lordpiorunow - 2007-03-24 08:27:46 |
Dyskusja o Fortecy
Dla mnie to miasto na ***na***
spisik:) taki jak w nekro
Biblioteka Biblioteka Koszt budowy: 1500 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 5 rtęci + 5 siarki + 5 kryształów + 5 klejnotów Wymaga: Gildia Magów poziom 1 W Gildii Magów znajduje się dodatkowe zaklęcia
Dom Rady Miasta Dom Rady Miasta Koszt budowy: 2500 złota Wymaga: Tawerna Dostarcza 1000 złota dziennie
Ratusz Ratusz Koszt budowy: 5000 złota Wymaga: Gildia Magów poziom 1, KuĽnia, Pchli Targ, Tawerna Dostarcza 2000 złota dziennie
Kapitol Kapitol Koszt budowy: 10000 złota Wymaga: Gildia Magów poziom 1, KuĽnia, Pchli Targ, Tawerna, Zamek Dostarcza 4000 złota dziennie
Fabryka Golemów Fabryka Golemów Koszt budowy: 2000 złota + 5 drewna + 5 kamieni Wymaga: Fort, Warsztat Możesz tu rekrutować Kamienny Golemy
Ulepszona Fabryka Golemów Ulepszona Fabryka Golemów Koszt budowy: 2000 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 5 rtęci Wymaga: Fort, Warsztat Możesz tu rekrutować Żelazne Golemy
Fort Fort Koszt budowy: 5000 złota + 20 drewna + 20 kamieni Wymaga: Brak Otacza zamek murem, który jest przeszkodą dla atakującego
Umocnienia Umocnienia Koszt budowy: 2500 złota + 5 kamieni Wymaga: Brak Powstaje wieża strzelnicza oraz zwiększa przyrost jednostek o 50%
Zamek Zamek Koszt budowy: 5000 złota + 10 drewna + 10 kamieni Wymaga: Brak Powstają 2 wieże strzelnicze oraz dwukrotnie zwiększa przyrost jednostek
Galeon Niebios Galeon Niebios Koszt budowy: Grail Wymaga: Brak Zwiększa przyrost jednostek o 50%, dostajemy 5000 złota dziennie, a w czasie oblężenia zamku Wiedza bohatera wzrasta o 15 punktów
Gildia Magów, poziom 1 Gildia Magów, poziom 1 Koszt budowy: 2000 złota + 5 drewna + 5 kamieni Wymaga: Brak Bohater uczy się czarów 1 poziomu
Gildia Magów, poziom 2 Gildia Magów, poziom 2 Koszt budowy: 1000 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 4 rtęci + 4 siarki + 4 kryształy + 4 klejnoty Wymaga: Brak Bohater uczy się czarów 2 poziomu
Gildia Magów, poziom 3 Gildia Magów, poziom 3 Koszt budowy: 1000 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 6 rtęci + 6 siarki + 6 kryształów + 6 klejnotów Wymaga: Brak Bohater uczy się czarów 3 poziomu
Gildia Magów, poziom 4 Gildia Magów, poziom 4 Koszt budowy: 1000 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 8 rtęci + 8 siarki + 8 kryształów + 8 klejnotów Wymaga: Brak Bohater uczy się czarów 4 poziomu
Gildia Magów, poziom 5 Gildia Magów, poziom 5 Koszt budowy: 1000 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 10 rtęci + 10 siarek + 10 kryształów + 10 klejnotów Wymaga: Brak Bohater uczy się czarów 5 poziomu
Kaplica Kaplica Koszt budowy: 1000 złota + 10 kamieni Wymaga: Fort, Warsztat Możesz tu rekrutować Gargulce
Ulepszona Kaplica Ulepszona Kaplica Koszt budowy: 1500 złota + 5 kamieni Wymaga: Fort, Warsztat Możesz tu rekrutować Granitowe Gargulce
Skrzydła Stwórcy Skrzydła Stwórcy Koszt budowy: 1000 złota Wymaga: Fort, Kaplica, Warsztat Zwiększa przyrost Gargulców lub Granitowych Gargulców o 4 tygodniowo
KuĽnia KuĽnia Koszt budowy: 1000 złota + 5 drewna Wymaga: Brak Możesz tu wyprodukować Wóz z Amunicją
Ołtarz Życzeń Ołtarz Życzeń Koszt budowy: 3000 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 6 kryształów + 6 klejnotów Wymaga: Fabryka Golemów, Fort, Gildia Magów poziom 1, Kaplica, Warsztat, Wieża Magów Możesz tu rekrutować Geniuszy
Ulepszony Ołtarz Życzeń Ulepszony Ołtarz Życzeń Koszt budowy: 2000 złota + 5 drewna Wymaga: Fabryka Golemów, Fort, Gildia Magów poziom 1, Kaplica, Warsztat, Wieża Magów Możesz tu rekrutować Dżiny
Pchli Targ Pchli Targ Koszt budowy: 500 złota + 5 drewna Wymaga: Brak Możesz tu sprzedawać lub wymieniać zasoby
Magazyn Zasobów Magazyn Zasobów Koszt budowy: 5000 złota + 5 kamieni Wymaga: Brak Dostarcza 1 klejnot codziennie
Sprzedawca Artefaktów Sprzedawca Artefaktów Koszt budowy: 10000 złota Wymaga: Pchli Targ Pozwala na zakup artefaktu
Ściana Wiedzy Ściana Wiedzy Koszt budowy: 1000 złota + 5 kamieni Wymaga: Gildia Magów poziom 1 Zwiększa Wiedze bohatera o 1 punkt Wiedzy
Świątynia Obłoków Świątynia Obłoków Koszt budowy: 5000 złota + 10 drewna + 10 kamieni + 10 klejnotów Wymaga: Fabryka Golemów, Fort, Gildia Magów poziom 1, Kaplica, Ołtarz Życzeń, Warsztat, Wieża Magów, Złoty Pawilon Możesz tu rekrutować Giganty
Ulepszona Świątynia Obłoków Ulepszona Świątynia Obłoków Koszt budowy: 25000 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 30 klejnotów Wymaga: Fabryka Golemów, Fort, Gildia Magów poziom 1, Kaplica, Ołtarz Życzeń, Warsztat, Wieża Magów, Złoty Pawilon Możesz tu rekrutować Tytany
Tawerna Tawerna Koszt budowy: 500 złota + 5 drewna Wymaga: Brak Zwiększa morale oddziałów broniących zamku
Warsztat Warsztat Koszt budowy: 300 złota + 5 drewna + 5 kamieni Wymaga: Fort Możesz tu rekrutować Chochliki
Ulepszony Warsztat Ulepszony Warsztat Koszt budowy: 1000 złota Wymaga: Fort Możesz tu rekrutować Gremliny
Wieża Magów Wieża Magów Koszt budowy: 2500 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 5 rtęci + 5 siarki + 5 kryształów + 5 klejnotów Wymaga: Fabryka Golemów, Fort, Gildia Magów poziom 1, Kaplica, Warsztat Możesz tu rekrutować Magów
Ulepszona Wieża Magów Ulepszona Wieża Magów Koszt budowy: 2000 złota + 5 drewna Wymaga: Biblioteka, Fabryka Golemów, Fort, Gildia Magów poziom 1, Kaplica, Warsztat Możesz tu rekrutować Arcymagów
Wieża Strażnicza Wieża Strażnicza Koszt budowy: 1000 złota + 5 drewna Wymaga: Fort Pozwala na obserwacje terenu wokół zamku
Złoty Pawilon Złoty Pawilon Koszt budowy: 4000 złota + 5 drewna + 5 kamieni + 2 rtęci + 2 siarki + 2 kryształy + 2 klejnoty Wymaga: Fabryka Golemów, Fort, Gildia Magów poziom 1, Kaplica, Warsztat, Wieżą Magów Możesz tu rekrutować Przerazy
Ulepszony Złoty Pawilon Ulepszony Złoty Pawilon Koszt budowy: 3000 złota + 3 rtęci + 3 siarki + 3 kryształy + 3 klejnoty Wymaga: Fabryka Golemów, Fort, Gildia Magów poziom 1, Kaplica, Warsztat, Wieżą Magów Możesz tu rekrutować Skorpeny
Chochlik
Chochlik Atak: 3 Obrona: 3 HP: 4 Uszkodzenia: 1-2 Szybkość: 4 Koszt rekrutacji: 30 złota Przyrost: 48 Gremlin
Gremlin Atak: 4 Obrona: 4 HP: 4 Strzały: 8 Uszkodzenia: 1-2 Szybkość: 5 Koszt rekrutacji: 40 złota Przyrost: 48 Kamienny Gargulec
Kamienny Gargulec Atak: 6 Obrona: 6 HP: 16 Uszkodzenia: 2-3 Szybkość: 6 Koszt rekrutacji: 130 złota Przyrost: 33 Granitowy Gargulec
Granitowy Gargulec Atak: 7 Obrona: 7 HP: 16 Uszkodzenia: 2-3 Szybkość: 9 Koszt rekrutacji: 160 złota Przyrost: 33 Kamienny Golem
Kamienny Golem Atak: 7 Obrona: 10 HP: 30 Uszkodzenia: 4-5 Szybkość: 3 Koszt rekrutacji: 150 złota Przyrost: 18 Żelazny Golem
Żelazny Golem Atak: 9 Obrona: 10 HP: 35 Uszkodzenia: 4-5 Szybkość: 5 Koszt rekrutacji: 200 złota Przyrost: 18 Mag
Mag Atak: 11 Obrona: 8 HP: 25 Strzały: 24 Uszkodzenia: 7-9 Szybkość: 5 Koszt rekrutacji: 350 złota Przyrost: 12 Arcymag
Arcymag Atak: 12 Obrona: 9 HP: 30 Strzały: 24 Uszkodzenia: 7-9 Szybkość: 7 Koszt rekrutacji: 450 złota Przyrost: 12 Geniusz
Geniusz Atak: 12 Obrona: 12 HP: 40 Uszkodzenia: 13-16 Szybkość: 7 Koszt rekrutacji: 550 złota Przyrost: 9 Dżin
Dżin Atak: 12 Obrona: 12 HP: 40 Uszkodzenia: 13-16 Szybkość: 11 Koszt rekrutacji: 600 złota Przyrost: 9 Przeraza
Przeraza Atak: 16 Obrona: 13 HP: 110 Uszkodzenia: 20 Szybkość: 5 Koszt rekrutacji: 1100 złota Przyrost: 6 Skorpena
Skorpena Atak: 16 Obrona: 13 HP: 110 Uszkodzenia: 30 Szybkość: 7 Koszt rekrutacji: 1600 złota Przyrost: 6 Gigant
Gigant Atak: 19 Obrona: 16 HP: 150 Uszkodzenia: 40-60 Szybkość: 7 Koszt rekrutacji: 2000 złota + 1 klejnot Przyrost: 3 Tytan
Tytan Atak: 24 Obrona: 24 HP: 300 Strzały: 24 Uszkodzenia: 40-60 Szybkość: 11 Koszt rekrutacji: 5000 złota + 2 klejnoty Przyrost: 3
dziekuje za uwage:lol::lol::lol:
|
Mathias - 2007-03-24 10:24:30 |
Nie lubię fortecy. po 1. droga po 2.niektóre jednostki, (nie wszystkie), są mało wytrzymałe i mało Zadają obrazen. po 3. Jakaś taka dziwna jest.
|
lordpiorunow - 2007-03-24 14:52:08 |
a ja przeciwnie:dla mnie najlepsze miasto(+bastion) w grze
jak powiedziales-kazdy ma swoje zdanie:)
|
Mathias - 2007-03-24 14:55:11 |
Tak i uszanuję twoją opinię.
|
lordpiorunow - 2007-03-26 20:16:39 |
cos o fortecy
Forteca to kolejne miasto nastawione na walkę z użyciem magii. Oprócz standardowej 5-poziomowej Gildii Magów możemy wybudować także Bibliotekę dodającą po dodatkowym zaklęciu do każdego poziomu. Bohaterowie, którzy w tym mieście należą do klas Alchemist i Wizard, również zwykle posiadają jakieś magiczne zdolności, podobnie zresztą jak silna, aczkolwiek droga armia (np. obniżanie kosztu zaklęć przez Magów). Warte wspomnienia jest również posiadanie strzelającej jednostki VII poziomu - Tytanów, którzy niewątpliwie dzięki swojej sile często przesądzają o losach bitwy (a z powodu ceny - o niewykupieniu całego przyrostu armii).
|
Baron - 2007-04-10 19:36:06 |
Jest to zamek bardzo silny.Faktycznie klimat jest jakis dretwy. Latwo uzyskac juz na 1 poziomie strzelanie.Niestety slabiutkie i szybko gina.Na poczatku gry zaleta sa Gargulce pozwalajace na szturm miast. Golemy sa wolne za to jak się ma fabryke to jest ich duzo.Magowie znow strzelaja i to kolejny plus.Dziny z kolei lataja a wiec plus.To miasto jesli chodzi o szturm na inne miasto jest drugie po lochu.Nagi sa silne.Gigantow mozna tanio kupic.Na Tytanow za to dlugo się czeka za to super silne.Trzeba mnostwo tych klejnotow.
|
Mathias - 2007-04-25 14:54:21 |
Gremliny- bez komentarza :| Gargulce - good ;) Golemy - za wolne, ale + to odporność na magie. Magowie - rox :) Dżiny - słabe, szybko się tracą, a są nienajtańsze :| + to latanie ;) Nagi - bardzo dobre, odporne, silne, powstrzymują kontrę i w ogóle same plusy, jednak jakoś mi szybko giną jak na cenę Giganci/Tytani - Cóż... Giganci są silni i nawet tani, ale nie strzelają, jak późniejsi Tytani, co jest dużym minusem jednostki, gdyż wsdzystkie jednostki 7 poz. bez ulepszenia mają coś na +, a ten nic. Tytani zaś za drodzy i zdążysz przejść misję nim wykupisz ich.
|
matej64 - 2007-09-08 13:22:21 |
Forteca jest super ma 3 jednostki strzelające a najlepsze jest to że jednostki 7 poziomu strzelają jak ktoś powiedział jest droga ale idzie szybko ją wybodować
|
Mathias - 2007-12-23 09:28:01 |
Oczywiście ;) Każde miasto da się szybko wybudować, ale musisz być dobrym strategiem :) Ja się trochę nauczyłem i wiem teraz, że kopalnie mam zajmować na samym początku gry ;) Przedtem czekałem aż będę mieć jedn. 7 poz., żeby załatwić 15 gremlinów przed tartakiem :P :D :D :D .
|
Asiņains - 2007-12-28 21:13:04 |
bardzo wolno sie rozbudowuje ten zameczek
|
lordpiorunow - 2008-09-08 14:44:20 |
1.gremliny Strzela. Nieważne, że dopiero po upg. ale strzela. 2.Gargulce Fajne. Tyle powiem 3.Golemy Odporność! Odporność! 4.Magowie Strzela, ale nie przepadam za nimi. Ale strzela. 5.Dżiny Szału nie ma, ale czasami rzucą coś pożytecznego. 6.Nagi Szał jest, a powstrzymywanie kontry rox. 7.Tytani Strzela.
|
Magyar - 2008-10-14 21:49:37 |
Dla mnie Forteca ma same plusy, no moze jedynym minusen jest cena, ale na inne miasta tez sie wydaje dosyc duzo.
|
Macielug - 2008-10-15 13:13:03 |
Gremliny- ważne że strzelają Gargulce- latają, są szybkie i dobre Golemy- wolne(idlatego ich nie lubię), ale złote są dobre Magowie- strzelają lecz są dosyć słabe Dżinn- mogą rzucić dobre zaklęcie Nagi- jedna z najlepszych jednostek 6 poz. Tytan- czołówka 7 poz., strzela jako jedyna jednostka 7poz.
|
Magyar - 2008-10-15 17:01:38 |
Forteca dobra jest, no i ma (liczac gremliny) az trzy jednostki strzelajace, najwiecej w grze.
|
Macielug - 2008-10-15 17:35:30 |
To fakt, duuużo jednostek strzelających to też +.
|
Macielug - 2008-10-17 14:19:35 |
Ale warto zauważyć, że Forteca nie ma żadnej jednostki, która ma(w walca)całe pole do ataku.(a większość miast ma)
|
Magyar - 2008-10-17 14:34:19 |
A Wielki Dzinn? ma, no prawie cale pole
|
Asiņains - 2008-10-17 14:34:50 |
forteca mnie zabardzo nie pociąga do grania nią... poprostu nie podoba mi się i już ! fakt, ma dużo plusów ale nie umiem tym miastem się szybko rozbudowywać
|
Magyar - 2008-10-17 21:31:49 |
NO jak nie jak tak ;D Chcialbym jeszcze a propo Tytanow, ze mi sie zdaje ze to dobrze ze strzelaja, i mysle ze one byly zaprojektowane z mysla o niszczeniu oddzialow wroga, poziomow 1-6, a jednostek 7 poziomu nagi krolewskie i inne stwory fortecy. Poniewaz Tytani nie nadaja sie zbytnio do walki na przyklad z Archaniolem, Arcydiablem lub Smokami. I ja zawsze tak robie ze Tytanami to bije jednostki ponizej poziomu 7, no chyba ze z Czarnymi Smokami, wtedy to chociazby walka wrecz, bo wtedy zadaje 150% obrazen.
|
Talscire - 2009-12-11 17:28:01 |
Zanim przybyłem na to forum, to Forteca była moim ulubionym miastem, ale jak trochę tu posiedziałem, to zrozumiałem, że są miasta dużo silniejsze.Ja myślałem, że w Fortecy wygram, dlatego że komputer jest głupi i słabo gra, ale jak zagrałem z prawdziwym graczem, chyba z Żywiołakiem, to uświadomiłem sobie, że jak powoli się buduje, to można szybko przegrać.Teraz uważam, że to miasto jest silne na magię, dużo kosztuje i bardzo powoli się rozbudowuje.
|
Olórin - 2009-12-11 19:40:58 |
Forteca to dość silne miasto, ale na zabujcze jest na dużych mapkach. W 2 tyg można już mieć gigantów, które mogą już się zbierać do czasu uzbierania na ulepszenia. Gremliny niby są słabe, ale na start zupełnie wystarczą, a później jest ich całkiem sporo, więc coś tam są w stanie zrobić. Magowie są dość silni, ale co najważniejsze obniżają koszty żucania zakleć o połowe, a to jest cenna umiejętność. Nagi są bardzo silne i ustępują tylko rycerzom śmierci ew. konkurują z czempionami. Gargulec nie jest jakiś super, ale lata i jak na swój poziom jest stosunkowo szybki Golem to kloc, ale troche wytrzyma, a po za tym ma te odp na magie. Dżin jest szybki, dość silny i rzuca zaklęcie, czasem pożyteczne.
Gildia magów jest rozbudowana do 5 poziomu, a po za tym ma biblioteke, co daje dodatkowe szanse na jakiś fajny/ potrzebny czar. Miasto, które stawia typowo na wiedze i moc (choć w mniejszym stopniu), a biorąc pod uwagę fakt skilla magów to nie jest aż tak konieczne zbieranie wiedzy na mane.
Obserwatorium w 1 tyg troche się przydaje, gdy nie wiemy dokąd pójść, ale raczej się go nie buduje.
Grall- dość dobry, a jak się go znajdze wcześnie to jest poprostu bajeczny ;)
Bohaterowie- i to jest najsłabszy pt fortecy, bo są poprostu dupni, no może ewentualnie Neela ze względu na spec do czegoś się może nadać.
Miasto silne, ale w późniejszym etapie gry. Długo się rozpędza, ale jak już nabierze prędkości to ciężko je zatrzymać ;]
|
GiBoN - 2009-12-11 20:19:50 |
Zgadzam sie,miasto zdecydowanie na duze mapy,na malych nie ma dosc czasu na rozbudowe,ze wzgledu na duzo koszt,szczegolnie przez surowce,ze zlotem tez nie ma lekko,a bohaterowie sa dupni,no,ale ma kilka dobrych jednostek,dobre pod wzgledem magii no i to by bylo na tyle;].A najlepsze,ze to widac,ze nie nadje sie na M,bo po co na tak malych mapach budynek taki jak obserwatorium,lub grall,ktory odslania mape...no ale na XL jak sie pospieszyc to swietna sprawa-nic sie nie ukryje ;].
|
Eleazar - 2009-12-12 21:32:35 |
Forteca jest dość silna, biorąc pod uwagę Tytanów i Nagi królewskie. Jednostek strzelających też nie mało. Ale ogólnie... nie lubię jej. Jest... dziwna. Jest droga. (Świątynia Obłoków - 5tys., Ul. ŚO - 25tys., stanowczo zbyt wysoko cena skacze) No i ogólnie jakoś tak...
Chochliki. Nieulepszone są do bani. Ulepszone już lepsze, bo strzelają. Ale też niezbyt dla mnie silne. Gargulce nie są wytrzymałe, ale potrafią nabroić. Golemy. Są wolne, ale są odporne na magię. Magowie. Dziwne stworzenia. Takie normalne, jak na Fortecę ;P Takie w sam raz, choć szybko padają. No, ale zmniejszają koszt zaklęć... Dżiny - Nic 'superaśnego' tu nie widzę, poza zadawanie 150% więcej obrażeń w walce z Ifytami. Nagi - To już lepsze stworzenia. Powstrzymują kontratak i zadają stałą ilość obrażeń. Wspaniała jednostka. Tytani - Strzelają. I to wystarczy, są ekstra. 150% więcej obrażeń w walce z Czarnymi Smokami... Ale są drodzy...
Ogólnie Forteca zła nie jest, ale podobać mi się nie podoba :p
|
GiBoN - 2009-12-12 22:19:52 |
Po pierwsze nienawisc stworzen(150% obrazen jakies jednostce) nie jest plusem,bo ta druga jednostka odda kontre tez z polowe wieksza sila i zaatakuje rowniez o polowe bolesniej,po drugie -co do kosztu budynku tytanow sie nie zgodze,bo 5k+25k daje w sumie 30k.Podliczmy...smoki 15+15=30,diably 15+20=35(!),zlote dragony 10 +20 =30,anioly 20 +20 =40(!!!).Natomiast sama jednostka jest zdecydowanie za droga.Zreszta cala forteca jest za droga...
|
Olórin - 2009-12-13 09:44:37 |
Cena to największa wada Fortecy, ale nie da się powiedzieć, że to miasto jest słabe ;)
|
GiBoN - 2009-12-13 12:22:09 |
Bo nie jest,zadne nie jest slabe,tylko poprostu niektore warunki sprzyjaja lepiej na rozwoj miasta,inne gorzej;].
|
Olórin - 2009-12-13 13:48:42 |
Dokładnie tak jak piszesz. No i dochodzi jeszcze jak dany gracz jest obyty z danym miastem, bo ostatecznie każdym miastem gra się innaczej i każde wymaga innego podejścia ;)
|
Kusznik - 2010-08-07 14:30:59 |
gremliny - cioty gargulce - srednie duzo speeda maja golemy - bardzo dobre magowie - dobzi dziny - dobre skorpenyy - zarombiste tytani - zarombiści
biblioteka 5 lv. gildia 1 do wiedzy
Tower to miasto teoretycznie bardzo dobre. Świetnie jednostki , biblioteka jednagże nie wszystko jest takie kolorowe. Jednostki śą bardzo drogie, powiedział bym ze nawet cholernie drogie, ten zamek ma zrytego grala. po co nam odkrycie całej mapy skoro po zebraniu obelisków praktycznie bedziemy juz jo mieli odkryto. Noi w koncu grajac forteca nie bedziemy zaczynali pierwszi Sad. Każdy mowi ze te miato ma az trzech strzelajocych. Mmmm jacy z gremlinow so strzelajocy dobzi przeciez nigdy ich nie ma bo komp zawsze na nie idzie. Nigdy nie lubiłem tegomiasta i zamierzam przy tym pozostać, nie ma klimatu wogule mi się jakoś nie podoba..
|
Rufus42 - 2010-08-07 22:16:46 |
Wedlug mnie to miasto ma olbrzymie potengi, tylko trza ni mumieć grać :O :O :O
|
Sauron - 2010-08-08 12:09:02 |
Poza tym, że trzeba pilnować się w sprawie finansów, to same miasto nie jest trudne w opanowaniu. Strzelające gremliny i gargulce do zasłony na początek świetnie się sprawdzają. Warto potem dołożyć do nich dżinów i magów. Golemy są wytrzymałe, ale są wolne i bohater na mapie świata też będzie spowolniony. Potem dokładamy resztę jednostek.
|
Olórin - 2010-08-08 14:26:32 |
Ogólnie to miasto jest bardzo silne. Im dłużej gra tym trudniej je rozwalić. Jest to taki swoisty pociąg towarowy długo się rozpędza, ale jak już tępa nabierze to jest nie do zatrzymania.
Gremliny są dość dobre i stanowią bardzo duże ułatwienie na początku gry
Gargulce może nie są zbyt silne, ale za to mają duży speed i będzie ich naprawdę sporo
Golemy ogólnie można powiedzieć, że jest powolny i nie bierze udziału w bitwie. Ja tylko zadam pytanie po co gargulec ma podchodzić pod przeciwnika? To forteca się przecież będzie bronić i wybijać jednostki wroga.
Magowie to spora siła i nie można jej lekceważyć. Ich skill równoważy wir many z Lochów, a premie do many jaką dostają bohaterowie fortecy sprawia, że rzadko się zdarza, aby skończyła im się mana w trakcie bitwy.
Dżiny są szybkie i dość silne. Zaklęcie to kwestia losowa, ale czasem żuci coś przydatnego. Ogólnie jednostka na +
Nagi to jedyna jednostka na 6 lvl, która jest w stanie konkurować z czarnym rycerzem, a to już mówi samo za siebie. Fajnie się nią kosi, a stałe obrażenia to duży plus tak jak i powstrzymywanie kontry.
Tytani są silną i przydatną jednostką. Jedyna na 7 lvl, która strzela, co już czyni z niego cenny nabytek. Odporność na czary umysłu, dość duże obrażenia i duże hp przemawiają za tą jednostką. Jedynie cena siedliska stanowi spory problem.
Gildia magów jest najlepsza w grze. Dzięki bibliotece na 99% trafimy na zaklęcie, które jest nam w danej chwili potrzebne.
Grall przedstawia jakąś wartość tylko jeśli zostanie w miarę szybko zdobyty.
Bohaterowie. No cóż... są po prostu dupni, a pisanie, że Solmyr nie jest taki świetny jak wygląda. Tylko Neela trzyma w miarę jakiś poziom, dzięki specowi.
|
Caladan - 2010-10-13 12:15:45 |
Bardzo długo nimi grałem i co moge rzec. Są oni drodzy i nadają się tylko na dużych mapach. Mając 3 jednostki strzelające jest najbardziej defensywnym zamkiem w grze. Inicjatywa jest bolączką tego zamku i mimo największej potęgi magicznej. Moga mieć oni problemy z innymi szybszymi zamkami. Nimi najlepiej się broni w zamku. Bohaterowie oprócz dwóch nic specjalnego, ale mają oni dobre skille główne. Jednostki są średnie i jedynie Naga, oraz Tytan dają róznicę. Nie mają szybkiej jednostki na całą mapę, co nieraz jest kłopotliwe atakowaniu kogoś, ale po co jak Forteca jest nastawiona na obronę i magię. Zostawienie go na dłuzszą chwilę może żle skończyć.
|
Sauron - 2010-10-13 18:28:46 |
No prawda, warto stosować slow. Forteca ma aż trzy jednostki strzelające, do tego całkiem skuteczne więc ten dystans / półdystans warto utrzymywać. Jak się jeszcze blessa trafi to już w ogóle jest dobrze. Choć berserk na jednostki przeciwnika też swoje zrobi. Forteca ma bibliotekę to i więcej czarów może się trafić.
|
GiBoN - 2010-10-13 20:34:54 |
Fortecą prędzej zainwestujesz w magię powietrza niż ziemi, więc mass slow często odpada, w tym przypadku lepiej najpierw użyc mass bless, większośc miast jest szybszych i pierwsze wykona ruch, gdy podejdą pod strzelców przy pierwszej okazji dobrze użyc haste, by strzelcy pierwsi wykonali ruch i zmiażdżyli armię wroga, jest to ryzykowne posunięcie, ale jak wyjdzie to skuteczne, dlatego warto też miec taktykę, by zasłonic strzelców...
|
Sauron - 2010-10-13 22:06:03 |
Na wojnie zawsze jest jakieś ryzyko. ;) Bardzo skuteczna taktyka, choć jak wróg dojdzie do strzelców to już się nieciekawie robi. Tytan i arcymag mają brak ograniczeń w walce wręcz, ale po co niepotrzebnie dążyć do walki wręcz.
Sprawdziłem nawet szansę na uzyskanie danej magii przez czarodzieja i alchemika. Żeby nie być gołosłownym:
http://www.heroes3.eu/umiejetnosci - źródłem jest Akademia Wojny.
Z tabelki wynika, że czarodziej ma największe szanse na magię powietrza, a następnie remis magii ziemi i wody. Na końcu magia ognia.
Alchemik już nieco inaczej. Szansa na powietrze jest ciągle większa, ale ziemia ma nieco większe szanse niż woda. W praktyce i tak jest remis, przynajmniej ja aż tak nie odczułem tej niewielkiej przewagi ziemi. Stąd można się nawet pokusić o mass slow. Tym bardziej, że magia powietrza u innych miast nie trafia się aż tak często. To jednak też ryzyko, gdyż przeciwnik może jednak pozbyć się slow na dwa sposoby: rzucając cure/dispel oraz haste. Ciężko wskazać jednoznacznie skuteczną metodę, ale rzeczywiście, bez dobrego blokowania ani rusz i mógłbym nawet przyjąć twoją taktykę jako najskuteczniejszą, choć nie jedyną.
|
GiBoN - 2010-10-14 00:17:03 |
Ta taktyka była jedynie wstępem do walki, a raczej rzucania czarów w przypadku posiadania m. pow. i m. wody.
|
Sauron - 2010-10-14 12:39:46 |
Wiem, ale pierwsza i druga tura są decydujące i ustalają cały przebieg bitwy. W przypadku dużych armii jedno zaklęcie rzucone w odpowiednim momencie może być bardzo pomocne. Kto pierwszy zacznie, czy pierwszy czar będzie wzmacniający a może to będzie curse lub slow. Brak przeciwzaklęcia lub odpowiedź w postaci czegoś innego też są ważne. Stąd nie da się ustalić jednoznacznie najlepszej taktyki na każdą okoliczność.
Jeśli chodzi o zasłonę, to Forteca nie ma tak źle. Gargulce i golemy mają sporą obronę i wytrzymałość, niestety ten drugi jest wolny. Dżiny są szybkie (najszybsze z Fortecy o ile się nie mylę) i możemy dzięki nim zaczynać bitwę (choć nie zawsze, są szybsze jednostki, z 7 lvl na przykład). Nagi też swoje robią. Dwóch z trzech strzelców ma brak ograniczeń walki wręcz, więc mogą bronić się sami. Czyli można sobie poradzić, choć gremliny zginą szybko.
|
GiBoN - 2010-10-14 15:44:18 |
W przypadku kiedy mamy 7 lvl up jedynie przed Twierdzą Forteca ma szanse zacząc, dlatego taktyka jest bardzo pomocna, przy magach powinien ktoś byc, bo mają niską obronę i tylko 30 hp...
|
Xeno - 2010-10-31 23:41:22 |
Taktyka jest obowiązkowa w fortecy, dlatego niektórzy bohaterowie mają ją już na starcie. Trzeba jak najszybciej zasłonić cennych i kruchych strzelców.
|
Olórin - 2010-11-01 18:12:46 |
Taktyka się zawsze przydaje niezależnie od miasta, choć faktycznie lepiej jest dla fortecy, gdy ją ma. A jak dla mnie w fortece i tak trzeba się wbić atakiem frontalnym, bo inaczej po prostu wystrzela przeciwnika. Spec Neeli dodatkowo czyni to miasto mocnym. Bohaterowie w tym mieście są ogólnie słabi, ale jak dla mnie wynika to z faktu, że to miasto, gdy się rozpędzi jest jak pociąg towarowy i nie sposób go zatrzymać. Gigantów stawiamy w 1 tyg bez zamku, albo w 2 z zamkiem, tak więc będzie ich ogólnie dużo. Jednostki takie jak Naga i golem też zadania nie ułatwiają przez wzgląd na swoją wytrzymałość. Gargulce są słabe, ale za to są szybkie i jest ich dużo, więc ewentualnym wjazdem jakichś szkód w łucznikach przeciwnika narobią. Dżiny w sumie mogą latać i działać tam, gdzie na dany moment są potrzebne. Bardzo przydatny jest też skill magów, tanie zaklęcia i duża wiedza (ciężko jest tam o braki w manie).
Podsumowując. Jak dla mnie miasto nastawione defensywnie (chyba tylko Cytadela bardziej idzie w obronę). Olbrzymi potencjał, na który trzeba jednak zapracować, by możliwie szybko się rozpędzić. Co ciekawe nigdy nie zbrakło mi tam pieniędzy na rozbudowę ;)
|
Xeno - 2010-11-01 18:21:59 |
Z tymi gigantami różnie bywa. Czasami lepiej jest je postawić w 2 tygodniu nie tracąc przy tym na populacji ważnych jednostek takich jak np. gremlin czy naga.
|
Olórin - 2010-11-05 21:34:03 |
Ja z reguły zawsze stawiam je w drugim tyg, ale jakby nie patrzeć dana opcja jest ;) Gremliny to pół biedy, ale nag mona faktycznie w późniejszym etapie pożałować ;)
|
GiBoN - 2010-11-07 12:12:41 |
Oj nag, magów, ich brak jest bardziej dotkliwy niż jeden gigant...
|
Xeno - 2010-11-10 22:58:18 |
Brak magów można przecierpieć. Brak nag i gremli już nie.
|
Magyar - 2010-11-14 12:35:26 |
Nagi są potężne, ale taką kluczową jednostką w Fortecy jest moim zdaniem Gremlin. Jak w większości gier, także i tu - najważniejszy jest dobry początek. A Gremliny nam go zapewniają. Dobry (i tani) start i expienie bez strat.
|
Frezen - 2011-07-21 22:12:29 |
Nie za specjalnie gra się nimi na małych mapkach do większości budynków potrzebne są siarka,klejnoty i kryształy a do budowy tytanów 10 klejnotów na małej mapce to problem.
|
Xeno - 2011-07-21 23:14:00 |
Budynek gigantów to jeden z najtańszych 7lvl. Na S przyjemnie się gra, na M też, na L i XL można dużo ugrać. Miasto ma spellpower.
|
Frezen - 2011-07-22 11:12:38 |
Wiem że jeden z najtańszych.Wczoraj akurat grałem z kumplem i praktycznie wygrałem dzięki implozji, którą dostałem w gildii magów.
|
Xeno - 2011-07-22 12:58:09 |
To chyba długo ta gra grała i nie za bardzo wiedzieli jak grać ci twoi koledzy.
|