lordpiorunow - 2007-03-24 08:38:15

Wiadomo ze temat o najlepszych ze swojego poziomu

1.centaur
2.wilczy jezdziec
3.elf
4.alp
5.gorgona
6.naga
7.tytan

a wasze?

Mathias - 2007-03-24 09:49:20

1.centaur
2.Kusznik
3.elf
4.wampirzy lord
5.gorgona
6.jednorożec
7.Archanioł

cyrkiel - 2007-05-04 22:48:22

1.centaur - szybkie
2. kusznik - bo strzela 2 razy
3.elf albo gryf :D ale chyba jednak gryf
4. wampir - bo się odtwarza
5. licze - bo zadają obrażenia sąsiednim jednostkom
6. Skorpeny czy jakoś tak - duże obrażenia, wytrzymałe no i powstrzymują kontrakatak
7. archanioł - wiadomo

lordpiorunow - 2007-05-06 08:24:21

to sa Skorpeny ;)

nie zgodze sie co do kusznika bo on jest cienki

Mathias - 2007-05-06 09:04:46

Skorpeny, czyli Mantikory?
Kusznik? Jest dobry! Szajski jest Reptilion.

Majer - 2007-05-06 10:11:39

ale zapomnieliscie o 2 jednostkach minotaur ul. i gryf krolewski tez wymiataja i to niezle. Albo cyklopi. Ale najlepsze staty 2 poziomu ma zywiolak burzy i tego nie mozna podwarzyc a na 7 dal bym albo achaniola albo czarnego smoka ito tyle

lordpiorunow - 2007-05-06 11:09:40

skorpeny to nagi!

Mathias - 2007-05-07 08:36:25

Aha! Ja mam inny przekład widać.

Pain - 2007-09-01 22:03:43

1. centaur
2. wilczy jeździec
3. elf
4. mag
5. gorgona
6. czarny rycerz
7. Tytan albo Hydra (zależnie od taktyki i mapy)

Ivor - 2007-09-02 09:56:04

1.Centaur
2.Żywiołak Burzy
3.Szary Elf
4.Alp
5.Gorgona
6.Naga / Czarny Rycerz
7.Czarny Smok / Tytan

matej64 - 2007-09-09 13:41:34

1.większy gremlin
2.żyw.burzy
3.beholdery
4.arcymag
5.Arcylisz
6.cyklop królewski
7.tytan
8.gromowładny lub święty feniks

Mathias - 2007-09-09 18:06:15

Nie liczymy jednostek neutralnych, bo zawsze by wygrywały.

matej64 - 2007-09-09 20:47:24

tylko błękitny smok jest neutralny a reszta z różnych zamków

Mathias - 2007-09-10 17:06:49

no wiem, ale kogo postawiłbyś z jakiegoś zamku na poz. 7 zamiast Smoka

matej64 - 2007-09-10 17:49:37

przecież na 7 miejscu jest tytan

Mathias - 2007-11-09 18:13:41

TO lista 7 najlepszych jednostek swojego poziomu. Skąd ty wziąłeś 10?!

DYZIO_STW - 2007-11-10 16:31:49

1. Centaur Bojowy
2. Żywiołak Burzy
3. Szary Elf
4. Krzyżowiec
5. Minotaur Królewski
6. Władca Mroku
7. Archanioł

Macielug2 - 2007-11-18 17:34:05

1. Centaur bojowy-szybki,duże obrażenia :D
2.Żywiołak burzy-strzela (co daje duże obrażenia)
3.Cerber-powstrzymuje konta atak
4.Ogrzy mag-duże obrażenia,dużo wytrzymałości
5.Ptak gromu i Wielka gorgona-obaj dużo wytrzymałości,pierwszy atakuje błyskawicą,a drugi zabija spojrzeniem
6.Królewska naga-powstrzymuje konta atak,duże obrażenia
7.Starożytny behemot-odejmuje 80% obrony wrogowi co daje bardzo duży atak:)

Asiņains - 2007-11-18 21:41:38

1.Centaur bojowy
2.Kusznik
3.wysoki elf
4.ogrzy mag
5.wielka gorgona/kapłan
6.Król. naga/chempion/król.wiwerna(nie wiem czy dobrze napisałem)/sułtański ifryt
7.Archanioł/tytan/czarny smok/złoty smok/arcydiabeł

MC - 2007-12-05 10:52:20

1.Centaur (jesli nie liczyć nekromancji)
2.Wilczy rycerz
3.Gryf
4.Wampirzy lord
5.Gorogniasz
6.Upiorny rycerz
7.Archanioł

Asiņains - 2007-12-05 15:56:26

zamiast Gorgoniasz to chyba prędzej Gorgona :p

MC - 2007-12-05 19:39:11

Tak dla jaj to napisalem (lubie ją tak nazywać :)) ale chyba wiadome o co kaman...:)

Asiņains - 2007-12-06 22:05:55

no wiem :P
ostatnio zmieniło sie u mnie:
1.szkielet
2.Kusznik
3.Uruk
4.Wampirzy lord
5.Wielka Gorgona
6.sułtański ifryt/królewska wiwerna
7.Archanioł

Mathias - 2007-12-12 11:00:50

Widzę, że jesteś coraz bardziej zdecydowany. :)

Magyar - 2008-09-07 07:53:45

1.Centaur Bojowy
2.Jaszczuroczlek/Harpia Wiedzma
3.Gryf Krolewski/Cerber - (za jego 3-polowy atak i blok kontrataku)
4.Wampirzy Lord/Arcymag
5.Wielka Gorgona
6.Naga Krolewska i Jednorozec Bitewny - (bo go poprostu lubie i za Aure Antymagiczna i Oslepianie)
7.Archaniol/Zloty Smok

Macielug - 2008-09-25 21:36:37

1.Centaur
2.Żywiołak burzy.
3.Gryf.
4.Wampir lord.
5.Gorgona.
6.Upiorny rycerz.
7.Starożytny behemot.
8.Piekielna hydra.

Zen-Aku - 2008-09-25 22:12:36

7.Starożytny behemot.
8.Piekielna hydra.

Najlepsze? One są w środku stawki, najlepsze na 7. poziomie są czarne smoki i archanioły. W każdym razie wygląda to tak:

1. poziom:

1. miejsce - centaur - szybkość, staty itd. Idealna jednostka jak na 1. poziom,
2. miejsce - szkielet - nekromancja i wszystko jasne, ponadto pochodzi z najlepszego miasta w grze, więc...
3. miejsce - pikinier - HP i staty, niestety jest powolny
----------------
8. miejsce - diablik - za denne wszystko

2. poziom:

1. Jaszczur - wspaniałe dmg, do tego strzela i jest twardy,
2. Harpia - atak i powrót, powstrzymywanie kontry,
3. Wilk - podwójny atak i szybkość
----------------
8.Zombie - brak plusów, same minusy

3. poziom:

1. Gryf - za dużo plusów, żeby wymieniać - skrótowo: nie ma wad,
2. Cerber - szybkość, powstrzymywanie kontry i staty,
3. Elf - podwójny strzał
----------------
8. Zjawa - tylko regeneracja jest na plus

4. poziom:

1. Wampir - wysysanie, lot, szybkość, p. kontry,
2. Arcymag - strzelanie, brak kar za mury i w walce wręcz, obniżanie kosztów czarów bohatera,
3. Meduza - strzelanie, brak kar w walce wręcz, zamienianie w kamień
----------------
8. Pegaz - tylko szybkość na plus

5. poziom:

1. Gorgona - jedna z najlepszych jednostek w grze, trzeba coś jeszcze?
2. Minotaur - najlepszy statystycznie, zawsze dodatnie morale,
3. Lisz - strzelanie, chmura
----------------
8. Kapłan - imho brak plusów

6. poziom:

1. Czarny Rycerz - staty, zdolności itp.
1. Naga - staty, p. kontry (musiałem dać remis, obie te jednostki nie mają wad),
3. Jednorożec - staty, oślepianie, aura antymagiczne
----------------
8. Cyklop - brak plusów

7. poziom:

1. Czarny Smok - staty, zdolności... Ideał.
2. Archanioł - jak wyżej, ale mniejsze HP zadecydowało,
3. Tytan - jak wyżej, ale jest wolny i nie lata
----------------
8. brak - nic nie zasługuje na 8. miejsce, upiorny smok ma potężną zdolność postarzania, a hydra powstrzymuje kontrę. Najgorszy dla mnie jest feniks, ale WŻ nie uznaję w grze. Po głębszym zastanowieniu - jednostką najbliżej 8. miejsca jest behemot - przede wszystkim jest za wolny i się nie przydaje, w przeciwieństwie do pozostałych jednostek (hydra też jest wolna, ale ma lepsze staty i zdolności)

Magyar - 2008-11-30 12:04:01

U mnie sie troszke zmienilo:
1. Centaur Bojowy
2. Zywiolak Burzy
3. Gryf Krolewski
4. Wampirzy Lord / Ogr Szaman / Arcymag
5. Wielka Gorgona
6. Wladca Mroku / Naga Krolewska
7. Archaniol

crazy'olka - 2008-11-30 12:58:54

1.Centaury-są szybkie i mają dobre statystyki:)
2.Żywiołaki burzy-strzelają i statystyki najlepsze na swoim poziomie
3.Gryf-szybkie i statystyki w normie
4.Wampirzy Lordowie-ale tylko za regenerację
5.Gorgona większa-dużo wytrzymałości i obrony
6.Naga Królewska-nie lubię przeciw niej walczyć
7.Archanioł-najlepsza jednostka w grze (w zamkach)

Eleazar - 2008-11-30 16:59:23

Na początek owacje na stojąco mój 200-setny post! xD
Dobra, do rzeczy:
Hm. Niech pomyślę... Nie będę uzasadniał.

1. Centaur
2. Magog
3. Szary Elf
4. Szamani
5. Arcylicz
6. Kawalerzyści
7. Archanioł

Tylko 1 do wyboru, więc trudno mi określić :D

Zen-Aku - 2008-12-16 21:30:56

BvFire napisał:

2. Magog
3. Szary Elf
4. Szamani
5. Arcylicz
6. Kawalerzyści

Trochę się przyczepię ;) Nie mam nic do magoga, bo jest solidną jednostką, jednakże uważam, że harpie i jaszczury raczej są przydatniejsze. Elf jest najlepszym strzelcem 3 poziomu, ale jako jednostka ustępuje zarówno gryfom, jak i cerberom. Ogry są dość dobrzy, ale gorsi od wampirów, arcymagów i krzyżowców. Zaś 5 poziomu u Ciebie w ogóle nie rozumiem :P Lisz jest dobry, ale przecież są jeszcze gorgona i minotaur. Podobnie sprawa ma się z kawalerzystami - czarni rycerze i nagi są znacznie lepszymi jednostkami ;)

Magyar - 2008-12-16 21:56:29

Koragg, zgadzam sie z Toba slowo w slowo, ale nad tym ze Krzyzowiec jest lepszy od Szamana, to troche bym sie jeszcze nad tym zastanowil. ;)

Drago - 2009-01-15 19:51:45

Dla odmiany podam po dwie najlepsze:

1. Centaur/Szkielet,
2. Magog/Harpia,
3. Cerber/Gryf,
4. Wampir/Meduza,
5. Minotaur/Czart,
6. Mroczny/Ifryt,
7. Czarny Smok/Arcydiabeł.

Król Duch - 2009-01-16 00:35:51

Rozumiem, wychodzi na to, że inferno to najlepszy zamek:) Ifryt królewski nie ma szans ze skorpeną, ba! - może nawet i dwa ifryty królewskie;). Arcydiabeł - z archaniołem. Cerber - nie dorównuje szaremu elfowi, ale rozumiem, że to kwestia sporna.

No dobra, zaproponuję coś, żeby to nie była krytyka niekonstruktywna:

1.1 Centaur bojowy 1.2 Halabardier
2.1 Harpia wiedźma. 2.2 Wilczy rycerz (tuż za nim - może tu mała niespodzianka - kusznik; nie liczę wrót żywiołów, ale wspominam o nich, bo na tym poziomie by wymiotły konkurencję)
3.1 Szary elf 3.2 Gryf królewski
4.1 Alp 4.2 Arcymag
5.1 Gorgona 5.2 Ognisty ptak
6.1 Skorpena = 6.1 Mroczny rycerz - bo jakże ciężki to wybór... Może z lekką przewagą skorpeny.
7.1 Archanioł 7.2 Czarny smok

Zen-Aku - 2009-01-16 15:19:36

Król Duch napisał:

5.1 Gorgona 5.2 Ognisty ptak

Gorgona jak gorgona, ale od ptaka lepszą jednostką jest minotaur (wg mnie jest także minimalnie lepszy od gorgony, ale to już nie dotyczy kwestii ptaka). ;)

Król Duch - 2009-01-16 19:06:26

Popatrzyłem sobie na statystyki (tak, pewne rzeczy się zapomina...) i faktycznie, minotaur ma tu niezłą przewagę. Ale ptak jest dużo szybszy, lata i najważniejsze - jego siedlisko kupuje się drugiego, czasem nawet pierwszego dnia. Muszę przyznać, że zwłaszcza ta ostatnia cecha przyczyniła się do mojej oceny. Gdy armie twierdzy i lochu spotykają się w bitwie, ptaków jest zwykle, z jakiejś przyczyny, dwa razy więcej.
Ptak ptakiem, tu faktycznie można się spierać. Ale gorgona? Statystyki ma od minotaura gorsze, ale nie tak dramatycznie - dzięki 70 p.ż. sporo nadrabiają. Tyle że gorgona ma najlepszą umiejętność specjalną w grze i może zdziałać cuda! Dzięki tej jednostce można wygrać bitwę z dużo silniejszą armią, niezależnie od statystyk. Minotaur, gdy spotka silniejszego od siebie - leży. A gorgona nie:)

Mathias - 2009-02-02 13:00:01

U mnie sporo zmian:
1. Halabardnik
2. Harpia Wiedźma
3. Gryf Królewski
4. Wampirzy Lord
5. Gorgona/Minotaur
6. Czarny Rycerz
7. Archanioł

Eleazar - 2009-02-02 19:50:41

Dobra, ja teraz zupełnie zmieniłem swój pogląd i zgadzam się, Koragg, ten Lisz to wziąłem tylko tak ogólnie ;)
Minotaur dla mnie jest jednostką b. dobrą, lecz uniwersalną ;)
Gorgona jest b. dobra do obrony. Dlatego zmieniam:

1. Centaur / Halabardier
2. Kusznik / Harpia Wiedźma / Krasnolud [nie mogłem się zdecydować :p]
3. Gryf / Elf
4. Krzyżowcy / Arcymagowie
5. Minotaur [uniwersalna] / Gorgona / Czarty [formowanie Demonów]
6. Władcy Mroku / Kawalerzyści
7. Archanioł / Czarny Smok / Arcydiabeł

lordpiorunow - 2009-02-02 19:55:03

1.Centki
2.Harpie
3.Gryfy
4.Alpy
5.Gorgi, Minoski
6.Nagi, Władcy Mroku
7.Tytan/Arch/Czarny Smok

Asiņains - 2009-02-02 22:24:53

U mnie teraz jest tak :

1. Halabardnik
2. Harpia Wiedźma
3. Gryf Królewski
4. Arcywampir ( znany jako "Alp")
5. Wielka Gorgona
6. Władcy Mroku
7. Czarny Smok/Archanioł


Innymi słowami : tak samo jak Mathias :) mamy podobne gusta :p

Magyar - 2009-02-03 09:22:31

U mnie tak:
1. Cenatur Bojowy (czemu wiekszosc z Was pisze, ze Halabardnik - przeciez on jest gorszy od Centaura Bojowego :P )
2. Kusznik/ Krasnoludzki Wojownik/ Harpia Wiedzma (Wilczy Rycerz tez zasluguje na wyroznienie, za swoja walecznosc i wojowniczosc ;) )
3. Gryf Krolewski/ Szary Elf
4. Ogr Szaman, Arcymag/ Wampirzy Lord (Krzyzowiec takze zasluguje na wyroznienie ;) )
5. Wielka Gorgona/ Minotaur Krolewski/ Ptak Gromu (Arcylisz takze zasluguje na wyroznienie :P )
6. Wladca Mroku/ Naga Krolewska / Czempion (Jednorozec Bitewny takze zasluguje na wyroznienie ;) )
7. Archaniol/ Czarny Smok/ Zloty Smok (Tytan takze zasluguje na wyroznienie :P )

Asiņains - 2009-02-03 10:41:47

Halabardnik ma więcej hp. Mi jest on potrzebny do blokowania strzelców.

Złoty smok ?

Magyar - 2009-02-03 10:57:14

Cooo? Przeciez Halabardnik i Centaur Bojowy maja po tyle samo HP, czyli 10. Centaur Bojowy lepiej nadaje sie do ataku, ale takze lepiej do oslony strzelcow, bo zajmuje az dwa hexy, a Halabardnik tylko jeden hex.

Mathias - 2009-02-03 12:32:15

Taa, tylko że Halabardnik ma o 2pkty więcej obrony. Centaur Jest też dużo droższy od Halabardnika:
Halabardnik: 75$
Centaur Bojowy: 90$
Centaur jest wprawdzie szybszy, ale nie o tak dużo, bo jedynie 3 punkty.

Centaur Bojowy lepiej nadaje sie do ataku

Pod jakim względem? Obydwie jednostkimają tyle samo punktów ataku.

Asiņains - 2009-02-03 12:50:54

stasek93 napisał:

Cooo? Przeciez Halabardnik i Centaur Bojowy maja po tyle samo HP, czyli 10. Centaur Bojowy lepiej nadaje sie do ataku, ale takze lepiej do oslony strzelcow, bo zajmuje az dwa hexy, a Halabardnik tylko jeden hex.

Może i zajmuje dwa hexy, ale są droższe. Mi chodzi o tanią, dobrą osłonę. Halabardnik nadaje się do obrony.

Król Duch - 2009-02-05 04:27:53

Jasne, że są droższe, bo są lepsze! Nie wprowadzajmy kwestii ceny, dopóki nie ustalimy kwestii jakości. W tym wypadku cena za taką jakość nie jest wygórowana, więc dajmy temu spokój.
"Tylko" trzy heksy ruchu? TYLKO? W praktyce oznacza to ze strony centaura czynny udział w bitwie, w przypadku halabardiera zaś - stanie sobie przy strzelcach. Ok, różnie z tym bywa, ale żaden halabardier nie dokaże nigdy tego, co centaur bojowy; na przyśpieszeniu jest w stanie przejść całą mapę! Blokujemy i poważnie nadwyrężamy wrogi oddział jedn. strzelających jednostką pierwszego poziomu!

Szybkość jest w tej grze kluczowa, więc może jej łaskawie nie deprecjonujcie. Dlaczego na przykład nikt nie uważa golema za najlepszą jednostkę 3 poziomu, pomimo że ma ogromną liczbę p. życia, świetną obronę itd.?
Swoją drogą dobra wiadomość dla wielbicieli bastionu: i tak mają swoje status quo. Bo gdyby ostatecznie jednak przyjąć tę zasadę, najlepszą jednostką 2 poziomu musiałby być krasnolud.

Eleazar - 2009-02-05 15:41:25

Oczywiście, że Centaur zamiast Halabardiera!
Może tańszy, ale wolniejszy, mniej zajmuje powierzchni...
Tak jak powiedział stasek93, szybkość ma tu spore znaczenie i tu zgadzam się z Królem Duch.
Przecież to jest bardzo ważne - sz6ybkość. W rękach dobrego taktyka, można uzbierać kilkaset jednostek, a w połączeniu z szybkością mogą pokonywać silniejsze od siebie jednostki o wiele szybciej, niż, np. jednostki 4, 5 poziomu.

Mathias - 2009-02-22 18:36:55

Anubis, wszystko ok, ale magog najlepszy na poziomie? A nie zapomniałeś o takiej jednostce jak Harpia Wiedźma?

Mały Farciarz - 2009-03-06 16:08:53

Przepraszam ale co Wy macie z tą Harpią ?? Czy na tym forum nie uznaje się Wrót Żywiołów?? albo nawet wilczych jeźdźców czy replitalionów ??

1.Kościeje(nekromancja)>>>Centaury,Rusałki,Gremliny=Trogi (Shakti), Halabardziści, Gnole, Gobliny,Chochliki-impy.
2.Żyw powietrza, Harpie, Wilczy jeźdźca, Replitalion,Kusznik,Gargulec, Magog, Krasnolud, Zombie 
3.Gryf, Cerber, Elf(Ivor), Żyw. lodu, Ważki, Beholdery, Golemy, Zjawy, Urkowie.
4.Alp, Arcy mag=Krzyżowiec,Ogrzy Szaman, Bazyliszek, Meduza, Pegaz, Żyw, Ognia
5.Gorgony, Ptaki gromu, Minotaur, Czart, Dżin, Licz, Ent, Kapłan, Ziemniak
6.Naga=Władca Mroku, Czempion, Umysłu,Ifryt, Jednorożec, Wywerna, Cyklop, Mantykora .
7. Arch, Tytan, Behemot, Czarny Smok, Złoty smok, Arcydiabeł,feniks, Hydra, smok z utopii

Mathias - 2009-03-06 18:08:33

Pierwsza sprawa taka, że na forum nie uznajemy nekromancji (osobiście mnie jest wszystko jedno, ale tak zadecydowali ludzie).
Druga sprawa to taka, że żywiołaki burzy mają żałosny przyrost i są drogie. Wilki padają od byle strzałów, a reptilioni... cóż, do nich nie mam zastrzeżeń.
Generalnie w większości się z Tobą zgadzam, ale wg mnie Halabardierzy są bardzo silni, a Kapłan lepszy od enta. Ale to moje skromne zdanie

Mały Farciarz - 2009-03-06 19:51:53

Każdy ma swoją hierarchie wartości :) Dla mnie przede wszystkim w jednostkach liczy się ich umiejętne zastosowanie, dostępność oraz przydatność nie tylko na polu bitwy ale także przy obrabowaniu krypt itp., chodzeniu po mapie. Potem dopiero patrzę na statystyki, jednak często statystyki to te 3 czynniki które wymieniłem wyżej :)
Co do Entów i Kapłanów to dwie różne jednostki. Wiadome, że każdy woli co innego :)
Jednak do Żywiołaków Burzy nie zraziłem się jeszcze i patrząc na koszty wiem, że jednostka jest warta swojej ceny i oprócz tego pochodzi z taniego miasta, więc nie ma problemu z wykupieniem tych jednostek.

Pytanie mam. Na jakie potrzeby nie uznajecie nekromancji??
czy też, nie uznajecie dyplomacji i gości z logistyką itp??

Mathias - 2009-03-06 20:36:37

Nom, każdy ma swoje ;]. Osobiście patrzę najpierw na staty, następnie na grę, potem przyrost i skille. Dopiero gdy to wszystko złączę, wychodzi mi decyzja.
Uważam, że w/w Ent jest gorszy od kapłana z powodu powolności. Kapłan zada mu wiele ciosów, zanim ten doczołga się do niego. Szybkość 4 czyni z enta jednostkę mało użyteczną.


Necromancji nie uznajemy, bo ludzie tak chcieli (zdaniem większość jest to jak granie na kodach). Dyplomację i resztę uznajemy.

Rozbójnik - 2009-03-06 21:07:19

Witam :)
Na drugim poziomie harpie to jedne z najgorszych stworków. Mogą zadawać mało obrażeń, mają słabe staty. Najlepsze są żywiołaki burzy, które są lepsze od szarych elfów (a to 3 poziom).
Na 1 najlepszy centaur, na 3 gryf, na 4 wampirek, na 5 byczek, na 6 czarny jeździec a na 7 archanioł.

Asiņains - 2009-03-06 23:43:42

Rozbójnik napisał:

Witam :)
Na drugim poziomie harpie to jedne z najgorszych stworków. Mogą zadawać mało obrażeń, mają słabe staty. Najlepsze są żywiołaki burzy, które są lepsze od szarych elfów (a to 3 poziom).

Naprawdę ? A czy zauważyłeś, że harpie mają umiejętność wracania na swoje miejsce ? Jest to ogromna przewaga. Można atakować i wrócić do obrony strzelców. Żywiołaki Burzy mają bardzo słaby przyrost i aż tak moce nie są

Rozbójnik - 2009-03-07 09:04:06

Harpie można traktować jako nieco upośledzonego strzelaka, który ma 100% walki wręcz. Nie zmienia to faktu, że jest gorsza od kuszników, reptilionów, magogów, żyw burzy, wilczków, niewiele lepsza od gargulca, zaś z krasnalem ciężko ją porównać. Zdecydowanie wygrywa tylko z pokaleczonym potworkiem nekropolii. Skoro jest więcej jednostek od niej lepszych, to znaczy że jest słabym stworkiem jak na swój poziom.

Asiņains - 2009-03-07 09:32:42

Czy ty porównujesz jednostki pod względem pojedynku 1 vs 1 ? Takie testy sensu nie mają. Liczy się przydatność w walce

Rozbójnik - 2009-03-07 10:41:12

Porównuję pod względem przydatności na mapie przygody, w dalszej kolejności w głównej bitwie.

Drago - 2009-03-07 14:24:55

Rozbójnik napisał:

Na drugim poziomie harpie to jedne z najgorszych stworków.

Totalna bzdura. Harpie mają najlepsze skille na 2. poziomie, ponadto są szybkie.

Rozbójnik napisał:

Mogą zadawać mało obrażeń

Mogą też dużo... To nie jest argument.

Rozbojnik napisał:

mają słabe staty

Lol... Bzdura. Obronę mają lepszą od kuszników, magogów, wilków i zombie, tylko o 1 mniej mają od gargulców i krasnali... To ma być "słabe"? Atak mają lepszy od zombie, równy z kusznikiem i jaszczurką, zaledwie o 1 mniej od reszty... To jest "słabe"? 14 HP to też nieźle, zwłaszcza, że więcej mają tylko takie bezużyteczne kloce, jak krasnale i zombie.

Rozbójnik napisał:

Nie zmienia to faktu, że jest gorsza od kuszników

Ciekawe pod jakim względem świetna harpia ma być gorsza od najgorszego strzelca na 2. poziomie? Kusznik niczym się nie wyróżnia, jest po prostu słaby i ginie ekstremalnie szybko.

Rozbójnik napisał:

reptilionów, magogów

Tutaj może i tak, bo są to b. dobre jednostki.

Rozbójnik napisał:

wilczków, niewiele lepsza od gargulca, zaś z krasnalem ciężko ją porównać

Z wilkami bywa różnie, ale od gargulca jest lepsza, podobnie i od krasnoluda.

Rozbójnik napisał:

Skoro jest więcej jednostek od niej lepszych

Więcej? Lepszy jest na pewno jaszczur, magog i wilk z nią remisują, więc harpia jest lepsza od pozostałych jednostek, a już zwłaszcza od kiepskich kuszników...

Mathias - 2009-03-07 14:30:16

Wilki są badziewne, ale tanie. Garguły to chłam. Krasnale za wolne jak na poziom. Jaszczur jest średni, magog dość dobry, kusznicy średnie a żyw. burzy - jak już mówiłem - za słaby przyrost i za duża cena. Harpia ma najlepsze skille, a staty przyzwoite.

Rozbójnik - 2009-03-07 20:33:41

Kusznik zadaje 2 razy większe obrażenia, a wilk 3 razy większe. Obie jednostki mają nieco wyższy przyrost. Są więc lepsze. To, że szybko giną to wina gracza, który nie umie ich używać, a nie wada jednostek.

Mathias - 2009-03-07 20:56:28

Podobnie jak u harpii. Przecież jeśli dobrze wykorzystasz ich walory, to nie stracisz ich za dużo.

Drago - 2009-03-07 22:54:33

Rozbójnik napisał:

Kusznik zadaje 2 razy większe obrażenia

Zadaje 2-3 w jednym strzale, czyli 4-6 w dwóch... To nie są "2 razy większe obrażenia". Poza tym takie obrażenia zadaje tylko i wyłącznie, gdy strzela z bliska - z daleka zadaje całe... 1 na strzał, czyli mniej więcej swoje podstawowe obrażenia. Dodatkowo pada od byle śmiecia, wystarczy go zablokować głupim centaurem i na bank zdechnie...

Rozbójnik napisał:

a wilk 3 razy większe.

Bazowe 3-4, podwójnie 6-8. 3 razy większe byłoby 3-12, a tak nie jest...

Rozbójnik napisał:

Obie jednostki mają nieco wyższy przyrost.

Co z tego, skoro giną szybciej?

Rozbójnik napisał:

Są więc lepsze

Kusznik na pewno nie jest.

Rozbójnik napisał:

To, że szybko giną to wina gracza, który nie umie ich używać, a nie wada jednostek.

To jest już wyjątkowo perfidne... Kusznik i wilk mają 10 HP, harpia ma 14 HP i to jest FAKT, że kusznik i wilk szybciej giną, to jest ich wada, bo gracz nic nie poradzi na 10 HP...

Mathias - 2009-03-07 23:12:48

Heh, ja tam Kusznika lubię, nie jest może najlepszy na poziomie, ale dosyć przydatny. Szkoda tylko, że tak szybko ginie :(. Gdyby nie to, mógłby konkurować już np. z Magogiem (bo do harpii daleko). Wilki są moim zdaniem cienkie, mało HP, co w efekcie daje niezbyt dobre działanie.

Rozbójnik - 2009-03-08 10:03:52

Z rachunku prawdopodobieństwa łatwo wyliczyć, że jednostka mająca przedział 1-4 zadaje średnio 2,5dmg. Kusznik 2x 2-3= 5. Wilk 2x3-4 co daje 7. Czyli to co pisałem to prawda. W zamku od tego są czempiony i halabardy, żeby dobry gracz mógł osłonić kuszników. Wiem, że to trochę mieszanie innych jednostek, ale chcę podać przykład jak można poradzić sobie z niewystarczającym hp. Podczas walk z neutralami kusznik jako jednostka zadająca dużo dmg może obstrzeliwywać wolne jednostki, podczas gdy przynęta lata po 2 końcu planszy. Harpia ma 9 speeda, to niby dużo, ale na taką akcję za mało, dlatego nazywam ją upośledzonym strzelcem. A nawet jeśli się da (tyle, że dla wolniejszych jednostek) to mniejsze dmg wydłuża bitwę zwiększając szansę na morale nautrala = pada przynęta.
Obrażenia jednostki, która i tak nie ma zamiaru obrywać, to podstawowy czynnik, stąd kusznik>harpia ;]

Drago - 2009-03-08 17:02:26

Z rachunku prawdopodobieństwa łatwo wyliczyć, że jednostka mająca przedział 1-4 zadaje średnio 2,5dmg. Kusznik 2x 2-3= 5. Wilk 2x3-4 co daje 7. Czyli to co pisałem to prawda.

Co z tego, że zadaje średnio? Kusznik zadaje 4-6, POD WARUNKIEM, że strzela z bliska, bo z daleka zadaje badziewne obrażenia i podwójny strzał w niczym nie pomaga, zaś denne 10 HP sprawia, że kusznik pada od wszystkiego.

W zamku od tego są czempiony i halabardy, żeby dobry gracz mógł osłonić kuszników.

W lochu są minotaury i chimery, które zajmą się wszystkim, co odważy się podejść...

kusznik jako jednostka zadająca dużo dmg

LOL!

Harpia ma 9 speeda, to niby dużo, ale na taką akcję za mało,

Czekania się nie zna, tak?

Obrażenia jednostki, która i tak nie ma zamiaru obrywać, to podstawowy czynnik, stąd kusznik>harpia

Harpia >> kusznik, harpia nie pada od wszystkiego, wróg nigdy harpii nie odda, mury nie osłabiają jej ataku, podobnie jak odległość, harpia jest znacznie szybsza, lata i w zwarciu sto razy lepsza od kusznika. Jak kogoś boli dmg, to niech se rzuci błogosławieństwo (czarnoksiężnicy mogą rzucić mass), poza tym zamek prowadząc wojnę strzelecką z lochem skazuje się na dotkliwą klęskę, bo beholdery z łatwością zmiatają kuszników, a meduz jest więcej od kapłanów, których są w stanie zniszczyć. Już nie wspominam, że strzelcy lochu lepiej się bronią i są wytrzymalsi... Harpia to znakomita jednostka, której wsparcie może dać dużą przewagę.

Mathias - 2009-03-08 17:12:17

Taaa, kusznik słaby, jeśli się nie umie grać. Kto jest tak głupi, żeby strzelić ze złamaną strzałą? Sam mówiłeś, jest coś takiego jak czekanie. Wilk, jak się ruszy, dostanie w łeb od pełnego dmg kusznika.

Magyar - 2009-03-08 18:16:45

Mathias napisał:

Taaa, kusznik słaby, jeśli się nie umie grać. Kto jest tak głupi, żeby strzelić ze złamaną strzałą? Sam mówiłeś, jest coś takiego jak czekanie. Wilk, jak się ruszy, dostanie w łeb od pełnego dmg kusznika.

No tak.... Drago sie troche osmieszyl, ale mniejsza o to. Kusznik jest w pierwszej trojce najlepszych jednostek na 2 poziomie. No chyba, ze ktos rzeczywiscie grac nie umie i nie zna sie na realnej sile Kusznikow, to juz nie moja wina.

Koragg edit: Post bez argumentów. Upomnienie nr [5] = minus.

Drago - 2009-03-08 18:31:47

Mathias napisał:

Kto jest tak głupi, żeby strzelić ze złamaną strzałą? Sam mówiłeś, jest coś takiego jak czekanie.

A kto jest tak głupi, żeby podejść pod kusznika, skoro większość miast ma lepszych strzelców? Zazwyczaj zamek musi podejść, bo na odległość ostro obrywa.

Mathias napisał:

Wilk, jak się ruszy, dostanie w łeb od pełnego dmg kusznika.

O ile się ruszy ;]. Bo on też może czekać i jeśli jest najszybszy na polu walki, to ma dwa ruchy pod rząd i dojdzie do kusznika, a co dalej, to chyba nie muszę mówić. Kusznik z miejsca nieżywy.

No tak.... Drago sie troche osmieszyl, ale mniejsza o to.

Nie, bo trzeba znać staty i zastosowanie jednostek, a czekanie kusznikiem nie ma sensu...

Kusznik jest w pierwszej trojce najlepszych jednostek na 2 poziomie.

Od kiedy? Lepsze jednostki: harpia, jaszczur, magog, wilk i gargulec. Gorsze jednostki: zombie i krasnal. Jak łatwo zauważyć, kusznik jest zaledwie w pierwszej szóstce... Do tego jest ostatni z tej szóstki, a miejsce 6/8 oznacza jednoznacznie - słaba jednostka...

No chyba, ze ktos rzeczywiscie grac nie umie i nie zna sie na realnej sile Kusznikow, to juz nie moja wina.

Realnej siły kuszników? Dowolny strzelec poziomów 2-7 załatwi kusznika w walce na odległość, bo kusznik pada jak mucha, podleci głupi gargulec i kusznik pada, podejdzie centaur - kusznik zdechł...

Dreader - 2009-03-11 17:53:41

stasek93 napisał:

Kusznik jest w pierwszej trojce najlepszych jednostek na 2 poziomie.

W pierwszej trójce od końca, zgadza się.

stasek93 napisał:

grac nie umie i nie zna sie na realnej sile Kusznikow

Realną siłę to mają jaszczury, bijące na łeb kuszników. I nie padają tak szybko.

Mathias: W myśl zasady Koragga: upomnienie za brak argumentów [2]. Pewnie znowu zaczniesz edytować moje dopiski, ale jakoś to zniosę.

Mały Farciarz - 2009-03-11 18:53:35

Joker akurat kusznicy mają swoją realną siłę i z pewnością wybijają się ponad 3 ostatnie jednostki 2 poziomu :) a po za tym nie wiedziałem, że kusznicy padają ja myślałem, że oni giną <myśli> chyba się cały czas myliłem . Kusznicy z Valeską dobrze wykorzystani potrafią skosić dużo wojsko wystarczy umieć ich wykorzystać .

Mathias - 2009-03-11 20:41:24

Oczywiście zgadzam się z Małym Farciarzem. Kusznicy to bardzo dobre jednostki, mają dużo ataku i podwójny strzał, co może być dla gracza zbawcze. Małe HP nic nie znaczy - przecież JW Joker sam chciał wmówić, że jednostki strzelające należy porównywać wraz z jakąś piechotą bojową. A więc daję Halabardiera i możecie mi naskoczyć.

Dreader - 2009-03-11 22:31:53

I co zrobisz tym halabardnikiem? Staniesz se i nic nie zrobisz? Gratuluję. Halabardnik nie jest w stanie zniwelować nawet małego zagrożenia, choćby centaur zagrozi poważnie kusznikowi, bo taki kloc, jak halabardnik nie dogoni centka, o ile ten drugi na to nie pozwoli. Kusznik jest słaby, stasek93 ma rację, jest w pierwszej trójce od końca.

Magyar - 2009-03-11 22:38:13

Joker napisał:

Kusznik jest słaby, stasek93 ma rację, jest w pierwszej trójce od końca.

Nie wmawiaj mi, ze ja to powiedzialem, bo tego nie powiedzialem i dobrze o tym wiesz. Wg. mnie, to Kusznik jest w pierwszej trojce, i to nie od konca. Wiec nie swiruj pawiana (by: Marian Janusz Pazdzioch).

Mathias napisał:

Joker, nie rób z siebie głupka. Dobrze wiemy, że chciałeś wywołać kolejną kłótnię i sprowokować staska.

A moze lepiej - "podszywaczu, jokerze"?

Tak do tematu, to:
1. Centaur Bojowy, Halabardnik, Wiekszy Gremlin
2. Zywiolak Burzy, Kusznik, Krasnoludzki Wojownik
3. Gryf Krolewski, Cerber, Szary Elf
4. Arcymag, Krzyzowiec, Wampirzy Lord
5. Wielka Gorgona, Ptak Gromu*, Minos
6. Naga Krolewska, Wladca Mroku, Czempion/Jednorozec Bitewny
7. Archaniol, Tytan, Starozytny Behemot

Koragg edit: Post bez argumentów. Upomnienie ustne nr (1).

Drago - 2009-03-27 20:13:22

1. Centaur - ma najlepsze staty, jest szybki i bardzo wytrzymały. Nic nie jest w stanie mu dorównać.
2. Harpia/Magog - harpia ma doskonałe skille, jest szybka i lata, magog atakuje wszystkich wrogów dookoła i strzela, jest też jak na strzelca wytrzymały.
3. Cerber - świetne staty, powstrzymywanie kontry, atak na 3 pola, wysoka szybkość i dobra wytrzymałość czynią z niego jednostkę najlepszą na 3 poziomie.
4. Wampir - najlepsze skille na poziomie (p. kontry, wysysanie, lot), ponadto jest wytrzymały i bardzo szybki.
5. Minotaur - najlepsze staty, bardzo dobry skill, dobra szybkość, przystępna cena... Nic dodać, nic ująć. Absolutny lider poziomu 5.
6. Rycerz - może zadać podwójne obrażenia, jest bardzo szybki, wytrzymały, rzuca klątwę i czerpie korzyści z tego, że jest nieumarłym. Jednostka, która nie ma wad.
7. Czarny smok - świetne staty, idealna wytrzymałość, wspaniałe skille, a przy tym dobra cena.

Magyar - 2009-04-07 11:22:39

Skoro ostatnio bylo rzekomo bez argumentow, to teraz je podam:
1. Centaur Bojowy (staty, szybkosc, obrazenia i duze HP mowia same za siebie :P )
2. a.) Reptilion
    b.) Harpia Wiedzma
    c.) Kusznik/ Wilczy Rycerz
    d.) Krasnoludzki Wojownik
3. Gryf Krolewski (szybkosc, latanie, wiekszy przyrost, staty, onrazenia i nieskonczony kontratak)
4. a.) Krzyzowiec
    b.) Wampirzy Lord
    c.) Arcymag
    d.) Ogr Szaman
5. Wielka Gorgona (ogromne HP i zabojcze spojrzenie - czego wiecej do szczescia potrzeba? :P ;) )
6. Naga Krolewska (stay, wielkie HP, powstrzymywanie kontrataku i stale, wysokie obrazenia - to jest, "to" :P )
7. Archaniol (ogromna szybkosc [tylko Feniks szybszy], najwieksze staty, stale i wysokie obrazenia, wskrzeszanie, +1 do morale, latanie i nienawisc do Diablow - to wszystko tlumaczy ;P )

Rozbójnik - 2009-04-07 15:32:11

1. Centaur/Rusałka, ze wskazaniem na centaura bo ma znaczenie w FB, we wcześniejszej fazie rusałka nie ma sobie równych.
2. Żyw. burzy, deklasacja pod każdym względem.
3. Gryf/Żyw. lodu, gryf dzięki zwiększonemu przyrostowi przeważa, ale na pierwsze 2 tyg (w których często się kończy gra) żyw. lodu jest lepszy.
4. Krzyżowiec, za świetne obrażenia.
5. Gorgona, staty + zabijanie wzrokiem, wymiatacz :)
6. Rycerz Śmierci - szybkość i skille przeważyły.
7. Archanioł, najlepszy i tyle, nie dość, że ze statystyk, to jeszcze wskrzeszenie pomaga redukować straty.

Dreader - 2009-04-10 20:18:36

1. Centaur - najlepsze wszystko, nic mu nigdy nie dorówna
2. Jaszczur - bo długo żyje i świetnie strzela
3. Cerber - bo ma świetne staty i powstrzymuje kontratak
4. Wampir - za wysysanie i powstrzymywanie kontrataku
5. Ptak gromu - świetne staty i wysoka szybkość
6. Władca mroku - najlepsze staty i znakomite zdolności
7. Behemot - obniżanie obrony i szybkość postawienia

Mordoklejek - 2009-04-10 22:18:18

Chodzi oczywiście o już uleprzone jednostki.

1.Szkielety (Dziwicie się? Rozwalą centaury ponieważ może być ich 4 lub 5 razy więcej). W multi oczywiście, że centaur.

2.Harpie (jak to kiedyś powiedziałem w gronie przyjaciół kaczki uciekaczki ;) ). To jedna z najbardziej uniwersalnych jednostek. Powstrzymuje kontratak, szybka, po ataku wraca na miejsce, no po prostu boska.

3.Cerber/Gryf (nie chce wywoływać żadnych sporów ;) )

4.Wampir/Krzyżowiec (defensywna/ofensywan jednostka obydwie nadają się do ataku i do obrony)

5.Tu postawie zdecydowanie na Minotaura, ale gorgona ma o wiele leprzy skill :P

6.Bez żadnych wątpliwości czarny rycerz czy jak on tam ma (saty i skille mówią same za siebie)

7.I tu niestety, ponieważ go nie lubie wręcz nienawidze ;) Aniołek. (Ahh... Behemot :))

OldSkull - 2009-06-14 18:16:10

1. Gremliny (strzelają), Centaury (są szybkie i mają neizłe statystyki, Szkielety (jest ich mnóstwo)
2. Kusznicy (strzelają 2 razy), Reptilioni (są wytrzymali i dobrze strzelają), Żywiołaki burzy (są wytrzymali o dobrze strzelają)
3. Elf (2 strzały), żywiołak lodu (bardzo wytrzymały strzelec), Beholder (niezły strzelec bez ograniczeń w walce wręcz)
4. Wampirzy lordowie (lata, wysysa życie, jest szybki i nie odpowiada mu się), Meduza (dobry strzelec), Krzyżowiec (2 ataki, niestety bardzo wolny)
5. Arcylicz (trująca chmura, spore obrażenia jak na strzelającego), Minotaur (doskonałe statystyki), Ent (znakomita wytrzymałość, bardzo dobra zdolność, niska cena, dobry przyrost)
6. Czarny rycerz (bardzo silny, z dobrymi statystykami, minus za cenę), Czempion (wręcz zabójcza szarża), Żywiołąk umysłu (lata, nie odpowiada mu się, atakuje wszystkich dookoła, aczkolwiek ma wady)
7. Archanioł (bardzo mocny, do tego wskrzesza), Czarny smok (drogi, ale zabójczy), Feniks (tani, jest ich dużo, bardzo szybki, a podstawową wersję można mieć bardzo szybko)
5.

altaeir - 2009-06-14 18:40:43

1.Szkielety(z nekromancją).Bez niej remis miedzy rusałkami,gremlami i centkami.
2.Nie będę porównywał krasnali(broniących elfów) z burzami...To taki przykład,ale ze strzelających najlepsze są burze.
3.Jak wyżej z różnym zastosowaniem.
4.Demony gdy się sfarmii,wcześniej remis miedzy wampami i krzyżami.
5.Jak mam porównać enta z liczem?Jednak najlepsza jest Wielka Gorgona
6.Naga/Czarny Rycerz
7.Inne zastosowanie,Archami nie obrobię smoczej utopii,a Hydrami już tak,dlatego remis pomiędzy wszystkimi,oprócz Kościanych Smoków.

Żywiołak - 2009-06-14 22:53:27

altaeir napisał:

7.Inne zastosowanie,Archami nie obrobię smoczej utopii,a Hydrami już tak,dlatego remis pomiędzy wszystkimi,oprócz Kościanych Smoków.

Heh, kolejny "młody ligowczyk". Pokaż jakiś ss, gdzie waliłeś smoczą hydrami... Bez sensu, czyta się takie kwiatki i potem się powtarza. Tak samo bezsensowne jest pisanie o hydrach + bicie krasnalowni. Jeżeli byłeś na tyle bogaty, żeby postawić hydry w 1 tyg i bić krasnale na początku 2, to taki sam efekt zyskasz wykupując armię i bijąc reptami + byki i ważki do uciekania.

Akurat arch się genialnie sprawdza na smoczych, smoki biją w kusze z różnych stron, nawzajem się spalając. Archy na "czekaj", od 3 tyg z wykupem można spokojnie jechać a 4 to już na 100% bez strat. Krzyże i koniki spokojnie zdejmują swoje a arch po wskrzeszeniu kusz wali i znowu konie i krzyże. Oczywiście mass haste wskazany, ale to już idea grania Zamkiem, by go zdobyć.

altaeir - 2009-06-14 23:06:15

heh może i tak,ale to powiem tak:
Postawilem mapkę ze smoczymi utopiami i próbowałem różnych rzeczy w tym z hydrami,wiec wiem że to prawda...w 4 tygodniu można by to było zrobić też bez strat samymi hydrami.Za to chciałbym żebyś mi pokazał spalanie się smoków nawzajem w krypcie i nie przywalą w inne jednostki niż kusze...I mam na myśli najszybsze zrobienie tego.A tak pozatym to gdzie ty to robiłeś,bo słyszłem,że nie lubisz fixów.Rozumiem,że macie w BMW swoje tajniacke forum gdzie dzielicie sie swoimi technikami,ale najpierw spróbuj robić utopię hydrami,potem mnie oceniaj,czy jestem młodym ligowczykiem.Bo jestem na pewno ,ale swoje też wiem.

BTW.Emil możesz wszystko powiedzieć normalnie,a nie z taką wyniosłością jakbyś był jakimś prze kozakiem.Że grać potrafisz nie zaprzeczam,ale nie musisz patrzeć na wszytko w ten sposób.Jeśli coś ci leży o mnie to mi napisz na priv.

Rozbójnik - 2009-06-19 11:11:04

Akurat z hydrami i krasnalami to żeś się Żywiołaczku nie popisał ^^ Co z tego, że mamy armię skoro ona może być potrzebna gdzie indziej, a poboczny może sobie zrobić banki z hydrami które na mainie są zbędne :P Z utopiami to faktycznie chyba sztuka dla sztuki, ale kto wie, może za mało gram randomów gdzie trzeba bić te smocze i przez to niedoceniam.

P.S. On ma taki styl wypowiadania się, to raczej chodzi o obrażanie Cię czy cuś takiego :P

Żywiołak - 2009-06-20 15:14:29

altaeir napisał:

heh może i tak,ale to powiem tak:
Postawilem mapkę ze smoczymi utopiami i próbowałem różnych rzeczy w tym z hydrami,wiec wiem że to prawda...w 4 tygodniu można by to było zrobić też bez strat samymi hydrami.Za to chciałbym żebyś mi pokazał spalanie się smoków nawzajem w krypcie i nie przywalą w inne jednostki niż kusze...I mam na myśli najszybsze zrobienie tego.A tak pozatym to gdzie ty to robiłeś,bo słyszłem,że nie lubisz fixów.Rozumiem,że macie w BMW swoje tajniacke forum gdzie dzielicie sie swoimi technikami,ale najpierw spróbuj robić utopię hydrami,potem mnie oceniaj,czy jestem młodym ligowczykiem.Bo jestem na pewno ,ale swoje też wiem.

BTW.Emil możesz wszystko powiedzieć normalnie,a nie z taką wyniosłością jakbyś był jakimś prze kozakiem.Że grać potrafisz nie zaprzeczam,ale nie musisz patrzeć na wszytko w ten sposób.Jeśli coś ci leży o mnie to mi napisz na priv.

Mi nic w Tobie nie przeszkadza, nie wiem, gdzie to wyczytałeś. :)Dziwią mnie po prostu fascynacje tego typu trikami. Nigdy nie użyłeś czegoś takiego a wypisujesz hydrę tak wysoko, bo jest to osiągalne. Liczą się realia - przynajmniej ja tak uważam. Zdobędziesz smoczą w 4 tyg dzięki hydrom i uleczeniu - osobiście Ci pogratuluje, technika się sprawdziła i przydała. Ale póki co - nie przydała się. To wszystko wydaje mi się sztuczne, podobnie jak z gremlanami i polem mocy - ktoś też sobie podbił tym smoczą utopię w edytorze, ale co z tego? No niestety nic. Gdzie robiłem zamkiem? Na losowej XL'ce z podziemiami. :)

Rumcajs - niby racja, ale przy pobocznym to już potrzeba raczej dwóch tych hydr a nie jednej, co przeczy tej światłej idei. :)Choć może nawet jedną, nie próbowałem pobocznym.

altaeir - 2009-07-10 14:35:18

Post ze specjalnym pozdrowieniem dla Emila :P
Hydranty to urodzeni obrabiacze utopii,cóż ktoś może uznać że staty były tego przyczyną,ale gdyby było trochę mniej obrony,smoczki zadawały by wieksze obrazaenia,bo tak to im hp nie spadło na pewno poniżej 130...
Utopie robiłem w 3 tyg,z braku pod ręka lizaków,użyłem ważek.Tazar miał bodajże 16lvl. Mapka L+U
Screeny są trochę ucięte,bo się spieszyłem.Użyte czary to tarcza i potem leczenie.
http://img34.imageshack.us/img34/6001/utopia1.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/2098/utopia2q.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/5028/utopia3.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/2598/utopia4.jpg
http://img37.imageshack.us/img37/7382/utopia5.jpg
Z takimi stratami,nie dość że dostałem kaskę to następujące arty tarcza +4all,miecz +5all,kajdany wojny,butki +2all

Rozbójnik - 2009-07-10 19:54:20

Oj bez Tazara to by pospadało troszkę... ;) No ale na tego typu mapki fajna sprawa, natomiast te arty... Bez komentarza, chyba nigdy w życiu tak dobrze nie trafiłem :D

Xeno - 2009-07-11 09:30:32

Tutaj altaeir pokazał na co stać hydranty.Iną jednostką tego nie zrobisz w tak szybkim czasie.

Żywiołak - 2009-07-11 17:26:14

No no, super. :) Czyli jednak się przydało. Można poprosic o save'y z tej gry? Bo wydaje się fajnie zagrana.

altaeir - 2009-07-11 17:57:50

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Soran - 2009-07-11 22:08:04

1. Rusałka lub centaur,
2. Żywiołak burzy lub wilk,
3. Żywiołak lodu, elf lub cerber,
4. Wampir,
5. Minotaur lub ent (ten drugi głównie za przyrost),
6. Władca mroku lub żywiołak magii,
7. Czarny smok lub behemot.

jhjh333 - 2009-08-25 12:20:20

1. centaur
2. harpia
3. Gryf
4. Wampir
5. Minotaur
6. Upiorny rycerz
7. Archanioł

Dai Shi - 2009-10-09 15:30:12

1. Rusałka - za speeda i powstrzymywanie kontrataku,
2. Żywiołak burzy - statystycznie najlepszy, do tego strzela,
3. Żywiołak lodu bądź złe oko - dobrze strzelają,
4. Wampir - wiadomo, wysysa i powstrzymuje kontratak,
5. Minotaur - najlepsze obrażenia z piątego poziomu, szybki, morale zawsze na plus,
6. Upiorny rycerz - szybki, potężny statystycznie i dysponuje Death Blowem,
7. Czarny smok - najlepsze zdolności z jednostek siódmego poziomu, przyzwoita cena i świetne statystyki.

Viewer - 2009-10-11 14:26:16

1. Centaur bojowy
2. Kusza/harpia :P
3. Beholder
4. Krzyż
5. Minotaur Królewski
6. Władca Mroku
7. Czarny Smok

Chyba większość jest tutaj jasna :)

Żywiołak - 2009-10-11 16:18:04

Beholder na 3 nie jest jasny :) i harpia na 2 ;]

Bos18 - 2009-10-11 20:14:20

Viewer napisał:

1. Centaur bojowy
2. Kusza/harpia :P
3. Beholder
4. Krzyż
5. Minotaur Królewski
6. Władca Mroku
7. Czarny Smok

Chyba większość jest tutaj jasna :)

2)Kusza na 2 najlepsze?? niestety sie nie zgodze maloobrony i szybko pada....
5) Lepsza Gorgona od Minosa razem 120 hp wiecej na populacje i zabojczy wzrok przy duzych ilosciach Gorgon sprzataja 7lvl w chwilke
6) Lepsze od Wladcy mysle ze sa skorpeny powstrzymywanie kontrataku i zawsze 30dmg to jednak ma duze znaczenie 

z reszta sie wzglednie raczej zgadzam

Sauron - 2009-10-11 20:58:23

1. Centaur bojowy.
2. Reptillion/ żywiołak burzy
3. Cerber/ ważka
4. Wampirzy lord/ krzyżowiec
5. Wielka gorgona
6. Władca mroku
7. Czarny smok / hydra

Viewer - 2009-10-12 13:57:24

Ja, być może też jako fan Lochów lubię bardziej Minotaury. Jakoś tak bardziej mi podchodzą pod grę i wpasowują w armię.
Kusznik wali 2x i mamy go od początku i dużo. Mało obrony, ale trzeba mieć tanków do osłony w takim razie. Do podbijania kopalni na początku są b. dobrzy. Harpia czemu? A to dlatego, iż ulepszona powstrzymuje zda się kontratak i odlatuje na miejsce, więc przy Przyspieszeniu w walce z w miarę wolną jednostką (np. Gorgona -.-) ma duży plus.
Beholder? .. Lubię go, przy większych ilościach zmiata wszystko :) (owszem, wiele jednostek w większych ilościach zrobi wielkie dmg, ale nimi już po 1 miesiącu można sporo nawywijać :P Szczególnie z jakimiś ciekawymi artefaktami :])
Skorpena może i równe DMG, ale jednak jest nieco gorsza, no i Władca ma lepsze bonusiki, h3h3 ;)

A, co do 7 poziomu, to też to 1-sze miejsce może być przeznaczone u mnie dla Starożytnego Behemota - duże hp, dobry bonusik (80% deffa down xDD), wygląd pr0.. Ogólnie wyczepista jednostka ;)

Xeno - 2009-10-12 14:11:19

Ja nie pisałem w tym temacie,bo jak zwykle większość mnie pyta skąd ja takie rzeczy wytrzasnąłem.
1.Oczywiście pikinier/cent-2 najlepsze jednostki ze swego poziomu.Staty porównywalne i wysokie hp jak na 1 poziom.
2.Zywiołak burzy/jaszczuroczłek-ci łucznicy są po prostu kapitalni.Wysokie hp i duża obrona czyni z nich twardych zawodników,których trudno jest przestrzelić nawet elfom.
3.Cerber-wysokie staty,trójpolowy atak i powstrzymywanie kontry czyni tę jednostkę zabójczą i użyteczną.
4.Krzyżowiec-dobre staty,2 razy atakuje i dość tani.
5.Oczywiście gorgona-dobre staty bojowe, wysokie hp(aż 70!) i ten piękny spec,który pozwala nam szybko niszczyć jednostki 7 poziomu jak i te o niższych lvl.
6.Skorpena-dobre staty,stały dmg i powstrzymywanie kontry są niezastąpione przy obronie i tytanów i obrabianiu banków.Wadą jest tylko speed.
7.Czarnuch-te smoki są to wymiatacze na swoim poziomie co w rezultacie daje nam odporną na czary maszynkę do zabijania.Jedynie cena siedliska trochę przeraża.

Viewer - 2009-10-12 14:13:42

Ta, tyle że ten jaszczuroczłek bez odpowiedniego boha nic nie zrobi..

Xeno - 2009-10-12 14:19:41

Mówisz o bohaterze.Te jaszczurki i bez bohatera są bardzo groźne.Na mapce wole walczyć z z elfami niż z tymi skamielinami,które nie chcą ginąć.Zresztą osoba,która nie widział co ta jednostka potrafi z dobrym bolkiem ten zdania nie zmieni.

Viewer - 2009-10-12 14:26:01

Ale bez bolka jajo umie, albo ja nie umiem grać. Jak u mnie 50 jaszczurek zadaje 50-100 dmg, to ja dziękuję :)

Xeno - 2009-10-12 14:34:12

To jakim cudem 120/130 reptów może przestrzelić 70/80 elfów,które wala podwójnie i mają wyższy dmg?

altaeir - 2009-10-12 14:53:07

Elfy z zamkiem przyrost - 14
Jaszczurka - 18
Lizaki przestrzeliwują elfa bo:
a) mówisz o pc2 gdzie masz tygodniowo min. 27 lizaków oraz grasz na plikach ligowych poprawiających staty lizarda. Gdzieś indziej się na tym nie gra.
b) strzelają pierwsze(slow/haste) a ważki/wiwki wbijają się w elfa.
Innej opcji nie widzę.

Xeno - 2009-10-12 14:58:22

Na arence też go przestrzeliwują bez żadnej interwencji ważki czy wiwki.

Bos18 - 2009-10-12 15:00:02

no taka prawda... ale i tak reptile w pewnym momencie nawet od 130 Elfow obrywaja razem 10 a ja przy posiadaniu podobnej ilosci zdejmuje ponad 20  .... sila obrony w takim momencie robi swoje... ale nie ma co gadac najlepszym strzelcem nie patrzac na samemiasta tylko na jednostki jest zyw burzy

Xeno - 2009-10-12 15:05:23

NIe patrząc na miasta to najlepszym strzelcem jest strzelec.

altaeir - 2009-10-12 15:16:25

Nie chce mi się pisać już o tych lizardach, ale tak czy inaczej zamiast pisać co jest lepsze, najlepszym sposobem sprawdzenia tego jest zagranie jakiejś mapy(nie balanca). Kto chce niech się do mnie zgłosi.
Najlepszymi strzelcami są tytani, czarodzieje i jesli uznamy rzucanie czarów za strzelanie to czarodziejskie smoki.

Bos18 - 2009-10-12 17:53:05

ale nie najpraktyczniejsza i napewno juz nie najtansza bo  Tytanów talk odrazu nie mamy np w 4 tygodniu a czarodzieje sa fajni i bardzo ich lubie ale za malo siedlisk jest na mapie zazwyczaj i nie czesto przez to wystepuja w armi a co do czarodziejskich dobre ale jesli mamy wiecej niz 3 to wtedy cos znacza a tak to sa niestety rozkladane szybkoa poza tym strasznie drogie

Viewer - 2009-10-13 14:42:09

Lizardy być może na tych plikach ujadą no i ten przyrost, ale to w takim razie dopiero przy większych ilościach (100+) mogą pewną krzywdę zrobić.

Elektra - 2009-10-14 13:00:44

1. Centaur
2. Wilczy jeździec
3. Elf
4. Wampir
5. Minotaury
6. Jednorożec
7. Archanioł
8. Nie ma ;p

Shawn - 2009-10-17 23:31:04

Hah.Zobaczmy...
1.Centaur bojowy Szybkość i dmg, z hp to nie wiem. xD
2.Obsydianowe gargulce. Jak się walnie przyśpieszenie to mają całe pole do lotu.
3.Wysokie elfy. Podwójny strzał i niezły przychód.
4.Krzyżowiec. Kiedy w WoGu zobaczyłem co może zrobić jeden zbrojny to oniemiałem. :O
5.Wielki Dżinn. Zaklęcia, duża szybkość.Wymieniać dalej?
6.Kawalerzysta.To coś potrafi zrobić rozpierduchę.
7.Tytan.Drogi ale potężny.Szczególnie w grupie.
8.Smok Ciemności.Prawdziwy czołg. ;)
Neutral. Błękitny smok, of course. :D

altaeir - 2009-10-18 12:57:44

Shawn napisał:

2.Obsydianowe gargulce. Jak się walnie przyśpieszenie to mają całe pole do lotu.
7.Tytan.Drogi ale potężny.Szczególnie w grupie.

Obsydianowe gargi speed 9 + haste = 14
Harpie wiedźmy 9 + 5 = 14
czyli tyle samo
Tylko o jeden punkcik mniej będzie miał wilk i burza, ale patrząc że zazwyczaj gra się Tyraxorem speed wilka na haste = speed z hastem garga
Gargulce są słabe

Co do tych tytanów. W grupie i smoki cienia mogą być groźne, jeszcze jak im postarzanie wejdzie xD

Zen-Aku - 2009-10-18 17:58:49

Shawn napisał:

3.Wysokie elfy. Podwójny strzał i niezły przychód.

Przyrost mają taki sam, jak zjawy, beholdery itd., nie wiem co w tym nadzwyczajnego.

Shawn napisał:

5.Wielki Dżinn. Zaklęcia, duża szybkość.Wymieniać dalej?

Poproszę, bo dżinn ma praktycznie wszystko gorsze od minotaura, gorgony i ptaka gromu, ustępuje także tym jednostkom w przydatności. Tylko któraś z tych trzech jednostek zasługuje na miano najlepszej, która - to już kwestia gustu i upodobań, dla mnie najlepszy jest minos, jednak faktem jest, że dżinn nie ma czego szukać w czołówce 5. poziomu.

Shawn napisał:

6.Kawalerzysta.To coś potrafi zrobić rozpierduchę.

A wiesz, co może zrobić większą "rozpierduchę"? Podpowiem - czarny rycerz i naga, obie mają lepsze dmg (rycerz wprawdzie 5 mniej minimalnych, ale za to też 5 więcej maksymalnych + 2 pkt ataku więcej - a nie działa na niego klątwa) do zaoferowania i znacznie lepsze skille.

Shawn napisał:

7.Tytan.Drogi ale potężny.Szczególnie w grupie.

Jak mówił Alt, w grupie każda jednostka 7. poziomu jest silna, a tytan siłowo ustępuje zarówno czarnym smokom, jak i archaniołom.

Ogólnie wyglądasz na zaślepionego Fortecą, co potwierdza nominacja gargulca i dżinna na najlepsze jednostki poziomu, podczas gdy są one bliżej dna swoich poziomów, niż szczytu.

Shawn - 2009-10-18 19:26:27

Drogi Zen-Aku (Zenku xD).No dobra, pomijam grzeczności.

Poproszę, bo dżinn ma praktycznie wszystko gorsze od minotaura, gorgony i ptaka gromu, ustępuje także tym jednostkom w przydatności. Tylko któraś z tych trzech jednostek zasługuje na miano najlepszej, która - to już kwestia gustu i upodobań, dla mnie najlepszy jest minos, jednak faktem jest, że dżinn nie ma czego szukać w czołówce 5. poziomu.

Zależy od gustu.Według mnie są bardzo przydatne.Prawie zawsze zaczynałem nimi walkę i od razu mogłem wspomóc inne jednosti losowym czarem.Co prawda czasem były to bezużyteczne czary jak precyzja dla gargulca czy kontratak dla Arcysia, ale często trafiały się dobre zaklęcia, które przesądzały o bitwie.Minotaury faktycznie są dobre ale ja nie bardzo je lubię.Głównie ze względu na częste wygrane z neutralnymi minosami.

A wiesz, co może zrobić większą "rozpierduchę"? Podpowiem - czarny rycerz i naga, obie mają lepsze dmg (rycerz wprawdzie 5 mniej minimalnych, ale za to też 5 więcej maksymalnych + 2 pkt ataku więcej - a nie działa na niego klątwa) do zaoferowania i znacznie lepsze skille.

Naga?Nie rozśmieszaj mnie!Zawsze, ale to zawsze przy bitwach nagi padały pierwsze.Nawet to szybkie nie jest.A co do CR.Tak.To są dobre jednostki ale ciężko je zdobyć.A ta klątwa trafiała mi się bardzo rzadko więc mało przydatne.

Ogólnie wyglądasz na zaślepionego Fortecą, co potwierdza nominacja gargulca i dżinna na najlepsze jednostki poziomu, podczas gdy są one bliżej dna swoich poziomów, niż szczytu.

Nie jestem zaślepiony fortecą.Po prostu widzę w niej więcej plusów niż minusów.Już mając same gremliny, gargulce i kilka dobrych zaklęć można spokojnie grać.Oczywiście na początku.Później wróg ma 5, 6 i 7 poziomy więc trzeba się zaopatrzyć w rzucające zaklęcia dżinny, trochę słabe Nagi i Tytanów- najlepszych strzelców w grze.

Xeno - 2009-10-18 19:39:20

Jak minki są słabe,a dżiny silne to ja dziękuje za konwersacje z tobą.Skoro puszczasz nagi jak kawalerzystów do przodu to ja się nie dziwie,ze padały jako pierwsze.Nawet rycyk ma z nią problemy i wygrywa tylko dzięki swojemu skilowi,który nie wchodzi zbyt często.

Zen-Aku - 2009-10-18 19:43:53

Zależy od gustu.Według mnie są bardzo przydatne.Prawie zawsze zaczynałem nimi walkę i od razu mogłem wspomóc inne jednosti losowym czarem.

A czy nie lepiej mieć ptaka gromu, który ma identyczną szybkość, a który więcej wytrzyma i zadaje praktycznie takie samo dmg? Czy nie lepiej mieć gorgonę, która wytrzyma dużo, ale to dużo więcej (30 HP różnicy!), ma lepszą obronę (o 4!) i zabija wzrokiem? Czy nie lepiej mieć minotaura, który zadaje miażdżące obrażenia (12-20 + 15 pkt ataku jest naprawdę imponujące przy 13-16 i 12 pkt ataku u dżinna) i który ma obronę wyższą o 3, a HP o 10?

Naga?Nie rozśmieszaj mnie!Zawsze, ale to zawsze przy bitwach nagi padały pierwsze.Nawet to szybkie nie jest.

Naga zadaje stałe dmg w wysokości 30 (czyli zawsze więcej, niż czempion, pomijając aspekt szarży), ma bardzo wysokie HP (110) i jedynym jej statystycznym minusem jest niska obrona (tylko 13). Dysponuje najlepszym skillem w grze - powstrzymuje kontratak, do czego szarża się nie umywa. O nadze może powiedzieć tylko tyle, że jest droga - słaba w żadnym wypadku.

A co do CR.Tak.To są dobre jednostki ale ciężko je zdobyć.A ta klątwa trafiała mi się bardzo rzadko więc mało przydatne.

Poprawka - to są najlepsze jednostki 6. poziomu, a ich zdobycie nie jest jakoś szczególnie trudne. Cena jest wysoka, ale w zamian idzie jeszcze wyższa jakość - idealne staty (18-18, 120 HP, 9 szybkości, 15-30 dmg), a przede wszystkim death blow, który dosłownie podwaja dmg rycerza, a dodając do tego możliwość rzucenia klątwy i odporność na mnóstwo szkodliwych czarów (m. in. klątwa, oślepienie), to otrzymujemy jednostkę idealną w dosłownym tego słowa znaczeniu. Czempion idealny już nie jest w żadnym aspekcie.

Już mając same gremliny, gargulce i kilka dobrych zaklęć można spokojnie grać.

Owszem, można. Zapominasz jednak o tym, że mając troglodytów i Shaktiego/ pikinierów i kuszników/ważki i lizardy/centki i elfy itp. itd. można grać równie dobrze i przyjemnie.

Inioch - 2009-11-05 20:05:12

1) Centaur - za szybkość i siłę ataku
2) Żywiołak burzy - znakomicie strzela
3) Elf - za podwójny strzał i najlepsze obrażenia z trzeciego poziomu
4) Wampir - za wysysanie życia i powstrzymywanie kontrataku
5) Minotaur - za wybitną skuteczność w ataku i świetne obrażenia
6) Czarny rycerz - za możliwość ciosu śmierci i ogólny brak wad
7) hmm, mam kilka typów które są silne - czarne i złote smoki, tytany i archanioły, hydry też potrafią namieszać

Viewer - 2009-11-05 20:54:12

Jak Czarne, to nie Złote ;) Smoki :P Bo jednak różnią się i albo ten, albo ten. Nie stawiałbym ich na równi. Dla mnie Czarny Smok jest lepszy :P

Crassus11 - 2009-11-06 16:48:44

Czarny lepszy, bo ma większą odporność na magię tzn. od 1-6 ale mniejszy atk i def oraz speed.

Inioch - 2009-11-06 18:17:03

Czarny może i jest lepszy, ale złoty słaby wcale nie jest i nie mogłem go pominąć przy wymienianiu czołówki siódmego poziomu.

Viewer - 2009-11-06 18:58:37

To zdecyduj się na jednego, podobnie jak w reszcie przykładów :)
A skoro tak wymieniasz i wymieniasz ten 7. poziom, to aż dziw mnie chwyta, że Behemota nie wymieniłeś.. Bądź co bądź to jest potęga i czołówka 7. poziomu :) [Top4 na pewno, może i Top3]

Inioch - 2009-11-06 19:08:42

Jak mam decydować o jednej jednostce spośród wymienionych przeze mnie na siódmym poziomie, to muszę kierować się już sympatią. Najbardziej z wymienionych lubię czarnego smoka, ale wcale nie uważam że inne wymienione jednostki nie mają z nim szans.

Viewer - 2009-11-06 19:12:45

No wiadomo, nikt nie jest nie do pokonania, aczkolwiek zawsze ktoś ma minimalnie lepsze szanse :)

Astraf - 2010-08-07 14:39:46

1 centaur (speed, staty)
2 kusznik (podwójny strzał)
3 elf (podwójny strzał)
4 alp/kryżowiec
5 gorgona/minotaur
6 mroczny jeździec (klątwa, 2-krotny cios, staty, speed)
7 feniks (odradzanie się i 2-krotny przyrost)

Kusznik - 2010-08-07 15:10:13

1 centaury bojowe
2 krasnale :)
3 szare elfy
4 krzyżowcy
5 minotaury królewskie
6 władcy mroku
7 złote smoki

noi przyznajcie że przy takim ataku armia wroga długo by nie wytrzymała :D :D :D

Lowcakur - 2010-08-07 16:43:13

Zloty Smok njalepszy ze swojego poziomu?! A nie zapomniales przypadkiem o takim czarnym Smoku, Behemocie, Archaniole, arcydiable oraz Hydrze? :D

Solejuk - 2010-08-12 21:33:32

1 Centaury (ulepszone.)
2 Ten wasz lizak
3 Elfy/Cerby
4 Alp, stanowczo!
5 Gorgoncia, kocham.
6 Tutaj nie wiem, nie mam pojęcia, zbyt długo się wacham ;D
7 Arcydiabeł, bo ja kocham piekło/Hydra (wiem, niczym tego nie uzasadniam, no ale po prostu. Zresztą nie jestem pr0.)

lol772 - 2010-08-15 14:18:01

1. Centaur
2. Harpia
3. Elfy
4. Krzyżowiec
5. Gorgona
6. Czarny Jeździec
7. Czarny Smok
Tak armia byłaby całkiem niezła. Chociaż aż 5 rodzajów miast.
ps.Kiedy się kończy ten okres próbny bo nie chce mi się czekać 360 sek. od posta do posta.

Olórin - 2010-08-26 10:41:24

No to teraz napiszę ja ;)

1.Centaur (ilość pojawiania się tej jednostki dowodzi, że jest najlepsza na poziomie)
2.Żywiołak burzy (najlepszy strzelec na poziomie)
3.Elf (wiadomo dlaczego. W ten sposób wyczerpałem ilość strzelców na poziomie)
4.Krzyżowiec (chodź wampir wydaje się lepszy to jednak wydaje mi się, że krzyżowcem więcej zdziałam ;) )
5.Bezapelacyjnie Gorgona
6. Czarny rycerz
7. Tutaj dam archanioła. Jak dla mnie jest lepszy od czarnego smoka. Szybszy, silniejszy i jak dla mnie więcej da się nim zdziałać, chodź różnica z czarnym jest minimalna.


Morale jest ważne, ale wbrew pozorom, amulet lwiej odwagi można kupić nawet u artefakciarza, a inne arty od morale to nie problem, po za tym pozostaje jeszcze dowodzenie (może i skill średni, ale przy mieszaniu jednostek z miast jest niemal nieodzowny)

lol772 - 2010-08-26 11:29:56

@Czarci Lord: Uwzględniłem to, i dlatego napisałem "chociaż aż 5 rodzajów miast" + nieumarli. Przydało by się dowodzenie i znak odwagi żeby to zniwelować.

GiBoN - 2010-08-30 17:30:09

Na 3. levelu to chyba cerber, a jeżeli go nie ma...może smocza ważka...
Na czwartym poziomie bezapelacyjnie najwięcej pola do popisu ma nasz ukochany krwiopijca i krzyżowiec leży, kwestia skilli...
Na piątym ja bym wepchnął minotaury, są bardziej mobilne i o ile przywalic potrafią najlepiej, ale exequo dał bym gorgonę z jej defensywą i skillem oraz lordziego czarta ze swoim specjalem.
Na siódmym jednak smok, brak obaw o kwestie magii, hp, wysokie statystyki i możliwośc ataku dwóch jednostek naraz u mnie przeważyła.

Olórin - 2010-11-26 12:27:07

Ja tam mimo wszystko pozostaje przy Archaniele ;) Podnosi morale i na dodatek wskrzesza. Smok faktycznie daje duży spokój ze swoją odpornością, ale jest wolniejszy. Archanioł daje nam 95% szans na pierwszy ruch, po za tym fajnie jest mieć możliwość zregenerowania armii pod koniec bitwy. Wiadomo, że wszystkiego pewnie nie da się uratować, ale wskrzeszenie kluczowej jednostki jest bardzo pomocne ;)

Ogólnie to po zastanowieniu ustawiłbym to tak:
-Centaur
-Gargulec (wolny, ale jest ich dużo)
-Elf (jak dla mnie jedna z naj jedostek 3 lvl). Ewentualnie pokusiłbym się o gryfa
-tutaj jednak krzyżowiec. Wampir dobry, ale ostatnio przekonałem się co to znaczy mieć 40 krzyżowców
-Gorgona. Jak dla mnie bezapelacyjna najlepsza jednostka 5 lvl. Minotaur jest blisko, ale nawet on nie daje takich możliwości
-Tutaj po dokładniejszym zastanowieniu dam nagę królewską. Rycerz jest lepszy, ale jakoś bardziej wolę się bronić niż atakować.
-I tutaj wiadomo Archanioł. Szybkość, siła, wytrzymałość i najlepsze statystyki na poziomie (po za hp).

Do tego jeszcze bohater z magią powietrza na mistrz i taktyką i można szaleć ;)

Kuba X16 - 2011-06-17 20:14:13

1. Centaur/Halabardnik - tutaj trudno jest stwierdzić. Centaur będzie dobry do ataku ze względu na speed, atak itp., a halabardnik do obrony - jest odporny na szarżę, nawet nie najgorzej z obroną u niego.
2. Żywiołaki burzy -chyba jedyna dobra jednostka z WŻ. Obrażenia 2-8 walą na kolana nawet jednostki 3 poziomu (one mają 2-5, 3-5), a w wersji ulepszonej strzelają. Pomaga im dobry speed.
3. Elfy/Gryfy - Tutaj też nie mogę się zdecydować.  Szare elfy strzelają i to podwójnie, a jeśli gramy w kampani eliksir życia, to możemy ich przemieniać w strzelców. Za to gryfa nikt normalny by nie atakował - bo nie chciałby kontry. Do tego statystyki ma wspaniałe.
4. Alp - wysysanie życia, brak kontry, speed, latanie. chyba tyle. I tu mam paradoks alpów - są nieśmiertelne, pomimo, że martwe.
5. Gorgona - tylko ona może konkurować z jednostkami 6 i 7 poziomu. HP najwyższe z 5 poziome, pod względem ataku ustępują tylko minotaurowi. (ale i tak są lepsze od minków)
6. Rycerz/ Naga - Naga ma stałe, potężne obrażenia, a rycerz zadaje podwójne obrażenia. Chyba jednak naga, bo ma brak kontry i do tego przy dodatnim morale ma dodatkowy atak.
7. Czarny Smok - 300 HP, dobre satatystyki (choć groze od archa), ale mają armaggedon można zrobić wszyskto.

Xeno - 2011-06-17 20:27:57

Hmm... myślę, że wzorowałeś się na poprzednich postach.

GiBoN - 2011-06-17 20:31:30

Od gryfów lepsze są ważki, przydatniejsze, mobilniejsze, ważniejsze...

Xeno - 2011-06-17 21:15:16

Ogólne są wywalone w kosmos.