Obywatel
I
1. Gremliny (strzelają)
2. Centaury (są szybkie i mają niezłe statystyki)
3. Szkielety (jest ich mnóstwo)
4. Halabardnik (nie najgorsze statystyki, dużo HP jak na 1. poziom)
5. Gnoll (szybki)
6. Hobgoblin (szybki)
7. Troglodyta (słabiutki)
8. Chowaniec (szybki, ale słabiutki)
9. Rusałka (bardzo szybka, ale giną jak muchy)
II
1. Kusznik (strzelają 2 razy)
2. Reptilioni (są wytrzymali i dobrze strzelają)
3. Żywiołaki burzy (są wytrzymali o dobrze strzelają)
4. Wilczy jeździec (2 ataki!, do tego szybkie)
5. Gargulec (szybki)
6. Harpia (nie odpowiada jej się, do tego lata, szkoda, że nie jest lepsza)
7. Krasnal (bardzo wytrzymały, do tego odporny na magię, wolny)
8. Magog (idealny sposób na samobójstwo, już nieulepszona wersja jest lepsza)
9. Zombii (totalnie bezuzyteczne)
III
1. Szary elf - strzela dwa razy
2. Żywiołak lodu - bardzo wytrzmyały strzelec
3. Złe oko - dobry strzelec, do tego nie daje się masakrować w walce wręcz
4. Gryf królewski - lata, jest bardzo szybki, niestety łatwo ginie
5. Smocza ważka - bardzo szybka, lata, ma niezłe zdolności
6. Cerber - atakuje wielu wrogów i powstrzymuje kontratak
7. Żelazny golem - bardzo wytrzymały i ma odporność na magię
8. Uruk - dość słaby, nawet jak na strzelca
9. Zjawa - ekhem, nadawałyby się raczej jako jednostka 2. poziomu
IV
1. Wampir
2. Meduza
3. Krzyżowiec
4/5. Ogr (bardzo dobra wytrzymałość i dobry atak, szkoda, że tyle drewna potrzeba)
4/5. Arcymag (bardzo niska wytrzymałość, niestety - poza tym drogie ulepszenie, aczkolwiek dobry)
6. Pegaz (bardzo szybki - chyba najszybszy z poziomów 1-6, do tego lata)
7. Żywiołak energii (lata, pozo)
8. Bazyliszek (staty podobne do krzyżowca... ale tylko jeden cios, a zdolność specjalna nie działa zbyt często)
9. Rogaty demon (walczy i to dość przeciętnie)
V
1. Arcylisz(atakuje obszarowo,można go mieć dość wcześnie)
2. Minotaura(bardzo dobre statystyki,szybki)
3. Ent(tani, dużo, wytrzymały, unieruchamia, niestety wolny)
4. ptak gromu (+bardzo szybki,+lata,+błyskawice,+wytrzymałość,-cena,-słaby atak)
5. kapłan (-słabe staty,-słaba wytrzymałość,+strzela,+niezła cena)
6. gorgona (+bardzo wytrzymała,+zabójcza dla 6-7. poziomowych,-zdecydowanie za wolna, zanim doczłapie będzie już z nią cienko, albo ktoś ją oślepi,-cena, umierkowane zwykłe obrażenia)
7. dżin (+szybki, + lata, -kiepska wytrzymałość, -cena)
8. żywiołak (+jest ich dużo,+-niezła cena,-słabe statystyki, taka troszkę lepsza jednostka 4. poziomu)
9. czarci lord (+nienajgorsze obrażenia,-zdecydowanie za wysoka cena za coś takiego,-specjalna zdolność właściwie bezużyteczna, przydatna tylko dla potorków stojących na mapie)
VI
1. Czarny rycerz (bardzo silny, z dobrymi statystykami, szybki minus za cenę),
2. Czempion (szarża, szybki),
3/4.Żywiołak umysłu (lata, nie odpowiada mu się, atakuje wszystkich dookoła, aczkolwiek ma wady)
3/4. Naga (nie odpowiada jej się)
5. Jednorożek (oślepia, ogólnie niezły)
6/7. Wywerna (mozna ją mieć bardzo wcześnie, lata i zatruwa)
6/7. Chimera (lata i paraliżuje, aczkolwiek w swoim mieście minotaury są zwykle lepsze)
8/9. Cyklop (bardzo słaby, drogi, mały plus za atakowanie murów)
8/9. Ifryt (słaby, całe szczęście szybki, ale w moim odczuciu zawsze był gorszy od innych latających 6. poziomu - połączenie statystyk i ceny)
VII
1. Archanioł (bardzo mocny, do tego wskrzesza)
2. Czarny smok (drogi, ale zabójczy)
3. Feniks (tani, jest ich dużo, bardzo szybki, a podstawową wersję można mieć bardzo szybko)
4. Złoty smok (bardzo dobry, ale gorszy od czarnego, gdyż wrażliwy na zaklęcia 7. poziomu)
5. Arcydiabeł ("lata", nie odpowiada mu się, szybki)
6. Tytan (bardzo wytrzymały, bardzo groźny strzelec)
7. Behemot (jak juz dojdzie to robi miazgę, no właśnie - jak dojdzie, szczególnie przeciwko mocnym jednostkom)
8. Duch smoka (zbyt mała wytrzymałość, ale za to lata)
9. Hydra (zbyt wolna aby była uzyteczna, aczkolwiek jak już dojdzie to może zrobić zamieszanie większe niż Behemot, przynajmniej wśród jednostek poziomów 1-5)
Offline
Przestępca
I.
1. Rusałka
2. Centaur
3. Halabardnik
4. Szkielet
5. Troglodyta
6. Gnoll
7. Goblin
8. Chowaniec
9. Gremlin
II.
1. Ż. burzy
2. Reptilion
3. Wilczy jeździec
4. Harpia
5. Magog
6. Krasnolud
7. Kusznik
8. Zombi
9. Gargulec
III.
1. Ż. lodu
2. Cerber
3. Oko
4. Elf
5. Gryf
6. Ważka
7. Ork
8. Zjawa
9. Golem
IV:
1. Wampir
2. Ogr
3. Krzyżowiec
4. Meduza
5. Bazyliszek
6. Arcymag
7. Demon
8. Ż. energii
9. Pegaz
V:
1. Minotaur
2. Ptak gromu
3. Arcylisz
4. Gorgona
5. Czarci lord
6. Ent
7. Ż. magmy
8. Dżinn
9. Ksiądz
VI:
1. Czarny rycerz
2. Ż. magii
3. Kobieta-ślimak
4. Jednorożec
5. Czempion
6. Chimera
7. Ifryt
8. Wiwerna
9. Cyklop
VII:
1. Czarny smok
2. Behemot
3. Feniks
4. Złoty smok
5. Arcydiabeł
6. Archanioł
7. Upiorny smok
8. Hydra
9. tytan
Offline
Obywatel
Nie będę podawał pełnych nazw, domyślnie są to jednostki po ulepszeniu.
I.
1. Halabardnik - wytrzymały i silny
2. Centaur - już nie tak silny ale szybki
3. Gnoll - po prostu solidny zawodnik
4. Szkielet - w kupie siła
5. Troglodyta - nic specjalnego
6. Gremlin - gdyby nie walił na odległość byłby niżej
7. Goblin - dużo ich ale są słabe
8. Chochlik - no cóż, słabiutkie i tyle
9. Rusałka - Kompletne dno, dobrze że powstrzymują kontratak
II.
1. Ż. burzy - silny, szybki, wytrzymały, strzela, może konkurować z trzecim lvl -em potworów
2. Kusznik - Strzela dwa razy, beznadziejny w walce kontaktowej
3. Krasnolud - Wytrzymały, odporny na czary, ale wolny
4. Wilk - Atakuje dwa razy i jest szybki, ale mało wytrzymały
5. Magog - Strzela kulą ognia ale nic poza tym
6. Harpia - Powstrzymuje kontratak, jest szybka i wraca na miejsce, ale słaba, odpada w walce ze strzelającymi jednostkami.
7. Gargulec - Ot taki sobie dość słaby gargulec, ale szybki.
8. Zombi - Wolny, słaby, wytrzymały
9. Jaszczur - Strzela, ale poza tym to słaba i niewytrzymała
III.
1. Cerber - szybki, silny, atakuje 3 naraz, powstrzymuje kontratak
2. Gryf - szybki, silny, zawsze kontratakuje.
3. Golem - wolny, ale mocny i silny, odporny na czary
4. Ż. Lodu - Strzela, a poza tym staty są przeciętne
5. Elf - Strzela dwukrotnie, niestety bez szans w bliskim starciu
6. Oko - Strzela i radzi sobie w bliskim kontakcie
7. Ważka - szybka, osłabia przeciwnika, niweluje czary, ale poza tym to słabiutka
8. Zjawa - jedyny plus to taki że się regeneruje i wysysa manę.
9. Uruk - beznadzieja, dobrze że strzela.
IV.
1. Wampir - świetna jednostka, szybka, niezbyt silna, ale wysysa życie i powstrzymuje kontratak
2. Krzyżowiec - Atakuje dwa razy, silny i mocny
3. Szaman - Silna i wytrzymała jednostka, ale wolna. Rzuca czar.
4. Arcymag - Silny i na dystans i w bliskim kontakcie. Gdyby nie ta wytrzymałość byłby wyżej.
5. Bazyliszek - Przyzwoita siła i wytrzymałość. Unieruchamia przeciwnika.
6. Meduza - Strzela, ale słaba siła i wytrzymałość. Zamienia w kamień.
7. Demon - Żadnych plusów, a staty słabe.
8. Pegaz - Strasznie słaby i kruchy, szybki i może się nadać tylko do niszczenia jednostek strzelających.
9. Ż. Energii - Niewiele lepszy od żywiołaków burzy czy lodu. Słaby i tyle.
V.
1. Gorgona - silny i wytrzymały byk, zabija wzrokiem
2. Minotaur - również silny i wytrzymały, wysokie morale
3. Ptak gromu - szybki i reszta statów niezła, uderzenie piorunem.
4. Czart - porządne staty, ożywia poległe jednostki w postaci demonów
5. Lisz - Strzela, moze atakować kilka jednostek naraz. Poza tym to kiepskie staty
6. Ent - Niezbyt silny, dość mocny, ale bardzo wolny
7. Kapłan - Strzela i to jest jedyny plus.
8. Dżin - Szybki ale słaby i niewytrzymały, rzuca czary.
9. Ż. Ziemi - Tak jak poprzedni żywiołak, trochę od niego lepszy ale nie radzi sobie z jednostkami tego poziomu
VI.
1. Naga - silna, wytrzymała, powstrzymuje kontratak
2. Upiorny rycerz - Niewiele gorszy od nagi, silny, wytrzymały, szybki, uderzenie śmierci.
3. Czempion - szybki, obrażenia zależą od przebytej odległości, poza tym to przeciętny.
4. Ż. Magii - szybki, odporny na magię, powstrzymuje kontratak, atakuje wielu przeciwników naraz, ale staty są słabe.
5. Ifryt - szybki, tarcza ognia i nic poza tym.
6. Jednorożec - szybki, oślepia przeciwnika, aura antymagiczna, ale ogólnie to słaby.
7. Chimera - EEeeeeeee szkoda gadać, po prostu kiepski. Paraliżuje przeciwnika.
8. Wiwerna - Tak jak wyżej. Zatruwa przeciwnika.
9. Cyklop - Strzela, niszczy mury. Kiepski pod każdym innym względem.
A teraz elita
1. Archanioł - jednostka doskonała ( no prawie ) Silny, mocny, szybki, dodaje do morale, wskrzesza.
2. Arcydiabeł - co zdziwieni ! Szybki, silny i powstrzymuje kontratak. Bardzo dobra jednostka.
3. Behemot - Jedyna jednostka która ma jakieś szanse w bezpośredniej walce z Archaniołem, ale jest wolniejszy i nie ma tylu bonusów. Obniża obronę przeciwnika. Wprawdzie wygrywa w starciu z Arcydiabłem ale radzi sobie gorzej z innymi jednostkami na tym poziomie ( nie licząc Archanioła )
4. Tytan - Świetny w walce na odległość i w bliskim kontakcie. Wytrzymały.
5. Złoty Smok - Nic szczególnego, ale przyzwoita jednostka.
6. Czarny Smok - nie wiem dlaczego niektórzy go uważają za najlepszą jednostkę, jest słaby, jak na smoka nie grzeszy szybkością, przegrywa z każdym z wyżej wymienionych potworów tego poziomu. Ratuje go tylko wytrzymałość. Co z tego że jest całkowicie odporny na czary, to może się obrócić przeciwko niemu, nie możne go przyspieszyć, wzmocnić, wskrzesić. Ogólnie to słaba jednostka.
7. Hydra - Słaba i niezbyt mocna, powstrzymuje kontratak i atakuje wielu przeciwników, lecz poza tym to kiepsko.
8. Feniks - Najszybsza jednostka w grze, duży przyrost, ale reszta do bani. Odradza się.
9. Upiorny Smok - Słaby, niewytrzymały. Jeszcze trochę i byłby gorszy od upiornego rycerza. Postarza ofiarę.
Offline
Przestępca
furak121f napisał:
1. Halabardnik - wytrzymały i silny
2. Centaur - już nie tak silny ale szybki
Ciekawe w czym centaur ustępuje nieprzydatnemu halabardnikowi? Centaur jest najlepszy na 1 poziomie, nie halabardnik.
furak151f napisał:
4. Szkielet - w kupie siła
Nekromancji na forum nie uznajemy.
furak151f napisał:
2. Kusznik - Strzela dwa razy, beznadziejny w walce kontaktowej
3. Krasnolud - Wytrzymały, odporny na czary, ale wolny
4. Wilk - Atakuje dwa razy i jest szybki, ale mało wytrzymały
5. Magog - Strzela kulą ognia ale nic poza tym
6. Harpia - Powstrzymuje kontratak, jest szybka i wraca na miejsce, ale słaba, odpada w walce ze strzelającymi jednostkami.
7. Gargulec - Ot taki sobie dość słaby gargulec, ale szybki.
8. Zombi - Wolny, słaby, wytrzymały
9. Jaszczur - Strzela, ale poza tym to słaba i niewytrzymała
Może ktoś inny czuje się na siłach to skomentować, bo ranking ten powinien być z grubsza (poza zombi, gargulcem i wilkiem) odwrotny.
3. Golem - wolny, ale mocny i silny, odporny na czary
4. Ż. Lodu - Strzela, a poza tym staty są przeciętne
5. Elf - Strzela dwukrotnie, niestety bez szans w bliskim starciu
6. Oko - Strzela i radzi sobie w bliskim kontakcie
Rozumiem, że to głupi żart? 3 jednostki, które są wyraźnie lepsze i sto razy przydatniejsze od dennego golema mają być od niego "gorsze"? Chciałoby się.
5. Złoty Smok - Nic szczególnego, ale przyzwoita jednostka.
6. Czarny Smok - nie wiem dlaczego niektórzy go uważają za najlepszą jednostkę, jest słaby, jak na smoka nie grzeszy szybkością, przegrywa z każdym z wyżej wymienionych potworów tego poziomu. Ratuje go tylko wytrzymałość. Co z tego że jest całkowicie odporny na czary, to może się obrócić przeciwko niemu, nie możne go przyspieszyć, wzmocnić, wskrzesić. Ogólnie to słaba jednostka.
Co za debilizm (sorry za to słowo, ale inaczej nie można tego określić). Czarny smok SŁABY? Rozumiem, że kolega dostał Herosa 15 minut temu i nie wie, że smok jest jednostką o statach 25-25, szybkości wcale nie takiej małej, bo 15, obrażeniach 40-50, wytrzymałości = 300 i dwóch świetnych umiejętnościach - zionięciu i odporności na magię. Jest to do tego najwytrzymalsza jednostka w grze i nazwanie jej SŁABĄ to skończony DEBILIZM. Już kompletnie nie kapuję stawienia złotego nad czarnym, skoro złoty ma najgorszą odporność magiczną z możliwych i ma o 50 pkt wytrzymałości mniej, dodatkowo jest trudniej dostępny.
Zen-Aku edit: Upomnienie nr [1] za te słowa, choć osobiście Cię w pełni rozumiem.
Offline
Prosiłbym jednak o nieużywanie takich słów, Drago i niestety będę musiał Ci wstawić upomnienie, choć zgadzam się z Tobą praktycznie słowo w słowo.
furak151f napisał:
2. Kusznik - Strzela dwa razy, beznadziejny w walce kontaktowej
3. Krasnolud - Wytrzymały, odporny na czary, ale wolny
4. Wilk - Atakuje dwa razy i jest szybki, ale mało wytrzymały
5. Magog - Strzela kulą ognia ale nic poza tym
6. Harpia - Powstrzymuje kontratak, jest szybka i wraca na miejsce, ale słaba, odpada w walce ze strzelającymi jednostkami.
7. Gargulec - Ot taki sobie dość słaby gargulec, ale szybki.
8. Zombi - Wolny, słaby, wytrzymały
9. Jaszczur - Strzela, ale poza tym to słaba i niewytrzymała
Po pierwsze to zombie jest najgorszy, a nazwanie jaszczura niewytrzymałym to ogromna bzdura (drugi najwytrzymalszy strzelec 2. poziomu). O jaszczurze można powiedzieć wszystko, ale na pewno nie jest słaby pod żadnym względem. Gargulec jest od niego także dużo gorszy, podobnie zresztą krasnal i kusznik są gorszymi jednostkami od reptiliona. Wilk jest świetny i nie wiem co bezużyteczny krasnolud robi nad nim, kusznik także jest zresztą od wilka gorszy. Magog to nic specjalnego, a od harpii na pewno lepszy nie jest. Innymi słowy powinno to wyglądać tak:
1. Burza,
2. Wilk,
3. Jaszczur,
4. Harpia/Kusznik,
5. Magog
6. Krasnolud,
7. Gargulec,
8. Zombie.
Czarnego smoka już może nie skomentuję, bo musiałbym użyć takich słów, jak Drago...
Offline
Obywatel
Hej Drago to jest temat w którym można wypisywać własne rankingi we własnym odczuciu, a nie tylko to co Tobie się spodoba, więc przynajmniej staraj się nie obrażać innych. Dla mnie Czarny Smok po prostu nie zalicza się do The beściaków i już. A halabardnik ma lepszą obronę, ale jest wolniejszy od centaura, jednak po długich rozważaniach postanowiłem go umieścić przed człowiekiem-koniem. W twoim rankingu jest też wiele rzeczy które innym mogłyby się nie spodobać ale nikt nie robi z tego takiej afery i nie wyśmiewa Cię.
PS. Gram w Hom&m III już bardzo długo i już wyrobiłem sobie zdanie co do większości jednostek.
Pozdro dla forumowiczów.
Offline
Tyle że liczb się nie oszuka, a statystycznie czarny smok jest bardzo dobry. Nie pochwalam zachowania Drago, ale rozumiem jego odczucia. Ponadto to jest ranking względem siły, nie względem tego, czy daną jednostkę lubisz.
Offline
Obywatel
Ranking układałem właśnie tylko pod względem siły jednostek, a raczej jej efektywności w typowej walce. Gdyby biorąc pod uwagę wszystkie czynniki takie jak siła jednostki, jej zdolności, cena, użyteczność strategiczna nie tylko podczas typowych walk, to ten ranking mógłby wyglądać inaczej, np wyżej byłaby umieszczona na pewno Harpia czy wilczy jeździec, Czarny Smok również byłby wyżej, sądzę że Hydra również, natomiast niektóre jednostki poszłyby w dół. Hehe, gdybym ranking układał pod względem tego jak lubię dane jednostki to na pierwszych miejscach byłyby Centaur, Harpie, Elf, Wampir, Gorgona, Upiorny Rycerz, Archanioł Pozdr
Offline
To na pewno nie było pod względem siły, skoro jaszczur był na ostatnim miejscu na 2. poziomie, chociaż jest świetną jednostką, a tak bezużyteczna jednostka, jak golem była wyżej od elfa, czy beholdera na 3. poziomie. Czarny smok ze słabością nie ma absolutnie nic wspólnego (przystępna cena, bardzo dobre staty i skille - nie możesz się potem dziwić, że niektórzy reagują tak, jak Drago, jeśli bardzo silną jednostkę nazwiesz "słabą"), poza tym jest tańszy od diabła i tytana jako jednostka, czy złotego smoka (siedlisko).
Offline
Obywatel
Przecież jaszczur dostanie baty nawet w walce z Zombi, uważam, że przeceniasz jego możliwości. Tak jak pisałem wcześniej, jest to ranking tylko pod względem skuteczności w walce w warunkach testowych, jeden oddział na jeden odział ( np. 1000 vs 1000 ) Pod tym względem nawet golem wypada lepiej od elfa ( mnie samego też to nie cieszy ). Zresztą nie będę się rozpisywał.
Offline