Magyar - 2009-02-04 15:54:56

A wiec tak jak w temacie - jaka jest najlepsza jednostka 4 poziomu? Odpowiadajcie mosci panowie :P .

Eleazar - 2009-02-04 17:21:07

Dawno nie grałem [4 lata], ale stawiałbym na Minotaura, Roka i Mistrza Miecza.
Nie głosuje, daję pusty głos, bo musiałbym wybrać te trzy jednostki, a nie mam takiej możliwości.

Zen-Aku - 2009-02-04 19:31:00

Zdecydowanie wampir - za to samo, co w trójce, czyli odradzanie się i powstrzymywanie kontry. Zaraz za wampirem minotaur, po minotaurze rok. Na szarym końcu mistrz miecza.

Magyar - 2009-02-04 19:38:02

Mistrz Miecza to bardzo doba jednostka, bo ma podwojny atak, nie pada zbyt szybko i jest dosyc szybki, a poza tym to doskonale sie nadaje do ochraniania Lowcy, a przy tym jest to tania jednostka. Lecz postawilem na Wielkeigo Ogra, gdz ta jednostka sieje prawdziwe spustoszenie w szeregach armii wroga. Wielki Ogr ma az 60 (!) punktow zycia, dobre staty i zadaje duze obrazenia, jest dosyc drogi, ale sie oplaca. Jak dojdzie do wrgoa to juz nie ma dla tego wroga litosci i ten wrog nie ma najmniejszych szans.

Zen-Aku - 2009-02-04 19:42:57

Wampir i minotaur sieją dużo większe spustoszenie i nie są tak wolne, ba, wampir lata, co znaczy, że doleci na drugi koniec mapy. Mistrz miecza może i atakuje dwa razy, ale w starciu z minotaurem, czy wampirem nie ma najmniejszych szans, dodatkowo wampir i minotaur są o wiele bardziej przydatnymi jednostkami.

Magyar - 2009-02-04 19:46:16

Tak, ale jak Wielkie Ogry zaatakuja, to zabijaja wszystko co im stanie na drodze :P .

Eleazar - 2009-02-05 17:45:04

A jak dla mnie chyba najlepszy byłby Minotaur - tak jak w H3 jednostka uniwersalna.

Magyar - 2009-02-07 14:53:58

Ja postawilem na Wielkiego Ogra, gdyz ta jednsotka w zupelnosci mi wystarcza do tego, zeby nie dopuscic wroga do moich jednostek strzelajacych (Ork i Troll). Bo jezeli ktos podejdzie do moich Wielkich Ogrow, to nic z nich nie zostaje - Ogr zniszczy wszystko... :P .

Zen-Aku - 2009-02-07 16:13:11

Tyle że taki wampir nie musi czekać, aż ktoś do niego podejdzie, a i walczy lepiej. Minotaur też jest świetny, ogr może i walczy dobrze, ale jest zdecydowanie za wolny, żeby go uznać najlepszym.

Magyar - 2009-04-09 07:57:11

Zen-Aku napisał:

Tyle że taki wampir nie musi czekać, aż ktoś do niego podejdzie, a i walczy lepiej. Minotaur też jest świetny, ogr może i walczy dobrze, ale jest zdecydowanie za wolny, żeby go uznać najlepszym.

Wampir w II czesci Heroesow (tak jak ogolnie Nekromancja), nie maja az tak wielkiego znaczenia, jak ma to miejsce w Heroesach III. Minotaur dobry, ale Wielki Ogr w niczym mu zbytnio nie ustepuje :P . Natomiast Wielki Druid jest jednym z najlepszych strzelcow sila/level, w tej czesci gry. I dlatego takze zasluguje na wyroznienie ;) .

Zen-Aku - 2009-04-09 08:19:41

Wampir ma identyczne znaczenie i zastosowanie, jak ten w III. Ta jednostka praktycznie się nie zmieniła, bo w II także po ulepszeniu wysysała życie i powstrzymywała kontrę, więc jak najbardziej zasługuje na miano najlepszej na 4. poziomie. Drugie miejsce dla minotaura.

Macielug - 2009-05-30 12:25:17

Dla mnie wampir. Jest dobry i przydatny w walce. Za to wielki +. :p

Magyar - 2009-05-30 15:03:14

Macielug napisał:

Dla mnie wampir. Jest dobry i przydatny w walce. Za to wielki +. :p

Zgadza się, ale jego siedlisko i ulepszenie tego siedliska to cena zbyt wysoka. Za dużo złota i drogocennych surowców, a Wampirzy Lord nie jest wart takiej ceny.

Zen-Aku - 2009-05-30 15:52:49

Jest wart. Żadna inna jednostka nie wysysa życia, a przy uważnej grze wampirów praktycznie się nie traci (powstrzymywanie kontry dodatkowo przedłuża ich życie), poza tym latają i tylko one, poza smokami, są w stanie szybko zablokować strzelców wroga. Wampir jest najlepszy i dlatego jest drogi, jak ktoś chce mieć tanich i beznadziejnych mistrzów miecza zamiast niego, droga wolna.

Magyar - 2009-05-30 18:20:02

Zen-Aku napisał:

Jest wart. Żadna inna jednostka nie wysysa życia, a przy uważnej grze wampirów praktycznie się nie traci (powstrzymywanie kontry dodatkowo przedłuża ich życie), poza tym latają i tylko one, poza smokami, są w stanie szybko zablokować strzelców wroga. Wampir jest najlepszy i dlatego jest drogi, jak ktoś chce mieć tanich i beznadziejnych mistrzów miecza zamiast niego, droga wolna.

Po primo, to nie tylko Wampiry i Smoki mogą blokować strzelców, bo jest jeszcze parę innych bardzo szybkich jednostek, które równie dobrze nadają się do blokowania wrogich strzelców.
Po secundo, to Mistrzowie Miecza wcale nie są badziewni.
I po tercio, jak Ty będziesz miał 50 Wampirzych Lordów, to ja będę miał ze 100 Wielkich Ogrów/ 120 Mistrzów Miecza i rozbudowaną w pełni całą armię Zamku Rycerza, lub dajmy na to Barbarzyńcy. Prawda jest taka, źe siedlisko Wampirów i jego ulepszenie, kupuje się zazwyczaj, jak mamy już spore zapasy w złocie i surowcach, bo zazwyczaj buduje się najpierw budynki jednostek w takiej kolejności:
- Wykopaliska [(to już jest w większości przypadków gotowe) Szkielety]
- Cmentarz (Zombi)
- Mauzoleum (Lisze)
- Laboratorium (Kościane Smoki)
- Piramida (Mumie)
- No i na końcu Wampiry i Wampirze Lordy

Zen-Aku - 2009-05-30 19:33:34

Magyar napisał:

Po primo, to nie tylko Wampiry i smoki moga poblokowac strzelcow, bo jest jeszcze "pare" innych bardzo szybkich jednostek, ktore rownie dobrze nadaja sie do blokowania wrogich strzelcow.

Ciekawe co... Zombie? Mumia? A może szkielet lub lisz? U nekromanty TYLKO wampir i smok skutecznie blokują strzelców, reszta musi na to poświęcić dużo więcej tur.

Magyar napisał:

Po secundo, to Mistrzowie Miecza wcale nie sa badziewni.

Są badziewni, z wampirami i minotaurami nie mają nawet cienia szans.

Magyar napisał:

I po tercio, jak Ty bedziesz mial 50 Wampirzych Lordow, to ja bede mial ze 100 Wielkich Ogrow/ 120 Mistrzow Miecza i rozbudowana w pelni cala Armie Zamku Rycerza

... która nie dorówna połowie armii Nekropolis. Poza zombie, nekromanta dominuje na każdym poziomie, a kościane smoki nie są zbyt drogie, przy czym paladynów jedzą bez trudu i są znacznie przydatniejsze od tych paladynów. Wampiry i tak się odradzają, poza tym powstrzymują kontratak, a przy każdym ataku wroga - kontratakują, wysysając życie i odradzając się.

Macielug - 2009-05-31 09:45:26

Nekromanta jest silny, ale my tu mówimy o jednostkach 4 poziomu. Mistrzowie miecza są średnio silni, a ogry za wolne. Taka prawda, że wampiry się najbardziej przydają, ale są za drogie. Lepiej se kupić kościane smoki niż wampiry za taką ceną. Z jednej strony jeden ma rację, z drugiej drugi. A nawet jak kościane smoki "zjedzą" paladynów to u rycerza zostanie jeszcze parę jednostek, które mogą se poradzić w bitwie. ;]

Zen-Aku - 2009-05-31 10:23:13

Nie poradzą sobie z kościanym smokiem, który w HoMM II wyjątkowo (jeszcze w IV też) nie jest słaby jak na 6. poziom i daje sobie radę ze słabeuszami w stylu paladynów i innych jednostek rycerza - żadna jednostka u rycerza nie może nawet powalczyć z kościanym smokiem, a jeśli wszystkie rzucą się na niego, to od czego są szkielety, mumie i wampiry? Wampiry są najlepsze, ich cena właśnie dlatego jest wysoka - jest to kwestia balansu.

Magyar - 2009-05-31 15:40:11

A ja bym nie powiedział, ze Krzyżowcy nie mają szans z Kościanymi Smokami, gdyż:
- Krzyżowcy mają większy przyrost.
- Krzyżowcy mają podwójny atak.
- Kościany Smok jest nieumarły.

Macielug - 2009-06-01 12:30:33

Magyar napisał:

A ja bym nie powiedzial, ze Krzyzowcy nie maja szans z Koscianymi Smokami, gdyz:
- Krzyzowcy maja wiekszy przyrost.
- Krzyzowcy maja podwojny atak.
- Kosciany Smok jest nieumarly.

No właśnie krzyżowcy wszystkim nieumarłym zadają wyższe obr. więc rycerz ma szanse z nekro. W ogóle jest czar święte słowo, który zadaje obrażenia tylko nieumarłym. Na nieumarłych nie działa błogosławieństwo. To wszystko się wyrównuje.

Zen-Aku - 2009-06-03 18:27:17

Jest też fala śmierci, która działa tylko na żywych, poza tym na żywych można rzucić klątwę, a na trupy nie. Rycerzyki może i zadają większe obrażenia trupom - ale tylko one, co nie zmienia faktu, że kościany smok jest po prostu jednostką silniejszą i lepszą - rycerzyka można potraktować czarami, bo reszta armii Rycerza to, w porównaniu do Nekromanty, śmiech na sali.

Mathias - 2013-01-08 02:40:54

Wampirzy Lordowie są świetni, aczkolwiek pod względem statystyk wcale nie przodują ;). Nie mniej głos na nie za skille.