Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#51 2010-03-03 22:11:45

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Zamek vs Bastion

Zgadzam się, ale jeżeli nawet Bastion ma smoki, to wróg pewnie ma archy i to on dyktuje warunki, wtedy atak pegazów może nie nie dosięgnąć strzelców więc na wiele się nie zdadzą. Bez elfów Bastion musi podejść, więc enty i krasnale nie zrobią za osłonę, do której wróg sam podejdzie, a skill enta również nie będzie miał aż takiego znaczenia- to miałem na myśli mówiąc, że sporo stracą na swej wartości( czyt. użyteczności).

Jak powiedział Olórin, jest to sytuacja czysto teoretyczna, ale świetnie obrazuje nieciekawą sytuację leśnego miasta nie posiadającego jedynego strzelca, co za tym idzie- obala teorię Kinga...

Ostatnio edytowany przez GiBoN (2010-03-03 22:14:00)


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#52 2010-07-16 20:54:31

 Rufus42

Obywatel

Skąd: Żabki
Zarejestrowany: 2010-07-16
Posty: 105
Miasto: kilka
Kampania: lubie te z Cienia Śmierci
Jednostka: najfajniejszy jest chłop :)
Bohater: Pan Piotr-sam zrobił kuchnie
Magia: combo
WWW

Re: Zamek vs Bastion

elfy


Praktyker - da rade!

Offline

 

#53 2012-04-15 00:23:22

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Zamek vs Bastion

Pojedynek jednych z moich ulubionych miast. Gdybym miał obstawiać w ciemno, wybieram Zamek, ale żeby nie być gołosłownym czas na małe porównanie.
Na początek jednostki poszczególnych lvlów.
1. Halabardnik vs Centaur Bojowy
Atak: 6 = 6
Obrona: 5 > 3
DMG: 2-3 = 2-3
HP: 10 = 10
Speed: 5 < 8
Przyrost: 28 = 28
Koszt: 75$ > 90$ (znak > określa tu oczywiście opłacalność)

Jak zatem widać z powyższego porównania już na wstępie widać spore wyrównanie statystyk tych jednostek. Aż 4 takie same parametry, a poza tym Obrona i Koszt ze wskazaniem na Halabardnika i Szybkość na korzyść Centaura. Sprawdźmy, jak to się ma do podstawowych obliczeń, które pozwolą wywnioskować, która z jednostek jest silniejsza fizycznie.

DMG faktyczne (jak ktoś nie zna wzoru, zapraszam do działu Akademia) :
Halabardnik: 28 * 2-3 * (1 + 0,05*(6-3)) = 56-84*1,15=64,4-96,6 ~ 64-96; średnia: 80
Centaur Bojowy: 28 * 2-3 * (1 + 0,05*(6-5)) = 56-84*10,5=58,8-88,2 ~ 58-88; średnia: 73
Wygrywa Halabardnik różnicą 7 punktów. Nie jest to zbyt wiele, co potwierdza tylko bardzo zbliżoną wartość siłową tych jednostek uwidocznioną w statystykach.

HP: tutaj nie ma co liczyć, obie populacje mają dokładnie tyle samo, bo 28*10=280 HP.

Koszt:
Halabardnik: 28*75=2100$
Centaur: 28*90=2520$
Wygrywa Halabardnik, jest tańszy o 420$, co jest równowartością ok. 5-6 tychże jednostek. Zatem zawsze jakiś grosz do odłożenia, po miesiącu robi się już z tego 1680$. Ale to dalej mała różnica.

Przejdźmy do kwestii skillów. Centaur Bojowy nie ma co prawda żadnych umiejętności specjalnych, ale jest jednostką niezwykle niebezpieczną i przydatną, szczególnie na samym początku gry. Dlaczego? Ponieważ jest piekielnie szybki, a dokładając do tego wyborne statystyki stanowi zagrożenie dla strzelców, a także innych jednostek, w końcu speed zwiększa inicjatywę, pozwala na większe manewry, etc, etc. Nie do pogardzenia jeździec. A co ma do zaoferowania Halabardnik? Odporność na szarżę to trochę mało, poza tym niczym specjalnym się nie wyróżnia. Pożyteczny w obronie, w ataku sprawdza się nieco gorzej niż Centaur. Zawsze warto mieć Halabardników ze sobą, np. do ochrony kuszników. Są w stanie odparować różne ataki.

Podsumowując w statystykach nieznacznie prowadzi Halabardnik, jest on także minimalnie tańszy. Jeśli chodzi o przydatność w walce, to każda z jednostek ma różne zastosowanie, wydaje mi się jednak, że częściej wykorzystać można walory Centaura (ta szybkość dużo daje), nie mniej jednak nie pogardziłbym także Halabardnikiem. Aby pogodzić wszystkie te kwestie stawiam tutaj na remis, myślę, że to najsprawiedliwszy werdykt w tej sprawie.

2. Kusznik vs Krasnoludzki Wojownik
A: 6 < 7
O: 3 < 7
DMG: 2-3 < 2-4
HP: 10 < 20
S: 6 > 5
P: 18 < 16 + 4
K: 150$ = 150$
Przyjrzyjmy się statystykom. Widać miażdżącą przewagę przedstawicieli rasy karłów. Prowadzą praktycznie w każdym parametrze z wyjątkiem Szybkości, gdzie nieznacznie wyprzedza ich kusznik, oraz ceny, która jest równa dla obu jednostek. Bardzo niska obrona Kusznika połączona ze skrajnie niskim HP (tyle co umiejscowiony poziom niżej Halabardnik i Centaur) daje jednostkę właściwie bezbronną w bezpośredniej konfrontacji. Ale pamiętajmy, że to strzelec, do czego nawiążę pod koniec.

Teraz jednak DMG faktyczne:
Kusznik: 18 * 2-3 * (1 + 0,025 * (6-7)) = 36-54*0,975=35,1-52,65 ~ 35-52; średnia: 43,5
Krasnoludzki Wojownik: 20 * 2-4 * (1 + 0,05 * (7-3)) = 40-60*1,2 = 48-72; średnia: 60
No i proszę, uwydatniło się to, co mówiłem - kruchość Kuszników. Zwyciężają Krasnoludy. Ale cały czas przypominam - Kusznik to strzelec, on nie powinien walczyć wręcz, w dodatku strzela podwójnie, zatem w wypadku 100% pola widzenia mógłby ugodzić na jedną turę przeciwnika z siłą ok. 87 punktów obrażeń. Ale to już sucha teoria, w praktyce Krasnoludy i Kusznicy rzadko spotykają się ze sobą w zwarciu, bo Krasnale są stosunkowo powolne.

HP: drastyczna przewaga Krasnoludów widoczna gołym okiem - ich 20*20=400 HP w stosunku do 18*10=180 HP to gigantyczna przewaga, zniwelować ją mogłoby dopiero 22 nowych kuszników.

Kosztów nie liczę, bo są takie same jednostkowo, biorąc pod uwagę wyższy o dwie jednostki przyrost całkowity (wraz z dobudówką) krasnali, jest on oczywiście nieco wyższy u przedstawicieli Bastionu (300$), aczkolwiek to praktycznie żadna różnica.


Pora ocenić przydatność i skille, w tego typu pojedynkach ważniejsze od suchych statystyk: Krasnoludy mają szansę na odparowanie ataku magicznego i to całkiem sporą (w praktyce zauważyłem, że nawet co drugi atak może zostać odparty, a to już coś). Poza tym nie grzeszą niestety szybkością, ale dzięki wysokiemu HP i przyzwoitym pozostałym statystykom czynią z siebie postrach dla pozostałych 2-poziomowców. Typowa jednostka do walki w zwarciu, aczkolwiek to nie ona posiada inicjatywę, tylko przeciwnik. Niezwykle wartościowe w przypadku obrony, szczególnie przeciągających się oblężeń. Natomiast co można powiedzieć nt. Kuszników? Stosunkowo ciency to są strzelcy, bardzo, bardzo kruche jednostki i szybko padają, trzeba mieć na nich szczególne oko. Walą 2x na turę, co stanowi ich bardzo duży atut, porównywalny do dwukrotnego ciosu np. Krzyżowców czy Wilków. Jednak trzeba być szczerym - są zdecydowanie słabsi od Krasnali i nawet strzelectwo nie czyni ich bardziej przydatnymi.

Podsumowując zdecydowanie wygrywa Krasnoludzki Wojownik.


3. Gryf Królewski vs Wysoki Elf
A: 9 = 9
O: 9 > 5
DMG: 3-6 > 3-5
HP: 25 > 15
S: 9 > 7
P: 17 > 14
K: 240$ < 115$
Sytuacja bardzo analogiczna do poprzedniego pojedynku. Tym razem ze wskazaniem na drugą stronę konfliktu. Znowu mamy świetną jednostkę do walki wręcz "i zadań specjalnych" w tym wypadku oraz takiego sobie strzelooka posiadającego skrajnie mało HP i Obrony, nieco tańszego, mniej licznego (po dobudówce Gryfów), acz minimalnie tańszego, ale strzelającego podwójnie. Statystyki jeszcze bardziej miażdżącą prezentują przewagę Gryfa niż Krasnali w stosunku do Kuszników.

Przyjrzyjmy się temu dokładnie. DMG faktyczne:
G: 17 * 3-6 * (1+0,05*(9-5)) = 51-102*1,2=61,2-122,4 ~ 61-122; średnia: 91,5
E: 14 * 3-5 * (1+0,025*(5-9)) = 42-70 * 0,9 = 37,8-63 ~ ~37-63; średnia: 50
Jak widać, miażdżąca przewaga Gryfów Królewskich, które pod względem obrażeń deklasują rywala. Ofc, Elfy mają podwójny strzał, ale działa to tak jak w przypadku Kuszników, no a poza tym kolejny parametr myślę rozwieje wątpliwości.

HP: Tutaj zdecydowanie przeważają Gryfy już na pierwszy rzut oka: wyższe HP bazowe + wyższy przyrost.
G: 17*25=425
E: 14*15=210
Różnica: 215 (równowartość punktów życia ponad 14 elfów)

Koszt: nieco tańsze elfy z mniejszym przyrostem oczywiście wygrywają w tej sekcji. No ale jak widać po powyższych obliczeniach siłowo wypadają blado na tle potężnych gryfów.
G: 17*240=4080$
E: 14*225=3150$
Za zaoszczędzone 930$ można nabyć np. dodatkowe 4 elfy. Aczkolwiek różnica w cenie nie jest aż tak duża, jak można by sądzić po statystykach. Dlaczego? Może to przez skille?

No właśnie, jak to z tym jest? Gryfy posiadają wieczny kontratak (z wyjątkiem PK), w dodatku latają i są w miarę szybkie. To jest naprawdę bardzo dobry zestaw skillów, co czyni je przydatnymi w każdej niemal sytuacji. Co do elfów, to strzelają one dwukrotnie, ale poza tym nie prezentują zbyt wysokiego poziomu. Takie sobie średniaki na swoim poziomie, jeśli nie gorzej.

Podsumowując zdecydowanie wygrywają Gryfy Królewskiego w tym starciu.


4. Krzyżowiec vs Srebrny Pegaz
A: 12 > 9
O: 12 > 10
DMG: 7-10 > 5-9
HP: 35 > 30
S: 6 < 12
P: 8 < 10
K: 400$ < 275$
Jednostki mają różne specyfiki. W pierwszej części statystyk zdecydowanie prowadzi Krzyżowiec i wg mnie to będzie ta decydująca część, czyli te statystyki fizyczne. Potem jednak mamy przewagę Pegazów: w szybkości dwukrotną, w populacji niewielką i w kosztach - są tańsze. Jak to się przełoży na porównanie? Zobaczmy.

DMG faktyczne:
K: 8*7-10*(1+0,05*(12-10))=56-80*1,1=61,6-88 ~ 61-88; średnia 74,5
P: 10*5-9*(1+0,025*(9-12))=50-90*0,95=47,5-85,5 ~ 47-85; średnia 66
Jak widać, nawet większy przyrost nie pomaga pegazom. Zadają mniejsze obrażenia, a otrzymują dużo wyższe. Wygrywają tutaj oczywiście Krzyżowcy, którzy w dodatku atakują dwukrotnie!

HP:
K: 8*35 = 280
P: 10*30 = 300
Tutaj mamy niewątpliwie niespodziankę - niewielką, ale jednak przewagę Pegazów. Nie ma to może większego znaczenia, ale może wreszcie skończą się te demagogiczne krzyki, że pegazy padają od razu, zanim jeszcze wykonają swój ruch . Jak widać dzięki wysokiemu przyrostowi mają nieco więcej życia nawet niż Krzyżowcy, kolejne porównania dodadzą może trochę sukcesów na konto Pegaza, zobaczymy.

Koszt:
K: 400*8=3200
P: 275*10=2750
R: 450
Po uwzględnieniu wyższego przyrostu zyski pegazów w kosztach wcale nie wyglądają już tak imponująco jak na sucho. To tylko równowartość 2 pegazów, ale jednak jakiś kolejny sukces tych jednostek.

Skille i przydatność: zacznijmy od pegazów, posiadają one kilka ciekawych umiejętności, być może nie wszystkie się dostrzega lub zna. Po pierwsze lata, co w połączeniu z dużą szybkością pozwala na szybkie zablokowanie strzelców wroga - spełniają one zatem bardzo istotną funkcję w Bastionie, słynnym raczej z powolnych Entów i Krasnali. Ich cechą ukrytą jest to, że zwiększają one koszt zaklęć przeciwnika o 2 punkty - to się czasem przydaje, szczególnie gdy wróg ma mało many i każdy jest cenny jak cholera. A co oferuje z kolei Krzyżowiec? Po pierwsze pewność i niezawodność w polu walki, jego DMG jest naprawdę imponujące jak na lvl. Po drugie podwójny strzał - niezwykle istotna i wartościowa umiejętność. Bez wątpienia Krzyżowiec należy do atutów Zamku.

Podsumowując mimo minimalnej przewagi w HP i cenie, a także dużej przydatności w walce, pegazy jednak ugną się pod jarzmem lepszych Krzyżowców. Argumenty podałem wyżej, mógłbym je co najwyżej powtórzyć.


5. Kapłan vs Ent
A: 12 > 8
O: 10 < 12
DMG: 10-12 < 10-14
HP: 30 < 65
S: 7 > 4
P: 6 < 8
K: 450$ < 425$
Może i coś by było z tych nieszczęsnych Kapłanów, sądząc po wyższym ataku i szybkości oraz nawet niezłej obronie i dmg (w por. z Entem, niewiele tylko lepszym), gdyby nie wyższy przyrost Enta oraz jego ogromne HP. To deklasuje imho rywala. Ale zobaczmy to na liczbach.

DMG faktyczne:
K: 6*10-12 = 60-72 (nawias się wyzerował, bo Ak = Oe); średnia: 66
E: 8*10-14 * (1 + 0,025*(9-10)) = 80-112*0,975=78-109,2 ~ 78-109; średnia: 85,5
Tak więc Ent deklasuje Kapłana w dmg.

W HP jeszcze bardziej go miażdży, to wiemy już bez liczenia.
K: 6*30=180
E: 8*65=520
R: 340 (ponad 11 kapłanów!!)

A co do kosztów:
K: 6*450=2700
E: 8*425=3400
R: 700$ (równowartość 1.5 Kapłana)

Skille i przydatność: jakoś nigdy specjalnie nie przepadałem za grą Entami. Są strasznie powolne, a przez to nieefektywnie, raczej stawiałem ich w obronie, bo na wiele więcej się bez haste nie przydadzą. Oplatają co prawda ofiary, ale potem muszą się z nimi uporać - mimo wszystko niezły sposób na ratowanie strzelców. Jednostka całkowicie defensywna. Co do Kapłanów, to oni z kolei strzelają i nie mają kar w walce wręcz. Samo strzelanie czyni jednostkami wbrew pozorom istotnymi. Moim zdaniem przydatniejsi są Kapłani, bo mają większą inicjatywę działania. Nie ujmuję jednak Entom przewagi na polu obronnym.

Podsumowując Ent deklasuje w statystykach Kapłana, a ten mimo że spełnia trochę bardziej ambitną funkcję, to jednak jest bardzo cieniutki. Obrona strzelców to też istotna sprawa, dlatego tym bardziej stawiam w tym pojedynku na Enta.


6. Czempion vs Jednorożec Bitewny
A: 16 > 15
O: 16 > 14
DMG: 20-25 > 18-22
HP: 100 < 110
S: 9=9
P: 4=4
K: 1200 < 950
Niewiele można wywnioskować po takim suchym zestawieniu. Na ogół wydaje się, że przewagę ma Czempion, ale sprawdzić to można dopiero po porównaniu cech.

DMG faktyczne:
C: 4*20-25*(1 + 0,05*(16-14))=80-100*1,1=88-110; średnia: 99
J: 4*18-22*(1+ 0,025*(15-16))=72-88*0,975=70,2-85,6~70-85; średnia: 77,5
Zwycięstwo odnosi tutaj Czempion i to dosyć znacznie, bo o ok. 21-22 punkty.

Jeśli zaś chodzi o HP, to populacja Jednorożców ma o 40 punktów więcej, co stanowi różnicę małą, ale już istniejącą.

W kosztach prowadzą Jednorożce jako jednostki tańsze, zobaczmy o ile.
C: 4*1200=4800
J: 4*950=3800
R: 1000 (równowartość 1 jednorożca)
To już nie są zagwozdki, za taki tysiak to można coś już kupić .


Skille i przydatność: Jeśli chodzi o Czempiona, to ma on bardzo cenną Szarżę, jego dmg wzrasta o 5% na każdy hex, nietrudno zatem policzyć, że po przebyciu maksymalnej swojej drogi bez przyspieszenia, czyli 9 pól, ma on obrażenia o 45% wyższe, a więc równe: 127-159 (śr: 143). Zakładając, że walną one z szarży w Jednorożce z 9 hexów, wówczas jeden z przeciwników pada już na starcie. Szarża ma bardzo szerokie zastosowanie, dzięki właśnie niezłemu speedowi tych jednostek. Co się zaś tyczy Jednorożców, to posiadają one dwa skille charakterystyczne: aurę antymagiczną (jednostki obok z sojuszu otrzymują +20% odporności na magię), co jest całkiem przydatne, jeśli walczymy przeciw czarodziejom, a także mają 20% szans na rzucenie oślepienie na atakowaną jednostkę - także wartościowy skill. Szybkość taka sama jak u Czempionów, zatem mają one dość wysoką inicjatywę. Generalnie nie docenia się Jednorożców, niesłusznie, bo stoją wysoko w hierarchii 6. poziomu. Ale czy wygrywają z Czempionami?

Przyszedł czas na podsumowanie. Wg mnie po zebraniu wszystkich faktów i dowodów wygrywa Czempion. Jednak to dmg + szarża czyni z nich lepszych wojowników niż jednorożce bitewne, które jednak stoją na niewiele niższym poziomie pod wieloma względami, zwłaszcza jeśli chodzi o zdolności.


7. Archanioł vs Złoty Smok, czyli starcie bossów
A: 30 > 27
O: 30 > 27
DMG: 50 > 40-50
HP: 250 = 250
S: 18 > 16
P: 2 = 2
K: 5000 > 4000 +2Kr LUB 5000 + 3 Kl < 4000 + 2Kr
Z tym kosztem to zależy jaka wersja, ja mam tę starszą bez klejnotów, ale zawsze jest o to zwada, więc tym razem po prostu pominę konfrontowanie ceny.
W statystykach rysuje się wyraźna przewaga Archaniołów. Właściwie nie bardzo jest co liczyć, ale bądźmy fair i dokończmy ten pojedynek.

DMG faktyczne:
A: 2*50*(1+0,05*(30-27))=100*1,15=115
S: 2*40-50*(1+0,025*(27-30))=80-100*0,925=74-92,5 ~ 74-92; średnia 83
Jak mówiłem zdecydowane prowadzenie Archów w obrażeniach, które w dodatku zaatakują jako pierwsze (wyższy speed).

HP równe - po 500 z uwzgl. przyrostu.

Kosztów, jak już mówiłem, nie będę porównywał, bo są zależne od wersji gry, a każdy ma różną.

Skille i przydatność: Archanioły mają cały pakiet skillów: latają i są szybkie, co czyni je bardzo przydatnymi podczas bitwy na każdym polu właściwie. Ciekawą umiejętnością jest wskrzeszanie poległych przyjaciół - czasem może nam poratować tyłek. Dodatkowo zwiększają morale towarzyszy o 1 punkt, co akurat w Zamku jest niewielką korzyścią. Archy to niezłe koksy. A Smoki? Także latają, także są szybkie, ale nie tak bardzo jak konkurenci. Są odporne na czary poziomów 1-4, to oczywiście atut, ale implozja czy armageddon już je rozwalają, więc trochę bezsens. Ale generalnie dobre jednostki.

Podsumowując zwycięzcą niniejszego pojedynku ogłaszam Archanioła, który wygrywa zarówno jeśli chodzi o DMG faktyczne, jak i skille oraz przydatność w walce.


Jaki wynik pojedynków jednostek?
Zamek: 4,5
Bastion: 2,5


Póki co prowadzi Zamek, ale mamy jeszcze do porównania kilka istotnych czynników kształtujących charakter każdego miasta.

Bohaterowie: W Zamku znajdzie się kilku niezłych koksów (Mullich, Orrin, Tyris, Loynis), a generalnie są to tacy przeciętniacy, choć nie słabiaki. W Bastionie mamy podobną sytuację - tutaj należy uwzględnić Ivora, Mephalę i może jeszcze Kyrre. Wg mnie bohów trochę lepszych ma BASTION. Z takich ciekawostek - nie wiem czy wiecie, ale bohowie Bastionu nie mogą nabyć NIGDY samorzutnie Magii Ognia (chyba że z jakiejś chatki wiedźmy/uniwersytetu) .

Magia: Bastion posiada 1 poziom gildii magów więcej. Naturalnie, wygrywa w tej sekcji, ponadto ma trochę antymagicznych skillów.

Koszta: W Bastionie jest straszne wręcz zapotrzebowanie na drewno i aż ciężko czasem z tym wydolić. W Zamku jest w miarę po równo potrzebne drewna i rudy do momentu budowania 6. lvla. A jeśli chodzi o ostatni poziom, to wg mnie gorszą sytuację ma Bastion - przecież tyle kryształu i kamienia, a ponadto te gildie to wyzwanie uzbierać. Portal Chwały ma przynajmniej rozłożone koszta na kilka surowców, wg mnie to atut, choć inni mogę powiedzieć inaczej. Daję tutaj remis.

Rozbudowa: zdecydowanie szybsza w Bastionie, nie ma w ogóle o czym mówić. Dodajmy do tego lepsze budki specjalne i mamy pełen obraz.

Graal: W Zamku daje on morale, które jest średnio potrzebne, w Bastionie jakieś staty do obrony w garnizonie, co jest mało potrzebne. Minimalne zwycięstwo Zamku w tej sekcji, bo wolę mieć coś, co działa na wszystkich bolków, a nie tylko na garnizon jednej twierdzy.



Czas na jakieś krótkie podsumowanie tego długiego posta, powinienem jeszcze wziąć pod uwagę poszczególne mapki, ogólne wrażenie, etc., ale już mi czasu braknie na dziś, przy okazji może podczas dyskusji dodam coś od siebie. Tak więc Zamek posiada wielką potęgę siłową. Niemożliwym jest porównanie wszystkich, najdrobniejszych aspektów. Jedno jest pewne wg mnie - lepsze jednostki Zamku. To wynika z moich porównań. Bastion może się poszczycić głównie tym, że posiada łatwiejszą i szybszą drogę rozwoju - to najważniejszy z atutów. Oba miasta mają różne charaktery, ale w gruncie rzeczy rywalizują ze sobą na równi.
Nie mogę dać innego werdyktu. Biorąc pod uwagę wszystko, co napisałem oraz własne przeświadczenie daję w tym pojedynku REMIS. Po podliczeniu punktów także to wychodzi (6 do 6, zawiało szatanem, może Xeno się odezwie ;p). W sumie to się z tego cieszę, Zamek i Bastion zawsze były moimi ulubionymi miastami, szczególnie to pierwsze.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#54 2012-04-15 09:25:05

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Zamek vs Bastion

Za dużo czytania, przeczytałem tylko dogłębnie fragmenty.
Halabarda<Cent
Kusza>krasnal
Gryf<Elf
Krzyżak>pegaz
Mnich<Ent
Czemp>rożek
Arch>Smok
Jednostki zamek ma lepsze względem siły itp. Zebrać to wszystko razem do kupy to wyjdzie, że bastion ma lepsze jednostki.
Dodajmy bohaterów, szybkość rozwoju i łatwość gry. Bastionem łatwiej się gra i trudniej o wtopę.
Moim zdaniem bastion jest lepszy, bo po prostu łatwiej się nim gra. Bardzo dużo gier jest nim rozgrywane w lidze.

Offline

 

#55 2012-04-15 11:43:31

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Zamek vs Bastion

O ile pogląd nt. lvl 1 większości ludzi jest mi znany, o tyle chciałbym się dowiedzieć, czemu Gryf miałby być gorszy od Elfa, skoro ma lepsze staty, świetne skille i dużą przydatność?



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#56 2012-04-15 16:02:55

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Zamek vs Bastion

Właśnie z przydatnością tu jest (...), bo jest on po prostu. Gryf jest jednostką dodatkową w zamku, nie spełnia jakiejś ważnej roli poza byciem dodatkowym HP i DMG podczas walki. Elf za to jest od drugiego tygodnia kluczową jednostką w expie jak i w samym FB.
Gryf statami nie powala tylko swoim przyrostem się ratuje. A Elf ze swoim podwójnym strzałem i tak wyciąga więcej obrażeń niż gryf.
Słabą obronę i życie rekompensują mu jego obrońcy.

Offline

 

#57 2012-04-16 15:00:18

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Zamek vs Bastion

A więc tobie o co innego chodzi - o funkcję, jaką jednostka pełni w mieście. Naturalnie Elfy jako jedyni strzelcy Bastionu są bardzo ważni, a Gryfy mając potężnych przyjaciół są mniej istotni. Nie mniej jednak są przydatne w walce, choćby dzięki temu, że latają i zawsze kontrują. Staty ma całkiem niezłe taki ptaszek, właściwie tylko o 1-2 punkty więcej speeda by się tylko przydało moim zdaniem i już by było super.

Co do dmg i podwójnego strzału. Jak widać, gdyby założyć, że Elfy walą dwa razy z niezłamanej strzały (czyli 100%), to zadałyby około 100 punktów, rzecz jasna w widełkach. To niewiele więcej niż jeden cios gryfa (niecałe 10pkt różnicy), a zważ na dwie ważne opcje: po pierwsze gryf zawsze kontratakuje wręcz, więc także trochę tego damage przeciwnicy dostaną dodatkowo podczas, a po drugie nie zawsze Elf ma czyste pole ataku, ze złamaną strzałą nawet z tymi dwoma shootami zada mniej niż Gryf zdecydowanie.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#58 2012-04-16 15:04:40

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Zamek vs Bastion

Podczas bitwy więcej zadasz elfami strat niż gryfem, bo te giną w zwarciu, a elfy sa zasłonięte.

Offline

 

#59 2012-04-16 21:46:30

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Zamek vs Bastion

No ale co, jeśli ci ktoś wleci w te elfy i je zaatakuje. Choćby jeden hit jakiegoś szybciora ściąłby ich prawdopodobnie 1/3, jeśli nie więcej.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#60 2012-04-17 14:21:49

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Zamek vs Bastion

No bez przesady, że jakiegoś, 5-7lvl to tak. Choć elfy z defem łowców nie są aż tak kruche jak sie wydaje, ale zawsze zablokowanie i wybicie ich bardzo dużo obniża szansę na wygraną. Ale w zamku na szczęście nie ma nic co mogło by w nie wlecieć oprócz archów (samobojcy to robią).

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora