Mathias - 2007-05-06 08:37:06

Był temat o ulubionej magii, teraz czas na naajmniej lubianą i najgorszą. Którą wybierzecie? Moim zdaniem Magia Wody jest do bani! Nigdy jej nie używam, czasami tylko Przyzwanie Okrętu i Lodowy Pocisk, a tak nic.

lordpiorunow - 2007-05-06 08:41:12

Magia wody bo jej nigdy prawie nie uzywam

Mathias - 2007-05-06 08:45:22

Nie wiem, czemu programisci tak się rozleniwili, że jej poswiecili takk malo uwagi. Mało poziomow i mało czarów. Coś nie chce mi się wierzyć, że to ma urozmaicic gre :|

lordpiorunow - 2007-05-06 08:48:16

pijani byli ;)

1 czar 5 poziomu?!

Mathias - 2007-05-06 09:00:49

no, chyba masz racje. To niedorzeczność!

cyrkiel - 2007-05-13 16:46:09

Według mnie nie ma czegoś takiego jak najgorsza magia. W magii wody są też dobre czary: błogosławieństwo, modlitwa, teleportacja. Oczywiście mówimy tu o poziomie eksperckim.

lordpiorunow - 2007-05-13 19:13:18

o expercikim a w ziemi portalik przenosi automatyczne :D

berserka bierzemy i jest bersrk

cyrkiel - 2007-05-13 21:15:25

Automatycznie przenosi jak nie masz umiejętności magii ziemii albo masz ją tylko na poziomie podstawowym. Na wyższych poziomach wybierasz do którego miasta chcesz przenieść. A co ci chodzi z tym berserkiem? Czar pierwsza klasa ale dopiero na poziomie ekspert.

lordpiorunow - 2007-05-14 14:14:46

po prostu lubie go i zawsze rozwijam na exp. m.ognia i mam

Point - 2007-05-21 14:30:26

Nie ma najgorszej :horda:

Mathias - 2007-05-22 08:19:28

Zależy jak na to spojrzymy: jeżeli mamy wybierać, która magia jest najgorsza, czyli ochydna, obrzydliwa, niepotrzebna, to nie ma takiej, bo każda sp[ełnia jakąś rolę. Jeżeli jednak mówimy o najsłabszej magii, to już można wybrać. Ale i jedno i drugie spojrzenie jest complete.

pawasko - 2007-07-16 16:28:18

Według mnie magia ognia, choć ma fajne czary np.oślepienie

Mathias - 2007-07-24 18:33:46

no to co w niej złego?

matej64 - 2007-09-08 13:58:14

dla mnie najgorszą jest magia wody nigdy jej nie używam

Asiņains - 2007-11-25 21:41:34

magia wody... gorszej chyba nie może być... nie poświęcili nad nią czasu

cox - 2007-11-30 15:32:29

A ja uważam że nie ma gorszej czy lepszej to to zależy od umiejętności gracza..

Asiņains - 2007-11-30 22:59:18

masz racje w 100 % :p

Nerevan - 2008-06-26 15:35:25

Ale żeście się uparli na tą biedną Wodę... osobiście korzystam z niej najczęściej. Najrzadziej korzystam z magii ognia (praktycznie tylko oślepienie i klątwa), ale i tak dałem pusty głos. Nie mogę się zdecydować, a raczej nie mam jak zdecydować, bo dla mnie wszystkie Szkoły są OK.

Jarek17777 - 2008-06-26 22:13:35

Ja również oddałem głos na magie ognia :) na berserka mam sprawdzone sposoby poza tym ostatnio często gram na moich ,,truposzach'' więc nici z tej klątwy :D z Magii Wody często korzystam chociażby klonowanie(mniam :D) jest tez kilka czarów z których często korzystam :) wg. mnie ognia i wody są na bardzo zbliżonym poziomie

Zen-Aku - 2008-06-27 11:26:53

Ale magia ognia jest lepsza. Berserk nie działa raptem na 1/9 jednostek, podobnie klątwa i blind. Większość jednostek już z tego oberwie. Ponadto mamy armageddon - niezastąpiony z ostrzem armageddonu, bądź ze smokami.

Jarek17777 - 2008-06-27 19:20:24

Każdy ma swoją strategie i pomysł na grę :) ja częściej chyba wykorzystuje klonowanie niż berserk :)
A Ostrze Armagedonu to artefakt i nie musimy mieć ani magii ognia ani nawet mądrości :) wiec przytłaczanie tego artefaktu jest nietrafione :P

Nerevan - 2008-06-27 19:38:05

Nie no, magia Ognia też jest dobra, zwłaszcza Klątwa (przydaje się choćby do zneutralizowania Błogosławieństwa) nie mówiąc już o Oślepieniu, jednym z najbardziej przydatnych czarów w grze. Armageddon w niektórych przypadkach i owszem przydaje się, ale z drugiej strony Ostrze Armageddonu nie zawsze da się zdobyć, a nie możemy cały czas walczyć tylko Czarnymi Smokami.

Jarek17777 - 2008-06-27 22:55:13

Nerevan napisał:

Nie no, magia Ognia też jest dobra, zwłaszcza Klątwa (przydaje się choćby do zneutralizowania Błogosławieństwa) nie mówiąc już o Oślepieniu, jednym z najbardziej przydatnych czarów w grze. Armageddon w niektórych przypadkach i owszem przydaje się, ale z dugiej strony Ostrze Aramgeddonu nie zawsze da się zdobyć, a nie możemy cały czas walczyć tylko Czarnymi Smokami.

Do neutralizowania ok ale to samo mogę powiedzieć że jak na mnie wróg rzuci klątwę do ja rzucę bleesa ;)
Oślepienie i tak działa :| jedyną znaczącą różnicą to że jest tańszy na wyższym poziomie :)

Co do Armagedonu to jest to broń ,,strategiczna'' choć rzadko sie przydaje ale jak już jest potrzeba to daje niewiarygodnie dużo :) :) jest więcej sposobów niż tylko granie czarnymi smokami :P
Golemy, Ifryty, feniksy, żywiołaki(chyba tylko ognia i energii) Odporność na magie i artefakty ulepszające tą zdolność.
P.S Armagedon jest na 4 Lvl więc złote smoki też są odporne :)

Nerevan - 2008-06-28 09:18:15

Co racja, to racja, ale to nie zmienia faktu, że Armageddona używam raz na kilka lat :) .
Ale w magii ognia jest jeszcze jeden bardzo przydatny czar- Tarcza Ognia, którą domyślnie posiadają Ifryty.
P.S. O co chodzi Ci z tym Oślepieniem? "I tak działa"? Ja tylko piszę, że czar pierwsza klasa.

Jarek17777 - 2008-06-28 13:09:04

Potrafi wkurzyć :P tylko tyle powiem :) nigdy nie lubiłem ifrytów dlatego zawsze musiałem je likwidować z łuków (ale są szybsze :/) albo rzucać jak najlepszy czar na nie bądź je spowalniać(łuki :D
Ten czar przydaje sie gdy wróg ma duży atak :)choć muszę przyznać że tego czaru nie używam bo są dużo lepsze ;P
Z oślepieniem mi chodziło o to, że magia ognia nie polepsza go :) wiele razy było pisane ze magia ognia jest super choćby ze względu na ten czar ale M.Ognia nie daje nic korzystnego jak np. w berserkerze (a mówimy o umiejętnościach a nie klasyfikacji czarów:D
Jeśli wiesz już o co mi chodzi to spoko :P chyba ze wyraziłem sie niezbyt zrozumiale :D

Nerevan - 2008-06-28 13:20:10

Rozumiem, rozumiem... Ale magia Ognia POLEPSZA Oślepienie. Wygląda to tak:
Magia Ognia Podstawowy: Wyłącza jednostkę z gry do czasu zaatakowania. Kontratak tej jednostki wykorzysta tylko 50% Ataku jednostki.
Zaawansowany: To samo, ale wykorzystywane jest tylko 25% Ataku jednostki.
Mistrzowski: NIE MA kontrataku po ataku oślepionej jednostki.

Jarek17777 - 2008-06-28 22:49:57

niby tak :0 ale głównie chodzi o samo wyłączenie tej jednostki :P

Magyar - 2008-10-09 17:37:03

No ale na przyklad "Psalm Mocy" czy jak kto woli to nazwac "Modlitwa", to baardzo dobre zaklecie magii wody.

Nerevan - 2008-10-09 17:41:32

Psalm Mocy wg mnie jest praktycznie najpotężniejszym czarem pod jednym warunkiem- rzuca go hihg-levelowy Loynis. Jednostki otrzymują wręcz niewyobrażalnego kopa w niemal wszystkie statystyki. Zapomnienie też jest super. Osłabienie wespół z Klątwą praktycznie niszczy atak wroga. Klonowanie- tu chyba nie trzeba komentować. Uleczenie- przydaje się nie raz i nie dwa. Błogosławieństwa też chyba nie muszę komentować. Więc zawsze u licha się zastanawiam- czemu większość uważa, że magia wody jest do (_!_) ???

Zen-Aku - 2008-10-09 20:00:33

Dlaczego? Prawie nic szkodzącego (jedynie zapomnienie zasługuje na wyróżnienie), a na samych wspomagaczach nie ujedziesz. Psalm jest ohydnie drogi w porównaniu do przyspieszenia, które nie dość, że jest tanie, to jeszcze na 1. levelu. Jeśli wróg ma jedną grupę strzelców (np. armia Cytadeli), to znacznie bardziej opłacalne jest oślepienie, niż zapomnienie. Magia ognia ma znacznie większe znaczenie od magii wody (nie porównuję magii wody do magii powietrza i ziemi, bo ja widzę w tym porównaniu przepaść na korzyść ziemi i powietrza) Innymi słowy magie od najlepszej do najgorszej:

1. Ziemia - spowolnienie, wskrzeszenie i implozja głównie + dla Nekro ożywienie,
2. Powietrze - nieznacznie niżej od ziemi, jest np. przyspieszenie, błyskawica, lot, czy tarcza powietrza,
3. Ogień - klątwa, berserk i oślepienie - m. in. dla tych czarów warto inwestować w magię ognia,
4. Woda - błogosławieństwo i zapomnienie - reszta ma małe znaczenie, a rozproszenie można też rzucać bez magi wody, o ile trafimy w gildii.

Magyar - 2008-10-19 13:46:28

Magia Wody chyba najmniej użyteczna z magii.

OldSkull - 2009-06-14 19:06:48

Przede wszystkim: powietrze (haste, dimension door, ew. precision i fly) i ziemia (slow, town portal, ew. shield, stone skin i wskrzeszanie) są niezbędne. Pozostaje woda i ogień.

Jeśli chodzi o zaklęcia: wody jest gorsza, gdyż ma tylko bless na niskim poziomie. Bardzo dobry prayer jest rzadko spotykany (4. poziom), jeszcze gorzej z klonem i teleportem. Za to jeśli chodzi o ogień: jest berserk, oślepienie, różne klątwy, bloodlust, slayer, armagedon.
(dobry jeśli się ma feniksy albo czarne smoki)

Jeśli natomiast chodzi o umiejętność, to ogień, gdyż woda na ekspercie rozwija skrzydła, gdyż prayer albo clone daje naprawde dużo. Oczywiście ogień z mass bloodlust, mass curse albo berserkiem na wielu jest neizły, ale blind cały czas oślepie tylko jedną jednostkę, a to on jest najlepszym zaklęciem z tej szkoły magii.

Demigorgona - 2009-07-09 17:45:44

Pusty głos. Żadna magia nie jest zła, trzeba umieć jej używać.

Caladan - 2010-10-12 18:30:42

Pusty głos, bo najgorzej nie mieć żadnej magii.

Sauron - 2010-10-12 20:12:55

Raczej też pusty głos, każda magia ma coś szczególnego.

Mathias - 2010-10-12 21:59:00

Prawda, Sauron, żaden kanon nie jest definitywnie przegrany. Wszystkie posiadają pewne swoje unikaty. Można też pogadać o magii pod względem klimatu, wpasowania w grę i wtedy rozbieżności byłyby już większe: mnie jako zwolennikowi dobra i Zamku najbardziej do gustu przypadła Woda, z kolei GiBoN mógłby na miejscu pierwszym postawić Ziemię. Tak samo jeśli chodzi o najmniej lubiane czary: mnie jakoś nie podoba się magia ziemi, taka trochę... dziwna. Ofc. kwestia gustu ;).

Sauron - 2010-10-13 18:33:17

Jak dla mnie każda magia jest wpasowana, zależy tylko od miasta. Ciężko mi powiedzieć, która jest najgorsza / najlepsza. Woda jest urocza, ogień to poprostu hellfire. ;) Wiatr to potężny podmuch szybkości, a ziemia to powolna, ale za to spora skuteczność.

Deferdus - 2011-01-03 17:01:11

Ja magii używam rzadko, ale przy dobrym podejściu każda magia jest dobra. Dla niektórych woda jest słabym ogniwem. Moim słabym ogniwem jest ogień. Zawsze jak go użyję to coś mi nie wychodzi, proste.

Xeno - 2011-01-03 17:13:20

Z ognia jest kilka przydatnych czarów takich jak: żądza krwi, oślepienie, berserk i armagedon. Ściana ognia jest przydatna przy oblężeniach.

Sheyq - 2011-01-03 17:49:04

bardziej przydaje sie pole mocy, bo przez pole mocy nie przejdziesz a przez sciane juz tak :>

Xeno - 2011-01-03 20:12:44

Wiem o tym, ale zazwyczaj NPC nie przechodzi przez nią;p

Sheyq - 2011-01-03 21:29:19

tak nawiązując do tematu, to jak dla mnie każda magia jest potrzebna, a to też zależy od zamku. Dla twierdzy potrzebne jest powietrze i woda - mass haste i bless :> Dla zamku jest to woda i ziemia - slow i bless. Dla nekro jest to  powietrze ziemia i ogien -  haste klatwa i slow. Więc to naprawdę zależy od strategii i zamku który wybraliśmy.

Heroine3 - 2016-02-19 19:27:46

Jak dla mnie magia wody, nigdy jej nie używam.

Mathias - 2016-02-19 21:58:10

Wg mnie to błąd, bo magia wody ma całkiem sporo przydatnych zaklęć. Dość wspomnieć tutaj Błogosławieństwo, Uleczenie, Rozproszenie z samego tylko 1. poziomu. Potem dochodzą np. Osłabienie, Teleportacja, Modlitwa czy Klonowanie. Z czarów ofensywnych mamy Lodowy Pocisk, alternatywa dla błyskawicy.

Natomiast tak jak tutaj już powiedziano, najsłabszą magią jest z reguły ta, która nie pasuje do danego miasta, sytuacji, itp. Generalnie najrzadziej chyba korzystam z czarów ognia, co nie zmienia faktu, że Klątwa, Żądza Krwi czy Oślepienie to naprawdę świetna sprawa, o Berserku nie wspominając.