Magyar - 2009-02-09 22:33:45

Tak jak w temacie ;) :P . Zapraszam do glosowania i komentowania, ktora
z tych dwoch jednostek jest lepsza, a ktora gorsza. ;)
Moim skromnym zdaniem lepsza jest Wiwerna Krolewska, za to, ze:
- Wiwerna Krolewska zatruwa swoja ofiare, co jest jedna z najpotezniejszych umiejetnosci w calej grze
- Siedlisko Wiwern mozna kupic bardzo szybko, czasami nawet juz w drugim dniu gry :P
- Wiwerna Krolewska zadaje nieco wieksze obrazenia niz Chimera

altaeir - 2009-02-09 22:47:24

Stawiam na Chimerę.
Trochę statystyk:
                             Chimera     Wiwerna Królewska
atak                          16                     14
obrona                      14                     14
obrażenia                 14-20               18-22
wytrzymałość             80                     70
przyrost                   2/4/6                2/4/6
koszt                        1050                 1100

atak      1:0
obrona   1:1
obrażenia 0:1
wytrzymałość 1:0
przyrost 1:1
koszt 1:0
całość 4:3
Chimera ma o 10 HP więcej niż Wiwerna Królewska,ale ma za to mniejsze obrażenia.Kosztuje też 50 szt, złota mniej.Może to nie majątek,ale zawsze coś.Myślę,że bardziej przydatna jest zdolność do paraliżu niż zatrucie.
Jakby ktoś miał jakieś "ale" skąd są te staty,to informuję,iż są z AW.

Majer - 2009-02-09 22:55:45

Oczywiście że wywerna pisać mi się nie chce po ide spać ale wywerna robi swoje

Eleazar - 2009-02-10 17:52:34

stasek93 napisał:

- Wiwerna Krolewska zatruwa swoja ofiare, co jest jedna z najpotezniejszych umiejetnosci w calej grze

Wiwerna zatruwa, a Chimera na 20% szans na sparaliżowanie wroga, a jeżeli już to się uda, wróg traci 50% zdrowia i pozostaje w tym stanie przez 3 rundy.
To też jest bardzo dobra umiejętność, więc Wiwerna i Chimera są pod tym względem równe.
W statystykach wygrywa Chimera 4:3, jak to już przedstawił altaeir, ale niestety szybkość zakupu to już większy plusik :)
Jako, że jestem w klanie Dungeon Lords, osobiście popieram Chimerę, ale nie tylko dlatego, że jestem w klanie, ale tez, że ją lubię i ogólnie uważam, ze jest lepsza, choć nie umniejszam potęgi Wiwerny.

Mathias - 2009-02-22 18:42:33

Heh, sam nie wiem. Obydwie są uznawane za jedne z gorszych. I w obydwu przypadkach poznałem ich dobre strony. Pozwólcie, że wstrzymam się od głosu. Powiem tylko, że jeśli chodzi o umiejętności, to wczoraj, na arenie, poznałem, że to właśnie zatrucie wiwerny jest lepsze. Jak? Przekonacie się, jak zagracie ze mną arenkę ;).

Magyar - 2009-02-22 20:01:59

Chimera ma wedlug mnie gorszy skill niz Wiwerna gdyz, Chimera jest slaba i malo wytrzymala i to, ze paralizuje ofiare jest tylko przeklenstwem tej jednostki - jak sparalizuje wroga, to ten wrog ja raz dwa rozpyka i pokona. A zdolnosc Wiwerny, czyli trucizna to jest cos ;) . A takze cena i dostepnosc siedliska sie liczy.
P.S. - To moj 1800 post! ;) :P

Zen-Aku - 2009-02-22 20:13:27

stasek93 napisał:

Chimera jest slaba i malo wytrzymala

Chimera ma 80 HP, a wiwerna 70, obronę mają identyczną...

stasek93 napisał:

i to, ze paralizuje ofiare jest tylko przeklenstwem tej jednostki - jak sparalizuje wroga, to ten wrog ja raz dwa rozpyka i pokona

A Ty jesteś jakimś cudotwórcą, że jednostka sparaliżowana będzie się ruszała po paraliżu, mimo że nie zdejmiesz tego niczym? Bo ja tak nie potrafię, zazwyczaj jednostka sparaliżowana nie może się ruszyć, a tym bardziej zaatakować chimery, która w tym czasie może odlecieć w bezpieczne miejsce.

GiBoN - 2009-07-26 23:54:01

Wedlug mnie lpsza chimera,dosc latwo je porownac,bo zastosowanie w swych miastach maja identyczne,ale nie wiem,czy wiwerna zadaje wieksze obr,bo chimera ma o 2 ataku wiecej to sie mniej wiecej rownowazy,hp ma wiecej,a czas zakupu siedliska?ludzie,przeciez to czy ktos ma 2 dni wczesniej 2 wiwerny,czy nie nie ma takiego znaczenia,bo oby 2 miasta maja start na tyle dobry,ze bez ich mozna spokojnie penetrowac kopalnie,a obie mozna zbudowac w tym samym tyg.

Zen-Aku - 2009-07-27 10:22:57

Zgadzam się z postem powyżej i chciałbym zobaczyć Cytkę, która w 2. dniu wydaje lekką ręką 15 drewna, które jest przecież niezbędne na budowę i up pozostałych jednostek, oraz na zbudowanie zamku.

Sauron - 2009-07-27 10:27:44

Wiwerna ma tańsze siedlisko
siedliska razem z ulepszeniem:
wiwerna 25 drewna 10 rtęci 6500 złota
chimera 10 drewna 10 kamienia 10 rtęci 10 siarki 8000 złota
Rtęć i siarka są cenniejsze od drewna, do tego 1500 złota więcej. Różnica 50 złota w cenie jest na tyle mała, że nie ma co brać pod uwagę. Prędzej przewagę ceny ma wiwerna. No i można ją nawet w 1 dniu mieć.

Zen-Aku - 2009-07-27 10:54:59

Teoretycznie można, ale za dużą ilość drewna, którego Cytka aż nadto potrzebuje. Nie ma sensu jej stawiać przed zbudowaniem ważek i zamku. Przewagę ceny może i ma wiwerna, jednak jest ona słabsza (niewiele, ale jednak), niby zadaje większe dmg, ale to chimera ma wyższy atak i to chimera więcej wytrzyma. Paraliż także jest lepszy od trucizny.

GiBoN - 2009-07-27 12:33:34

potrzebuje jedynie 10 siarki i 1500szt.zl. wiecej,ale o 15 drewna mniej,ktore w cytce jest chyba najwazniejsze,bo zapotrzebowanie na nie jest ogromne,ponadto lochy posiadaja z magazynu 1 siarki dziennie,wiec tez nie widze tu problemu,a przy wiekszych rozgrywkach to przez rekrutacje duzych ilosci tych stworzen i tak oszczedzisz na chimerach...

Zen-Aku - 2009-07-27 12:43:02

Dokładnie, poza tym siarka aż do chimer nie schodzi w Lochu (beholdery potrzebują jednej siarki, up harpie 2, co w sumie daje... 3 siarki aż do chimer) i raczej nie ma z nią problemu. Rtęć to w ogóle śmiech, bo poza chimerami, up harpiami i beholderami nie jest w ogóle potrzebna. To własnie mi się podoba w kosztorysie Lochu - na trogi nic cennego, na harpie 2 rtęci i 2 siarki, na beholdery wszystkiego po 2, na meduzy nic, na minosy klejnoty, na chimery siarka i rtęć, na smoki siarka - łatwo zauważyć, że nie trzeba zbierać jednego surowca na potęgę, tylko kilka rodzajów w mniejszej ilości, co jest dużo przyjemniejsze.

Sauron - 2009-07-27 12:46:42

Faktem jest jednak, że i tak wiwerny da się uzyskać szybciej. Jak zaczynamy z gnolllami i jaszczurami to możemy od razu wiwerny postawić. Potem dostawiam ważki i lecę z resztą. Jakoś zawsze się wyrabiam, a drewno można znaleźć wszędzie, bo to powszechny materiał. Wiwerna nie jest w czołówce, ale 6 lvl na początku się przydaje, a potem się ich pełno zbierze, dodać jaszczury, trochę gnoli, ważek i Wystana, to mamy bardzo mocny skład.

Magazyn zasobów ma Cytadela dobry. Dodatkowe drewno i kamień się przydają. Gdyby było + 2 drewna też byłoby dobrze.

Zen-Aku - 2009-07-27 12:50:55

Mantikory też da się zrobić na siłę w 1 tygodniu i wtedy nie ma różnicy, czy wiwki będą drugiego dnia, czy nie. Drewno w Cytadeli jest z kolei ogromnie ważne, często może go brakować i wydatek 15 sztuk drewna nie jest z pewnością tak przyjemny, zwłaszcza że jeśli chcemy mieć zamek, to musimy wydac kolejne 10, że już nie wspomnę o siedliskach jednostek (większość kosztuje 5 drewna).

GiBoN - 2009-07-27 12:51:47

Nom wiesz,przewaznie w lochach startujesz majac duuzo trogow ,harpie i do tego niezla ilosc oczek,mantikory mozna miec w przedziale 3-5dnia,jesli mapka nie jest bardzo uboga,ponadto w cytce glowna sila sa w pierwszych dniach wiwerny,a w lochach strzelaki,lub minosy,ktore sie lepiej sprawuja,a ilosciowo chimery i wiwerny wychodza na to samo...

Sauron - 2009-07-27 12:57:26

Na ważki potrzeba tylko 5 drewna, ulepszenie to tylko coś rtęci i siarki. Jaszczury są dobre nawet nieulepszone więc znowu tylko 5 drewna. Bazyliszki nieulepszone to 5 drewna, głównie kamień potrzebny. Gnolle 10 drewna, więc tu trochę droższe, ale i tak zwykle ma się chociaż 1 lvl, więc każda strona oszczędzi. Drewno łatwo znaleźć z tartaków ( które są zaraz obok) jakieś stosy drewna. Drewno się zawsze gdzieś znajdzie.

Zen-Aku - 2009-07-27 13:14:27

Ale w jakiej ilości? 10 na zamek+ 5 jaszczury (+5 up) + 5 ważki + 5 bazyle (+5 up) +10 gorgony (+5 up) + 15 wiwki (+10 up), co w sumie daje 40 drewna na zamek i jednostki bez ulepszeń lub 75 (!) drewna na zamek i jednostki z ulepszeniami.

GiBoN - 2009-07-27 13:39:26

nie chce sie powtarzac,ale cenowo obie jednostki wypadaja podobnie,a chimery sa silniejsze i takie jest moje zdanie...

Sauron - 2009-07-27 15:58:24

Teoretycznie cena w drewnie spora, ale w praktyce wszystko się rozkłada na dni. Wszystkiego w 1 tyg nie wybudujemy. Drewno ze stosów i tartaków dochodzi ( dla łatwiejszej eksploracji mapy możemy wynająć boha z karczmy). Tartaki dają po 2 drewna, a obok są jeszcze stosy po kilka drewna. Ze dwa tartaki, mapa uboga to 1 i coś ze stosów, to zdążymy się rozbudować.

GiBoN - 2009-07-27 20:07:51

Tak samo uzbierac te tak naprawde 6  siarki wymagane w 1 tyg. w lochach nie powinno sprawic zadnego problemu,a do czasu ulepszenia gracz powinien zadbac,by glownego surowca nie brakowalo,jeszcze nigdy mi sie nie zdazylo,ze zabraklo mi na nie siana,no moze tylko jak gralem na najtrudniejszym poziomie i zaczynalem bez kasy,ale to inna bajka...

Moandor - 2009-07-29 18:09:44

Chimera jest zdecydowanie lepsza. Pomiając już fakt, że więcej wytzrymuje i ma lepszy atak, to do tego ma znacznie lepszego specjala.

Kusznik - 2010-08-07 14:14:20

Chimery to cieniasy, są chyba najsłabsze na lv 6 i do tego kiepski wygląd :). wiwerny zatruwają + dobry atak, więc stawiam na nie :).

Baron - 2010-11-23 22:56:21

Wiwerny sa troche gorsze silowo okolo 5% a niestety o 5 % drozsze...
Co do przydatnosci umiejetnosci to raczej lepsze jest paralizowanie.To troche jak oslepienie.Choc i trucizna denerwuje jak ci zdrowie pozera.
W wersji podstawowej wygrywa Chimera...
Ale sa jeszcze siedliska wazek gdzie mozna zdobyc darmo kilka Wiwern jak zdobedziemy z 15 to zyskujemy przewage!
Dlatego jesli sa siedliska wazek Wiwerny sa lepsze!

Xeno - 2010-11-25 14:04:55

Wiwke możemy mieć 2 dnia gry, możemy ich nazbierać dużo z waszkarni, siło też nie ustępują chimerom ze względu na wysoką obronę. Paraliż chimer jest oczywiście lepszym skilem.

Olórin - 2010-11-25 17:47:43

No więc tak dla odświeżenia, żeby nie trzeba było wertować po stronach ;)

                             Wiwerna królewska                     Chimera
atak                                  14                                      16                     
obrona                              14                                      14           
obrażenia                       18-22                                  14-20       
wytrzymałość                     70                                      80     
szybkość                           11                                      11 

Tak więc co tam widać. Chimera ma więcej ataku. Obrona stoi na tym samym poziomie.  Minimalne obrażenia Wiwerny są wyższe niż średnie obrażenia Chimery, a średnie obrażenia jaszczurki ją na poziomie max obrażeń lwa. Chimera wytrzyma więcej. Czas ruchu obydwu jednostek zależy od tego kto pierwszy zaatakuje. Skill Chimery jest lepszy, choć przy dłuższych grach skill Wiwerny bywa zabójczy, ponadto można ich mieć więcej.

Po zastanowieniu powiem, że Wiwerna jest lepsza. Szansa na wejście skilla zbyt duża nie jest jeśli chodzi o Chimerę. Ponadto Wiwerna uderzy po prostu mocnej i to w stopniu tak znacznym, że nie można tego zbagatelizować.

Xeno - 2010-11-26 10:33:20

Dodaj jeszcze obronę władców bestii. Wytrzymałość wiwki diametralnie rośnie.

Olórin - 2010-11-26 12:17:30

Tutaj Xeno też coś jest, ale jakby na to nie spojrzeć tutaj porównujemy jednostki. Jakby każdą jednostkę z Cytki porównywać z innymi i dodawać jeszcze wytrzymałość bohaterów to by w większości wygrywały, lub ewentualnie przegrywały w sposób nieznaczny ;)

Ogólnie dobre jest w Wiwernie to, że można polegać na jej skillu. Jeśli się nie mylę ma 50% szans na zadziałanie. Dla porównania Chimera i inne paralizatory mają 20% szans.

GiBoN - 2011-02-05 12:12:43

Jeżeli Tobie zatrucie wchodziło chociaż w 1/3 ataków to normalnie cud! Wiwka, chyba też ma 20% szans, sam skil gorszy od paraliżu, dzięki któremu chimery mogą pokonać jednorogi mające o prawie połowę więcej hp, wyższe dmg i ustępujące tylko w ataku o 1 pkt. Co do obrażeń to są podobne, chimera ma o 2 pkt. więcej od wiwki.

Mathias - 2011-02-05 13:14:43

Wyciągnąłem swoje zeszyty z obliczeniami statystycznymi jednostek.
Pod względem statystyk wyszedł mi remis:
DMGf Chimery = 61-88 Śr.: 74,5
DMGf Wiwerny = 72-88 Śr.: 80
R = 5,5 (wygrywa Wiwerna)

HP Chimery = 320 (4*80)
HP Wiwerny = 280 (4*70)
R = 40 (wygrywa Chimera)

Koszt Ch. = 4200
Koszt W. = 440
R = 200 (znikoma, zatem remis)


Rozstrzygnąć muszą zatem skille i przydatność strategiczna.
Wiwerna zatruwa, Chimera paraliżuje, obie latają i mają równy speed --> moim zdaniem remis, pytanie, który skill wchodzi częściej (%), ma ktoś może takie dane?

Zatem stawiam na remis w tym pojedynku.

GiBoN - 2011-02-05 14:11:06

Na pewno nie 50%, przypuszczam, że oba mają 20% szans.

Mathias - 2011-02-05 14:25:11

Najprawdopodobniej tak jest, a zatem miałyby równe szanse na skilla. Bo mmnie się wydawało, że Chimerze nieco częściej wchodzi paraliż, ale to pewnie przypadek.

GiBoN - 2011-02-05 14:29:50

Pewnie tak, mi też częściej wchodzi paraliż. Właściwie to zatrucie wchodzi na tyle rzadko, że nawet na nie nie liczę.

Mathias - 2011-02-05 14:53:24

Mało tego, mnie zatrucie wchodzi zawsze wtedy, kiedy go najmniej potrzebuję :D. Co za pech ;p.

GiBoN - 2011-02-05 16:11:06

Kij w to, nawet zakładając identyczne prawdopodobieństwo wystąpienia obu skilli, wiwerna i tak słabiej wypada.

Xeno - 2011-02-05 16:28:18

Wiwka słabiej nie wypada. Dyskutujecie, porównujecie staty, a zapomnieliście o jednej rzeczy. Wiwek da się nazbierać znacznie więcej niż chimer więc teraz się pogłówcie.

GiBoN - 2011-02-05 16:46:31

To jest fakt, zapomniałem o siedliskach. No, kiedyś nawet zamienili je na surowce, ale równie dobrze może nie być waszkarni, nikt jakoś nie powołuje się na gryfiarnię mówiąc o aniołach...

Xeno - 2011-02-05 20:44:05

Ważkarnie można łatwo obrobić, a 100 gryfów to już coś.

GiBoN - 2011-02-05 21:07:54

Gryfiarnia w 3. tygodniu to nie problem. No cięższa od utopii nie jest, fakt jest faktem.

Xeno - 2011-02-06 09:21:17

Max konserwa dla nie których zamków nie jest łatwa do obrobienia bez strat nawet w 3 tygodniu. Cytka bez hydr ma ciężko np.

GiBoN - 2011-02-06 09:57:35

Cytka bez hydr w 3. tygodniu?  "Are you fucking kidding me?"

Mathias - 2011-02-06 10:47:15

W swoim rozumowaniu nie brałem rzecz jasna pod uwagę Rojowisk. Z nimi mamy trochę więcej Wiwern, co znowu przechyla szalę zwycięstwa na stronę przedstawicieli Cytadeli. Ale bez nich mamy czysty remis.

Xeno - 2011-02-06 13:20:10

Tak Gibciu jest możliwe, że nie będzie hydr w 3 tygodniu. Na pc2 i 2mm6 jest to bardzo prawdopodobne.

Mathias - 2011-02-06 13:27:01

A zawsze mówiliście, że w Cytadeli bez problemu się stawia lvl7 w 1. tygodniu...

Xeno - 2011-02-06 13:39:35

Kto tak twierdził? Oczywiście jak ktoś lubi mieć 7lvl bez cytki nawet to problemu nie ma dużego, ale to jest nieopłacalne.

Mathias - 2011-02-06 13:49:50

GiBoN tak mówił :).

GiBoN - 2011-02-06 15:09:16

Jasne, ale nie brałem pod uwagę wszystkich templi. Tylko, że na ogół gryfiarnię idzie robić w 2. tygodniu, biorąc pod uwagę rojowisko wiwerny biją czarnych rycerzy.