Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#151 2015-06-23 20:43:48

 Sality

Rekrut

522594
Skąd: Jak najdalej
Zarejestrowany: 2015-06-22
Posty: 52
Miasto: Loch
Kampania: Odrodzenie Erathii
Jednostka: Cesarska Meduza
Bohater: Dace
Magia: Ognia
WWW

Re: Zamek v Lochy

Xeno napisał:

Te 7:3 dla zamku to chyba jednak zwykła potwarz w kierunku Lochu.

Moja ocena końcowa dotyczy jednostek (nie uwzględniałem budynków specjalnych, o których rzeczywiście wspomniałem w poście).

Xeno napisał:

Do cieniasów w statystykach też nie należą więc w takiej liczbie jak podałeś spokojnie dały by radę halabardom.

Tylko i wyłącznie z Shaktim jako bohaterem. Z każdym innym nie dadzą rady pikinierom nawet, gdy jest ich nieco mniej.

Xeno napisał:

Beholder odda jeden strzał, a to już zredukuje HP gryfa. Nie ma też kar za walkę wręcz. Gryf za to odda za każdym atakiem. Twój pojedynek według mnie nie jest taki oczywisty chociaż pewnie gryf by wygrał.

Beholder nie wygra w starciu z gryfem. Nawet, jeśli nie ma ograniczeń w walce wręcz, to nadal gryf ma więcej HP i jest w statystykach nieco lepszą jednostką.

Xeno napisał:

Nie wiem jakie masz dane, ale Loch to jedne z droższych miast w grze

Zamek jest droższy (chodzi mi o budowle). Kawaleria wymaga dużej ilości drewna, a anioły pięciu głównych surowców (w liczbie 10), prócz drewna i kamieni, oraz 20000. Do tego niektóre jednostki w zamku, takie jak Archanioł czy Czempion są droższe, niż ich odpowiedniki w Lochach.

Xeno napisał:

A zamek ma co? Bractwo miecza co daje morale bohaterowi dowodzącemu oblężeniem jak tam każdy rycerz ma na star dowodzeni i które łatwo mieć z artefaktów, czy może mówisz o stoczni i latarni? Stajnie się tylko przydaje, ale tylko jak odwiedzi miasto bohater.

Tutaj nie dopisałem wszystkich budynków specjalnych (ze względu na późną porę), dlatego też tego punktu nie brałem w ogóle pod uwagę w mojej ocenie. Dlatego Loch wypadł tak blado przy zamku (tylko 3 do 7). Jak znajdę chwilę to uzupełnię post.

Xeno napisał:

jednak zwykła potwarz w kierunku Lochu.

Jak wyżej. Lochy to jedno z moich ulubionych miast obok Inferno. Zamku za specjalnie nie lubię, ale staram się oceniać według faktów. Mój powyższy post powinien być w najbliższym czasie uzupełniony.

Ostatnio edytowany przez Sality (2015-06-23 20:58:49)


http://orig02.deviantart.net/83e6/f/2013/160/a/7/machine_gun_anime_girl_signature_by_raykorn-d68e1af.png

Było się niegdyś weteranem Heroes'ów... Stare, dobre czasy. Teraz tylko te WoGi i WoGi...

Wszelkie pytania kierować najlepiej na GG: 522594 (tam najłatwiej mnie dorwać).

Offline

 

#152 2015-06-23 22:30:41

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Zamek v Lochy

Sality napisał:

Tylko i wyłącznie z Shaktim jako bohaterem. Z każdym innym nie dadzą rady pikinierom nawet, gdy jest ich nieco mniej.

O shaktim wspomniałem w kontekście czyszczenia mapy i startu gry. Jednostki pierwszego poziomu są na tyle słabe, że jak się zaatakuje jedną drugą to zależy więcej od statystyk bohatera i kto pierwszy uderzy, a na polu bitwy są ważniejsze cele niż ganianie za 1lvl.

Sality napisał:

Beholder nie wygra w starciu z gryfem. Nawet, jeśli nie ma ograniczeń w walce wręcz, to nadal gryf ma więcej HP i jest w statystykach nieco lepszą jednostką.

Mówimy tutaj o 3pkt. HP i Beholder ma o 1 pkt ataku więcej i 1 obrony mniej i 1 pkt obrażeń maksymalnych niższy, a bazowe mają takie samo. Do tego strzela. Więc nie jestem tak pewny we wnioskowaniu która jednostka pod względem statystyk jest silniejsza.
Ocena przydatności jednostki jednak jest zupełnie inna. O ile oczka służą cały czas do czyszczenia mapy i później w bitwie finałowej są bardzo istotną jednostką to gryfy w czyszczeniu mapy są zbędne i w bitwie służą jako mięso do ściągania kontry i ewentualnej blokady strzelca jak ktoś się odsłoni.

Sality napisał:

Zamek jest droższy (chodzi mi o budowle). Kawaleria wymaga dużej ilości drewna, a anioły pięciu głównych surowców (w liczbie 10), prócz drewna i kamieni, oraz 20000. Do tego niektóre jednostki w zamku, takie jak Archanioł czy Czempion są droższe, niż ich odpowiedniki w Lochach.

Drewno o wiele łatwiej jest uzbierać niż resztę surowców specjalnych. Popatrz sobie jakie wymagania mają prawie wszystkie budynki Lochu. Na biednych mapach postawienie minków w pierwszym tygu czasami bez farta jest niemożliwe bo nie masz tyle klejnotów a o siarce nie wspomnę, która jest potrzebna na większość  budynków.

Offline

 

#153 2015-06-23 23:12:14

 Sality

Rekrut

522594
Skąd: Jak najdalej
Zarejestrowany: 2015-06-22
Posty: 52
Miasto: Loch
Kampania: Odrodzenie Erathii
Jednostka: Cesarska Meduza
Bohater: Dace
Magia: Ognia
WWW

Re: Zamek v Lochy

Xeno napisał:

Drewno o wiele łatwiej jest uzbierać niż resztę surowców specjalnych. Popatrz sobie jakie wymagania mają prawie wszystkie budynki Lochu. Na biednych mapach postawienie minków w pierwszym tygu czasami bez farta jest niemożliwe bo nie masz tyle klejnotów a o siarce nie wspomnę, która jest potrzebna na większość  budynków.

Możliwe, ze tu zostało mi przyzwyczajenie z WoG'a, bo tam nigdy nie miałem problemu z surowcami na mapie. W podstawowego Heroesa 3 dawno już nie grałem, więc co nieco mogło się pozapominać. Dlatego kwestię kosztów będę musiał osobiście sprawdzić.

Xeno napisał:

Mówimy tutaj o 3pkt. HP i Beholder ma o 1 pkt ataku więcej i 1 obrony mniej i 1 pkt obrażeń maksymalnych niższy, a bazowe mają takie samo. Do tego strzela. Więc nie jestem tak pewny we wnioskowaniu która jednostka pod względem statystyk jest silniejsza.
Ocena przydatności jednostki jednak jest zupełnie inna. O ile oczka służą cały czas do czyszczenia mapy i później w bitwie finałowej są bardzo istotną jednostką to gryfy w czyszczeniu mapy są zbędne i w bitwie służą jako mięso do ściągania kontry i ewentualnej blokady strzelca jak ktoś się odsłoni.

Czy ja wiem... Według mnie Gryfy bardzo się przydają w armii. Dzięki bastionowi gryfów możemy ich mieć trochę więcej tygodniowo. Jeśli mamy archanioły w armii, to można rzucić grupowego haste i wtedy gryf, zanim padnie, może sporo namieszać. No i jak sam wspomniałeś, może być wykorzystany do zdjęcia kontrataku, a mając ich większą liczbę, jest duża szansa, że utrzymają się przez więcej niż 1/2 rundy. No, ale każdy opiera się o własne doświadczenia. W ogniu walki wszystko jest możliwe


http://orig02.deviantart.net/83e6/f/2013/160/a/7/machine_gun_anime_girl_signature_by_raykorn-d68e1af.png

Było się niegdyś weteranem Heroes'ów... Stare, dobre czasy. Teraz tylko te WoGi i WoGi...

Wszelkie pytania kierować najlepiej na GG: 522594 (tam najłatwiej mnie dorwać).

Offline

 

#154 2015-06-24 11:50:30

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Zamek v Lochy

Sality napisał:

Jeżeli chodzi o starcie Zamek vs Lochy, to wynik jest raczej oczywisty. No ale rozpiszmy to:
Troglodyta vs Pikinier - Zdecydowanie Pikinier. Ma lepsze statystyki. Większa populacja troglodytów nie ma tu zbytnio znaczenia, bo nawet jak będzie 200 vs 130, to pikinierzy wygrają.

Faktycznie, siłowo chyba wygrywają Pikinierzy mimo przewagi liczebnej trogów. Jednostki generalnie podobne, takie standardowe 1-poziomowe przeciętniaki. Też bym raczej postawił na Pikinierów.

Kusznik vs Harpia - Harpie mają bardzo przydatną umiejętność, ale niestety jest ona również fatalną sprawą, kiedy walczymy przeciwko strzelcom. Harpia nie zadaje aż tak dużych obrażeń i wraca na miejsce. Kusznik strzela dwukrotnie, więc harpia nie ma najmniejszych szans.

Zgadzam się tutaj. Kusznicy mimo swojej potężnej wady w postaci HP i tak do mnie bardziej przemawiają niż Harpie, które uważam za słabe.

Gryf vs Beholder - Nawet, jeśli gryf nie doleci w pierwszej turze, to za wiele to nie zmieni. Gryf jest po prostu lepszą jednostką i to on wygra.

Mimo że bardzo lubię zamek, muszę przyznać, że Gryfy jednak nie są aż tak ważne jak Beholderzy w swoim mieście. Statystyki to jedna sprawa, przyrost druga, a jeszcze pozostaje sprawa zdolności - i tutaj strzelectwo w połączeniu z brakiem ograniczeń w walce wręcz okazuje się niezwykle pomocne. Gryfy to dobre jednostki, wartościowe i silne, nie mniej jednak ze względu na przydatność postawiłbym jednak na Beholdera w tym konkretnym starciu miast.

Krzyżowiec vs Cesarska Meduza - Tutaj ciężko powiedzieć, jak potoczyłaby się walka. Krzyżowiec potrzebowałby (bez przyspieszenia) dwóch kolejek na zbliżenie się i dopiero za trzecią dojdzie do meduzy. To dużo daje, bo aż dwa swobodne ataki ze strony Meduzy. Mimo to, jednak, krzyżowiec jest lepszą jednostką i w momencie, kiedy dotrze do meduzy, walka jest przesądzona ze względu na podwójny atak.

Ja bym tu dał zwycięstwo Krzyżowca i myślę, że to byłoby uczciwe. Krzyżowcy to mocna piechota z podwójnym atakiem, która przy dobrym manewrowaniu może sporo wrogów wysiec. Meduzy strzelają i zamieniają w kamień, ale parametralnie utykają. Mają też trochę mało strzał, ale to mało istotna sprawa (łatwo zdobyć wóz z ammo). Krzyżowcy wg mnie mogą konkurować na równych warunkach z Wampirami o przodowanie na poziomie 4.

Kapłan vs Minotaur - Minotaur bez problemu pokona Kapłana.

Zgadzam się. Z racji że lubię trochę bronić słabszą stronę w pojedynku, dodam tylko, żeby pamiętać o zaletach kapłana (które rzecz jasna nie umniejszają wad): strzelanie, brak ograniczeń w walce wręcz, przystępna cena. Mimo wszystko oczywiście Minosy są lepsze.

Chimera vs Czempion - Czempion przerabia Chimerę na kotlety bez większego problemu.

Też się zgadzam, że Czempion jest lepszy. Chimera jest fajna do zadań specjalnych, takich jak zablokowanie (i sparaliżowanie) jakiejś klucczowej jednostki przeciwnika. Choć w przypadku zamku, gdzie uleczenie/rozproszenie jest tu na porządku dziennym na maxie umiejętność tego typu nieco traci na znaczeniu.

Archanioł vs Czarny smok - W starciu 1 na 1 wygra Archanioł.

Ach, to chyba najbardziej gorące starcie od początku istnienia tego forum . Także przychylam się do zwycięstwa Archanioła. Nie powiem tu w sumie niczego nowego, bo obie jednostki są świetne i na pewno nie narzekałbym, gdybym dostał w prezencie grupkę Czarnych Smoków zamiast grupki Archów (i odwrotnie).

Lochy są tańszym zamkiem (niewiele, ale tańszym), więc łatwiej wyszkolić armię (jedynie smoki potrzebują sporej ilości siarki). Do tego jest to zamek skupiający się na magii i posiada bardzo przydatny Wir Magii, który podwaja manę, portal przyzywania, sprzedawcę artefaktów, Akademię wojny, itd. Warto również wspomnieć, że w Lochach mamy lepszych bohaterów.

Zamek posiada stajnie, które zwiększają ruch. Do tego dochodzi bonus do morale z Bractwa Miecza oraz konserwatorium gryfów, zwiększające ich populację (a gryfy są jednak lepsze, niż troglodyci).

W końcowym rozrachunku: Zamek 7:5 Lochy // Post nieco uzupełniony i budynki specjalne wliczone w ocenę końcową.

Generalnie się zgadzam. Co do budynków, to z Lochu pamiętać trzeba głównie o Akademii Wojny i Wirze Magii, reszta jest mało przydatna (ew. ten portal, choć to taki bardziej smaczek). Z Zamku w zasadzie tylko Stajnie bym wymienił. Jest jeszcze Stocznia, ale jej się prawie nie używa.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#155 2015-06-24 14:04:39

 Sality

Rekrut

522594
Skąd: Jak najdalej
Zarejestrowany: 2015-06-22
Posty: 52
Miasto: Loch
Kampania: Odrodzenie Erathii
Jednostka: Cesarska Meduza
Bohater: Dace
Magia: Ognia
WWW

Re: Zamek v Lochy

Mathias napisał:

Ja bym tu dał zwycięstwo Krzyżowca

To też właśnie napisałem, że Krzyżowiec wygra z meduzą w momencie, kiedy do niej dotrze

Mathias napisał:

Nie powiem tu w sumie niczego nowego, bo obie jednostki są świetne i na pewno nie narzekałbym

To prawda. Obie te jednostki można wykorzystać do całkiem fajnych taktyk. Archanioł - wiadomo, jest bardzo szybką jednostką, co daje nam przewagę nad przeciwnikiem. Ze smokiem i jego odpornością możemy spamować armageddonem bez konsekwencji


http://orig02.deviantart.net/83e6/f/2013/160/a/7/machine_gun_anime_girl_signature_by_raykorn-d68e1af.png

Było się niegdyś weteranem Heroes'ów... Stare, dobre czasy. Teraz tylko te WoGi i WoGi...

Wszelkie pytania kierować najlepiej na GG: 522594 (tam najłatwiej mnie dorwać).

Offline

 

#156 2015-06-24 15:55:17

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Zamek v Lochy

Sality napisał:

To też właśnie napisałem, że Krzyżowiec wygra z meduzą w momencie, kiedy do niej dotrze

Rozumiem, tylko właściwie taka sytuacja nie będzie miała miejsca za często, bo od dotarcia do meduz i obserwatorów są np. Gryfy . Więc o ile w przypadku surowego pojedynku Krzyżowiec musiałby dotrzeć do Meduzy, o tyle już w samej rozgrywce niekoniecznie, bo biłby inne jednostki. Nie mniej wiem, o co Ci chodzi.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora