Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#1 2015-03-25 20:18:13

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Przemyślenia na temat serii

Otóż o czym wiele razy wspominałem, w poprzednim roku H3 obchodziło 15-lecie, zaś H4 12-lecie. Jest pewne opóźnienie, więc teraz trzeba dodać +1.

Czy macie jakieś przemyślenia związane z serią? Czy wszystko mogło wyjść zupełnie inaczej?

NWC miało plany na H5, ale nie dożyli i poszli z torbami. Chyba nigdy się nie dowiemy co moglibyśmy tam zobaczyć, zresztą wątpię by prace były szczególnie zaawansowane. Prawdopodobnie etap szkiców i koncepcji.

Najciekawsze elementy poszczególnych części.

Obserwując rozwój serii można z pewnością zobaczyć zwiększający się nacisk na fabułę. O ile w przypadku H1 i H2 była dość szczątkowa (szczególnie 1, choć gdzieś były te listy Morglina Ironfista...). H3 stanowiło znaczną poprawę w tej kwestii. Więcej ramek tekstu do przeczytania, wprowadzenia między misjami oraz opis samych misji. Przynajmniej miało to wszystko jakiś sens, szczególnie intryga Sandro kompletnie zamiata podłogę. Jej skutki odczuwane są przez całą trójkę z dodatkami. Jak dobra jest to gra, wiemy wszyscy. Brakuje jej kilku rozwiązań (które znajdą się na szczęście w H4)

H4 jest absolutnie świetna pod względem fabularnym, zwroty akcji, wyraziste, zapadające w pamięć postacie. Bardzo ciekawie napisane. Które kampanie są lepsze to kwestia gustu, bo dotyczą naprawdę różnych spraw. Kampania Mocy jest najkrótsza z pewnej strony trochę szkoda, ale przynajmniej mamy zwieńczenie historii Tarnuma, który przeszedł daleką drogę od Heroes Chronicles (które to było, bądźmy szczerzy, przekąską dla głodnych fanów). Niestety dodatki to już nie to samo. Niemniej mile wspominam finałową bitwę z Winds of War, dla mnie to w pewnym sensie pożegnanie z Heroes made by NWC. Na uwagę zasługuje fakt, że wybiera się jednego z bohaterów, którym się kierowało a walczy przeciw pozostałym. Ogromne garnizony, przekokszeni bohaterowie (których sami wyhodowaliśmy), wielka mapa pełna zagrożeń. Wspaniałe pożegnanie.

Oczywiście wiedząc kogo się wybierze, można olać rozwój pozostałych, ale wtedy gra się trudniej. Zresztą, trochę to oszustwo.

H5 czyli nowe uniwersum. Mimo drętwych dialogów i głosów (dodatki, patrzę na was), to całość tworzy mniej lub bardziej złożoną historię. Poza tym to naprawdę dobra gra. W przeciwieństwie do czwórki, raczej konserwatywna w założeniach. Na plus zasługuje ogromna różnorodność jednostek, zaklęć, wspaniałe drzewko rozwoju bohatera.

H6 czyli o kurczę, nakombinowali. Dobra historia, nie ma tam czarno-białego podziału dobro-zło. Mamy tam zarówno fanatyczny kościół światłości jak i oświeconych nekromantów, rasistowskie anioły i demony walczące o równouprawnienie. Dla mnie super. Sposób rozwoju bohatera jest zupełnie inny - drogi łez/krwi, wykupywanie czarów za punkty zdolności. Jest inaczej, ale jest dobrze. System walki daje radę, tylko dobrze przyspieszyć animacje, bo się wlecze. Każda jednostka ma jakieś specyficzne zdolności i różnie oddziałuje w innych sytuacjach.

H7 ??? No, może poza przeładowaniem elfów.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#2 2015-03-25 20:59:40

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Przemyślenia na temat serii

Jeżeli mowa o stworzeniu bohatera i późniejszej walce z nim to już w H3, dokładnie ostrzu armagedonu można było doświadczyć zgubnych skutków takiego tworu. Osobiście stworzyłem kiedyś Xerona potwora, którego nie mogłem rozwalić a scenariusz musiałem powtarzać

Offline

 

#3 2015-03-25 21:37:27

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Przemyślenia na temat serii

Hmm ogólnie rzecz biorąc seria HoM&M poszła w kierunku, który mnie osobiście się nie podoba. Rozwój fabuły faktycznie zauważalny, jak dla apogeum to część piąta, przy czym o szóstce wiem jedynie z opowiadań innych, więc nie jest to w pełni wiarygodny osąd. To na pewno plus. Jednak odrzucenie w piątce całego dorobku fabularnego części 1-4 to rzecz po prostu fatalna. Dlatego osobiście rozróżniam dwie serie: Heroes of Might and Magic (1,2,3,4) oraz Might and Magic: Heroes (5,6,7), które poza ogólnym zarysem mechaniki i pomysłem na grę mają ze sobą coraz mniej wspólnego. Wierzę w siódemkę, która może tej bajzel jakoś pogodzić, aczkolwiek to już raczej nie będzie "to coś". Największym błędem moim zdaniem był przesyt graficzny w kolejnych częściach - prostota trójki przy jej jednoczesnym rozbudowaniu o pomysły kolejnych części byłaby dużo lepszym pomysłem. Skoro dało się zrobić wersję HD Heroes'ów 3 za całkiem sporą cenę, to w takim razie dałoby się stworzyć grę będącą kontynuacją rozwiązań zastosowanych w tej części, zamiast ciągle rozgrzebywać mechanikę i przykrywać niedoróbki grafiką.

Jak zapatruję się na poszczególne części? Heroes 1 to bardzo fajna gra. Może nie na jakieś dłuższe noce i dnie, ale trochę frajdy jest. Heroes 2 można by powiedzieć - bezpośredni protoplasta kultowej trójki, która to trójka jest w dalszym ciągu moim zdaniem najlepszą częścią serii. Heroes 4 jednym się podoba, innym nie, ja mam mieszane uczucia. Heroes 5 to dobra gra, ale nie w moim typie. W Heroes 6 nie grałem, więc nie oceniam.

Dołożyć mógłbym jeszcze przemyślenia nt. wersji przeglądarkowej hirołsów, tak spartaczonej przez pociąg na kasę ubisoftu, a mającej niesamowity potencjał w wersji beta. Ciekawym pomysłem było Heroes 3 HD, aczkolwiek jak dla mnie ta wersja pojawiła się zdecydowanie za późno (przecież fani już dawno utworzyli HD mode), gra jest za droga w stosunku do zawartości (tylko kampania RoE, zatem m. in. brak Wrót Żywiołów i wielu fajnych misji). Plusem oczywiście jest możliwość gry na urządzeniach mobilnych.


Podsumowując - seria heroes jak każda saga gier posiadała swe wzloty i upadki, mimo wszystko zdołała pozyskać wielu fanów różnych "pokoleń graczy", a więc twórcy osiągnęli sukces. Ja osobiście grywam głównie z Heroes 3, która mimo upływu lat wciąż rywalizuje z nowymi produkcjami na rynku gier. Z sukcesami.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#4 2015-03-25 22:10:02

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Przemyślenia na temat serii

Cóż, ostatni raz widziałem przeglądarkowe Heroes w październiku zdaje się. Wszedłem tak ze 3 dni temu i wiele się nie zmieniło. Dodali jakieś tam questy, handlarzy za jakieś nowe zasoby (smocza stal albo coś w ten deseń i jakiś jeszcze) i w sumie tyle. Oczywiście gdzie nie kliknę to w kółko krzyczą kup to, kup tamto, masz limit przekroczony, zwiększ limit. Są zadania pułapki typu oddaj 500 drewna za parę bezwartościowych XP a przychód drewna z jednego miasta to okolica 10 sztuk.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#5 2015-03-25 22:21:33

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Przemyślenia na temat serii

Czyli krótko mówiąc rozwijając sferę "pay-per-win" przeoczyli taką błahostkę jak rozwój pozostałych elementów gry, a generatory questów zaczęły tworzyć absurdy. 500 drewna za exp przy obniżeniu dochodów... litości.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#6 2015-03-26 09:37:21

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Przemyślenia na temat serii

Heroes Online miała spory potencjał. Przyjemnie się grało z moją gildią i te nocne rozmowy na TS'ie.
Miałem również okazję porozmawiać z Majerem i uważam, że to jest wartościowy człowiek, szkoda, że odszedł ze sceny heroes.
Na temat innych serii niestety nie mogę się wypowiedzieć, bo nie grałem, a w 4 tydzień, ale korci mnie by chociaż w 4 i 5 nadrobić zaległości gdyż nie mam raczej szans odpalić na 8 1 i 2.

Offline

 

#7 2015-03-26 10:51:14

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Przemyślenia na temat serii

Ja na 8 jakoś dałem radę odpalić 1, z 2 był problem, nie pamiętam już,  czy ostatecznie się udało.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#8 2015-03-26 13:37:12

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Przemyślenia na temat serii

Ludzie jeszcze grają w Heroes Online, nie wiem ilu starych weteranów, ale gra jest reklamowana więc cyrkulacja graczy trwa. Przyjdą nowi, którzy nie zaznali braku ograniczeń, więc narzekać nie będą. My byliśmy mniej lub bardziej grupą testową, w końcu gra była/jest w "niby becie". Wiadomo, że kasę chcą zarobić. Możecie zajrzeć do jakichkolwiek gier przeglądarkowych i też zobaczycie na ile sposobów możecie zmarnować pieniądze. Te nowe koszty miały się pojawić i zostały wprowadzone zgodnie z planem. Ja na grę nie wydałem ani grosza, więc nie narzekam. Dostałem refundację punktów za te smocze poziomy, więc mogłem zaszaleć przez swoje ostatnie dni. YOLO SWAG. Potem po prostu spakowałem manatki i poszedłem precz.

Większy problem mieli ci, co wpompowali mniej lub więcej pieniędzy, bo myśleli że gra już taka zostanie. Cóż, ich sprawa.

Kiedy jednak zajrzałem tę parę dni temu do gry, zobaczyłem jakiegoś gościa na 26 smoczym lvl. Patrząc na to jak wolno idzie ich wbijanie, jak znikome są premie i jak ta gra skończyła - gratuluję zacięcia. Albo współczuję głupoty. Nowej frakcji ani nowej krainy nie uświadczyłem. Zmienili nieco karty jednostek, majstrowali z ich balansem, neutrale mają teraz nowe zdolności, które z tego co widziałem potrafią solidnie przeorać nasze skromne armie, a bohaterowie mocy jak zawsze leżą.

Heroes 5 na pewno jest lepszym wyborem, gdy chodzi o przesiadkę z trójki. Grę robili Rosjanie, fanatycy H3. W porównaniu do radykalnej czwórki, jest to "bezpieczna" część. Nie ryzykowano specjalnie. Jednostki są wciąż upośledzone umysłowo i potrzebują bohatera do chodzenia po mapie. Nawet 40 lvl bohater koks gdy zostanie sam na sam z dwoma goblinami, będzie uciekał gdzie pieprz rośnie. Wszystko jest na swoim miejscu. Gra ma absolutne multum czarów, jednostek i zdolności. W dodatkach dochodzą jeszcze alternatywne ulepszenia jednostek + Krasnoludy + Orkowie. Przy czym większość Krasnoludzkiej armii to tylko one same w różnych odmianach, więc miasto jest dość homogeniczne. Arsenał czarów znacznie rozszerza się przez alternatywną magię obu wprowadzonych miast. Gdybym miał opisać piątkę jednym zdaniem, byłoby to: stare zasady, mało rewolucji, ogromna różnorodność. 

Seria na pewno poszła w dobrym kierunku gdy mówimy o jednostkach. Każda ma jakieś specyficzne właściwości, bo kiedyś z tym bywało różnie. Weźmy demona z Inferno. Jego cechą szczególną było... bycie? W desperacji twierdzono, że bycie farmowanym jest zdolnością.

Ostatnio edytowany przez Sauron (2015-03-26 13:37:32)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#9 2015-03-26 14:10:20

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Przemyślenia na temat serii

Seria na pewno poszła w dobrym kierunku gdy mówimy o jednostkach. Każda ma jakieś specyficzne właściwości, bo kiedyś z tym bywało różnie. Weźmy demona z Inferno. Jego cechą szczególną było... bycie? W desperacji twierdzono, że bycie farmowanym jest zdolnością.

Tak, pamiętam to . Przez kilka lat była dyskusja, w której broniłem stanowiska, że farmowanie jest zdolnością Czarta, natomiast demony były tylko substratami (konkretnie produktami) takiej operacji. Natomiast druga strona obstawała twardo na stanowisku, że bycie produktem farmingu jest zdolnością Demona. Cóż, nie ma co ukrywać, że obie strony miały swoje argumenty mniej lub bardziej słuszne, natomiast w tej kwestii wciąż uważam to samo (bo to tak jakby powiedzieć, że czynne prawo wyborcze - głosowanie - czyni mnie kandydatem w tych wyborach (bierne prawo wyborcze)).



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#10 2015-03-26 15:37:19

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Przemyślenia na temat serii

Faming demonów świadczy o sile inferno, jednostka sama w sobie jest mierna tak jak szkielet. Jak mamy ich kupę to gnoją wszystko na strzała, a zdolność należy do czarta, ale użycie już od gracza

Co do HO, Sauron powiedzmy sobie szczerze, gra kończy się po wbiciu 30 lvl, a potem to jest już wbijanie lvl dla lvl nie niosące nawet żadnego profitu z tego.

Ostatnio edytowany przez Xeno (2015-03-26 15:39:48)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora