Mathias - 2012-04-15 12:10:25

Sprawdziłem i takiego tematu, jak się okazało, jeszcze nie było :). No więc kto wg was wygra ten pojedynek? Zapraszam do dyskusji.

Xeno - 2012-05-03 12:49:44

Zależy jaka się magia trafi.
Ostre parcie bastionu do przodu i może być po ptokach.

Mathias - 2012-05-18 23:08:19

No więc tak. Bardziej z tych miast lubię Bastion, lepiej mi się nim gra i wstępnie na niego stawiam.

Sprawdźmy, jak to się ma w liczbach.

1. Centraur vs Większy Gremlin
A: 6 > 3
O: 3 = 3
DMG: 2-3 > 1-2
HP: 10 > 4
S: 8 > 4
P: 28 < 32
K: 90 < 40
Statystycznie widać miażdżącą przewagę Centaura. Odbija się to oczywiście w DMG faktycznym.
Centaur: 28*2-3*(1+0,05*(6-3))=56-84*1,15=64,4-96,6 ~ 64-96; średnia 80
Gremlin: 32*1-2 = 32-64; średnia 48
Różnica wynosząca 32 punkty obrażeń to już przepaść. Co prawda Gremliny strzelają i niektórzy uważają je za bardzo cenne zwłaszcza na początku, ale ja nie sądzę, by miały jakieś szanse z centaurami, które przecież mają bardzo dużą szybkość i są bardzo silne, a więc równie, jeśli  nie bardziej przydane w walce.

Odnośnie HP:
Centaur: 28*10=280
Gremlin: 32*4=128
Różnica - 152 punkty, zatem gremlinów musiałoby być w populacji o 38(!) więcej, aby to zniwelować. Sumując to z fatalnym damage nie mam już wątpliwości, że są gorsze od świetnych wręcz Centków.

Tylko koszta wypadają z korzyścią dla strzelców Fortecy.
Centaur: 28*90=2520
Gremlin: 32*40=1280
Różnica: 1240 --> równowartość 31 gremlinów, to tak dla zobrazowania.

Podsumowując wszystko, co do tej pory powiedziałem, nie mam wątpliwości, że ten pojedynek wygrywa zdecydowanie CENTAUR.

2. Krasnolud Bojowy vs Obsydianowy Gargulec
A: 7=7
O: 7=7
DMG: 2-4 > 2-3
HP: 20>16
D: 5<9
P: 20 < 22
K: 150>160
Statystyki mniej więcej wyrównane, niewielka przewaga po stronie krasnala, tak sądzę, jednak ma on mniejszy przyrost. No zobaczymy.

DMG faktyczne:
Krasnolud: 20*2-4=40-80; średnia 60
Gargulec: 22*2-3=44-66; średnia 55
Różnica około 5 punktów, a więc w gruncie rzeczy mała. Jednak na korzyść Krasnoluda i to należy odnotować, że mimo niższego przyrostu pokonuje w na obrażenia gargulca.

HP:
Krasnolud: 20*20=400
Gargulec: 22*16=352
Różnica 48 punktów, a więc już całkiem znacząca.

Przeliczę jeszcze koszta, ale one już nie mają większego znaczenia:
Krasnolud: 20*150=3000
Gargulec: 22*160=3520
Różnica 520 sztuk złota, znowu na rzecz Krasnoluda. Niewiele, ale zawsze coś (do skarbca ;)).

Dodajmy do tego, że Krasnolud jest praktycznie odporny na magię i spełnia ważną funkcję w Bastionie. Z kolei Gargulec jest jedynie szybki i nic więcej sobą nie prezentuje. Dlatego stawiam na KRASNOLUDA.

3. Wysoki Elf vs Żelazny Golem
Pojedynek jedynego strzelca Bastionu i typowego tanka.
A: 9=9
O: 5<10
DMG: 3-5<4-5
HP: 15<35
S: 7>5
P: 14>12
K: 225<200
Statystyki dają wyraźną przewagę golemowi.
DMG faktyczne:
Elf: 14*3-5*(1+0,025*(9-10))=42-70*0,975=40,95-68-25 ~ 40-68; średnia 55
Golem: 12*4-5*(1+0,05*(9-5))=48-60*1,2=57,6-72 ~ 57-72; średnia 64,5
Różnica 9,5 ALE pamiętajmy, że po pierwsze Wysokie Elfy strzelają, a więc zanim golem się dowlecze, to walną mu kilka ciosów, a po drugie walną podwójnie, co powoduje, że w sumie zadają dmg wyższe.

HP:
Elf: 14*15=210
Golem: 12*35=420
Różnica: 210 na rzecz golema (=14 dorodnym elfom)
Tutaj widzimy największą wadę elfów, przez co niejednokrotnie są one niedoceniane. Te jednostki faktycznie są kruche, tak samo jak chociażby Kusznicy w Zamku. Należy jednak pamiętać, że strzelców przeważnie się chroni jakimiś guardami. Natomiast co do golema - on jest takim guardem, więc dobrze, że ma sporo HP.

Na koniec koszta:
Elf: 14*225=3150
Golem: 12*200=2400
Różnica: 750 (=3-4 Golemom)
Zawsze jakiś zysk dla Fortecy, która ogólnie jest piekielnie kosztowna.

Podsumowując obie jednostki są zupełnie różne i trudno je rozpatrywać na jednakowej płaszczyźnie. Jako strzelook elf spisuje się nieźle, a biorąc uwagę, że to jedyny strzelec w swoim mieście - nie obejdziemy się bez niego. Jego znaczącym plusem jest podwójny strzał. Z kolei Golem jest dobry jako obrońca strzelców Fortecy, a w dodatku trudno go zranić magią. Osobiście przychylałbym się jednak do uznania ELFA za zwycięzcę tego pojedynku, bo mimo wszystko jest on w Bastionie ważniejszy niż golem w Fortecy, aczkolwiek wielu może się ze mną nie zgodzić.

4. Srebrny Pegaz vs Arcymag
A: 9 < 12
O: 10 > 9
DMG: 5-9 < 7-9
HP: 30 = 30
S: 12 > 7
P: 10 > 8
K: 275 > 450
Pojedynek w statach wbrew pozorom wyrównany :). Odnośnie dmg faktycznego mam pewną niespodziankę.
Pegaz: 10*5-9 = 50-90; średnia 70
Arcymag: 8*7-9*(1+0,05*(12-10))=56-72*1,1=61,6-79,2 ~ 61-79; średnia 70
A więc REMIS w damage. Wspomnieć tu jednak muszę, że Arcymag strzela i nie ma ograniczeń w walce wręcz, to niezwykle istotne, natomiast Srebrny pegaz jest bardzo szybki i może z łatwością zablokować wrogich łuczników na przykład (no a poza tym powoduje, że wróg zmarnuje więcej many na zaklęcia ;)).

HP:
Pegaz: 10*30=300
Arcymag: 8*30=240
Skoro mamy mniejszy przyrost przy jednocześnie identycznej liczbie HP, to oczywistym jest wynik na rzecz Pegaza.

Koszt:
Pegaz: 275*10=2750
Arcymag: 450*8=3600
Różnica 850 sztuk złota - jakiś grosz przy duszy ;).

Podsumowując - w statystykach nieznacznie prowadzi pegaz, jednak biorąc pod uwagę skille i ogólną przydatność w walce wybieram śmiało ARCYMAGA. Chociaż Pegazy też są niezłe.

5. Ent vs Wielki Dżin
A: 9 < 12
O: 12 = 12
DMG: 10-14 < 13-16
HP: 65 > 40
S: 4 < 11
P: 8 > 6
K: 425 > 600
Różnie może potoczyć się ta walka, ale zwróciłbym szczególną uwagę na przyrost...

DMG faktyczne:
Ent: 8*10-14*(1+0,025*(9-12))=80-112*0,925=74=103,6~74-103; średnia 88,5
Dżin: 6-13-16 = 78-96; średnia 87
Różnica tak minimalna (1,5 punkta), że spokojnie można w tej sekcji dać remis.

HP:
Ent: 8*65=520
Dżin: 6*40=240
Diametralna przewaga Entów - aż 280 punktów życia w zapasie! To równowartość 7 Dżinów.

Koszt:
Ent: 8*425=3400
Dżin: 6*600=3600
Enty oszczędzają 200 sztuk złota, to przyznajmy szczerze kupka złota o niewielkiej wartości, więc właściwie ceny są zbliżone, jeśli chodzi o cały przyrost.

Jeśli chodzi o skille i przydatność: Enty oplatają ofiary - to bardzo cenna umiejętność (prawda Olórin? ;)), często się przyda, szczególnie, że Enty to jednostki stricte defensywne. Mają dużo HP i niezłe staty, ale oprócz szybkości, co powoduje, że walce biorą czynny udział w ograniczonym zakresie. Z kolei Dżiny latają, są dosyć szybkie, nienaiwdzą ifrytów, a ponadto mogą rzucić zaklęcie - jednak nigdy nie wiadomo jakie, czasem trafia się dziadostwo, a czasem coś genialnego. Tak więc kontrowersyjny skill.

Trudno mi rozstrzygnąć ten pojedynek. Myślę, że obie jednostki są mniej więcej tyle samo warte, więc dam REMIS.

6. Jednorożec Bitewny vs Naga Królewska
A: 15 < 16
O: 14 > 13
DMG: 18-22 < 30
HP: 110 = 110
S: 9 > 7
P: 4 = 4
K: 950 > 1600
DMG faktyczne:
Jednorożec: 4*18-22*(1+0,05*(15-13))=72-88*1,1=79,2-96,8 ~ 79-96; średnia 87,5
Naga: 4*30*1,1=120*1,1=132
Różnica to około 44,5 punktów, a więc całkiem sporo. Biorąc pod uwagę, że Nagi mają jeszcze powstrzymywanie kontry, to czyni je zabójczymi.

HP identyczne, koszta raczej oczywiste - Nagi dużo droższe, ale warte swojej ceny. Jednorożce co prawda oślepiają i mają aurę antymagiczną, a więc zacne umiejętności, to jednak nie dają rady lepszej nadze z powstrzymywaniem kontry. Stawiam na NAGI.

7. Złoty Smok vs Tytan
A: 27 > 24
O: 27 > 24
DMG: 40-50 < 40-60
HP: 250 < 300
S: 16 > 11
P: 2=2
K: 3000 + 2Kl > 5000 + 2 Kl
Bardzo ciekawy pojedynek jak każdy zresztą na 7. poziomie. Analizowałem go szczegółowo, jednak na forum zamieszczę tylko wyniki moich badań.
Ale na początek standard, czyli DMG faktyczne:
Smok: 2*40-50*(1+0,05*(27-24))=80-100*1,15=92-115; średnia 103,5
Tytan: 2*40-60*(1+0,025*(24-27))=80-120*0,925=72-111; średnia 92,5
Różnica wynosi 11 punktów, jak na ten poziom nie dużo, ale jednak.

HP: tutaj wygrywa populacja tytanów o 100 punktów. W kosztach z kolei prowadzi pod względem taniości Smok, ale nie dużo.

No i wreszcie walka. Zrobiłem symulację i wyszło, że po 4 rundach w bezpośrednim starciu 2 Złote Smoki vs 2 Tytani wygrają... SMOKI. Co prawda został tylko jeden z 132 HP, ale sądząc po powyższych obliczeniach powinno być raczej odwrotnie. A jednak, dzięki speedowi smok zawsze zaczynał i pierwszy zadawał rany, a to bardzo istotne w takich walkach.

Jeszcze kwestia skillów: Tytani strzelają i to zabójczo, bardzo dobry skill. Ale czy lepszy od smoczych, które to mają lot połączony z wysokim speedem, ochronę przed 1-4lvl magii i zionięcie? Wg mnie nie. Uważam, że smoki są przydatniejsze i silniejsze.

Podsumowując stawiam na ZŁOTEGO  bez zbędnych ceregieli.

Wynik porównań jednostek:
Bastion: 4,5
Forteca: 2,5


Przejdźmy do pozostałych kwestii:
Bohaterowie - oczywiście lepsi w Bastionie, bez dwóch zdań.
Gildia Magów - taki sam poziom w obu miastach, ale Forteca ma Bibliotekę, zatem i więcej czarów.
Budowle specjalne - trudno porównywać Skarbiec i staw z Targiem i Biblioteką, ale dam remis, bo oba miasta mają ciekawe budynki.
Graal - lepszy w Fortecy, aczkolwiek to sprawa marginalna.


Po zsumowaniu wychodzi następujący wynik:
Bastion: 6
Forteca: 5

Mamy zatem zwycięzcę! Tak jak stawiałem, wygrał Bastion. Jest on chyba najbardziej uniwersalny, sprawdza się w praktycznie każdych warunkach (chyba że z drewnem krucho) i na każdej mapie. Forteca bardziej pod większe mapy.

Xeno - 2012-05-18 23:17:36

Nie wiem skąd wam się utarło,że forteca na większe mapy? Na S jest bardzo mocna i na M również niczym nie ustępuje.
Grać fortecą trzeba na prawdę dobrze, by coś ugrać, a bastionem to każdy zagra nie najgorzej. Bohaterowie fortecy mają dużo wiedzy, co za tym idzie dużo many. W bitwie można ciskać w elfy strzałką i błyskawicą co będzie mocno uszczuplać ich szeregi.
Co do tych porównań. Elf z golemem, jednostki te nie są porównywalne, bo to jak pięść do oka przyrównać. Mag oprócz siedliska to jest we wszystkim lepszy od pegaza.

Mathias - 2012-05-19 11:41:51

Stąd się wzięło, że Forteca to bardzo drogie miasto, a na małych mapach nie ma warunków do rozwoju zwykle. Na pewno mniejsze niż Bastion, który po 1. tygodniu zazwyczaj stoi cały oprócz Smoków i czasami krasnali.

Grać fortecą trzeba na prawdę dobrze, by coś ugrać, a bastionem to każdy zagra nie najgorzej.

Synteza moich słów ;)

Bohaterowie fortecy mają dużo wiedzy, co za tym idzie dużo many. W bitwie można ciskać w elfy strzałką i błyskawicą co będzie mocno uszczuplać ich szeregi.

Sam mówiłeś kiedyś, że czary zadające damage są istotne tylko na końcu walki. W trakcie gry istotne są wspomagacze/klątwy.

Co do tych porównań. Elf z golemem, jednostki te nie są porównywalne, bo to jak pięść do oka przyrównać. Mag oprócz siedliska to jest we wszystkim lepszy od pegaza.

Ja to zaznaczyłem w swojej wypowiedzi, Elf i Golem, podobnie jak Pegaz i Mag to jednostki zupełnie inne, dlatego oceniałem je na innych płaszczyznach. Elfy są niezłymi strzelcami, a Golemy dobrymi tankami. Z kolei Pegazy są świetne do "zadań specjalnych", natomiast Magowie to bardzo dobrzy strzelcy bez kar za walkę wręcz, to świetna sprawa.

Xeno - 2012-05-19 15:05:20

No cóż na S i na M da się pograć fortecą i wyniki są zadowalające, szczególnie jak ma się szczurki z błyskawicą i wybija się elfy^^

Mathias - 2012-05-19 15:46:15

Jestem ciekaw, na jakie jednostki byś postawił na początku ;). Słabe gremliny, a może klockowate golemy?

Xeno - 2012-05-19 16:08:30

Nie wiem czy wiesz, ale golemy bierzesz tylko do FB, pierwszy tydzień to gremle i gargi, w drugim dochodzą dżiny i nagi.

Sauron - 2012-05-19 16:19:51

Na S złotych się Bastionem i tak chyba nie postawi, więc wychodzi pojedynek 6 leveli Fortecy vs 6 Bastionu. Gremliny z magami przestrzelą elfy, a reszta jednostek będzie tę dwójkę kryła. No łatwo Bastion nie ma, bo musi podejść, a bez haste będzie krucho bo ani enty ani krasnale demonami szybkości nie są. Z czarami, to już różnie bywa, bo Forteca jak zostało napisane będzie używać czarów ofensywnych (choć slow też wygląda na rozsądną inwestycję), z kolei Bastion spróbuje jak najszybciej podejść, bo takie enty i krasnale powiedzmy są silnymi jednostkami, ale powolnymi.

Mathias - 2012-05-19 16:28:15

No ja życzę powodzenia gremlinami w czasie, gdy Bastion ma już elfy spokojnie. Miasto to rozwija się bardzo szybko i równie szybko na S-ce może wbić do Fortecy, w której pewnie nawet nie zdołacie zrekrutować drożyzny ;).

Na S złotych się Bastionem i tak chyba nie postawi, więc wychodzi pojedynek 6 leveli Fortecy vs 6 Bastionu. Gremliny z magami przestrzelą elfy, a reszta jednostek będzie tę dwójkę kryła. No łatwo Bastion nie ma, bo musi podejść, a bez haste będzie krucho bo ani enty ani krasnale demonami szybkości nie są. Z czarami, to już różnie bywa, bo Forteca jak zostało napisane będzie używać czarów ofensywnych (choć slow też wygląda na rozsądną inwestycję), z kolei Bastion spróbuje jak najszybciej podejść, bo takie enty i krasnale powiedzmy są silnymi jednostkami, ale powolnymi.

Mając np. Ivora i elfy miałbym wątpliwości, czy to Bastion podejdzie. Przypomnę, że Łowcy mają lepsze statystyki i skille niż Alchemicy, którzy czarami ofensywnymi się ratują, a i to może nie wystarczyć. Bastion przeważnie ma przyspieszenie, więc nawet samo podejście problemu nie powinno stanowić. A jednostki ma lepsze, więc pewnie w zwarciu wygra.

Olórin - 2012-05-19 16:45:23

Kłóciłbym się ze stwierdzeniem, że gremliny i magowie przestrzelają elfy. Na początku bohater fortecy ma więcej many, ale nie ma też jakiejś zabójczej ilości pkt mocy, bo walić potężnymi czarami :)

Przy czym to bastion ma pierwszy ruch bo ma pegaza (zakładam to starcie bez 7 lvl) i zawsze może walnąć na nie chociażby bless lub haste i z gremlinów zbyt wiele nie zostanie. Wiadomo, że różnie może być, ale jak dla mnie na mapce S Bastion jednak będzie miał lepiej  :)

Mathias - 2012-05-19 18:17:12

No dokładnie, Olórin. Na S-ce Bastion przoduje głównie ze względu na szybką rozbudowę, tanie koszta rekrutacji. Nie tylko Pegazy będą pierwsze zaczynać, ale także elfy mają szansę na pierwszy strzał i wyprzedzenie Arcymagów.

Kramer - 2012-05-19 19:56:24

W pojedynku tych dwóch miast gigantyczną rolę może odgrywać przewaga w strzelcach. W końcu jednostki takie jak golemy, enty, krasnoludy to istoty najsilniejsze, a z kolei bardzo wolne. Jeżeli któryś z nich musi dojść, a drugi w tym czasie walczy sobie w najlepsze, to nie chciałabym być na miejscu podchodzącego. W końcu samymi dżinami/ pegazami/ gargulcami niewiele zdziałamy.

A strzelcy wygrywają raczej w bastionie. Elfy będą miały podwójny strzał, lepiej podniesione staty ( łowca> alchemik). No i jeżeli na S/M forteca zdąży się wykupić przed atakiem bastionu, to będzie naprawdę duże osiągnięcie :D

Xeno - 2012-05-19 20:06:51

Bastion jest o tyle konkurencyjny, że właśnie jest tani, a z fortecą no to jak z fortecą.
Forteca ma też szybki start, ale nie wie o tym ten, kto nią nie gra. Ze statami może łowca będzie miał wyższe, ale co 2 strzelców to nie jeden i docencie grema, bo to tez jest kox tylko nie pozorny.
Olo dużo many wystarczy, bo łowca sypnie 2/3 razy czarem i po ptycach, nawet głupie slow haste będzie ważne i magiczne strzały. Dużo rolę odegrają też szczurki z magiczną strzałą i wcale nie powiedziane, że to forteca będzie witać bastion. Na mapy S i M yarzapp czy szeryf pokusiliby się grą fortecą, ja z resztą też.

Mathias - 2012-05-19 20:27:36

Zabawne rzeczy piszesz, szczególnie o Gremlinie. Forteca nie ma szybkiego startu, wystarczająco często nią ostatnio grałem, by się o tym przekonać. Wymaga też masy surowców i trudno się wykupić. Magia na pewno nie rekompensuje ułomnych statystyk, nauki czarów, etc.

Xeno - 2012-05-19 20:45:32

Grać, a grać dobrze to jest różnica Mathias.
Większość waszych wypowiedzi w pojedynkach miast ma charakter obiektywy spowodowany sympatią do danego miasta jak i umiejętności gry nim.
Grem na PC2 jest bardzo mocny, mamy aż 3 miasta , gdzie można go z rekrutować. Ogólnie rzecz biorąc na mapach forteca w pierwszym tygodniu dobrze sobie radzi, w 2 dochodzą nagi. Gra fortecą jest też dość specyficzna, bo trzeba umieć jak najszybciej obrabiać banki bez strat dlatego też gra fortecą jest dość trudna i niesie ryzyko na biednych mapach jeśli nie ma banków. Ta gra opiera sie na ryzyku i farcie, a kto nie ryzykuje ten nic nie ma;p

Mathias - 2012-05-19 21:38:01

Mógłbyś sobie darować tego typu inwektywy.
Dla twojej wiadomości "obiektywny = bezstronny" i nie może byc wywołany czynnikami osobistymi.
Jedyne, do czego się odnosisz, to 1 oklepany templat, a ja mówię o swoich doświadczeniach w grze. To  świetnie, że nagi mamy dopiero w 2. tygodniu, szczególnie, że i tak nie będziesz miał za co ich wykupić, a Bastionem masz Jednorożce w 1. i już możesz nimi działać bez obawy o surowce.

Xeno - 2012-05-19 21:48:17

Nagi są od pierwszego tygodnia, tylko rekrutujemy je właśnie w drugim. Dla twojej wiadomości fortecą grałem PC2M i L, 8mn6, Jebusa L i XL, oraz fixy.

Mathias - 2012-05-19 23:34:59

Super, ale grac a wygrać to jest różnica. A odnosiłeś się jedynie do sytuacji na 1 templacie.

Xeno - 2012-05-19 23:48:11

Jeśli chodzi o gremy to powiedziałem, że na PC2 niosą śmierć w FB. Pond 300 takich to jest spora kupka.
Jeżeli chodzi o całość gry fortecą to sięgnąłem ogółu gry.

Mathias - 2012-05-19 23:50:23

Warto by to czasem zauważyć, bo piszesz dość nieskładnie. Bo skąd np. 300 gremów na innej mapie, gdzie nie ma 3 fortec? Można źle zrozumieć...

Xeno - 2012-05-19 23:57:23

Matko napisałem przecież, że na PC2 gremy małe koxy...

Kramer - 2012-06-05 16:22:16

Ależ Xeno, nagi faktycznie zdobywamy czasami dopiero w 2 tygodniu...

Przede wszystkim, w fortecy nie masz szans wybudować 6 poziomów + zamku w 1 tyg. Do poziomów powyżej trzeciego potrzeba gildii magów, a jeżeli nie ulepszysz gremlów, to w pierwszych dniach czeka cię katorga. Przez to tracisz aż dwa budynki, konsekwencje mogą być opłakane.

Co ciekawe, grając fortecą rzadko miewam poważniejsze problemy finansowe. Nie wiem, czy mam aż takie szczęście, ale w każdej grze leży u mnie mnóstwo złota- dużo więcej, niż w przypadku innych miast.

GiBoN - 2012-06-06 00:20:07

złoto swoją drogą, zasoby swoją. Nagi z zamkiem w 1 tyg mam raczej często jeżeli można tak powiedzieć o mieście, którym gram raczej rzadko...

Kramer - 2012-06-06 10:10:41

Nagi z zamkiem postawisz jedynie, gdy grę zaczniesz z siedliskiem drugiego poziomu. A jeżeli wcześnie nie ulepszysz naszych małych koxów ( faktycznie w dużej liczbie wymiatają ;] ), to w pierwszych dniach będziesz mieć problem. Nieulepszonymi gremlinami/ gargulcami/ golemami niewiele zdziałasz, magów dostajesz dopiero w 3/4 dniu, a i tak z nimi nic nie jest pewne. Forteca musi jak najszybciej sunąć do przodu po zasoby, należy zdobyć ich całe mnóstwo! No a gdy ulepszysz gremliny, to z jednym z tych budynków musisz się pożegnać.

Xeno - 2012-06-06 14:41:49

Ulepszenie gremów to podstawa. No cóż, nie zawsze da się postawić nagi z zamkiem, często robię to kosztem dżinów.

Baron - 2012-08-01 13:01:56

Bastion na poczatku ma duza przewage bo para centaury krasnoludy jest lepsza od gremlinow + gargulcow a jeszcze trzeba gremliny ulepszyc bo inaczej sa bez sensu ... Jesli dodamy golemy i elfy to juz w ogole tragedia dla fortecy .
Ale z chwila dojscia magow i pegazow sytuacja fortecy sie polepsza . A jak juz sa nagi to bastion zaczyna slabowac . Przy tytanach juz nie ma watpliwosci kto rzadzi .

Xeno - 2012-08-02 11:12:09

Krasnalów nie nosi się z armią, bo spowalniają bohatera.
Centki też trzeba ulepszyć, by dawały rade.
W drugim tygodniu w fortecy masz nagi + gremle, a w bastionie centy, elfy i jednorogi.

Sauron - 2012-08-02 17:38:43

No tak, lepiej poświęcić dżiny dla nagów. To jest lepsze rozwiązanie, bo jeżeli oba miasta nie będą miały 7 lvl (który jest drogi, choć giganci Fortecy są śmiesznie tani, a zawsze mają 150 HP każdy!) to srebrne pegazy i tak zapewniają pierwszy ruch Bastionowi.

Oba miasta mają solidny start. Elfy co prawda są lepsze od gremlinów, ale będzie ich mniej. Jeżeli zostaną ulepszone to wtedy będą lepsze, bo jednak podwójny strzał jest lepszy od przewagi liczebnej gremlinów (tych startowych + z budynku + z karczmy). Forteca potem ma jeszcze nagi, oraz magów. Ciekawy pojedynek, Forteca na starcie wciąż potrafi zagrozić, ale te wszystkie bajery z ulepszeniami kosztują dużo. Jak zawsze, rozważne planowanie i agresywna eksploracja mapy to klucz do zwycięstwa. :)

Olórin - 2012-08-08 21:16:02

Gremlin to akurat dość silna jednostka, choć pada szybko bo w sumie od byle czego :)

Już trochę zbaczając z tematu to mam pytanie Xeno.
Jakie jednostki chcesz wysyłać z fortecy na bohatera (maina) bastionu jako szczura by walił magiczną strzałą? Przecież dżina nie wypuścisz...

Rozwijając postać do poziomu jakiejś magii na max + skille jakie wpadną ( bo magia raczej nie poleci na dzień dobry do poziomu mistrza) mamy postać z lvl na tyle wysokim, że łowca rzuci jednak więcej niż 2/3 zaklęcia. Pod tym względem dużo zależy od tego ile mocy dostanie alchemik.

W samym starciu wiadomo, że postawię na bastion przez sympatię, która nie przeminie :p Prawdą jednak jest, że musi podejść, więc jeśli forteca obroni strzelców to może być nieciekawie

Xeno - 2012-08-08 21:29:58

Gargulce Olórin Gargulce.

Kramer - 2012-08-10 00:18:44

I, jeżeli dobrze rozumiem, jesteś w stanie marnować bohaterów za 2500 złota w tak drogim mieście, byle tylko zabić tych 3-4 elfów?

Xeno - 2012-08-10 07:33:25

Jedna błyskawica zabije więcej niż mówisz, a taką sprawę robi się przed samym fb gdzie już poboczni nie są już potrzebni.

Kramer - 2012-08-10 22:48:42

No chyba ze przed FB :p Ale przed FB przeciwnik będzie mieć już pegazy i smoki, dolecą do garów w pierwszym ruchu.

Xeno - 2012-08-10 22:52:13

Kramer w moich grach to większość kończyła się przed postawieniem 7 lvl.

GiBoN - 2012-08-10 22:54:16

Nawet jak postawisz to wystarczy, że podzielisz kilka sztuk na sloty po 1...

Xeno - 2012-08-10 22:56:24

O takich oczywistych rzeczach już mi się mówić nie chce

Olórin - 2012-08-11 20:52:56

No w sumie coś w tym jest, ale nadal marnowanie takiej kasy (2500) by rzucić strzałą zadającą 50 pkt dmg, to jednak mało opłacalny interes, chyba, że ma się już nadmiar kasy o co we wczesnych etapach gry zwłaszcza fortecą dość trudno.

Xeno - 2012-08-11 21:00:39

Nie tylko fortecą się robi, po za tym nasze szczury odwiedzają kamienie mocy i zdobywają lvl z kamieni wiec strzałka lub błyskawica zadaje więcej i już mówiłem, że przed fb poboczni nie są potrzebni.

Olórin - 2012-08-11 21:04:57

No to też jest fakt, ale jak dla mnie jeśli nie trafi się na kogoś ze specem pokroju łańcuch piorunów, czy deszcz meteorów to takie zagrywki nadal mają dla mnie mały sens. No ale stestuje to może zmienię zdanie :)

Xeno - 2012-08-11 21:16:22

Rzadko się to stosuje, ale jednak, bo zabicie szczurami nawet te 15-20 elfów to już spora strata dla bastionu.