pAqL$00n - 2009-10-29 10:12:58

Witam, od dużego czasu mam problem z heroes 1. Ponieważ naciskam edytor map i wyskakuje wyślij raport o błędach...

Wiem że nie ten dział ale nie wiedziałem w którym napisać. Pomoże ktoś?


Pandrodor : wątek przeniesiony.

Mathias - 2010-10-11 20:12:59

Rozmowa na temat miasta ludzi - protoplasty Zamku z Heroes 3. Wszelkie oceny, komentarze, sugestie... Zapraszam!

Mathias - 2010-10-11 20:21:59

Dyskusje dotyczące miasta goblinów, trolli i orków, znanego dla fanów Heroes 3 pod nazwą Twierdza. Różnice jednak pomiędzy Zamkiem Barbarzyńcy a znanym przez nas miastem barbarzyńców H3 są dosyć duże. Zapraszam do debaty na temat tego miasta, przekazywania swoich osądów, komentarzy, sugestii, etc.

Lowcakur - 2010-10-11 20:24:26

Trole i Cyclopy sa niezle, reszta jakos ponizej sredniej. A zamek jest brzydko zrobiony, nie podoba mi sie. Zdecydowanie wole zamek Czarnoksieznika.

Mathias - 2010-10-11 20:24:45

W tym przytulnym zakątku możemy porozmawiać na temat miasta, jak sam nagłówek wskazuje, przesyconego magią. Zamek Czarodziejki to poprzednik Bastionu z Heroes 3. Czym różni się tamta odsłona leśnej siedziby od znanej przez nas? Zachęcam do konwersacji, przekazywania myśli, komentów i wszelkich sugestii!

Mathias - 2010-10-11 20:27:41

Nazwa wskazuje na powiązanie z Lochem. Jednak w Heroes I Zamek Czarnoksiężnika wyglądał zupełnie inaczej niż znany przez nas - fanów Heroes 3 - poczciwy Dung. Jednostki w nim to istna mozaika, tego co kojarzy się z poszczególnymi miastami H3. Zapraszam jednak to podróży w czasie, do pierwszej części herosa i dyskusji odnośnie Zamku Czarnoksiężnika. Wszelkie komentarze, oceny i sugestie mile widziane :).

Mathias - 2010-10-11 20:33:54

Co się tyczy estetyki, to całe Heroes I jakoś nie wypada pod tym względem wybitnie (usprawiedliwia to wiek gry). Ja osobiście lubię Gobliny, Trolle, Cyklopy. Generalnie średnie miasto, Czarnoksiężnik faktycznie lepszy (co zresztą wiemy nie od dziś).

Mathias - 2010-10-11 20:39:29

Miejsce na dyskusje dotyczące wojsk pierwszopoziomowych. Która najlepsza? Która najgorsza? Jaka posiada wyjątkowe zdolności? Do jakich zadań nadają się poszczególne z nich? Dla ułatwienia przedstawię ich statystyki.

Chłop
A: 1
O: 1
HP: 1
DMG: 1
Speed: mały
Koszt: 20$

Goblin
A: 3
O: 1
HP: 3
DMG: 1-2
S: średni
K: 40$

Rusałka
A: 4
O: 2
HP: 2
DMG: 1-2
S: średni
K: 50$
Lata, powstrzymuje kontrę.

Centaur
A: 3
O: 1
HP: 5
DMG: 1-2
S: średni
K: 60$
Strzela (8).

Mathias - 2010-10-11 20:40:40

Co powiedzie na temat jednostki drugiego poziomu? Macie jakiegoś faworyta? A antyfaworyta? Co możecie o nich powiedzieć? Podzielcie się z nami!

Mathias - 2010-10-11 20:45:47

Najsilniejsze wojska w grze, elita Heroes I. Paladyn, Cyklop, Fenix, Smok... Kogo Ty poprzesz? Zapraszam do debaty o tych stworach pod każdym kątem :).

Lowcakur - 2010-10-11 22:45:51

Smok, smok i jeszcze raz smok. Staty, zdolnosci oraz lot daja mu gigantyczna przewage nad innymi bossami. Zdecydowanie najgorszy jest Paladyn, ale ma swoje zalety w walce z duchami.

Lowcakur - 2010-10-11 22:47:26

Ale nie chodzi mi o ogolna grafike, poniewaz taki np. Warcraft2 jest z podobnego okresu, a wyglada na bardziej dopracowanego niz HoMM1

Lowcakur - 2010-10-11 22:49:08

Zdecydowanie nowy bastion jest zbyt... hmmm... slitasny(zeby nie powiedziec ze jest pedalski).

Sauron - 2010-10-12 16:31:47

Nawet fajne miasto, paladyni są jednak słabi (choć za to mają większy przyrost, no ale...). Chyba mogło być gorzej.

Mathias - 2010-10-12 16:40:49

Smok najlepszy w ogóle w grze. Paladyn w statach może i słaby, ale za to tani i szybko go idzie postawić. To działa na jego +. Ale Smok i tak bije wszystko i wszystkich.

Mathias - 2010-10-12 16:41:53

Fakt, tu Ci przyznam rację. Mogli się nieco postarać. Ale nadrobili zaległości w kolejnych częściach i w H3 Twierdza wygląda już całkiem fajnie :).

Mathias - 2010-10-12 16:42:58

No to prawda, ale w tym temacie gadamy o tej pierwotnej wersji, a nie nowej ;).

Mathias - 2010-10-12 16:44:53

Miasto generalnie nie najlepsze: chłopi najgorsi w grze, strzelcy szybko padają... Ale za to Zbrojni i Jeźdźcy to bardzo dobre jednostki ;]. Co się zaś tyczy paladynów: słabe, ale tanie, dużo ich i łatwo zbudować. Daleko im jednak do smoków...

Magyar - 2010-10-13 16:40:11

Nie jest to miasto najsilniejsze, ale za to moje ulubione :P . W tym mieście moją ulubioną jednostką jest chyba Pikinier. :)

Mathias - 2010-11-11 22:28:10

A moją Paladyn oraz Czempion. Szkoda, że 1. i 2. lvl taki zwalony :/.

Deferdus - 2011-01-01 19:21:15

Chłopi są całkiem nieźli jak ma się ich, powiedzmy 150.

Mathias - 2011-01-01 20:47:29

Taa, ale porównaj ich do Goblinów czy Centaurów - Chłopi nie mają szans...

Deferdus - 2011-07-27 19:01:44

1000 chłopów dało by radę 100 centaurom lub 150 goblinom. Tylko szkoda że trzeba 1000 :/

Mathias - 2011-07-27 20:20:31

Ale przyrostu wcale nie mają jakoś specjalnie większego niż pozostałe jednostki 1 poziomu, chociaż powinny...

Deferdus - 2011-07-28 13:00:48

Powinno się dostawać 100 chłopów tygodniowo. No dobra, może przesadziłem 75.

Mathias - 2011-08-19 17:50:34

Pojedynek dobrych i złych. Kto wygra? Zapraszam do debaty.

Mathias - 2011-08-19 18:03:56

Która z tych jednostek wiedzie prym na poziomie pierwszym - latająca i powstrzymująca kontrę Rusałka czy strzelający Centaur?

Mathias - 2011-08-19 18:11:43

Jaki jest Wasz ulubiony heros z Heroes I? Mój to Sandro, a drugi Sir Gallant ;).

Mathias - 2011-08-19 18:26:31

Cóż, gra ma 16 lat, zatem grafika jest dosyć przestarzała. Niemniej jednak wcale nie jest aż taka zła, biorąc pod uwagę ówczesne standardy. Trochę w oczy kole to, że niektóre obiekty w zamkach się ze sobą gryzą (np. Gildia Magów, u wszystkich taka sama, na dobrą sprawę nigdzie nie pasuje). Jednostki zrobione, prawdę mówiąc, całkiem fajnie, podobają mi się ;). Mordy bohaterów przypominają stare czasy i stare kompy/konsole ;). Ogólnie oceniam grafę na czwórkę, ale dobrze, że ewolucja trwa ;).

Mathias - 2011-08-19 18:29:27

Cóż... Od napisania tematu minęły dwa lata, niemniej jednak warto by sprawę rozwikłać. Najprawdopodobniej trzeba uruchomić grę w trybie zgodności z XP sp 2 LUB skorzystać z DOS Box'a.

Widmax - 2011-11-12 14:30:37

Z tego co wiem zamek rycerza jest najsłabszy w grze, a zamek czarnoksiężnika najsilniejszy. Być może to nieprawda. Mimo to stawiam na czarnoksiężnika.

Widmax - 2011-11-12 14:36:53

Ja też stawiam na smoka. Jego jedyną wadą jest jego koszt, w przeciwieńswie do Paladyna.

Widmax - 2011-11-12 15:03:05

Bardzo ciekawe starcie jednostek 1 poziomu :) . Moim zdaniem lepiej wybrać Centaura, ponieważ atak z dystansu jest jednak lepszy od latania.

Widmax - 2011-11-12 15:16:51

Ten zamek czarnoksiężnika przypomina jedynie zamek czarnoksiężnika w h2. W Heroes III, IV i V są jednak inne, niż ten zamek. Nie przeszkadza mi wygląd jednostek, ponieważ to były stare czasy i twórcy jedynie takie mogli zrobić. Zamek czarnoksiężnika jest najsilniejszym i najfajniejszym zamkiem w grze, ponieważ ma najlepsze jednostki. A ze smokami to już można wymiatać. To mój ulubiony zamek w Heroes I.

Widmax - 2011-11-13 12:21:10

Najgorszą jest chłop, ze wzglęgu na jego krótki ruch. A najlepszą Centaur, bo to jedyna strzelająca jednostka 1 poziomu.

Widmax - 2011-11-19 14:52:42

Grafika w Heroes I jest bardzo dobra, jak na taką przestarzałą grę. Niektóre twarze bohaterów mnie śmieszą, zwłaszcza ta Maximusa. Ogólnie też bym dał 4.

Mathias - 2011-11-19 16:45:02

Fakt, Maximus to raczej z twarzy wygląda mi na... Barbarzyńcę (?), w każdym razie na pewno nie na rycerza.

Widmax - 2011-11-19 19:40:05

Jednostki 2 poziomu są nawet bardzo ciekawe. Ja najbardziej lubię gargulce, bo jedyne z istot 2 poziomu latają, a nie lubię łuczników. Ciągle giną jako pierwsi.

Widmax - 2011-11-19 19:41:57

Moim zdaniem Sandro jest najlepszym bohaterem w grze. Lord Killburn też jest bardzo ciekawy.

Mathias - 2011-11-19 21:04:24

Łucznicy mają niemalże identyczne parametry jak Orkowie. Obie jednostki stosunkowo kiepskie. Najlepsze na 2. poziomie są Gargulce. Krasnoludy niezłe, ale niestety wolne, chociaż do tego zdołaliśmy przywyknąc.

Mathias - 2011-11-19 21:06:03

Nie da się powiedziec, który bohater jest najlepszy z imienia, bo nie ma różnic pomiędzy poszczególnymi przedstawicielami danej klasy. Można za to stwierdzic, która z owych klas zrzesza najlepszych herosów. W tym temacie mówimy jedynie o gustach ;).

Magyar - 2011-12-22 15:30:33

Gargulce? Czemu one? Przecież Gargulce są cieniutkie i dość szybko "odpadają" na przedbiegach. Oprócz zdolności latania, nie widzę w nich nic nadzwyczajnego.

Magyar - 2011-12-22 15:46:51

Tak, ale Rusałka w try miga podleci do Centaura i mu przyblokuje kontrę, zada obrażenia, a do tego Centaur będzie miał kare za walkę wręcz. Centaur dobry, ale rusałka praktyczniejsza.

duzy123 - 2012-03-07 17:55:07

Moim zdaniem obie te postacie są bardzo dobre i każda ma swoje plusy i minusy. Rusałka jest dobra w ataku bo daleko lata powstrzymuje kontre i często to ona rozpoczyna walkę ale niestety ma bardzo mało wytrzymałości i to jest jej największy minus. Centaur jest szybki dosyć dobrą ma wytrzymałość (jak na 1 poziom) i strzela. Podsumowując ja wybieram centaura.

duzy123 - 2012-03-07 18:02:10

Zgadzam się z Magyar. Ja wybieram harpie wiedźmę bo powstrzymuje kontratak i daleko lata. Bardzo dobrze sprawdza się w obronie zamków. Najgorsza jednostka  to dla mnie nieumarły (czy jak on sie tam nazywa).

Mathias - 2012-04-11 22:47:10

Mam wrażenie, że pomyliły się towarzyszom gry...

Gargulce? Czemu one? Przecież Gargulce są cieniutkie i dość szybko "odpadają" na przedbiegach. Oprócz zdolności latania, nie widzę w nich nic nadzwyczajnego.

Dla Twojej informacji: gargulce mają najwięcej HP na drugim poziomie (15) poza Krasnoludem (20), największą szybkość na tymże poziomie (duża wobec małej u łuczników, orków i krasnali), przyzwoite dmg (tylko krasnal ma minimalnie większe, bo 2-4 w stosunku do 2-3 gargulca), są równie drogie jak gorsze od nich krasnoludy (200) i niewiele tańsze od orków (140) i łuczników (150) zdecydowanie słabszych. Podsumowując: są szybkie, latają, mają świetne statystyki i nie posiadają żadnych zdecydowanych wad. Tak więc nie są one "cieniutkie" i radziłbym odkurzyć jedynkę.

Zgadzam się z Magyar. Ja wybieram harpie wiedźmę bo powstrzymuje kontratak i daleko lata. Bardzo dobrze sprawdza się w obronie zamków. Najgorsza jednostka  to dla mnie nieumarły (czy jak on sie tam nazywa).

O czym Ty mówisz? Harpie w Heroes I? Nieumarli w ,,jedynce"? Chyba Ci się gry pomyliły, to temat o pierwszej części sagii HoM&M, a Ty mówisz prawdopodobnie o trójce.

Mathias - 2012-04-11 22:50:13

Tak, ale Rusałka w try miga podleci do Centaura i mu przyblokuje kontrę, zada obrażenia, a do tego Centaur będzie miał kare za walkę wręcz. Centaur dobry, ale rusałka praktyczniejsza.

Nie doleci, bo ma prędkośc średnią, zatem dotrze w 1 turę do połowy planszy, więc Centaur spokojnie zada potężne ciosy Rusałkom z 2HP. I jak dobrze pójdzie, to jeszcze zada drugie ciosy, jeśli zacznie turę. Rusałka nawet jak doleci, będzie tak osłabiona, że dobicie stanowić będzie jedynie formalność. Że nie wspomnę o lepszych statystykach. Przydatniejszy jest właśnie Centaur i on prowadzi w tym starciu.

Mathias - 2012-04-11 22:51:52

Dokładnie. Chłopi to największa wtopa w zamku Rycerza. Zamiast patchować sprawiedliwą cenę archów w trójce mogliby zwiększyć staty chłopom, chociażby o tę nieszczęsną szybkośc, która je eliminuje z walki praktycznie na starcie.

Mathias - 2012-04-11 22:58:45

Że najsilniejszy, to się zgodzę. Ale czy najfajniejszy? Osobiście nie lubię takiego wyraźnego rozstrojenia, kiedy z góry wiadomo, kto jest najlepszy, a kto najgorszy, zdecydowanie lepsza jest sytuacja, gdy można się nad tym zastanawiać. Ale do rzeczy. No więc nie bardzo lubię tego typu klimaty, wolę nieść światło niż mrok, taką mam po prostu naturę (myślę, że Sauron mógłby tutaj opowiedzieć o tym problemie z drugiej strony :)). Dlatego ten zamek nie przypadł mi do gustu w jakiś specjalny sposób, chociaż czasem ciekawie jest nim pyknąć. Poza tym nie lubię iść na skróty i ułatwiać sobie życia, a wybieranie najłatwiejszego miasta to właśnie tego typu droga na skróty.

Ten zamek czarnoksiężnika przypomina jedynie zamek czarnoksiężnika w h2. W Heroes III, IV i V są jednak inne, niż ten zamek.

Wydaje mi się, że H1 i H2 można traktować po bratersku. W końcu są to gry w gruncie rzeczy bardzo podobne, dwójka to takie rozbudowanie jedynki. No i ten sam świat - Enroth. Trójka to zupełnie inna sprawa, widać to chociażby po studium miast. I paradoksalnie Heroes III nie jest wcale najbardziej podobne ani do starych gier, ani do czwórki, tylko do... Heroes V. W pewnych aspektach przynajmniej jest uwidocznione ewidentne wzorowanie się Ubisoftu na tym najlepszym dziele 3DO. HIV z Axeothem to także osobna bajka, a w H6 nie grałem, więc nie potrafiłbym tutaj dokonać prawidłowego przyporządkowania, chociaż jeśli się nie mylę, to najbardziej powinna przypominać H5, której jest kontynuacją (a właściwie retrospekcją).

Mathias - 2012-04-11 23:00:18

Chociaż szczerze mówiąc smok wydaje mi się taki trochę gejowski ;). No bo zwróćcie uwagę na ten kolor i posturę ;p. Bardziej kucyk, niż smok :D.

Mathias - 2012-04-11 23:08:35

Ja także stawiam na czarnoksiężnika ze względu na jego siłę fizyczną. Ma najlepsze jednostki w grze, dokonam teraz małego porównania:
1. Chłop vs Centaur - chyba nie ma się nad czym zastanawiać, chłopi są zdecydowanie najbardziej beznadziejnymi jednostkami w grze, a Centaury najlepsze na poziomie. Strzelają, lepsze staty, większa prędkość... same superlatywy.
2. Łucznik vs Gargulec - także zwycięstwo przedstawiciela czarnoksiężnika. Łucznicy mają małą szybkość, mało HP i generalnie są dosyć słabi. A Gargulce latają, są szybkie i mają całkiem dobre staty... przynajmniej wystarczająco, by móc pretendować do TOP1 poziomu.
3. Pikinier vs Gryf - Pikinierzy nie mają zbyt wiele do zaoferowania, bo średnimi statystykami, niczym się nie wyróżniają. W przeciwieństwie do zwinnych, latających, silnych i zawsze kontratakujących Gryfów. Nie mam wątpliwości - głos na Gryfa.
4. Rycerz vs Minotaur - Remis. Rycerze mają co prawda nieco gorsze statystyki, ale za to są dużo tańsi. Minotaury natomiast są dosyć drogie, a nie reprezentują sobą niczego ciekawego i nie spełniają żadnej roli w swoim mieście.
5. Czempion vs Hydra - pojedynek równych sobie w każdej niemal części sagi. Wydaje mi się jednak, że to Hydra weźmie górę. Ma ogromną przewagę HP i nieco wyższe DMG. Minus - skrajnie powolne, ale za to te skille...
6. Paladyn vs Smok - krótko i zwięźle: smok wygrywa bez dwóch zdań.

Wynik: 5,5 do 0,5 na rzecz Czarnoksiężnika (5 zwycięstw, 1 naciągany remis). Czy to jeszcze pozostawia jakieś złudzenia. W mojej ocenie nie i stanowi ostateczną podstawę do postawienia tezy, iż Zamek Czarnoksiężnika miażdży, deklasuje i masakruje Zamek Rycerza. Amen.