Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#1 2010-03-21 20:32:28

 Eleazar

Obywatel

Skąd: Okolice Warszawy
Zarejestrowany: 2008-10-27
Posty: 874
Miasto: Lochy, Bastion
Kampania: Podziemia i Diabły
Jednostka: Czarny Smok, Złoty Smok
Bohater: Gunnar, Clancy
Magia: Ognia, Powietrza
WWW

Forteca vs. Twierdza

Gremliny kontra Gobliny
Gargulce przeciw Wilczym Jeźdźcom
Golemy przeciwko Orkom
Magowie kontra Ogrom
Dżiin(-y czy -owie? XD) przeciw Ptakom Gromu
Naga kontra Cyklopi
Tytani przeciwko Behemotom ;P

Offline

 

#2 2010-03-21 20:48:53

 Lowcakur

Rekrut

4499461
Skąd: Rumia/Strande
Zarejestrowany: 2010-02-17
Posty: 1391
Miasto: Lochy/Nekropolia/Inferno
Kampania: Podziemia i Diabły
Jednostka: Złe Oko/Wampirzy Lord/Magog
Bohater: Ajit/Vokal/Xeron
Magia: Ogien/Ziemia
WWW

Re: Forteca vs. Twierdza

Gremliny jada gobliny.                                 

gremliny>gobliny



Gargulce dostaja po dupce (ha rym).          

gargulce<<<wilczy jezdzcy



No to dam remis, bo nie wiem kto wygra.         

Orki=golemy



Arcymagowie rozgromia silne, ale wolne ogry.           

magowie>ogry


Magiczne istoty wygraja raczej z ptaszkami, ale dam remis.   

dziny= ptaszki



Naga jedzie cyklopy.                                     

Nagi>>>Cyklopy



A tu damy remis, z lekką przewagą tytana.         

Tytany>= Behemoty


Wiec podsumujmy: Twierdza<= Forteca.

GiBoN: Rozumiem, że nie mieszkasz w Polsce, więc znaki polskie Ci daruję, ale nie zwalnia Cię to z interpunkcji! Poza tym, niektóre zdania były nielogiczne, a całość nieczytelna. Tym razem Ci odpuszczę i otrzymasz upomnienie ustne, ale następnym razem postaraj się pisać poprawnie.


One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...

http://i48.tinypic.com/1zou4h1.png

Offline

 

#3 2010-03-22 17:56:14

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Forteca vs. Twierdza

Na szybkim wjeździe Twierdza raczej wygrywa, mass haste i porządny szturm- to jest to! Przy dłuższej grze Forteca zaczyna nabierać przewagi, bynajmniej jeśli chodzi o armię. Tytani, magowie i gremle to duże wyzwanie, szczególnie, jeżeli to śnieżne miasto zacznie. Jednak barbarzyńcy na większe mapy mają świetnych bohaterów, którzy mogą ocalić miastu. Ogólnie moim zdaniem na S i M większe szanse ma tania twierdza, na L i XL magiczna forteca.


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#4 2010-04-11 10:26:20

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Forteca vs. Twierdza

Na duże mapy lepsza Forteca, więcej zasobów i złota z ziemi co nakręca miasto. Na mniejsze lepsza Twierdza, bo szybko się rozwinie, a Fortecy dokuczą problemy z brakiem surowców.

Początek gry: miasta są pod tym względem mniej więcej równe. Forteca używa strzelających wielkich gremlinów, do osłony gargulce, golemy są powolne zostawiamy je na razie w mieście. Szybko dobić do dżinów i mamy piękną sprawę. Gremliny strzelają, gargulce i dżiny krążą po mapie i ściągają kontry neutrali. Możemy szybko dodać magów. Twierdza stosuje gremliny do ściągania kontry, by dać szansę wilczym jeźdźcom (jak najszybciej wykupić ulepszenie). Następnie szybko idziemy do behemotów przez ptaki. Po behach będziemy pozbawieni surowców, więc ruszamy na mapę.

U Twierdzy bierzemy Crag Hacka, Forteca bierze Neelę lub/i liczy na bohatera z karczmy.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#5 2010-04-11 17:56:49

 Talscire

Rekrut

Zarejestrowany: 2009-07-03
Posty: 468
Miasto: Bastion
Kampania: Ostrze Armaggedonu
Jednostka: Czarny Smok
Bohater: Ivor
Magia: Wody

Re: Forteca vs. Twierdza

Pojedynek tych miast zależy od czasu i wielkości mapy. Na większych mapach i w późniejszym czasie Forteca bez problemu rozwali Twierdzę, bo duża ilość wszystkich jednostek w tym zamku to potęga. Na mniejszych mapach Twierdza ma szybko Behemotów dużą ilość i rozwali Fortecę.

Offline

 

#6 2010-04-11 18:50:43

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Forteca vs. Twierdza

Na dużych mapkach czary nie mają takiego dużego znaczenia, bo i crag może być mocny w magii. Skile i staty będą odgrywać ważną rolę na dużej mapie. Wojska mogą być porównywalne. W twierdzy dużo behów, mało cyców i ogrów. W fortecy zaś normalna ilość jednostek i mało tytanów i dżinów. W dużej mierze zależy od tego kto ma taktę, mass haste lub slow i czy forteca zdąży się zasłonić przed miażdżącą ofensywą wojsk twierdzy.

Offline

 

#7 2010-04-29 13:32:15

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Forteca vs. Twierdza

Forteca vs Twierdza

Założenie: Stawiam na Fortecę, zdecydowanie. Myślę, że da sobie radę ze słabym wojskiem Twierdzy. Ale to tylko założenie.

WOJSKO
1. Większy Gremlin vs Hobgoblin
Skille (opisowo): Hobgoblin co prawda nie ma żadnych skillów dodatkowych, ale za to posiada dosyć dobre staty, zdecydowanie lepsze od Gremlina. Natomiast śnieżny stworek z kulką ma nam do zaoferowania strzał na odległość. Pod względem skilla oczywiście zwycięża on.

A teraz statystyki
Atak: 3 < 6, Hobgoblin ma 2x więcej Ataku
Obrona: 3 < 5, trochę mniejsza, ale również przewaga (33%)
Obrażenia: 1-2 < 2-3
Wytrzymałość: 4 < 10, ogromna przewaga (60%) goblina.
Szybkość: 4 < 5
Przyrost: 32 < 30 + 8, znowu zwycięstwo przedstawiciela Twierdzy
Koszt: 40 > 50, Gremlin nieco tańszy

Wniosek: Hobgoblin dosłownie miażdży Gremlina w każdej statystyce. W dodatku posiada większy przyrost, a jego cena jest tylko trochę wyższa. I definitywnie stawiam na HOBGOBLINA!


2. Obsydianowy Gargulec vs Wilczy Jeździec
Skille: Gargulec posiada bardzo przydatną zdolność lotu, co w połączeniu z jego średnią szybkością pozwala mu już coś tam zdziałać na polu bitwy. Natomiast Wilczy Jeździec wali podwójnie i posiada tylko o 1 punkt niższą szybkość. Według mnie to on ma lepszy skill.

Statystyki
Atak: 7 < 8, Wilk ma 1 punkcik więcej
Obrona: 7 > 5, Garguł prowadzi o 2 punkty
Obrażenia: 2-3 < 3-4, przewaga Wilka
Wytrzymałość: 16 > 10, uu, słabiutko, wilczku. Dodajmy do tego niższą obronę i jeździec praktycznie pada jak mucha.
Szybkość: 9 > 8, nieznaczna przewaga Garguła
Przyrost: 18 + 4 > 18, zwycięstwo Obsydianowych potworów dzięki dobudówce
Koszt: 160 < 140, Wilczy jeździec tańszy.

Wniosek: Trudno wyłonić jednoznacznego zwycięzcę. Z jednej strony Gargulec posiada wyższy przyrost, obronę, wytrzymałość i speed, a z drugiej Wilczur ma świetny skill, atak, obrażenia i niską cenę. Bez dłuższych przeciągań - REMIS.

3. Kamienny Golem vs Uruk
Skille: Golem należy do jednostek o dobrych statach, ale znikomej użyteczności. Praktycznie nie uczestniczy w ofensywie. Ale za to jego deff jest bardzo dobry, a umacnia go także ochrona magiczna (-75% od obrażeń z czarów). Uruk ma cokolwiek do zaoferowania? Tak, strzelanie. A poza tym? Jajco.

Statystyki:
Atak: 9 < 8, mała przewaga Golema
Obrona: 10 > 4, very duża przewaga Golema
Obrażenia: 4-5 > 2-5, jak widać, Golem ma wyższe obrażenia.
Wytrzymałość: 35 > 20, Golem zdecydowanie prowadzi
Szybkość: 5 = 5
Przyrost: 12 < 14, dwa Uruki więcej...
Koszt: 200 > 165, Golemy droższe, ale patrząc po statach, Uruki powinny kosztować chyba ze 100$...

Wnioski: Golem miażdży Uruka w statystykach. Skill też ma niezły, aczkolwiek tutaj szczelanie jednak lepsze. Mimo to na co mi strzała, jak nie mam siły jej dobrze wystrzelić? Statystyki przesądzają - GOLEM wygrywa.


4. Arcymag vs Ogr Szaman
Skille: Arcymag świetnie strzela, nie ma ograniczeń w walce wręcz, obniża koszt czarów bohatera. Ogr Szaman natomiast rzuca zaklęcie ,,Rządza Krwi". Myślę jednak, iż skille lepsze ma Mag.

Statystyki
Atak: 12 < 13, Ogr zwycięża
Obrona: 9 > 7, przewaga Maga.
Obrażenia: 7-9 < 6-12, obrażenia Ogra mają spory rozrzut, ale generalnie posiada silniejszy cios.
Wytrzymałość: 30 < 60, Jeden Ogr Szaman posiada tyle HP, ile dwóch Arcymagów. Ogry to niesamowite kolosy.
Szybkość: 7 > 5, to daje magowi prawo do zadania strzału przed atakiem Ogra. Ogr z powodu swojej skromnej szybkości nie jest jednak bezużyteczny.
Przyrost: 8 = 8
Cena: 450 < 400, 50$ to już nie jest jakaś olbrzymia różnica. Ogr tańszy, ale nie tak dużą znowu różnicą (populacja = 400$, 4 populacje - 1600$)

Wniosek: Obydwie jednostki są bardzo dobre. W statystykach prowadzi Ogr Szaman, w skillach Arcymag. Ten drugi jest również wg mnie bardziej przydatny. Różnica bardzo niewielka, ale jednak prowadzi nieznacznie ARCYMAG.

5. Wielki Dżin vs Ptak Gromu
Skille: Dżiny latają i rzucają losowe wspomagacze na swoją drużynę. Czasem może to być coś fajnego, a czasami syf w postaci Ochrony przed... Ma dodatkowe punkty obrażeń (+50%) przy walce z Ifrytami. Co można powiedzieć o Ptaszku? Także lata, a ponadto może walnąć błyskawicą w nieprzyjaciela. Pod względem skillów jednostki równe. Wszystko więc okaże się po porównaniu statystyk.

Statystyki
Atak: 12 < 13
Obrona: 12 > 11, Ptak Gromu ma o 1pkt wyższy atak, a Dżin o 1pkt większą obronę.
Obrażenia: 13-16 > 11-15, uu, słabiutko ptaszek.
Wytrzymałość: 40 < 60, Ptak gromu ma o 33% więcej HP. To dużo (2 ptaki mają tylko samo HP co 3 dżiny, 6 ptaków = 9 dżinów, 24 ptaki = 36 dżinów!).
Szybkość: 11 = 11, obydwie jednostki bardzo szybkie.
Przyrost: 6 = 6
Koszt: 600 > 700

Wniosek: Skille w miarę równe, zaś statystyki wprowadzają nieco komplikacji do rozumowania. Atak wyższy u Ptaka, a obrona wyższa o Dżina, w obu przypadkach różnica wynosi 1 punkt. W obrażeniach zdecydowanie zwycięża Dżin. Co do wytrzymałości - różnica jest o tyle spora, że 24 ptaki mają tyle HP co 36 dżinów. A ponieważ przyrost jest taki sam, to po kilku populacjach różnica jest już bardzo duża z korzyścią ofc dla Ptaków. Koszt - Dżin tańszy o 100$. Duża różnica? 600$ przy jednej populacji, 2400$ po 4. Nie jest aż tak źle.
Myślę, iż wytrzymałość Ptaka Gromu rozstrzyga ten pojedynek na jego korzyść. Różnica jest duża i nie wyrówna jej silniejszy hit Dżina. Głos na PTAKA GROMU!

6. Naga Królewska vs Cyklop Królewski
Skille: Naga powstrzymuje kontrę, co jest świetnym skillem, najlepszym z możliwych. Cyklop strzela jako jedyny na 6 poziomie i kruszy mury. Niestety, cena jego siedliska powoduje, iż niemal w ogóle nie bierze udziału w rozgrywce. Wobec tych wszystkich okoliczności Naga okazuje się przydatniejsza, a jej skill lepszy. Oczywiście, nie neguję przydatności strzelania, ale zanim zbudujemy Grotę Cyklopów, Nag będzie już ze 2 populacje (8).

