SERAFIN (SUPREME ARCHANGEL)
Pewnego dnia, rycerz Orrin otrzymał rozkaz by dostarczyć wiadomość do sąsiedniego królestwa. Czasy były spokojne, więc zabrał ze sobą jako straże na czas podróży jednego Archanioła i kilku Krzyżowców. To i tak zdawało się być więcej niż porządna ochrona, wobec czego Orrin wyruszył w drogę. Drugiego dnia podróży, całkowicie nieznany ognisty potwór wyłonił się spod ziemi. Walka była krótka i śmiertelna. Chociaż Archanioł wskrzeszał dzielnych Krzyżowców Orrina, jego mała armia ciągle nie mogła oprzeć się tak silnemu przeciwnikowi. Oddziały Orrina zostały pokonane a Orrin, zraniony przez bestię, został w końcu zmuszony do ucieczki. W końcu z wielką trudnością dotarł do rodzinnego królestwa. Ta opowieść mogłaby zostać szybko zapomniana, gdyby nie to, że posiadała dwa szczegóły decydujące o dalszym biegu wydarzeń: · Nigdy wcześniej nikt nie zaobserwował potwora, który zaatakował Orrina. Był niewiarygodnie potężny i posiadał straszną właściwość wykradania duszy nieprzyjaciela; · Honor archaniołów został zagrożony, odkąd jeden z nich przegrał w nierównej walce. Orrin modlił się długo i żarliwie z duchownymi. Starał się wyprosić niebiosa o ochronę. Chociaż zwykle milczące, tym razem niebiosa odpowiedziały na jego prośby i zesłały swoje dobrodziejstwo: nowe moce zostały przyznane wybranym Archaniołom. I oto jak pojawiły się w Erathii Najwyższe Archanioły. Ich nowa zdolność i wzmocniona umiejętność wskrzeszania dodatkowo zwiększała morale wojsk, którym towarzyszyli.
Serafin
Supreme Archangel
Wrota Światłości
Portal of Splendor Przyrost 1 Specjalne zdolności
* +1 do morale dla sprzymierzeńców podczas walki * +1 do morale dla sprzymierzeńców podczas walki, jeśli jest częścią armii bohatera * Może wskrzesić "żywych" sojuszników dwukrotnie podczas walki * Powstrzymuje kontratak * Nieustraszony
Punkty życia 500 Szybkość 18 Atak 40 Obrona 40 Uszkodzenia 75 Strzały 0 Zaklęcia 2 Koszt w złocie 10 000 Koszt w zasobach 4 klejnoty
DIAMENTOWY SMOK (DIAMOND DRAGON)
Począwszy od pewnego brzemiennego w skutki dnia, wydarzenia w Bastionie przybrały zły obrót. Z nieznanych powodów, klejnoty zaczęły znikać. Sytuacja groziła wymknięciem się spod kontroli, ponieważ klejnoty były niezbędne aby móc wybudować pewne budowle w Bastionie. Wspólnota Sędziwych Entów ustaliła, że może im tylko pomóc mądrość Magicznego Lasu, więc postanowili udać się tam, by zasięgnąć rady. Dotarłszy do Lasu, poprosili o poradę. Następnie zostali doprowadzeni do bazy na szczycie urwiska. To, co tam zobaczyli, wprawiło ich w zdumienie: oślepiające piękno smoka, z którego paszczy, zamiast siarkowego dymu, wydobywał się ogień i klejnoty. Magiczny Las przyznał Sędziwym Entom jednego z tych skrzących się smoków. Mieszkańcy Bastionu z wdzięcznością przyjęli dar. Smok, dostarczając mieszkańcom klejnoty, okazał się być ponadto potężnym sprzymierzeńcem. Później została znaleziona przyczyna znikających klejnotów. Szpieg Czarny Rycerz z Nekropolis wykradał je! Na szczęście został przyłapany na gorącym uczynku, schwytany i powieszony na najbliższym drzewie, gdzie wkrótce stał się przestrogą dla innych niedoszłych szpiegów.
Diamentowy smok
Diamond Dragon
Smoczy Szczyt
Dragon Peaks Przyrost 1 Specjalne zdolności
* 50% szansy, że oślepi przeciwnika na trzy rundy * Niewrażliwy na czary Bohatera * +1 klejnot co dzień * Nieustraszony
Punkty życia 500 Szybkość 16 Atak 36 Obrona 36 Uszkodzenia 60-75 Strzały 0 Zaklęcia 0 Koszt w złocie 8 000 Koszt w zasobach 3 kryształy
GROMOWŁADNY (LORD OF THUNDER)
Pewnego dnia, podczas drogi powrotnej w rodzinne strony, Tytan dostał się w sam środek burzy. Zwrócił jednak na nią małą uwagę, gdyż jak wiadomo każdemu, Tytani są tak wytrzymali, że działania natury zwykle nie mogą im zaszkodzić. Wtem straszna błyskawica uderzyła go w głowę i trzaskając wzdłuż ciała, wydostała się przez jego stopę. Nie wywarło to na nim żadnego wrażenia, więc dalej kontynuował podróż. Dziesięć minut później wpadł w zasadzkę przygotowaną przez Arcylisze. Było ich mnóstwo a ich ilość mogła stać się ich najlepszą stroną. Tytan nie znał dialektyki, dlatego ich liczba nie powstrzymała go. Będąc najemnikiem, godził się z faktem, że może stracić życie w walce - zaczął więc walczyć. Podczas walki, zdał sobie sprawę, że zabójcza chmura Arcyliszy zadaje mu mniej uszkodzeń niż zwykle. Poza tym nasz bohaterski Tytan odkrył, że był w stanie atakować dwukrotnie częściej niż jego przeciwnicy. Jak straty martwiaków ciągle rosły, Arcylisze zaczęły się wycofywać, niepewne czy mogłyby wygrać. I podczas gdy ich optymizm słabł, Tytana wzrastał, kiedy nagle zauważył, że wyczerpał się jego zasób piorunów. Co robić? Pozostała tylko walka wręcz, więc Tytan odważnie podążył do topniejącego tłumu przeciwników. I odkrył następną niespodziankę! Każdy cios, który dosięgał przeciwnika był powiązany z uderzeniem potężnej błyskawicy wyłaniającej się z czystego, niebieskiego nieba. Walka skończyła się zwycięstwem Tytana. Wróciwszy do domu, Tytan wszystkim dookoła opowiedział o cudzie, który się mu przytrafił. Starsi Magowie udali się na naradę i konsultacje aż w końcu ustalili, że to nie mogło wydarzyć się bez udziału wyższych Sił Elementarnych. Od tego czasu, Tytani, którzy okazali się tego godni, prowadzeni przez Zew Boży, wyruszali w podróż ku Ulepszeniu. Wznieśli Świątynie Sztormu w odległych miejscach wśród najbardziej dzikich burz. Przebywając w obrębie tych, uderzanych wielokrotnie podczas dnia przez pioruny, świątyń, Tytani zyskiwali swe nowe zdolności.
Gromowładny
Lord of Thunder
Świątynia Sztormu
Storm Temple Przyrost 1 Specjalne zdolności
* Strzela dwukrotnie * W walce wręcz przywołuje uderzenie pioruna * Chroniony tarczą powietrzną * Niewrażliwy na czary umysłu * Nieustraszony
Punkty życia 600 Szybkość 12 Atak 32 Obrona 32 Uszkodzenia 60-75 Strzały 24 Zaklęcia 0 Koszt w złocie 10 000 Koszt w zasobach 3 klejnoty
ANTYCHRYST (ANTICHRIST)
Niektórzy odnoszą się do sił ciemności jak do "burzycieli spokoju" ponieważ nie mogą być zadowolone w jakimkolwiek miejscu, gdzie panuje pokój i zgoda. W najgłębszych i najmroczniejszych pokładach Piekła, Siły Zła zgodziły się stworzyć nowego, doskonałego potwora, który podbiłby Erathię i przylegające do niej królestwa. Jak postanowiono tak zrobiono. Na świecie pojawił się Antychryst -- okropny ognisty potwór, przeciwko któremu żadna inna dusza nie mogłaby stanąć. Jego władza nad duszami jest praktycznie nieograniczona.
Antychryst
Antichrist
Potępiony Pałac
Unholy Palace Przyrost 1 Specjalne zdolności
* Wzbudza strach * -1 do szczęścia dla przeciwników w walce * -1 do szczęścia dla przeciwników w walce jeśli wróg ma właściciela-bohatera * 50% szansy na zabranie duszy na 3 rundy (skamienienie) * Powstrzymuje kontratak * Nieustraszony
Punkty życia 400 Szybkość 17 Atak 35 Obrona 37 Uszkodzenia 45-60 Strzały 0 Zaklęcia 0 Koszt w złocie 9 000 Koszt w zasobach 3 rtęci
KRWAWY SMOK (BLOOD DRAGON)
Nekromanci zawsze dążyli do wzmocnienia Wampirów tak, aby były w stanie wysysać krew i życiowe siły ze wszystkich stworzeń w krainie. Jednakże nie jest rzeczą łatwą stworzyć tak nieprawdopodobnie potężnego Wampira, ponieważ pomimo ich nieumarłych mocy, ich ciała są zaledwie powiększonymi ludzkimi korpusami. Nekromanci doszli do wniosku, że byłoby dużo łatwiej przekazać wampirze zdolności bardziej potężnej istocie -- Upiornemu Smokowi. Upiorny Smok i kilku Wampirów zostało więc wysłanych do Widmowej Krypty, gdzie rozpoczął się długi proces tworzenia nowego, przerażającego mutanta - Krwawego Smoka.
Krwawy Smok
Blood Dragon
Widmowa Krypta
Spectral Vault Przyrost 1 Specjalne zdolności
* Wzbudza strach * -1 do morale przeciwników w walce * -1 do morale przeciwników w walce, jeśli wróg ma właściciela - Bohatera * 50% szansy na postarzenie wroga (połowa punktów życia) * 40% szansy na wyssanie krwi wroga i regenerację * Nieustraszony
Punkty życia 400 Szybkość 14 Atak 25 Obrona 23 Uszkodzenia 38-75 Strzały 0 Zaklęcia 0 Koszt w złocie 6 000 Koszt w zasobach 2 rtęci
SMOK CIENIA (DARKNESS DRAGON)
Czarne Smoki to bardzo zaborcze istoty. Imponuje im ich siła, strach jaki wzbudzają, niewrażliwość na czary. Ale jeden z nich był szczególnie dumny. Był dorodnym okazem. Jego łuski połyskiwały głęboką czernią, skrzydła ledwo mieściły się w jaskini a siarkowy ogień w mgnieniu oka popielił wszystko na swej drodze. Ale im więcej go chwalono, tym bardziej zazdrościł Harpiom. Chciał tak jak te małe, kruche stworzenia, wyłaniać się z ciemności, by niepostrzeżenie atakować i bez uszczerbku powrócić do ukochanego mroku. Uwielbiał walczyć z Mutare. Szczególnie, jeśli miała przy sobie Fiolkę Smoczej Krwi. Pewnego razu, po ciężkich walkach z Tytanami, Mutare osunęła się zmęczona na ziemię, natychmiast zasypiając. Smok postanowił skorzystać z okazji. Lecz już pierwsze parę kropel krwi ze swoich pobratymców zapiekły go żywym ogniem. Potem było już tylko gorzej. Dni pełne mąk, bolesnych skurczów i obfitych krwotoków wypełniały dni dumnego potwora. Jednak, dzięki opiece, jaką Mutare roztoczyła nad swym najlepszym smokiem, powoli wracał do zdrowia. Trucizna dokonała jednak w nim wiele przeobrażeń. Jego łuski stały się ciemniejsze niż najczarniejsza noc, i co najważniejsze, spełniło się jego marzenie! Był teraz tak szybki i zwinny, że po ataku mógł jeszcze zdążyć wrócić na swoje miejsce. Tak to więc od tej pory Smocza Krew powoływała do życia Smoki Cienia.
Smok Cienia
Darkness Dragon
Jaskinia Ciemności
Cave of Darkness Przyrost 1 Specjalne zdolności
* Wzbudza strach * Po ataku wraca na początkową pozycję * Niewrażliwy na magię * Bohater otrzymuje zdolność Welon Ciemności * Nieustraszony
Punkty życia 600 Szybkość 15 Atak 33 Obrona 33 Uszkodzenia 60-75 Strzały 0 Zaklęcia 0 Koszt w złocie 8 000 Koszt w zasobach 3 siarki
UPIORNY BEHEMOT (GHOST BEHEMOTH)
Widziałeś kiedyś, przyjacielu, małego Behemota? Nie? Cóż, nie jestem tym zdziwiony... Dojrzewanie Behemotów to jedna z najbardziej strzeżonych tajemnic Erathii. Nawet Barbarzyńcom i Magom Bitewnym rzadko udaje się dostąpić zaszczytu ujrzenia tych małych baraszkujących stworzonek. Lecz ostatnio wydarzyły się rzeczy tak dziwne, że aż przerażające! Dzięki temu pewne fakty szerokim echem obiegły całe królestwa. Otóż, aby Behemot stał się dorosłym osobnikiem, podczas corocznych obrzędów odbywa inicjację. Odbywa się to na szczycie ich świętej góry. Małe oseski spędzają tam noc, by rankiem powrócić już jako dorosłe, zmężniałe potwory. Ponadto w świadomości Behemotów istniała legenda, w myśl której z nieba zstąpi potężna istota - król Behemotów. Wiara w przepowiednię była silna, lecz nikt nie oczekiwał nadejścia króla w tych czasach... Tym razem stało się inaczej. O północy rozpętała się wielka wichura, zacinał silny i ostry deszcz, a huk grzmotów rozlegał się na wiele mil dookoła. Rankiem wszystko ucichło, lecz próźno wyglądano powracających z góry Behemotów. Zaniepokojeni mieszkańcy Cytadeli, nie bez trwogi, wyruszyli na szczyt zbadać co się stało. To, co tam zobaczyli, wprawiło ich w zdumienie! Małe Behemoty chrapały w najlepsze! Lecz nie stały się normalnymi osobnikami - ich sierść przybrała barwę popiołu, zystały ponadto możliwość lotów ponad przeszkodami. Wszyscy z nabożnym lękiem przyjęli pojawienie się w Erathii Upiornych Behemotów - gwardzistów dawno oczekiwanego króla.
Upiorny Behemoth
Ghost Behemoth
Grobowiec Behemotów
Behemoth Tomb Przyrost 1 Specjalne zdolności
* Wzbudza strach * +1 do szczęścia dla sojuszników w walce * +1 do szczęścia dla sojuszników w walce, jeśli jest częścią armii Bohatera * Lekceważy obronę przeciwnika * Kontratakuje dwukrotnie * Przelatuje nad przeszkodami * Nieustraszony
Punkty życia 600 Szybkość 11 Atak 25 Obrona 25 Uszkodzenia 45-75 Strzały 0 Zaklęcia 0 Koszt w złocie 6 000 Koszt w zasobach 2 kryształy
PIEKIELNA HYDRA (HELL HYDRA)
Pewnego razu przypadek sprawił, że Rdzawy Smok utknął w bagnie. Skrzypiał, zgrzytał przez długi czas, aż w końcu całkiem zardzewiał. Pozostał w środku bagna niczym pomnik na długie lata. W końcu, pewnego dnia, ten kawałek zardzewiałego żelaza przykuł uwagę Hydr, które postanowiły umieścić go w swoim Stawie. Przeniesienie starego Rdzawego Smoka nie było proste. Jak tylko Hydry zamierzały umieścić go w stawie, kościec smoka zaczął się rozpadać. W okolicy klatki żebrowej smoka znalazły źródło jego kwasu -- kwas przez lata mieszał się z gazowo-błotną wodą bagienną, zmieniał się lecz stał się nietrwały! Bez ostrzeżenia nagle wybuchł, ochlapując Hydry od pyska do pazurów! Na szczęście Hydrom nie wyrządził żadnych szkód, ponieważ okazało się, że nowa mieszanka bagna i kwasu jest zupełnie dla nich bezpieczna. Rzeczywiście, Hydry polubiły ją na tyle, że z zapałem piły ją do rozpuku. Oj, miały świetną zabawę przez kilka dni! Opluwały wzajemnie się kwasem i figlowały w stawie, nieświadome tego, jak bardzo się zmieniają, przekształcają, mutują. Ich skóry pokryły się czerwonawym kwaśnym odcieniem, zyskując zdolność regeneracji. Dla Hydr było to jak woda życia - teraz poczuły się niezwyciężone!
Piekielna Hydra
Hell Hydra
Kałuża Chaosu
Chaos Pool Przyrost 1 Specjalne zdolności
* Atakuje wszystkich przylegających przeciwników * Atakuje plując kwasem (obniża obronę) * Powstrzymuje kontratak * 40% szansy na regenerację * Nieustraszony
Punkty życia 500 Szybkość 10 Atak 25 Obrona 27 Uszkodzenia 38-68 Strzały 0 Zaklęcia 0 Koszt w złocie 7 000 Koszt w zasobach 2 siarki
ŚWIĘTY FENIKS (SACRED PHOENIX)
We Wrotach Żywiołów zapanowało ogromne podniecenie. Każdy przygotowywał się na doroczny festyn ku czci Matki Natury. Tegoroczne święto zapowiadało się wyjątkowo okazale. Na niebie, ziemi, w ogniu i wodzie ścierały się wszystkie cztery żywioły, tworząc feerie wspaniałych barw oraz kolorowych fajerwerków. Żywiołaki Umysłu dzięki tworzonym iluzjom dostarczały mieszkańcom niezapomnianych przeżyć, wrażeń i uniesień. Niestety, szaleństwo ogarnęło wszystkich do tego stopnia, że nikt nie zauważył nadciągających ogrzych hord. Otumanieni atrakcjami, mieszkańcy Wrót Żywiołów nie potrafili stawić oporu. Jedynie biedne Feniksy podjęły beznadziejną walkę z rozsierdzonymi watahami Ogrów. Ta masarka głęboką szramą poorała serce Matki Natury. Ziemia zaczęła drżeć, a Słońce okrył całun ciemności. W płomieniach ogromnych ogni, ze zniszczonych miast, powstał nowy Feniks. Święty Feniks! Pamiętny przerażającej rzezi, jego duszę opanował duch Pogromcy, by pomścić okrutnie przelaną krew.
Święty Fenix
Sacred Phoenix
Święty Wir
Spring Pyre Przyrost 1 Specjalne zdolności
* Niewrażliwy na Magię Ognia * Jedno 100% wskrzeszenie * Chroniony Tarczą Ogniową * Wrodzone zaklęcie: Pogromca * Nieustraszony
Punkty życia 400 Szybkość 21 Atak 28 Obrona 28 Uszkodzenia 45-60 Strzały 0 Zaklęcia 0 Koszt w złocie 5 000 Koszt w zasobach 3 rtęci
|