Olórin - 2010-05-24 20:44:09

Jak w temacie. Temat dotyczy maszyn oblężniczych i wszystkiego co je dotyczy.
Z podstaw:
Wóz z amunicją- nieograniczone strzały
Balista- strzela (na dmg się nie znam)
Katapulta- Rozwala mury

Tak ogólnie to chciałbym się dowiedzieć jak działa balista (jej dmg) normalnie i np. ze specem. No i co się dzieje, jeśli boh traci katapultę?

GiBoN - 2010-05-24 22:24:24

Jeśli boh traci katapultę to jej nie ma( o ile dobrze pamiętam). Co do balisty to ma ona premię do ataku, jeżeli ktoś ma speca to bodajże zwiększa się jej dmg co lvl, ale głowy nie dam. Dodam, że grając Lochem warto się zaopatrzyć w wózek z ammo ;D.

Lowcakur - 2010-05-24 22:55:01

Obrazenia balisty ze specem zwiekszaja sie co level, sa podojne, dwa razy strzela. Ogolem balista przy bohu na 20lv, z jakims tam zestawem artow i spec em od balisty zadaje 400-600 dmg, wiec o jest fajna rzecz :D

GiBoN - 2010-05-24 23:06:42

problem w tym, że kiedy masz takową balistę z bohem na tym lvlu to możesz ją stracić zanim jej użyjesz :)

Lowcakur - 2010-05-25 13:56:59

Raczej nie, przeciwnik zazwyczaj nie niszczy balisty, poniewaz uwaza zz to jakis szajs jest. I w artykule jest blad, Olorin nie napoisales nic o NAMIOCIE MEDYKA. :D

Talscire - 2010-05-25 14:48:31

Balista może być jak coś dodaje premię. Wóz to guw** przydatne tylko w Lochach. Namiot nie daje dużo życia. Katapulta - niezastąpiona.

Lowcakur - 2010-05-25 15:07:41

Woz jest swietny w karzdym miescie. Przydaje sie na dlugie bitwy, ktorych jest sporo, oblezenia i nie kosztuje duzo, tylko 1000gp, tyle co pare magogow

GiBoN - 2010-05-25 15:37:33

O namiocie nic nie ma, bo to ie jest machina oblężnicza. Widziałeś kiedyś, żeby namiot atakował? Co do balist to są atakowane, często są "łącznikiem" z jednostkami np. dla liszy, czy gogów, można je sięgnąć smokiem, fenixem, hydrą, czy cerberem. Może ją zniszczyć również jakiś masowy czar ofensywny...

Mathias - 2010-05-25 15:40:48

Katapulta - 95% dziur w murze pochodzi właśnie z niej (4,5% z zaklęcia Trzęsienie Ziemi, 0,5% z Cyklopów), a więc podczas oblężeń bez niej atakujący ma bardzo trudne zadanie. Dobrze, że posiada aż 1000HP ;].
GiBoN, odnośnie Twojego posta mam cytat z AW: ,,Przy zniszczeniu jej przez wroga podczas ataku na miasto, bohater traci katapultę, ale przy następnej bitwie zostaje ponownie dodana do ekwipunku."

Balista - jeżeli posiadamy artylerię na mistrzu oraz wysokie staty i lvl, wówczas staje się ona bardzo przydatna - dodatkowy strzelook w końcu ;). Początkowo jest słaba, ale z czasem robi się coraz silniejsza.

Namiot Medyka - tani jak barszcz, lecz dosyć mało przydatny. Uzdrawia tylko określoną liczbę HP, w przypadku wojsk o małej liczbie życia praktycznie bezsensowna. Warto ją mieć tylko dla takich wypadków, kiedy np. jednostce 7. lvla zostały ostatnie pojedyncze punkty zdrowia.

Wóz z ammo - tani, a jego zakup pozwala nam grać bez obawy o skończenie się strzał. Coś w rodzaju profilaktyki ;).

Mnie się najbardziej z tych 4 podobają Balista i Katapulta, oczywiście Katapultę mamy na start, jednak wybór pomiędzy trzema pozostałymi jest konieczny. A więc wybrałbym spośród nich Balistę.

Baron - 2010-07-12 14:52:57

Jak rozwalisz katapulte to wrog juz ci nie zdobedzie zamku :O)))
Chyba ze ma Cyklopy lub trzesienie ziemi!
Warto majac slaba armie rozwalic katapulte piorunem czy wiezyczkami i wystrzelac wroga pod murami!
Wieze maja chyba 99 strzalow.Zreszta moze byc bitwa nierozstrzygnieta jak ty nie mozesz strzelac a wrog nie ma juz katapulty!Pat!Nie ma wyjscia :O)))

Olórin - 2010-07-12 16:35:16

Z tym patem to już sytuacja nie tyle, że niemożliwa, ale nieprawdopodobna ;)
chciałbym coś takiego zobaczyć.

Do tematu to dla mnie najlepszy jest wóz z amunicją. Stoi u góry mapy i po za strzałami robi dodatkowo za coś w rodzaju osłony dla strzelca. Gram jak wiadomo Bastionem, więc ochrona elfa jest dla mnie sprawą kluczową ;]

GiBoN - 2010-07-12 22:42:46

Wózek, zależy u kogo i gdzie, balista dobra tylko z altylerią i bohem ze specem, namiot to samo.

Lowcakur - 2010-07-13 09:58:03

Ale w pierwsza pomoc zwyklym bohem  nie oplaca sie zbytnio inwestowac, 100hp na mistrzu to nic. co innego ze specem... A altyleria + Bohater ze specem + dobre staty= Rzeznia. :D A wozek sie zawsze przyda jako oslona, jak o wyzej opisal Baron.
Tutaj uwaga do poprzedniego posta Gibona: A widziales zeby woz z amunicja atakowal? :D
Spostrzerzenie:
W heroes 5 jest jeden bohater w Inferno(nie pamietam z imienia) ktory ma fajna spcjalnosc. A mianowicie jest to dodawanie czaru uli ognia, do kazdeo strzalu z balisty(bez marnowania many). A taka kula ognia,nia pierwszym poziomie bohatera zadaje 2x70(!) obrazen(plus 2x strzal od balisty po 10hp.) Czyli bohater po prostu wymiata. :D

GiBoN - 2010-07-13 10:58:47

Lowca, ale gdzie ja niby tak napisałem? Po drugie napisałeś w sumie to samo co ja, tylko, że się rozpisałeś... Wiesz z machinami jest tak, że są dobre jak masz speca, ale często szkoda speca xP.

Lowcakur - 2010-07-13 14:35:40

To byla aluzja do twojego postu na temat namiotu medyka, ktory "nie jest machina obleznicza, poniewasz nie atakuje". Wiec Woz z amunicja tak samo wedlug ciebie nie jest machina obleznicza, tak?

GiBoN - 2010-07-13 22:50:23

Teraz odpowiedziałem w temacie,i podkreśliłem rolę wszystkich przedmiotów, żeby spamu nie było...

Sauron - 2010-07-15 10:01:23

Katapulta: jej rola jest oczywista
Balista: no jak mamy speca i kilka innych bonusów to się nawet przydaje
Namiot medyka: coś tam życia przywróci, przydatny na 7 poziomy jednostek
Wóz z amunicją: żeby ciągle strzelać

Rufus42 - 2010-07-17 09:58:25

Najlepsiejszy jest namiot z medykiem, bo leczy rzołnierzy!

Zuzolossa - 2011-07-04 12:34:37

Rufus42 napisał:

Najlepsiejszy jest namiot z medykiem, bo leczy rzołnierzy!

Jest przydatny tylko wtedy, gdy łazisz z samymi jednostkami siódmego poziomu. O wiele lepszy jest wóz amunicji, szczególnie w Lochu - NIGDY nie zabraknie Ci strzał. Niezwykle przydatny przy obronie zamku. Balist nie jest aż tak dobra - są lepsze spece, a bez niego to gniot. Czasem się przydaje jak przeciwnik puści łańcuch piorunów lub dobije za nas jednostkę i zaoszczędzi ruch. Namiot medyka daje tylko kilka hp, szkoda na niego pieniędzy :)

Xeno - 2011-07-04 15:21:43

zawsze dobrze mieć medyka, czasami kilka hp może przesądzić o bitwie. Balista jest świetna machiną, gdyż neutrale często ją atakują, a ma dużo hp i można rozwalić je bez strat.

Sauron - 2011-07-04 15:33:40

Namiot medyka nie był chyba aż taki drogi, a nie pamiętam czy na wyższych poziomach mógł wskrzeszać? Używałem go tak dawno temu, że już mi się myli. Najlepiej mieć wszystko wykupione. Te wszystkie sprzęty a szczególnie balista ściągają uwagę przeciwnika. Balista jest przydatna na neutrali, mając bohatera ze specjalizacją balista któremu wbijemy kilka poziomów to wtedy ta zmyślna machina pomaga w czyszczeniu mapy. Całkiem zresztą sprawnie.

Frezen - 2011-07-11 14:42:50

Przydaje się tylko katapulta bo inne machiny nic nie dają (oprócz skromnej pomocy wozu z amunicją).Aby jakieś afekty było widać z uderzenia balistą trzeba mieć rozwiniętą artylerię a szkoda marnować na nią slota.

GiBoN - 2011-07-11 19:41:56

Machiny ściągają uwagę neutrali, dobrze rozwinięta balista na małych mapach jest użyteczna, namiot kosztuje tylko 750, a leczy nam jednostki, przy um. pomoc po uleczeniu 100 hp na turę to dość sporo... ale wiadomo to tylko pomoc, katapulta na kompa się przydaje, ale tam nie jest niezastąpiona, bo komp jest tępy ;).

Frezen - 2011-07-11 20:08:17

Właśnie zauważyłem że jak mam jakąś machinę to neutral do niej leci.A um. pomoc chyba nikt nie bierze więc dużo nie poleczy.:)
P.S na początku gry 100 hp uleczone coś daje ale przy większych armiach to mało:D

GiBoN - 2011-07-12 11:27:39

100 hp to zawsze sporo, gdyż nie wskrzesza...

Frezen - 2011-07-12 14:21:31

Szkoda marnować slota na um. pomoc są lepsze bardziej przydatne.

GiBoN - 2011-07-12 22:04:07

Fakt, ale czasami wpadnie, a i tak jest bardziej przydatna, niż np. odkrywanie, czy finanse u maina...

Frezen - 2011-07-13 11:02:26

Jeśli trzeba wybierać pomiędzy takimi to oczywiście że lepiej mieć pomoc.

Baron - 2011-08-14 15:41:00

Machiny sa troche slabawe .. Szkoda ze nie mozna ich kupowac wiecej niz 1 jak w h4 ... No i szkoda ze katpulta nie uczestniczy w bitwach ... A namiot medyka moglby dawac zdrowie juz utraconym jednostkom a nie tylko tym ostanim ...
To akurat slabszy punkt gry...

Mathias - 2012-05-04 00:31:14

Baronie, a co Katapulta miałaby robić na polu bitwy? O.o Strzelać krowami?
Namiot medyka to nie namiot wskrzeszenia. On ma leczyć, a nie ożywiać...
Czemu machiny są Twoim zdaniem słabe? Może źle je wykorzystujesz? Popatrz, ostatnio grałem 2. misję kampanii Pogromca Smoków i musiałem stoczyć bitwę z 3500 nag. I gdyby nie jedna z tych machin, które uważasz za kiepskie, nie miałbym nawet iluzorycznych szans na zwycięstwo. Mówię o wozie z amunicją, to dzięki niemu wygrałem najdłuższą bitwę w mojej karierze chyba :). A Balista? Gdy nasz bohater ma dużo ataku, zadaje ona obrażenia bardzo duże, nawet bez speca i skilla. Z powyższymi jest to zabójczyni, szczególnie dla 6-7 lvlowców może zaszkodzić. Ostatnio przydała mi się trochę na arenkach między innymi. Co do namiotu medyka... nie jest to jakieś cudo, ale zawsze lepiej go mieć, niż nie, tym bardziej, że jest tani jak barszcz (co to jest 750 golda?). Bardzo się przydaje do leczenia wyższych poziomów (na arenach kilkukrotnie musiałem wybrać medycynę, bo nie miałem niczego lepszego). Katapulta - co tu dużo mówić, bez niej nie wygramy oblężenia.

Podsumowując: warto mieć wszystkie machiny oblężnicze, każda ma swoje zalety. Lepiej mieć, niż nie mieć, tym bardziej, że bardzo łatwo zdobyć na mapce komplet (warsztaty są dosyć powszechne). I nie wyszczególniałbym tu lepszych/gorszych, one po prostu tworzą zestaw.