Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#1 2015-09-22 17:36:22

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Jon van Caneghem - wywiad z twórcą serii (wrzesień 2015)

https://www.youtube.com/watch?v=jC4SrQSaRMU

Niemal półgodzinny wywiad z legendą serii, możemy od niego dowiedzieć się całkiem sporej ilości rzeczy, małe streszczenie (po angielsku niestety). Przeprowadzający wywiad ma gruby akcent, stąd jeśli kogoś to irytuje no to ma problem.

Currently works on mobile games. Still races cars.
Tells of what it was like Heroes 1 and 2.The size of the team when working on H1 was 10-15 people, H2 needed about 50.
H2 started out as a strategy game, but went in the direction of RPG with the expansions.
Why was H3 such a success? They had learned from the earlier games, and lots of time was put into the editor.
Was surprised and pleased to hear that Heroes games was a success in Russia and China. Sales were low there (the games were pirated instead), so they didn't know.
Favourite Heroes game: H3 since he spent lots of time on it.
Some stuff about the Forge faction and mixing fantasy with sci-fi.
JVC felt the pressure to turn Heroes into a real-time game as more and more games went in that direction but eventually decided for it to stay turn-based.
Excited that Ubisoft took over the franchise and continued making games - that they would live on.
JVC was approached by Ubisoft back in the days of creating H5 but was busy with his new company and couldn't dedicate his entire time to they decided not to work together.
Favourite features of the Heroes games: balance and replayability, and having an editor players could use.
Questions from the VIP fans:
Would he still mix fantasy and sci-fi together if creating the games today? For the RPG games, yes. That was part of the original canon.
Kreegans invented as a race that would invade and cause havoc. Not the same as the Creators, which started off as being the dev team. The Ancients started out being the same thing as the Creators - the people making the game. It was integrated into the game when fans put the story together.
Did want to make an MMO but never got to try that. Also liked the direction Dark Messiah took, but generally just likes that new games are created.

Ostatnio edytowany przez Sauron (2015-09-22 17:42:35)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#2 2015-09-30 16:43:06

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Jon van Caneghem - wywiad z twórcą serii (wrzesień 2015)

A jest jakiś zapis? Świetna sprawa. Proponuje przeniesc temat do dzialu ogolnego bo to nie jest o Heroes VII!

Offline

 

#3 2015-09-30 17:17:41

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Jon van Caneghem - wywiad z twórcą serii (wrzesień 2015)

Mathias musiałby to zrobić, a to co przekopiowałem to takie streszczenie. W samym wywiadzie jest sporo innych detali, np. zapytano Caneghema co sądzi o teorii Grega Fultona. Otóż Fulton w słynnym wywiadzie stwierdził, że nie chcemy wiedzieć czym naprawdę są anioły. Czyżby wysłannicy Starożytnych? Latające cyborgi z zainstalowanymi defibrylatorami do wskrzeszania zmarłych? Dla Caneghema anioły to po prostu anioły - fantastyczne stwory, ale organiczne. Miałoby to sens, skoro seria strategiczna wyraźnie odcinała się od warstwy science-fiction trzymając się fantasy. Choć Greg był znany ze swoich szalonych pomysłów, więc sprawa jest ciągle otwarta.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#4 2015-09-30 21:13:36

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Jon van Caneghem - wywiad z twórcą serii (wrzesień 2015)

Moze gdzies jest zapis to mozna przelozyc. Tez poszukam.

Offline

 

#5 2015-10-01 12:06:06

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Jon van Caneghem - wywiad z twórcą serii (wrzesień 2015)

Na początek tłumaczenie streszczenia, gdyby ktoś miał problem.

Obecnie pracuje nad grami na telefony, ciągle bierze udział w wyścigach samochodowych.
Opowiada jak to było z Heroes 1 i Heroes 2. Zespół pracujący nad H1 składał się z 15-20 osób, H2 potrzebowało 50.
H2 zaczynało jako gra strategiczna, ale poszła bardziej w gatunek RPG z wydawanymi dodatkami.
Czemu H3 okazało się być takim sukcesem? Wiele nauczyli się na poprzednich grach i włożyli sporo pracy w rozwój edytora map.
Był pozytywnie zaskoczony sukcesem Heroes w Rosji i Chinach. Nie mieli o tym pojęcia ze względu na niskie sprzedaże (piractwo było bardziej powszechne).
Ulubiona gra z serii? Heroes 3, gdyż spędził nad nią dużo czasu.
Ciekawostki na temat Forge oraz o mieszaniu sci-fi z fantasy.
Z czasem gdy co raz więcej gier strategicznych przechodziło na czas rzeczywisty, JVC odczuwał presję by zrobić to samo z Heroes. Ostatecznie pozostawił grę jako strategię turową. (dopisek: z perspektywy czasu, bardzo cieszy się, że tak zrobił, wspominając też o Civilization jako innej serii która do dzisiaj pozostała turową).
Był podekscytowany, że Ubisoft przejął prawa do serii i kontynuował produkcję gier - oznaczało to, że seria będzie żyć dalej.
W czasie produkcji H5 Ubisoft zwrócił się do JVC z propozycją współpracy, ten jednak był zajęty swoją nową firmą i nie mógł poświęcić grze całego swego czasu, stąd postanowili że nie będą współpracować.
Ulubione elementy serii Heroes: balans i powtarzalność rozgrywki, oraz edytor map dla graczy.

Pytania od VIPów:

Czy ciągle by mieszał fantasy z sci-fi gdyby wciąż tworzył te gry? - dla gier RPG tak, to część oryginalnego kanonu.
Kreeganów wymyślono jako rasę, która dokonywałaby inwazji i szerzyła zniszczenie. Nie są tym samym co Twórcy (Kreatorzy?) którzy zaczynali jak team twórców gry. Starożytni na początku byli tym samym co Twórcy - ludźmi pracującymi nad grą. Dopiero potem włączono to do gry, gdy gracze poskładali całą historię w całość. (taki retcon)
Chcieli zrobić grę MMO (sieciówkę), ale nigdy tego nie wypróbowali. Podobało mu się też (JVC) Dark Messiah of Might and Magic, ale ogólnie lubi też pozostałe gry.

----------

Może kwestia o tym, że lubi pozostałe gry to może być gest dyplomatyczny (wielu "tradycjonalnych" fanów nie zgodziłoby się z tym stwierdzeniem), ale lepiej niż żeby seria kurzyła się w szafie. (znowu są tacy, którzy stwierdziliby że Heroes skończyło się na 3 a reszta to już profanacja zmarłego).


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#6 2015-10-01 17:13:35

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Jon van Caneghem - wywiad z twórcą serii (wrzesień 2015)

Ciekawe. Gdyby byl tekst mozna by wlozyc w translator. Owszem musi byc dyplomatyczny bo latwo kogos zrazic. A ludzie denerwuja sie strasznie o wszystko. Nie ma ze gry to na luzie :-)
Wazna sprawa. Starozytni, kreatorzy i tworcy gry to ci sami:-) Fajny pomysl. W koncu stworzyli ten swiat :-)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora