- Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum http://www.herosy3.pun.pl/index.php - Bohaterowie http://www.herosy3.pun.pl/viewforum.php?id=40 - Magia vs. Siła http://www.herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=2152 |
FeestQ - 2010-08-10 11:11:39 |
Chciałbym się dowiedzieć od was co waszym zdaniem jest lepsze w HOMM III Magia czy Siła. Tutaj możecie o tym podyskutować i przekonać do swojej wypowiedzi. ;) :) |
Krwiopijca23 - 2010-08-10 11:14:23 |
Ja stawiam na siłę, choć magia też jest bardzo przydatna. Jedno co mnie denerwuje podczas grania, to moje smoki, na które nie mogę rzucać prostych zaklęć. |
FeestQ - 2010-08-10 11:15:05 |
Ja stawiam na magie (nie ma to jak armagedon), choć musze przyznać że siła nie ma takich ograniczeń jak magia. |
Antek - 2010-08-10 11:15:49 |
Armagedo nie jest taki dobry jeżeli nie masz miecza armagedonu no zabijasz sam siebie. |
Doktor Schnabel von Rom - 2010-08-10 11:20:43 |
No ja zdecydowanie popieram siłę :D |
Antek - 2010-08-10 11:24:08 |
To samo co wyżej :D. Siła wymiata! |
Doktor Schnabel von Rom - 2010-08-10 11:25:05 |
Pozatym nie zawsze można użyć czarów ;). Wystarczy, ża ktoś posiada płaszcz przeciwstawienia, albo kulę to wtedy czary możemy sobie w kąt odstawić :D |
FeestQ - 2010-08-10 11:25:44 |
Choć całkowity brak czarów też potrafi się zemścić. |
Doktor Schnabel von Rom - 2010-08-10 11:26:28 |
Też prawda, ale ja uważam, że czary są po to by "pomóc" bohaterowi i jednostkom. :] |
FeestQ - 2010-08-10 11:27:42 |
Na pewno nie są po to żeby przeszkadzać :). Są sporą pomocą i opieranie się tylko na sile (tak samo jak tylko na czarach) jest niebezpieczne. Bo w końcu siłe też można zmniejszyć klątwą, osłabieniem czy pechem. |
Doktor Schnabel von Rom - 2010-08-10 11:28:19 |
Jak nie są po to by przeszkadzać - rzucę przeciwnikowi klątwę to mu przeszkadzam ;). |
FeestQ - 2010-08-10 11:28:54 |
Oj tam. To są szczegóły. :) Myślałem o naszym bohaterze. :) |
Antek - 2010-08-10 11:29:33 |
To ktoś mu może rzucić klątwe i przeszkodzić XD. |
FeestQ - 2010-08-10 11:30:28 |
Czepiacie się :) dobrze wiecie o co mi chodzi :). BTW zboczyliśmy nieco z tematu. |
Dark Master - 2010-08-10 11:31:11 |
Oczywiście że wole siłe!!! Wole grać wojownikiem bo gra magiem to łatwizna...Wogóle magia-to shit jest !!! |
FeestQ - 2010-08-10 11:31:46 |
Coś kręcisz skoro magia to shit to czemu gra magiem jest taka łatwa? No chyba że magia jest taka dobra że aż zła. Ale to troche dziwna argumentacja. |
Diego - 2010-08-10 11:33:02 |
i to i to jest potrzebne fajnie skladaja się trupy jak zostana zniszczone a ja je wskrzeszam |
FeestQ - 2010-08-10 11:33:36 |
Ostatnio grałem z kumplem ja nekromanta on zamek. Miałem silną magie i nie dość że rozwaliłem go bez strat (wskrzeszałem co on mi ubił) to jeszcze zarobiłem 2000 arcyliszy (miałem specialny artefakt zwiększający nekromancje). I kto mi powie że siła jest lepsza? |
Diego - 2010-08-10 11:35:09 |
A ja mimo to uwazam ze nalezy miec troche tego i tego bo sila przydaje się w walce dopalajac naszych wojownikow a magia np. tez do dopalania badz do wskarzania. |
Krwiopijca23 - 2010-08-10 11:37:05 |
U mnie to tak: |
Kameleon - 2010-08-10 11:39:17 |
odkad komp oslepil mi niemal cala armie (ja barbarzynca z licha wiedza), to wiecej uwagi przywiazuje do magii. poprostu nauczylem się sila jest bezradna wobec magii. (no chyba ze bardzo drastyczna roznica na korzysc sily) :) |
Diego - 2010-08-10 11:40:04 |
Wiesz istnieje cała gama artefaktów i czarów które chronią przed wybranymi czarami dlatego ja pakuje i w magie i siłe. |
Kameleon - 2010-08-10 11:41:06 |
wiem, wiem. sa takie co zabraniaja czarowac, albo jedynie do 2 poziomu - poprostu wymarzone artefakty dla barbarzyncy. :D ale musze się liczyc ze nie zdobede takiego artefaktu, i wtedy jezeli nie mam magii na jakims poziomie no to lipton :(. zgadzam się z toba ze najlepiej pakowac w to i to, ale jak juz musialbym wybierac to wybralbym magie. pozdrawiam |
FeestQ - 2010-08-10 11:42:45 |
A taka implozja, miejski portal, lot, oślepienie, berserker - to jest coś :). |
Dark Master - 2010-08-10 11:44:32 |
Powiem tyle: |
Diego - 2010-08-10 11:45:16 |
No tu się z tobą zgodze bo żeby urzyć magii to musisz mieć manę a do siły nie jest ona potrzebna. Ale i tak wale w obydwa. |
FeestQ - 2010-08-10 11:46:10 |
Nie jest to problem jak masz pakujesz w inteligencje i czesto odwiedzasz mana vortex w lochach. Lekka reka 200 many, pod koniec gry 600-800. Zadko kiedy się koncz. |
Dark Master - 2010-08-10 11:46:45 |
No tak ale siły uzywasz cały czas a magi raz na ture.... :) |
FeestQ - 2010-08-10 11:47:14 |
Ale jak rzucisz np modlitwe to masz naprawde sporą przewagę na starcie. |
Diego - 2010-08-10 11:48:03 |
No fakt jeszcze jak masz na mistrzowskim albo miecz anielskiego sojuszu to wymiatasz tym czarem. |
Dark Master - 2010-08-10 11:48:58 |
No ale skad wiesz ze w gildii ci się modlitwa trafi aurat...?? cała magia to jedna wielka niewiadoma. |
Diego - 2010-08-10 11:49:49 |
Poprę cię pod tym względem bo nigdy nie wiadomo co może się znaleźć w danej gildii. Więc to ruletka. |
Sevel - 2010-08-10 11:53:52 |
Z doświadczenia wiem że magowie wypadają gorzej od typowych wojowników. Ja zawsze biorę magię ziemi (wolę to od mądrości) i tylko to. Stone skin, shield z umiejętnością odporność na magie i nie ma bata. Takiemu magowi zazwyczaj jednostki padają jak muchy ;) I co z tego że raz mi koleś rzuci implozje i zabije 10 archaniołów jak w tym czasie reszta mojej armii wyrżnie go do końca następnej tury ;] |
Gonzales - 2010-08-10 11:55:57 |
Stawiam na magie :)) za pomocą magii siłe można podrasować a przy okazji mocno osłabić przeciwnika |
Macielug - 2010-08-10 11:57:44 |
Magia magia i jeszce raz magia. Osłabia, rozwala, niszczy, wspomaga. Powiedzmy że mamy taką sytuacje nagle wyłazi nam przeciwnik z 3 razy wiekszą armią i logidtyka na expercie. Nie mamy co zwiewać itak nas dogoni chyba, że mamy takie czary jak chodzenie pow odzie (jeśli stoimy na brzegu a inny ląd jest blisko), Lot, Teleport no i najbardziej w danej sytuacji przydatny PORTAL MIEJSKI. |
Doktor Schnabel von Rom - 2010-08-10 11:58:53 |
Z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że SIŁA>MAGIA. Magia jest dobra w początkowych etapach gry, gdy trzeba jakimś piorunem zarzucić ;). Co ważne na mapie jest więcej budynków dodających do Ataku/Obrony niż Mocy/Wiedzy, to tylko szczegóły, ale w późniejszych etapach gry dają się odczuć. Jeszcze jak się zdobędzie "Odporność" grając z typowym magiem to już naprawdę SIŁA>>MAGIA. |
Gonzales - 2010-08-10 11:59:57 |
I tu się z tobą nie zgodze, może na niektórych mapach, żeczywiście jest więcej do obrony i siły budynków, ale nawet jeśli to są to różnice jednego bądź 2 punktów a to nie jest dość dużo by się skarżyć, choćby dlatego, że są losowe artefakty dodające moc wiedze siłe czy obrone... więc tu jest los... ja sam nieraz planowałem rozwijać maga a wychodził mi wojownik, i na odwrót xD |
Macielug - 2010-08-10 12:00:41 |
Gonzales ma racje to jest kwetsia scenariusza i przypadku. |
Sevel - 2010-08-10 12:02:40 |
Qbba, Ktoś kto kompletuje armie z samych jednostek strzelających jest chyba głupi :) IMHO 3 jednostki strzelające to absolutny max. Więc ta sytuacje jest absurdalna. Dodatkowo taki fighter przeważnie ma odporność na magie co z kolei chroni np 1/3 jednostek przed rzuceniem na nie jakiegokolwiek czaru :) Co do pierwszej sytuacji to w takim właśnie przypadku przeciwnik również ma te czary i jest to o wiele bardziej prawdopodobne także nie masz szans :) Ja jak juz wcześniej wspomniałem biore zawsze wiedze i magie ziemi. Reszta to umiejętności do walki. I jak gram z człowiekiem nie z kompem to obowiązkowo odporność na magię. |
Diego - 2010-08-10 12:03:38 |
Niestety ja musze grać z kompem. |
Doktor Schnabel von Rom - 2010-08-10 12:04:22 |
Co do Dowodzenia i Magii Ziemi się zgodzę, lecz Inteligencja, to (moim zdaniem) strata jakże ważnego "slota", który można w całkiem inny sposób lepiej wykorzystać. Ponadto na mapie są budynki zwiększające manę x2, magiczne źródła, studnie(regenerujące mane) itp. Do tego są też arty przywracające po kilka pkt dziennie, oraz "Źródło Maga" które można złożyć. Dlatego ja w miejsce Inteligencji wolę dać np: Skut. Ataku, lub Płatnerz. Pozdrawiam ;) |
Kusznik - 2010-08-10 12:06:30 |
Oczywiscie że magia jest lepsza |
Krwiopijca23 - 2010-08-10 12:07:59 |
Nie jest to takie proste.
Jak chcesz uzywac takich "doroslych" slow to sprawdz przynajmniej jak się pisza. |
Kusznik - 2010-08-10 12:10:07 |
przypuszczajmy ze armie były by takie same rzucił by dispela i co? cała tamta armia by się rzuciła i go natłukła i tak pokolei |
Krwiopijca23 - 2010-08-10 12:12:10 |
Teraz to co innego. Twój poprzedni przykład był wysoce przesadzony i nierealny. |
Dark Master - 2010-08-10 12:13:54 |
Dla mnie siła, bo wystarczy mieć kulkę ktora nie pozwala uzywac zaklęć i po magii |
Kameleon - 2010-08-10 12:14:40 |
wiesz sila jest solidniejsza, ale magii się nie lekcewazy. najlepiej miec polaczenie jednego z drugim, wtedy masz duzo mozliwosci. ;) |
Dark Master - 2010-08-10 12:15:15 |
Ja stawiam na sile ktora wzmacnia magia i wole raczej wole kupic Siedlisko niz wyzsza gilde |
Kameleon - 2010-08-10 12:16:10 |
ja tez, ale wykluczac magie calkowicie to samobojstwo. takie rozproszenie, spowolnienie, uleczenie czy oslepienie to nawet najwiekszy magiczny kaleka powinien miec |
Diego - 2010-08-10 12:18:04 |
ja przewaznie gram wojem,ale zawsze musi miec madrosc i jedna z Magii,najchetniej wybieram Magie Wody bo ona wzmacnia atak naszych jednostek np.błogoslawienstwo czy psalm mocy,no i rowniez przydaje się klonowanie,lubie tez Magie Ziemi za czary jak przyspieszenie spowolnienie,kamienna skora,bez tych czarow nie wyobrazam sobie gry,moze nie sa one zabójcze dla przeciwnika ale bardzo pomagaja naszym jednostkom |
Kameleon - 2010-08-10 12:19:26 |
ja bym tak nie powiedzial magia polega na dobrym jej wykorzystaniu potrzebna jest taktyka jeden blad i mozna przegrac ;) |
Dark Master - 2010-08-10 12:21:05 |
Ja nie napisalem ze lekcewaze magie ale dokonalem wybory pomiedzy sila a magia. |
Olórin - 2010-08-10 16:33:01 |
Wiadomo, że najlepiej jest mieszać obie techniki, ale jeśli już wybierać to zależy jakim miastem się gra. Na siłę można w pełni postawić np. Twierdzą jeśli ma się kulkę przeciwstawienia (tutaj ten art naprawdę dużo daje), to samo się tyczy np. Cytadeli. Co innego np. taka Forteca, która raczej będzie stawiać na magie niż na wojownika, podobnie jak Lochy (wir magii), chodź to drugie miasto lepiej by sobie wg mnie poradziło bez magii. |
Gonzales - 2010-08-11 14:01:31 |
Dla mnie chyba jednak magia :):) bez niej bym nie wygrał wielu, wielu walk i to z gory przegranych bez niej... siła też jest bardzo wazna ale albo dalbym fifty fifty albo 60%-40% dla magii :). |
Astraf - 2010-08-11 14:13:29 |
ja stawiam na siłę. siła nie wymaga many i się nie kończy dopóki masz jednostki. a im więcej masz jednostek, tym większą różnicę robi każdy punkt ataku. a do walk z góry przesądzonych raczej nie dopuszczam :). |
Sevel - 2010-08-11 14:17:57 |
To truizm,ale obie wartości są równie ważne i wzajemnie się dopełniają.Mimo że wybieram zazwyczaj wojownika,to staram się go rozwijać także w kierunku magii, mądrość i magia ziemi na najwyższym poziomie obowiązkowa..Lepszemu czarownikowi przeciwstawiam głównie siłę/szybkość,próbując swoją magią zniwelować jedynie skutki jego czarów, magicznego analfabetę,górującego nade mną bezmyślną siłą osłabiam magią..Minusem magii jest to, że można ją _całkowicie_wyeliminować artem, w sumie to samo można powiedzieć o sile (mass slow+miecz armagedonu+armagedon i pozamiatane). |
Krwiopijca23 - 2010-08-11 14:21:36 |
Ogólnie trudne pytanie, ale dużo zależy, jakim gramy bohaterem. Wolę raczej Wojowników i siłę, ale magia też jest bardzo potrzebna. Dlatego dałem 60 do 40 dla siły. |
Gonzales - 2010-08-11 14:24:34 |
ja tam wole magie... poniewaz potem sa juz grupowe czary (bless na siebie i klatwa na wroga :)) potem jakies inferno, kula ognia, implozia i juz spore straty :) |
Kameleon - 2010-08-11 14:26:32 |
Magia lepsza, mówię wam, chociaż nie można dopuścić do sytuacji gdzie przeciwnik ma nad nami dużą przewage w ataku czy obronie. (tak max 5 pkt). Czary takie jak berserk, bless, czy slow mogą znacznie obniżyć skuteczność przeciwnika. |
Macielug - 2010-08-11 14:27:33 |
Zdecydowanie wygrywa magia, powaga. Zwłaszcza,gdy posiadam już daną szkołę magii na poziomie experta. Wtedy zaczyna się jazda. Choć jest tu pewien haczyk niestety... zabawa kończy się w momencie,kiedy musimy walczyć z przeciwnikiem,który posiada Kulę przeciwstawienia (bo tak chyba nazywa się ten relikt). Inną niesprzyjającą sytuacją jest bitwa w magicznych garnizonach i ziemii przeklętej,gdzie czary są niemożliwe do rzucenia na wroga. Trzeba grać tak,żeby mieć dużą moc magiczną i wiedzę,ale nie zapominać o ataku i obronie,które bardzo przydadzą się w powyższych sytuacjach. |
Rufus42 - 2010-08-11 14:28:20 |
Siła > Magia :) |
Kusznik - 2010-08-11 14:29:09 |
Może poparł byś swoje zdanie jakimiś sensownymi argumentami ? :| |
Rufus42 - 2010-08-11 14:30:03 |
Kusznik oczywiście. |
Kusznik - 2010-08-11 14:31:00 |
NO tak jestjednak parę ALE: |
Rufus42 - 2010-08-11 14:31:39 |
no musze się z Toba zgodzić ;x |
Krwiopijca23 - 2010-08-11 14:34:34 |
Według mnie wojownik jest bardziej przewidywalny, a jak magowi trafią się świetne czary i nic ciekawego, to pada. |
Diego - 2010-08-11 14:35:28 |
hmm czy ja wiem pomimo tego, iz rzeczywiscie magie mozna "wylaczyc" artefaktem, badz uniemozliwic rzucenia pojedynczego czaru slabszymi artefaktami to i tak mysle, iz dobry mag > dobry wojownik. oczywiscie wszystko zalezy od taktyki, skilli (i hirka i playera), ale to pominmy... |
Kusznik - 2010-08-11 14:36:17 |
magia lepsza bo możesz rzucić np. osłabienie na jednostke wroga i nic mu nie da siła |
FeestQ - 2010-08-11 14:37:55 |
Jak dla mnie magia, chociaz o sile nie można zapominać ;). Jednak w potyczce z kompem na 200 na random XL-ce i przy zbyt bliskim ustawieniu kompa (edytor dba o mnie w ten sposób często Confused ) magia jest jedynym sposobem na uzyskanie ospowiedniej przewagi (latanie z jedną szybką jednostką odporną na magię i rzucanie armageddonu, apotem poddawanie się, albo miejski portal i wrota wymiarów i walka na kilku frontach całą armią. Ale niestety, aby najpierw przeżyć potrzebna jest siła :D |
Kameleon - 2010-08-11 14:38:32 |
Bardzo powierzchowne myślenie... |
FeestQ - 2010-08-11 14:39:25 |
ale ja i tak wolę magię, bo wymaga więcej finezji i myslenia :). Walcząć magią trzeba brać więcej aspektów pod uwagę niż tylko założenia taktyczne. |
Macielug - 2010-08-11 14:40:21 |
Zgadzam się z poprzednikiem. Sama siła to nie wszystko,bo łatwo magiem otumanić woja i nic nie zrobi. |
Malarz - 2010-08-11 15:17:42 |
Ja najchętniej postawiłbym na obronę, ale takiej opcji nie ma. Najlepiej jest mieć dobrą armię, a także spelle osłabiające przeciwnika lub od czasu do czasu zarzucić mocną implozją. Jeśli chodzi o normalną grę, to oczywiście bez Wrót czy TP się nie obejdzie, lecz armia też ważna. Wg mnie jest remis |
GiBoN - 2010-08-11 22:50:02 |
Nie ma remisu. Najważniejszy jest swoisty kompromis, ale pierwsze skrzypce gra armia, bo bez niej leżymy, a od naszej siły (atak/obrona) jest ona bardzo osłabiona. Statystyki się nie wyczerpią, mana tak. skilli ataku, czy płatnerstwa połączonego z statami boha nic nie zablokuje, co najwyżej zniweluje. Magia jest bardzo zawodna, od skilla odporności, przez płaszcze, aż do czerwonej kulki. Dochodząc do podsumowania : Na samej sile polega można, chodź jest to trudniejsze bez wsparcia magii, ale polegając na samej magii narażasz się dużo bardziej na porażkę. |
Talscire - 2010-08-12 16:20:32 |
Po dokładnym przemyśleniu sprawy, uważam, że magia jest przydatniejsza, gdyż przy okazji uzupełnia siłę. Np rzucamy jakiś czar wzmacniający to dodaję kopa naszej sile. |
Solejuk - 2010-08-12 21:22:13 |
Ja zazwyczaj staram się grać magia + domieszka siły, ale mam wielki pociąg do magii ognia. Po prostu ciągnie mnie do rozdupcania czegoś z armageddonu. Ogółem, wolę magię, ale 'próbuję' nie zapomnieć o ataku i obronie. |
GiBoN - 2010-08-13 12:57:54 |
King sam sobie przeczysz, jeżeli siła jest podstawą, a magia wspomagaczem to siła jest ważniejsza. W większości gier to magia jest najsilniejsza, ale nie w H3. Tam pierwsze skrzypce grają statystyki odpowiadające za siłę. |
Xeno - 2010-11-01 00:29:37 |
Siła jest zdecydowanie lepsza, no chyba, że ktoś ma armagedon i hordę smoków to można polemizować. |
Mathias - 2010-11-01 12:17:28 |
Osobiście jestem zdecydowanym zwolennikiem rozwiązań siłowych. W większości przypadków potęga fizyczna zwycięża nad umiejętnościami magicznymi. W Heroes 3 również. Takie jest moje zdanie. |