lordpiorunow - 2007-03-24 18:51:32

Pisze ten temat bo ulubionym zamkiem admina jest wlasnie on:)

Nie nie po to!

Zamek jest zamkiem dobrym przeciwko zlu ale jak dobrym w grze?

Prosze pisac

tradycyjne:)

Arena Walk
Arena Walk     Koszt budowy: 5000 złota + 20 drewna
Wymaga: Fort, Koszary, KuĽnia, Stajnie, Strażnica
Możesz tu rekrutować Kawalerzystów

Ulepszona Arena Walk
Ulepszona Arena Walk     Koszt budowy: 3000 złota + 10 drewna
Wymaga: Fort, Koszary, KuĽnia, Stajnie, Strażnica
Możesz tu rekrutować Czempiony

Dom Rady Miasta
Dom Rady Miasta     Koszt budowy: 2500 złota
Wymaga: Tawerna
Dostarcza 1000 złota dziennie

Ratusz
Ratusz     Koszt budowy: 5000 złota
Wymaga: Gildia Magów poziom 1, KuĽnia, Pchli Targ, Tawerna
Dostarcza 2000 złota dziennie

Kapitol
Kapitol     Koszt budowy: 10000 złota
Wymaga: Gildia Magów poziom 1, KuĽnia, Pchli Targ, Tawerna, Zamek
Dostarcza 4000 złota dziennie

Fort
Fort     Koszt budowy: 5000 złota + 20 drewna + 20 kamieni
Wymaga: Brak
Otacza zamek murem, który jest przeszkodą dla atakującego

Umocnienia
Umocnienia     Koszt budowy: 2500 złota + 5 kamieni
Wymaga: Brak
Powstaje wieża strzelnicza oraz zwiększa przyrost jednostek o 50%

Zamek
Zamek     Koszt budowy: 5000 złota + 10 drewna + 10 kamieni
Wymaga: Brak
Powstają 2 wieże strzelnicze oraz dwukrotnie zwiększa przyrost jednostek

Gildia magów, poziom 1
Gildia magów, poziom 1     Koszt budowy: 2000 złota + 5 drewna + 5 kamieni
Wymaga: Brak
Bohater uczy się czarów 1 poziomu

Gildia Magów, poziom 2
Gildia magów, poziom 2     Koszt budowy: 1000 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 4 rtęci + 4 klejnoty + 4 kryształy + 4 siarki
Wymaga: Brak
Bohater uczy się czarów 2 poziomu

Gildia Magów, poziom 3
Gildia magów, poziom 3     Koszt budowy: 1000 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 6 rtęci + 6 klejnotów + 6 kryształów + 6 siarek
Wymaga: Brak
Bohater uczy się czarów 3 poziomu

Gildia Magów, poziom 4
Gildia magów, poziom 4     Koszt budowy: 1000 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 8 rtęci + 8 klejnotów + 8 kryształów + 8 siarek
Wymaga: Brak
Bohater uczy się czarów 4 poziomu

Klasztor
Klasztor     Koszt budowy: 3000 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 2 rtęci + 2 klejnoty + 2 kryształy + 2 siarki
Wymaga: Fort, Gildia Magów poziom 1, Koszary, KuĽnia, Strażnica
Możesz tu rekrutować Mnichów

Ulepszony Klasztor
Ulepszony Klasztor     Koszt budowy: 1000 złota + 2 drewna + 2 kamieni + 2 rtęci + 2 klejnoty + 2 kryształy + 2 siarki
Wymaga: Fort, Gildia Magów poziom 1, Koszary, KuĽnia, Strażnica
Możesz tu rekrutować Kapłanów

Kolos
Kolos     Koszt budowy: Grail
Wymaga: Brak
Zwiększa przyrost jednostek o 50%, dostajemy 5000 złota dziennie i zwiększa Morale bohatera o 2 punkty

Koszary
Koszary     Koszt budowy: 2000 złota + 5 kamieni
Wymaga: Fort, KuĽnia, Strażnica
Możesz tu rekrutować Mieczników

Ulepszone Koszary
Ulepszone Koszary     Koszt budowy: 2000 złota + 5 kamieni + 5 kryształów
Wymaga: Fort, KuĽnia, Strażnica
Możesz tu rekrutować Krzyżowców

KuĽnia
KuĽnia     Koszt budowy: 1000 złota + 5 drewna
Wymaga: Brak
Możesz tu wyprodukować Balisty

Pchli Targ
Pchli Targ     Koszt budowy: 500 złota + 5 drewna
Wymaga: Brak
Możesz tu sprzedawać lub wymieniać zasoby

Magazyn Zasobów
Magazyn Zasobów     Koszt budowy: 5000 złota + 5 kamieni
Wymaga: Brak
Dostarcza 1 drewna i 1 kamieni dziennie

Portal Chwały
Portal Chwały     Koszt budowy: 20000 złota + 10 rtęci + 10 siarki + 10 kryształów + 10 klejnotów
Wymaga: Fort, Gildia Magów poziom 1, Klasztor, Koszary, KuĽnia, Strażnica
Możesz tu rekrutować Anioły

Ulepszony Portal Chwały
Ulepszony Portal Chwały     Koszt budowy: 20000 złota + 10 rtęci + 10 siarki + 10 kryształów + 10 klejnotów
Wymaga: Fort, Gildia Magów poziom 1, Klasztor, Koszary, KuĽnia, Strażnica
Możesz tu rekrutować Archanioły

Stajnia
Stajnia     Koszt budowy: 2000 złota + 10 drewna
Wymaga: Fort, Koszary, KuĽnia, Strażnica
Dodaje punkty ruchu bohaterowi odwiedzającemu zamek

Stocznia
Stocznia     Koszt budowy: 2000 złota + 20 drewna
Wymaga: Brak
Możesz tu wyprodukować okręt

Latarnia Morska
Latarnia Morska     Koszt budowy: 2000 złota + 10 kamieni
Wymaga: Brak
Zwiększa zasięg wszystkich twoich okrętów

Strażnica
Strażnica     Koszt budowy: 500 złota + 10 kamieni
Wymaga: Fort
Możesz tu rekrutować Pikinierów

Ulepszona Strażnica
Ulepszona Strażnica     Koszt budowy: 1000 złota + 5 kamieni
Wymaga: Fort
Możesz tu rekrutować Halabardierów

Tawerna
Tawerna     Koszt budowy: 500 złota + 5 drewna
Wymaga: Brak
Zwiększa morale oddziałów broniących zamku

Bractwo Miecza
Bractwo Miecza     Koszt budowy: 500 złota + 5 drewna
Wymaga: a
Zwiększa o 2 punkty morale oddziałów broniących zamku

Wieża Gryfów
Wieża Gryfów     Koszt budowy: 1000 złota + 5 kamieni
Wymaga: Fort, Koszary, KuĽnia, Strażnica
Możesz tu rekrutować Gryfy

Ulepszona Wieża Gryfów
Ulepszona Wieża Gryfów     Koszt budowy: 1000 złota + 5 kamieni
Wymaga: Fort, Koszary, KuĽnia, Strażnica
Możesz tu rekrutować Królewskie Gryfy

Gryfi Bastion
Gryfi Bastion     Koszt budowy: 1000 złota
Wymaga: Fort, Koszary, KuĽnia, Strażnica, Wieża Gryfów
Zwiększa przyrost Gryfów lub Gryfów Królewskich o 4 tygodniowo

Wieża Łucznicza
Wieża Łucznicza     Koszt budowy: 1000 złota + 5 drewna + 5 kamieni
Wymaga: Fort, Strażnica
Możesz tu rekrutować Strzelców

Ulepszona Wieża Łucznicza
Ulepszona Wieża Łucznicza     Koszt budowy: 1000 złota + 5 drewna + 5 kamieni
Wymaga: Fort, Strażnica
Możesz tu rekrutować Kuszników

Pikinier    

Pikinier
Atak: 4
Obrona: 5
HP: 10
Uszkodzenia: 1-3
Szybkość: 4
Koszt rekrutacji: 60 złota
Przyrost: 42
Halabardier    

Halabardier
Atak: 6
Obrona: 5
HP: 10
Uszkodzenia: 2-3
Szybkość: 5
Koszt rekrutacji: 75 złota
Przyrost: 42
Strzelec    

Strzelec
Atak: 6
Obrona: 3
HP: 10
Strzały: 12
Uszkodzenia: 2-3
Szybkość: 4
Koszt rekrutacji: 100 złota
Przyrost: 27
Kusznik    

Kusznik
Atak: 6
Obrona: 3
HP: 10
Strzały: 24
Uszkodzenia: 2-3
Szybkość: 6
Koszt rekrutacji: 150 złota
Przyrost: 27
Gryf    

Gryf
Atak: 8
Obrona: 8
HP: 25
Uszkodzenia: 3-6
Szybkość: 6
Koszt rekrutacji: 150 złota
Przyrost: 25
Gryf Królewski    

Gryf Królewski
Atak: 9
Obrona: 9
HP: 25
Uszkodzenia: 3-6
Szybkość: 9
Koszt rekrutacji: 200 złota
Przyrost: 25
Miecznik    

Miecznik
Atak: 10
Obrona: 12
HP: 35
Uszkodzenia: 6-9
Szybkość: 5
Koszt rekrutacji: 300 złota
Przyrost: 12
Krzyżowiec    

Krzyżowiec
Atak: 12
Obrona: 12
HP: 35
Uszkodzenia: 7-9
Szybkość: 6
Koszt rekrutacji: 400 złota
Przyrost: 12
Mnich    

Mnich
Atak: 12
Obrona: 7
HP: 30
Strzały: 12
Uszkodzenia: 10-12
Szybkość: 5
Koszt rekrutacji: 400 złota
Przyrost: 9
Kapłan    

Kapłan
Atak: 12
Obrona: 10
HP: 30
Strzały: 24
Uszkodzenia: 10-12
Szybkość: 7
Koszt rekrutacji: 450 złota
Przyrost: 9
Kawalerzysta    

Kawalerzysta
Atak: 15
Obrona: 15
HP: 100
Uszkodzenia: 15-25
Szybkość: 7
Koszt rekrutacji: 1000 złota
Przyrost: 6
Czempion    

Czempion
Atak: 16
Obrona: 16
HP: 100
Uszkodzenia: 20-25
Szybkość: 9
Koszt rekrutacji: 1200 złota
Przyrost: 6
Anioł    

Anioł
Atak: 20
Obrona: 20
HP: 200
Uszkodzenia: 50
Szybkość: 12
Koszt rekrutacji: 3000 złota + 1 klejnot
Przyrost: 3
Archanioł    

Archanioł
Atak: 30
Obrona: 30
HP: 250
Uszkodzenia: 50
Szybkość: 18
Koszt rekrutacji: 5000 złota + 3 klejnoty
Przyrost: 3
;)

Mathias - 2007-03-24 19:02:58

Jak już napisałeś wyżej zamek jest moim ulubionym miestem. Lubię go z paru powodów:
1)walczy ze złem
2)ma silne i wytrzymałe jednostki
3)kusznicy moim zdaniem najlepsi ze swego poziomu(2)
4)dwie jednostki trzelające(kusznik i Kapłan)
5)Archanioł moim zdaniem najlepsza z 7.poz.
6)silni bohaterowie
7)mój ulubiony bohater, Christian, wywodzi się właśnie z zamku
8)dużo fajnych kampanii, w których gram zamkiem
9)gildia do poz.5
Minusy:
1)drogie
2)niezbyt nowy pomysł
Ale to tylko tyle. Zamek the best!

lordpiorunow - 2007-03-26 20:17:43

zamek:

Zamek jest najbardziej ludzkim miastem spośród wszystkich pozostałych. Jego armia opiera się na uzbrojonych w różną broń (łuki, miecze itp.) Homo sapiens, ale również na istotach wyższych (czyt. Aniołach), które dodatkowo po ich ulepszeniu (za odpowiednią opłatą oczywiście) otrzymują świetną umiejętność wskrzeszania swoich poległych w walce kompanów. W połączeniu z generalnie dużą skutecznością jednostek, powoduje to, że Zamek jest miastem bardzo silnym. Ma jednak jedną zasadniczą wadę - cenę.Bohaterowie przynależni to Cleric oraz Knight.

Baron - 2007-04-02 16:17:59

Jest to 3 najsilniejsze miasto po Necropolis i Fortecy.
Na poczatku mamy lucznikow i gryfy mozemy wiec juz w 1 tygodniu atakowac wroga.Strzelaja jeszcze mnisi no i 7 poziom lata.Wiec jest to bardzo wygodne miasto.Za darmo mozna ulepszyc kawalerzystow ma się do tego stajnie przyspieszajace.
Nie podoba mi się oczywiscie wciskanie do fantasy aniolow bo to nie sa stwory fantastyczne a rzeczywiscie istniejace istoty duchowe.Oczywiscie mozna by to jakos zalatwic inaczej.
No i mozliwosc wskrzeszania powoduje ze mozna walczyc z malymi stratami.Jest to wiec miasto bardzo latwe najlepiej dla poczatkujacych.Ja sobie utrudniam wiec nie gram nim czesto.

Anael - 2007-04-11 02:12:56

POTĘŻNIE NUDNE... Forteca, bastion i necro wymiataja klimatem...

Mathias - 2007-04-11 10:56:39

Klimatem tak, ale nie siłą.

matej64 - 2007-09-08 14:06:00

jednostki najlepsze w grze ale na rekrutacje nie starczy jak liczyłem to wychodzi tak
ma się 28 tys tygodniowo złota a na rekrutacje wydaje się w zamku 28 860 tygodniowo

Mathias - 2007-09-09 09:15:08

No, drogo może i jest, ale ja tego tak nie odczuwam.

Magyar - 2008-11-30 19:09:12

No baaa....., za potege trzeba placic. Ja (tak nawiasem mowiac) zawsze sie wyrabiam z kasa i zasobami, kiedy gram Zamkiem. A portal Chwaly bez wiekszych problemow kupuje juz w drugim tygodniu.

Nerevan - 2008-12-01 16:06:00

POTĘŻNIE NUDNE... Forteca, bastion i necro wymiataja klimatem...

Kwestia gustu. Mi w klimacie Zamku wszystko pasuje, natomiast klimatu Bastionu wybitnie nie lubię.

Cohen - 2008-12-01 22:23:46

No tak zamek uważam za jeden z najlepszych zamków do ataku i obrony. gdyż 2 jednostki potrafią strzelać. 2 poziomowi łucznicy/kusznicy, 5 poziomowi mnisi/kapłani. A także latające 3 poziomowe gryfy / gryfy królewskie. A także silne jednostki walczące w zwarciu 4 poziomowi rycerze i krzyżowce. A także silna 6 poziomowa kawaleria/czempioni. A tania jednostka pikier/halabardnik w stosunku do pozostałych 1 poziomowych jednostek zatrzymuje się w elicie. Jednostki z którymi można wiele zrobić.

Drago - 2009-04-08 23:08:27

Wg systemu Magyara:

Halabardnik - niby dobre w obronie, ale ma mały przyrost i jest wolne. 7.5/10.

Kusznik - przereklamowany badziew, który pada jak mucha. Naciągane 4/10.

Gryf - świetna jednostka, na równi z cerberem i okiem. 10/10.

Krzyżowiec - niby dobry, ma podwójny cios, ale wampiry i tak go niszczą. 9/10.

Kapłan - brak zalet. 1/10.

Czempion - solidna jednostka, aczkolwiek wyraźnie odstaje od upiornych i nag. 8/10.

Archanioł - siedlisko drogie jak nie wiem co, ma dość dobrą wytrzymałość i najlepsze staty, jednak skille są już tylko dość dobre. 9/10, bo czarny smok jest lepszy.

Bohaterowie - dobrzy, ale nic specjalnego. 8/10.

Magia - średnio-słaba. 5/10.

Cena - drogie, szczególnie aniołki. 5/10.

Grall - kiepski, daje morale, którego często wcale nie braknie. 3.5/10.

Miasto - 8/10, b. dobra armia, ale bohaterowie już nie aż tak dobrzy, ponadto wysoka cena i kiepski grall, nadto wysoce żałośni kapłani.

Magyar - 2009-04-08 23:38:05

A wiec tak:

Halabardnik - 8.5/10

Kusznik - 6.5/10

Gryf Krolewski - 10/10 ;D

Krzyzowiec - 9.5/10

Kaplan - 5/10

Czempion - 8.5/10 (wszystko cacy, ale ta jego "Arena Walk" + Stajnie i ulepszenie Aerny Walk kosztuja tyle drewna, ze hohohoohohooo....)

Archaniol - 10/10

Ogolnie jednostki Zamku oceniam na 9.5/10 ;) .

Zen-Aku - 2009-04-09 08:15:18

Magyar napisał:

Kaplan - 5/10

Kapłan nie zasługuje nawet na połowę z tego. Ja kapłanowi dałbym 1.5/10, a to tylko dlatego, że magma jest jeszcze nieco gorsza i ona zasługuje na 1/10. Kapłan może sobie powalczyć z poziomem czwartym, a i tak arcymagowie i meduzy są w stanie (te drugie głównie jednak dzięki przyrostowi) z kapłanem spokojnie rywalizować. Kapłan nie obroni się nawet przed atakami gryfów, bądź cerberów, więc jego brak kar w walce wręcz jest zupełnie bezużyteczny i zbędny. HP kapłana stoi na poziomie 4., staty są wysoce beznadziejne, obrażenia denne (minotaur ma takie minimalne obrażenia, jakie kapłan maksymalne...), na dodatek sam kapłan tani wcale nie jest, a co jest najgorsze - to badziewie trzeba przynajmniej wybudować, żeby móc mieć anioły. Na żadnym innym poziomie nie ma takiej różnicy, żeby jednostki szczytowe były dosłownie dwa razy lepsze od jednostki najsłabszej. 

Magyar napisał:

Halabardnik - 8.5/10

7/10, bo nie jest za bardzo użyteczny. Jest wytrzymały i dobry w obronie, ale to bez sensu dla jednostki 1. poziomu, która w późniejszym etapie gry i tak traci na znaczeniu.

Magyar napisał:

Kusznik - 6.5/10

5/10, w tym 4 za podwójny strzał.

Magyar napisał:

Gryf Krolewski - 10/10

Nie neguję siły gryfa, ale ja dałbym mu 9.5/10, bo 1. miejsce podium jest za małe dla niego i cerbera, a jak dla mnie to właśnie cerber zasługuje na pełne 10.

Sauron - 2009-04-09 09:36:14

Halabardnik jest mocny, ale za wolny. Kusznik z podwójnym strzałem jest niezły, ale za łatwo można go zabić. Gryf jest doskonałą jednostką, doleci wszędzie i zawsze ma kontrę. Krzyżowiec jest jedną z najlepszych jednostek 4 poziomu z podwójnym atakiem i statami. Kapłan jest słaby. Strzela i nic więcej. Małe dmg i HP go staczają na dno w sąsiedztwie z magmą. Czempion jest bardzo mocny, warto go mieć, ale potrzeba dużo drewna, ale jak masz blisko stajnie to możesz oszczędzić na ulepszeniu. Archanioł to praktycznie najlepsza jednostka 7 poziomu. Tylko czarny smok może z nim rywalizować.

Magyar - 2009-04-09 10:39:26

Zen-Aku napisał:

7/10, bo nie jest za bardzo użyteczny. Jest wytrzymały i dobry w obronie, ale to bez sensu dla jednostki 1. poziomu, która w późniejszym etapie gry i tak traci na znaczeniu.

O nie.... przynajmniej 8/10. Halabardnik jest najlepsza jednostka (oprocz Centaura Bojowego) pierwszego poziomu. Ma bardzo dobre staty, dobre obrazenia i 10pkt. HP - szybkosc pozostawia wiele do zyczenia, ale coz... nie mozna miec wszystkiego :) :P . Z tego co wiem, to Piekielnemu Troglodycie dales 7/10. I co? Wedlug ciebie Halabardnik i (denny) Piekielny Troglodyta sa na takiej samej pozycji? Sa wedlug ciebie tak samo dobrymi jednostkami? Hahahhaa - smieszne. Przeciez Halabardnik ma lepsze WSZYSTKO od Piekielnego Troglodyty - tylko szybkosc ta sama. Wiec jak smiesz twierdzic, ze sa jednostkami rownymi sobie?

Drago - 2009-04-09 11:21:58

Magyar napisał:

O nie.... przynajmniej 8/10. Halabardnik jest najlepsza jednostka (oprocz Centaura Bojowego)

Centaur go bije na łeb, a reszta jednostek 1 poziomu ma większy przyrost tygodniowy.

Magyar napisał:

Kaplan - 5/10

Prima Aprilis już było, konkretnie 8 dni temu. Kapłan z trudem zasługuje na 1/10, bo ta jednostka nie ma żadnych zalet, a na dodatek jest droga.

Magyar napisał:

Krzyzowiec - 9.5/10

Bez tego 0,5, bo wampir jest jednak lepszy o więcej, niż 0,5 pkt.

Magyar napisał:

Kusznik - 6.5/10

Za co? To coś zdycha od wszystkiego i ma słabe staty. 4/10, choć powinienem dać 3, albo nawet 2.

Magyar napisał:

Archaniol - 10/10

Nie może być dwóch liderów. Czarny smok jest lepszy i ma tańsze siedlisko, więc tylko on może mieć 10/10. Archanioł stoi na poziomie 9/10.

Magyar napisał:

jak smiesz twierdzic

Każdy może sądzić jak chce i nie możesz wymagać zmiany zdania, zwłaszcza, że Tobie zazwyczaj brakuje argumentów.

Mathias - 2009-04-09 17:50:03

Heh, będziecie dalej wyzywać się nawzajem, czy zaczniecie się zachowywać jak ludzie? Dać wam trochę swobody, a wy zaraz zaczynacie. Stasek może dać tyle punktów jednostce, ile chce, a wam nic do tego. Podobnie Drago i Koragg mogą mieć inne zdanie, a nikt nie może w nie ingerować. A teraz moja kolej do oceny najlepszego miasta w grze:

Halabardnik 9/10 - najlepsza jednostka 1 poz. i możecie se walić, ile chcecie, że najlepszy jest centaur, nie mam zamiaru zmienić z tego powodu zdania. Ma najwięcej HP i obrony na poziomie, zadaje świetne obrażenia. Jedyne, do czego można się doczepić, to speed (i dlatego dałem 9, a nie 10; nie chcę kolejnej dyskusji, w której padać będzie 500 razy ten sam argument: ,,centaur szybszy-lepszy", a ode mnie ,,halabardnik ma więcej deffa").

Kusznik 7/10 - jednostka już z większymi wadami, ale nadal jedna z najlepszych. Sceptycy oczywiście wyszukują ich miliony, ale tak naprawdę tylko jedna jest znacząca: drastycznie mało HP. Poza tym świetne obrażenia i genialny skill.

Gryf Królewski 10/10 - najlepszy stwór poz. 3; najlepsze staty, najlepsze skille (choć zaraz sceptycy będą mówić, iż takowe ma cerber, lecz ja będę powtarzał do skutku, że gryf jest przydatniejszy), najwyższy przyrost (na równi z cerberem). Słowem: ideał w każdym calu.

Krzyżowiec 10/10 - na równi z Wampirzym Lordem najlepszy na poziomie (i tu następuje reakcja sceptyków, którym trzeba będzie powtórzyć argumenty). Krzyżowiec ma lepsze staty, wampir - skille. Krzyżowiec wali podwójnie, wampir wskrzesza. Jednak już zapomina się o cenie siedliska (chyba że ma to wspomóc stronę sceptyków), która u krzyża jest dużo mniejsza (i rozłożona na różne surowce). Krótko mówiąc: wspaniała jednostka.

Kapłan 4/10 - (och, czekam na was, sceptycy!). Kapłan jest najgorszą jednostką w Zamku, ale posiada również zalety: strzela, nie ma ograniczeń w walce wręcz. Na pewno lepszy od drzewca czy żywiołu ziemi.

Czempion 9/10 - zaraz po czarnym rycerzu figuruje on (no, sceptycy, powtarzajcie argumenty anty-czempionowskie!). Szybki, silny, posiada nienajgorszego skilla. Czemu 9? Bo jest gorszy od czarnego rycerza. Za nim na liście jest naga, która zamyka ścisłą czołówkę 6 poziomu.

Archanioł 10/10 - ideał w każdym calu: ogromne obrażenia, ogromny off i deff, bardzo duża szybkość. Posiada świetny skill - wskrzeszenie - który ratuje nas w niejednej sytuacji. No i morale - to dopiero coś! (sceptycy zaraz się odezwą i powiedzą ,,morale nic nie daje". Tylko jeśli chodziło o podobnego skilla, lecz gorszego, u minotaura, to już inna gadka, prawda?). Najlepsza jednostka 7 poziomu. Teoretycznie tylko smok może mu zaszkodzić, ale wg mnie jest gorszy mimo wszystko (i dajcie sobie spokój, bo mówiliśmy o tym już wiele razy). Fakt, cena siedliska jest dosyć wysoka, ale w tym mieście tylko kamień i drewno są potrzebne przez pierwsze 6 poziomów (pomijając kapłana, na którego trzeba troszeczkę wydać innych surek), więc spokojnie zbierzemy sumę. TYLKO złoto jest trudne do zdobycia.

Magia: do poziomu 4, a więc wystarczająca. Duży nacisk na magię wody, która imo jest bardzo dobra(uleczenie, rozproszenie, błogosławieństwo, modlitwa. Poza tym wiele czarów powietrza (błyskawica, przyspieszenie) i ziemi (spowolnienie, tarcza, kamienna skóra). Z ognia mało (czasem tylko klątwa lub rządza krwi się trafi).

Bohaterowie: jedni z najlepszych w grze! (cios dla sceptyków) Tak naprawdę jedyną rzeczą, która je pozbawia 1. czy 2. pozycji są... skille startowe! Ale mają duże prawdopodobieństwo zdobycia bardzo silnych umiejętności(np. Taktyka, Logistyka, Znajd. Drogi). I tylko tutaj prawie każdy rycerz posiada Balistykę i Artylerię (sceptycy, a u was one w ogóle występują?), niezwykle przydatne w czasie oblężeń (będących najważniejszymi etapami KAZDEJ rozgrywki).

Budowle specjalne: przyznajmy szczerze - tutaj nie wyszło. Stocznia, BM, Latarnia Morska - co to w ogóle jest?! Dobrze, że w kuźni mamy Balistę...

Graal: bardzo dobry, nie chcę mi się tego tłumaczyć sceptykom, bo do niektórych wiele nie dochodzi.

Podsumowując: Zamek jest najlepszym miastem w grze.

Rozbójnik - 2009-04-09 20:31:32

Zamek to świetne miasto, w 1 tygodniu kusznicy pod osłoną kilku pik mogą działać cuda, zaś od 2 tygodnia mamy już anioły, najlepsze jednostki z zamków. Zamek jest bardzo silny, na wielu mapach to najlepsze z miast.

Soran - 2009-07-22 17:49:46

Zamek jest słabym miastem. Część jednostek wlecze się pod koniec swojego poziomu (kusznicy i księdze), część leży pośrodku (halabardnik, koń), a jeszcze inna część jest taka sobie (gryfik, krzyżak i aniołek). Bohaterowie są wysoce żałośni, bo zaczynają z dennym dowodzeniem. Dodatkowo zamek jest za drogi.

Mathias - 2009-07-22 19:34:29

Szczerze przyznaj: ile piłeś? Świetni czempioni w środku? Bardzo dobrzy Halabardnicy przeciętni? Doskonałe Archy, Gryfy i Krzyże TAKIE SOBIE? Naprawdę, zastanawia mnie, czy graliśmy w tę samą grę. Bohaterowie żałośni? Sir Mullich - najlepszy boh w grze? Tyris startująca z Taktyką? A może Loynis z Modlitwą? Szło by wymieniać więcej, ale do ciebie to pewnie i tak nie dotrze.
Za drogi? Za potęgę trzeba płacić.

Soran - 2009-07-22 20:38:33

Szczerze przyznaj: ile piłeś?

Nic.

Świetni czempioni w środku?

Czarni rycerze, kobiety-slimaki i jednorożce ich jadą. Szczególnie ci pierwsi.

Bardzo dobrzy Halabardnicy przeciętni?

Oczywiście bo centaury, rusałki, gnolle, troglodyci i szkielety są lepsze.

Doskonałe Archy, Gryfy i Krzyże TAKIE SOBIE?

Od "archów" lepsze są czarne smoki, behemoty i złociutkie. Od gryfików lepsze są lód, cerber i oko. Od krzyżaka lepsze są wampiry i ogry.

Naprawdę, zastanawia mnie, czy graliśmy w tę samą grę.

Mnie też.

Bohaterowie żałośni?

Owszem.

Sir Mullich - najlepszy boh w grze?

Pfff, jakby Crag Hack, Tyraxor, Gundula, Tazar, Wystan, Alkin, Kyrre, Mephala, Ivor, Marius, Nymus, Shakti, Gunnar, Dace, Isra, Thant i Galthran nie istnieli, to może, może...

Tyris startująca z Taktyką?

j/w

A może Loynis z Modlitwą?

j/w

Szło by wymieniać więcej,

Jasne, wymień wszystkich i tak każdy jest gorszy od elity wymienionej wyżej. Znacznie gorszy.

Za drogi? Za potęgę trzeba płacić.

Za potęge, jaką mają nekro, loch, twierdza i bastion nie trzeba. A wszystkie są lepsze od zameczku. We wszystkim są od niego lepsze.

XeroN_ - 2009-07-22 20:38:59

Zamek to MOCNE miasto. Ustępuje jedynie Lochom oraz dobrze kierowanej Fortecy. Jednostki - tak jak już wcześniej gdzieś pisałem, spełniają świetnie swoją funkcję. Kusznicy- podwójny strzał + mocne damage; Gryf Królewski - counterstrike + speed; Krzyżowcy- 2x atack; Czempioni - szybcy + szarża no i Archanioł, ustępujący jedynie Czarnemu Smokowi. Halabardierzy mogą pilnować Kuszników, Mnisi to jedyna wada tego miasta, ale zawsze jest to jednostka strzelająca. Bohaterowie - Tyris & Sir Mullich wymiatają. Przy tym Zamek nie jest aż tak drogi, jak się może wydawać.

Drago - 2009-07-22 23:03:52

Zamek nie jest drogi? To jak inaczej wytłumaczyć full kasy, drewna i rudy, żeby zbudować to miasto? Na kawalerzystów/czempionów leci szczególnie zawrotna ilość drewna, na mnichów lecą zasoby, na up mieczników leci 5 kryształów, a same anioły mają okropnie drogie siedlisko i up. Jest to bardzo drogie miasto, choć oczywiście całkiem silne.

Xeno - 2009-07-22 23:08:11

To miasto jest rudożerne i innych zasobów dużo potrzeba na cienkich mnichów i takie sobie aniołki.

Soran - 2009-07-23 10:14:54

Bo to miasto jest strasznie drogie i strasznie słabe.

Xeno - 2009-07-23 12:57:47

Strasznie drogie to są Lochy i Forteca,a zamek ma średnie koszty.

Mathias - 2009-07-23 17:55:58

To, co właśnie napisałeś o Mullichu, oznacza, że nie znasz tej gry i jesteś totalnym ignorantem.

Zen-Aku - 2009-07-23 18:04:39

Ale Mullich naprawdę nie jest najlepszym bohaterem w grze ;] Gunnar, Kyrre, Crag Hack i Tazar są z pewnością od niego lepsi ;]

Rozbójnik - 2009-07-23 18:16:08

Nie no jest kilkunastu lepszych :D Każdy z nekromancją lub dyplo na start :D

Mathias - 2009-07-23 19:48:37

Ale Soranowi na pewno nie przyszło to do głowy, Rozbójnik ;]. On pewnie po prostu walnął takie coś, bo nawet nie wie, co to za bohater.
Koragg, dla mnie jest i będzie, o czym nie raz rozmawialiśmy ;]. Ale oczywiście uzasadnię: ten bohater potrafi dodać +2 do szybkości żołnierzy. Co dzieki temu otrzymujemy w Zamku? Stosunkowo powolne jednostki (Halabardy, krzyże) są jeszcze bardziej przydatni niż normalnie, a szybcy żołnierze (Czempioni, Archy, Gryfy) otrzymują praktycznie całe pole hexowe do dyspozycji (Archy mają je już wcześniej) i przeganiają w szybkości wiekszość jednostek swojego poziomu i nie tylko.

Sauron - 2009-07-24 13:02:11

Przyzwoita armia, cena średnia, potrzeba głównie rudy, drewna i złota. Przeczepić się mogę do kapłanów, którzy mogli być lepsi, drogiego portalu chwały i trochę tego drewna do wybudowania stajni i siedliska czempionów ( pół biedy, że to drewno- jeszcze gdzieś można znaleźć).Chociaż na początek kawalerzyści wystarczą. Bohaterowie startują głównie z dowodzeniem, może są lepsze skille, ale ten nie jest taki zły. Sir Mullich bardzo dobry i przydatny, +2 do szybkości jest bardzo dobre ( dzisiaj jak grałem jeszcze naszyjnik przyspieszenia +1 zdobyłem, haste i pikinier sobie po całym polu hasał ;] )

Ogółem dobre miasto.

Olórin - 2009-09-11 17:31:19

Miasto bardzo silne,ma bardzo dobre jednostki(tutaj tylko kapłan przeszkadza).
Archanioł walczy o 1 miejsce na poziomie
czempion jest jednym z lepszych
kapłan(tylko magma wypada gorzej
krzyżowiec(siła i przydatność sama w sobie)
gryf walczy o o 1 miejsce na poziomie z cerberem
kusznik jest średni,strzela 2 razy ale ma mało hp
halabardnik jeden z lepszych na poziomie

Jednostki same w sobie wypadają średnio,ale są silne w grupie i to jest właśnie siła zamku(wszystkie te jednostki wzajemnie się uzupełniają).Jedyną jego wadą są słabe budowle specjalne i gildia magów na 4 poziomie.Miasto bardzo silne(jedne z najsilniejszych),ale jak na mój gust ma kiepski klimat,zbyt naturalny.

GiBoN - 2010-05-19 00:11:53

Miasto dobre na start( chodzi mi o nowicjuszy ofc). Dwie jednostki strzelające, dwie latające, dość mocne w statach, do tanich nie należy, ale wymaga głównie podstawowej surki. Magia na średnim poziomie, bohaterowie nie powalają na kolana, ale są znośni. :)

Talscire - 2010-05-19 20:17:23

Bohaterowie są dobrzy. Valeska - dodaje powera łucznikom/kusznikom. Tyris też jest niezła. Shorsha jest dobra. A najlepszy to jest Lyonis.

GiBoN - 2010-05-19 22:35:14

Loynis? To jest shit. Zacznijmy, od tego, że to mag, do tego mag z zamku i jeszcze zakazany w multi. Bohowie zamku są bardzo średni. Tyris niby niezła, ale nie oszukujmy się, do naprawdę dobrych bohaterów to im trochę brakuje.

Lowcakur - 2010-05-20 14:41:12

Nie przepadam za tym zamkiem, ale jest calkiem mocny (w moim rankingu zamkow zajmuje 4 miejsce).
Halabarda- b.dobra jednostka, bioraca udzial w bitwie i potrafiaca przylozyc :D
Kusza- dobrze wykorzystana, miesza w szeregach wroga( jedyna wada to malo HP)
Ptaszek- jedna z najlepszych jednostek na poziomie, posiadajaca najwiekszy przyrost(przegrywa tylko z cerbermi)
Krucjator- Jedna z moich ulubionych jednostek, dla mnie najlepsza na poziomie( na rowni z wampirem)
Mniszek- Szkoda gadac, beznadziejn a jednostka, tylko magme pokona.
Koniś- Swietna jednostka, szarza czasem przydatna( zwlaszcza z mass haste i modlitwa :D)
Aniolek- dobra jednostka, choc jej nie lubie, posiada zalety, jedna z najlepszych na poziomie.

A wiec miasto zrownowazone, stosunkowo tanie oraz posidajace b.dobrego grala (max morale naprawde jest swietne w przypadku mieszania armii, badz po wizycie w grobie pana rycerza :D )

Crassus11 - 2010-05-21 19:45:03

Zamek to czołówka zamków ;p

Bohowie spoko
Graal dobry
halabarda - 2 z najlepszych jednostek 1 poziomu ex aequo z rusałką
kusza - przeciętniak, podwójny strzał ulepszony modlitwa bądź błogosławieństwem daje kopa
gryf - nic dodac nic ując, góruję na poziomie 3
krzyżowiec - następna czołówka
mnich - nic ciekawego, jeden - tego zamku
czempion - super jednostka wspomagana modlitwa to extra rzecz
arch - jedna z najlepszych

Plasuje się nam na miejscu 2,3,4 w zależności od poglądów innych

Olórin - 2010-05-21 20:13:29

Zamek to jeden z lepszych miast w grze. Jest uniwersalne i dość łatwe w "obsłudze"

Piknier jest jak dla mnie 3 na poziomie, zaraz po centaurze i rusałce
Kusznik, dobra jednostka, ale trzeba go pilnować
Gryf- walczy o prym na poziomie z cerberem
Krzyżowiec- ta jednostka jest świetna, zwłaszcza na blees. Przegrywa jedynie z wampirem
Mnich- po prostu jest słaby, choć nabruździć potrafi
Czempion- ustępuje jedynie nadze i rycerzowi
Archanioł- wg mnie najlepsza jednostka na poziomie, ma minimalną przewagę nad czarnym smokiem. Gdzieś na forum się o tym rozpisałem

Gildia- 4 poziom w tym mieście wystarcza
Grall- jeden z najgorszych w grze
Budynki- przeciętne/słabe

Dużym plusem jest możliwość ulepszania kawalerzystów w stajniach ;)

GiBoN - 2010-05-24 17:56:54

Co do tych stajni, no rozwiązanie fajne, ale prawie nigdy się nie opłaca biegać specjalnie do stajni ;].

Rufus42 - 2010-07-16 20:42:40

Ludzie są silne dranie :). Jak to ludzie...

Redalion - 2010-07-18 14:56:05

Niezły start jak ulepszymy łuki, jeśli nie to najgorszy po inferno, mocne wojsko jeśli mamy anioły, jeśli biedna mapa i nie ma na nie kasy i styka tylko na konie, to w 2 tyg. nie ma za bardzo czego postawić (stąd dla wielu to najgorsze miasto na pc2M). Ciency bohaterowie, lepsi tylko od tych z Fortecy. Można brać Valeskę (ewentualnie Tyris, ale Valeska lepsza), jak trafi się ktoś lepszy to wymienić lub Caitlin (350 ca$h) i szukać maina w karczmie. Na mapach, gdzie mamy anioły + zamek w 1 tyg. mimo tych wad czołówka. Na biedniejszych lub bardzo szybkich raczej szary koniec.

Kusznik - 2010-08-07 14:19:26

Halabardzierzy - bardzo dobzi
Kusznicy - nie so wytrzymali ale walnoc porzodnie potrafio
gryfy - zarobiste
krzyzowce - zarobiste
kapłani- ciency
championy - bardzo dobre
archanioły - zarombiste

sredniawa glidia magow
stajnie

Wniosek; miasto jest przydotowane na wsystko, nie lubie nim grac, zbyt latwo idzie, to jest zbyt standardzowe; archanioły i czempioni i gryfy z przodu wyzynaja krzyzowcy i halabardierzy dochodza; ci tam kusznicy i kapłani papieprzaja z tyłu, i co to za gra?

Eleazar - 2010-08-08 12:22:03

Zbyt często nim nie gram, ale chyba zacznę, bo zaczyna mnie kręcić.
Denerwuje mnie tylko w nim to, że siedlisko Krzyżowców trzeba kupić, żeby kupić siedlisko Gryfów. To takie... nielogiczne.
Poza tym ma silne jednostki, bardzo mi się podobają. Jedynie koszta są wysokie, ale na mapie z źródłami surowców i zasobów (Wiatrak, Młyn) nie ma zbyt dużych problemów ;-)

Olórin - 2010-08-08 14:16:22

Miasto takie w sumie nie wiadomo do czego (to się uniwersalność nazywa :D ). Archy to najlepsza jednostka na poziomie (minimalnie lepsza od czarnego smoka). Czempiony wymiatają, gryfy to samo, gdyż mają ciekawy skill, szczególnie to widać, gdy zdobywa się miasta. Krzyżowcy ustępują tylko alpą, a ich atak na bless jest śmiertelny dla wroga. Kapłani są po prostu słabi i tylko magmy ustępują im pola. Halabarda to dla mnie 3 miejsce na poziomie. Kusznicy  są mocni, ale dość łatwo ich rozwalić jeśli nie będzie się ich pilnować.
Grall dupny, bohaterowie średnii, a gildia jak na to miasto jest wystarczająca. Ogólnie siły zamkowi odmówić nie można, ale jak dla mnie brakuje mu tego "czegoś" podczas gry.

Xeno - 2010-08-08 14:21:44

Siła zamku jest wyśrubowana przez twórców gry i dobry gracz nie może z niego nic szczególnego wycisnąć jak to jest w przypadku cytki lub inferno. Co za tym idzie zamek niczym szczególnym nie może nas zaskoczyć i to jest jego słaby punkt. Co do archa i czarnucha polemizowałbym.

Frezen - 2011-07-21 22:31:32

Ale anioły można bardzo szybko i dużo mieć mieć wystarczy rozwalić taras gryfów i już :D.

Xeno - 2011-07-21 23:18:49

W tym problem, że taras gryfów nie jest tak łatwo obrobić bez strat, a czas goni w grze multi. No i nie można ich ulepszać w grając do ligi, tzn. tych aniołków z tarasu nie można.

Frezen - 2011-07-22 11:07:20

Jak już kiedyś mówiłeś że gra w ligach kończy się w 3/4 tyg. to na rozwalenie tarasu może być już za późno chyba że chcemy mieć trochę strat na rzecz aniołów.

Xeno - 2011-07-22 12:49:49

Taras obrabia się w 2/3 tygodniu.

Kramer - 2012-08-05 21:38:54

Zamek... Gdzie nie spojrzeć, same najlepsze jednostki swoich poziomów. Wspaniałe statystyki, dobre zdolności, całkiem niezły przyrost jednostek. Wielu nowych graczy może się na to nabrać, sam wiele razy podchodziłem do gry nim. Nie mówię, że to miasto jest złe, ale w walkach na mniejszych mapach rozwija się dość topornie...

Strzelcy mocno przeciętni, choć kusznicy zapewniają miastu bardzo dobry start. Takie 2- poziomowe elfy. Właściwie kapłani to jedyna jednostka o niskiej skuteczności w tym mieście.

Czas na bohaterów. Atrybuty porozkładane dość rozsądnie, najbardziej opłacalne spece to te podpakowujące łuczników (Orrin i Valeska).

Podsumowując, miasto stworzone zostało dla graczy początkujących. Nie rozbudowuje się dobrze, przez co obcina różne aspekty strategiczne. Za to w suchych statystykach bezsprzecznie przoduje, przez co cokolwiek machniesz, i tak wyrządzisz szkody.

Xeno - 2012-08-06 07:20:27

Kramer z tymi najlepszymi jednostkami poziomu to trafiłeś jak łysy warkoczem o kant kuli.

Jedynie KŁÓCĄ SIĘ o pierwsze miejsce na poziomach krzyżowiec i arch reszta szału nie robi.

Kramer - 2012-08-06 22:03:12

Ale spójrz na to tak- gryfy są bardzo wysoko na poziomie, czempioni na 2/3 miejscu, halabardnik słabszy jedynie od centaura. Żaden inny zamek nie dysponuje tak potężnymi jednostkami.

Sauron - 2012-08-07 10:41:25

Z tego co pamiętam gryfy królewskie rywalizują z cerberami i smoczą ważką, choć można by wskazać też inne jednostki.

Jeśli mówimy o 6 lvl, to w mojej opinii:
1. Władca mroku
2. Naga

To jest zdecydowana czołówka i inne jednostki z tego poziomu po prostu nie mają z nimi szans. Która jednostka jest lepsza to już dyskusja na inny temat. Dla mnie, władca, bo ma szereg zdolności i jest nieumarłym, więc na takie oślepienie powiedzmy (czar lub jednorożec) jest odporny.

3. Czempion/jednorożec

Baron - 2012-08-07 18:16:38

Tak . Same swietne jednostki . Moze nie najlepsze ale w czolowce . Moze tylko mnisi to nie rewelacja . Reszta albo silna albo jej duzo albo swietne umiejetnosci . Zamek ten jest uprzywilejowany bo to w koncu ludzie :O)))

GiBoN - 2012-08-07 22:10:05

Pikinier silny jak na poziom, ale ogólnie jego przydatność nie jest jakoś szczególna. Kusze znakomite na exp. Gryf jest nijaki i szału  nie robi. Krzyżowiec-klasa sama w sobie, mnisi nc, czempy na 3 miejscu, arch 1/2... Jak widać, że jest nieźle, ale nie widzę tu jakieś nieokiełznanej potęgi, którą od niego czujecie :D

Xeno - 2012-08-08 10:55:38

Zamek szału nie robi, bo po pierwsze ma kijowych bolków, po drugie jak nie postawisz aniołów w pierwszym tygodniu to Infernem bez farmy mogę cię zjeść.

Kramer - 2012-08-08 11:47:30

Aniołów niemal nie da się zbudować w 1 tyg. Co do bolków, są przecież Orrin i Sir Mullich- szczególnie ten drugi zdaje się wyróżniać na tle bohów zamku.

Xeno - 2012-08-08 12:30:06

Da się tylko potrzeba nam fixa lub templata odpowiedniego. Orrin ssie pałkę, a Mullich jest zbanowany.

Olórin - 2012-08-08 21:20:45

Orrin to ten od speca w łucznictwie? Nie powiedziałbym, że ssie. W samym Zamku jest jednym z lepszych bohaterów, a stawianie w specu na kruchych łuczników i słabych mnichów przy całej reszcie jednostek jakie ma to miasto nie jest wcale głupim pomysłem, bo paradoksalnie to właśnie te jednostki są tam najsłabsze i można je zawsze podreperować :)

Xeno - 2012-08-08 21:32:13

Orin ssie z prostej przyczyny. Valeska jest od niego o wiele lepsza.

Kramer - 2012-08-08 23:08:15

Według mnie Orrin podpakuje strzelców lepiej niż Valeska, która brana jest chyba tylko ze względu na paru łuczników, z którymi zaczyna grę.

Xeno - 2012-08-08 23:27:39

Orin daje wszystkim strzelcom pod jego dowództwem dodatkowe obrażenia, a Valeska daje kuszom + do wszystkich stat z każdym poziomem.

Kramer - 2012-08-09 00:03:58

Dane z JB- Valeska dodaje łucznikom 1 speeda na zawsze oraz po punkcie ataku i obrony co kilka poziomów. Zwykle 4-5 poziomów, spec jest więc kompletnie nieprzydatny. Ogólnie dla mnie bohaterowie ze specem " jednostki" to syf, poza paroma chlubnymi wyjątkami. Jedynie Shakti,Marius, Dace,Wystan i jeszcze kilku trzymają poziom.

Xeno - 2012-08-09 09:10:26

Punkt do speeda to dużo jak i darmowe punkty do ataku i obrony dlatego bierze się valeskę, nie orrina.

Olórin - 2012-08-09 17:02:05

Valeska lepsza od Orrina. Z tym się nie zgodzę. Spec Valeski działa tylko i wyłącznie na łuczników i kuszników i choć pkt do speeda przy podwójnym strzale się przydaje to jednak osobiście wolę mieć spec, którym wszystkich strzelców z mojego miasta + ewentualnych innych jacy się trafią (w multi może nie ma na to szans, ale grając na mapie z kompem spec bywa bardzo pomocny).

Jak dla mnie Orrin lepszy i w sumię zawszę wolę brać jego niż Valeskę :)

Xeno - 2012-08-09 20:16:28

Jak lubisz mieszać jednostki i dostać ileś tam % do DMG, który i tak się mało zwiększy twoja wola, ja wolę konkretne statystyki dla konkretnych jednostek.
Na pewno Valeską gra się przyjemniej niż Orinem.

Kramer - 2012-08-10 00:02:40

Właściwie Orrin lepiej zwiększa obrażenia, Valeska obronę. Teoretycznie jest to więc indywidualny wybór. Haczyk tkwi w tym, że istnieją jeszcze mnisi, o których nikt nie pamięta. A przecież to właśnie z Orrciem stają się... ekhem... no, całkiem przeciętni.

Xeno - 2012-08-10 12:16:01

Eh prawda jest taka, że spec Orina jest użyteczny tak jak Tazara, Mephali, Craga czy Neli od 15 poziomu, niestety w tym wypadku najlepszą opcją jest szukanie bohatera dla zamku w karczmie niż branie Orina.
Dodatkowo Valeska zwiększa skuteczność kusz, a to jest ważne w pierwszym i drugim tygodniu.

Baron - 2012-08-10 20:16:41

Na poczatku Valeska jest lepsza ale pod koniec gdy kusznikow duzo padnie bardziej przydaje sie Orrin bo co by nie mowic podbicie mnichow jwst wazniejsze !

Xeno - 2012-08-10 20:42:31

Tak baronie, po tym jak ktoś ci jakimś cudem wybije kuszników zostawiając jakimś cudem mnichów zostaw już wykoksowanego bohatera i rób drugiego...

GiBoN - 2012-08-10 23:00:56

Ciekawe założenie, ja tam dla zamku najpierw sprawdzam karczmę :D

Kramer - 2012-08-10 23:15:20

No proszę, swój chłop :D Wylosowanie np. takiego Craga nie raz już mi pomogło. Swoją drogą, dla zamku obrona czy atak?

Xeno - 2012-08-11 07:32:53

Zależy co się trafi. Ja wolę kogoś z płatnerstwem.

GiBoN - 2012-08-11 10:19:37

Zależy od stylu gry, zarówno atak jak i obrona się sprawdza, ja cieszę się jak w karczmie trafi się jakiś woj z którymkolwiek z tych speców :)

Olórin - 2012-08-11 20:50:25

Trafienie na kogoś z płatnerstwem w karczmie dla zamku to ogromne szczęście jakby nie patrzeć :)
Tak samo zresztą jest z lochami, chociaż to już inna bajka :)

Skuteczność ataku też dobra, ale jak dla nie płatnerstwo lepsze. Jednostki zamku i tak zazwyczaj walą bardzo mocno :)

Xeno mówisz, że jak ktoś wybije kusze to i mnichów nie oszczędzi, ale jedno co mi w tym nie pasuje. Kusze padną szybko bo są bądź co bądź kruche, a mnisi choć słabi to już jednak jest 5 poziom :) Kuszników wybija się za ich potencjał, a potem walczy się zazwyczaj z całą resztą, choć wszystko oczywiście zależy od indywidualnej walki.
Dla mnie jest jednak dziwne wybieranie bohatera, który dopakowuje nam tylko jedną jednostkę z danego miasta, skoro można dopakować takiego, który dopakuje dwie, tym bardziej, że kusznicy są krusi i stanowią jeden z głównych celów do wybicia.

Xeno - 2012-08-11 20:58:26

Olo no to teraz tym argumentem się pogrzebałeś. Podałeś wszystkie argumenty za tym by nie brać bolka od speca jednostki, a sam bierzesz z chęcią Ivora choć też dopakowuje kruche elfy...

Kramer - 2012-08-11 21:42:45

Skąd wiesz, czy nie wybiera Mephali? No i Ivor poza Mepką nie ma konkurencji w Orrinie, który przeszkadza Valesce.

Xeno - 2012-08-11 21:57:01

Ja wiem co bierze na jakie mapy bo zim kiedyś sporo grywałem...
A podał argumenty na wszystkich bolków ze specem na jednostki...

Kramer - 2012-08-12 01:24:07

Ale w przypadku elfów sprawa wygląda trochę inaczej, one są podstawą bastionu!

Żeby nie robić offtopu: zamek nie posiada zwykle przewagi w strzelcach, czy to Orrin, czy Valeska, mogą przestrzelić go wrota, loch, forteca, cytka czy nawet bastion i twierdza, choć ta nie zawsze.

Xeno - 2012-08-12 07:49:37

Kto kogo przestrzeli zależy od ilości strzelców, statów no i fajnych czarów.

Olórin - 2012-08-12 15:54:54

Xeno podałem takie argumenty fakt i się z nimi zgadzam.
Chodziło mi jednak bardziej o to, że lepsze są po prostu spece, które dają coś więcej niż jednej jednostce. Pomiędzy bastionem (ivorem), a zamkiem (valeską) jest ta różnica, że zamek może dopakować dwóch strzelców, a bastion tylko jednego, więc na dobrą sprawę skill ivora spełnia w bastionie podobną rolę.
Wybór Ivora na mniejsze mapy jak dla mnie ogranicza się w tej chwili tylko do PC2. Osobiście biorę albo thorgrima, albo Mephalę zależnie od mapy, choć częściej tą drugą. Po prostu zmieniłem trochę tok rozumowania na tematy takich bohaterów.

I na koniec nie wiesz co biorę, ale co brałem z dużym naciskiem na czas przeszły :)

No ale jakby nie patrzeć. Dopakowuje się tylko jednostki, które mogą coś zmienić. Spec od rycerzy śmierci jest użyteczny, ale np. od takich krasnali już nie.
Po za tym, gdybym w bastionie miał podobną alternatywę jaka jest w zamku to pewnie też wziąłbym spec. od łucznictwa. Jest chociażby ta minimalna pomoc przy ewentualnych zdobyczach :)

Xeno - 2012-08-12 19:31:01

Bierzesz gościa od krasnali? To chyba gorszy pomysł niż gra na kapitol.

Sauron - 2012-08-12 22:44:47

Thorgrim jest od odporności. Jeżeli to jest duża mapa, to kilkanaście poziomów później bohater ma już bardzo wysoką odporność na magię. Niestety nie pamiętam jak to wygląda % Też jakaś koncepcja.

Może Zamek nie ma super wybitnych strzelców, ale są oni dość tani i mało wymagający w budowie. Kusznik jest konieczny na początku gry, potem jest go dużo i strzelając x2 zadaje całkiem spory dmg, chyba że gramy z kompem, który w czasie oblężeń i walk zawzięcie strzela w kuszników. Kapłan na swym poziomie jest nisko, ale razem z kusznikiem zapewnia rozsądne wsparcie dla jednostek walczących w zwarciu.

Orrin jest bardziej przyszłościową inwestycją można powiedzieć, gdyż jego siła wychodzi przy wyższych poziomach, gdy bonus łucznictwa jest już spory. Wtedy mamy dużo kuszników i kapłanów, a może nawet i inne jednostki jeśli tak jakoś wyszło. Jeżeli gra ma skończyć się szybko, to wtedy Valeska jest lepsza, bo kusznicy na początku gry biorą na siebie główny ciężar rozwoju.

Xeno - 2012-08-13 07:22:49

Torgrim to słaby bolek i na grę nikt go nie bierze bo nikt nie gra na magię.

Olórin - 2012-08-13 14:15:51

Grając z kompem (tak się jeszcze gra :D ) Thorgrim to nawet sensowne posunięcie. Przy całej ogólnej odporności bastionu na magię ten skill sporo tam potrafi zdziałać :) Wiadomo, że z takim płatnerstwem, czy skutecznością ataku nie ma co rywalizować, ale widok na którym mass slow spowalnia tylko dwie nasze jednostki jest całkiem przyjemny, a na arenach ten bolek w cale nie należy do słabeuszy :)

Po za tym ile można w kółko grać Mephalą czy Ivorem ;p

Xeno - 2012-08-13 14:24:18

Na arenie liczą się skile jakie dostaniesz, arty i czary i własna pomysłowość by wyjść z bagna jak nam nie dopisał fart.

Olórin - 2012-08-14 12:36:59

Xeno nie twierdze, że nie, bo arena to praktycznie sam fart :) Skoro na arenie pokonał mnie kiedyś King of Slayer ;p

A jak już przy tym jesteśmy to jakie czary są zablokowany na arenie? (zbanowane znaczy się)

Xeno - 2012-08-14 14:16:25

Berserk i armagedon. Przynajmniej na tej pentacza.