Zen-Aku - 2008-08-31 20:28:51

Które miasto jest dla Was najlepsze (czyt. najsilniejsze, nie ulubione) Jak dla mnie zdecydowanie Chaos:

1. a) Bandyta - taka sobie piechota, ale okrada neutralne wojska dzięki niewidzialności na mapie podróży - 7/10

b) Ork - strzelec, jego wadą jest krótki zasięg, lecz w zamian za to nie ma kary wręcz - 7/10

2. a) Minotaur - dobra piechota, blok naprawdę może się przydać - 9/10

b) Meduza - idealny strzelec, coś jak gorgona z trójki, ale lepsza - zabija na odległość - 10/10

3. a) Ifryt - dość kiepski, na uznanie zasługuje tylko szybkość - 4/10

b) Zmora - świetna jednostka, dużo HP, dobre zaklęcie i świetnie walczy - 9/10

4. a) Hydra - ma dobre zdolności, ale jest wolna - 7/10

b) Czarny Smok - w podstawowej wersji gry - najlepsza dostępna jednostka. Czy trzeba coś dodawać? 11/10

Magia Chaosu jest świetna, dezintegracja rozwala za jednym zamachem całe gromady wrogów, ponadto przeciwnik nie może ich wskrzesić. Mamy jeszcze implozję, a koci refleks to cudowne zaklęcie dla hydr. A ponadto Chaos ma najlepszą muzę w grze!

Mathias - 2008-10-28 16:56:55

Wytłumaczcie mi jedno: dlaczego te miasta tak dziwnie się nazywają? Czemu nie tak jak w 3: Zamek, Cytadela,Loch, itd.?

Macielug - 2008-10-28 17:37:50

Nie rozumiem tej sondy, Korrag powiedz, co to jest.

crazy'olka - 2008-12-22 21:23:42

Jak ktoś ma heroes 4 to zrozumie;) Co do tematu ja lubię rezerwat (natura) i azyl (chaos), gdyż są tam świetne jednostki i bardzo potężne czary;)

Mutare - 2008-12-23 19:55:24

Ja tak samo, ale jednak za chaosem jestem ^^. Bo tam smoczek jest <3. No dobra, żart. Bohaterowie z Chaosu są najlepsi. Ale rzadko grywałam w to, teraz W OGÓLE NIE GRAM, więc nie powiem więcej na ten temat, bo jeszcze głupoty popiszę. Zawsze jednak grałam Chaosem i jestem pewna że to najlepsze miasto w H4 ;].

crazy'olka - 2008-12-23 22:09:22

Tak racja, w Chaosie są dobrzy bohaterowie, czary i  jeszcze jednostki:)

Eleazar - 2008-12-24 18:04:42

W IV nie grałem, może raz czy dwa, ale widziałem Chaos, bardzo dobre miasto ;) Są bardzo dobre jednostki, ale osobiście wolę H3, nie rozeznaję się w H4 :)

sebox27 - 2009-04-30 21:09:35

Ja dużo uważam za dobre... Lecz wybiore te najlepsze
.Ład & Chaos - Dżiny bardzo się przydają na iluzje i w dużych ilościach mają swietne dmg od magii lecz niestety mało hp no i zmorki też są kozak i jeszcze ten skill strach to tez kozackie. A więc te zamki równe.
Chodź chaos nieco lepszy

Doktor Schnabel von Rom - 2009-05-21 18:56:54

Zgadzam się z Zenem-Aku, Chaos jest zdecydowanie najlepszy, zaraz po nim na równi Życie, Śmierć i Ład, Moc i Natura to zdecydowanie najgorsze najgorsze Żywioły.

Azyl dysponuje najpotężniejszą magią w grze - Magią Chaosu, co daje nieocenione wsparcie, ma najlepsze budynki specjalne (tak jak w trójce - Wir Magii i Akademia Wojny), które są bardzo dobrym bonusem dla naszej armii. Ponadto posiada najlepszą armię. Całkiem dobra umiejętność u Złodziei, choć nie najlepsza.
Życie, Śmierć i Ład tylko minimalnie ustępują Chaosowi, rola Nekromancji została znacznie ograniczona, natomiast Nekropolia dysponuje nadal genialnymi Wampirami i Kościanymi Smokami, choć Magia Śmierci nie jest potężna. Przystań słynie z jednostek walczących na odległość bez kary za przeszkody i świetnych Krzyżowców i Archaniołów, ponadto Magia Życia znajduje się na trzecim miejscu hierarchii siły magii według mnie. Ład posiada silne jednostki, szczególnie Nagę i Tytana, oraz drugą najsilniejszą magię w grze. Porażką są natomiast Lordzi.

Demigorgona - 2009-07-09 18:16:19

Mi najbardziej pasuje śmierć, lubię duchy. ^^

Talscire - 2009-09-18 14:19:39

Według mnie najlepsze to chaos.

Elektra - 2009-10-10 18:26:53

Ja tak samo ja crazy olce podoba mi się natura i chaos, a jeśli chodzi dlaczego się nazywają się miasta tak nie inaczej to dlatego żeby urozmaicić dalszą część heroesów (i ładniej brzmią te nazwy miast). :)

Lowcakur - 2010-03-01 13:23:33

No pomimo mojej niecheci do H4 to zamek Zycie jest najlepszy :D Jesli ktos gra w H4 to radze walnac pare balist na wieze podczas obrony zamku :P Nikt nie przejdzie :D

Sauron - 2010-03-01 17:09:32

Śmierć, Chaos, Ład i Życie. Reszta to niestety zalatuje "żalem".

Xeno - 2010-03-01 18:23:47

Według mnie najlepszymi są Chaos i Śmierć. W Chaosie mamy hydry lub czarne smoki,a to moje ulubione i chyba najsilniejsze stwory w grze. Magia też jest potężna. Śmierć ma diabły i armie kościotrupów. Magia również potężna.
Ład i natura jak dla mnie to skończona porażka. Nie ma tam czym walczyć. Życie i ten drugi zamek co są barbarzyńcy to tacy średniacy.

Wirox - 2010-03-30 17:29:36

.

Sauron - 2010-03-31 18:01:35

Ład z np. zapomnieniem i dżinami to potęga. Zapomnienie w wykonaniu dwóch magów + magowie + dżiny + tytani = zniszczenie.
Chaos też ma potężną magię, czary o bardzo praktycznym zastosowaniu. Smoki drogie i mało ich, ale silne. Meduzy pięknie paraliżują na odległość.
Śmierć zawiera kilka niezłych klątw, ale jest nieco gorsza od Ładu i Chaosu pod względem czarów. Za to wampiry, kościane smoki i diabły są bardzo potężne. Cerbery mogą być. Duchów raczej aż tak nie stosuję. Czasami jadowite pomioty.

Życie jest średnie, ale ma kilka perełek. Moc i Natura nieco kuleją, chociaż cyklopy i harpie są niezłe ( w Mocy)

Lowcakur - 2010-03-31 19:08:40

Zauwazylem, ze w karzdej czesci HoMM, zamek z czarownikami jest najlepszy.  W HoMM 2,3,4 i 5 Loch, Chaos czy zamek czarownika wymiata :D

Karpiak - 2011-07-10 01:47:15

Mimo wszystko CHAOS druga NATURA potem ŚMIERĆ dalej ŻYCIE następnie MOC i na końcu ŁAD

Baron - 2011-08-15 16:52:23

Trudno powiedziec bo miasta sa wyrownane ...
Slabuja chyba barbarzyncy ... Brak magii niesterowni berserkerzy utrudniaja poczatek gry ...
Innesa silne i trudno powiedziec ktore bardziej ... Kazde ma cos ...
Silna jest natura bo nie dosc ze ma przyzywanie to jeszcze ma portal istot gdzie mozna sobie dokupic kolejna mocna jednostke...
Chyba najbardziej wypakowany zamek ...

Lowcakur - 2011-08-16 13:37:00

Najbardziej wypakowany jest Chaos z czarnuchami, one sa nie do zdarcia.

Xeno - 2011-08-16 14:54:09

Biorąc w myśl zasadę, że miasto jest tak silne jak gracz, to każde jest równe, ale biorąc moje osobiste odczucie chaos z czarnuchami i hydrami wymiata.

Widmax - 2011-10-28 13:26:29

Najlepszym miastem jest Chaos. Ono akurat ma najsilniejsze jednostki w grze, szczególnie Czarny Smok.

SlowiQ - 2011-11-06 11:28:31

H4 to jedyna część w której lubiłem śmierć, i jest to też najlepszy zamek w tej części.
Nekromacja wampirów jest nieoceniona, do tego trujące pomioty i diabły na które możemy rzucić wampiryzm. Bardzo wiele szkieletów poprzesz "szkieletowanie" chochlików.

Lubię grać też mocą, lecz rozgrywka jest czasem trochę ciężka, lecz satysfakcjonująca.

pago - 2012-08-29 19:38:41

Oczywiście że Ład - dlaczego ?

-Tytani w więkoszości odporni na czary magii chaosu i dostają mniejesze obrażenia w walce z jednostkami chaosu
-przyrost naturalny Tytan 2 na tydzien Czarny Smok 1 na tydzien,to o połowe więcej,po kilkunastu tygodniach róbi dużą różnice...
-podstawowa umiejętność Ładu czyli Szlachectwo które zwiększa przyrost naturalny wszystkich jednostek w zamku..
-jeżeli chodzi o jednostki to zdecydowanie uważam że Ład posiada lepsze, nie dość że posiada świetne jednostki w walce wręcz(Tytan,Smoczy Golem,Nagi[zawsze na wysokich moralach,dwa ataki i nie do skontrowania] i ZŁote Golemy w 70% odporni na magie,a jednostki czarujące ? Dżin to już nie będę się rozpisywał,ale po ich ataku z bolta nie ma ani Ifryta ani Zmory...a Madzy ? świetnie trują,jeszcze może lepiej niż Pomioty bo zawsze dużo ich się rekrutuje...
-Magia Chaosu jest mocna ,ale na Hipnoze nie ma lekarstwa,a to jest jeden z najlepszych czarów w całej grze ,jak nie najlepszy...
-Ład o wiele bardziej kompletny zamek,takie moje doświadczenia...:]

pago - 2012-08-29 19:46:34

1 Ład 2 Śmierć 3 Chaos 4 Natura 5 Życie 6 Moc

pago - 2012-08-31 09:57:47

Silniejszym zamkiem od Chaosu jest również bez apelacyjnie Śmierć,krótko mówiąc na ''Wampirzym Dotknięciu" Diabeł czy Biały Smok z Wampirem zjada Czarnego ze wszystkimi innymi jednostkami chaosu w pare sekund...

Xeno - 2012-08-31 12:27:01

Grałem w to kilka lat temu i teraz po pobieżnym obejrzeniu miast jak i jednostek mogę powiedzieć, że nie ma balansu w 4, może jak pogram trochę znów to te przegięcia się zabierają. Dla mnie najlepszy jest chaos, potem moc. Jeden ma zabójcza magię, drugi siłę fizyczną.

Sauron - 2013-10-05 15:02:57

Rzeczywiście pewne rzeczy wymagają balansu, twórcy naprawili sporo usterek do czasu Winds of War, ale bankructwo nie pozwoliło na więcej. Zapewne podstawowym problemem może być Twierdza. Jej budynkiem specjalnym są zagrody dające ogromną premię do przyrostu, właściwie spamujesz jednostki i tyle. Co z tego że masz czarne smoki jak i tak zostaniesz zasypany chmarą ptaków gromu, i Herkules dupa kiedy wrogów kupa. Są jeszcze drobne niuanse dotyczące magii, bohaterów, cen siedlisk i stworów.

Sprawę załatwia mod Equilibris.

http://equilibris.celestialheavens.com/eng/changes.html

http://www.eq.acidcave.net/czym-jest-eq.php

Baron - 2013-10-06 22:06:02

Nie patrzcie tylko na sile . Bo jak barbarzynca nie ma zadnej magii to mozna go latwo pooslepiac . W tym wzgledzie natura ma i duzo jednostek i przyzywanie i magie .

Sauron - 2013-10-07 12:45:36

Umiejętność Walki dzieli się na kilka kategorii, a jedną z nich jest odporność na magię, na najwyższym stopniu bohater staje się 100% odporny (nie chroni to armii). Ma to swoje zalety, ale też wady, jak u czarnego smoka. Zresztą dojście do arcymistrza czegokolwiek zajmuje sporo czasu, a jeśli Barbarzyńca będzie parł tylko w Walkę to stanie się bardzo silny, ale nie przełoży się to na wzmocnienie siły jego wojska. Musi inwestować w Taktykę, to dosyć naturalna droga rozwoju dla Barbarzyńcy i prawdopodobnie Zwiad gdyż póki co żadnej magii nie zdobędzie.

Barbarzyńca próbuje chronić swoje wojska za pomocą obelisków antymagicznych, ale swoje kosztują i potrzeba ogromnej liczby miast by to dało jakiś efekt, kwestia balansu. Twierdzę jak najbardziej da się pokonać, brak cyklopów bardzo mocno ich rani.

Natura polega na swoim ogromnym zróżnicowaniu jednostek, bo dochodzi portal z którego można wykupić np. żywiołaki. Magia też jest bardzo zacna ale nie ma żadnych bezpośrednich opcji ofensywnych, wzmocnienia są jednak bardzo silne, jest rój os czyli odpowiednik zamętu oraz przywoływanie istot. Nie ma nic dziwnego w takim układzie, gdyż same z siebie jednostki Rezerwatu są dość kruche z wyjątkiem tygrysów, gryfów i feniksów/smoków. Elf strzela podwójnie ale ginie strasznie szybko, ale prawdę mówiąc nie rani aż tak mocno jak mogłoby się wydawać (wrogów trzeba trzymać z daleka by zabłysnął), z kolei o ile tygrysy są całkiem wytrzymałe + 1. cios ale wtedy nie ma nikogo kto walczy na dystans. Problem rozwiązują istoty przywołane i żywiołaki, dlatego usunięcie bohatera Natury z równania ma tu ogromne znaczenie. Jakiekolwiek rozproszenia czy klątwy kontrują wspomagacze Natury i zmuszają do dalszego rzucania zaklęć a to kosztuje więcej niż usuwanie zaklęć.

Baron - 2013-10-07 21:45:56

Praktycznie gdy juz jest tak napakowany ze ma 100 odpornosci to armia niecjest mu potrzebna bo sam wszystko kosi . To tylko w kampaniach bo na zwyklej mapie takiej mocy sie nie osiaga a wtedy brak magii jest strasznym klopotem . Ze zwiadu to tylko przyspieszone poruszanie i zeglarstwo sa sensowne . Ukrywanie jest malo sensowne .

Sauron - 2013-10-07 23:06:18

Taki już urok tego miasta, ale nie lekceważyłbym go.

Można by uszeregować miasta w kategorii najlepszego dla początkujących graczy. Tutaj poleciłbym Przystań, która jest nawet w I kampanii podstawki. Ma dobry start, jest zróżnicowana i radzi sobie ok w każdej sytuacji. Lecząca i wspomagająca magia to także bardzo solidny dodatek.