Wszyscy znamy sporty typu piłka nożna, siatkówka, czy koszykówka... Ale zastanawialiście się kiedyś w co grają fani świata postapokaliptycznego ? Pomysł na ten grę został wzięty z filmu The Blood of Heroes. Sport ten jest coraz bardziej znany na świecie i jest to kwestia czasu, zanim zostanie uznany za sport oficjalny.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gra rozgrywana jest na zasadach niemieckich, australijskich albo amerykańskich. W Polsce najczęściej gramy na zasadach niemieckich, dlatego też skupię się głównie w ich opisie.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jedna drużyna składa się z : 3 Enforcer'ów, 1 Chain'a, 1 Qwik'a ( nazw nie spolszczamy - lepszy klimat ).
Bronie dla Enforcerów :
Staff ( 180 cm długości )
Qtip ( 200 cm długości )
Longsword ( 140 cm długości )
Shortsword ( 85 cm długości )
W drużynie może występować tylko jedna broń z danego rodzaju. W wypadku Shortsword'a, należy zdecydować, czy użyć 2 Shortsword'y, czy 1 + tarcza ( średnica 60 cm ).
Chain ma długość 320 centymetrów i jest zakończona "zbijakiem" na końcu.
Qwik jest to "biegacz", czyli osoba, która nie używa żadnej broni. Qwik jest kluczową rolą w drużynie, gdyż tylko on może dotknąć czaszkę ( w celu łatwiejszego zrozumienia, załóżmy, że czaszką jest piłka od rugby ). Czaszkę należy zanieść do przeciwnego punktu/stacji, by zdobyć punkt. Trafienie bronią przeciwnika zmusza go to kleknięcia i odliczenia określonej ilości czasu ( wartość stała, niezmienna ). Qwik też może zostać zbity !
Zdjęcie przykładowego zestawu broni :
Są bronie, są osoby ... Co dalej ?
Wyobraźcie sobie boisko do koszykówki. Teraz pod obydwoma koszami postawcie oponę ( punkt/stacja ). Na samym środku boiska ( wewnątrz środkowego kręgu ) leży czaszka. Na krawędziach z zewnątrz wewnętrznego kręgu, ustawiają się Qwiki ( na przeciwko siebie, równa odległość do czaszki ). Enforcerzy i Chain stoją przy oponie.
Macie ?
Właśnie tak wygląda pozycja gotowości do gry. Po odliczeniu 3 sekund, gra się zaczyna. Qwiki skaczą w stronę czaszki, by ją zdobyć. Przeważnie jeden z Qwików jest szybszy od drugiego, więc skacze do czaszki, łapię ją i się wycofuje, by reszta drużyny zrobiła przejście.
No dobra, skoro Qwik'i mają za zadanie walczyć ze sobą o czaszkę, to jak mają zbić drugiego bez broni ?
Sprawa jest bardzo prosta - nie zbijają. Mogą się rzucać na drugiego, szarpać i próbować wyrwać czaszkę ( w styl zapasów ).
Są różne zasady, w większości turniejów Qwik'i zaczynają z tyłu razem z resztą drużyny. Tyle tekstu i skomplikowanych wyjaśnień... Pora na film wstępny i przykładową grę. W tle słychać powolne bicia w bęben, odstępy między biciem wynoszą 1,5 sekundy ( nazywa się to kamieniem ). Po zbiciu należy odliczyć 3 kamienie, by wrócić do gry.
Osoba, która została zbita zaczyna liczyć, jednak może zostać zablokowana ( położenie broni na karku, ramieniu ) przez niezbitą osobę z drugiej drużyny. Zablokowana osoba przestaje liczyć, a po puszczeniu musi zacząć liczyć od nowa.
Wstęp : A Game of Jugger
Przykładowa gra : Tercios vs. Verracos
Offline
Obywatel
Dzieki ! Ciekawe pomysly ! A jakby to przeniesc na plansze ?
Offline
Bardzo trudno było znaleźć system, który by pozwalał na rozgrywkę Jugger'a na planszy. Wynika to z prawdopodobieństwa zwycięstwa potyczek między jednymi graczami, a drugimi. W jednej rundzie, Shortsword wygra z Chain'em, a w drugiej może być odwrotnie. Wiele może się zdarzyć, rzucanie kostką za każdy ruch jest trochę bezcelowy i opierałby się na czystym szczęściu. Lepiej by było stworzyć system bitew jak w starym Fallout
Offline
Obywatel
Można by jeszcze jakiś system rysowania na kartce kratkę. Kreski kropki. To by dało jakąś strategie.
Offline