Magyar - 2009-04-10 12:56:38

Tak jak w temacie - ktore miasto jest lepsze? Twierdza czy Nekropolia? Licze na Wasze zdanie i zywa dyskusje w tej sprawie :) .

Sauron - 2009-04-10 15:13:04

Zobaczmy:
1. goblin- szkielet 1:1 szkieletów można zebrać sporą ilość,staty podobne, ale goblin chyba ciut w nich lepszy.
2. Wilczy rycerz- zombi 1:1 rycerz szybki, ma dwa ataki, zombi odporny, wolny, zaraża.
3. Uruk- upiór 0:1 Uruk oprócz strzelania nic nie ma, a upiór szybszy, wysysa manę, regeneruje się.
4. Ogr- wampir 0:1 Obie jednostki dobre, ale wampir powstrzymuje kontratak, szybszy, wskrzesza się.
5. Ptak- Lisz 1:0 Ptak w jednym ruchu doleci, jest lepszy, ale to nie strzelec.
6. Cyklop- rycerz 0:1 Chyba nie trzeba komentarza.
7. Behemot- smok 1:0 Smok postarza, szybki, ale behemot zmniejsza obronę, też nie jest wolny i szybko go zdobywamy.
Magia: Nekro lepsze
Koszta: Twierdza tańsza
Bohaterowie: Nekro ma lepszych
Wynik: Twierdza 5          Nekro 7

Magyar - 2009-04-10 16:10:43

A wiec, tak: (Twierdza vs. Nekropolia)
1. Hobgoblin - Kosciej = 1:1 (prawde powiedziawszy, bardzo podobne jednostki, niczym zbytnio sie nie wyrozniajacych sposrod innych jednostek 1 poziomu)
2. Wilczy Rycerz - Zombii = 1:0 (Zombii ma prawie zerowe zastosowanie taktyczne, a Wilczy Rycerz jest szybki i ma podwojny atak)
3. Uruk - Upior = 1:1 (obie jednostki sa dosc slabe, ale Uruk ma wieksze zastosowanie taktyczne, bo jest jednostka strzelecka i ma minimalnie wiecej HP)
4. Ogrzy Szaman - Wampirzy Lord = 1:1*
5. Ptak Gromu - Arcylisz = 1:0 (Ptak Gromu lata, uderzenie Blyskawicy, jest szybki i ma o polowe wiecej HP)
6. Cyklop Krolewski - Wladca Mroku = 0:1 (no comment)
7. Starozytny Behemot - Smok Cienia - 1:0 (to jest chyba oczywiste...)

Cena: 1:0

Magia: 0:1

Bohaterowie: 1:1 (sa mniej wiecej rowni - Twierdza takze ma bardzo dobrych bohaterow, np.: Tyraxor, Dessa, Crag Hack, Gundula, Terek)

Wynik:
Twierdza: 8
Nekropolia: 6

Wygrywa: Twierdza

* - Ogrzy Szaman nie jest lepszy od Wampira, ale takze wcale gorszy nie jest. Szaman ma o POLOWE wiecej HP, zadaje lepsze obrazenia i ma lepszy atak, poza tym rzuca czar wspomagajacy - "Reka Smierci".

Mathias - 2009-04-10 16:21:58

Heh, wiadomo, że necro jest lepsze.

Szkielet vs. Goblin - szkielet lepszy i nie ma o czym mówić
Zombie vs. Pies - pies lepszy
Zjawa vs. uruk - różnica minimalna z przewagą na uruka. Gdyby nie strzelał, byłby gorszy.
Wampir vs. Ogr - oczywiście, wampir jest lepszy
Licz vs. Ptak Gromu - tu różnie bywa. Remis.
Czarny Rycerz vs. cyklop - rycerz... więcej mówić nie trzeba
Kościany Smok vs. Behemot - wygrywa beh

Necro: 3,5
Twierdza: 3,5

Magia: Necro.
Graal: Necro, ten z Twierdzy jest najgorszy ze wszystkich.
Bohaterowie: Necro. Oni są jednymi z najlepszych!
Budowle specjalne: Twierdza.
Cena: Remis. Twierdza ma strasznie drogi fort ogrów i grotę cyklopów, ale resztę śmiesznie tanią. Zaś necro ma wszystko raczej zbalansowane.

+dla Twierdzy za szybką rozbudowę.

Podsumowanie:
Necro: 7,0
Twierdza: 6,0

Dreader - 2009-04-10 20:22:20

stasek93 napisał:

Ogrzy Szaman nie jest lepszy od Wampira, ale takze wcale gorszy nie jest. Szaman ma o POLOWE wiecej HP, zadaje lepsze obrazenia i ma lepszy atak, poza tym rzuca czar wspomagajacy - "Reka Smierci".

Co ty nie powiesz? Znowu wymyśliłeś sobie jakieś chore bzdury? Ogr ma wysokie HP, ale ma śmiesznie niską obronę, zadaje niby lepsze obrażenia, ale się nie odradza, ten czar też nie jest jakiś wyjątkowy. Wampir deklasuje ogra, który kosztuje tonę drewna.

Magyar - 2009-04-10 23:13:58

Dreader napisał:

Znowu wymyśliłeś sobie jakieś chore bzdury?

Chore bzdury to wymyslasz ty - "Cerber ma WSZYSTKO lepsze od Cerbera" - to sa twoje slowa, nie moje. Wiec kto tu wymysla chore bzdury? Ja czy ty? - masz odpowiedz.

Twierdza ma takze i inne zalety - w przeciwienstwie do Nekropolii, Twierdza (poza siedliskiem Cyklopow) potrzebuje o niebo mniej zlota i surowcow specialnych [(siarka, rtec itd.) najpotrzebniejsze sa surowce podstawowe, czyli kamienie i drewno, ktore sa o wiele prostsze do zdobycia], co jest ogromnym plusem, w szczegolnosci na tych mniejszych mapach. Poza tym, Twierdza ma najszybsza rozbudowe, sposrod wszystkich w grze - kolejny plus.

Dreader - 2009-04-10 23:25:25

stasek93 napisał:

"Cerber ma WSZYSTKO lepsze od Cerbera"

Ktoś się musi dowartościować i kłamać chyba w każdym poście.

stasek93 napisał:

Wiec kto tu wymysla chore bzdury? Ja czy ty? - masz odpowiedz.

Mam. Ty.

stasek93 napisał:

w przeciwienstwie do Nekropolii, Twierdza (poza siedliskiem Cyklopow) potrzebuje o niebo mniej zlota i surowcow specialnych

Poza cycami i ogrami.

stasek93 napisał:

kamienie i drewno - kolejny plus.

Naprawdę?

stasek93 napisał:

Ostatnio edytowany przez Magyar (Dzisiaj 23:16:08)

Wiem co dopisałeś - całą dolną część posta.

Magyar - 2009-04-10 23:28:54

Dreader napisał:

stasek93 napisał:

"Cerber ma WSZYSTKO lepsze od Cerbera"

Ktoś się musi dowartościować i kłamać chyba w każdym poście.

Tak? Klamac? To prosze bardzo:

Magyar napisał:

Dreader napisał:

Cerber lepszy, ma prawie wszystko lepsze od gryfa, za wyjątkiem nic nie znaczącego punktu mniej szybkości.

A ty to sie chyba z choinki urwales... . Jedyna rzecza, ktora Cerber ma lepsza niz Gryf Krolewski, jest TYLKO jeden, jedyny, punkcik ataku wiecej - reszte ma albo taka sama jak Gryf Krolewski, albo gorsza...

Wiec kto tu wymysla chore bzdury? - Jednak ty, nie ja.

Dreader - 2009-04-10 23:34:32

Sam potwierdziłeś, że kłamałeś. Nie napisałem, że cerber ma wszystko lepsze od cerbera, poza tym napisałem, że cerber ma prawie wszystko lepsze od gryfa.

stasek93 napisał:

Wiec kto tu wymysla chore bzdury? - Jednak ty, nie ja.

Ty, a na dodatek kłamiesz.

Magyar - 2009-04-10 23:41:06

Dreader napisał:

Ty, a na dodatek kłamiesz.

Jezeli ja klamie, to ty piepr**sz bzdury, jak kot bury, gdyz napisales "prawie wszystko lepsze", natomiast prawda, jest ze "prawie wszystko gorsze"... sam sie gubisz w tym co mowisz, mogli by cie juz w koncu zbanowac - czas najwyzszy blagierze, a jezeli ktos z nas jest klamca, to napewno ty, a nie ja - spytaj kazdego na tym forum, to kazdy ci powie, ze jestes klamca... Wiec nie osadzaj mnie o bycie klamca, gdyz kazdy wie, ze to ty nim jestes.

Dreader - 2009-04-11 10:29:17

stasek93 napisał:

prawda, jest ze "prawie wszystko gorsze".

Kolejne kłamstwo? Skille są lepsze sto razy, lepszy atak i lepsze obrażenia. Wyobraź sobie, że to jest prawie wszystko.

stasek93 napisał:

Wiec nie osadzaj mnie o bycie klamca

Ależ ty nim jesteś. Sam dałeś tego dowód, trzy kłamstwa w dwóch postach.

Drago - 2009-04-11 10:31:18

Ty się lepiej zamknij oszuście, bo sam dobrze wiesz, że oszukałeś nas wszystkich...

Magyar - 2009-04-11 10:31:29

Dreader napisał:

stasek93 napisał:

prawda, jest ze "prawie wszystko gorsze".

Kolejne kłamstwo? Skille są lepsze sto razy, lepszy atak i lepsze obrażenia. Wyobraź sobie, że to jest prawie wszystko.

stasek93 napisał:

Wiec nie osadzaj mnie o bycie klamca

Ależ ty nim jesteś. Sam dałeś tego dowód, trzy kłamstwa w dwóch postach.

A te dane to chyba z ChRL (Chinska Republika Ludowa) wytrzasnales...ale mniejsza o te bzdury.
No i jak ty nie zaslugujesz na bana? Skoncz ty te burdy w koncu - to juz staje sie nudne i zalosne... To nie jest temat - "klotnie i burdy najwiekszego oszusta w historii tego forum", tylko "Twierdza vs. Nekropolia", wiec albo pisz na temat, albo wcale.

Dreader - 2009-04-11 10:34:34

tasek93 napisał:

No i jak ty nie zaslugujesz na bana?

Ty zasługujesz. Za kłamstwa.

stasek93 napisał:

Skoncz ty te burdy w koncu - to juz staje sie nudne i zalosne...

Sam zaczynasz te burdy, jakbyś do mnie nie sapał, to bym nie odpowiadał.

stasek93 napisał:

albo wcale.

Bo kłamca mi zabroni?

Magyar - 2009-04-11 10:36:27

Dreader napisał:

Bo kłamca mi zabroni?

Nie sam sobie nie zabronisz, ale Mathias ci zabroni... bo juz dawno powinien. Wiec przestan spamowac i pisz na temat.

Drago - 2009-04-11 10:36:42

oszust napisał:

Sam zaczynasz te burdy, jakbyś do mnie nie sapał, to bym nie odpowiadał.

Człowieku, ty się zastanów chociaż raz, co piszesz... Ty zwróciłeś się do Magyara z odzywką "chore bzdury", więc jak najbardziej to ty odpowiadasz za to, co się teraz w tym temacie dzieje. Idź sobie stąd dzieciaku, bo jęczysz tylko bez sensu.

Dreader - 2009-04-11 10:38:04

stasek93 napisał:

Wiec przestan spamowac

Sama spamujesz, a na temat napisałem w swoim pierwszym poście w tym temacie.

Magyar - 2009-04-11 10:38:37

Drago napisał:

oszust napisał:

Sam zaczynasz te burdy, jakbyś do mnie nie sapał, to bym nie odpowiadał.

Człowieku, ty się zastanów chociaż raz, co piszesz... Ty zwróciłeś się do Magyara z odzywką "chore bzdury", więc jak najbardziej to ty odpowiadasz za to, co się teraz w tym temacie dzieje. Idź sobie stąd dzieciaku, bo jęczysz tylko bez sensu.

Dziekuje Drago :P . A temu klamcy, radze przestac szalec - ale jak wiadomo - Pszczoly tuz przed smiercia wypuszczaja zadlo...

Drago - 2009-04-11 10:42:13

oszust napisał:

Sama spamujesz, a na temat napisałem w swoim pierwszym poście w tym temacie

Na temat? Nawrzucałeś Magyarowi, że pisze "bzdury"... Ja tam nic na temat nie zauważyłem.

Magyar napisał:

Dziekuje Drago

Po prostu mówię, jak jest, a tego oszusta chyba wszyscy mamy już dosyć :).

Mathias - 2009-04-11 11:03:07

Dreader, zapomniałeś? ;]
Dosyć dyskusji. Następne wykroczenia karane będą upomnieniami, a w przypadku niektórych - banami.

I przypominam, że KAZDY ma prawo do własnego zdania, Zbroj. Nie zapominaj się.

Baron - 2012-08-10 20:22:14

Tutaj twiedzy bedzie ciezko . Bez cyklopow praktycznie ... Behemoty sa nic jesli chodzi o obnizanie obrony szkieletow ktorej i tak maj malo . A wampiry sie regeneruja i wysysaja wszystkich .Twierdza bedzie miala wyjatkowo ciezko....

Xeno - 2012-08-10 20:44:47

W jednym temacie pisałeś, że wampy nawet z wysysaniem nie dadzą rady, a t że to imba... trochę konsekwencji.
Beszki to nie tylko skil, to 7lvl i to całkiem silny no i tani.

GiBoN - 2012-08-10 22:51:25

Twierdza =/= Behemoty, a Nekro =/= szkielety. Twierdza ma lepszy exp, Nekro zanim nie postawi rycerzy, ma dość ciężką sytuację i same lisze niewiele ją poprawiają

Olórin - 2012-08-11 20:58:24

zależnie od etapu gry mamy albo twierdzę bez 6 lvl, ale za to z 7, oraz nekropolię z 6 lvl ,ale bez 7 we wczesnym etapie gry. Potem mamy już kompletne armie.

We wcześniejszym etapie gry do szturmu musi się szykować twierdza. Ma słabszego strzelca (uruki są po prostu przeciętne/słabe) i bądź co bądź musi podchodzić.

W przy kompletnych armiach sprawa wygląda już inaczej, bo atakować musi nekro przez wzgląd na zwiększoną siłę rażenia twierdzy dzięki pojawieniu się cyklopów (są drodzy przez siedlisko, ale jacyś tragiczni nie są).

Ja w tym starciu wolałbym grać twierdzą. Szybszy rozwój i w miarę komfortowa sytuacja na polu bitwy. A tak na poważnie to nienawidzę grać nekro, więc mój głos na twierdzę ;p

Xeno - 2012-08-11 21:04:02

Olo najfajniejsza sprawa, że oba miasta darzą do walki w zwarciu niezależnie od etapu gry, taka specyfika.

Sauron - 2012-08-12 11:47:16

Twierdza jest silna w szybkim ataku z pomocą haste. Nekro jest bardziej uzdolnionym magicznie miastem, może rzucić klątwę, spowolnić, przyspieszyć. Pomyślmy: wampiry mają spore pole do popisu, upiory wysysają manę oraz służą do ściągania kontry. Lisze siedzą w kącie i strzelają. Zombi są wolne, ale jest ich dużo i długo się trzymają (co sprawia, że mogą mocno przywalić mimo wszystko). Smok cienia jest potencjalnie bardzo niebezpieczny przez postarzanie, fruwa po całej mapie i skubie różne jednostki. Do behemota prawdę mówiąc strach czymkolwiek podejść, ale zlikwidować go jakoś trzeba. :) Nekro zaczyna pierwsze dzięki smokom cienia, jest to z pewnością plus.

Baron - 2012-08-13 13:23:32

Gdzie ja napisalem ze wampiry nie dadza rady nawet z wysysaniem i komu ? jak mowisz podaj gdzie nie jest to ekstremalnie trudne..

GiBoN - 2012-08-13 18:12:38

Wampy są lepsze na neutrale niż FB, ale nawet tam są cholernie groźne. A np. w takiej Twierdzy nie ma nieumarłych/mechanicznych jednostek, więc każdy skubnięty mu pomaga, ma mało rozwiniętą magię, a nieumarli są odporni na część klątw. Nie jest źle...

Olórin - 2012-08-14 12:29:08

No i dochodzi jeszcze fakt, że jednostki takie jak wilki, czy gobliny mają mało defa, tak więc wampir może się atakując te jednostki całkiem mocno podreperować :)

Twierdza na pewno, a co do Necro to nie wiem, bo moja wiedza sprowadza się tam tylko do kampanii Sandro gdzie i tak wszystko na hita idzie od liszy :p

MaD - 2015-06-21 09:03:58

Disclaimer: miasta porównuję tylko w kontekście walki ze sobą, gdyż dane miasto może sobie gorzej radzić w jednej sytuacji, a lepiej w drugiej. Miasto A może przegrać w konfrontacji z miastem B, ale za to może wygrać z miastem C, z którym przegrywa miasto B.
Tłumaczenie nazw może odbiegać od innych wersji gry.

Jednostki

Hobgoblin < Kościej
Hobgoblin jest szybszy, ale resztę statystyk ma gorszą od Kościeja.

Wilczy Rycerz >> Zombie
Jedyną słabą rzeczą w Wilczym Rycerzu jest jego wyjątkowo słaba wytrzymałość. Jednak we wszystkim innym jest nieporównywalnie lepszy od dennego Zombie, a jego koszt jest niewiele wyższy. W dodatku ma większy przyrost.

Uruk > Upiór
Obydwie te jednostki są słabe, jednak Uruk strzela, jest prawie o połowę tańszy i ma bardzo tanie siedlisko.

Ogr szaman < Wampirzy Lord
Ogry są potężne, ale wolne. Za to wampir jest szybki, powstrzymuje kontratak i wysysa życie, co rekompensuje jego niższe statystyki i wysoki koszt.

Ptak gromu = Arcylisz
Siłowo jednostki bardzo podobne. Ptak ma znacznie więcej życia, ale Arcylisz strzela trującą chmurą i jest tańszy.

Cyklop królewski << Upiorny Rycerz
Również nie wymaga komentarza.

Starożytny behemot >> Upiorny Smok
Behemot wchodzi w słabego smoka jak w masło.


Bezpośrednie starcie (Twierdza = Nekropolia)
Teoretycznie Twierdza ma przewagę na polu strzeleckim, jednak Arcylisze mają atak obszarowy, co mocno zniechęca do zasłaniania strzelców. W dodatku po stronie Nekro są szybkie Upiorne Smoki, które mogą podgryzać strzelców z waita, jeśli nie są oni zasłonięci. Po za tym wysoki atak i na ogół niska obrona jednostek Twierdzy raczej zachęca do ataku, a nie do obrony. Ciężko stwierdzić, jak rozwinie się sytuacja na polu bitwy. Bezpośrednie starcie jednostek tych obu zamków wydaje się być wyrównane.

Początkowy rozwój i podbój mapy (Twierdza > Nekropolia)
Twierdza ma na początku dwie średnio szybkie i mało wytrzymałe jednostki, które dopiero po ulepszeniu stają się sprawnym oddziałem, oraz słabego strzelca. Dużym plusem jest możliwość błyskawicznego rekrutowania Roków i Behemotów, za to dużym minusem są spore wymagania Fortu Ogrów i chore wymagania Groty Cyklopów, więc przez długi czas Twierdza musi radzić sobie tylko z jednym strzelcem. Przynajmniej armia jest dość tania, a podstawowe siedliska aż do piątego poziomu wymagają tylko podstawowych surowców.
Nekropolia ma chyba najtrudniejszy start. Szkielety, Ożywieńcy i Zjawy bardzo słabo radzą sobie w czyszczeniu mapy, a o walce ze strzelcami można zapomnieć. Dopiero po dołączeniu poziomów 4, 5 i 6 armia nabiera rumieńców, jednak zbudowanie siedlisk tych poziomów do łatwych i przyjemnych nie należy.

Budynki specjalne (Twierdza < Nekropolia)
+1 do ataku jest miłym bonusem, natomiast możliwość zbudowania Balisty i sprzedaży jednostek przydają się dość rzadko. Szkieletornia i Nekromatron są niezłymi budynkami, a Całun Ciemności dobrze nadaje się do denerwowania przeciwnika.

Bohaterowie (Twierdza > Nekropolia)
Obydwa miasta mają bardzo dobrych bohaterów, jednak w Twierdzy jest ich więcej, mają lepszy rozkład umiejętności podstawowych oraz mają specjalności takie jak Skut. Ataku i Logistyka, czego brakuje bohaterom Nekropolis.

Magia (Twierdza < Nekropolia)
Oczywista oczywistość.

Podsumowując, moim zdaniem walka Twierdzy z Nekropolis jest bardzo wyrównana.

Sality - 2015-06-22 23:54:02

Aby porównać w ogóle ze sobą te dwa zamki, trzeba wziąć pod uwagę sporo czynników. Jeżeli chodzi o porównanie jednostek w przypadku walki całą armią, wygrywa Nekropolia. Pojedyncze walki 1 na 1 zdecydowanie na korzyść Twierdzy.

Goblin vs Szkielet - Tutaj pojedynek wyrównany. Te jednostki są bardzo do siebie zbliżone, więc tutaj znaczenie miałby rozwój bohatera.
Zombie vs Wilczy Rycerz - Pojedynek ten z łatwością wygrywa Wilczy Rycerz. Jest szybszy, posiada większy atak, a przede wszystkim podwójny atak. To czyni je jedną z lepszych jednostek drugiego poziomu.
Uruk vs Upiór - Wygrywa Uruk. Upiór jest szybszy, ale nie ma prawa dolecieć w pierwszej turze. To działa na korzyść Uruka, który ma pierwszą turę na skuteczny atak, bez możliwości kontrataku ze strony Upiora.
Ogr Szaman vs Wampirzy Upiór - 1 na 1 wygra Ogr. Ma większy atak i więcej HP, przez co Wampir nie będzie w stanie się zbyt skutecznie wskrzeszać. Jeśli natomiast bierzemy pod uwagę support ze strony innych oddziałów + możliwość zaatakowania jednostki typu Goblin, Wampir jest na prowadzeniu.
Arcylisz vs Ptak Gromu - Pewne zwycięstwo Ptaka Gromu. Jego szybkość pozwala mu wykonać ruch przed Arcyliszem, do tego możemy rzucić przyśpieszenie. W momencie, kiedy ptak gromu doleci do Lisza i uderzy, już jest praktycznie po Liszu.
Cyklop Królewski vs Upiorni Rycerze (ja wolę ich nazywać Cmentarnymi Cesarzami : D ) - Wynik walki oczywisty. Mocna obrona i zabójczy atak naszego Mrocznego jeźdźca przerabia cyklopa na mielone.
Starożytny Behemot vs Upiorny smok - I tutaj przede wszystkim znaczenie miałaby taktyka. Smok idzie pierwszy, a to już bardzo dużo. Rzucenie klątwy osłabi Behemota, a jeśli przy odrobinie szczęścia nasz smok go postarzeje, to smok wygra. W innym wypadku Behemot niszczy smoka bez większego problemu.

W bezpośrednim starciu wygrywa Nekropolia. Upiorni Rycerze sami byli by w stanie poważnie osłabić armię wroga, do tego dochodzą wskrzeszające się wampiry, bardzo szybkie ptaki gromu, atakujące obszarowo lisze i dwie jednostki do ochrony naszego strzelca (w tym ogromna ilość szkieletów). Nie zapominajmy o dość szybkich i kradnących manę Upiorach, idealnych do blokowania jednostek strzelających. W walce 1 vs 1 zgodnie z poziomami jednostek wygrywa twierdza

Jeżeli chodzi o mobilność zamku i możliwości podboju - zdecydowanie Twierdza. Tutaj nie trzeba tłumaczyć.

Twierdza, jako zamek typowo ofensywny, nie dorównuje Nekropolii w dziedzinie magii. Co do bohaterów, Nekromanci mają bardzo ważną umiejętność, a mianowicie Nekromancję. Z tego, co pamiętam, po stworzeniu odpowiedniego artefaktu, ta umiejętność stawała się wręcz zabójcza, bo wskrzeszała Lisze. Jednak i bez tego, zanim dojdzie do starcia, możemy zebrać hordy szkieletów, które mogą stanowić poważne zagrożenie dla armii wroga.

Mój końcowy wynik wygląda następująco:

Nekropolia 8:7 Twierdza po wyrównanej walce.

Xeno - 2015-06-23 17:01:22

Błagam nie porównujcie jednostek poziomami. Raz że nie ma to sensu, a dwa żadnego odzwierciedlenia w grze, ponieważ nikt się nie bije poziom na poziom.
Jak to robicie to porównujcie pod kątem przydatności jednostki w czyszczeniu mapy, roli w finalnej bitwie i koszt postawienia jej siedliska.

Sality napisał:

Starożytny Behemot vs Upiorny smok - I tutaj przede wszystkim znaczenie miałaby taktyka. Smok idzie pierwszy, a to już bardzo dużo. Rzucenie klątwy osłabi Behemota, a jeśli przy odrobinie szczęścia nasz smok go postarzeje, to smok wygra. W innym wypadku Behemot niszczy smoka bez większego problemu.

Smoki mogą tylko postarzyć, nie rzucają klątwy. I co byś nie zrobił to i tak w tym śmiesznym pojedynku behemot łamie wszystkie kości smoka.

Jeżeli chodzi o bitwę to śmiesznie wypada w tym przypadku, ponieważ oba miasta polegają na wjeździe w przeciwnika. Z tym, że w twierdzy nie ma ogra i cykopa, a w necro smoczków. Osobiście wolałbym grać Necro. Jednostki nie są tak kruche co daje większy margines błędu podczas walki,  a w twierdzy trzeba dobrze manewrować goblinami i wilczkami by ich nie stracić jakoś głupio.

Z obserwacji i raportów turniejowych wywnioskowałem, że twierdza niszczy we wczesnym etapie jeżeli dojdzie do starcia. Gdy gra się przedłuża może być ciekawie.

W czyszczeniu mapy oba miasta sobie dobrze radzą. Twierdza behemotami od pierwszego tygodnia, a necro ma wampiry od drugiego więc w są mniej więcej równe. Dużo zależy od mapy i od gracza jak szybko umie łańcuszki sprawne tworzyć.

Sality - 2015-06-23 20:55:58

Xeno napisał:

Błagam nie porównujcie jednostek poziomami. Raz że nie ma to sensu, a dwa żadnego odzwierciedlenia w grze, ponieważ nikt się nie bije poziom na poziom.
Jak to robicie to porównujcie pod kątem przydatności jednostki w czyszczeniu mapy, roli w finalnej bitwie i koszt postawienia jej siedliska.

Dlatego opisałem to na dwa fronty - czyli przez pryzmat całej armii, oraz ewentualna walka 1 vs 1.

Xeno napisał:

nie rzucają klątwy.

Smok idzie pierwszy, więc bohater może rzucić klątwę.

Xeno napisał:

I co byś nie zrobił to i tak w tym śmiesznym pojedynku behemot łamie wszystkie kości smoka.

A teraz moja wypowiedź:

Sality napisał:

W innym wypadku Behemot niszczy smoka bez większego problemu.

Jeżeli rzuci się klątwę na Behemota i uda go postarzyć, smok ma szansę na wygraną. Nie zapominaj, że Behemoty mają małą obronę, więc klątwa + postarzenie mogą być dla nich fatalne. Szczególnie, kiedy bierzemy pod uwagę walkę całym teamem. W początkowej fazie gry zdecydowanie góruje Twierdza, ale w przypadku długich i dużych map, Nekro jest lepsze.

Xeno napisał:

Z obserwacji i raportów turniejowych wywnioskowałem, że twierdza niszczy we wczesnym etapie jeżeli dojdzie do starcia

W końcu to zamek ofensywny. Mając behemoty już w pierwszym tygodniu można naprawdę wiele zdziałać :D Nekro nie jest złe na szybki podbój ze względu na nekromancję i wskrzeszające się Wampiry, ale to nadal Twierdza jest w tym lepsza. Osobiście również wolę grać Nekropolią.

Xeno - 2015-06-23 22:00:09

Sality napisał:

Jeżeli rzuci się klątwę na Behemota i uda go postarzyć, smok ma szansę na wygraną. Nie zapominaj, że Behemoty mają małą obronę, więc klątwa + postarzenie mogą być dla nich fatalne. Szczególnie, kiedy bierzemy pod uwagę walkę całym teamem. W początkowej fazie gry zdecydowanie góruje Twierdza, ale w przypadku długich i dużych map, Nekro jest lepsze.

Jak już mówisz o bitwie i czarach. Nikt poważny nie rzuca się na całą armię smokiem, a to jedyna jednostka która doleci w pierwszej turze, a ty rzuciłeś klątwę. Smok po zadaniu obrażeń rzuca ewentualnie jak masz farta te postarzenie. Ja mam czas rzucić na behemota uleczenie i niweluje twoją klątwę i postarzenie, a smok dogorywa skazany na całą moją armię. W pojedynku 1 na 1 też nie ma szans nawet jak postarzy.

Sality napisał:

W końcu to zamek ofensywny. Mając behemoty już w pierwszym tygodniu można naprawdę wiele zdziałać  Nekro nie jest złe na szybki podbój ze względu na nekromancję i wskrzeszające się Wampiry, ale to nadal Twierdza jest w tym lepsza. Osobiście również wolę grać Nekropolią.

Nie powiedziałbym że twierdza jest lepsza, behemot może paść jak jesteśmy nieostrożni, a samymi wampirami czyścimy utopię i mapę beż żadnych strat w 2/3 tygodniu.

Sality - 2015-06-23 23:01:52

Dlatego też wszystko zależy od dobrej taktyki. Jak to mówią, mistrz używając tylko kamienia może pokonać nowicjusza z mieczem.

Xeno - 2015-06-23 23:09:59

Zazwyczaj broń dystansowa wygrywa z bronią do walki wręcz.

Sality - 2015-06-23 23:23:25

Wszystko zależy od tego, kto ową broń dzierży : D

Zapomniałem w sumie jeszcze dopisać jedną zaletę Nekro - Nekromatron. W końcu jest to budynek zwiększający Nekromancję, a jak dobrze wiemy, każdy bohater w tym zamku ją posiada. A wiadomo, te parę szkieletów więcej po wygranej walce to jednak zawsze coś.

Mathias - 2015-06-24 11:31:28

MaD napisał:

Hobgoblin < Kościej
Hobgoblin jest szybszy, ale resztę statystyk ma gorszą od Kościeja.

Wilczy Rycerz >> Zombie
Jedyną słabą rzeczą w Wilczym Rycerzu jest jego wyjątkowo słaba wytrzymałość. Jednak we wszystkim innym jest nieporównywalnie lepszy od dennego Zombie, a jego koszt jest niewiele wyższy. W dodatku ma większy przyrost.

Uruk > Upiór
Obydwie te jednostki są słabe, jednak Uruk strzela, jest prawie o połowę tańszy i ma bardzo tanie siedlisko.

Ogr szaman < Wampirzy Lord
Ogry są potężne, ale wolne. Za to wampir jest szybki, powstrzymuje kontratak i wysysa życie, co rekompensuje jego niższe statystyki i wysoki koszt.

Ptak gromu = Arcylisz
Siłowo jednostki bardzo podobne. Ptak ma znacznie więcej życia, ale Arcylisz strzela trującą chmurą i jest tańszy.

Cyklop królewski << Upiorny Rycerz
Również nie wymaga komentarza.

Starożytny behemot >> Upiorny Smok
Behemot wchodzi w słabego smoka jak w masło.

Co do 1-3. poziomu nie mam wątpliwości i w pełni się zgadzam.

Jeśli chodzi o pojedynek Ogr vs Wampir, to wbrew pozorom nie jest on taki oczywisty. Ogry parametralnie są silniejsze od Wampirów (i chyba pozostałych jednostek tego poziomu również). Zważywszy na charakter pozostałych jednostek Twierdzy (szczególnie pierwszych poziomów), taki tank jak najbardziej się przyda, a w dodatku wspomoże żądzą krwi. Wampiry z kolei świetnie sprawdzają się pod względem taktycznym, powstrzymują kontrę, latają i się odradzają. Ostatecznie chyba też bym uznał wyższość Wampira, ale nieznaczną.

Modelowy pojedynek ptaszka z arcyliszem też bym tak rozstrzygnął. Obie jednostki są ważne w swoich miastach. Cyklopy niestety niewarte siedliska, za to Behemoty rekompensują sprawę z nawiązką. Przy czym nie bagatelizowałbym mimo wszystko roli Upiornego Smoka - za silny nie jest, fakt, ale pamiętajmy o zdolności postarzania, którą może pozbawić przykładowo beszka połowy jego potężnego HP. Mimo wszystko i tak dla mnie faworytem byłby Behemot, bo jego zdolność miażdżenia obrony przeciwnika jest po prostu wybitna. O tym smoku dodaję tak przy okazji, żeby nie wychodził na totalne beztalencie ;).

W pozostałych punktach się zgadzam. Średnio przepadam za Twierdzą, ale trzeba przyznać, że w porównaniu z Nekropolią wypada nieźle i miasta są raczej wyrównane. Za nekropolią ewentualnie przemawia nekromancja, ale to inna sprawa.


