sebox27 - 2009-04-25 10:57:08

Siema. Slabo wiem czasami jak dobierac bohaterow na start, dlatego zwracam sie do was o pomoc>a< :D
Jesli mozecie, uszeregujcie mi 3 najlepszych bohaterow danego miasta i dlaczego... Nie wymagam duzego rozpisu, tylko tak zeby po_prostu bylo zrozumiane, chyba ze dla kogos to przyjemnosc. Czyli
1 najlepszy
2 gorszy od najlepszego
3 nieco gorszy od gorszego
Jesli mozecie w ten sposob. Z gory dzieki :p

Zen-Aku edit: 5 pkt. * 2 + 2 pkt. * 3 = 16 pkt. Upomnienie nr [5] = minus.

Doktor Schnabel von Rom - 2009-04-25 11:16:45

Wypiszę porostu trzech, według mnie najlepszych bohaterów z zamków, którymi najczęściej gram, mam nadzieję, że o to chodziło.

Nekropolia
-Tamika- Specjalność Upiorni Rycerze i taktyka i nekromancja na start (w rozgrywkach nieligowych).
-Sandro- Specjalność Talent Magiczny, ta umiejętność i nekromancja na start.
-Thant/Viokal- Specjalność Thanta Ożywienie, Nekromancja i niestety Mistycyzm na start, Viokal, mistrz Wampirów, Nekromancja i cóż za nietrafny wybór, artyleria. Bohaterowie już z niższej półki.

Loch
-Dace- Wspaniały bohater, specjalność Minotaury i jedne z najlepszych umiejętności na start: Taktyka i Skuteczność Ataku. Jeden z najlepszych bohaterów w grze.
-Gunnar- To prawdziwa potęga, specjalność Logistyka, zaczyna z Logistyką i Taktyką, chyba najlepszy bohater w grze.
Ja opieram się na tych dwóch i trudno mi wybrać trzeciego, więc zostawiam do wyboru.

sebox27 - 2009-04-25 11:22:55

No wlasnie, to nie do wszystkich zamkow, ale zawsze cos i dzieki, nekropolie czesto tez uzywam :p
Ale o co chodzi wlasnie z ta logistyka?:p
Jesli dobrze  !mysle, to mysle ze! (Zen-Aku: Myślę, że myślę... Zwrot pozbawiony najmniejszego sensu, dodatkowo niepoprawny i ohydny stylistycznie.) jest to, jak bohater jezdzi po planszy, to znajduje np. surowce, exp , potwory?

Zen-Aku edit: 5 pkt. * 1 + 2 pkt. * 8 = 21 pkt. Upomnienia nr [1] i [2].

Doktor Schnabel von Rom - 2009-04-25 11:34:44

Logistyka zwiększa zasięg bohatera na lądzie o (adekwatnie do poziomów) 10%, 20% i 30%. W dodatku Gunnar dostaje 5% bonus do tej umiejętności na poziom (!). Bardzo ważna umiejętność w całej grze, jeszcze na początku i 5% bonus - Gracz, który posiada Gunnara na wysokim pozioma, praktycznie nie musi się martwić o punkty ruchu.

sebox27 napisał:

Jesli dobrze mysle to mysle ze jest to ze jak bohater jezdzi po planszy to znajduje np surowce exp potwory

Źle myślisz. Nie ma takiej umiejętności jaką opisałeś. Jest jeszcze Znajdywanie Drogi (Czyli zmniejszanie kary za jazdę po trudnym terenie) i Nawigacja (Logistyka na morzu). Chyba, że grasz w WOG'a, tam Talent Magiczny (!) daje premię do zdobywania zasobów na mapie (np. Leży 2 siarki, bohater jeśli posiada tę umiejętność, to zbiera adekwatnie do poziomu 3/4/5 siarki).

Sauron - 2009-04-25 11:37:57

Jak masz logistykę, to masz więcej ruchu bohaterem. Spokojnie śmigasz przez pół mapy w jednej turze, tak to by ci zajęło np. trzy tury, albo cztery.

Edit: No tu mnie Doktor wyprzedził, ale to nie szkodzi.

Coś ode mnie:
Cytadela
- Tazar dobry bohater dla początkującego w Cytadeli, specjalność płatnerstwo, na wysokim poziomie wróg ci ubije tylko kilka jednostek, a ty oddasz i cała armia leży
- Wystan i Styg: Wystan spec od reptilionów, też mocny bohater, nawet elfy na upie rozwalą, ale to już dla zaawansowanych, Styg jak Sandro ma spec. talent magiczny, dlatego ją polecam.

Doktor Schnabel von Rom - 2009-04-25 11:51:00

Jeszcze napiszę według mnie najlepszych z Bastionu:

-Kyrre- Specjalizacja jak Gunnar z 5% bonusem do Logistyki, przypominam, daje mu niezwykłą przewagę od pierwszych dni rozgrywki do jej końca. Podstawowe Łucznictwo i oczywiście Logistyka to bardzo dobrze rokujące umiejętności.
-Mephala- Specjalizuje się w Płatnerstwie, czyli 5% premia na każdy poziom i jeszcze Dowodzenie na starcie (no i oczywiście Płatnerstwo), powodują, że to bardzo dobra bohaterka. Podobna do Tazara z Cytadeli, który również jest wspaniałym bohaterem.

sebox27 - 2009-04-25 12:12:57

A czy warto patrzec na takich bohaterow tez, co specjalizuja sie >tez< w statystykach dla jednostek? Moze sie zdziwicie, ale kiedys pamietam jak gralem pierwszy, moze drugi, raz w heroesy, gralem zawsze twierdza i bralem Yog'a, nie wiem czy dla was dobry bohater... Ale pamietam jak moj bohater mial okolo 40 lvl, to moje cyklopy normalnie wymiataly :D Dobra ilosc hp, pamietam !mialy nawet chyba siegalo prawie 200hp! (Zen-Aku: W ogóle nie wiem, jak takie coś można napisać... Co to znaczy "miały nawet chyba sięgało"? Bo po polsku to nie jest...), a dmg to wyszlo w granicach 20cos-40cos, cos takiego mialem... :D Wedlug mnie dosc dobry bohater twierdzy.

Zen-Aku edit: 5 pkt. * 2 + 2 pkt. * 11 = 32 pkt. Bijesz rekordy... Upomnienia nr [3], [4] i [5] = minus.

Sauron - 2009-04-25 12:23:14

Twierdza:
Dla mnie Crag Hack, Tyraxor ( ma taktykę), Gird, Terek

Inferno: np. Marius, Nymus

Żywiołak - 2009-04-25 12:46:33

Twierdza: Crag Hack, Tyraxor, Gundula
WŻ: Monere, Lacus, Erdamon
Forteca: Aine, Neela, Torosar
Zamek: Sir Mullich, Valeska, Tyris
Bastion: Kyrre, Mephala, Ivor
Loch: Gunnar, Shakti, Dace
Inferno: Marius, Pyre, Nymus
Cytadela: Tazar, Wystan, Alkin
Nekro: Galthran (!!), Isra, Tamika

Zen-Aku - 2009-04-25 14:14:56

Doktor Schnabel von Rom napisał:

-Sandro- Specjalność Talent Magiczny, ta umiejętność i nekromancja na start.

I co z tego, że ma talent magiczny? Jest to wysoce niepożądany skill u maina, czarów ofensywnych się po prostu nie używa, bo i tak zadają nikłe dmg, przy tym kosztując mnóstwo many (jak na dany poziom ofc).

Sauron napisał:

Styg

Sauron napisał:

Gird

Tej dwójki też się to tyczy.

Sauron napisał:

Terek

Nie warto. Jak na warunki Twierdzy, gdzie mamy Craga i Tyraxora, branie go jest po prostu błędnym wyborem. Jego jedynym plusem jest taktyka na start.

sebox27 napisał:

Dobra ilosc hp pamietam mialy nawet chyba siegalo prawie 200hp

Bajek tutaj nie opowiadamy... Nie istnieje cyklop z 200 HP...

sebox27 napisał:

Wedlug mnie dosc dobry bohater twierdzy

Żałosny. Nie ma speciala, bo cyklopów się nie robi.

To tyle cytatów, teraz do sedna:

Zamek:

1. Sir Mullich - w końcu z jakiegoś powodu jest zbanowany na lidze... Specjalność szybkości dla jednostek jest zdecydowanie zbyt dużym plusem.

2. Tyris - za taktykę i dowodzenie.

3. Loynis - chociaż jak dla mnie nie warto go (jej?) brać, bo nauka na początek to straszliwe marnotrawstwo slota...

Bastion:

1. Kyrre - logistyka ofc.

2. Ivor - wiadomo, dopakowuje elfy, a na dodatek zaczyna z łucznictwem i skut. ataku.

3. Mephala - za dowodzenie i płatnerstwo.

Forteca:

1. Neela - jak na warunki Fortecy ujdzie, ale ogólnie jest średnia (zaczyna z denną nauką czarów...).

2. Torosar - niby taktyka mu pomaga, ale spec. balista i mistycyzm skutecznie od niego odstraszają.

3. Fafner - znowu nauka czarów psuje wszystko.

Inferno:

1. Marius - zaawansowane płatnerstwo na start i dopakowuje demony. Świetny bohater.

2. Nymus - podobnie jak wyżej, ale zaczyna z zaawansowaną skut. ataku, a dopakowuje czarty.

3. Pyre - logistyka na start, chociaż artyleria i spec. balista nie są najlepsze.

Nekro:

1. Isra - spec. nekromancja, nic dodać, nic ująć.

2. Galthran - dopakowuje szkielety i ma płatnerstwo na początek.

3. Charna - dlaczego? Special słaby, ale zaczyna z taktyką, co przy ogólnej powolności armii Nekro może mieć znaczenie.

Loch:

1. Gunnar - najlepszy bohater w grze, zaczyna z logistyką i skut. ataku, spec. logistyka.

2. Shakti - wymarzony na początek, oczywiście taktyka i skut. ataku są wspaniałe, zaczyna z dużą liczbą trogów.

3. Dace - skille te same, co u Shaktiego, lecz Dace dopakowuje najlepsze jednostki 5. poziomu - minotaury.

Cytadela:

1. Tazar - za płatnerstwo.

2. Wystan - dopakowuje jaszczury, łucznictwo i płatnerstwo na start.

3. Bron - dopakowuje bazyliszki, zaczyna (!) z bazyliszkami, jedyną jego wadą jest odporność na start.

Twierdza:

1. Tyraxor - dopakowuje wilki, na start taktyka i skut. ataku.

2. Crag Hack - spec. skut. ataku, zaczyna z tymże skillem.

3. Gundula - jak wyżej, ale dodatkowo zaczyna z mądrością.

sebox27 - 2009-04-25 14:44:43

Ja bajek nie opowiadam... Pamietam robilem wtedy screenshota to napewno to jeszcze mam gdzies na kompie jesli go znajde to ci wysle i mi uwierzysz..
PS: Uzywalem wtedy WoG-A

Mathias - 2009-04-25 14:48:53

Zamek
Sir Mullich - najlepszy boh w grze, niesłusznie usunięty z multi
Loynis - Modlitwa to najlepszy czar w grze, toteż Loynis ma świetnego speca
Tyris - dwa najlepsze skille w grze: Taktyka i Dowodzenie /Christian - świetny spec + balista na start = świetny start
Valeska - łucznicy na start, spec łucznicy

Bastion
Mephala - płatnerz
Ivor - elfy
Kyrre - logistyka

Forteca
Solmyr - łańcuch piorunów
Torosar - nie chce mi się komentować wypowiedzi Koragga, mistycyzm to szajs, ale Artyleria to genialny spec
Fafner

Loch
Gunnar - Logistyka, ale bez szaleństw, jak dla mnie. Sir Mullich i tak jest najlepszy w grze
Shakti - te całe trogi i taktyka na start
Jeddite - wskrzeszanie

Necro
Tamika - czarni jeźdźcy
Vokial - vampiry
Thant - wskrzeszenie
Galthran i Nagash
W necro wszyscy bohaterowie są b. dobrzy, nie umiem wyznaczyć tylko 3 najlepszych

Inferno
Pyre - najlepszy boh tego miasta
Marius - jedyny, po Pyre, boh na poziomie
Xyron

Cytadela
Tazar - płatnerz
Bron - jedyny boh w grze, który ma 4. poziom na start
Gerfulf - odpowiednik Christiana

Twierdza
Crag Hack - atak
Dessa - logistyka
reszta ujdzie w tłumie

Wrota
Monere - logistyka
Erdamon/Lacus bodajże - taktyka zaaw.

sebox27 - 2009-04-25 14:51:57

Wiesz nie moge znalesc screena, ale moze mi takto uwierzysz w innej sytuacji gdyz obecnie gram inferno na WoG' i ci pokaze chociaz cerbery gdy prowadze ją Fioną.. Cerberki zamiataja gdy maja bohatera Fione ! Mam jeszcze 51 lvl jej :D Jak ci moge wyslac screena chociaz by cerberkow?

Mathias - 2009-04-25 15:09:05

Sebox, coś nie jarzę twojej wypowiedzi. Zresztą - w normalnych Herosie nie ma cyklopa, co ma 200HP na pewno. A WoGa to ja mam gdzieś.

Magyar - 2009-04-25 16:01:34

Sebox27, co do WoGa, to jest specialny temat - tam mozesz pisac wsjo o WoGu, ale tutaj to raczej nie za bardzo... A tak do tematu, to:

Zamek:
Orrin, Sir Mullich, Christian, Edric, Valeska, Sorsha, Tyris, Adela, Caitlin, Ingham (jezeli nim gramy, to nikt nie powie, ze Kaplani sa slabi...), Ryon i Lyonis

Bastion:
Ivor, Mephala, Kyrre, Jenova, Alagar (nie doceniany przez wielu), Gem i Elleshar 

Forteca:
Astral, Torossar, Theodorus, Cyra i Solmyr

Lochy:
Gunnar, Dace i Jeddite

Nekropolis:
Galthran, Clavius, Charna, Isra, Moandor, Vokial, Tamika, Aislinn, Vidomina i Thant

Inferno:
Marius i Nymus

Cytadela:
Tazar, Alkin, Dracon (on jest dobry bo zaczyna z wieloma Kozakami :P ;) ), Wystan, Gerwulf i Bron (troche ich duzo, ale oni wsyzscy sa bardzo dobrzy :P )

Twierdza:
Crag Hack, Gundula, Tyraxor, Dessa i Terek (tu tez troche ich duzo ;P )

Wrota Zywiolow:
Monere i Fiut, upppssssss! Przepraszam: FiuR.

sebox27 - 2009-04-25 16:15:29

Mathias ale mi chodzi o heroes 3 wog :/ Tak mialem bo pamietam naprawde tylko on mi nie wierzy :/ mialem gdzies screena ale nie moge znalesc no ale jak moge udowodnic?:/ Pamietam jeszce tam mialem maxymalny stopien przy cyklopie czyli tam mu zwiekszalo obrazenia tatak defa szybkosc hp itp... i naprawde on mial prawie 200 hp;/

Zen-Aku - 2009-04-25 17:01:53

WoG to nieoficjalny dodatek do Heroesa i z podstawową grą ma niewiele wspólnego. W HoMM III nie ma cyklopa z 200 HP, jest to po prostu niemożliwe. Nawet ze złożonym eliksirem życia...

Sauron - 2009-04-25 18:27:21

Z Wog-iem wszystko możliwe :p . Do WŻ to bym jeszcze proponował Lacusa, zaawansowana taktyka, żadnych słabych innych skilli, dobry bohater.

GiBoN - 2010-05-19 00:23:31

Twierdza: Crag Hack, Tyraxor, Jabarkas
WŻ: Monere, Lacus, Fiur
Forteca: Neela, Torosar, Aine
Zamek: Sir Mullich, Valeska, Tyris
Bastion: Kyrre, Mephala, Ivor
Loch: Gunnar, Shakti, Dace
Inferno: Marius, Nymus, Pyre
Cytadela: Tazar, Wystan, Alkin
Nekro:  Isra, Tamika, Galthran

Kusznik - 2010-08-07 15:22:16

bohaterowie z wrót są dobzi ( tylko ci z jakąś magią na początku)

tak pozatym to

z zamku: christian, adelaide ; lonys jest lepszy od nich ale ma gupi łeb Zajefajnie jamnik

z bastionu: lubie mephale eshelara, kyrre; z tego co wiem to ten z spc. odporność jest dobry na PvP

z towera: oczywiście solmyr jest najlepszy ( ogromna przewaga na początku)

z inerno: lubie pyre i... w sumie tylko ją; ktoś by powiedział ze jest gościu z infernem, dla mnie inferno ma za mały dm. ( taki jak magic arrow)

z necro: sandro ze względu na sentyment :); a dobzi są : thant noi gościu z nekromancją

z lochu: oczywiście deemer i gostki z wskszeszeniem też niczego sobie; aha i gunnar

twierdza: crag hack :D dessa też jest dobra

cytadela: andra i to by bylo na tyle

wrota: brissa, i ta z m. ziemi( spc. stone skin)

pozdrawiam :)