Mathias - 2008-02-11 22:01:58

Witam wszystkich! Co sądzicie o pojedynku zamek vs. Necro? Kto wg was wygra?

Osobiście uważam, że wygra Zamek. Aby to udowodnić, przedstawię pokrótce pojedynki jednostek i innych czynników:
Kościej = Halabardnik (Halabardnicy mają więcej HP i lepszą obronę, ale Kościeje mają lepszy cios i większy przyrost (szkieletornia ;)))
Zombie < Kusznik (Zombie są tragicznie wolne, a kusznicy strzelają. Zanim ta kupa zgniłego próchna zdąży przytaszczyć swoje 4 litery do kusznika, ten zasypie go gradem strzał)
Upiór < Gryf Królewski (tu nie ma co mówić. Gryfy Królewskie są świetne! Z upiorów nie zostanie nic!)
Wampirzy Lord > Krzyżowiec (tutaj zwrot akcji! Wampirzy Lordowie są niepokonani na swoim poziomie, nie muszę tutaj się rozpisywać, krzyżowcy padną w walce z nimi)
Arcylisz > Kapłan (tu mógłby być remis. MÓGŁBY być, gdyby arcylisze nie zatruwali kilku jednostek obok siebie swoją chmurą śmierci, a kapłani nie tylko jednej. Ten pojedynek był trudny do rozstrzygnięcia, ale jednak arcylisze przejęły inicjatywę)
Upiorny Rycerz < Czempion (kolejny trudny pojedynek. Można by się tu spierać długo, ale cóż... Czempioni jednak są lepsi)
Upiorny Smok < Archanioł (oj, nie ma co dużo mówić. Upiorne smoki są najsłabsze na swoim poziomie, gorsze nawet od hydr, a Archy - najlepsze. Przyrost ten sam, więc nie ma co się kłócić ;))

A więc mamy:
Necro 2,5
Zamek: 4,5

Bohaterowie: W Nekropolii są duuuuuuużo lepsi! Tamika, Charna, Nagash, Vokial, Sandro... Zamek tu się kryje ze swoimi miernotami.

Magia: powiedziałbym, że magia tu jest równa, bo obydwa miasta mają Gildię Magów do poz. 5.
Koszty: Zamek jest droższy, ALE właściwie potrzebne są przede wszystkim drewno i ruda. Reszta surowców jest wykorzystywana tylko przy budowie już lepszych budynków, ale w małych ilościach, a przy rekrutacji jest nam potrzebne tylko złoto.
W Necro jest inaczej. Wszystkie surowce są potrzebne. Dlatego tu - choć niewielu poprze mą teorię - uważam, iż zamek jest tańszy od Necro, jeśli tylko mamy kilka miast i ew. jakieś kopalnie (złoto, złoto i jeszcze raz złoto). Ale żeby mnie nikt nie biczował, powiem, że są to miasta o równych kosztach.

Nie omówiłem tu wszystkiego, bo w teorii wychodzi, że Necro niby jest silniejsze, ale w praktyce ma się to zupełnie inaczej. Uważam, że Zamek jest najlepszy i nic tego nie zmieni!!! :D

Czekam na wasze sugestie.

Asiņains - 2008-02-12 12:09:38

Mnie się zdaje że remis, zależy kto gra, nekro ma bardzo dobrych bohaterów co ułatwia sprawę,ale Zamek ma dobre jednostki :)
Wielu graczu się spiera z wynikiem walk tych 2 zamków, pogadajmy o tym ! :p nie zwracajmy uwagi na czary i artefakty bohaterów :)

adam68 - 2008-02-13 20:34:42

Moim zdaniem niestety  czempion przegra z upiornym rycerzem i zauważyłem błąd :

Czy Zamek na pewno ma 5 poziomów Gildii Magów ? Chyba nie :)

Ale i tak zamek chyba wygra

Mathias - 2008-03-18 10:14:46

adam68 napisał:

Moim zdaniem niestety  czempion przegra z upiornym rycerzem i zauważyłem błąd :

Czy Zamek na pewno ma 5 poziomów Gildii Magów ? Chyba nie :)

Ale i tak zamek chyba wygra

Oj ma 5 poziomów ;).
A co do starcia Upiorny Rycerz vs. Czempion, mi się zdaję, że oni są równi. Dlatego też tak uzasadniłem swoją decyzję.

Asiņains - 2008-03-18 20:59:37

Upiorny Rycerz jest lepszy, ma zabójcze spojrzenie czy jakoś tak:p bardzo przydatne, a Champion nie ma żadnych "specjalnych" zdolności.

robert - 2008-04-16 22:46:47

Chodzi ci że po 1 tyg jednostki z Castle i z Nekropolis vs? Wiadomo że wygra Castle ale po np 5 tyg od początku gry to bym się spierał bo np bohater natrzepie szkieletów w Nekro sie szybciej wybuduje nie wiem jak wy ale na 200% zbudowanie archanioła to jest problem nie ma tak zasobów od reki ... :( Wiec wole Nekro grac jednostki same się "trzepie"

'39 - 2008-05-19 12:37:31

Upiorny Rycerz jest lepszy, ma zabójcze spojrzenie czy jakoś tak:p bardzo przydatne, a Champion nie ma żadnych "specjalnych" zdolności

Wcale nie ma. A to, że z im dalszej odległości atakuje - tym mocniej bije to nie specjał?

Bohaterowie: W Nekropolii są duuuuuuużo lepsi! Tamika, Charna, Nagash, Vokial, Sandro... Zamek tu się kryje ze swoimi miernotami.

Czy ty w ogóle kiedykolwiek grałeś zamkiem? Loynis, Adela. Mówi Ci to coś? Loynis to w ogóle drugi najlepszy heros (po Solmyrze), a co robi Sandro - minimalnie lepszy w i tak słabym talencie magicznym.

PlaceK - 2008-05-31 02:33:34

Oooo...to by była ciekawa walka, dwa zamki, dobry i zły, po której jesteś stronie :p

Wiecie, mam mieszane uczucia, nie wiem który zamek by wygrał ale jak juz bym miał wybierac stał by po ciemnej stronie mocy :arcydiabel:

Asiņains - 2008-05-31 09:33:20

jak ja grałem zamkiem to wygrałem, jak grałem nekro to przegrałem :)

Nerevan - 2008-06-27 14:28:54

Myslę, że wygrałby Zamek. W Necro to wszystkie jednostki z wyjątkiem Lichów i Mrocznych Rycerzy muszą być bardzo liczne, bo giną strasznie szybko (Lich jest dystansowy i do tego zadaje duże obszarowe obrażenia, więc raczej nie walczy w pierwszej linii, a Mroczni są bardzo wytrzymali), natomiast Zamek nie potrzebuje tak wielkich armii, może sobie radzić i mając mniejszą armię (jest ciężko, ale wygrać się da).

Zen-Aku - 2008-06-27 16:08:54

Oczywiście, że Nekro. Dlaczego? Szkielety po 1 miesiącu gry są w stanie rozwalić każdą jednostkę wroga. To wszystko.

Nerevan - 2008-06-27 16:11:55

Prawda, ale giną bardzo szybko, więc może się zdarzyć, że nim do kogoś dojdą, połowa z nich zostanie wybita przez łuczników i czary.

Zen-Aku - 2008-06-27 18:12:03

Wątpię. Nie da rady ubić choćby 1k szkieletów przy raptem 100-150 łucznikach. A 1-2k szkieletów spokojnie pokonuje z 30 archów, a i te 30 archów strasznie trudno uzyskać. Więc imho z Nekro nic nie ma szans na mapie L, lub XL, na M zaś Nekro jest niesamowicie trudne do pokonania. Jedyny słaby punkt Nekro, to mapa S - nie da się zebrać zadowalającej liczby szkieletów.

Asiņains - 2008-06-27 18:22:55

tak? a mi chodzi o jednostki tygodniowe

Nerevan - 2008-06-27 19:25:40

Tak, w kupie siła :) . Ale w tygodniku necro nie ma szans. Zgadzam się, Koragg, na dużych mapach Necro wymiata, do tego mając Animację- wtedy możemy kłaść te szkielety do woli, a i tak będą się odradzać (już nie wspominając o Nekromancji na max i bohaterem ze specjalizacją szkielety). Ale mimo wszystko- same szkielety nie mogą stanowić siły całej armii.

Zen-Aku - 2008-06-27 19:34:31

Ale 90% wartości armii Nekro stanowią szkielety. Żadna inna jednostka nie zadaje tak poważnych strat, jak szkielety. Archanioły nie mają żadnych szans w walce z tak liczebnym wrogiem, a szkielety wcale nie są kiepską jednostką na dodatek.

Pandrodor napisał:

tak? a mi chodzi o jednostki tygodniowe

Jeśli o przyrost tygodniowy, to wybacz za słowa, ale to najgłupsze rozwiązanie z możliwych. Szkieletów nie można w ten sposób oceniać - one nie liczą się z przyrostu - one liczą się z nekromancji.

Nerevan - 2008-06-27 19:45:54

A Mroczni Rycerze? A Lisze? A Alpy? One się nie liczą, są tylko mięsem armatnim? Ale skupiając się na jednej jednostce mogą być potem problemy- kontra przyjęta na słabą jednostkę, a potem tłuką nam te szkielety silnymi. I jest jeszcze jeden problem- jeśli chcemy zachować liczebność szkieletów, to nie możemy ich ulepszać. Gdy mamy już wszystkie sloty zajęte, zaczynają nam przybywać kościeje, ale już nie w tak hurtowych ilościach (normalnie szkielety przychodziły mi ze zwykłej bitwy po 15-30, a kościeji z takiej samej coś koło 5-10. Może miałem jakiś błąd w grze, ale tak było). A jeśli ich nie ulepszymy, to będziemy mieli słabą obronę, przez co nasze szkielety będą o wiele łatwiejszym celem.

Zen-Aku - 2008-06-27 19:53:10

Ale nie mówiłem, żeby wymienionych przez Ciebie jednostek nie kupować :) Po prostu najważniejsze są szkielety - a że reszta jest silna, to tylko lepiej.

Nerevan - 2008-06-27 20:02:36

Tak, ale Smok w Necro to największa pomyłka :) . Te szkielety to przy nim jak Tytan przy chochliku.
P.S. W sensie, że tym Tytanem są szkielety :)

Zen-Aku - 2008-06-27 20:41:06

Raczej liczba szkieletów :) A smok jest przydatny i w końcu to 7 poziom - należy wykupić. Poza tym ma postarzenie - baaardzo dobra umiejętność, może zredukować np. behemotowi HP do 150.

Nerevan - 2008-06-27 20:51:32

Rzeczywiście, nie jest aż tak zły, ale widać, że w porównaniu do innych jednostek 7 poziomu mocno kuleje. Postarzenie- rzeczywiście skuteczne, ale jakoś rzadko się zdarzało (przynajmniej u mnie). -1 do morale wroga też niczego sobie. Ale chodziło mi głównie o jego badziewną wytrzymałość. Fenix nadrabia to dobrym przyrostem, a tutaj nic... Obrażenia też raczej nie imponujące (jak na 7 poziom). Ale ogólnie przydatny.

Zen-Aku - 2008-06-27 21:08:01

No właśnie :) Jak na 7 poziom nie jest dobry, ale i tak lepszy od wszystkiego z 6 poziomu i niżej - reasumując warto mieć, bo ogólnie jest 7 poziomem i przez to jest silny. Jako dodatkowy plus - łatwo go postawić i jest bardzo tani.

Nerevan - 2008-06-28 09:08:53

Właśnie przyszło mi do coś do głowy związanego z Nekrem... Jeśli mamy bohatera ze specjalizacją Nekromancja (zwiększa umiejętność Nekromancja o 5%dla każdego poziomu) i Nekromancje na max, to znaczy, że na np. 20 poziomie doświadczenia będzie wszkeszał 130% poległych w bitwie? Czy licznik zatrzymuje się na 100%? (Już nawet nie liczę premii z tego budynku, nie pamiętam jak się nazywał... Nekrotronu?)

Zen-Aku - 2008-06-28 11:14:54

Nie, zatrzymuje się (dla szkieletów) na bodajże 90%. Jednak kościeji przybywać nam będzie coraz więcej (normalnie połowa z liczby szkieletów), tak że można chodzić z kościejami i mieć równie potężną liczebnie armię :)

Nerevan - 2008-06-28 11:30:56

Hmm... 90% to też nieźle. Zwłaszcza po bitwie, gdzie lało się kilka tysięcy jednostek :) .
Necro ma jednak jedną wadę. Brak morale. Może jest to jednocześnie wada i zaleta, ale jak dla mnie większa wada, w dalszej grze trudno mieć niskie morale. Z kolei Zamek ma sporo premii do morale (Archanioły, Bractwo Miecza), a podwójny atak może przynieść spore straty. A w wypadku Krzyżowców, to można powiedzieć, że zadadzą poczwórne obrażenia (podwójny cios*2 przez morale). Tak samo z Kusznikami. 3 punkty wysokich morale to chyba 12,5% szansy na jeszcze jedną akcję przy każdym ruchu, a to chyba nie jest tak mało.W głównej mierze zależy, czy to tygodniówka, czy normalna. Necro jest stworzone na długie kampanie, gdzie heros może sobie porządną liczbę szkieletów natrzepać.
Ale Zamek ma gildię magów do 4 poziomu... Chyba, że to w WoG-u coś takiego dodali, ale jak ja gram Zamkiem to 4 i dalej nie można.
Ten bonus Czempiona jest zabójczy, gdy rzucimy na niego przyśpieszenie. 10 przebytych pól to już premia 50% do ataku.
Ogólnie to jasne, że Zamek, który ma przepotężne jednostki, a posiadając Loynisa można po prostu zmienić wynik bitwy. Jak już kilka razy pisałem->Magia Wody na max.+Psalm Mocy+Loynis= PRZEPOTĘŻNY dopalacz, który może sprawić, że nawet Halabardnik szerzy spustoszenia (miałem taką sytuację, ze Halabardnikami rozgramiałem jednostki 7 poziomu i to dość liczne, a to dzięki Psalmowi Mocy).
No i dochodzi jeszcze jedna kwestia: MORALE. Necro ich nie ma, natomiast Zamek z natury ma je bardzo wysokie. A morale może zmienić przebieg bitwy. Np. taki podwójny ruch Archaniołami.

Zen-Aku - 2008-08-29 11:17:59

Szkielet > Pikinier - nekromancja,
Zombie < Kusznik - strzelanie dwa razy u kusznika, zombie nie nadaje się do niczego,
Upiór < Gryf - j/w, tylko że gryf nie strzela, ale ma znacznie lepsze staty i ogromną przewagę nad upiorem,
Alp > Krzyżowiec - wysysanie, lot i powstrzymywanie kontry przesądza,
Lisz > Kapłan - lepsze staty lisza, lepsze dmg, które może powiększyć przez chmurę,
Upiorny > Czempion - lepsze staty i zdolności upiornego,
Upiorny smok < Anioł - lepsza zdolność anioła i ogólnie staty.

Jednak to wszystko pod jednym warunkiem - mapy S i M, bo na mapach L i XL Nekropolia jest nie do zatrzymania. Dlaczego? Szkieletów będzie np. 9000, a pikinierów 300 - w tym momencie szkielety wygrywają z aniołami, których będzie góra 20. Nekro lepsze.

Magyar - 2008-09-07 19:09:28

Wygra Zamek, chociaż Nekropolia to także bardzo potężne Miasto....
Ja myślę ze brak morale to zaleta, bo ma się pewność ze nie nasze jednostki nie będą "umierać ze strachu" ( a to może dlatego, ze już umarły, lol'). Ja myślę ze jednak "Miasto Umarłych" wygra z Zamkiem, trochę się może przy tym namęczyć ale jednak chyba wygra z Zamkiem.

lordpiorunow - 2008-09-08 14:39:46

Chyba nie zdajecie sobie sprawy, czym jest Nekromancja. Nekro KOSI Zamek szkieletami, alpami, liszami, władcami mroku. Ma lepszą magię i lepszych bohów(ktokolwiek mi powie, że Isra, czy Vidomina czy inny Galthran są słabi to tak nakopię, że......).

Nekro jest świetnym miastem i wiem, że część z was paw większą "chęcią" do Zamku, ale takie są fakty.
Ostatnio grałem trochę w H3 i zmieniłem pogląd na wiele spraw xD

Magyar - 2008-09-08 17:01:24

Ja tak osobiście wole Nekro, jest tańszy niż na przykład zamek i ma wielu bardzo dobrych i mocnych bohaterów moi ulubieni to: Vokial i Galthran. A, i tak w nawiasie mówiąc to czar ożywienie martwiaków jest super i w przeciwieństwie do czaru "Wskrzeszenie", ożywia na stale a nie tylko na czas bitwy. I w ogóle Nekro ma potężniejsze czary.

Zen-Aku - 2008-09-09 22:25:03

A, i tak w nawiasie mówiąc to czar ożywienie martwiaków jest super i w przeciwieństwie do czaru "Wskrzeszenie", ożywia na stale a nie tylko na czas bitwy.

Wskrzeszenie też ożywia na stałe. Jedyną różnicą jest poziom i koszt czaru, to jedyna przewaga ożywienia nad wskrzeszeniem.

I w ogóle Nekro ma potężniejsze czary.

Zależy od szczęścia. Na 5 poziomie możesz trafić przywołanie żywiołaka, i co? Jest co prawda przewaga Nekro w magii, ale nie aż tak duża.

Nekro jest świetnym miastem i wiem, że część z was paw większą "chęcią" do Zamku

Powiem troszkę inaczej: Nekro jest najlepszym miastem i mimo tego, że Zamek z pozoru jest lepszy (przez jednostki, bohaterów, co tam zresztą chcecie), to Nekro dosłownie zmiata całą armię szkieletami i innymi pomocnymi jednostkami, w szczególności na mapach L i XL, a na mapkach S Nekro ma tę przewagę, że ma lepszy rozwój i niższą cenę. Na M może być różnie, o ile nie uzbieramy mnóstwa szkieletów, grając Nekro.
Brak morale to w pewnym sensie zaleta, bo jednostka nieumarła ruszy się zawsze i nic jej przed ruchem nie powstrzyma. Co do pojedynku - z nekromancją wszystko jasne, Nekro deklasuje Zamek, a bez nekromancji można uznać, że Zamek ma teoretycznie silniejszą armię, ale kto wie jak sprawdzi się archanioł z 125 HP, którego zdzieli rycerz z podwójnymi obrażeniami... (postarzanie smoka i podwójne obr. czarnego rycerza ofc)

Zen-Aku - 2008-10-14 22:39:00

4 poz.  zbrojny-wampir= tu mógł by być remis
6 poz.  kawalerzysta-czarny rycerz= tu terz remis

Proszę mnie nie rozśmieszać... Zadanie domowe: sprawdzić dlaczego wampir jest najlepszą jednostką 4 poziomu, a rycerz najlepszą jednostką 6 poziomu, bo podstaw Heroesa nie będę tłumaczył...

Macielug - 2008-10-15 17:40:54

Nekropolis... Zawsze było bardzo dobrym miastem. :p

Macielug - 2008-10-15 21:48:04

No i znowu... Nie wiem o co chodzi j@kubkowi z Nekro.
Dobre miasto i ja też z początku myślałem że słabe, ale w końcu dojdziesz do tego, że Nekropolia słaba nie jest. :) :) ;)
W tej walce może remis być, bo Zamek też jest SUPER.

Zen-Aku - 2008-10-15 22:06:02

no nie zawsze jak dla mnie:P

Trzeba po prostu pojąć, że Nekropolis jest najlepszym (z nekromancją) miastem i nie można obrażać go, nazywając "słabym". Ale żeby to pojąć trzeba zagrać, trzeba także zagrać, aby wreszcie zrozumieć, że wampir jest najlepszą jednostką 4 poziomu, a rycerz najlepszą jednostką 6 poziomu, zaś smok może sprawić, że archanioł będzie miał 125 HP, a legionom szkieletów nic się nie przeciwstawi... Nawet te Twoje archanioły, które zginą po jednym, góra dwóch ciosach od szkieletów.

Zen-Aku - 2008-10-16 19:32:56

Wampir przede wszystkim wysysa życie i się odradza (już to stawia go wyżej od krzyżowców), a poza tym powstrzymuje kontrę, więc nowo powstałych wampirów nic kontrą nie ubije. Mało? Jest szybki i lata... I nie pieprz bzdur (to już naprawdę robi sie żałosne, jak tracisz "argumenty" na "słabość" Nekropolis), że odradza się go po 10, bo zależy to od zadanego dmg. Wampir jest zdecydowanie najlepszy na 4 poziomie, a krzyżowiec nie ma z nim szans (o ile ten krzyżowiec nie padnie pod ciosem szkieletów, co pewnie nastąpi)

Magyar - 2008-10-16 20:22:41

Prawda! I co z tego ze na przyklad zadasz wampirowi, nawet duze straty jak on i tak bedzie mial zerowe straty bo wyssie zycie z ciebie to znaczy twoich jednostek oczywiscie

Mathias: Naucz się pisać po polsku, a dopiero potem pisz na forach. UPOMNIENIE.

Zen-Aku - 2008-10-16 20:46:47

I na dodatek jednostka, która została "wyssana" nie odda wampirowi, co chyba najlepiej świadczy, że wampir jest najlepszą jednostką 4 poziomu.

Zen-Aku - 2008-10-16 22:07:23

To nie jest to samo! Behemot jest nieprzydatny i ma badziewne staty, a wampir jest bardzo przydatną jednostką, która po każdym ciosie się odradza, lub leczy. Jak na ironię jedyną słabością wampira są walki z nieumarłymi, gdzie nie wyssie niczego, ale powstrzymywanie kontry przyda się zawsze i wszędzie.

Zen-Aku - 2008-10-16 22:15:57

Odradza się jak któryś wampir zginie, a leczy się, kiedy nie zginie żaden wampir, po prostu napełnia swoje HP.

Zen-Aku - 2008-10-16 22:32:22

Prawie. Namiot nie zawsze leczy do pełna i nie może wskrzeszać.

Magyar - 2008-10-17 07:50:45

No tak a wampir właśnie, tak jakby się sam wskrzesza.
Porównania:
Halabarda-Kościej = Jakość-Ilość
Kusznik - Zombi = Oczywiście ze Kusznik lepszy
Gryf Królewski - Upiór = Przepaść bez dna, na korzyść Gryfa oczywiście ;P
Krzyżowiec - Wampirzy Lord = Nic na 4 poziomie nie może dorównać Wampirowi
Kaplan - Arcylisz = Oczywiście lepszy Arcylisz, za jego atak "chmurka"
Czempion - Władca Mroku = W tym wypadku, nawet szarża w niczym Czempionowi nie pomoże.... ;(
Archanioł - Smok Cienia = Porównanie Najlepszej i Najgorszej jednostki w grze, choć zdolnośc postarzania, jest bardzo cenna.
Wynik:
1.Remis, bo z jednej strony ilość z drugiej jakośc = 1:1
2. 1:0 dla Kusznika
3. Punkt dla Gryfa
4. 1:0 dla Wampirzego Lorda
5.Punkt dla "truposzy" ;D
6. Kolejny punkt dla Nekro
7. To jest chyba oczywiste ;D
Wynik:
4:4 - Remis, ale za "całokształt" i za klimat, ja i tak wole Zamek ;D

Zen-Aku - 2008-10-17 15:49:31

ale na mistrzu, namiot leczy 100% obrażeń

Ale nie może wskrzeszać, a wampir może.

Zen-Aku - 2008-10-17 19:39:31

Właśnie strzeliłeś samobója... Nekropolis polega na ożywianiu, które jest na niższym poziomie gildii i jest tańsze,  niż wskrzeszenie, a porównywanie odradzania się wampirów z czarem wskrzeszenie jest bez sensu, gdyż wampiry odradzają się za darmo, czyli nie trzeba używać many. Pomyśl trochę zanim napiszesz coś, co sprawia, że jesteś jeszcze mniej wiarygodny.

Magyar - 2008-10-26 08:25:41

No przeciez dalem na Archaniola ;P , jest remis bo dalem po jednym punkciku, dla haladardiera i koscieja.

Magyar - 2008-10-26 13:18:12

Aaaaaaaa, mi sie pomylio ;D, no tak prawda, nieulepszona jednostka aniol, jest lepszy od Smoka Cienie, ;D i z czym to nekro do ludzi idzie? ;D

Macielug - 2008-10-26 14:50:54

Właśnie, Nekro do kanałów, tak jak Norek :p. :gilotyna:- to dla Nekro. :)

Zen-Aku - 2008-10-26 15:57:29

Z nekromancją Nekro spokojnie pokonuje Zamek, bez nekromancji jest delikatnie gorsze.

Nerevan - 2008-10-26 16:45:03

Właśnie, Nekro do kanałów, tak jak Norek . :gilotyna: - to dla Nekro.

No nie wiem- nie lubię Nekro, ale jednocześnie go nie lekceważę. A z Norkiem to ty uważaj bo tą postać akurat lubię :p.
PLAGIAT!!! Raz użyłem gilotynki i nagle wszyscy ją wykorzystują... chlip...

Magyar - 2008-10-26 23:14:28

"Tadzik! Na gure!", hahahaha ,zarty odluzmy na bok, nawiazujac do tematu to jeszcze jedno, ze Zamek posiada jedna z najlepszych o ile nie najlepsza jednostke 7 poziomu, a Nekro najslabsza z levela 7.

Macielug - 2008-10-27 08:22:40

Upiorny smok może położyć archanioła, ale szansa na to jest równa szansie postarzenia, a ta wynosi ok. 20%, zgadza się, więc dzięki tej zdolności smok nie jest słaby, a może i najlepszy(oprócz czarnego smoka i behemota, którzy mogą go na dwa razy wziąć) z jednostek 7 poziomu. :)

Magyar - 2008-10-27 10:04:33

Ale, Archaniol jest duzo szybszy, i zazwyczaj jest tak, ze jak Archaniol go atakuje, to jest to ostatni atak jaki Smok Cienia widzi w swoim "zyciu".

Crow - 2009-02-04 19:56:14

stasek93 z tym, że nie na pewno. Archanioły nie położą wszystkich Smoków Cienia w jednym ciosie.

1. Szkielet > Pikinier. I w tym tkwi rezultat pojedynku. Jeśli bez nekromancji, wygrają Pikinierzy, jeśli z nią, w cuglach wygrają Szkielety. Ja postawię na Szkielety, bo one są trzonem armii Nekro. W legionach potrafią niszczyć.

2. Zombie < Kusznik. Kusznik kładzie Zombie na łopatki. I to tyle, reszty się domyślcie.

3. Upiór < Gryf. Najgorszy vs. Najlepszy.

4.Wampir > Krzyżowiec. Alpy są najlepsze na swoim poziomie, za nimi Krzyżowcy. Mimo wszystko Alpy są lepsze.

5. Lisz > Kapłan Lisz jest lepszy i też strzela. W dodatku na zasadzie kuli ognia bez ranienia własnych jednostek.

6. Upiorny Rycerz > Czempion Rycerze przez swoje um. specjalne wygrywają z Czempiońską szarżą.

7. Smok Cienia < Archanioł n/c.

Magia
Nekro > Zamek

Bohaterowie
Nekro > Zamek

Wygrywa więc Nekro. Oczywiście z nekromancją, bo bez niej Zamek ma łatwiejsze zadanie.

Magyar - 2009-02-04 19:57:59

No wlasnie, a ze na tym forum nie uznajemy Nekromancji, to jest oczywistym, ze lepszy jest Zamek.

Eleazar - 2009-02-04 20:40:16

Jest dużo do myślenia. Jednostka 6 poziomu - sromotna klęska, np. w ataku.
5 poziom oczywiście Licze, atakują kilka miejsc wokół celu. 4 poziom oczywiście Wampir, bo lata. 3 poziom w dół - Zamek.
Smok Cienia vs. Archanioł, wygrywa Archanioł, chyba, że bierzemy pod uwagę postarzanie, wtedy remis.
Jak dla mnie Nekro lepsze, ale nie umniejszam potęgi Zamku.

Crow - 2009-02-04 20:48:31

Stasek, na forum może nie uznajecie, ale w praktyce Nekro jest potęgą.

Magyar - 2009-02-04 21:48:12

Crow napisał:

Stasek, na forum może nie uznajecie, ale w praktyce Nekro jest potęgą.

Ja doskonale o tym wiem :P .

Hirador, napisales, ze "na 6 lvl. Zamek ponosi sromotna kleske, na przyklad w ataku" - bujda na resorach. Jak sie Czempion rozpedzi na 10 hexow, to wtedy zada takie obrazenia, ze Wladca Mroku sie nie zdazy nawet przezegnac (ze o innych jednostkach z Nekro nie wspominajac ;) ).

Zen-Aku - 2009-02-04 22:01:44

O czym Ty w ogóle gadasz? Czarny rycerz jest o klasę lepszy od czempiona i to pod każdym względem, te jednostki nie mają do siebie żadnego porównania.

Magyar - 2009-02-04 22:40:03

Tak, ale nie az tak, ze Czempion rzekomo "ponosi sromotna kleske" - jak Czempion zaszarzuje, to zadaje najwiecej obrazen na swoim poziomie i roznosi nawet o wiele silniejszych przeciwnikow.

Mathias - 2009-02-04 23:58:03

Jakim cudem ominąłem ten temat? Oczywiście głosuję na Zamek (jakby inaczej ;)?). Czemu? Zaraz zobaczymy ;]

Halabardnik vs. Kościej - Halabardnik bije szkieleta pod kazdym chyba względem. No fakt, ma jeden punkt mniej obrony. Ale za to wyższe obrażenia i wytrzymałość większą o 4 punkty. I te 4 punkty chyba zamykają sprawę.

Kusznik vs. Zombie - nie wiem, czy jest sens coś mówić. Ale powiem: kusznik strzela, a w dodatku dwukrotnie. Ma wyższą siłę ataku o jeden punkt. W dodatku szybkość większą o 2. Zanim ta kupa kości dowlecze się do naszego strzelca, zostanie już zmasakrowana doszczętnie. O ile się nie mylę, bez zaklęc i umiejętności bohaterów kusznik zaatakuje przynajmniej 4 razy(a strzela podwójnie, więc to tak jakby 8 razy). Nie ma co kryć. Sianie zarazy u zombiaków jest słabym dodatkiem, zgodzicie się ze mną?

Gryf Królewski vs. Upiór - Tutaj w ogóle nie ma zbytnio o czym mówic. Gryf prowadzi(i to bardzo mocno) w każdej statystyce. Jest tylko o 10$ droższy, ale co to ma za znaczenie? Ponadto nie zapominajmy o Bastionie Gryfów, który zwiększa ich populację. Jeśli chodzi o zdolności specjalne - znowu bez wątpliwości króluje gryf.

Krzyżowiec vs. Wampirzy Lord - wydawałoby się oczywiste i też tak myślałem, dopóki nie obejrzałem statystyk kilka tygodni temu. Już dawno coraz bardziej przychylałem się do krzyżowca, a jak zerknąłem na staty, to już całkiem straciłem głowę. Otóz Krzyżowiec ma o 2 punkty więcej ataku i obrony, zadaje dużo wieksze obrażenia, jest tańszy o 100$. Wampir natomiast ma dużo wiekszą szybkość(o 3) i wytrzymałość(5 więcej). Bez specjalnych umiejętności prowadzi bez dwóch zdań Krzyżowiec. Teraz spece: Krzyżowiec atakuje dwa razy. Czyli jest tak, jakbyśmy mieli 2 razy więcej tych jednostek podczas ataku. To robi wrażenie i musicie sami przyznać, że jest prawie tak samo przydatne jak wysysanie życia wampirów. Tak, wampiry mają lepszą tę umiejętność niż krzyżowcy. Podczas walki możemy często znacznie powiększyć liczbę alpów. To takie darmowe wojsko.
Podsumowując: krzyżowiec prowadzi w statach, ale alp nadrabia wszystko swoją zdolnością spec. REMIS.

Kapłan vs. Lich - jeśli chodzi o staty i zdolności spec. króluje lich. Kapłani nieco nadrabiają ceną (150$ mniej), ale to nadal za mało. Licz wygrywa.

Czempion vs. Mroczny Rycerz - nie mam nawet prawa walczyć tu o czempiona. Nie chodzi o to, że z nim jest coś nie tak. Po prostu mroczny jest najlepszy na poziomie. Wiadomo, kto wygra.

Archanioł vs. Upiorny Smok - sytuacja jeszcze bardziej oczywista niż w poprzednim starciu, tylko że korzyść po stronie Zamku. Archanioł - najlepsza jednostka na poziomie, króluje pod każdym względem, problem może mieć jedynie z Czarnym Smokiem, bije niesamowicie Smoka pod KAZDYM względem. Smok - dla kontrastu najgorsza jednostka na poziomie, nie ma szans z innymi, totalna porażka. Jeśli chodzi o zdolności, to wygrywa w 10000% Arch, bo ma ich więcej i lepsze(nie mówię o morale, bo smok tę niweluje swoją zdolnością, ale o wskrzeszeniu, postarzanie u smoka to pic na wodę). Zwycięzca - ARCHANIOL!

No więc mamy:
Zamek: 4,5
Necro: 2,5

Idziemy dalej:
Cena(jednostek i budynków): przewaga po stronie Zamku
Magia: Necro ma jeden poziom magii więcej
Bohaterowie: nie można ich porównać bez uznawania nekromancji. Wtedy każdy heros Necro ma jeden skill mniej, a to nieuczciwe.

A więc ZAMEK wygrywa.

Eleazar - 2009-02-05 15:55:39

Stasek93, Władca Mroku ma o 20 większe DMG, o 2 większe atak i obronę i obydwie jednostki mają 9pól/ruch.
Jak dla mnie lepszy jest Włądca Mroku, biorąc pod uwagę jeszcze to, że na Arenę Walk trzeba wydać 30drewna, a potem na ulepszenie... [30 drewna łącznie ze Stajniami]

Magyar - 2009-02-05 16:00:22

Hirador, ja takze uwazam, ze Wladca Mroku (na rowni z Nagami z Fortecy ;) ) jest najlepsza jednostka na swoim poziomie, ale nie umniejszajmy az tak bardzo potegi Czempiona, bo jesgo szarza jest naprawde poteznym skillem, z ktorym chcial czy nie chcial - liczyc sie trzeba :P ;) .

Eleazar - 2009-02-05 18:07:09

Stasek93, oczywiście ;] :ifryt: Ale naprawdę, Czempion trochę zbyt dużo kosztuje, a to nie podoba mi się, szczególnie wykupywanie Stajni, bo jeden dzień stracony :|

Zen-Aku - 2009-02-05 19:41:17

Mathias napisał:

Krzyżowiec vs. Wampirzy Lord - wydawałoby się oczywiste i też tak myślałem, dopóki nie obejrzałem statystyk kilka tygodni temu. Już dawno coraz bardziej przychylałem się do krzyżowca, a jak zerknąłem na staty, to już całkiem straciłem głowę. Otóz Krzyżowiec ma o 2 punkty więcej ataku i obrony, zadaje dużo wieksze obrażenia, jest tańszy o 100$. Wampir natomiast ma dużo wiekszą szybkość(o 3) i wytrzymałość(5 więcej). Bez specjalnych umiejętności prowadzi bez dwóch zdań Krzyżowiec. Teraz spece: Krzyżowiec atakuje dwa razy. Czyli jest tak, jakbyśmy mieli 2 razy więcej tych jednostek podczas ataku. To robi wrażenie i musicie sami przyznać, że jest prawie tak samo przydatne jak wysysanie życia wampirów. Tak, wampiry mają lepszą tę umiejętność niż krzyżowcy. Podczas walki możemy często znacznie powiększyć liczbę alpów. To takie darmowe wojsko.
Podsumowując: krzyżowiec prowadzi w statach, ale alp nadrabia wszystko swoją zdolnością spec. REMIS.

Zapomniałeś o czymś bardzo ważnym - wampir, oprócz wysysania życia, powstrzymuje jeszcze kontrę, co oznacza, że ma bezkarny atak, w którym może się uleczyć, a nawet odrodzić poległe wampiry. Dla mnie zdecydowanie zwycięża wampir, jest przecież przydatniejszą jednostką, bo jest szybki i lata, a do tego ma doskonałe skille.

Asiņains - 2009-02-06 13:51:32

Hmmm... Zgadzam się z Koraggiem, ale tylko pod tym względem, reszta jest ( według mnie ) tak jak ja myślę. Wampir jest lepszy. Podam dwa screeny z Akademii Wojny ze statami i umiejętnościami :
http://img8.imageshack.us/img8/5999/krzyzox2.png
http://img8.imageshack.us/img8/krzyzox2.png/1/w477.png http://img443.imageshack.us/img443/8861/wampirxb1.png
http://img443.imageshack.us/img443/wampirxb1.png/1/w472.png

Magyar - 2009-02-06 15:35:01

Chcialbym powiedziec tylko, ze Czempion wcale nie jest takim cieniasem, za jakiego wielu z Was go uwaza, a Wladca Mroku jest najlepszy na pozimie, ale Czempion takze do slabeuszy nie nalezy. Szarza Czempiona to potega. Jak dzisiaj gralem Zamkiem, to moich 22 Czempionow jak zaszarzowalo, to zadali 1596 pkt. obrazen! (atakowali Behemoty wroga) Czyli wynika z tego, ze srednio jeden Czempion zadal okolo 72 (!) pkt. obrazen. Pokazcie mi teraz takiego Wladce Mroku, ktory moze zadac tyle obrazen - powiem wiecej, Wladcy Mroku mieliby tylko 20% szans, ze zadadza POLOWE takich duzych obrazen, jakie moga zadac Czempioni. Wiec jezeli chodzi o sile uderzeniowa, to Czempioni nie maja sobie roznych na 6 poziomie.

Zen-Aku - 2009-02-06 15:55:06

Czempion nie jest słaby, nikt tak nie mówił, ale władca i naga są jednostkami o klasę lepszymi, mają znacznie lepsze staty i skille, po prostu nie ma siły, żeby uznać czempiona za równego tym jednostkom.

Asiņains - 2009-02-06 17:04:26

Zgadzam się, Champion najgorszy nie jest, ale Władca Mroku jest najlepszy na swoim poziomie. I tak jak napisał Koragg - "po prostu nie ma siły, żeby uznać czempiona za równego tym jednostkom."

Magyar - 2009-02-06 17:35:11

A dla mnie lepsza jest Naga Krolewska, niz ten caly Wladca Mroku. Gdyz na Nage nie zadziala klatwa, rzucana przez Wladce Mroku. Naga ma stale obrazenia 30 pkt., a Wladca Mroku ma TYLKO 20% szans na podwojne obrazenia, czyli 30-60 pkt. . No i jeszcze jedno - Naga Krolewska powstrzymuje kontratak. Nawet jezeli bysmy uznawali Nekromancje na tym forum, to Zamek i tak, i tak zwycieza.

Talscire - 2009-11-22 16:20:46

Zamek jest lepszy na mapy S i M, ponieważ ma tanie jednostki, które kosztują tylko złoto, a także Nekropolia nie zdoła zrobić dużej liczby Szkieletów.Wszystko sprawdziłem, pierwszy post Mathiasa jest kłamstwem, bo Zamek ma 4 poziomy gildii magów.
Nekropolia jest dobra na mapy L i Xl, ponieważ tam będziemy mieć tysiące szkieletów z grabienia, ale Nekropolia jest trochę droższa niż Zamek, ale ja postawię na remis, bo miasta są dość porównywalne.

Asiņains - 2009-11-22 16:36:54

Tak właściwie, to w każdym zamku można dać REMIS. Każde miasto jest odpowiednio wyrównane  i przystosowane do gracza. Tak więc jeśliby grało w turnieju w finale dwóch najlepszych graczy, to zamek może być losowy, ponieważ tak jak wspomniałem wcześniej - miasta są wyrównane ( 7 jednostka słabsza, ale za to inne jednostki lepsze - lub bohaterowie są dobzi )

Olórin - 2009-11-22 16:39:28

Zaliczając nekromancje to necro wygra z każdym miastem w grze i tu nie ma co pisać.

Nie jestem pewien jakby to wyglądało w pojedynku Necro z Inferno, gdy stosuje się nekromancje i farming(demony).

Podsumowując z nekromancją Necro wygra z Zamkiem, bez niej przegra ;)

Rozbójnik - 2009-11-22 17:11:46

A jak sądzisz jak będzie wyglądało, skoro farmowanie demonów jest normalne i w niczym nie przesadzone... :P

Drago - 2009-11-22 18:44:48

Jestem obyty z Infernem i wiem, że liczba demonów po farmingu na Mce (około 3-4 tygodnia) nigdy nie przekroczy 200. Liczba demonów oscyluje w granicach 90-130, a liczba szkieletów może wynieść nawet kilka setek.

Viewer - 2009-11-22 19:15:43

Drago napisał:

Jestem obyty z Infernem i wiem, że liczba demonów po farmingu na Mce (około 3-4 tygodnia) nigdy nie przekroczy 200. Liczba demonów oscyluje w granicach 90-130, a liczba szkieletów może wynieść nawet kilka setek.

Stestowałem, i wyszło, że 110 RG pokonało 450 Szkieletów, Szkielety atakowały pierwsze [tak podeszły RG :P] ze stratami 26 RG. Więc lepiej mieć 100 demonów, niż 450 skellies..

GiBoN - 2009-11-23 20:49:31

Ta owszem,tylko,ze do tego dochodzi jeszcze 5 oddzialow z nekro,a z inferno najwyzej 2...

Asiņains - 2009-11-23 22:14:56

Olórin napisał:

Zaliczając nekromancje to necro wygra z każdym miastem w grze i tu nie ma co pisać.

Tak? Na mapie L i XL może i tak, lecz zważ na to, że jest to słaba jednostka lvla 1. A istnieją przecież mapy S i M - tutaj necro nie wykorzysta tej nekromancji i wątpie, czy będą mieli trupów powyżej 350 przed ostatecznym starciem ( a tutaj wystarczy kilka strzałów )

GiBoN - 2009-11-23 22:20:33

Szkielety nie są słabe, a raczej przeciętne, no ale prawda na S i M szkieletów za wiele nie będzie tyle, że w nekro jak w każdym innym mieście są tez inne jednostki, a szkieleciki z pewnością pomagają, zjawy to w sumie żal, zombie tez tylko do osłony liszy się nadaje, ale wampiry i rycerze są najlepsze na swych poziomach,a lisze są dobrymi strzelokami,gorszymi w sumie tylko od tytanów,bo cycków nikt nie robi...

Crassus11 - 2009-11-24 16:30:53

Dałem pusty ponieważ wszystko zależy do wielkości mapki. Im większe tym większe szanse dla nekro. Pika wygląda ładniej od szkieleta ale szkieletów więcej i w tym sęk.

Asiņains - 2009-11-27 19:01:08

Może i tak, ale przedstawie zarys jednostek :

Pikinier - Szkielet -> tutaj  wygrywa szkielet swoją większością, jednak jest bardzo słaby. Większa liczba przeważa. 0-1
Kusznik - Zombie -> wiadomo, że kusznik. Podwójnie strzela i jest przydatniejszy niż beznadziejny zombie, który jest ostatni na poziomie. 1-1
Gryf Królewski - Upiór -> jednostka taka jak upiór nie ma możliwości przezwyciężenia Gryfa ( gdyż ten jest w czołówce poziomu 3 ). 2-1
Krzyżowiec - Arcywampir -> tutaj dam remis. Obie jednostki są bardzo przydatne i należą do czołówki swojego poziomu. 3-2
Arcylisz - Kapłan -> wygrywa Arcylisz władający trującą chmurą. 3-3
Upiorny rycerz - Czempion -> Mroczny "kierowca" konia jest najlepszy na poziomie i nic tego nie zmieni :) 3-4
Archanioł - Upiorny smok -> Archanioł jest najlepszy na poziomie ( według mnie. Dużą konkurencją jest Czarny Smok-lecz archanioł lepszy)4-4

Bohaterowie - Tu dam remis, ponieważ zależy czy nekromancja jest dozwolona. 5-5
Budynki - Tu dam remis, ponieważ Stajnia i "Mroczny Dymek" są bardzo dobrymi budynkami. 6-6
Gildia magów - Necro posiada 5 lvli, a Zamek 4. 7-6
Graal - Tu bardziej punkt dla zamku, ponieważ morale są bardzo ważne w bitwie. 7-7

Z tego wychodzi remis - przynajmniej u mnie. To co napisałem + dodam jeszcze, iż necro posiada 2 najgorsze jednostki ze swojego poziomu i 2 najlepsze. Zaś Zamek, posiada 3 najlepsze i 1 najgorszą - ze swoich poziomów. W bitwie lepiej mi się gra Zamkiem, ponieważ można ładnie obstawić jednostki strzeleckie, jak i pokombinować Archaniołami :)

Viewer - 2009-11-27 19:28:49

Oj, oj, przy tym Graalu dałbym remis albo wygraną Necro. Why? Otóż jest w pip artów od morali, są jakieś budyneczki od morali. To jest akurat nietrudno zdobyć, a nieumarli chyba nie mają morali? A jak gramy z nekromancją, to kolejne 20% jest też fajne :D

Asiņains - 2009-11-27 20:30:45

No tak, tylko na multiplayer nekromancji się nie podlicza :) Są też artefakty do nekromancji - więc to jest to samo co morale. Artefakty do morali powiadasz - można je zastąpić innymi - na przykład szczęścia, ataku, obrony.

GiBoN - 2009-11-27 20:46:28

Owszem można,ale przeważnie premia do morale jest duża chociażby z samych budowli,a poza tym, w zamku większość bohów ma dowodzenie, a morale i tak nie są wyższe niż +3, natomiast w nekromancji jest to procent, wiec wyższy procent nekromancji-więcej szkieletów, i te +20% ma wtedy spore znaczenie,a jak masz chociaż +2 morale z dowodzenia na niskim poziomie boha, do tego armia nie mieszana ma +1 automatycznie, i jakieś pobojowisko się odwiedzi to sorry, ale ten gral nic już nie daje. Możesz mi powiedzieć, że w multi nekro się nie liczy, ale moim zdaniem powinni ograniczyć, a nie zlikwidować nekromancje, bo co to już wtedy nie to samo miasto, a fakt, że zlikwidowali ja przez korzyści jakie daje jest kolejnym argumentem, który przemawia za tym, że gral z plusem do nekromancji jest lepszy od tego z plusem do morali, które i tak masz...

Sauron - 2009-11-28 15:09:39

Jeśli liczymy też zdolności graczy to remis.

Na surową siłę i ogólnie miasto to wolę Nekropolię:
Kościej - w dużych ilościach wymiata, super cienizną też nie jest, staty średnie.
Zombie - tu wiadomo, że szału nie narobi. Trochę jak golem, ale słabszy. Spowalnia armię, więc wolę go sobie odpuścić.
Upiór - regeneruje się, wysysa manę, średnio-szybki. Nie ma polotu do czołówki, chociaż tytuł dna przyznaję urukowi/golemowi
Wampirzy lord - wymiatacz na poziomie, jedyna konkurencja to atak krzyżowca na blessie, ale i tak powstrzymywanie i ożywianie się z powrotem jest lepsze
Lisz- silna jednostka, trująca chmurka, przyzwoite dla strzelającego staty
Upiorny rycerz - twardziel jakich mało :) silne staty, klątwa i szansa na większe obrażenia, bardzo szybki. Jest na czele poziomu razem z nagą
Upiorny smok - smoczek elegancko postarza, co mocno osłabia jednostki, mógłby być troszkę lepszy

Bohaterowie: Nekro ma lepszych
Cena: wydaje mi się, że dość podobna
Gildia magów: Nekro ma więcej poziomów
Graal: dodatkowe bonusy do nekromancji są bardzo ważne. Do tego Isra, buty trupa, kaptur wampira, nekromatron i właściwie wskrzeszamy 100% poległych

jeszcze jednostki Zamku:
Halabardnik - wolny, chociaż mocny
Kusznik - kruchy, ale 2x strzał jest użyteczny, trzeba się postarać żeby go dobrze zasłonić, ale na strzelających to i tak nie pomoże
Gryf królewski - może być, jednostka ogólnie na plus, ale mógłby być szybszy i może lepsze byłoby powstrzymywanie ( chociaż nie mówię, że ciągły kontratak jest zły)
Krzyżowiec - wiadomo, że lepsza jednostka ze swojego poziomu
Kapłan - słaby, dobrze że chociaż strzela
Czempion - niezły, szarża przydatna, możliwość ulepszania w stajni na mapie świata
Archanioł - super szybki, lata, wskrzesza

Talscire - 2009-12-18 09:30:30

Sauron napisał:

Upiorny smok - smoczek elegancko postarza, co mocno osłabia jednostki, mógłby być troszkę lepszy

Troszkę lepszy, powinien być dużo lepszy, co mu da to postarzenie, jak statystyki ma słabiutkie.

Sauron napisał:

Kapłan - słaby, dobrze że chociaż strzela

I ma brak ograniczeń w walce wręcz.

Mathias - 2009-12-18 11:04:58

Pandrodor, duża liczba szkieletów jest tylko z nekromancją. Bez niej są to zdaje się 12 szkieletów więcej tygodniowo. Dlatego Halabardnik jest zdecydowanie lepszy. A poza tym - Zamek nie posiada żadnych najgorszych jednostek na poziomie: przecież Magma jest dużo gorsza od Kapłana.

Ja oczywiście dalej stoję za zamkiem, a piszę tylko po to, żeby sprostować zdanie Pandrodora.

Olórin - 2009-12-18 15:31:40

A teraz ja ;)

Piknier vs szkielet- pik jest lepszy, ale szkieletów jest o wiele więcej, co daje i zwycięztwo 0:1

Kusznik vs Zombie- kusznik lepszy, bo zombie to najwolniejsza jednostka w grze(nie wiem jak stoi chłop) 1:0

Gryf vs Zjawa- Gryf walczy z cerberem o prym na poziomie, więc nie ma co go porównywać do takiego syfu jak zjawa 1:0

Krzyżowiec vs Wampir- Krzyż jest drugi na poziomie i ustępuje właśnie wampirowi 0:1

Kapłan vs lisz- nie ma co tutaj porównywać lisz lepszy 0:1

Czempion vs Rycerz- czempion dobry, ale rycerz lepszy 0:1

Archanioł vs smok- Arch walczy o prym na poziomie, a smok to przeciętna/słaba jednostka 1:0

Gildia dla necro 0:1

Budynki na remis 1:1

Bohaterowie na remis, bo necro nie uznajemy 1:1

wychodzi mi 7:5 dla necro ;) pisałem z biegu ;)

GiBoN - 2009-12-18 20:27:30

Teraz necro uznajemy, wiec moim zdaniem bohaterowie nekropolii będą lepsi, w surowej sile armia zamku lepsza, magia po stronie nekropolii, budynki specjalne...tez wole nekro, z grallem podobnie, zamek jest również droższy. Mimo wszystko gdyby nie brać pod uwagę nekromancji to zamek wygra, bo samymi wampirami, liszami i władcami mroku nie wygrasz, natomiast  nekromancja, na dużych mapach...wiadomo.

Sauron - 2009-12-19 18:30:10

Chłop robi 3 kroki na równi z ożywieńcem, Olórin :) Są naprawdę szybcy. Struś Pędziwiatr wysiada. :D
Graal wzmacnia zdolności nekromancji, jak mamy kilka Nekropolii z nekromatronem każda to wskrzeszamy wszystko co ginie w bitwie. Zamek jest pod tym względem gorszy, bo przecież artefaktów do morale jest sporo i rycerze mają zdolność dowodzenie, więc graal ciut przereklamowany. Smutne, ale prawdziwe. ;)


King of Slayer napisał:

Troszkę lepszy, powinien być dużo lepszy, co mu da to postarzenie, jak statystyki ma słabiutkie.

Postarzanie to zmniejsza punkty życia o połowę. Więc jak np. czempion ma 100 HP to potem ma 50 HP. Mało ;) Zdolność całkiem przydatna.

kuba99 - 2009-12-21 09:00:45

ja uważam że wygra zamek raz gdy walczyłem w krypcie to od razu ich rozniosłem
oraz zamek ma ARCHANIOŁY a necro upiorne smoki

Mathias: Za głupotę się nie karze, jednak za nieprzejrzystość tekstu i olewanie wszystkiego, co z ortografią i interpunkcją związane - upomnienie 4/5.

Viewer - 2009-12-21 13:57:37

Wiesz, jeśli porównujesz zamki na podstawie walk w Krypcie, to szczere gratulacje. Wszystko wygra w Krypcie..
99 w Twoim nicku to rocznik? :)

Mathias - 2009-12-21 14:03:32

Zamek jest lepszy od Necro, ale krypta to nie argument...
Upiorny Smoki są beznadziejne. Ich skill wiele nie da. A już w konfrontacji z Archem nie mają szans ;).

Olórin - 2009-12-21 15:05:24

Jak dla mnie to zamek jest lepszy od necro, a Archanioł jest lepszy od Upiornego smoka, ale skill smoczka może narobić napradę wielu szkód, ostatecznie arch ze 125 pkt hp zamiast 250 to spore utrudnienie. ;)

Viewer - 2009-12-21 17:40:12

No właśnie, jak w konfrontacji Arch vs Upiorny Smok Archangel straci połowę hp, to będzie kiepsko.. I do tego może Smok chapnie jakąś jednostkę [Krzyże ;o Łuki :P] i ta też straci hp, to lipa z sosną równo rosną. Ale to od szczęścia zależy.

GiBoN - 2009-12-21 18:22:37

I to dużego,bo 20% to średnio co 5 atak,a z doświadczenia wiem,ze ten skill wchodzi jeszcze rzadziej,a ubić smoka jest wybitnie łatwo jak na 7 lvl...

Baron - 2010-05-10 15:03:22

Glowna sila Nekropolii sa Wampiry,ktore walczac z Zamkiem moga poniesc 0!!!strat jak się ich pokieruje dobrze.Druga sila sa szkielety w masie trzecia Wladcy Mroku czwarta Lisze ktore kosza nawet 3 jednostki na raz.Slabuja smoki wiedzmy i zombie.
Nie nalezy się wyrywac naprzod!
Wrog z zamku atakuje pierwszy Arch. i to najczesciej koscieszy.
Co robimy atakujemy je samotne Smokami,Wampirami,Wladcami(radze im dac Zadze Krwi),czyli wszystkim!!!Az do skutku.Radze strzelic liszami w baliste albo pudelko to beda 2 jednostki trafione!!!W tym czasie podjezdzaja Czempioni z tylu wleka się miecznicy i Halabardierzy.Radze przyspieszyc wampiry aby atakowaly pierwsze.Wtedy nie ma kontrataku.I atakujemy czempionow wszystkim.Pozniej miecznikow i wygralismy!!!

Xeno - 2010-05-10 19:55:02

Wszystko ładnie i pięknie na papierku, ale w praktyce to zawsze zaczyna zamek i prawdopodobnie haste, wiec gdyby nie masa skrzelietów to z wojska necro został by się pył. Oczywiście szczury z upiorami mogą wyssać manę przeciwnika i skosić trochę kusz piorunem czy magiczną strzałką.

Rufus42 - 2010-07-16 20:47:53

Chyba zamek..................

Kusznik - 2010-08-07 14:12:09

ale czy nikt nie zauważył tego że zamek jest dużo droższy od nekro? i że w nekropolii, mając kompletnie nie rozbudowane miasto w 6 dniu masz lisze? dużym plusem jest też nekromancja. kiedyś miałem na małej mapie ponad 350 szkieletów i jak wróg doszedł było po nim smile . swój głos oddaję na nekropolię.

Xeno - 2010-08-07 15:27:00

Ponad 100 szkieletów można mieć 1 dnia bez żadnych zbędnych ceregieli. Necro jest pro nawet bez masy szkieletów. Wystarczy dobry bohater, wampiry, rycerze i reszta armii jako wspomagacze.

Frezen - 2011-07-04 13:42:24

Grałem kiedyś z kumplem ja Nekro on Zamkiem jak miałem dość dobrego bohatera to w 4 mies. rozniosłem go można powiedzieć bez żadnych strat, ale następnym razem jak on miał wykoxanego bohatera (54 do ataku i 46 do obrony) to nic mu nie zrobiłem.

Xeno - 2011-07-04 15:23:28

Bo widocznie słabo rozegrałeś mapę.

Frezen - 2011-07-04 15:56:03

No tak szczerze mówiąc bez sensu mi mapa poszła.

WKLEJONE:

Ale dobre rozegranie mapy nie zależy w dużym stopniu od z balansowania mapy i od szczęścia w postaci znalezionych artefaktów i miejsc co ci dają np. punkty do ataku??

Mathias: Pisanie dwóch i więcej postów pod rząd jest zabronione. Proszę o edytowanie wcześniejszych wiadomości.

Xeno - 2011-07-04 16:31:36

Dobrze rozegrana mapa zależy od nas. Jak wykorzystamy co nam dała mapa i jak będziemy wtapiać wojsko, najlepiej nie wtapiać w ogóle.

Frezen - 2011-07-10 12:53:15

Ja mój głos oddaje na Nekro nie ma takich złych bohaterów jednostki też dobre szczególnie wampiry jak się ich szybko nie zneutralizuje to sieją niezły zamęt w walce.

GiBoN - 2011-07-10 21:41:12

Zamek też ma wyjściowych i do tego posiada nawet karczmę... Jeżeli chodzi o surową siłę armii to Zamek ma mniej braków, aczkolwiek jest droższy. Nie patrząc na nekromancję to bez dynamicznej rozbudowy i gry martwi mogą mieć problemy...

Frezen - 2011-07-11 12:39:38

Ale na szczęście twórcy gry dodali nekromancję i to Nekro dużo pomaga ( jedni twierdzą że nawet za dużo, ale myślę że bez przesady ).

GiBoN - 2011-07-11 13:54:49

Nim większa mapa tym większa przesada, taka prawda...

Frezen - 2011-07-11 14:27:37

No ale coś za coś bardzo dobra nekromancja ale za to 3 słabe jednostki (smok, zombi i zjawa).

GiBoN - 2011-07-11 19:37:24

Zombie jest żywotny i broni liszy, a np. taki smok jak postarzy kluczowe oddziały wroga to daje nam ogromną przewagę. W zamku słabi są mnisi, w WŻ energia i ziemniaki, w fortecy dżiny... Tam nie ma odpowiednika nekromancji...

Frezen - 2011-07-11 20:01:53

Ale postraszenie rzadko wchodzi.Nekro to w końcu umarlaki więc musieli mieć coś w tym stylu dodane.Ziemniak też może osłaniać jednostki strzelające a poza tym chyba w każdym zamku jest dodana wolna ale za to wytrzymała jed. żeby coś osłaniać albo używana jako wyrwa w murze.

Xeno - 2011-07-11 20:49:24

W przypadku cytadeli oprócz ważki i wiwki masz same tanki. Ja tam jak bym grał to bym wygrał tym i tym^^

Frezen - 2011-07-12 09:55:23

Jednostki z cytadeli to chodzące czołgi :D jeszcze jak się chodzi po bagnach bo tam przeważnie się trafia i nie masz um. typu logistyka to ten czołg może ugrząźć :D.

GiBoN - 2011-07-12 11:16:44

Nie wiem o czym mówisz, ale chodząc po bagnach z jednostkami pochodzącymi jedynie  z Cytadeli nie otrzymujesz kar za trudny teren...

Frezen - 2011-07-12 14:15:09

Ale to nie otrzymujesz tylko na bagnach na innych terenach już dostajesz?

GiBoN - 2011-07-12 22:01:50

Jeżeli masz armię złożoną z jednego typu miasta, np. Zamek, lub Forteca to na rodzimym terenie, np. dla Fortecy śnieg nie otrzymujesz kar, na wszystkich innych już normalnie, a na pustyni nie otrzymujesz kar tylko jeżeli masz nomadów w armii...

Frezen - 2011-07-13 10:46:39

Aha to też dobre.Kiedyś oglądałem filmik jak koleś miał 3 ważki i rozdzielił je pojedynczo i dopiero chodził czy to coś daje??

GiBoN - 2011-07-13 13:44:08

Bazowa szybkość bohatera to chyba jak u jednostki ze speedem 9, ale wiadomo, że nie może on sam chodzić i jego prędkość zależy od najwolniejszego oddziału w armii. Jednostki wolniejsze spowalniają bohatera, szybsze zwiększają jego zasięg...

Frezen - 2011-07-13 15:21:40

Tak tak to wiem z tym spowalnianiem.Zawsze staram się mieć te szybsze jednostki, te które się bardziej przydają.

Xeno - 2011-07-13 22:28:06

Po prostu oddajesz na koniec ruchu szczurowi wolne jednostki i zostawiasz sobie feniksy, a na kolejny ruch masz bardzo dużo pkt.