Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#1 2008-03-25 13:35:05

Rion

Obywatel

Zarejestrowany: 2008-03-24
Posty: 26
Miasto: Twierdza
Kampania: Podziemia i Diabły
Jednostka: Feniks
Bohater: Yog

Magic the Gathering

Znacie tę karciankę?

Ja od 5 roku życia gram, bo bratowi się nudziło i kazał mi się nauczyć. Do dzisiaj bardzo się cieszę, że gram. Bo to zawsze jakaś rozrywka.

Offline

 

#2 2008-03-26 17:11:32

 Asiņains

Heros

Call me!
Zarejestrowany: 2007-10-12
Posty: 1659
Miasto: Zamek
Jednostka: Kusznik
Bohater: Valesca
Magia: Powietrze
WWW

Re: Magic the Gathering

napisz zasady i jak sie w to gra bo nie znam tej gry , a może być fajna...


Śmierć jest jedynie wypadkową człowieka wiedzionego przez instynkt.
'I look up high, from the steel tower.
Wondering how i would feel if I fall down.'
http://steamsignature.com/status/english/76561198004299557.png

Offline

 

#3 2008-03-27 13:28:24

adam68

Obywatel

Skąd: Komputer
Zarejestrowany: 2007-12-14
Posty: 80
Miasto: Zamek i Lochy
Kampania: Odrodzenie Etahii
Jednostka: Archanioł,Błękitny Smok itd.
Bohater: Królowa Katarzyna

Re: Magic the Gathering

W internecie czy w realu ??

Offline

 

#4 2008-03-27 20:46:14

 Asiņains

Heros

Call me!
Zarejestrowany: 2007-10-12
Posty: 1659
Miasto: Zamek
Jednostka: Kusznik
Bohater: Valesca
Magia: Powietrze
WWW

Re: Magic the Gathering

jeszcze w realu... trzeba bedzie sie spotkac ostatnio dużo humorku


Śmierć jest jedynie wypadkową człowieka wiedzionego przez instynkt.
'I look up high, from the steel tower.
Wondering how i would feel if I fall down.'
http://steamsignature.com/status/english/76561198004299557.png

Offline

 

#5 2008-03-28 14:01:33

Rion

Obywatel

Zarejestrowany: 2008-03-24
Posty: 26
Miasto: Twierdza
Kampania: Podziemia i Diabły
Jednostka: Feniks
Bohater: Yog

Re: Magic the Gathering

No to tak:

http://images20.fotosik.pl/132/583c5078b351b18a.jpg

To najnowsze karty, choć ja gram starszym wydaniem, bo bardziej mi się podoba:

http://images21.fotosik.pl/82/828882138881582b.jpg

Są karty landy


To one są najważniejszymi kartami. Bez nich nie wezwiesz żadnego stwora. Wchodzą one do gry za darmo.
Nie mam więcej obrazków ^^

Są 3 rodzaje landów i kolory kart: swamp [czarne], mountain [czerwone], forest [zielone], island [niebieskie]
plains [białe] artifact land [srebrne czyi artefakty. Są też artefakty kreatury i czary]

[*] oznacza kolor. Skoro wymieniliśmy kolory, czas na inne karty:

czary: instant, sorcer itp. zadają obrażenia "magiczne". Nie wystawia się ich, tylko płaci wyznaczoną ilość landów.
kreatury: haste, mountwalk, itp. Te kreatury trzeba wydtawić. Tzn. postawić na stole, na widoczności. Na dole jest takie coś */*. to pierwsze, to jaki demage zadaje, a to drugie obrona. Jeśli chcemy zaatakować, czekamy jedną kolejkę, chyba że karta ma właściwość haste.Karta atakuje gracza, nie inną kreaturę. Może ona zablokować. Tzn. jak innna karta atakuje, możesz tą kartą blokować, a obrażenia przechodzą na kreaturę blokującą, chyba że ma mało obrony i zostaje zniszczona. Jedną kreaturę można zablokować 2 kartami.

Słowniczek:

Bloodthirst - Jeśli przeciwnik otrzymał w tej turze obrażenia, to karta z tą zdolnością wchodzi na pole z tyloma +1/+1 jaką ma liczbę po słowie Błoodthirst.

Buyback - Gdy podczas zagrania karty, zapłacimy koszt Buyback, to zamiast isć na cmentarz, wraca do ręki gdy jest zniszczona.

Regeneration - Grając stworkiem z tą zdolnością, i opłacając przy okazjii jego koszt regeneracji to stworek unika śmierci.

Sweep - Możesz cofnąć na rękę właściciela dowolną ilość jakiegoś basic landu, kontrolowanego przez ciebie. Za każdy cofnięty w ten sposób land, uzyskujesz wielokrotność efektu opisanego przy sweep

Treshold - Taką zdolność można grać gdy ma się 7 lub więcej kart w grobie.

Echo - Podczas zakończenia następnej tury, kontrolujący kartę z tą zdolnością musi zapłacić jeszcze raz jej koszt, a jeśli tego nie zrobi to dana karta ginie.

Madness - Możesz zagrać kartę za pomocą jej kosztu Madness kiedy wyrzucasz ją z ręki (płacisz wtedy jej Madness cost).

Kicker - Kiedy grasz kartą spell, to możesz zapłacić kickera by zyskać nowe właściwości.

Flashback - Gdy karta z tą zdolnością jest w grobie, to możesz płacąc jej flashback cost i użyć jej zdolności jeszcze raz, a potem trzeba ją wyrzucić z gry.

Unblockable - Potwór z tą zdolnością nie może być blokowany przez żadną creaturę, chyba że przy użyciu czaru (spell)

Fading - To oznacza "liczniki" które po jednym w każdej turze oprócz tej w której ten stworek jest przywoływany, zdejmujemy, i jak zdejmiemy ostatni to ta creatura ginie.

Entwine - Opłacając tą zdolność, można użyć wszystkich efektów Choose One.

Haste - Stworek który ma tę zdolność może atakować w tej samej turze co został przywołany (stworki bez tej zdolności nie mogą)

Bushido - Gdy stworek z tą zdolnością blokuje lub jest blokowana, to dostaje +1/+1 za taka liczbę jaką ma po słowie Buszhido.

Summoning Sickness : Oznacza to to samo co "haste", ale występuje tylko na kartach ze starszych edycji.

Channel - Płacąc koszt tej zdolności, i wyrzucając kartę z tą zdolnością z ręki, zyskujemy napisany przy tej zdolności efekt.

Protection from... - Stworek z tą zdolnością nie może mieć obrażeń zadawanych od tego koloru, jeśli natomiast zostanie zablokowanym przez istotę z danego koloru nie zadaje ona obrażeń, lecz może blokować sama je otrzymując.

Epic - Możemy do końca gry zagrać tylko kartę z tą zdolnością ale w zamian za to, możemy używać jej w końcu naszej tury bez kosztu.

Double strike - Stworek z double strike najpierw zadaje obrażenia w fazie first strike, a potem w normalnej fazie walki.

Trample - Gdy stworek np. 2/2 z tą zdolnością zostanie zablokowany przez stworka 1/1 to w przeciwnika 1 (2 - 1 = 1), albo 7/7 ma bloka przez 3/3 to w przeciwnika idzie -4 punkty (7 - 3 = 4)

Scry - Przeglądasz liczbę kart przy tej zdolności z góry talii, i dowolną ich ilość kładziesz na spód talii i dowolną ilość na wierzch.

Replicate - Gdy gramy czarem z tą zdolnością, to możemy zapłacić tyle razy jego koszt, ile nam starczy many, by użyć jej efektu znowu (to można zrobić tylko gdy używamy tej karty pierwszy raz).

Fear - Stworek z tą zdolnością może być zablokowana tylko przez creatury czarne, lub artefaktyczne.

First Strike - Jeśli stworek z tą zdolnością, podczas walki "bije się" z potworem przeciwnika który ma tyle samo życia lub mniej życia niż ta ataku, to ta go zabija.

Flying - Stworek z tą zdolnością nie może być blokowany przez żadną istotę, z wyjątkiem tej która też ma tą zdolność, ale sama może blokować stworki bez tej zdolności.

Shadow - To samo co "Flying" tylko że stworki z tą zdolnością mogą blokować tylko stworki z Shadow.

Soulshift - kiedy ta karta z tą zdolnością (i przy niej jakąś cyferką) ląduje na cmentarzu, to można Spirita o converted mana X lub mniejszym przenieść z cmentarza na rękę.

Dredge - Możesz wyrzucić tyle kart z wierzchu talii, jaka jest liczba po tej zdolności, i karta z tą zdolnością wraca ci z cmentarza do ręki.

Ninjutsu - możemy użyć tej zdolności tylko, gdy któryś z naszych atakujących stworów nie zostanie zablokowany, wtedy płacąc koszt Ninjutsu karty z ta zdolnością, którą mamy na ręce, cofamy nie zablokowanego atakera na rękę, a w jego miejsce wstawiamy ztapowanego stwora, któremu opłaciliśmy koszt Ninjutsu, zada on oponentowi obrażenia, jako normalny atakujący.

Flanking - Gdy stwora z tą zdolnością blokuje stwór bez tej zdolności, to to dostaje do końca tury -1/-1.

Cumulative upkeep - Gdy gracz do którego ta karta kończy turę to, kładzie znacznik na karcie z tą zdolnością, następnie może opłacić koszt podany przy cumulative upkeep, pomnożony przez ilość znaczników na danej karcie. Jeśli nie zapłacimy cumulative upkeep, karta idzie na cmentarz.

Haunt - Gdy karta z Hauntem idzie na cmentarz, usuń ją po za grę nawiedzając jakąś creaturę,a w momencie kiedy wybrana creatura idzie na cmentarz zostaje ponownie uruchomiona zdolność karty z Hauntem.

Landwalk - Potwór który posiada np. swampwalk nie może być blokowany jeśli przeciwnik ma Swamp na polu, stworek z forestwalk to samo tylko nie może być blokowany jeśli przeciwnik posiada Forest itd.

Morph - Można wystawić kartę za koszt 3, ale wtedy kładziemy ją rewersem do góry i ma ona parametry 2/2, możemy jednak w każdej chwili zapłacić koszt zaznaczony przy Morph i odwrócić kartę do normalnej postaci stwora.

Modular - Creatura z tą zdolnością wchodzi do gry z X +1/+1 counters na sobie, a gdy ginie można je dać na inną Artefaktyczną creaturę. (chyba że napisane jest inaczej)

Landcycling - Możemy wyrzucić tę kartę z ręki za koszt napisany przy tej zdolności, i za to bierzemy sobie z talii danego Basic Landa.

Indestructible - Zdolność chroni potwora przed efektem destroy, i śmiertelnymi obrażeniami, ale nie chroni przed niczym innym.

Cycling - Po opłaceniu kosztu można wyrzucić daną kartę z ręki na cmentarz i dobrać nową kartę.

Convoke - Każda creatura którą tapniemy dla tej zdolności, liczy się jako 1 bezkolorowa mana dla tej karty, lub mana takiego koloru jaka sama jest tapnięta karta.

Splice onto Arcane - Gdy zagrywasz czar typu Arcane możesz pokazać przeciwnikowi daną kartę i zapłacić jej koszt Splice onto Arcane, jeżeli to zrobisz to dodajesz do efektu zagranego czaru Arcaneefekt karty "Slicowanej" i ta "Splicowana" karta wraca na rękę.

Phasing - Creatura z tą zdolnością w tej turze w której wchodzi do gry jest odkładana na bok, bo w tej nie może brać udziału w grze, i dopiero w następnej może, ale w jeszcze kolejnej już nie, i tak na zmianę.

Defender - Creatura z tą zdolnością nie moze atakować.

Vigilance - Stworek z tą zdolnością który atakuje nie jest tapowany.

Transmute - płacąc koszt obok zdolności, możesz wyrzucić tę kartę z ręki i poszukać w talii kartę z takim samym konwertowanym kosztem, pokazać ją i włożyć do ręki ale można ja zagrać tyko jako czar (sorcery).

Sunburst - karta wchodzi do gry z 1 charge counter za każdy kolor many użytej w koszcie opłacenia jej.

Protection from ... - Potworek, nie może mieć żadnych obrażeń ani innych rzeczy, przed tym co jet napisane dalej (czyli nie może mieć od tego obrażeń, i jeśli to jest kolor, to nie może być blokowany przez stworki z tego koloru).

Storm - Gdy zagrywasz czar tą zdolnością połóż na stosie jego dodatkową kopię za każdy czar zagrany w tej turze zanim zagrałeś tę kartę.

Rampage X - Stworek z tą zdolnością dostaje +X/+X za każdą blokującą go creaturę oprócz pierwszej.

Radiance - Rzucając ten czar sprawiasz, że creatura jakiegoś koloru, i inne z tego koloru dostają ochrone przed wybranym wcześniej kolorem

Graft X - Potwór zwykle ma 0/0 i wchodzi do gry z tyloma counterami +1/+1 jaką ma liczbę zamiast tego X.

Hellbent - Ta karta ma jakiś trochę inny/dodatkowy efekt, kiedy nie masz kart na ręce.

Suspend X - Y - Żeby wezwać tą kartę, zapłać Y i usuń ją po za grę z X time counters, co ture na początku twojego upkeepu zdejmuj 1, a gdy zdejmiesz wszystkie, możesz dać tą kartę dać do gry bez mana kosztu.

Split Second - kiedy karta jeszcze jest w stosie, żadna karta nie może być grana (UWAGA: do tego nie jestem do końca pewien)


Każda talia powinna mieć: czary, kreatury i landy, oraz nie powinna mieć ani mniej, ani więcej niż 60 kart.

Jak grać i porady dla graczy napiszę później. Jak coś nie jasne: pytać.

Ostatnio edytowany przez Rion (2008-03-28 14:02:12)

Offline

 

#6 2008-03-28 17:27:35

 Asiņains

Heros

Call me!
Zarejestrowany: 2007-10-12
Posty: 1659
Miasto: Zamek
Jednostka: Kusznik
Bohater: Valesca
Magia: Powietrze
WWW

Re: Magic the Gathering

no to jak trza w to grac ??? przez neta raczej nie darady, chyba że na obrazki


Śmierć jest jedynie wypadkową człowieka wiedzionego przez instynkt.
'I look up high, from the steel tower.
Wondering how i would feel if I fall down.'
http://steamsignature.com/status/english/76561198004299557.png

Offline

 

#7 2008-03-28 17:40:14

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Magic the Gathering

Świetna gra! Postarałes się, żeby zainteresowało czytelnika .
Osobiście nie mam takich kart, gram za to w karty Yugi Oh! (czy jakoś tak) i DuelMasters. Do końca nie znam ich zasad, ale od czego mamy mózg?



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#8 2008-03-28 17:43:33

 Asiņains

Heros

Call me!
Zarejestrowany: 2007-10-12
Posty: 1659
Miasto: Zamek
Jednostka: Kusznik
Bohater: Valesca
Magia: Powietrze
WWW

Re: Magic the Gathering

ja gram w duel masters extra giera


Śmierć jest jedynie wypadkową człowieka wiedzionego przez instynkt.
'I look up high, from the steel tower.
Wondering how i would feel if I fall down.'
http://steamsignature.com/status/english/76561198004299557.png

Offline

 

#9 2008-03-28 18:51:26

Rion

Obywatel

Zarejestrowany: 2008-03-24
Posty: 26
Miasto: Twierdza
Kampania: Podziemia i Diabły
Jednostka: Feniks
Bohater: Yog

Re: Magic the Gathering

Nie schodźmy z tematu.

Skoro zaczyna wam się podobać, możemy zrobić o tym własne forum. [kiedyś mówiłem o forum do resetacji]

Ale chcecie wiedzieć jak grać? Podzieliłem ten artykuł na kilka części.

1. O kolorach.
2. Talia
3. Zaczynamy - czyli jak grać, skoro mam już talię?

O kolorach.

http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Mystic_Decree.jpg

To była woda.

Teraz pokażę zieloną

[nowa wersja]

http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Baru_Fist_of_Krosa.jpg

[stara wersja - według mnie lepsza, bo jestem nauczony nią grać.]

http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Nantuko_Shaman.jpg

czerwona:

http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Countryside_Crusher.jpg

te artefaktowe:

http://resources.wizards.com/Magic/Cards/MRD/en-us/Card46702.jpg

białe

http://resources.wizards.com/Magic/Cards/PS/en-us/Card26852.jpg

i czarne, tylko że często są mroczniejsze.

http://resources.wizards.com/Magic/Cards/LRW/EN/Card143629.jpg

Każde karty specjalizują się w czymś innym:

białe - obrona
czerwone - atak, przeważnie bardzo dobre czary
zostanie uzupełnione

Talia

Jaka talia? - to pytania, które każdy nowy gracz zadaje, albo coś typu - jaki kolor.

Są różne połączenia kart. Na przykład można mieszać kolory talii, ale trzeba pamiętać - land jednego koloru może obsłużyć tylko swój.

Najlepiej kupić gotową na allegro. Za parę miesięcy, jak się podszkolisz zaczynasz robić własnorącz.

Talia powinna mieć równe 60 kart. Ja obecnie zbieram czary koloru czerwonego.

Jak grać?

Na początku ze stosiku kart bierzesz 7 kart. W pierwszej rundzie powinieneś wystawić landa. Jeśli masz kreaturę koszt jeden land, to powinieneś ją wystawić. Nie możesz nią atakować, dopiero w następnej kolejce, chyba że ma Haste. Można zacząć od 20 punktów życia, albo od innej liczby, choć zalecane to 20.
Gdy atakujesz, bądź ktoś ciebie, możesz kreaturę zaatakować. Nie ważne ile ma siły i obrony (*/*),
bo nawet jak zaatakuje cię kreaturą 9/9, możesz ją zablokować kreatorą 1/1, i na nią idzie cały demage. Jeśli jednak nie blokujesz, otrzymujesz obrażenia. ( -9 w przypadku karty 9/9)
Można też stworzenie zablokować magią. Ale wtedy musi być zniszczona doszczętnie. Jest jeszcze takie coś, że bez enchantmenta lub czaru obrony przed czarem który cię atakuje nie zablokujesz tego czegoś.


Nie wspomniałem o cenach.

http://resources.wizards.com/Magic/Cards/RAV/en-us/Card83771.jpg

Na samej górze mamy takie znaczki. Czaszka oznacza, że trzeba przekręcić jednego landa-swampa, czyli czarnego koloru. 1 oznacza, że resztę ceny (1) możemy zapłacić dowolnym kolorem landa.


Zaktualizuję.

Ostatnio edytowany przez Rion (2008-03-28 19:04:28)

Offline

 

#10 2008-03-28 19:52:54

 Asiņains

Heros

Call me!
Zarejestrowany: 2007-10-12
Posty: 1659
Miasto: Zamek
Jednostka: Kusznik
Bohater: Valesca
Magia: Powietrze
WWW

Re: Magic the Gathering

juz rozumiem   chyba sobie kupie


Śmierć jest jedynie wypadkową człowieka wiedzionego przez instynkt.
'I look up high, from the steel tower.
Wondering how i would feel if I fall down.'
http://steamsignature.com/status/english/76561198004299557.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora