lordpiorunow - 2007-03-22 19:05:49

Temat o jednostkach 7 poziomu

Ktora jest najlepsza?A najgorsza?

Piszcie

Mathias - 2007-03-23 11:38:00

Moim zdaniem najlepsza to Archanioł, a najgorsza do Hydra Chaosu

cyrkiel - 2007-05-04 22:40:09

Według mnie "najsłabsze" są behemoty choć bardzo wytrzymałe, hydry chaosu i smoki cienia. Najlepsze zaś archanioły, tytani i czarne smoki.

Mathias - 2007-05-05 19:37:19

No więc wszystko się zgodzę oprócz Behemotów, one też takie są średnie.

Majer - 2007-05-06 10:19:28

najgorsze jest smok z nekropolis i feniks wszyscy mowia ze nie ale dlatego bo normalnie on ma populacje przy zamku 4 na tydz a 1 pojedynczy nic nie zrobi

Mathias - 2007-05-06 10:38:43

To prawda, Fenixy tylko w grupie są znośne.

lordpiorunow - 2007-05-06 11:09:02

a wskrzeszanie?

20% to 1/5 poczatkowej ilosci!

po 10 tygodniach po smierci wszystkich odrodzi sie 8

Mathias - 2007-05-16 14:38:35

No tak, ale trzeba czekać tydzień. + dla nich, że zawsze prawie zaczynają turę.

Gelu - 2007-06-11 15:33:02

najlepsze:
1. Archanioł
2. złoty smok
3. Tytan
Najsłabsze:
1. Smok cienia
2. hydra chaosu
3. starozytny behemot lub arcydiabeł

lordpiorunow - 2007-06-11 19:00:11

Behemot slaby ?!?!?!

80% obrony obnizone to 4/5  calej :yoyo:

Mathias - 2007-07-10 19:29:07

Ja także nie twięrdzę, by był najsłabszy, ale i najslilniejszy też nie jest. Są wolne. Tytani zdążą wystrzelić 1, 2, a nawet 3 pioruny, zanim ten łaskawie doleci. Dajemy jeszcze spowolnienie i koniec. Co prawda PKTY życia imponujące.

SlowiQ - 2007-07-11 13:49:48

Feniks to najlepsza jednostka 7 poziomu ^^ i tyle ^^

Mathias - 2007-07-11 14:02:13

No to tra było powiedzieć.
P.S. Nie zgadzam się. Najlepsze są Archanioły... ,,i tyle;)"

SlowiQ - 2007-07-11 23:23:21

Feniks...
z powodu :
1.przyrostu
2.najszybsza jednostka w grze
3.odporność na ogień
4.reinkarnacja
5.smoczy oddech

Mathias - 2007-07-12 09:30:47

Przyrost - zgoda
najszybsza jednostka w grze - jest tak samo szybka, jak Arch czy Czarny Smok. Może chodzi ci o to, że zaczyna turę?
odporność na ogień - przecież wszyscy mówicie, że ogień słaby
reinkarnacja - no dobra, coś to daje, i to dużo
smoczy oddech - jak każdy smok. To potrafią Złoty i Czarny oraz Rdzawy i Błękitny.

Moim zdaniem najniezwklejszym atutem tej jednostki jest przyrost(4), inne jedn. 7 poz. mają przyrost o połowę mniejszy(2). Myślę jednak, że dla mocnego gracza nie sprawi to problemu. Fenix mieści się w ścisłej czołówce, a wygląda ona tak(wg mnie):
1. Archanioł
2. Czarny Smok
3. Tytan
4. Fenix
5. Behemot
6. Złoty Smok
7. Upiorny Smok

Dark Qrczak[MD] - 2007-07-12 10:12:05

Mozna zawsze puscic armageddon ;o a fenixy beda dalej latac. No nie ma co oszukiwac, feniksy przejmuja inicjatywe co jest bardzo ważne no i ten przyrost (gdyby go nie brac pod uwage to archy rox).

Mathias - 2007-07-12 12:10:53

No, Armageddon, Oślepienie itd. Bez nich jest trudniej.

SlowiQ - 2007-07-12 18:27:34

Najszybsza jednostka, i jest szybsza od archa, ma ona bodajże 22 lub 21 speed, dzięki czemu mam zawsze pierwszy ruch, co nam daję możliwość puszczania czaru jako pierwsi ^^

Mathias - 2007-07-12 19:10:05

O to ci więc jednak chodzi. No to dobrze, zwracam honor.

Pain - 2007-08-30 22:41:42

Witam jestem tu nowy :)

Moim zdaniem najlepsze to:
- Archanioł
- Hydra chaosu (Proszę zauważyć, że cytadela to zamek typowo defensywny. Mając kilka Hydr na zamku można sie nimi doskonale bronić. Dodatkowym atutem jest także ich cena...)
- Tytan

Natomiast lipa:
- Arcydiabeł
- ten smoczek z nekro
- Złoty smok

Mathias czytając Twoje posty widać aż za bardzo, że Zamek jest według Ciebie najlepszy :)
Moim zdaniem na mapy S i L najlepsza jest Cytadela. Zamek aż tak bardzo nie rządzi... ;)

Pozdrawiam Pain

matej64 - 2007-09-08 13:30:02

według mnie najlepszy jest feniks i tytan a najgorsze hydry i behemoty

DYZIO_STW - 2007-11-04 18:07:26

Archanioły oczywiście - stałe zniszczenia w wysokości 50 i punkty życia w wysokości 250
feniks - dobre w nim jest tylko to, że się wskrzesza
we Wrotach Żywiołów dobre są jednostki średnie - Żywiołaki Lodu, Energii, oraz Żywiołak Magii

Macielug2 - 2007-11-18 17:39:25

Dla mnie układa się to tak :
1.Starożytny Behemoy
2.Archanioł
3.Arcydiabeł
4.Czarny smok
5.Złoty smok
6.Tytan
7.upiorny smok

Asiņains - 2007-11-18 21:43:45

1.archanioł
2.arcydiabeł
3.tytan
4.feniks
5.czarny smok
6.złoty smok
7.upiorny smok
8.star.bohemoty
9.hydry

MC - 2007-12-05 10:51:08

Nie licząc przyrostu feniksów :
1.ARchanioł
2.Czarny smok
3.Tytan
4.Behemot/Hydra
5.Złoty smok
6.Arcydiabeł
7.Feniks
8.Upiorny smok :P

Asiņains - 2007-12-05 15:58:42

zmieniłem zdanie:
1.Archanioł
2.Feniks
3.Złoty smok
4.Czarny smok
5.Arcydiabeł
6.Upiorny smok
7.Hydra
8.Bohemot

Tchite - 2008-01-12 11:21:26

1.Archanioł
2.Czarny Smok
3.Tytan
4.Starożytny behemot
5.Złoty Smok
6.Arcydiabeł
7.Hydra Chaosu
8.Feniks
9.Upiorny smok

Edric - 2008-04-17 15:24:08

1. Archanioł
2. Złoty Smok
3. Czarny Smok
4. Fenix
5. Arcydiabeł
6. Behemot
7. Hydra
8. Smok z Nekro


Pzdr.

robert - 2008-04-17 20:48:16

Zależy jak kto gra, jak już pisałem szybko nie zbudujecie 20 Archaniołow a 20 feniksów przez 5tyg. i to tanio !!
Feniksy są najlepsze później archy najgorsze zwykłe behemothy nie starożytne bo starożytne to nie do zajeba***

Magyar - 2008-09-06 22:37:45

Jezeli chodzi o pojedynek 1 na 1, bez magii to Starozytny Behemot pokona kazdego, "probowac" nawiazac walke moze Tytan, jezeli zacznie walke na odleglosc - strzelanie, bo jezeli walka wrecz to Starozytny Behemot jest najpotezniejsza jednostka w grze.

Zen-Aku - 2008-09-06 22:46:52

Pojedynek 1 na 1 nie ma miejsca. Czy ja nie wspominałem, że taka walka to oszustwo? Że jest stronnicza dla behemota? Że behemot może użyć swojego obniżania obrony? Że żadna inna jednostka nie może użyć swoich zdolności? Wspominałem. Behemot nie jest najlepszy, bliżej mu do dołu tabeli, niż do góry. Jednostkami, które spokojnie zjadą behemota są: czarne smoki, archanioły, tytani, złote smoki, arcydiabły i hydry. Pisanie, że behemot wytrzyma więcej, niż archanioły i złote smoki nie ma sensu, bo jest to nieprawda. Pisanie, że behemot wytrzyma tyle samo, co czarne smoki i tytani również nie ma sensu, bo to też kłamstwo. Walki wręcz x vx y nie ma w HoMM i testy najzwyczajniej w świecie kłamią, a ich wyniki można ze spokojnym sumieniem olać.

BTW: Dla tego, kto zrobi obiektywny test, w którym obie jednostki będą mogły użyć wszystkich swoich zdolności, dam plusa. Chociaż wątpię, czy komuś się to uda...

Nerevan - 2008-09-07 08:30:39

Na upartego taki test można by było zrobić, np. dajmy na to Behemot vs. Czarny Smok. Jeśli na przykład na polu bitwy będzie dużo przeszkód terenowych- Smok użyje latania, aby dostać się szybciej w pobliże Behemota, potem może z powrotem uciec za jakieś wzniesienie, a Behemot będzie musiał iść na około. Dodatkowo, załóżmy, że na polu bitwy są miny/ruchome piaski. Behemot oberwie, Czarny Smok nie. Jedyną szansą Behemota jest jak najszybsze dostanie się w pobliże Smoka i walka wręcz.

Eee, to to tylko przykład, nie obiektywny test :p . Wiadomo, o co chodzi, na upartego zawsze się coś znajdzie ;) .

EDIT.: Ojojoj, zapomniałem o zionięciu u Czarnego Smoka :p .

Mutare - 2008-09-10 19:23:12

Mathias napisał:

1. Archanioł
2. Czarny Smok
3. Tytan
4. Fenix
5. Behemot
6. Złoty Smok
7. Upiorny Smok

Ja bym tylko poprawiła:

1. Czarny Smok
2. Archanioł
3. Tytan
4. Złoty smok
5. Feniks
6. Behemot
7. Smok cienia.

Atutem obu smoczków (żywych) jest bardzo wysoka odporność na magię i duża siła. Co prawda mają też odporność na zaklęcia defensywne, a szkoda, ale i tak uważam że czarne smoczki są najsilniejszą jednostką podlegającą rekrutacji w mieście. Nawet smoki błękitne, rdzawe, czarodziejskie czy kryształowe nie mają takiej odporności na magię, co czarne. Mnie się bardzo często udaje załatwić te smoki właśnie czarami.

Magyar - 2008-09-11 16:55:32

1.Czarny Smok
2.Tytan
3.Archaniol
4.Zloty Smok
5.Starozytny Behemot
6.Hydra Chaosu
7.Arcydiabel
8.Smok Cienia

Kramer - 2012-08-05 22:01:09

No to może ja też się wypowiem:
1. Archanioł
2. Czarny Smok
3. Tytan
4. Hydra Chaosu
5. Starożytny Behemot
6. Arcydiabeł
7. Złoty smok
8. Feniks
9. Smok Cienia

Xeno - 2012-08-06 07:18:31

Tatan nad hydrą? Czemu tak nisko złoty smok?

Kramer - 2012-08-06 08:38:48

Czemu złoty smok nisko? Zastanawiałem się, ale w końcu stwierdziłem, że buduje się go późno i ogólnie jest gorszy od diabła- głównie przez powstrzymywanie kontry. Tytan nad hydrą? Bo gdyby hydra nie była wspomagana przez def Tazara, nie robiłaby takiego szału. Tytani to z kolei jedna z moich ulubionych jednostek.

Xeno - 2012-08-06 09:34:12

Hydra robi szał i bez obrony. W drugim tygodniu nie masz jeszcze dużo defa, a możesz rozwalić nimi utopie.

GiBoN - 2012-08-06 09:48:24

Arcydiabły i smoki to potęga, diabełki są silniejsze od tytanów :)

Baron - 2012-08-07 18:25:40

Wygrywa tytan . Chyba ze gra jest zaawansowana i jest duzo punkotow u bohaterow to wtedy behemot obniza o 80 % obrone i zadaje masakryczna ilosc punktow .
Archy i Czarne Smoki sa tuz za ! Niwiele .

Sauron - 2012-08-07 19:09:19

Dla mnie to pewnie będzie tak:

1. Czarny smok
2. Archanioł
3. Tytan
4. Arcydiabeł
5. Złoty smok
6. Hydra chaosu/starożytny behemot
7. Smok cienia
8. Feniks

GiBoN - 2012-08-07 22:13:35

1. Czarnuch/Archanioł
2. Diabeł
3. Tytan/Złoty
4. Hydra
5. Beszek
6. Feniks
7. Smok cienia

Kramer - 2012-08-08 00:02:40

1. Baron, tytani nie są chyba aż tak silni...
2. Gibon, czemu diabły aż tak wysoko?

Sauron - 2012-08-08 10:00:53

Smok cienia ma taką ciekawą sprawę, że jego postarzanie zabiera połowę HP, przez co teoretycznie (bo wejście skilla to trochę kwestia farta) smok może "sztucznie" podwyższyć swe miejsce w tabeli. Ostatni będą pierwszymi itp. chyba takie coś przyświecało twórcom przy tworzeniu tego skilla. :p

Xeno - 2012-08-08 11:17:04

No cóż trzeba to trochę sprostować, Gibon nisko ta hydra...
1. Czarnuch
2. Arch
3. Złoty
4. Hydra
5. Beszek
6. Tytan- niestety cena jak i dostępność oraz częstość posiadania go w armii robi swoje.
7. Diabeł -siebie nie cenię tak wysoko;p
8. Fenio
9. Kostek

GiBoN - 2012-08-08 15:15:20

Diabła dałem tak wysoko, bo jest świetny zarówno na neutrale jak i w Fb, świetne staty, silny, teleport, powstrzymuje kontrę... nawet jak na jednostkę 7. poziomu się wg. mnie wyróżnia, przy czym zdarzało mi się go postawić w 1. tygodniu...

Xeno - 2012-08-08 15:22:27

To nie filozofia postawić go w pierwszym tygodniu. Na jebusie, czy fixie postawienie go w 1 tygodniu to warunek do zwycięstwa.

Ale cenienie go ponad hydrę to przesada, za duży koszt.

VasT - 2013-07-26 14:23:37

Według mnie 3 najlepsze 7-poziomowe jednostki to Tytan , Czarny Smok i Archanioł ( odkąd gram mam taką hierarchię ) . Choć np. Fortecą nie lubię grać , ze względu na duże koszty budowy . 3 najsłabsze to Feniks , Hydra i Upiorny Smok. Złoty Smok , Arcydiabeł oraz Behemot są po środku :)

Jednak biorąc pod uwagę WoGa ulepszenia tych jednostek i ostatnie poziomy doświadczenia , trudno by wybrać , który z nich jest najlepszy :) Ponieważ każdy ma jakąś indywidualną zaletę np. Smok Cienia - atakuje i wraca na miejsce , Widmowy Behemot - lekceważy obronę wroga , Lord Piorunów - strzela dwukrotnie ( przy niezłych podstawowych obrażeniach ) przy Pełnej strzale nie ma sobie równych .

Mathias - 2013-07-26 14:28:58

Tytan byłby świetny, gdyby nie koszta z nim związane. Zawsze musi być jakieś "ale" ;).

Xeno - 2013-07-26 14:41:30

Argumenty argumenty...
Hydra jest słabą jednostką bo, feniks jest słaby bo? Przy kościaku się zgadzam.

VasT - 2013-07-26 16:55:25

W normalnym HoMM3 bez WoGa ?

To tak Hydra słaba ,bo ma słaby ruch oraz słabe obrażenia , atak wielu przeciwników czy sparowanie obrazen nie rekompensują jej pozostałych wad.

Feniks ? Najsłabsza jednostka 7- poziom w całym świcie HoMM3 ( moim zdaniem ) . Dlaczego ? Mniej życia niż większość 6-poziomowych jednostek ( tu naprawdę przesadzili -100 HP? ) I Nigdy za nim nie przepadałem .

EDIT: Chociaż... ;o Wszedłem na inną stronę by sprawdzić ile ma życia i pisze , że 200 .. a gdy wczoraj grałem z kumpelm w WoGa i rozwinął on właśnie Feniksy to miały 100 Hp. Dziwne. Ktoś miał coś podobnego ?

Xeno - 2013-07-26 19:56:53

Hydra ma średnie DMG, a przy wielopolowym ataku może zadać teoretycznie największe obrażenia w grze, powstrzymywanie kontry to jeden z lepszych skili w grze więc WTF? Utopię w 2/3 tygodniu robisz bez straty ani jednej hydry, nie jest uniwersalna, ale jest w czołówce, tylko trzeba umieć wykorzystać jej potencjał.
Fenie są bardzo szybkie, z nimi zaczynasz walkę, a to duży +. Zioną, są odporne na czary ognia, bez łatki masz ich przyrost 4, a z łatką 2.

Sauron - 2013-07-26 21:01:31

Łatka zmienia kilka drobnych rzeczy, nie powiem dokładnie wszystkich. Najlepiej kojarzę sobie zwiększony dmg reptilionów, zmniejszony przyrost feniksów, a anioły/archanioły kosztują tylko złoto. Hydra zaś to fajna bestia, o ile tylko wskoczysz nią w środek atakującej cię armii. Z reguły 7 lvl jest bardzo mobilny, kica po całej mapie, a dużo środków przeznaczamy na wyeliminowanie go z gry. Haczyk w przypadku hydry polega na tym, że o ile nie ma haste to szybko nie dojdzie na pozycję. Jeszcze jednym haczykiem jest problem jej wyeliminowania. Nie mając dużej ilości strzelaków (największą może popisać się Forteca, bo 3) ciężko w miarę sprawnie zlikwidować hydry. Trzeba zresztą pamiętać o reszcie armii wroga. Ostatecznie próbujemy zmasowany atak całej armii, ale to też jest problematyczne, bo niby można ściągnąć czymś kontrę hydry, by potem zaatakować masą. O ile hydra polegnie to gra gitara, jak nie zginie i będzie jej w miarę sporo to jest już problem.

Cytadela nieźle napędza ten cały interes, szczególnie bawiąc się Tazarem. Gość oprócz tego, że jako Władca Bestii ciągle daje w obronę, to jeszcze specjalizuje się w płatnerstwie. Nie można też dać się zwieść niskiemu atakowi, jego poziom jest ok, bo z wyższymi poziomami rozwój bohatera przesuwa się w kierunku balansowania statystyk.

Xeno - 2013-07-26 21:20:35

Jak masz łątkę to właśnie archy jeszcze klejnoty kosztują, bez łątki kosztują same złoto.

VasT - 2013-07-27 15:01:20

Jaką łatkę? I czemu u mnie feniksy mają tylko 100 HP ? Gram w WoG od jakiś 3 lat. Zwykłych Herosów dawno nie odpalałem.

Xeno - 2013-07-27 20:15:44

Mówi się na to łatka, gdyż w ostatnich wydaniach heroes3 poprawiono to i owo co było już wspomniane gdzieś, a nie ukazało się to w polskiej wersji, dlatego są pliki, które wkleja się w data. Masz 100HP u feniksów, bo zapewne masz jakiegoś buga.

VasT - 2013-07-28 18:41:37

Wiem co to łatka ... że z feniksami to bug to też się domyśliłem... Pytam czy ktoś to miał , bo chciałbym wiedzieć jak to naprawić :)

Xeno - 2013-07-28 19:49:34

Z obecnych na forum nawet nie mam pojęcia kto grał, a już na pewno kto zagłębiał się w szczegóły hp feniksów.

VasT - 2013-07-29 13:17:08

Hehe no tak :P

Baron - 2013-07-29 23:22:27

Gra jest tak zrobiona ze zamek bije 7 poziomem wszystko . Oboma jednostkami . Chyba tylko feniksy sa blisko ale tylko dlatego ze ich sa 4 sztuki .

Xeno - 2013-07-30 07:15:19

Czy tylko ja nie widzę sensu, ani logiki w wypowiedzi barona?

Sauron - 2013-07-30 11:23:17

No, że z jednostek 7 poziomu anioły i archanioły są najlepsze. Dorównać im mogą tylko feniksy, ale to przez przyrost 4.

Xeno - 2013-07-30 15:04:01

Jeżeli chodzi o nieulepszone 7 poziomy to anioły ssą, tylko latają...

Mathias - 2013-07-30 15:59:23

Do retoryki Barona trzeba się przyzwyczaić, on pisze swoją gramatyką. Wcale nie jest tak, że Zamek bije wszystko, bo "wszystko" zależy od kompetencji gracza. Nawet na surowo sprawa nie jest oczywista, inaczej nie byłoby tylu postów tematach-pojedynkach miast. Archanioły są bardzo silne i też uważam, że najlepsze na poziomie, ale nieulepszone są średnie, niczym się nie wyróżniają.

VasT - 2013-08-01 12:34:45

Stałym DMG-50 :D? Moim zdaniem Anioły to najlepsza nie ulepszona jednostka 7poziomu :)

Sauron - 2013-08-01 12:49:49

To jest możliwe, bo w surowej sile są najsilniejsze z nieulepszonych. Stały dmg, 200 hp, równe 20 ataku i obrony. Są jednak najdroższe i nie mają żadnych specjalnych zdolności oprócz nienawiści do diabłów.

Xeno - 2013-08-01 13:32:20

Spójrzcie na diabły, to są niekwestionowane koksy nieulepszonego poziomu.

Sauron - 2013-08-01 16:08:30

Behemoty można dostać niemal od razu a są śmiesznie tanie (kosztuje połowę ceny anioła), a zmniejszanie obrony to nie jest słaby skill, oj nie. Diabły zaś będą koksami, o ile się je dobrze upilnuje, mają prawie o ćwierć zdrowia mniej niż zwykły anioł i to boli.

Xeno - 2013-08-01 16:38:14

Może i mają, po ich ataku anioły słodko nie będą wyglądały.

Sauron - 2013-08-01 19:31:36

Jest tutaj sporo ciekawych zależności. W starciu surowej siły (czyli słynnym jeden na jednego), anioł/archanioł zaatakowałby pierwszy bo jest najzwyczajniej w świecie szybszy. Różnica robi się wyraźna jak napuścimy grupę np. 50 arcydiabłów vs 50 archaniołów. W pierwszym ataku zginie trochę diabłów co osłabia ich odpowiedź. Tyle, że spójrzmy na inne jednostki np. starożytnego behemota. Moim zdaniem behemot będzie w stanie pokonać archanioła, bo obniżenie obrony o 80% to po prostu za dużo by znieść. Tymczasem wystarczyłby nawet jeden arcydiabeł by położyć całe krocie behemotów (modląc się oczywiście by nie weszło im morale).

Jeśli pominiemy te pojedynki 1v1 czyli inaczej testy, to wtedy każda jednostka może coś sobą zaprezentować.

Zresztą gdy smokom cienia wejdzie postarzanie to będą absolutnymi koksami wobec każdego oprócz czarnych smoków. :P

Xeno - 2013-08-01 20:33:58

Mówimy teraz o nieulepszonych, Ulepszone to trochę inna bajka.

Wuwu - 2013-08-05 14:00:06

Według mnie to najlepszy jest Archanioł, a najgorsza Hydra. A propo Bahemotów dużo osób pisze że najgorsza a według mnie nie jest zła. Tania, a jak podejdzie i komuś przygrzmoci to miło się patrzy

MJOdorczuk - 2013-08-05 14:32:49

Czarne smoki są cholernie przydatne jeżeli gramy wojem(odporność na czary, tudzież jedynie przeciwnika, bo wojem za dużo nie czarujemy), dodatkowo są świetne na zwarte szyki wroga, atakując jednostkę broniącą, jak i chronioną naraz. Jeśli gramy magusem, to wtedy znacznie lepsze są tytany, potrafiące strzelać, a z kilkoma czarami potrafiące z końca pola strącić każdego, bądź po przyspieszeniu lub na teleporcie właśnie owe "najgorsze" hydry, które w takowej sytuacji potrafią szybko wejść w środek szyku i narobić boruty. Archanioły są dla mnie takim gulaszem Tekli, niby jest siła, ale jest to taka jednostka do wszystkiego i do niczego, wciąż się zastanawiam, czy permanentne błogosławieństwo jest zaletą, czy wadą(gdyby miały jakiś rozrzut, to dla magusa byłoby lepiej ze względu na możliwość rzucenia wcześniej wymienionego czaru).

Xeno - 2013-08-05 15:56:36

Nie pamiętam jak to jest, ale na expercie magi wody błogo daje nam obrażenia większe niż maksymalne jednostki.

Baron - 2013-08-05 16:03:52

Akurat inferno najwyzej dorownuje nieulepszonym gdy ma szczescie.
Zawsze zamek atakuje Inferno jako pierwszy zatem kontrak jest juz od mniejszej ilosci .
An zadaja masakrycznie 73 obrazen na 160 zdrowia . Czyli w pierwszym ataku inferno traci 46 % z 7 poziomu czyli np z 15 zostaje 8 . Kontratakuje 8 ... Na 15  An...
Inferno przegrywa nieulepszonymi niewiele ulepszonymi zdecydowanie .

Xeno - 2013-08-05 16:43:43

Baron twoje obliczenia jak zwykle mi imponują. Ogłoś światu swoje odkrycia.

Mathias - 2013-08-05 22:38:43

Baron, po raz któryś mam takie wrażenie, że graliśmy w inne herosy...

VasT - 2013-08-06 12:49:30

Wiesz ? Mam podobne wrażenie..

Baron - 2013-08-06 21:15:27

Ja gram Zlota Edycja . Tam An ma zdr 200 a Inf 160
Szybkosc 12 do 11 czyli atakuje pierwszy . A z opcji czekaj 2 razy. Obrazen az 50 do 30-40 czyli faktycznie o 50 % wiecej bo te jednostki zadaja sobie wiecej . Roznica jest drastyczna .
Jakie wy macie statystyki nie wiem .

Xeno - 2013-09-01 09:55:41

Pisz normalnie a nie skrótami bo nie wiem do czego się te liczby odnoszą.

Mathias - 2013-09-19 21:24:54

Zgaduję, że chodzi o zdrowie Anioła i Diabła, choć mogę się mylić.

Baron - 2013-09-23 22:21:15

Zdr to zdrowie chyba nie trzeba zbyt dkugo dumac ??? . Pisze skrotami bo nie dysponuje masa czasu a sa to rzeczy oczywiste dla graczy . Dla was nie ?

Mathias - 2013-09-23 22:29:36

W takim razie mieszasz skróty (An - Anioł, Inf - Inferno, a nie Diabeł dla Twojej wiadomości). Ja wiem, o co chodzi, bo znam te parametry prawie na pamięć. Problem w tym, że nie każdy ma nadmiar wolnego czasu, żeby bawić się enigmę. Mógłbyś chociaż raz się nie upierać bez sensu.

Xeno - 2013-09-23 22:47:47

Na prawdę oczywiste oczywistości nam przedstawiasz.

Sauron - 2013-09-24 17:04:26

Wszyscy dobrze myślicie, tylko brakuje wam dobrej komunikacji. Prawda jest taka, że anioł siłowo jest lepszy od diabła. Kryteria są różne, a surowa siła 1v1 jest tylko jednym z nich.

Xeno - 2013-09-24 17:52:45

1 vs 1 nie brałbym jako kryterium bo to nie jest adekwatne do niczego.

Baron - 2013-09-24 22:05:23

A poza tym Arch wskrzesza a Arc nic wiecej . Stad Arch ma gigaprzewage . Zreszta przesadna bo jeszcze mozna je znalezc w Gryfich bastionach . Ta jednostka jest przesadzona bez sensu .

Xeno - 2013-09-24 22:41:06

Arcydiabeł powstrzymuje kontre, to jeden z lepszych skili. 100 hp które wskrzesza arch nie renkompensują tury którą marnujesz i tracisz dmg, jedynie na koniec bitwy to może się przydać jeżeli jakieś bitwę przeżyły. Jedynie fakt faktem można ich trochę zdobyć w konserwach ale na szczęście dużo ich nie ma na mapach.

Mathias - 2013-09-24 23:25:50

Zgadzam się, że Archanioł to świetna jednostka, nie mniej pamiętajmy, że Arcydiabeł powstrzymuje kontratak, co naprawdę wiele zmienia. Dzięki temu ma on wiele ciekawych zastosowań, czasem nawet większych niż Arch. Mimo niższych statystyk.

Baron - 2013-09-25 21:45:50

Liczylem juz powstrzymywanie . Ono rekompensuje ale nie calkiem gigantyczne statystyki Archow . A wskrzeszania i bastionow nic juz nie rekompensuje . Sa przesadzone .

Mathias - 2013-09-25 23:20:50

Też robiłem taką symulację już ładnych parę lat temu i wiem, że w bezpośrednim starciu to Archianioł jest górą. Co nie zmienia faktu, że wartość Arcydiabła pod kątem strategicznym jest często nieoceniona (i niedoceniona). W zasadzie jedyną wadą tej jednostki jest niska wartość HP. No i cena siedliska, ale to inna sprawa. W końcu 7. poziom.

Sauron - 2013-09-26 10:37:11

Konserwatorium gryfów jest dość sytuacyjne bo może albo być na mapie albo nie być. To tak jakby mówić, że wiwerny są najlepsze na poziomie bo można dostać parę po wyczyszczeniu ważek, więc będzie ich bardzo dużo. Prawda jest taka, że wiwerny można postawić szybko ale kosztuje to tyle drewna że tylko zahamujesz sobie ekonomię do budowy innych rzeczy.

Już dokładnie nie pamiętam, ale z kolei arcydiabły były szybsze od archaniołów? To może być ważne, bo haste na mistrzu połączone z armią demonów = demolka.

Mathias - 2013-09-26 17:20:49

Nie, to Archanioły są szybsze od Arcydiabłów o punkt. Tego jestem pewien.

Maikeru - 2015-05-23 14:53:14

Mathias napisał:

Przyrost - zgoda
najszybsza jednostka w grze - jest tak samo szybka, jak Arch czy Czarny Smok. Może chodzi ci o to, że zaczyna turę?
odporność na ogień - przecież wszyscy mówicie, że ogień słaby
reinkarnacja - no dobra, coś to daje, i to dużo
smoczy oddech - jak każdy smok. To potrafią Złoty i Czarny oraz Rdzawy i Błękitny.

Moim zdaniem najniezwklejszym atutem tej jednostki jest przyrost(4), inne jedn. 7 poz. mają przyrost o połowę mniejszy(2). Myślę jednak, że dla mocnego gracza nie sprawi to problemu. Fenix mieści się w ścisłej czołówce, a wygląda ona tak(wg mnie):
1. Archanioł
2. Czarny Smok
3. Tytan
4. Fenix
5. Behemot
6. Złoty Smok
7. Upiorny Smok

Panie Adminie, z tą listą się zgadzam tylko zamieniłbym Czarnego Smoka z Archaniołem ;)

MJOdorczuk - 2015-05-23 14:57:28

Niemożność wskrzeszania i ulepszania (czary ofensywne, na które również są odporne w późnej rozgrywce mało robią) i zianie ogniem jako miecz obosieczny... ja bym zostawił smoki na swoim miejscu.

Maikeru - 2015-05-23 15:27:36

MJOdorczuk napisał:

Niemożność wskrzeszania i ulepszania (czary ofensywne, na które również są odporne w późnej rozgrywce mało robią) i zianie ogniem jako miecz obosieczny... ja bym zostawił smoki na swoim miejscu.

Może i masz rację, ale i tak je lubię :)

Mathias - 2015-05-23 21:56:21

Zgadzam z MJOdorczukiem, odporność smoka na zaklęcia jest często kłopotliwa, bo nie można mu co prawda w żaden sposób zaszkodzić, ale pomóc też nie :). A że siłowo z archem jednak przegrywa, stąd dałem taką kolejność.

oumen - 2016-01-14 17:20:12

Według mnie jest tak:
1.Archanioł - wskrzesza, dobre statystyki
2.Cz. Smok - odporny na zakl., zieje ogniem i duża wytrzymałość
3.Tytan - Arcydiabeł - Jeden strzela i nie ma kary za walkę wręcz, a drugi powstrzymuje kontr. i obniża szczęście
4.Behemot -  obniża obrone i duża wytrzym.
5.Z. Smok - odporność 1-4, zieje, i dość dużo ataku i obrony
6.Hydra - powstrzymuje kontr., atakuje wszystkich przyległych wrogów
7.Feniks - duży przyrost i pierwszy ruch
8. Koś. Smok - bez komentarza

To jest moje zdanie

Mathias - 2016-01-14 21:48:11

Feniks z przyrostem to jest często miazga na wrogów. Kościany Smok ma zdolność zestarzenie, która odbiera przeciwnikowi połowę PŻ, wbrew pozorom śmiertelna broń, choć sama jednostka faktycznie taka sobie. Generalnie mam podobną hierarchię.

Sauron - 2016-01-15 12:22:00

No gdy kościanemu wskoczy postarzenie to niemal całą listę można odwrócić do góry nogami. :P

Baron - 2016-01-15 15:55:42

Szansa wynosi jednak 20% a jak postarzy jakies gnolle to tez kiepski zysk.

Xeno - 2016-01-15 17:22:31

Sauron napisał:

No gdy kościanemu wskoczy postarzenie to niemal całą listę można odwrócić do góry nogami

A jak i wskoczy to można zdjąć uleczeniem czy oczyszczeniem. Ma tylko 20% szans, czyli teoretycznie co 5 atak powinno wejść, dobrze liczę? Same statystyki go dobijają, w końcu kupka kości latająca.

Sauron - 2016-01-15 17:38:18

To nawet ma sens, że kościane smoki są gorsze od żywych odpowiedników, brak łusek czy ziania ogniem. Sprawę na pewno nadrabiają władcy mroku, ale ja ogólnie lubię te smoki. Ich zdolność jest dosyć sytuacyjna, przez co jej przydatność ulega pewnemu obniżeniu. Gdyby postarzanie było bardziej oporne do rozproszenia, jednostka bardzo zyskałaby na jakości. W porównaniu do niektórych zdolności, nie byłoby to straszne rozwalenie balansu.

Baron - 2016-01-15 20:14:00

Tak akurat w tym miescie to sluszne. Powinno sie tez oslabic mrocznych i wampiry.

Xeno - 2016-01-15 20:59:39

Nic nie trzeba osłabiać. Wampiry mają odpowiednią moc. Odradzają się wysysając życie z żywych jednostek wroga i powstrzymują kontratak, ale nie zadają jakichś kosmicznych obrażeń. W FB widać, że już się tak nie przydają jak inne jednostki tego poziomu.

Mathias - 2016-01-15 22:57:46

20% to nie jest tak mało, w praktyce trafia się dość często w porównaniu do innych losowo wpadających zdolności, a przynajmniej takie jest moje subiektywne odczucie. A że można go zdjąć uleczeniem, to tak jak chyba każdy czar poza bodajże korzeniami entów. Jednostka słaba ogółem, choć momentami przydatna.

Wampiry wcale nie są aż takie mocne. Jedne z lepszych, ale nie przesadzajmy, że trzeba je osłabiać. Z kolei upiorni nadrabiają to, co psują Upiory czy Zombie.

Sauron - 2016-01-16 10:29:24

Nekropolia ogólnie kręci się wokół zbierania szkieletów, ale do czasu zebrania porządnej ilości, główną jednostką będą wampiry. Przez brak niskopoziomowej jednostki strzelającej, trzeba szukać innego sposobu walki. Ożywieńców będziemy zostawiać w mieście, co zostawia nas głównie ze szkieletami, zjawami i wampirami. Lisze przyjdą nieco później, ale są fajnym dodatkiem do armii.

Xeno - 2016-01-16 15:00:47

A nie biega się z samymi wampirami po mapie? Ja chyba jakiś dziwny jestem.

Mathias - 2016-01-16 17:04:43

Sauron napisał:

Nekropolia ogólnie kręci się wokół zbierania szkieletów, ale do czasu zebrania porządnej ilości, główną jednostką będą wampiry. Przez brak niskopoziomowej jednostki strzelającej, trzeba szukać innego sposobu walki. Ożywieńców będziemy zostawiać w mieście, co zostawia nas głównie ze szkieletami, zjawami i wampirami. Lisze przyjdą nieco później, ale są fajnym dodatkiem do armii.

Na początku tak, Wampiry będą naszym trzonem elitarnym. Ożywieńców czasami nawet odpuszczam, jak chodzi o rekrutację (przy deficytach), byleby właśnie mieć trochę wampirów. Do tego dochodzą masowo szkielety, które z czasem stają się ogromną potęgą.

Baron - 2016-01-17 20:10:56

Wampiry gdy ktos mysli sa niezniszczalne. Uderzaja pierwsze a i tak nie ponosza strat. Innymi jednostkami najlepiej dobijac resztki po wampirach.

Xeno - 2016-01-17 20:24:26

Nie są niezniszczalne i nie atakują pierwsze, aż tak szybkie nie są. Mają mały dmg i w starciu z bohaterem wroga nie są już tak efektywne, ale nadal są groźne.
Ja rozumiem że każdy m swoje tam racje, ale czasami trzeba chcieć otworzyć się na wiedzę.

Sauron - 2016-01-18 12:17:00

Wampiry są silne dzięki użytecznym zdolnościom, jest to nieco inny rodzaj siły niż surowe statystyki - wtedy wygrałby ogr, bo chociaż ma tragiczną prędkość to zadaje duże obrażenia i jest bardzo wytrzymały. Jednak on nie wygrywa, bo każdy zestaw musi być oceniony pod kątem przydatności w boju, stąd krzyżowiec jest moim zdaniem najlepszy przez 2x atak i wyważone statystyki. Trochę namotałem, jak coś to pytać śmiało.

Xeno - 2016-01-18 12:22:53

No i tu się zgadzamy Sauronie.

Sauron - 2016-01-22 16:05:12

Tylko szkoda, że coś dyskusja ugrzęzła. Niby rozmawiamy poza tematem, ale to już detale.

No z wampirami można biegać samemu po mapie, ale szkielety są ożywiane po drodze stąd siłą rzeczy ten stan się zmienia. :p Do tego zjawy szczególnie mocno armii nie spowolnią (5 prędkości zjawa, 6 wampir - po ulepszeniach różnica już większa 7 do 9)

Co do samego rankingu 7 lvl to jak tak myślę to sprawa jest kontrowersyjna. Możliwość rzucenia na archanioły wzmocnień, ale też i osłabień to spory miecz obosieczny. Powiedziałbym, że musimy się zdecydować czy wolimy duże ryzyko - wielki zysk czy mniejsze ryzyko - też zysk, ale mniejszy. Na archanioła możemy np. rzucić modlitwę, bardzo potężne zaklęcie z Magii Wody (Zamek ma łatwo o wodę, więc dobra rzecz). Tylko ktoś rzuci berserk i ups, to się zwraca na nas.

Tymczasem czarny smok. Czary nie działają, więc tutaj jesteśmy spokojni. Jednocześnie potrafi zionąć, gdy w bitwie bywa tłoczno to może się przydać. Wiem, że można się ustawić inaczej itp. ale w życiu różnie bywa. Zresztą jak tak myślę, to Lochy mają wielki pożytek z tej odporności na magię. Jest to miasto bardzo wrażliwe na klątwę, stąd zawsze zostaje najsilniejsza jednostka z normalnymi obrażeniami. Dodatkowo smoka nie da się spowolnić, więc 100% pierwszy ruch na początku bitwy.

oumen - 2016-01-27 16:42:31

Najlepsi są archanioł i czarny smok zaś najsłabszy kościany.
Nie muszę tłumaczyć chyba dlaczego

Sauron - 2016-01-28 18:21:07

Problemem jest za to czy smok jest lepszy czy archanioł. Zresztą innych jednostek też bym nie odrzucał, bo każda oferuje jakieś nowe opcje i uzupełnia miasto do którego należy.

Przeglądając statystyki i siedliska, złoty smok jest niedocenianą jednostką. Patrząc na suche statystyki bojowe, jest lepszy od czarnego (o 2 pkt lepsze obrona i atak, o 1 pkt lepsza szybkość). Ceny siedliska są podobne, Bastion bardziej zużywa drewno niż kamień stąd 30 kamienia nie jest aż tak strasznym wydatkiem, 5k złota co oszczędziliśmy na zielonych smokach teraz zużywamy by ozłocić ich ulepszenie. Głównym zarzutem w stosunku do złotych smoków jest brak ich odporności na czary poziomu 5, czyli na implozję. Nie jestem pewien czy jeden czar to wystarczający powód by zrzucać złotego z tego powodu na dno stawki. To w sumie oznacza, że oba smoki są sobie równe. Nie mieszajcie do tego archanioła, mówiąc "archanioł jest wrażliwy na implozję, ale można za to rzucić na niego modlitwę, którą skontrujemy berserkiem itd." będziemy wtedy kręcić się w kółko. Na razie smok vs smok.

Xeno - 2016-01-29 01:03:20

Statystyki możesz podbustować, a 50 hp piechotą nie chodzi. To jest ten "główniejszy" powód dlaczego spada niżej niż brak odporności na 5 lvl czaru.

Sauron - 2016-01-29 14:03:10

Mhm, fail z mojej strony. Oglądając statystyki nie zwróciłem uwagi na Wytrzymałość, przyjąłem że była taka sama. "Ślepota z nieuwagi" naprawdę istnieje. Teraz łatwiej mi określić problem złotego smoka - nie oferuje ani pełnej odporności na magię, a jego Atak + Obrona i tak są gorsze od archanioła. Sprawia wrażenie jednostki pośredniej, choć przypuszczam że odporność na magię 1-4 wciąż może się przydać.

oumen - 2016-01-29 17:04:54

No oczywiście że się może przydać chroni je np przed armagedonem. W starciu 1 vs 1 to chyba wygrywa złoty. A poza tym najpierw trzeba mieć implozję żeby złotego smoka zabić.

Sauron - 2016-02-14 11:31:29

Zależy co jest lepsze: drobny bonus do statystyk, czy bite +50 HP.

Mathias - 2016-02-14 19:31:12

Jak chodzi o Złotego Smoka, to mogę powiedzieć tyle, że z uwagi na cenę siedliska buduję go zwykle dość późno. Jednocześnie nie jest to aż tak duża strata, ponieważ ten smok jest raczej średniakiem (moim zdaniem). Wiem, jestem czepliwy z tą odpornością na czary, ale o ile w przypadku czarnego smoka to działa kompleksowo (odporność na wszystko), o tyle u złotego mamy odporność na wszystkie wspomagacze, a z drugiej strony jesteśmy wrażliwi na najmocniejsze zaklęcia w grze. To jest jedna sprawa, druga to poruszone już tutaj HP. Tak więc porównując go do czarnego smoka (który jest dość podobny pod wieloma względami, pomijając już gatunkowe), tam gdzie pojawiają się różnice pomiędzy tymi jednostkami, zwykle wypadają one na korzyść czarnego.

Za to Arch i Czarny to jednostki zupełnie innego typu, można powiedzieć. Każdy ma swoje upodobania w tym zakresie i jeden rabin powie, że wygrywa Archanioł, drugi że Czarny Smok. Argumenty są po obu stronach obecne i silne. Nie mniej uważam, że jeśli chodzi o rywalizację o miano najlepszej jednostki 7. poziomu, to rozgrywa się ona w zasadzie pomiędzy tymi dwoma stworzeniami, inne pod różnymi względami odpadają.

Sauron - 2016-02-14 22:46:04

Złoty jest w sumie mieszanką cech archanioła i czarnego, ale nie ma ani pełnej odp. na magię (w sumie tylko implozję) ani większego HP. Ostatecznie wychodzi dość nijako, być może nie jest dnem, ale nie oferuje niczego czym może zaskoczyć pozostałych konkurentów.

Ja i tak będę ciągle wpychał tych tytanów, bo tak lol. Już wykładałem, że ceny siedlisk są te same, po prostu inaczej rozłożone. Statystykami też nie odbiega od czołówki i ogólnie wpisuje się w kompozycję całej armii Fortecy.

Xeno - 2016-02-14 23:13:48

Cena siedliska ceną siedliska. Dodaj cenę całego zamku w tych wszystkich pierdołach i masz.
Zresztą najszybciej z tej trójki można postawić archy, a reszty się nie spotyka w tym czasie.

Mathias - 2016-02-15 00:30:52

No właśnie, Forteca jest piekielnie droga i po prostu nie starcza na tytanów już. Z kolei złote to tak jak mówiłem średnio opłacalna inwestycja i lepiej ją odłożyć na później, wiele nie tracimy, inne jednostki dają radę.

Sauron - 2016-02-15 13:33:14

Przecież pierwsze 3 poziomy Fortecy są całkiem tanie. Magowie kosztują więcej, ale oni otwierają całą późniejszą gamę jednostek. Nagi jak na to co oferują są tanie. Głównie bym się czepiał procesu ulepszania magów do arcymagów i dżinów. Każde miasto ma takie bolączki, nic nowego.