Zobaczmy, jak przedstawiają się statystyki
Atak: 16 < 17, minimalna przewaga Cyklopa.
Obrona: 13 = 13
Obrażenia: 30 > 16-20, miażdżąca przewaga Nagi.
Wytrzymałość: 110 > 70, 40 HP to naprawdę bardzo duża różnica. I właśnie ta wytrzymałość to idealny dowód na to, iż Cyklop nie jest wart ceny siedliska.
Szybkość: 7 < 8, trochę wyższa szybkość Cyklopa, ale zawsze coś - przynajmniej atakuje pierwszy.
Przyrost: 4 = 4
Cena: 1600 > 1100, 500$ - sporo. Wychodzi 2000$ na jedną populację i aż 8000 na cały miesiąc.

Wniosek: NAGA KRÓLEWSKA jest lepsza. Posiada zdecydowanie większe obrażenia i wytrzymałość. Ponadto lepszy skill i wyższa przydatność. Cyklop ma kilka plusów, ale generalnie nie występuje podczas rozgrywki. Cena Nagi jest wysoka, ale potwór ten wart swej ceny.

7. Tytan vs Starożytny Behemot
Skille: Tytan strzela i nie ma ograniczeń w walce wręcz. Ale skill Behemota jest wręcz genialny: -80% deffa przeciwnika. Sam nie wiem. Remis.

Statystyki
Atak: 24 > 19, dosyć spora przewaga
Obrona: 24 > 19, staty może przeważają u Tytana, ale Behemot pozbawi go 80% tego. Zostaje więc 5,6 punkta (~6). To praktycznie nic. Efekt? Tutaj mamy olbrzymie zwycięstwo Behemota, a znak nierówności, który postawiłem na początku, nie ma żadnego pokrycia w rzeczywistości.
Obrażenia: 40-60 > 30-50, bardzo duża przewaga Tytana, którą dodatkowo potęguje wyższy atak
Wytrzymałość: 300 = 300, warto jednak wspomnieć, iż jeśli dodamy do tego obronę, wyjdzie spora przewaga Behemota.
Szybkość: 11 > 9, obydwie jednostki powolne, ale Beh to istny kloc na 7 poz.
Przyrost: 2 = 2
Cena: Tytan kosztuje 5000$ i 2 klejnoty, zaś Behemot 3000$ i 1 kryształ. Niemal dwukrotnie droższy jest przedstawiciel Fortecy! W przypadku 1 populacji wychodzi różnica 4000$ i 2 sztuk dodatkowego surowca (wartego jeszcze więcej niż kasa), po 4 tygodniach jest to już 16 000$ i 8 sztuk surowca. Gigantyczna różnica! Za tyle możemy np. kupić dodatkowe 5 beszków (jak by ofc. była taka możliwość).

Wniosek: Cena i jakość idą parami. Aczkolwiek tutaj ta cena jest zdecydowanie zbyt wygórowana u Tytana. Przewaga powinna być zdecydowanie wyższa za takie koszta. Generalnie trudno mi wytypować zwycięzcę, gdyż te 2 jednostki spełniają zupełnie różne zadania na polu walki. Wydaje mi się jednak, iż Behemot jest łatwiej dostępny i zaczynamy, mając ich o kilka więcej. Ostatecznie głos na... REMIS. Nie chcę tutaj prorokować, obydwa potwory mają swoje wady i zalety.


Wynik:
Forteca: 4 (3 + 2*0,5)
Inferno: 3 (2 + 2*0,5)
Na razie moje założenie się sprawdza, wygrywa Forteca. Ale to jeszcze nie koniec.

BUDOWLE SPECJALNE
Forteca:
Biblioteka - dodatkowe zaklęcia zawsze się przydadzą . Zwłaszcza w mieście typowo magicznym ;p.
Sprzedawca Artów - Czy ja wiem, czy to nie są wywalone pieniądze? Nie lepiej zbudować se jakieś siedlisko, a itemków poszukać na ziemi?
Ściana Wiedzy - +1 do wiedy
Strażnica - odsłania sporo terenu. Przydatne na początek. Potem rzecz jasna bezużyteczne,

Inferno:
Sale Valhalli - +1 do ataku, odpowiednik Ściany Wiedzy.
Duży Warsztat - dzięki niemu oprócz Wozu z ammo, możemy nabyć także Balistę.
Gildia Najemników - można tu sellnąć niepotrzebne wojsko za zasoby. Ciekawie to wygląda, aczkolwiek jakoś nie zauważyłem gigantycznych dochodów z tego. Przydatne, gdy mamy wojo mieszane.
Tunel - dzięki niemu możemy zwiać z armią z miasta. Szczerze mówiąc, jeszcze nigdy z tej opcji nie korzystałem.

Wniosek: myślę, że tutaj można postawić REMIS.

BOHATEROWIE
Herosi Fortecy są beznadziejni, zaś bohaterowie Twierdzy całkiem nieźli. Głos na TWIERDZĘ.

GRAAL
Forteca: odsłona całej mapy, +15 punktów wiedzy dla garnizonu broniącego miasto
Twierdza: +20 ataku dla garnizonu miasta

Zdecydowanie wolę mieć odsłoniętą mapę. Te punkty dla garnizonu są praktycznie niewykorzystywane. FORTECA górą w tym starciu.

CENA
Czy trzeba tłumaczyć, że Forteca jest bardzo, bardzo droga? W końcu za dobra jakość = wysoka cena. TWIERDZA wygrywa w tej kategorii - jest przecież śmiesznie tania.

MAGIA
5 lvl Fortecy > 3 lvl Twierdzy. Oczywiście głos na FORTECĘ - miasto czysto magiczne.

Pora na podsumowanie:
Forteca: 4 + 2,5 = 6,5
Twierdza: 3 + 2,5 = 5,5

A więc moje założenie zostało POTWIERDZONE. Zwycięzcą tego starcia zostaje FORTECA!


Dodatkowa ocena przydatności na mapie:
Forteca na S i M raczej nie wygra z Twierdzą, którą rozbudowujemy bardzo szybko i bez problemów mamy w 1. tygu Beszki. Ale na L i XL króluje Forteca ze swoją magią i silną armią. Dodajmy, że Forteca posiada aż 3 strzelooki, podczas gdy Twierdza tylko jednego, w dodatku kiepskiego. To również może zadecydować o wyniku walki (Twierdza ZAWSZE musi podejść).



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#8 2010-04-29 16:38:23

 Olórin

Generał

34741593
Skąd: AvLee
Zarejestrowany: 2009-08-11
Posty: 1094
Miasto: Bastion
Kampania: Cień Śmierci
Jednostka: Centaur Bojowy
Bohater: Mephala

Re: Forteca vs. Twierdza

No to teraz ja

Tak do tego co Mathias napisałeś. Gargulec jest dość szybki, ale ustępuje znacząco możliwościami Wilkowi. podwójny atak daje olbrzymi potencjał, co prawda szybko padają, ale nimi trzeba umieć grać (ja nie umiem zbytnio )

Naga jest lepsza od cyklopa, ale tutaj chciałbym dorzucić od siebie. Cyklopa na mapach S i M się nie buduje, bo jest tam defakto niepotrzebny. Na mapkach L i XL przynajmniej wg mnie powinno się je stawiać już w drugim tygodniu, aby zbyt wiele nie straciły na liczebności. Wiem, że są drogie i ogólnie średnie, ale na dużych mapkach, gdzie można naprawdę długo grać ciężko sobie poradzić miastem bez 6 lvl w armii.

Z grallem dałbym remis. Odsłanianie mapy to fajny skill, ale biorąc pod uwagę fakt ile czasu zajmuje jego znalezienie to już raczej za dużo do pokazania nie zostanie

Twierdza musi podejść, ale warto wziąść pod uwagę fakt, że to jest miasto ofensywne, które jest do tego przystosowane. Szybko wlot i pozamiatane. Jeśli twierdza trafi mass haste, a na dużych mapkach nie ma z tym problemu i jeszcze będzie miała napakowanego Craga, to może być różnie.

W budynkach się zgodzę, w gildii też, w bohaterach również


http://i50.tinypic.com/2a8ouvd.png
http://i49.tinypic.com/2ijm0b5.png
[CENTER]http://www.nodiatis.com/pub/1.jpg[/CENTER]

"Prawdziwy władca jest zawsze w pierwszym w boju i ostatnim w odwrocie..."

Offline

 

#9 2010-04-29 19:49:38

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Forteca vs. Twierdza

Wilczków po prostu nie możesz na początku wtapiać( gobliny rozdzielasz do ściągania kontry), jak później masz resztę armii to w sumie nie będą ginąć i pokażą siłę w fb .


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#10 2010-04-29 19:53:14

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Forteca vs. Twierdza

Wilczki są ważnym elementem do momentu postawienia beszków, czyli 2/3 dzień. Potem czyścimy mapkę jak chcemy.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora