Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#1 2015-10-04 22:29:24

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Gameplay, wrażenia z gry, recenzje

W tym temacie mogą zebrać się opinie dotyczące gry.

Na początek:

https://www.youtube.com/watch?v=emOu9EEzYPA

Śmieszne są te gadające nieruchome ludziki. Ubisoft już na intrze tnie koszta, bo widać animacja kosztowała zbyt dużo.

Ivanku opowiemy ci bajeczki na dobranoc, bo inaczej zrobisz ragequit z gry i nie będziesz wojował. (już po samym intrze sam bym zrobił ragequit) Czyli wybór kampanii. Kolejność zdaje się jest dowolna, kampania samego Gryfa jest zamknięta i złożona z dwóch misji, pewnie finałowych. Sami doradcy Ivana to ciekawa międzyrasowa zbieranina Anioła, Czarodziejki, Nekromantki, Orka, Beztwarzowego i Leśnego Elfa.

Każdy z doradców oferuje 4 misje do wykonania. Z wyjątkiem Anastazji (Nekropolis) która oferuje 5 misji. Ciekawostka: zauważyliście, że to właśnie Nekropolia od czasów przejęcie marki przez Ubisoft dostaje najwięcej czasu antenowego? Mógłbym wyliczać: dwie kampanie z Heroes 5, dwie kampanie z Heroes 6, Dark Messiah jako antagoniści, Heroes Online jako jedna z dwóch nacji itd. Czy to zaleta, zależy od tego jak lubicie to miasto. Ja osobiście kocham Nekropolię, choć trochę bardziej brakuje mi klimatu z trójki. Ta z piątki była spoko, szóstka bardziej korzystała z motywu "danse macabre" niż gotyckiego horroru, którym inspirowała się trójka.

Same wstępy do misji wyglądały ok, na takich starych rycinach jakby z dawnej kroniki.

Zresztą, sami sobie wyróbcie opinie. Same walki przypominają to co już było, więc dla mnie nie ma wielkich zmian. Interfejs postaci, wybór zdolności jest jednak przerobiony. Sama mapa świata wiele się nie różni od szóstki, choć ma 5x wyższe wymagania? Dodam jeszcze, że kamień oświecenia, kopalnie złota, drewna i kryształu zostały też żywcem zerżnięte z szóstki.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#2 2015-10-05 14:03:38

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Gameplay, wrażenia z gry, recenzje

W określonych miejscach przy spełnieniu odpowiednich warunków - wykonanie czynności, zapłacenie surowców, można zmienić mapę. Zablokować jakieś przejście czy otworzyć nowe.

Trochę to miks piątki i szóstki, choć graficznie wygląda na szóstkę z dodatkowymi elementami (głównie więcej surowców, skill wheel to taki comeback z piątki, choć piątka chyba ma lepszy rozwój bohatera, ale muszę się dokładniej przyjrzeć zanim wydam dokładniejszą opinię). Krótko mówiąc, jeśli nie podobała się wam żadna z tych części, to siódemkę możecie sobie odpuścić, szkoda waszego czasu który lepiej spożytkujecie grając w coś innego (prawdopodobnie trójkę).


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#3 2015-10-05 14:59:08

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Gameplay, wrażenia z gry, recenzje

https://www.youtube.com/watch?v=pXfiTQTlpzQ

W końcówce video macie przykładowy bug, który uniemożliwia/ł (?) dokończenie mapy. Zadanie nie jest odnotowane, nie można go wykonać więc misja stoi w miejscu.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#4 2015-10-07 18:59:18

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Gameplay, wrażenia z gry, recenzje

Nie wiem czy ktoś ogląda ten kanał, ale mają na nim fajne filmy.

Tutaj taka minirecenzja lub coś w tym guście. 8:50, więc coś krótszego.

https://www.youtube.com/watch?v=T4CPsCL … e=youtu.be

Tylko Archon zaliczył wpadkę, bo na Diabły to trzeba rtęci a nie siarki.

Sama gra oferuje jeszcze alternatywne wybory: wspomniane w filmiku, np. ponury jeździec vs kościany smok.
Nie było jednak mowy o wybieraniu zarządcy dla danego miasta, by mogło ono korzystać z ekonomicznych cech bohatera.

Wybory i zarządcy są dla mnie odniesieniem do Heroes 4, gdzie coś takiego było obecne.

Co do samych ekranów miasta opinię pozostawiam wam, choć jak sam zobaczyłem to drzewo rozbudowy to bardziej mi przypomina tabele z excela, szczególnie gildia złodziei. W tej kwestii lepszą przejrzystość zapewniała trójka, piątka, a nawet z innej marki Disciples II. Opinia może być skrzywiona przez mały czas spędzony na obserwacji/graniu w tytuł, chociaż nie jestem przekonany.

Ostatnio edytowany przez Sauron (2015-10-07 19:24:08)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#5 2015-11-02 11:11:25

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Gameplay, wrażenia z gry, recenzje

Sauron podał już link do recenzji Archona, ja podam odnośnik do filmu TVGry na temat Heroes VII: https://www.youtube.com/watch?v=GQ94zvV_S0s

Jak widać opinie są w miarę pozytywne, natomiast ich punktem wspólnym jest wskazanie na siermiężną grafikę, animacje i ewidentne cięcia kosztów. Sam jeszcze się w H7 nie zaopatrzyłem, natomiast póki co nie znalazłem nigdzie przesadnych hejtów na temat tej gry. Ocena średnia na gry-online.pl wynosi dla tego tytułu 7.4, czyli nieźle, ale o ponad punkt niżej niż w przypadku Heroes VI (8.5).



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#6 2015-11-02 21:05:31

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Gameplay, wrażenia z gry, recenzje

Jak MMX. Po prostu niemiecka solidna, siermiezna robota. Dziala trudno zarzucic ze zle zrobione. Ale zeby zachwycalo, albo aby byl ten blysk artyzmu to nie mozna powiedziec. Trudno popsuc bo gra juz za NWC byla rozwinieta. Podstawowe rzeczy wystarczy powtorzyc i juz sie bedzie dobrze gralo.

Offline

 

#7 2015-11-02 21:05:52

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Gameplay, wrażenia z gry, recenzje

Jak MMX. Po prostu niemiecka solidna, siermiezna robota. Dziala trudno zarzucic ze zle zrobione. Ale zeby zachwycalo, albo aby byl ten blysk artyzmu to nie mozna powiedziec. Trudno popsuc bo gra juz za NWC byla rozwinieta. Podstawowe rzeczy wystarczy powtorzyc i juz sie bedzie dobrze gralo.

Offline

 

#8 2015-11-02 23:16:03

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Gameplay, wrażenia z gry, recenzje

Zgadzam się z Tobą - gra zrobiona fajnie, tylko bez błysku. Choć jest moim zdaniem krok do przodu, paradoksalnie w postaci powrotu do korzeni w części elementów mechaniki. To dobra droga, bo nie zawsze ewolucja prowadzi do poprawy. Przykład choćby serii Civilization powinien być dla twórców gier Heroes przestrogą, aby nie przesadzać z kombinowaniem lub upraszczaniem dobrego schematu.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#9 2015-11-03 20:43:59

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Gameplay, wrażenia z gry, recenzje

Chyba Marzhin czuwal a on zna sie na rzeczy. Natomiast Niemcy robili. I starali sie zatrzec porazke HVI.
Zmiany musza byc sensowne. Nie udziwniac a cos wnosic. Zmienic zeby cos zmienic to najlepsza droga zeby popsuc.

Offline

 

#10 2015-11-04 10:27:04

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Gameplay, wrażenia z gry, recenzje

Gra jest dobra, ale wieje od niej niskim budżetem i kompletnym brakiem testowania. Widać stąd, że była wydawana na szybko, bo Ubi już zapowiedziało datę wydania podczas gdy twórcy na stronie nawet nie pokazali wszystkich zmian. Decydenci od wydawcy dokręcili śrubę by przyspieszyć proces, podczas gdy gra powinna była jeszcze pozostać w produkcji. Nie wiem czy Ubi planuje na święta jakiegoś Assasina, ale gdyby wepchnęli tam Heroes to byłaby niezła data.

Problem jest jeszcze inny. Seria Heroes to przede wszystkim środkowo i wschodnioeuropejski fenomen. W innych częściach świata też są ludzie co grają, ale już tak nie bardzo. Jon Caneghem w wywiadzie mówił też coś o Chinach (a może Rosji?) ale tam głównie piracono tę trójkę. Spodziewałbym się jednak, że seria studia z USA byłaby bardziej popularna w swoim macierzystym kraju, ale co ja tam mogę wiedzieć. W ogóle strategie po czasach rozkwitu są teraz w odwrocie i jest z nimi dość krucho.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora