Mathias - 2008-10-17 21:19:22

Witam!
Nareszcie zaczyna się to, co lubię! Od teraz poziom trudności będzie się zwiększał bardzo szybko. Tu już nie będzie tak łatwo.
Tym razem część niespodziankowa zawierać będzie 2 pytania - pierwsze za 1pkt, drugie za 2 pkty.

TEST 3. poziom trudności: średni

Pytania podstawowe (każde za 1pkt):
WIEDZA OGÓLNA
1. Podaj punkty ataku i obrony oraz szybkość nomada i strzelca.
2. Wymień wszystkich bohaterów Cytadeli z podziałem na klasy.
3. Nazwij specjalizacje, klasę, zamek i zpecjalność Tazara i Valeski
4. Co daje zaklęcie ,,Pogromca"? W jakiej występuje magii?
5. Wymień najwolniejsze jedności poziomów 1-3(bez neutralnych!)
6. Wymień elementy składowe Złotego Łuku.
7. Do czego służą Sanktuarium, Całun Ciemności oraz Świątynia (umieszczone na mapie)?
8. Co daje święty Graal w mieście Twierdza?
9. Do czego słuzą: balista, namiot medyka, wóz z amunicją? Jakie umiejętności dodatkowe zwiększają ich wydajność?
10. Z jakimi umiejętnościami startuje Ulandt, a z jakimi Christian?

Pytania dodatkowe (każde za 2 pkty):
Wiedza ogólna rozszerzona
1. W jakiej sytuacji przydaje się artefakt ,,duch opresji", a w jakiej staje się bezużyteczny?(pytanie na myślenie)
2. Nazwij bohaterów, którzy występują TYLKO w kampaniach, a następnie określ ich przynależność do zamków.

Pytanie - niespodziana (1+2pkt):
Tym razem tematem jest...
FABUŁA

1. W jakich okolicznościach Xarfax został heretykiem?
2. Kim był Lord Haart?
*********************************************************************************

No, przegiąłem może z poziomem trudności, ale o to właśnie chodzi - o rywalizację na poziomie ;). Bo co to za zabawa, jeśli poziom jest zbyt denny? Powodzenia!

Zen-Aku - 2008-10-17 22:20:08

1. Nomad: A: 9, O: 8, S: 7,
   Strzelec: A: 12, O: 10, S: 9,


2. Władcy Bestii:
- Alkin,
- Broghild,
- Bron,
- Gerwulf,
- Drakon,
- Tazar,
- Korbac,
- Wystan

Wiedźmy:

- Mirlanda,
- Merist,
- Andra,
- Rosic,
- Styg,
- Voy,
- Tiva,
- Verdish,
- Adrienne (z kampanii AB) 


3. Tazar:
Miasto - Cytadela,
Klasa - Władca Bestii,
Specjalność: otrzymuje bonus + 5% do płatnerstwa za każdy poziom,
Specjalizacja (chodzi o to z czym zaczyna?): zaczyna z zaawansowanym płatnerstwem,

Valeska:

Miasto - Zamek,
Klasa - Rycerz,
Specjalność: podwyższa atak i obronę łucznikow i kuszników za każdy poziom od drugiego w górę,
Specjalizacja: podstawowe dowodzenie i podstawowe łucznictwo,


4. Pogromca - magia ognia:
Podstawowy - zwiększa atak danej jednostki o 8 przeciwko smokom, hydrom i behemotom,
Zaawansowany - to samo, ale działa też na anioły i diabły,
Ekspert - to samo, co na podst., ale działa dodatkowo na tytanów,

5. 1 poziom:

- pikinier,
- gremlin,
- gnoll,
- troglodyta,
- szkielet
Wszystkie mają po 4 speeda.

2 poziom:

- krasnolud,
- ożywieniec
Obie po 3 speeda.

3 poziom:

- kamienny golem
Ma 3 speeda.

6. Złoty Łuk nie ma części składowych, jest wolnym artefaktem,


7. Sanktuarium - gdy heros w nim stoi, to wróg nie może go zaatakować,
    Całun Ciemności - zakrywa dla wrogów obszar wokół tego budynku, kiedy heros do niego wejdzie,
    Świątynia - + 1 morale do następnej bitwy, a w 7 dniu + 2 morale do następnej bitwy,


8. Grall w Twierdzy:
- daje 5000 złota dochodu od tego miasta,
- podnosi przyrost jednostek o 50%,
- podnosi atak o +20 dla herosa dowodzącego obroną tego miasta,


9. Balista - strzela w wroga zadając mu obrażenia
Umiejęstność: artyleria

Wóz z amunicją - daje nieskończone strzały jednostkom strzelającym
Umiejętność: brak

Namiot medyka - leczy część zdrowia rannych jednostek
Umiejętność: pierwsza pomoc,

10. Uland:
- zaawansowana mądrość,
- podstawowa balistyka

Christian:
- podstawowe dowodzenie,

- podstawowa taktyka,

------------------------------------------------

1. Duch opresji niweluje premie za morale, więc użyteczny jest wtedy, gdy gramy nieumarłymi - wróg nie dostanie żadnej premii. Nieprzydatny jest kiedy mamy duże morale i nasze jednostki mogą dostać premie w bitwie.

2.

Katarzyna - Zamek,
Roland - Zamek,
Gelu - Bastion,
Xeron - Inferno,
Lord Haart - Nekropolis,
Mutare - Loch,
Mutare Drake - Loch,
Orwald - Loch,
Kilgor - Twierdza,
Boragus - Twierdza,
Dracon - Forteca,
Adrienne - Cytadela,
Generał Kendal - Zamek



------------------------------------------------

1. Kiedy służył w erathiańskiej armii został pojmany w walkach z Kreeganami. Kreeganie przeciągnęli go na swoją stronę, bo był on potężnym generałem.

2. Lord Haart był początkowo rycerzem erathiańskim, jednak miał powiązania z nekromanckim kultem. Na rozkaz nekromantów otruł on króla Gryphonhearta. Kiedy Katarzyna weszła do sali tronowej nieumarłego Gryphonhearta, powiedziała ojcu, że Haart jest zdrajcą. Gryphonheart zabił Haarta. Haart został później wskrzeszony przez nekromantów, ale powstrzymała go Wiedźma Ognia - Adrienne.


Mathias: Generalnie wszystko dobrze, ale popełniłeś kilka błędów: w pytaniu 10. podałeś złą umiejętność, z którą startuje Christian (miała być artyleria), natomiast w pytaniu dodatkowym nr 2 źle wpisałeś miasto Orwalda(jest ono bowiem nieznane w kampanii), nie dopisałeś także Sir Christiana(tego trochę innego Christiana ;)), Gem jako już magiczki(w normalnej grze występuje jako druidka) oraz Yoga jako jeszcze maga Bracady. Ogólnie kolejny świetny test. Mam nadzieję, że nie oszukiwałeś i nie ściągałeś odpowiedzi ;). Podsumowanie:
Część podstawowa: 9,5pkt
Częśc dodatkowa: 2pkt.
Niespodzianka: 3pkt.
Suma: 14,5pkt.

Macielug - 2008-10-18 13:41:27

1.Nomad: Atak:9 Obrona:8 Szybkość:7
   Strzelec: Atak:12 Obrona:10 Szybkość:9
2.Władcy Bestii:
   Alkin
   Broghild
   Bron
   Drakon
   Gerwulf
   Korbac
   Tazar
   Wystan

  Wiedźmy:
  Andra
  Merist
  Mirlanda
  Rosic
  Styg
  Tiva
  Verdich
  Voy

3.Tazar- Władca Bestii- Cytadela- Spec. Płatnerz- Zdolności Płatnerstwo.
  Valeska- Rycerz- Zamek- Spec. Łucznicy- Zdolności Dowodzenie, Łucznictwo.
4.Powiększa Atak oddziału w walce ze smokami, Behemotami i hydrami. Magia- ogień.
5.Poziom 1- Pikinier, Gremlin, Szkielet, Troglodyta, Goblin, Gnoll- wszystkie szykość 4.
   Poziom 2- Krasnolud, Ożywieniec- szybkość 3
   Poziom 3- Kamienny golem- szybkość 3
6.Złoty łuk nie jest artefaktem składowym.
7.Całun ciemności- zasłania przeciwnikowi mapę w odległości 20 pól od Całunu.
   Sanktuarium- zatrzymując się w sanktuarium wrogie oddziały nie mogą cię zaatakować.
   Świątynia- zwiększa twoje morale o 1.
8.  Zwiększa cotygodniowy przyrost podstawowej populacji wszystkich stworzeń o 50%, generuje codziennie 5000 sztuk złota oraz zwiększa podczas oblężenia zdolność ataku bohatera dowodzącego garnizonem o +20.
9.Balista - strzela ogromnymi strzałami raniąc wrogów.Umiejętność zwiększająca skuteczność: Artyleria.

Namiot medyka - na początku każdej kolejki, leczony jest jeden z oddziałów bohatera.Umiejętność zwiększająca skuteczność: Pierwsza pomoc.

Wóz z amunicją - powoduje, że jednostki strzelające mają nieograniczoną ilość strzałów.
Brak umiejętności zwiększającej skuteczność.
10.Christian- Balista(spec.),Zdolności początkowe:Artyleria, Dowodzenie.
     Uland- Sokoli Wzrok(spec.),Zdolności początkowe:Mądrość, Sokoli Wzrok.

Dodatkowe:
1.Duch opresji przydaje się gdy przeciwnik ma duże morale, a gdy ma je najmniejsze staje się bez użyteczny.
2.Adrienne (wiedźma)- Cytadela,
Boragus (barbarzyńca)- Twierdza,
Dracon (czarodziej)- Forteca,
Gelu (łowca)- Bastion,
Generał Kendal (rycerz)- Zamek,
Katarzyna (rycerz)- Zamek,
Kilgor (barbarzyńca)- Twierdza,
Lord Haart (rycerz śmierci)- Nekromanta,
Mutare (władca)- Loch,
Ordwald(nieznany)- Nieznany,
Roland (Rycerz)- Zamek,
Sir Christian (rycerz)-Zamek,
Xeron (demon)- Inferno.

Niespodzianka:

1.Służył w erathiańskiej armii aż do roku 1162, kiedy został pojmany podczas walki z Kreeganami. Kreeganie, zdając sobie sprawę z jego potęgi, przeciągnęli go na swoją stronę.
2.Lord Haart (rycerz smierci)- przywrócony do życia przez swych wyznawców, jest potężniejszy niż kiedykolwiek.

To tyle, ten już był trochę trudny. ;)

Asiņains - 2008-10-18 13:44:27

1.Nomad : 9 Ataku, 8 Obrony, 7 Speed
  Strzelec : 12 ataku, 10 Obrony, 9 Speed
2.Władcy Bestii : Alin,Bron,Gerwulf,Drakon,Wystan,Tazar,Korbac,Broghild ( nie wiem czy tak sie to pisze )
  Wiedźmy : Merist,Andra,Voy,Tiva,Styg,Rosic,Mirlanda  ( łatwo ich zapamiętać :) )
3. Tazar : Spec. Płatnerz , Umiejętności : Płatnerz :p Cytadela, Władca Bestii. Valeska : kusznik/łucznik, umie : Łucznictwo, Dowodzenie. Zamek, Rycerz
4. Zwiększa atak wybranego oddziału, gdy walczy z : hydrami,smokami i bohemotami
5.Gremlin, krasnolud, golem
6.Łuk z drzewa wiśni, cięciwa z grzywy jednorożca,anielskie strzały
7.Sanktuarium - gdy jesteś w sanktuarium nikt nie może cie zaatakować
  Całun Ciemności - zasłania wrogowi mape w promieniu 20 pól
  świątynia - zwiększa morale +1
8. 5000 złota, dodaje bohaterowi który broni miasta atak +20, populacja stworzeń +50%
9.Balista - strzela w jednostki wroga, artyleria
   namiot medyka - leczy ranne jednostki, pierwsza pomoc
   wóz z amunicją - daje naszym jednostką strzeleckim nieskończoną liczbę strzałów, nie ma :)
10.Uland - spec. uleczenie, umiejęt. balistyka,mądrość
    Christian - spec. balista,umiejęt.  dowodzenie, artyleria...

DODATKOWE :
1.minus- gdy mamy przewagę liczebną nad wrogiem, można stracić więcej jednostek- bo brak morale
plus - na odwrót. Gdy wróg ma przewage liczebną, to można go pokonać lub zniszczyć więcej jednostek - morale :)
2.Gelu(Bastion),Dracon(Forteca),Adrienne(Cytadela),Kilgor(Twierdza),Mutare( Loch), Lord Haart( nekropolis),Katarzyna(Zamek), Generał Kendal(Zamek),Roland(Zamek),Sir Christian( Zamek ),Boragus(Twierdza), Xeron (Inferno ) , Ordwald ( nie wiadomo- bo w kampani nic nie było )

NIESPODZIANKA
1.kurcze... musze sięgnąć pamięcią :p, walczył po stronie Erathi,  pojmali go podczas walki z... Kreegaanami( czy jakoś tak )
2.Pochodził z Erathi :p . Polubił nekromancje i porzucił Enroth ( lub Emroth :p )