Obywatel
Czekanie najlepiej chyba nadaje się jeżeli bronimy zamku to możemy np. smokiem uderzyć w wroga a później znowu się schować za mury.
Offline
Wszystko zależy od sytuacji. Opcja czekania jest często przydatna, grając w Heroes 1 się o tym przekonałem (tam nie ma tego typu opcji - czekanie jest równoznaczne z utratą kolejki).
Offline
Obywatel
Tak czekasz pod murami to dajesz obrone... Niekiedy czekasz jak jednostka ma juz malo zdrowia i gdybys nia zatakowal i dostal kontratak a nastepnie nasapil by atak przeciwnika to stracilbys np. 1 behemota...
A tak wlaczasz obrone... Atkuja ci behemota on ponosi mniejsze obrazenia i kontratakuje a wtedy atakujesz wroga innymi i wygrywasz ratujac tego 1 ...
Obrona jest tez dobra dla wolnych jednostek . Jak przeciwnik daje czekaj i juz nie zaatakujesz pierwszy dajesz obrone wtedy on atakuje i ponosisz mniejsze straty ! Obrona jest przydatna trzeba jednak wiediec kiedy!
Offline
Obrona to obrona, a "czekaj", czyli klepsydra to przeniesienie ruchu na później bez zmiany statystyk...
Offline
Przybysz
To to samo co czekanie tylko, że nasza postać dostaje +1 punkt do obrony
Myślę, że tutaj tkwi sedno nieporozumienia. Obrona dodaje bonus do... obrony (logic) [i chyba zależnie od jednostki, a nie, że zawsze +1) w zamian za poświęcenie tury. Opcja odczekania sprawia, że akcja jednostki przenosi się na koniec tej samej tury, zanim kolejka działań jednostek znowu ruszy. Tu leży podstawowa różnica.
Generalnie to podstawowy zabieg taktyczny, jak pisał Mathias - nie ma jednolitej zasady co do użycia, to opcja sytuacyjna, użyteczna w niektórych manewrach na polu bitwy, w innych bezużyteczna.
Offline
Wykopany temat z moją głupotą
To prawda co piszesz, po prostu wtedy byłem niedoświadczonym graczem i opcja czekania była dla mnie bezsensem.
Offline