mieszał i dyszał nad tym wszystkim, hit wisiałby w powietrzu.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#7 2016-02-03 12:24:11

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Plebiscyt - najlepsza część/części sagi Heroes

Moja opinia i kolejność poszczególnych części jest w dużej mierze oparta na całkowicie osobistych odczuciach i ogólnym wrażeniu:

Najlepszą częścią wg mnie jest Heroes III. Przy nie spędziłem najwięcej czasu i co najważniejsze wciąż do niej wracam. W trójce wyszło prawie wszystko: interfejs, grafika, system walki, muzyka, ogólna grywalność, dobry edytor map i dość fajne kampanie. Pomijając drobiazgi, które omawiamy w poszczególnych tematach, trudno się tu do czegokolwiek poważniejszego przyczepić.

Na drugim miejscu stawiam Heroes IV. Dość długo musiałem się do tej części przekonywać, ale ostatecznie było warto. Czwórka jest specyficzna, nie każdemu przypadnie do gustu, ale nie sposób odmówić obiektywnie oryginalności twórcom. Szkoda, że większość graczy odrzuciła H4 z uwagi na zmiany poczynione w mechanice gry, strukturze umiejętności, rekrutacji jednostek itd. Moja największa pretensja do 3DO to fabularne pogrzebanie Antagarichu, zmiana kontynentu w mojej ocenie była zbędna.

Trzecia pozycja - sentymentalnie - przypada Heroes I. Bardzo mi się ta część również spodobała, mimo że przecież jest dość prosta i prymitywna. Nie mniej jak na tamte czasy grafika aż tak nie odstręczała, a pozostałe parametry to "uproszczona wersja" tego, co mamy w kolejnych odsłonach, rdzeń tytułu, który przecież przyciąga najbardziej. Szkoda jedynie, że fabuła tak mizerna, akurat tutaj trudno znaleźć usprawiedliwienie inne niż "od czegoś trzeba było zacząć".

Na następnym miejscu stawiam dopiero Heroes V. Nie dlatego, że jest to gra słaba, w żadnym razie. Po prostu nie przypadła mi do gustu. Nie wykluczam, że pewnego dnia - podobnie jak to było w przypadku IV - złapię bakcyla i stanę się jej miłośnikiem. Póki co jednak nie podoba mi się szczególnie nieprzejrzystość rozgrywki, która pojawiła się pod wpływem wprowadzenia grafiki trójwymiarowej do sagi. Z kolei największą zaletą piątki jest niewątpliwie bogata kampania i fabuła o wiele bardziej rozbudowana, niż to miało miejsce w poprzednich częściach. Nie mniej gdzieś mi tu brakuje tego klimatu, charakterystycznego dla poprzednich części.

Wreszcie Heroes II. Tutaj również powody umieszczenia gry tak nisko są czysto subiektywne i podobne jak w przypadku piątki. W mojej ocenie H2 to taki prototyp dla trójki, na którym przetestowano rozwiązania, które następnie w świetny sposób rozwinięto w trójce. Natomiast gra jako taka... no cóż, nie przedstawiła mnie osobiście niczego, co przykułoby moją większą uwagę. Do tego irytowały mnie takie techniczne drobiazgi, jak brak autosave czy ogromne trudności z odpaleniem dwójki na nowszych windowsach (z żadną inną grą sagi tak się nie wymęczyłem, żeby ją wreszcie odpalić, więc coś jest na rzeczy). Uczciwie jednak trzeba przyznać, że Heroes 2 rozwinęła to, czego brakowało w jedynce, tj. jako taka fabuła i nowe miasta, a tym samym bogatszy świat gry.


Nie oceniam H6 i H7, bo nie grałem.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora