Eleazar - 2010-03-21 20:32:28

Gremliny kontra Gobliny
Gargulce przeciw Wilczym Jeźdźcom
Golemy przeciwko Orkom
Magowie kontra Ogrom
Dżiin(-y czy -owie? XD) przeciw Ptakom Gromu
Naga kontra Cyklopi
Tytani przeciwko Behemotom ;P

Lowcakur - 2010-03-21 20:48:53

Gremliny jada gobliny.                                 

gremliny>gobliny



Gargulce dostaja po dupce (ha rym). :D         

gargulce<<<wilczy jezdzcy



No to dam remis, bo nie wiem kto wygra.         

Orki=golemy



Arcymagowie rozgromia silne, ale wolne ogry.           

magowie>ogry


Magiczne istoty :D wygraja raczej z ptaszkami, ale dam remis.   

dziny= ptaszki



Naga jedzie cyklopy.                                     

Nagi>>>Cyklopy



A tu damy remis, z lekką przewagą tytana.         

Tytany>= Behemoty


Wiec podsumujmy: Twierdza<= Forteca. :D

GiBoN: Rozumiem, że nie mieszkasz w Polsce, więc znaki polskie Ci daruję, ale nie zwalnia Cię to z interpunkcji! Poza tym, niektóre zdania były nielogiczne, a całość nieczytelna. Tym razem Ci odpuszczę i otrzymasz upomnienie ustne, ale następnym razem postaraj się pisać poprawnie.

GiBoN - 2010-03-22 17:56:14

Na szybkim wjeździe Twierdza raczej wygrywa, mass haste i porządny szturm- to jest to! Przy dłuższej grze Forteca zaczyna nabierać przewagi, bynajmniej jeśli chodzi o armię. Tytani, magowie i gremle to duże wyzwanie, szczególnie, jeżeli to śnieżne miasto zacznie. Jednak barbarzyńcy na większe mapy mają świetnych bohaterów, którzy mogą ocalić miastu. Ogólnie moim zdaniem na S i M większe szanse ma tania twierdza, na L i XL magiczna forteca.

Sauron - 2010-04-11 10:26:20

Na duże mapy lepsza Forteca, więcej zasobów i złota z ziemi co nakręca miasto. Na mniejsze lepsza Twierdza, bo szybko się rozwinie, a Fortecy dokuczą problemy z brakiem surowców.

Początek gry: miasta są pod tym względem mniej więcej równe. Forteca używa strzelających wielkich gremlinów, do osłony gargulce, golemy są powolne zostawiamy je na razie w mieście. Szybko dobić do dżinów i mamy piękną sprawę. Gremliny strzelają, gargulce i dżiny krążą po mapie i ściągają kontry neutrali. Możemy szybko dodać magów. Twierdza stosuje gremliny do ściągania kontry, by dać szansę wilczym jeźdźcom (jak najszybciej wykupić ulepszenie). Następnie szybko idziemy do behemotów przez ptaki. Po behach będziemy pozbawieni surowców, więc ruszamy na mapę.

U Twierdzy bierzemy Crag Hacka, Forteca bierze Neelę lub/i liczy na bohatera z karczmy.

Talscire - 2010-04-11 17:56:49

Pojedynek tych miast zależy od czasu i wielkości mapy. Na większych mapach i w późniejszym czasie Forteca bez problemu rozwali Twierdzę, bo duża ilość wszystkich jednostek w tym zamku to potęga. Na mniejszych mapach Twierdza ma szybko Behemotów dużą ilość i rozwali Fortecę.

Xeno - 2010-04-11 18:50:43

Na dużych mapkach czary nie mają takiego dużego znaczenia, bo i crag może być mocny w magii. Skile i staty będą odgrywać ważną rolę na dużej mapie. Wojska mogą być porównywalne. W twierdzy dużo behów, mało cyców i ogrów. W fortecy zaś normalna ilość jednostek i mało tytanów i dżinów. W dużej mierze zależy od tego kto ma taktę, mass haste lub slow i czy forteca zdąży się zasłonić przed miażdżącą ofensywą wojsk twierdzy.

Mathias - 2010-04-29 13:32:15

Forteca vs Twierdza

Założenie: Stawiam na Fortecę, zdecydowanie. Myślę, że da sobie radę ze słabym wojskiem Twierdzy. Ale to tylko założenie.

WOJSKO
1. Większy Gremlin vs Hobgoblin
Skille (opisowo): Hobgoblin co prawda nie ma żadnych skillów dodatkowych, ale za to posiada dosyć dobre staty, zdecydowanie lepsze od Gremlina. Natomiast śnieżny stworek z kulką ma nam do zaoferowania strzał na odległość. Pod względem skilla oczywiście zwycięża on.

A teraz statystyki
Atak: 3 < 6, Hobgoblin ma 2x więcej Ataku
Obrona: 3 < 5, trochę mniejsza, ale również przewaga (33%)
Obrażenia: 1-2 < 2-3
Wytrzymałość: 4 < 10, ogromna przewaga (60%) goblina.
Szybkość: 4 < 5
Przyrost: 32 < 30 + 8, znowu zwycięstwo przedstawiciela Twierdzy
Koszt: 40 > 50, Gremlin nieco tańszy

Wniosek: Hobgoblin dosłownie miażdży Gremlina w każdej statystyce. W dodatku posiada większy przyrost, a jego cena jest tylko trochę wyższa. I definitywnie stawiam na HOBGOBLINA!


2. Obsydianowy Gargulec vs Wilczy Jeździec
Skille: Gargulec posiada bardzo przydatną zdolność lotu, co w połączeniu z jego średnią szybkością pozwala mu już coś tam zdziałać na polu bitwy. Natomiast Wilczy Jeździec wali podwójnie i posiada tylko o 1 punkt niższą szybkość. Według mnie to on ma lepszy skill.

Statystyki
Atak: 7 < 8, Wilk ma 1 punkcik więcej
Obrona: 7 > 5, Garguł prowadzi o 2 punkty
Obrażenia: 2-3 < 3-4, przewaga Wilka
Wytrzymałość: 16 > 10, uu, słabiutko, wilczku. Dodajmy do tego niższą obronę i jeździec praktycznie pada jak mucha.
Szybkość: 9 > 8, nieznaczna przewaga Garguła
Przyrost: 18 + 4 > 18, zwycięstwo Obsydianowych potworów dzięki dobudówce
Koszt: 160 < 140, Wilczy jeździec tańszy.

Wniosek: Trudno wyłonić jednoznacznego zwycięzcę. Z jednej strony Gargulec posiada wyższy przyrost, obronę, wytrzymałość i speed, a z drugiej Wilczur ma świetny skill, atak, obrażenia i niską cenę. Bez dłuższych przeciągań - REMIS.

3. Kamienny Golem vs Uruk
Skille: Golem należy do jednostek o dobrych statach, ale znikomej użyteczności. Praktycznie nie uczestniczy w ofensywie. Ale za to jego deff jest bardzo dobry, a umacnia go także ochrona magiczna (-75% od obrażeń z czarów). Uruk ma cokolwiek do zaoferowania? Tak, strzelanie. A poza tym? Jajco.

Statystyki:
Atak: 9 < 8, mała przewaga Golema
Obrona: 10 > 4, very duża przewaga Golema
Obrażenia: 4-5 > 2-5, jak widać, Golem ma wyższe obrażenia.
Wytrzymałość: 35 > 20, Golem zdecydowanie prowadzi
Szybkość: 5 = 5
Przyrost: 12 < 14, dwa Uruki więcej...
Koszt: 200 > 165, Golemy droższe, ale patrząc po statach, Uruki powinny kosztować chyba ze 100$...

Wnioski: Golem miażdży Uruka w statystykach. Skill też ma niezły, aczkolwiek tutaj szczelanie jednak lepsze. Mimo to na co mi strzała, jak nie mam siły jej dobrze wystrzelić? Statystyki przesądzają - GOLEM wygrywa.


4. Arcymag vs Ogr Szaman
Skille: Arcymag świetnie strzela, nie ma ograniczeń w walce wręcz, obniża koszt czarów bohatera. Ogr Szaman natomiast rzuca zaklęcie ,,Rządza Krwi". Myślę jednak, iż skille lepsze ma Mag.

Statystyki
Atak: 12 < 13, Ogr zwycięża
Obrona: 9 > 7, przewaga Maga.
Obrażenia: 7-9 < 6-12, obrażenia Ogra mają spory rozrzut, ale generalnie posiada silniejszy cios.
Wytrzymałość: 30 < 60, Jeden Ogr Szaman posiada tyle HP, ile dwóch Arcymagów. Ogry to niesamowite kolosy.
Szybkość: 7 > 5, to daje magowi prawo do zadania strzału przed atakiem Ogra. Ogr z powodu swojej skromnej szybkości nie jest jednak bezużyteczny.
Przyrost: 8 = 8
Cena: 450 < 400, 50$ to już nie jest jakaś olbrzymia różnica. Ogr tańszy, ale nie tak dużą znowu różnicą (populacja = 400$, 4 populacje - 1600$)

Wniosek: Obydwie jednostki są bardzo dobre. W statystykach prowadzi Ogr Szaman, w skillach Arcymag. Ten drugi jest również wg mnie bardziej przydatny. Różnica bardzo niewielka, ale jednak prowadzi nieznacznie ARCYMAG.

5. Wielki Dżin vs Ptak Gromu
Skille: Dżiny latają i rzucają losowe wspomagacze na swoją drużynę. Czasem może to być coś fajnego, a czasami syf w postaci Ochrony przed... Ma dodatkowe punkty obrażeń (+50%) przy walce z Ifrytami. Co można powiedzieć o Ptaszku? Także lata, a ponadto może walnąć błyskawicą w nieprzyjaciela. Pod względem skillów jednostki równe. Wszystko więc okaże się po porównaniu statystyk.

Statystyki
Atak: 12 < 13
Obrona: 12 > 11, Ptak Gromu ma o 1pkt wyższy atak, a Dżin o 1pkt większą obronę.
Obrażenia: 13-16 > 11-15, uu, słabiutko ptaszek.
Wytrzymałość: 40 < 60, Ptak gromu ma o 33% więcej HP. To dużo (2 ptaki mają tylko samo HP co 3 dżiny, 6 ptaków = 9 dżinów, 24 ptaki = 36 dżinów!).
Szybkość: 11 = 11, obydwie jednostki bardzo szybkie.
Przyrost: 6 = 6
Koszt: 600 > 700

Wniosek: Skille w miarę równe, zaś statystyki wprowadzają nieco komplikacji do rozumowania. Atak wyższy u Ptaka, a obrona wyższa o Dżina, w obu przypadkach różnica wynosi 1 punkt. W obrażeniach zdecydowanie zwycięża Dżin. Co do wytrzymałości - różnica jest o tyle spora, że 24 ptaki mają tyle HP co 36 dżinów. A ponieważ przyrost jest taki sam, to po kilku populacjach różnica jest już bardzo duża z korzyścią ofc dla Ptaków. Koszt - Dżin tańszy o 100$. Duża różnica? 600$ przy jednej populacji, 2400$ po 4. Nie jest aż tak źle.
Myślę, iż wytrzymałość Ptaka Gromu rozstrzyga ten pojedynek na jego korzyść. Różnica jest duża i nie wyrówna jej silniejszy hit Dżina. Głos na PTAKA GROMU!

6. Naga Królewska vs Cyklop Królewski
Skille: Naga powstrzymuje kontrę, co jest świetnym skillem, najlepszym z możliwych. Cyklop strzela jako jedyny na 6 poziomie i kruszy mury. Niestety, cena jego siedliska powoduje, iż niemal w ogóle nie bierze udziału w rozgrywce. Wobec tych wszystkich okoliczności Naga okazuje się przydatniejsza, a jej skill lepszy. Oczywiście, nie neguję przydatności strzelania, ale zanim zbudujemy Grotę Cyklopów, Nag będzie już ze 2 populacje (8).

Zobaczmy, jak przedstawiają się statystyki
Atak: 16 < 17, minimalna przewaga Cyklopa.
Obrona: 13 = 13
Obrażenia: 30 > 16-20, miażdżąca przewaga Nagi.
Wytrzymałość: 110 > 70, 40 HP to naprawdę bardzo duża różnica. I właśnie ta wytrzymałość to idealny dowód na to, iż Cyklop nie jest wart ceny siedliska.
Szybkość: 7 < 8, trochę wyższa szybkość Cyklopa, ale zawsze coś - przynajmniej atakuje pierwszy.
Przyrost: 4 = 4
Cena: 1600 > 1100, 500$ - sporo. Wychodzi 2000$ na jedną populację i aż 8000 na cały miesiąc.

Wniosek: NAGA KRÓLEWSKA jest lepsza. Posiada zdecydowanie większe obrażenia i wytrzymałość. Ponadto lepszy skill i wyższa przydatność. Cyklop ma kilka plusów, ale generalnie nie występuje podczas rozgrywki. Cena Nagi jest wysoka, ale potwór ten wart swej ceny.

7. Tytan vs Starożytny Behemot
Skille: Tytan strzela i nie ma ograniczeń w walce wręcz. Ale skill Behemota jest wręcz genialny: -80% deffa przeciwnika. Sam nie wiem. Remis.

Statystyki
Atak: 24 > 19, dosyć spora przewaga
Obrona: 24 > 19, staty może przeważają u Tytana, ale Behemot pozbawi go 80% tego. Zostaje więc 5,6 punkta (~6). To praktycznie nic. Efekt? Tutaj mamy olbrzymie zwycięstwo Behemota, a znak nierówności, który postawiłem na początku, nie ma żadnego pokrycia w rzeczywistości.
Obrażenia: 40-60 > 30-50, bardzo duża przewaga Tytana, którą dodatkowo potęguje wyższy atak
Wytrzymałość: 300 = 300, warto jednak wspomnieć, iż jeśli dodamy do tego obronę, wyjdzie spora przewaga Behemota.
Szybkość: 11 > 9, obydwie jednostki powolne, ale Beh to istny kloc na 7 poz.
Przyrost: 2 = 2
Cena: Tytan kosztuje 5000$ i 2 klejnoty, zaś Behemot 3000$ i 1 kryształ. Niemal dwukrotnie droższy jest przedstawiciel Fortecy! W przypadku 1 populacji wychodzi różnica 4000$ i 2 sztuk dodatkowego surowca (wartego jeszcze więcej niż kasa), po 4 tygodniach jest to już 16 000$ i 8 sztuk surowca. Gigantyczna różnica! Za tyle możemy np. kupić dodatkowe 5 beszków (jak by ofc. była taka możliwość).

Wniosek: Cena i jakość idą parami. Aczkolwiek tutaj ta cena jest zdecydowanie zbyt wygórowana u Tytana. Przewaga powinna być zdecydowanie wyższa za takie koszta. Generalnie trudno mi wytypować zwycięzcę, gdyż te 2 jednostki spełniają zupełnie różne zadania na polu walki. Wydaje mi się jednak, iż Behemot jest łatwiej dostępny i zaczynamy, mając ich o kilka więcej. Ostatecznie głos na... REMIS. Nie chcę tutaj prorokować, obydwa potwory mają swoje wady i zalety.


Wynik:
Forteca: 4 (3 + 2*0,5)
Inferno: 3 (2 + 2*0,5)
Na razie moje założenie się sprawdza, wygrywa Forteca. Ale to jeszcze nie koniec.

BUDOWLE SPECJALNE
Forteca:
Biblioteka - dodatkowe zaklęcia zawsze się przydadzą ;). Zwłaszcza w mieście typowo magicznym ;p.
Sprzedawca Artów - Czy ja wiem, czy to nie są wywalone pieniądze? Nie lepiej zbudować se jakieś siedlisko, a itemków poszukać na ziemi?
Ściana Wiedzy - +1 do wiedy
Strażnica - odsłania sporo terenu. Przydatne na początek. Potem rzecz jasna bezużyteczne,

Inferno:
Sale Valhalli - +1 do ataku, odpowiednik Ściany Wiedzy.
Duży Warsztat - dzięki niemu oprócz Wozu z ammo, możemy nabyć także Balistę.
Gildia Najemników - można tu sellnąć niepotrzebne wojsko za zasoby. Ciekawie to wygląda, aczkolwiek jakoś nie zauważyłem gigantycznych dochodów z tego. Przydatne, gdy mamy wojo mieszane.
Tunel - dzięki niemu możemy zwiać z armią z miasta. Szczerze mówiąc, jeszcze nigdy z tej opcji nie korzystałem.

Wniosek: myślę, że tutaj można postawić REMIS.

BOHATEROWIE
Herosi Fortecy są beznadziejni, zaś bohaterowie Twierdzy całkiem nieźli. Głos na TWIERDZĘ.

GRAAL
Forteca: odsłona całej mapy, +15 punktów wiedzy dla garnizonu broniącego miasto
Twierdza: +20 ataku dla garnizonu miasta

Zdecydowanie wolę mieć odsłoniętą mapę. Te punkty dla garnizonu są praktycznie niewykorzystywane. FORTECA górą w tym starciu.

CENA
Czy trzeba tłumaczyć, że Forteca jest bardzo, bardzo droga? W końcu za dobra jakość = wysoka cena. TWIERDZA wygrywa w tej kategorii - jest przecież śmiesznie tania.

MAGIA
5 lvl Fortecy > 3 lvl Twierdzy. Oczywiście głos na FORTECĘ - miasto czysto magiczne.

Pora na podsumowanie:
Forteca: 4 + 2,5 = 6,5
Twierdza: 3 + 2,5 = 5,5

A więc moje założenie zostało POTWIERDZONE. Zwycięzcą tego starcia zostaje FORTECA!


Dodatkowa ocena przydatności na mapie:
Forteca na S i M raczej nie wygra z Twierdzą, którą rozbudowujemy bardzo szybko i bez problemów mamy w 1. tygu Beszki. Ale na L i XL króluje Forteca ze swoją magią i silną armią. Dodajmy, że Forteca posiada aż 3 strzelooki, podczas gdy Twierdza tylko jednego, w dodatku kiepskiego. To również może zadecydować o wyniku walki (Twierdza ZAWSZE musi podejść).

Olórin - 2010-04-29 16:38:23

No to teraz ja ;)

Tak do tego co Mathias napisałeś. Gargulec jest dość szybki, ale ustępuje znacząco możliwościami Wilkowi. podwójny atak daje olbrzymi potencjał, co prawda szybko padają, ale nimi trzeba umieć grać (ja nie umiem zbytnio ;) )

Naga jest lepsza od cyklopa, ale tutaj chciałbym dorzucić od siebie. Cyklopa na mapach S i M się nie buduje, bo jest tam defakto niepotrzebny. Na mapkach L i XL przynajmniej wg mnie powinno się je stawiać już w drugim tygodniu, aby zbyt wiele nie straciły na liczebności. Wiem, że są drogie i ogólnie średnie, ale na dużych mapkach, gdzie można naprawdę długo grać ciężko sobie poradzić miastem bez 6 lvl w armii.

Z grallem dałbym remis. Odsłanianie mapy to fajny skill, ale biorąc pod uwagę fakt ile czasu zajmuje jego znalezienie to już raczej za dużo do pokazania nie zostanie ;)

Twierdza musi podejść, ale warto wziąść pod uwagę fakt, że to jest miasto ofensywne, które jest do tego przystosowane. Szybko wlot i pozamiatane. Jeśli twierdza trafi mass haste, a na dużych mapkach nie ma z tym problemu i jeszcze będzie miała napakowanego Craga, to może być różnie.

W budynkach się zgodzę, w gildii też, w bohaterach również ;)

GiBoN - 2010-04-29 19:49:38

Wilczków po prostu nie możesz na początku wtapiać( gobliny rozdzielasz do ściągania kontry), jak później masz resztę armii to w sumie nie będą ginąć i pokażą siłę w fb :).

Xeno - 2010-04-29 19:53:14

Wilczki są ważnym elementem do momentu postawienia beszków, czyli 2/3 dzień. Potem czyścimy mapkę jak chcemy.

Sauron - 2010-05-15 20:03:32

Twierdza ma wielki problem ze strzelającymi jednostkami Fortecy. Oprócz tego magiczne miasto ma bardzo zaawansowaną magię. Już kiedyś opisywany numer z piorunem jest bardzo skuteczny. Łańcuszek piorunów też zrobi swoje. Twierdza musi zacząć pierwsza, by rzucić mass haste i w jednej turze dopaść do Fortecy i zablokować strzelców. Bez tego mogiła, a i tak jest niebezpieczeństwo utraty wilków i przerzedzenia ptaków.

Rufus42 - 2010-07-16 20:46:49

Masz racje, Sauronie. A twoja nazwa to z władcy piersi?

Sauron - 2010-07-17 17:48:46

Władcy Pierścieni, jak już. :D Chociaż nie mam nic przeciwko (kobiecym) piersiom. ;)

Żeby nie było offtopu:

Gremlin jest słabszy od hobgoblina, ale to już kwestia roli, jaką pełnią w swoich armiach. Hobgoblin musi żyć jak najdłużej, żeby ściągnąć jak najwięcej ataków przeciwnika. Bez tego ani rusz, dlatego byłoby miło, gdyby gobliny mogły trochę wytrzymać.

Cyklopy na dużych mapach są jak najbardziej warte zbudowania. Na małych lepiej ich nie budować, tylko inwestować w pozostałe jednostki i postawić zamek, inaczej możemy się nieco nie wyrobić z opłatami.

Baron - 2012-05-12 23:38:03

Tutaj Forteca wygra dzieki niezwykle mocnym tytanom nagom strzelajcym magom .
Praktycznie twierdza musi podejsc a do tego czasu dostanie sporo strzalow . Jak podejdzie to nagi kosza a tytani nie maja kary za walke i bija tak samo. Dodatkowo wchodza do boju golemy !
Trudno nawet pomyslec co moglaby zrobic twierdza takiej sile !
Poza tym przypominam o zdobywaniu miasta - to nie tylko walka w polu ! - tutaj forteca ma olbrzymia moc a twierdza jest kulawa !
Forteca jest druga jesli chodzi o moc po nekro .

Xeno - 2012-05-12 23:52:37

Matko, skąd wy bierzecie takie głupoty, że Necro jest najsilniejsze i Forteca druga?
Zauważ iż bohaterzy fortecy są ciency, i przy statach barbarzyńców nie mają szans, a podejście na mass haste to tylko jedna tura.
I znowu nie trafiasz z tym oblężeniem...

GiBoN - 2012-05-13 00:35:59

Jak obliczyłeś tą moc? I skąd pewność, że zdążysz się tak rozbudować zanim twierdza nie przerobi Cię na bigos?

Mathias - 2012-05-13 00:40:02

Też nie rozumiem, o co chodzi z tą mocą. A co do tematu: siłowo lepsza jest Forteca, ponadto ma aż trzech strzelooków i wróg musi podejść. Twierdza za to się szybciej rozbudowuje. Bohaterowie zdecydowanie silniejsi u zielonoskórych, a magia tego na pewno nie zniweluje. Graal lepszy w Fortecy, ale mało to znaczy. Tak więc na dużych mapach prym wg mnie wiedzie Forteca, jednak w przypadku tych mniejszych, gdzie liczy się szybkość rozbudowy - wygrywa Twierdza. Można zatem dać tutaj znak równości pomiędzy tymi miastami, to są zamki zupełnie od siebie różne i ciężko mi je porównać w sposób sprawiedliwy.

GiBoN - 2012-05-13 00:41:12

No, jeszcze jak db da radę robić to Twierdza znów łapie pkty, na biednych mapach także...

Xeno - 2012-05-13 00:42:33

O tuż to. Twierdza ma błyskawiczny rozwój, a forteca czasami ma bolączki. Giganci 2/3 tydzień niestety, samo ulepszenie to kupe kasy. Jeśli mowa o dużej mapie to twierdza też może mieć mocne czary... i jak się poszczęści magie wody z teleportem i wtedy mamy ładny bal za murami wroga.
Gibon w wspomniał o db.
Baronie jeśli chodzi o strzały to padnie jedna salwa zanim dojdzie twierdza do fortecy.

Sauron - 2012-05-13 00:47:03

Oprócz gremlinów, tytan i arcymag mają brak ograniczeń w walce wręcz. Co prawda w polu nie dotrzymają pola jednostkom bardziej nastawionym na walkę wręcz (tytan to wyjątek), ale Forteca jest w stanie się wybronić. Mając Neelę, będzie miała sporo obrony, a samo miasto jest bardziej nastawione na defensywę co mu w sumie pasuje. Forteca jako miasto ma kilka magicznych ulepszeń, które zwiększają ilość możliwych do zdobycia czarów. Można by tak "zmiękczyć" przeciwnika łańcuchem piorunów czy dwoma.

Xeno - 2012-05-13 00:50:20

Po kilkuset grach stwierdziłem, że czary ofensywne są przydatne tylko na końcu walki i tam mogą zaważyć. Na początku masówki i blind.

GiBoN - 2012-05-13 00:56:49

Na większości gier, gdzie nie są one długie, tow większości MOICH przypadków moc bohateranie nie powala,dlatego ofensywne czary są przydatne na niedobitki, tym bardziej jeżeli są to stworzenia, które mogą namieszać skillami... chociaż przydająsię też do kruszenia zastawianych strzelców, np. elfów, czy kuszników, którzy do tego mają niskie hp i silną ofensywę.

Xeno - 2012-05-13 00:58:30

Mając do wyboru blinda lub taką błyskawicę, przy kupie wrogich jednostek walczących wręcz i groźnych strzelokach to wole blindować strzelca niż bić błyskawicą.

GiBoN - 2012-05-13 00:59:58

Zależy od wroga, jeżeli bawi się wodą to blindem najpewniej tylko zmarnujesz manę...

Baron - 2012-05-13 01:01:47

Nie musze wyjsc . Nie slyszeliscie nigdy ze mozna blokowac dziury w murze ? Nie slyszeliscie nigdy ze balistyke mozna miec w KAZDYM zamku ???
Cena jest istotna aby ocenic co lepiej kupic . Bo pieniedzy nie ma na wszystko ....

Xeno - 2012-05-13 01:02:58

Czasami blokowanie użycia masówki blindem jest przydatne;p

GiBoN - 2012-05-13 01:04:40

To działa w obie strony, wszystko zależy od konkretnego przypadku,co nie.

Xeno - 2012-05-13 01:06:55

Jeśli mówimy o konkretnym przypadku to można zamknąć ten temat i dział.

GiBoN - 2012-05-13 01:07:29

Chodzi mi o to, że ciężko określić co przydatniejsze,poza tym zawsze można przytoczyć konkretny przykład.

Baron - 2012-05-13 01:08:41

Nie zagadzam sie z szybkoscia rozbudowy twierdzy . Szybko to macie behemoty ale jakie ? Nieulepszone a takie maja sile ptakow z zywiolow czyli cieniasy . A zeby je ulepszyc trzeba miec mase krysztalow . Poza tym nie macie Cyklopow . A Ogrzy potrzebuja tez mase drewna . Zanim Twierdza osiagnie ulepszone Behemoty ulepszone ptaki ulepszone ogry ulepszone wilki ( bez ulepszen sa to beznadziejne jednostki ) to Forteca ma tytanow bo glownie te trzeba ulepszyc . O co chodzi z moca Fortecy ? Tytani maja 300 zdrowia ! Rekord . Najsilniejsza jednostka 7 poziomu bo jeszcze strzela . Nagi to prawie 7 poziom ! Dorownuja Ptakom z zywiolow i koscianym smokom a jest ich 4 i nie maja kontry ! Ogromna moc  tych dwu jednostek  daje olbrzymia moc miastu . A dobrzy sa i magowie i dziny i golemy i gargulce i gremliny . Tam nie ma slabych jednostek .
W twierdzy slabi sa cyklopi (bo malo ich ) . Gremliny do niczego . Urukowie ciency .
Za dobre mozna uznac behemoty ptaki wilki i troche mniej ogrzy . To malo...
A pamietajmy jeszcze ze nie tylko sa bitwy na polu ale jeszcze zdobywanie miast !

GiBoN - 2012-05-13 01:10:45

Narzekasz na czas stawiania behemotów, a zakładasz, że zdążysz biegać z Tytanami...okej...

Xeno - 2012-05-13 01:12:07

No baron jesteś mistrze. Tytani szybciej niż behy... no pozazdrościć.
Całą twierdze ulepsze i db do ptaków postawie zanim ty się z fortecą wyrobisz.

Tytani najlepsi na poziomie? Haha, ich ulepszenie kosztuje chyba 25k kasy 20 klejnotów, życzę długie zbierania kasy, magowie też potrzebuję sporo surki, tak jak zresztą większość siedlisk.

Więcej nie muszę chyba mówić.

GiBoN - 2012-05-13 01:14:56

Nie, tytani wymagają chyba 30 klejnotów...

Xeno - 2012-05-13 01:15:28

Możliwe, dla mnie w większości gier tytani to tylko abstrakcja.

Sauron - 2012-05-13 01:15:58

Może mu się pomyliło z gigantami? Nieulepszonych można postawić całkiem szybko i sobie spokojnie zbierać czekając na lepsze czasy. ;) Forteca lubi duże mapy i sporo czasu na rozwój, więc za jakiś czas, mając wielkie źródła dochodów (np. kopalnie złota) i parę targowisk (zbędne surowce w złoto) to można się pokusić na ulepszenie i stopniowo przemieniać gigantów w tytanów.

Osobiście uważam, że władcy mroku bliżej do 7 lvl niż nadze, ale to już rozmowa na inny temat. ;)

Wilczki ulepszymy szybko (choć najpierw trzeba ulepszyć gobliny). Ja nawet nie stawiam ogrów i cyklopów w 1. tyg. Żal mi surowców i pieniędzy (choć zwykle nie mam na początku możliwości by kupić). Gobliny -> wilki -> (orki? ->) roki -> behemoty, dobudować jeszcze cytadelę i zamek. Czasami lvl 1 i 2 jest już na start, wtedy jest jeszcze łatwiej. Można się wyrobić, warto szybko eksplorować mapę.  Ze skrzynek brać złoto, a neutralom nie pozwalać uciec (wyjątek strzelający, im odpuszczam) - będą pieniądze i exp jednocześnie.

Jednocześnie zacząłem doceniać uruków. Ciekawym trafem potrafią wytrzymać dużo ataków, a mają 20 HP (gryf 25, więc nieźle jak na strzelaka). Łatwo zbieram ich duże ilości, ale nawet jak jest ich mało to stanowią dla mnie mocne wsparcie (strzelają przyzwoicie) przy choćby zdobywaniu kopalni, warto trochę zmiękczyć przeciwnika by wilki miały łatwiej. (można oszczędzić trochę goblinów) Może uruki nie są najwybitniejsze na 3 lvl, ale można mieć z nich spory pożytek.

Forteca posiada jednostki wysokiej jakości, golemy działają podobnie do entów, a gargulce są bardziej mobilne i również radzą sobie w obronie. Gremliny są dobre na początku gry, potem mamy ich ogromne ilości ale giną szybko. Magowie i tytani walczą wręcz bez ograniczeń (choć magom idzie to trochę gorzej). Miasto jest nastawione na tłuczenie z dystansu, ale jednocześnie na tyle skuteczne w walce wręcz, że ciągle ma szanse.

Xeno - 2012-05-13 01:16:31

Nie zgadzam się, że forteca lubi duże mapy. Na S jest z jednych co wiodą prym, a na M też nieźle się spisuje nawet przy średnio bogatej mapie.

GiBoN - 2012-05-13 01:16:53

Gremle daję dobry start i idzie sporo mapki zrobić. Zależy jak to rozegrać, ale tytani przed beszkami to przegięcie pały... big_smile

Baron - 2012-05-13 01:17:23

Nie mowie ze tytanow mozna miec szybciej niz behemoty tylko ze praktycznie wystarczy ulepszyc gremiliny za 1000 i tytanow . Reszty niespecjalnie trzeba .
Poza tym nie trzeba od razu miec tytanow . Giganci maja tez sile a nag kosza nawet bez tytanow . Sa one lepsze od mrocznych bo oni maja tylko 20 % szans na drugi cios a nagi ZAWSZE powstrzymuja kontre czyli nie maja strat przy ataku . To potezna umiejetnosc wrecz najlepsza !
Owszem urukowie nie sa denni to taka srednia jednostka bez rewelacji ale foreteca nie ma srednich tylko same dobre i to jest ta roznica !

GiBoN - 2012-05-13 01:21:39

Mylisz się. Gargi są co najwyżej średnie, golemy to kloce z obniżonym przyrostem, dżiny to takie trochę pegazy 5 lvlu, a giganci są krusi i ciency i szkoda ich nieraz narażać...

Xeno - 2012-05-13 01:24:15

Naga tylko w fb przy obronie tytanów. Podczas walki z neutralami i w FB bez tytanów mogą sobie pociupciać.
Tak jak mówiłem. mass haste i puszki w fortecy są rozwalone.

Baron - 2012-05-13 01:25:13

Widze ze nie macie pojecia o grze po tych opiniach . Trudno rozmawiac z absudem typu giganci sa ciency a nagi slabe .  A golemow jest malo skoro prawie zawsze jest gdzies fabryka golemow z olbrzynmim przyrostem i ma sie ich duzo .
Nie widze sensu dyskutowac z oczywistymi absurdami ...

Xeno - 2012-05-13 01:25:53

Gigant jest gorszy od hydry nawet więc nie wiem skąd ten absurd. Po za 150 czy 160 HP niczym się nie reprezentuje.
Nagi jak mówiłem są lepsze tylko w FB od rycerzy (jeśli mu nie wchodzi podwójne obrażenie), a zakładanie, że będziesz miał sporo fabryk golemów jest absurdem.

Dziękuję za uwagę i jak chcesz dyskutować to najpierw pograj trochę z inną perspektywą.

GiBoN - 2012-05-13 01:27:44

Baronie, tak samo jak fabryki golemów możesz mieć siedliska innych 3 lvli, których przewaga liczebna tylko się zwielokrotni. W ekspansji mapy cenniejsi są rycerze, a giganci mają marne hp i staty, tylko w ataku nieźli, ale co im po tym jak padają równie szybko co behemoty, jak nie szybciej...

Baron - 2012-05-13 01:29:16

Naprawde jak z dziecmi ...
Pierwszy raz graliscie w heroes ?
Co z tego ze inni tez moga miec budynki .
FABRYKA GOLEMOW MA PODWOJNY PRZYROST . Widzieliscie kiedy taka ???
Rekrutujemy i te ulepszone i ulepszamy nieulepszone . Takiego przyrostu jak golemow nie ma nikt dodtakowo .
Giganci nieulepszeni sa lepsi niz nieulepszone behemoty . Poza tym nie mowilem ze tylko oni . Sa jeszcze nagi magowie gargulce . A na poczatku gry to i gremliny kosza skoro mowicie o etapie poczatkowym gdy jest jeszcze nieulepszone .
Przypominam podwojny atak jest w 20 % powstrzymywanie kontry w 100 % . Naga tylko w 20 % przypadkow przegra w 80 % wygra . Czyli jest lepsza 4 do 1 . To najlepsza jednostka 6 poziomu .

Xeno - 2012-05-13 01:29:47

Megafacepalm. Naga jeden na jeden jest lepsza od rycerza, każdy to wie, ale biorąc pod uwagę grę to rycerz sprawdza się lepiej.
Nie zgodzę się, że giganci są lepsi od miśków, które chyba o 40% obniżają obronę, ten skill mówi za siebię. Co do gremli to zgodzę się, są mocne na początku, ale trzeba umieć grac, bo można łatwo wtopić. A o fabryce już nie będę się wypowiadał, bo w samej fortecy jest problem z wykupem nie wspominając o dodatkowych stworach z siedlisk.

GiBoN - 2012-05-13 01:30:19

Xeno zawarł wszystko, tylko nie rozumiem skąd ten drugi przyrost golemów. Siedliska zewnętrzne to sprawa losowa i nie są tak specyficzne,jak ważkarnie, czy tarasy gryfów...

Baron - 2012-05-13 01:30:43

Bo w siedlisku poza zamkiem masz w 50 % nieulepszone i 50 % ulepszone golemy razem 100 % a we wszystkich innych siedliskach tylko 50 % przyrostu tego co w zamku . Zatem golemy daja dwa razy wiekszy przyrost . A fabryka taka prawie zawsze gdzies jest . Co do behemotow i golemow to musze szczegolwo policzyc ...

GiBoN - 2012-05-13 01:31:11

Fabryka jest w zdecydowanej mniejszości na większości map. Taka prawda... Poza tym pamiętaj o kosztach utrzymania Fortecy...