lordpiorunow - 2007-03-25 10:13:50

O wrotaach zywiolow

Ja uwazam ze to miasto przekombinowane

Mathias - 2007-03-25 11:46:14

misto słabe i zrobione na odwal! Może jakby autorzy się postarali, miałoby więcej zwolenników. Jedyna dobra jedostka: Feniiks.

lordpiorunow - 2007-03-25 12:03:16

zyw magii tez niczego sobie
to maisto jest pod armageddon(fenix,zyw magii,zyw energii)

Wrota są miastem przesyconym magią. Dzięki niej bohaterowie przynależni do tego miasta (Planeswalker i Elementalist) zaopatrywani są w jednostki utworzone z sił wszystkich żywiołów, a także z samej magii. Każda ulepszona jednostka ma także swoistą zdolność magiczną (rzucanie czaru lub odporność na nie), a po zbudowaniu w mieście Grala bohater je odwiedzający może nauczyć się wszystkich czarów. Rzeczą charakterystyczną jest również większy niż gdziekolwiek indziej przyrost jednostek VII poziomu - wynosi on 4, co zdecydowanie wzmacnia siłę wojska tego miasta.

Anael - 2007-04-11 01:53:54

Miasto słabe ale wygląda bajecznie i muzyczka dobra a i uniwersytet jest przydatny ale tylko na początku...

Mathias - 2007-04-11 10:54:03

Wow! I to jest to, co najbardziej lubię! Różnorodność zdań :D Ja uwaŻAM, ŻE GRAFA JEST BEZNADZIEJNA, A MÓJ PIĘCIOLETNI BRAT MUZY SIĘ STRASZNUIE BOI. A JEDNAK INNI UWIEBIAJĄ TEN WYGLĄD. Sorka, Caps Lock mi się włączył.

lordpiorunow - 2007-04-11 13:25:37

twoj brat sie boi???

ja wogole nie slucham muzyki z gry tylko puszczam swoja

ogolnie miasto jakiest akie :/

Mathias - 2007-04-11 13:27:07

mojego brata skręca, gdy tylko ją słyszy. Tak samo boi się much i innych bzykaczy :D Ja chyba też se wezme instalnę własną.

SlowiQ - 2007-07-11 02:18:27

Wg. mnie, jedno z najlepszych miast, jeśli nie najlepsze :)

Mathias - 2007-07-11 13:45:50

No cóż, Feniksy, Żyw. Magii i Burzy są dobre, ale reszta nie! Graal, fakt, imponujący! Uniwersytet też się przydaje. Ale reszta bajecznie zepsuta!

matej64 - 2007-09-08 13:18:27

według mnie dobry zamek najlepszy razem z fortecą jednostki dobre duży przyrost przede wszystkim feniksy maja duży przyrost jak na jednostki 7 poziomu co mi sie nie podoba to żywiołak magii gdy atakuje wygląda jak pedofil ze sie tak wyraze

Asiņains - 2007-12-28 21:11:55

zamek beznadziejny . jednopstki do śmieci sie nadają. jak ocena to : 3/10

adam68 - 2007-12-29 10:42:25

jak dla mnie najlepszym jego plusem jest to że kiedy tam wybudujemy Grala będziemy znali wszystkie zaklęcia po za tym nic ciekawego w tym zamku nie widze stwory są bardzo słabe dlatego 3,5/10

Mathias - 2007-12-29 10:50:18

Jak oceny, to i ja: wcześniej już podawałem moje zdanie, teraz tylko ocena: 2/10

Asiņains - 2007-12-30 10:42:19

:p napewno dałeś 2/10 za kolory :p

Baron - 2008-09-09 19:22:05

Bardzo lubie to miasto.Chyba za ten klimat.I tez zywioly fajnie wygladaja.
Wada sa bardzo slabe rusalki.Za to 2 poziom jest strasznie silny.Szczegolnie zywiolaki burzy.
Ulepszenia do strzelania sa dopiero na drugim z prostego powodu.To miasto bylo dopiero w dodatku Armagedon.
A postacie zywiolow byly od poczatku i mialy okreslone parametry.I tam ani strzelaly ani lataly.Tak wiec mogly strzelac i latac po ulepszeniu.
Ewidentna pomylka sa kolesie w czarnych plaszczach nie pasujacy do klimatu.Feniksow jest duzo bo az 4 atakuja 2 pola i maja 200 zdrowia.7 poziom zamku tylko 250 a sa 2.Natomiast powstawanie z popiolow nic nie daje bo trzeba stracic je wszystkie.A jak ktos traci wszystkie Feniksy to juz raczej przegrywa ;O)))).
Mimo to swietny klimat i przyjemne miasto.Trzeba tylko koniecznie ulepszyc te zywiolaki a to nie jest drogie.Na poczatku koniecznie trzeba miec zywiolaki burzy.I z rusalkami mozna atakowac miasto wroga w 1 tygodniu.

Zen-Aku - 2008-09-09 22:15:52

1. Badziewny klimat,
2. Denne jednostki,
3. Feniksy przypominają kury na pasztet,
4. Denna muzyka,
5. Denni bohaterowie,
6. Żywiołaki burzy są za silne,
7. Kur jest za dużo,
8. Rusałek jest za dużo,
9. Grall jest do niczego, bo zanim go zdobędziemy, to i tak znamy większość czarów,
10. Wygląd... To coś pokazuje totalne bezguście grafika. Takiego kiczowatego wyglądu nie widziałem już dłuuugo w grach.

10 powodów, dla których nienawidzę tego pseudomiasta, a ocena może być jedna - 0/10 Dziękuję za uwagę.

Dlaczego? Jaki powód mieli autorzy, żeby pchać się z tym pseudomiastem do gry? Gra tym niby-miastem jest łatwiejsza niż gra Nekro, co nie powinno mieć miejsca, bo Nekro gra się aż za łatwo - gra WŻ to zabawa dla pięciolatków, którzy uwielbiają mieć zapewnione zwycięstwo. Poza tym tak kiczowatego wyglądu miasta i jednostek nie mogę znieść.

Mutare - 2008-09-10 22:10:55

Słabe, ale ładnie zrobione oraz ma ZARĄBISTEGO GRAALA! Na wrotach mi się super grało, chociaż to też zależy bo zazwyczaj jak ja chciałam zagrać na wrotach to dawałam żeby przeciwnik też miał :P

Zen-Aku - 2008-09-10 22:27:57

Słabe? Ciszyłbym się, gdyby tak było, ale WŻ jest mocno przesadzone. Grall - zanim go zdobędziemy (gralla zdobywamy późno) znamy już prawie wszystkie czary, więc jest on zbędny, poza tym wygląda jakby był robiony w paincie, kilka kolorowych kreseczek i gotowe... Już ja bym zrobił ładniejszego we wspomnianym paincie.

Magyar - 2008-11-30 12:08:54

Wrota Zywiolow, to jedno z trzech, moich ulubionych miast w grze. Jest tanie, i blyskawicznie sie je rozbudowuje, a jednostki tez niczego sobie.

Macielug - 2008-11-30 13:22:03

Ja też b. lubię te miasto. Podobają mi się jednostki, a najbardziej żywiołak umysłu. :|

Magyar - 2008-11-30 14:07:20

A mi najbardziej w tym miescie podoba sie taki "dziwnie spokojny" klimat i Zywiolak Magii.

Eleazar - 2008-11-30 14:43:49

Ja lubię to miasto, ale coś mi w nim nie pasuje. Poza tym jest OK ;) Wg mnie troszkę zbyt wielka populacja...

Nerevan - 2008-11-30 16:59:05

Mi całkowicie, ale to CAŁKOWICIE nie odpowiada klimat WŻ... Taki jakiś... eee... nijaki, lekko tajemniczy się wydaje, ale ta muzyczka z tła zawsze mnie dobija (nie wiem czemu- zdarzało się, że głośniki wyciszałem, jak leciała :lol: ).

Macielug - 2008-11-30 21:11:20

Nerevan napisał:

a ta muzyczka z tła zawsze mnie dobija (nie wiem czemu- zdarzało się, że głośniki wyciszałem, jak leciała :lol: ).

Ja właśnie, lubię tą muzyczkę, taka spokojna i... :o

Magyar - 2008-11-30 23:03:59

No i wlasnie na tym polega fenomen klimatu Wrot Zywiolow, bo jest taki ten klimat i muzyka.... tak spokojne, ze az za spokojne (ale nie przesadzone), a co za tym idzie - tajemnicze.

Nerevan - 2008-12-01 16:07:41

Ja właśnie, lubię tą muzyczkę, taka spokojna i...

I wkurzająca. :) Ale to tylko moje zdanie, mi ta muza zupełnie nie podchodzi- wręcz przeciwnie. Kwestia gustu ;) . Wrota Żywiołów albo się kocha albo nienawidzi- ciężko być wobec nich neutralnym.

Macielug - 2008-12-02 17:43:22

Nerevan napisał:

Wrota Żywiołów albo się kocha albo nienawidzi- ciężko być wobec nich neutralnym.

No naprawdę ciężko. ;)
To chyba ja je kocham .:)

Zen-Aku - 2008-12-02 22:33:19

A ja nienawidzę i bynajmniej nie zamierzam polubić, bo nie znoszę widoku takiego kiczu. Osobiście gdy zdarzy mi się to-to podbić, to buduję tylko to, co ma generować dochód. Resztę zostawiam, nie rekrutuję jednostek, nie buduję gildii - po prostu stoi, a ewentualnie odbijać, gdy wróg zdobędzie? Też nie odbijam. Niech komp sam się zajmuje najgorszym miastem w grze pod względem klimatu.

Eleazar - 2008-12-05 20:33:54

:lol: muzyczka mnie dobija, ale każdy ma inne zdanie.

Czasami gram WŻ, nie jestem ani za ani przeciw, neutralne miast, chociaż wielu uważa za najgorsze :D

Macielug - 2008-12-05 21:25:09

Ja, np. nie uważam ich za najgorsze miasta, a nawet dobre są według mnie, ale każdy ma inne zdanie. :lol:

Eleazar - 2009-01-02 13:19:23

Może i dobre, ale Nimfy to lekka przesada: Nie dość, że chyba najgorsze ze swojego poziomu, to jeszcze przyrost 50, czy to nie za duży +? Albo Feniksy?

Zen-Aku - 2009-01-02 13:23:36

Za duży. To jest to samo, co nekromancja prawie, daje zdecydowanie za dużą przewagę, dlatego przyrost feniksów jest najczęściej ograniczany do 2, wtedy jest ok. (Co nie zmienia faktu, że ja tego miasta nienawidzę i nie zamierzam nim nigdy grać, jako startowym).

Eleazar - 2009-01-02 13:40:18

Koragg napisał:

dlatego przyrost feniksów jest najczęściej ograniczany do 2

Że co? Przyrost jest +4...
Koragg, przewagi WŻ nie daje w ogóle, tylko po prostu zbyt łatwo jest zebrać średniej siły armię ;)

Magyar - 2009-01-02 14:23:45

Zgadzam sie z Hiradorem, ze przyrost Feniksow (+4) nie daje Wrotom Zywiolow przewagi, bo reszta jednostek z tego miasta (poza Zyw. Burzy) jest gorsza od jednostek z innych miast. A wedlug mnie to lepsze jest miec 20 Czarnych Smokow/Archaniolow i inne jednostki jednostki z danych miast, niz 40 Feniksow i jednostki z Wrot.

Zen-Aku - 2009-01-02 14:25:34

Są pliki, które ograniczają przyrost feniksów do 2, tak jak powinno być. Upiornych smoków nie ma 4 na tydzień, więc dlaczego feniksów ma być tyle? Całe szczęście, że przyrost feniksów jest ograniczany.

Eleazar - 2009-01-02 14:27:55

No pewnie, że lepiej jest mieć! Zdecydowanie wygra 20 Czarnych smoków! Mają wytrzymałość 300, a Feniksy 200. Do tego dochodzą możliwości ataku i obrony, gdzie wygrywa... Czarny Smok. Do tego o wiele więcej obrażeń zadaje Czarny Smok. Ale niestety, Feniks ma szybkość 21, a Czarny Smok "tylko" 15. Ale to nie zmienia faktu, ze Czarny Smok wygra ;)

PS. Użyłem Czarnego Smoka dla przykładu!

Magyar - 2009-01-02 14:30:19

Koragg, dlatego nie ma w Nekropolis przyrostu Smokow Cienia +4, bo Nekro ma: Arcylisze (atak chmurka), Wladca Mroku (potega) i Wampirzych Lordow.

Zen-Aku - 2009-01-02 14:37:50

Ale upiorne smoki są słabymi jednostkami, więc też powinno być 4. Najlepiej niech wszystkich jednostek 7 poziomu będzie 4, skoro feniksów ma tyle być. Nie ma różnic, ma być uczciwie. Albo wszędzie 2, albo wszędzie 4.

Magyar - 2009-01-02 14:39:32

Ale poza tymi Feniksami i Zywiolakami Burzy, to reszta jednostek w tym miescie jest do d.... A Nekro ma wiele poteznych jednostek i inne miasta tez maja taka sytuacje.

Eleazar - 2009-01-02 14:40:29

Koragg, pliki mówisz? Znaczy... Takie pliki zawarte w mapie?
A co do Nekro, Smoki nie mają przyrostu, bo po co, skoro i tak są słabe? Skoro Feniksów jest +4, a są słabe, to po co ma być Smoków +4, skoro tez są słabe?

Zen-Aku - 2009-01-02 14:41:35

Nekro też ma jednostki słabe, zombie, zjawy i upiorne smoki najlepsze nie są. Twierdza też ma dużo słabych jednostek. Nie uznaję 4 feniksów i nigdy nie uznam.

Eleazar - 2009-01-03 23:04:15

No niestety, każde miasto maj swoje dobre i słabe strony, podobnie WŻ. Co z tego, że Feniksów jest +4, jak po jakimś czasie możesz zyskać sporą armię. Jakbyś miał grać tylko i wyłącznie WŻ, to prędzej byś zwymiotował*, niż zaprzeczył, że po jakimś czasie z Feniksów jest dobra armia :D

*
To przenośnia ;)

Rozbójnik - 2009-03-08 17:46:44

Wrota Żywiołów są zamkiem świetnym. Mają doskonały start, dzięki rusałkom i żyw burzy już w 1 tygodniu bez problemu można zabić masy silnych potworków, jeśli te są wystarczająco wolne. Daje to ostrego kopa. Grając Lacusem mamy zapewnioną łatwość ubijania jednostek strzelających o szybkości mniejszej niż 9, zaś jeśli wybierzemy Monere to logistycznie możemy przemieszczać się po mapie niezmiernie szybko. Rusałki są szybkie, więc wtedy poboczne bolki też szybko się poruszają i można ładne łańcuszki robić.

Magyar - 2009-03-15 17:06:00

Ja mam mieszane uczucia, jezeli chodzi o Wrota Zywiolow, bo:
- Jezeli nie akceptuje sie zwiekszonego przyrostu Feniksow, to wtedy to miasto
nie ma szans na nawiazanie rownej walki z innymi miastami
- jezeli akceptuje sie zwiekszony przyrost Feniksow, to sie gra zbyt latwo i gra nie
sprawia przyjemnosci
Jest to miasto bardzo magiczne itp. Bohaterowie tez do najlepszych w grze nie naleza,
no moze Monere....
Jezeli mam ocenic miasto Wrota Zywiolow w skali 1-10, to bym dal.... 6 (no co najwyzej 6.5).

Rozbójnik - 2009-03-15 17:10:56

Magyar napisał:

- Jezeli nie akceptuje sie zwiekszonego przyrostu Feniksow, to wtedy to miasto
nie ma szans na nawiazanie rownej walki z innymi miastami

A chcesz zagrać? :) Najlepiej na balance PC M, bo tam nawet ze zmniejszonym przyrostem WŻ ma sporą przewagę nad pozostałymi miastami.

Magyar - 2009-03-15 17:14:15

Rozbójnik napisał:

Magyar napisał:

- Jezeli nie akceptuje sie zwiekszonego przyrostu Feniksow, to wtedy to miasto
nie ma szans na nawiazanie rownej walki z innymi miastami

A chcesz zagrać? :) Najlepiej na balance PC M, bo tam nawet ze zmniejszonym przyrostem WŻ ma sporą przewagę nad pozostałymi miastami.

Po pierwsze primo, nie moge grac niestety przez neta, a po drugie primo, to OK, Wrota maja szanse, ale gra sie "nie za fajnie". :P ;) Do mnie to miasto nie przemawia - Liczy sie TYLKO Zamek (i ew. Bastion ;) ) i to jest to :P .

Mathias - 2009-03-15 20:01:10

Ostatnio pograłem sobie tym miastem. Chciałem spróbować się przekonać, zobaczyć dobre strony i wiecie co - mam jeszcze gorsze zdanie o nim. Ci pożal się Boże bohaterowie są najgorsi, jakich kiedykolwiek widziałem. A jednostki? Nimfa to żal, sory, ale 3 punkty HP, małe staty mówią same za siebie. Nawet powstrzymywanie kontry i latanie nie naprawi jej sytuacji. Kolejne żyw. burzy - przyznam, że niezłe, ale żałosny przyrost. Lvl 2 ma taki sam przyrost jak lvl 3? Co jest grane? Zyw. lodu średnie. Potem dwie tragiczne jednostki: ogień i ziemia. Nie chce mi się o nich wiele mówić. Następnie żyw. magii - to jednostka, która jest dla mnie denna, ale jak się ją dobrze wykorzysta, to możemy coś wyłuskać(w przeciwieństwie do ognia i ziemi). Ostatni - fenix. Niezły, przyjemny, wyglądem przypominający kurczaka. Ale staty ma średnie(nie uznaję przyrostu +4).

Magyar - 2009-04-06 12:46:00

Wrota Zywiolow
Jako, ze w glownej mierze o Wrotach Zywiolow swiadczy sila tego miasta, ocenie teraz
jednostki z Wrot Zywiolow, w skali 1-10, a wiec tak:
Dradia - 5 (Powstrzymuje kontratak, lata, jest szybka, lecz 2 punkty HP, to za malo)
Zywiolak Burzy - 8.5 (Wszystko super, tylko ta cena.... ale nic nie ma na swiecie za
darmo i za jakosc trzeb bulic :P )
Zywiolak Lodu - 7 (jednostka dobra, dosc wytrzymala, strzela - stanowi cenne wsparcie
dla innych jendostek z Wrot Zywiolow)
Zywiolak Energii - 6 (niczym nie zachwyca, poza tym jest dosc szybka jednostka i lata)
Zywiolak Magmy - 4.5 (nie zasluguje na wysoka cene, gdyz co prawda ma sporo HP, lecz
jest tak powolna jednostka, ze jak dotrze do centrum bitwy, to juz jest zazwyczaj "po ptokach")
Zywiolak Magii - 8 (jednostka dosc szybka [jak na piechote], odpornosc na wszelka magie,
atak wszystkich dookola i powstrzymywanie kontrataku, czynia te jednostke bardzo przydatna
w walce - jest to jedna z glownych jednostek Wrot Zywiolow, uzywanyc w walce, dobrze
poprowadzeni Z. Magii, moga wiele zdzialac)
Feniks - 7 (juz sam fakt, ze jest to najszybsza jendostka w grze, sprawia ze jest to jednostka
bardzo przydatna, ponadto Feniksy posiadaja kilka naprawde dobrych umiejetnosci, takich jak:
odradzanie sie, odpornosc na magie ognia, czy zioniecie - wszystkie te czynniki + wiekszy
przyrost, sprawiaja, ze to wlasnie Feniks stanowi o potedze Wrot Zywiolow)

Sauron - 2009-04-06 18:35:17

1. Rusałka ma duży przyrost i powstrzymuje kontrę, co może się przydać. Niestety dość łatwo giną.
2. Żywiołak burzy jest godny uznania. Dobre staty, strzela, szybki, więc ma wysoką inicjatywę, ale troszkę kosztuje i przyrost nieco za mały.
3. Żywiołak lodu jest odporny i strzela. Nie jest w czołówce poziomu, ale się przydaje.
4. Energia jest szybka i lata, poza tym nic specjalnego.
5. Magma przypomina enta, też jest wolna i ma dobrą ilość HP, ma odporność, ale jest raczej średni.
6. Żyw. magii to już wyższa liga. Rani kilka jednostek naraz, dobre dmg i HP i całkiem szybki. Dobra rzecz.
7. Feniks jest nieco kontrowersyjny. Lata, zieje ogniem, szybki. Jego wysoki przyrost jest pewnie po to, by wyrównać słabe poziomy 4. i 5.

Zen-Aku - 2009-04-06 19:15:18

Sauron napisał:

5. Magma przypomina enta, też jest wolna i ma dobrą ilość HP, ma odporność, ale jest raczej średni.

Jest średni... jak na warunki poziomu 4., nie 5. Na 5. poziomie jest to najgorsze możliwe badziewie, dość powiedzieć, że minotaur jest od tego dwa razy lepszy (ptak zresztą też robi z magmą co chce). Jedyny "plus" magmy to odp. na spojrzenie gorgon, co i tak nic nie zmienia, bo gorgona nawet nie musi mieć spojrzenia, żeby rozłożyć magmę na łopatki.

Sauron napisał:

6. Żyw. magii to już wyższa liga.

Powiedz to czarnym rycerzom i nagom.

Sauron napisał:

2. Żywiołak burzy jest godny uznania. Dobre staty, strzela, szybki, więc ma wysoką inicjatywę, ale troszkę kosztuje i przyrost nieco za mały.

Całe szczęście, że ma mały przyrost...

Mathias - 2009-04-06 19:39:30

Sauronie:
1. I to największy problem. Wprawdzie można nią nieźle manewrować, jednak w większych bitwach nie za bardzo się przydają(tylko do blokowania strzelców na króciutką chwilę - jeden cios halabardników i dead na miejscu).
2. Zgadzam się. Jednak ich przyrost psuje wszystko i mogą trafić najwyżej nieco powyżej środka tabeli 1 poz.
3. Zgadzam się całkowicie.
4. Tu również. Zywiołak Ognia jest najsłabszy na poziomie.
5. Tak, ta jednostka jest podobna do enta. I obydwie są niepraktyczne, nieprzydatne i beznadziejne. Ent jeszcze może się wybronić z ost. pozycji dzięki wysokiej liczbie HP. Ale magma - bez szans. Najgorsza na poziomie (zauważ, że to już druga taka jednostka w tym mieście).
6. Czy wyższa liga? Dość dobry, ale Czarny Rycerz, Czempion, Naga do gniotą. Wg mnie to jednostka średnia, w wielu przypadkach może nam nieźle pomóc.
7. Osobiście zastanawiam się, czy uznawać przyrost, czy nie. Jeśli tak, fenix byłby nieuczciwie najlepszy na poziomie. Jeśli nie - najgorszy. Generalnie - jako jednostka - słaby.

Rozbójnik - 2009-04-07 15:26:42

Poziomy 1-3 to we wrotach najlepszy mix ze wszystkich miast. O tym jak doskonałą jednostką jest rusałka nie chcę się powtarzać, oporni póki się na własnej skórze nie przekonają, nie zrozumieją. Burze nawet ze swoim przyrostem odsadzają każdą inną jednostkę 2 poziomu. Lód też bardzo dobry (czyt. najlepszy na poziomie, na styk z gryfem), przecież jest lepszy od oczek, a ileż to razy widziałem opinie, że oczko jest na podium 3 poziomu. Fakty mówią za siebie, niechęć do WŻ wielu osobom nie pozwala dostrzec realnej siły tego miasta.

Sauron - 2009-04-07 18:25:25

Zen-Aku, nie mówię, że żyw. magii to nie wiadomo co, po prostu nie jest badziewny, często się przydaje, co odbija go od dna.
Rusałki są dobre, ale łatwo je wykruszyć byle czym, przez co są opinie, że są słabe.

Zen-Aku - 2009-04-07 18:35:17

Tyle, że ta "wyższa liga" jest lepsza tylko od cyklopa, wiwerny i chimery, co niczym zachwycającym nie jest. O czarnych rycerzach i nagach nie ma co wspominać, bo psych nie ma do nich zupełnie żadnego startu, czempioni są wyraźnie lepsi, jednorożce już nieco mniej, ale nadal są górą, z kolei ifryty może siłowo nie są lepsze, ale mają znacznie lepszą szybkość, przez co są użyteczniejsze.

Demigorgona - 2009-07-09 14:39:17

Jedyne plusy to dwaj strzelcy (choć tylko ulepszeni) i Feniksy.
Przeciętne.

Olórin - 2009-11-30 20:19:53

Troche się temat zakurzył, więc trzeba odświeżyć

JEDNOSTKI:
rusałka,burza, lód i feniks (po części także umysł), są dobrymi jednostkami.Rusałka jest najszybsza na swoim poziomie, a powstrzymywanie kontry jest bezcenne.Feniks jest najszybszy w całej grze, więc zawsze daje pierwszy ruch(wystarczy haste i rusałka, feniks i żywiołak energii są przy wrogu).
Magma to dno i nic tego nie zmieni.
Energia jest praktycznie identyczna jak pegaz(przynajmniej zablokuje)
Lód jest jedną z lepszych jednostek na swoim poziomie.
Umysł może nie jest jakiś super silny, ale atak do okoła jest strasznie użyteczny,a odporność na magie po części podciąga te jednostke.

Gildia magów jest na 5 poziomie i może trafić praktycznie na wszystko, nie ma magii dominującej.

Magiczna uczelnia to bajer, który daje niesamowitego kopa (4 magie, a wybór i liczba dowolna)

Grall- Ogólnie dobry, ale szału nie ma.Ja osobiście wole gralla z fortecy.

Bohaterowie ogólnie mocni, bo w większości zaczynają z jakąś magią.

Jak na mój gust troszke zbyt bajkowy klimat, ale to tylko moje zdanie.

Ogólnie miasto to jest wymagające jako przeciwnik ;)

7.5/10

Thunderbird - 2010-01-03 13:56:22

rusałka-najsłabsza jednostka 1 poz.    zyw. Energi-nie taki zły,   Feniks-jest dobry poniewaz jego przyrost to 4 i gdy zginie odradza sie co jest bardzo przydatne.Bohaterowie hmm jak dla mnie słabi :/, Wrota zywiołów wraz z inferno(Przepraszam wszystkich którzy uwazają inaczej) są dla mnie najsłabszymi zamkami w heroesie

GiBoN - 2010-01-03 14:03:24

Ja tez nie przepadam za wz,ze wzgledu na zbyt bajkowy klimat,ale rusalka ma olbrzymi potencjal,wraz z burza i lodem wymiata.Zyw.energii to szajs tak jak pegaz,przynajmniej moze przyblokowac,magma -na smietnik,a fenix raczej szalu nie robi...a no i zywiolak magii jest raczej przecietny-niezle dmg i skille bardzo dobre,szybkosc tez w miare...Magowie w wz sa najlepsi ze wszystkich miast i ogolnie bohaterowie tez niezli,np. Lacus,czy Monere(o ile dobrze pamietam...)

Olórin - 2010-01-03 14:07:51

Thunderbird- wskaż mi inną jednostkę, po za diabłem, która może rozwalać kloce takie jak golem, ent, czy krasnal i wychodzić z tego bez strat,gdy te jednostki mają znaczną przewagę liczebną, bo chyba tylko rusałka to potrafi.

Na 1 poziomie najsłabszy jest chochlik :)

Żywiołak energii po za szybkością nie ma praktycznie nic, choć czasem się faktycznie przydaje ;)

Oj wrota tak samo jak inferno słabe nie są, ale to się trzeba przekonać na własnej skórze. Dopóki nie zobaczyłem jaką siłę dają na start żywiołaki burzy w WŻ, czy farmienie w inferno, myślałem podobnie. Ale ogólnie średnio mi te miasta podchodzą, a inferno to gram tragicznie :D

Feniks, po za przyrostem na jeszcze jedną ważną cechę- zawsze gwarantuje nam 1 ruch a to dużo daje, że o odradzaniu nie wspomnę (na start przeciwnik ma 50 feniksów, zostają mu 2, zabijasz je i pojawia się 5, troszkę to wnerwia) ;)

Thunderbird - 2010-01-03 14:07:57

Rusałka jak dla mnie to najgorsze co moze byc... Bardzo małe HP, DMG tez do bani... Wolałbym oddział Troglodytów niz armie rusałek...

Viewer - 2010-01-03 16:24:42

Widać, że nie doświadczony. Z duchem opresji mając oddział Rusałek i walcząc z klocowatymi [wolnymi] jednostkami NIEstrzelającymi po prostu dajemy Czekaj, tura mija, podchodzimy, walimy, powstrzymujemy kontrę, uciekamy, podchodzimy itd., taki Krasnal czy Golem czy Zombi nic nie może zrobić. Może i jest to nieco czasochłonne, ale wychodzimy z tego bez strat.

Thunderbird - 2010-01-03 16:34:11

Viewer masz racje jestem niedoswiadczony w grze WŻ... Grąłem tym zamkiem tylko dwa razy wiec nie znam sie na tamtejszych jednostkach

Crassus11 - 2010-01-05 08:51:45

W WŻ podoba mi się rusałka, burza i ptaszek. Rusałką możemy nieźle narobić szkód. Burza to znakomity strzelec. Ptaszek najszybszy i zawsze mamy ten 1 ruch :]

Elektra - 2010-01-08 20:32:10

WŻ dla początkujących (lub tych co nie mieli dodatku) to wieki przełom dostać jednostkę. Ja kiedyś kiedy nie miałam Złotej Edycji Heroes III to się przeraziłam gdy zobaczyłam bohatera z WŻ. Odrazu zwiewałam do zamku. Później gdy się przyzwyczaiłam do tego dodatku pomyślałam że WŻ tu d**a.

GiBoN - 2010-01-08 22:37:35

Tak pomyslalas,ale tak nie jest,WZ jest miastem,ktore w niczym nie odstaje od innych,lecz trzeba umiec nim grac...

Elektra - 2010-01-09 11:04:15

Może nie jest tak bardzo słabe ale ja nie umiem nim grać i piszę że jest głupie. Może ktoś ma inne zdanie o nim ale ja go nie lubie.

GiBoN - 2010-01-09 11:32:48

Ale piszac,ze miasto jest slabe tylko dlatego, ze sie go nie lubi tuszuje sie fakty ;p.

Elektra - 2010-01-09 14:34:33

Nie lubię bo jest słabe. Proste. I logiczne. Oczywiście dla mnie jest słabe.

Viewer - 2010-01-09 17:02:39

Sęk w tym, że jest mocne ;P
Ale każdy ma swoją ocenę, chociaż obiektywnie to każdy musi przyznać, że do słabych WŻ nie należy..

Olórin - 2010-01-09 17:29:36

Każde miasto jest mocne, tylko wymaga innego stylu gry, bo np. zamkiem nie da się grać tak jak necro itp.

WŻ ma ten duży plus, że zawsze ma 1 ruch podczas bitwy i ma bardzo duży zasięg bohaterów na mapie. Magia też stoi tam na bardzo wysokim poziomie.
Ma też jeden z najlepszych zestawów startowych w grze ;)

Bos18 - 2010-01-16 11:04:24

Dokładnie tylko bardzo mnie boli walka z utopiami tym miastem... ma ktos jakas strategie zeby nie tracic za duzo nawet rusalek na utopie nie biore bo szkoda ale poza tym prosze o jakies techniki

GiBoN - 2010-01-16 13:39:21

Czy przypadkiem nie mozna uzyc zywiolakow magii podobnie jak hydr,ewentualnie z wsparciem?...

altaeir - 2010-01-16 13:59:21

Nie można. Jak smoki zaczną uderzać w pewnym momencie hydre to ta przeżyje i ją wyleczysz, z magie tego nie zrobisz bo nie da się jej leczyć i ma mało hp. Nie założysz tez na nią blessa ani tarczy.

Bos18 - 2010-01-16 15:24:44

dokładnie hydra na upie ma 250hp a magia nadal te 80 i latwo stracic ze 2 a gdy hydrze zadadza 160 to ona nadal zyje... to ja ponawiam pytanie ma ktos jakas strategie zeby zrobic utopie  w 4 tyg z malymi stratami tym miastem liczac ze trafimy np 3 czarnuchy

GiBoN - 2010-01-16 19:03:09

Dlatego mowilem,ze nie sam,zeby miec przynete,wtedy zywiolak moze atakowac,a miesa armatniego nie brakuje w WZ(magma,czy energia)...

Bos18 - 2010-01-17 09:45:30

przy dobfrych statch szkoda marnowac tego miesa bo tak naprawde to wszystko oprcz wody i powietrza to mieso armatnie i ja bym sie tak nie rzucal... jedynym rozwiazaniem jest chyba budowanie db w innych miastach

altaeir - 2010-01-17 10:59:11

Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest nie grać confem na mapach z utopiami, gdzie ma się mega staty bo conflux jest bardzo kruchy i nie za bardzo wyskoczy do fb przeciwko Cragowi/Tazarowi który ma kulkę lub płaszcz.

Baron - 2012-05-12 23:36:24

To miasto to znakomity pomysl . Jedno z moich ulubionych . Glowna zmiane jaka bym wprowadzil to przyrost feniksow do 2 ALE w zamian gdy polegna moga sie odrodzic w 100 % a nie w bezsensownych 25 % . Jak polegna drugi raz to juz koniec definitywny . Oczywiscie jak polegnie ich 50 % podczas bitwy to po bitwie odradzaja sie do 100 % .Chyba ze za drugim razem po odrodzeniu polegnie ich 50 % wtedy juz tylko 50 % ich zostaje . Po tej zmianie wszystko bylo by perfekcyjne! yikes)))

Xeno - 2012-05-12 23:49:44

Jak zwykle głupoty gadasz. Z twoimi "ulepszeniami" to miasto byłoby nie do pokonania...

Jest plik od liczby feniksów.

Mathias - 2012-05-13 00:39:44

Siłowo trzecie na poziomie, faktycznie jedno z najlepszych miast w grze. Wg mnie biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności razem z Zamkiem wiedzie prym w świecie HoM&M. Całkiem dobrzy bohaterowie, duży poziom zaawansowania i ukierunkowania magicznego, ciekawe jednostki, graal bardzo dobry. Gdybym miał wymienic minusy, to byłyby to na pewno kiepskie niektóre poziomy (ziemia/magma, ogień/energia) i fakt, że nieulepszona armia Wrót nie ma ani jednego strzelca. W kwestii czysto estetycznych uważam Wrota za najgorzej wykonane miasto w grze, chociaż sama koncepcja wzbudza we mnie pozytywne emocje.

Xeno - 2012-05-13 00:42:12

Mathias wytłumacz mi jakie ty działania matematyczne robisz, skoro one w praktyce idą do piachu.

Mathias - 2012-05-13 00:44:29

Podobne do tych z Bekalogu.

Baron - 2012-05-13 00:45:23

Nie chodzi tylko o redukcje feniksow do 2 ale zeby mi sie w 100 % raz odradzaly . Jesli ma ich liczba spasc do 2 i tylko tyle to bez sensu . To miasto robi sie najgorsze w grze i nie ma szans .
Co do mankamentow to dlatego nieulepszone nie strzelaja ze pojawily sie juz wczesniej i nie strzelaly a dopiero w dodatku znalazly sie w miescie . Ale jedno takie miasto moze byc - bez przesady !

GiBoN - 2012-05-13 00:48:02

Jest silne, ma solidnych strzelców,świetne ruchałki na neutrali, żyw. magii z bardzo mocnymi skillami i fenixy, które są 7. lvlem pełną gębą. Co do takiego odradzania to z Xenem mówiliśmy o tym- odrodzony w pełni 7. lvl w środku walki, lub tym bardziej pod koniec je niedobitki armii na śniadanie. Bohaterowie też solidni, nagowie jedni z najlepszych i dość tanio. Gdzie Ty widzisz tą słabość?

Mathias - 2012-05-13 00:48:33

Nie rozumiem Twojej koncepcji odradzania, Baronie. Mógłby ją ktoś przetłumaczyc na bardziej polski polski?

A WŻ bez fenixów x4 se poradzi.  Może nie będzie TOP1/2/3, ale na pewno nie odstanie od reszty.

GiBoN - 2012-05-13 00:49:05

Przetłumaczyłem wyżej Mati, wiem, to nadal bez sensu...

Xeno - 2012-05-13 00:49:34

Baronowi chodzi o to, by ich przyrost był zredukowany do 2, a za to po zabiciu oddziału 100% lub 50% się odradzało, a nie tak jak teraz każdy feniks ma 20% szans na odrodzenie.

Z resztą 4 feniksy to przesada tak jak ich 100% odradzanie. Te miasto ma taką specyfikę, że feniksy dają pierwszy ruch i są dodatkiem do armii jak w przypadku necro smoki.

Baron - 2012-05-13 00:55:34

To bardzo proste ...
Przeciwnik elimnuje ci feniksy .
Np masz 4 .
Odradza sie 1 .
Gdy znow go pokonaja .
Masz 0 .
Bez sensu bo kto by tracil 4 aby miec 1 .
Dobrze byloby tak :
Masz 2
Tracisz je
Odradzaja sie 2 .
Znowu je tracisz .
Teraz juz masz 0 . Nie odradzaja sie.
Albo tracisz 1.
Zostaje 1 .
Ale po bitwie masz 2 bo sie odrodzil ten ktory polegl.
Wtedy byloby SUPER ! Feniksy by sie odradzaly jak w mitologii a przyrost bylby 2 .

GiBoN - 2012-05-13 00:56:36

Może graj po prostu na kodach i też będzie super...

Xeno - 2012-05-13 00:58:10

On po prostu sobie nie zdaje sprawy z tego, że to tak jakby mieć za darmo drugie tyle feniksów co się posiada.
WŻ byłoby wtedy praktycznie nie pokonane.

Sauron - 2012-05-13 01:00:57

Za dużo tych feniksów, jak na koniec bitwy. One mają na tyle przyzwoite staty, że nie potrzebują takiego odradzania.

Xeno - 2012-05-13 01:02:46

Dla mnie i tak w środku bitwy czy na końcu kilka feniksów to sporo HP do ubicia i w końcu to jest 7lvl.

GiBoN - 2012-05-13 01:04:50

Dokładnie, wysokie statystyki, konkretne skille to jednak dużo.

Baron - 2012-05-13 01:08:26

Absurd . Przeciez jest ich 4 . Jak moglo by byc ich wiecej gdyby przyrost byl 2 a w 100 % sie odradzaly . Zastanowcie sie najpierw zanim zaczniecie atakowac .
To co mowie jest znakomite i logiczne tylko musicie to zrozumiec . Feniksy musza sie odradzac bo taka jest mitologia ! Feniksy bez odradzania to bzdura .

GiBoN - 2012-05-13 01:10:28

Ależ odradzają się. My gramy na pathu, gdzie masz dwa fenixy tak jak powinny. A Twoja teoria jest absurdem tak jak przyrost fenixów, które są tańsze niż połowa nieulepszonego siódmego poziomu...

Xeno - 2012-05-13 01:11:55

Baron wyobraź sobie mieć te 6 feniksów, obie armie wykończone i tobie ubili feniksy i one się odrodziły. 6 feniksów w połowie bitwy to jest niestety, ale za dużo do ubicia.
Wole już grac z przyrostem 4, bo wiem, że jak je ubije to odrodzi się kilka, a nie wszystkie.

Baron - 2012-05-13 01:12:55

Jakie 6 feniksow ? O czym ty mowosz ? Ja mowie o 2 . Jeszcze raz powtarzam starajcie sie zrozumiec co ja proponuje . Feniksy muasza sie odradzac bo taka jest mitologia tak jak ruslaki musza fruwac smoki zionac ogniem itp.

Xeno - 2012-05-13 01:13:41

Ty chyba nie rozumiesz mojej wypowiedzi albo jesteś na prawdę głupi. Mówię o bitwie, gdzie masz 6 feniksów, no chyba, że bierzesz tylko 2 feniksy z tygodnia a resztę zostawiasz w mieście...

GiBoN - 2012-05-13 01:14:40

Baronie, przetłumaczę na polski. Jak idziesz walczyć, to masz armię ze wszystkich tygodni, czyli w finałowej walce (UWAGA!!) MOŻESZ MIEĆ WIĘCEJ NIŻ DWA FENIXY. Ale jeżeli się wszystkie w środku,czy co gorsza na koniec odrodzą to pozamiatane, kpw?

Baron - 2012-05-13 01:17:39

Jeszcze raz .
Jesli mialem 12 feniksow to teraz ja proponuje miec 6 .
Jesli ktos jest wykonczony po walce z 6 to co by bylo gdyby walczyl z 12 ???
Jesli sie wykonczyl na 6 to slusznie przegra ...
Trzeba po prostu planowac walke wiedzac ze feniksy trzebapokonac dwa razy . Tak jak walczac z hydrami planujesz ze ona atakuja wszystko na okolo a czarne smoki smoki sa odporne na magie a tytani strzelaja . Fenksy sie odradzaja . Taka  gra . Rozne jednostki maja rozne wlasciwosci kpw ?

Xeno - 2012-05-13 01:19:33

Szczerze powiedziawszy to współczuję tobie rozgarnięcia...
Ty po prostu chcesz mieć darmowe feniksy podczas bitwy, które by były nie do pokonania, bo wiadomo, że każdy rozbudowuje się mniej więcej podobnie i w przypadku walki armię są podobne liczebnie, ale u ciebie miały by te darmowe, dodatkowe feniksy. Twoja logika jest porażająca.

GiBoN - 2012-05-13 01:21:22

Jak grasz na łatce to fenixów masz tyle co ja smoków. Fenixy się przecież odradzają, meduza też ma tylko 20% szans na petryfikacje- a przecież mitologia!

Baron - 2012-05-13 01:24:52

Feniksy odradzaja sie bez sensu . Bo jak moze sie odrodzic 20 % feniksa ? Mitologiczny feniks odradzal sie w 100 % ZAWSZE ... Natomiast meduza moze ale nie musi zamrozic zawsze kazdego . Moze jej sie nie udac . To co innego ...

GiBoN - 2012-05-13 01:27:24

MUAHAHAHAHA Skoro nie musi to czy zamieniałaby sama siebie? Fenixowi też może się nie udać...

MaD - 2015-05-03 12:36:23

To miasto jest według mnie zrobione na szybko i byle jak, na co wskazują następujące rzeczy:
-> cztery żywiołaki zostały przeniesione z podstawowej wersji gry
-> bez ulepszeń miasto nie ma ani jednej jednostki strzelającej, co jest ewenementem
-> żywiołaki powietrza/burzy - opóźnienia w udźwiękowieniu żyw. powietrza, bardzo dziwne animacje żyw. burzy (poruszanie się, opóźnienie po strzale), statystyki, przyrost i koszt bardziej pasują do poziomu 3, błąd w przypisaniu braku ograniczeń w walce wręcz, brak wzmianki o zadawaniu i otrzymywaniu podwójnych obrażeń od żyw. ziemi/magmy
-> żywiołaki wody/lodu - błąd w przypisaniu braku ograniczeń w walce wręcz, brak wzmianki o zadawaniu i otrzymywaniu podwójnych obrażeń od żyw. ognia/energii
-> żywiołaki ognia/energii - brak wzmianki o zadawaniu i otrzymywaniu podwójnych obrażeń od żyw. wody/lodu
-> żywiołaki ziemi/magmy - statystyki i przyrost jak na poziom 4, a koszt jak na poziom 5, brak wzmianki o zadawaniu i otrzymywaniu podwójnych obrażeń od żyw. powietrza/burzy
-> żywiołaki umysłu/magii - opóźnienia w udźwiękowieniu, brak wzmianki o zadawaniu połowy obrażeń stworzeniom odpornym na zaklęcia umysłu/magię
-> Ogniste ptaki/Feniksy - opóźnienia w udźwiękowieniu Ognistych ptaków, przyrost podstawowy równy 2 wygląda mi na błąd twórców
-> rozpikselowana kopuła Rady Miasta/Ratusza

Mathias - 2015-05-03 23:26:52

Fakt, miasto robione na szybko, głównie dlatego że fani (słusznie moim zdaniem) odrzucili Forge i chcieli czegoś innego. 3DO stanęło mimo wszystko na wysokości zadania, ponieważ dało miasto niezwykle ciekawe pod względem strategii, walki i specyfiki. Początkowo można by go nie docenić, ponieważ nieulepszony formy większości, jeśli nie wszystkich jednostek Wrót, są przeciętne lub słabe. Dopiero po upgrade zyskują ciekawe możliwości, które znacznie zwiększają wartość miasta (np. Nimfa -> Rusałka (powstrzymywanie kontry), Żyw. Powietrza -> Burzy (strzelanie), Żyw. Wody -> Lodu (strzelanie), Ognisty ptak -> Feniks (odradzanie)). To chyba jedyne miasto, w którym tak ważne jest ulepszanie jednostek w miarę na bieżąco.

Kilka postów wyżej miała miejsce dyskusja nt. odradzania feniksów. Baron ma tutaj 110% racji, ponieważ rzeczywiście w mitologii KAŻDY feniks odradzał się z popiołów, a jeśli przypuścimy jakieś zakłócenia/mutacje/wypadki przy pracy, to i tak minimum 90% na bank się odradza. W każdym razie nie tak mało, jak w Heroes. Oczywiście, twórcy musieli trochę to zniekształcić, bo byłoby nieuczciwie, gdyby trzeba było 2x ubijać te same stwory (inna sprawa, że może byłaby to sensowna alternatywa dla przyrostu=4, który przez niektórych jest uważany za zbyt wysoki, a z kolei przyrost=2 za zbyt niski).


Swoją drogą wracając jeszcze do zrobienia miasta na szybko i niedoróbek wizualno-dźwiękowych, to może nasz kochany Ubisoft wypuszczając AB w HD je poprawi? Przyznam, że to by była druga cenna sprawa po wprowadzeniu kompatybilności z androidem :p.

MaD - 2015-05-05 22:11:40

Tak, słyszałem o tej historii. Również myślę, że Forge nie pasowałoby do świata HoMM. Jednak uważam, że już taka Przystań z HOTA jest pod każdym względem bardziej dopracowana, niż Wrota Żywiołów.
Słyszałem, że Ubisoft rzekomo stracił kod źródłowy do AB i SoD i przez to nie wypuści ich w wersji HD. A nawet jeśli, to patrząc na wersję HD RoA, nie spodziewałbym się niczego poza zmianami w grafice.

Mathias - 2015-05-06 06:36:13

Tak tak, mnie chodziło właśnie o zmiany w grafice wrót, bo to ona stanowi największy mankament tego miasta. Sam byłem do nich niechętny przez dłuższy czas ze względu na niezbyt dobre wykonanie wizualne. Jeśli stracili kod źródłowy,  byłoby szkoda. Teoretycznie mogliby go odtworzyć,  ale pytanie,  czy będą chcieli? Szczerze w to wątpię.

Baron - 2015-05-30 22:43:35

O to mi chodzilo. Przyrost 2 ale 100 % odrodzenia ale tylko raz. Wtedy byla by super oryginalna jednostka szturmowa ktora odbierala by kontre. Mozna by nimi bylo atakowac bez obaw.

Xeno - 2015-05-31 00:04:54

Wiesz to by było już całkowite przegięcie. Masz np 10 feniksów w armii, trochę trzeba się jednak namęczyć by to zabić o potem co z dupy dostajesz znów 10 feniksów.
Z doświadczenia wiem, że przyrost feniksów +2 w obecnej ich formie jest wystarczający gdyż conflux i tak jest imba.

Mathias - 2015-06-24 21:34:18

Hmm ten przyrost 100% byłby nawet do uznania, gdyby jeszcze obniżyć statystyki Feniksowi. Nie wiem tylko, jak bardzo by trzeba było. Nawet teraz Feniksy ładnie działają z przyrostem 2.

Xeno - 2015-06-24 21:58:16

Gdyby miały się odradzać w 100% to statystyki musiałyby mieć o połowę niższe, czyli to już nie 7lvl jednostki by był.

Mathias - 2015-06-24 22:51:49

Gdyby Feniksy były neutralne, to wtedy można by się pobawić. Ale w mieście faktycznie trudno byłoby je zbalansować przy pełnym odradzaniu.