Sality napisał:

Goblin vs Szkielet - Tutaj pojedynek wyrównany. Te jednostki są bardzo do siebie zbliżone, więc tutaj znaczenie miałby rozwój bohatera.
Zombie vs Wilczy Rycerz - Pojedynek ten z łatwością wygrywa Wilczy Rycerz. Jest szybszy, posiada większy atak, a przede wszystkim podwójny atak. To czyni je jedną z lepszych jednostek drugiego poziomu.
Uruk vs Upiór - Wygrywa Uruk. Upiór jest szybszy, ale nie ma prawa dolecieć w pierwszej turze. To działa na korzyść Uruka, który ma pierwszą turę na skuteczny atak, bez możliwości kontrataku ze strony Upiora.
Ogr Szaman vs Wampirzy Upiór - 1 na 1 wygra Ogr. Ma większy atak i więcej HP, przez co Wampir nie będzie w stanie się zbyt skutecznie wskrzeszać. Jeśli natomiast bierzemy pod uwagę support ze strony innych oddziałów + możliwość zaatakowania jednostki typu Goblin, Wampir jest na prowadzeniu.
Arcylisz vs Ptak Gromu - Pewne zwycięstwo Ptaka Gromu. Jego szybkość pozwala mu wykonać ruch przed Arcyliszem, do tego możemy rzucić przyśpieszenie. W momencie, kiedy ptak gromu doleci do Lisza i uderzy, już jest praktycznie po Liszu.
Cyklop Królewski vs Upiorni Rycerze (ja wolę ich nazywać Cmentarnymi Cesarzami : D ) - Wynik walki oczywisty. Mocna obrona i zabójczy atak naszego Mrocznego jeźdźca przerabia cyklopa na mielone.
Starożytny Behemot vs Upiorny smok - I tutaj przede wszystkim znaczenie miałaby taktyka. Smok idzie pierwszy, a to już bardzo dużo. Rzucenie klątwy osłabi Behemota, a jeśli przy odrobinie szczęścia nasz smok go postarzeje, to smok wygra. W innym wypadku Behemot niszczy smoka bez większego problemu.

Mam pewne wątpliwości co do Twojego rozstrzygnięcia Arcylisz vs Ptak Gromu. Pamiętajmy, że Arcylisze to jednostki strzelające obszarowe i że pełnią bardzo ważną rolę w Nekropolii jako jedyni strzelcy tego miasta. Nigdy też nie występują samotnie (pomijam wyjątek płaszcza nieumarłego króla), a więc trzeba wziąć poprawkę na tego typu porównania. Jak dla mnie mamy tutaj remis z tego względu, że zarówno Ptak, jak i Arcylisz są bardzo mocne.

Sality napisał:

Jeżeli chodzi o mobilność zamku i możliwości podboju - zdecydowanie Twierdza. Tutaj nie trzeba tłumaczyć.

Oj, tutaj się absolutnie nie zgodzę. Twierdza jest szybka, ale Nekropolia także. Pamiętajmy o nekromancji! Być może Twierdza ma jakąś niewielką przewagę w tej kwestii, ale nie za dużą. Ja bym raczej określił te możliwości za proporcjonalne.

Sality - 2015-06-24 14:07:27

Mathias napisał:

Oj, tutaj się absolutnie nie zgodzę. Twierdza jest szybka, ale Nekropolia także. Pamiętajmy o nekromancji! Być może Twierdza ma jakąś niewielką przewagę w tej kwestii, ale nie za dużą. Ja bym raczej określił te możliwości za proporcjonalne.

Gdzieś w poście niżej to dopisałem. A dokładnie tutaj:

Sality napisał:

Mając behemoty już w pierwszym tygodniu można naprawdę wiele zdziałać Nekro nie jest złe na szybki podbój ze względu na nekromancję i wskrzeszające się Wampiry, ale to nadal Twierdza jest w tym lepsza. Osobiście również wolę grać Nekropolią.

Mathias napisał:

Mam pewne wątpliwości co do Twojego rozstrzygnięcia Arcylisz vs Ptak Gromu.

Ta część akurat tyczyła się walki 1 na 1 Arcylisza z Ptakiem gromu.

Mathias napisał:

że pełnią bardzo ważną rolę w Nekropolii jako jedyni strzelcy tego miasta

Zgadza się. Do tego jak uda nam się stworzyć Płaszcz Nieumarłego Króla, to jest prawdziwa sieka.

Mathias - 2015-06-24 15:59:32

Ta część akurat tyczyła się walki 1 na 1 Arcylisza z Ptakiem gromu.

Tak, tylko że ja bym proponował (już chyba Xeno na to zwracał uwagę), żeby podczas takich porównań jednostek od razu brać pod uwagę kontekst bitwy całego miasta, czyli praktykę. Oczywiście, każdy robi jak chce i każdy ma swoje kryteria rozstrzygania takich pojedynków (mniej lub bardziej trafne, jak przy każdym "badaniu"), ale mnie się wydaje, że lepiej to wszystko od razu porównać, bo walki 1v1 w zasadzie się nie zdarzają.

Sality - 2015-06-24 17:24:31

Przydatność Arcylisza w armii nerkomantów nie podlega żadnej dyskusji. Jest to jedyna jednostka strzelająca, do tego dość silna. No i posiada atak obszarowy bez ryzyka zaatakowania sojuszniczego oddziału (w przeciwieństwie do Magoga). Do tego Płaszcz Nieumarłego Króla i armia staje się cholernie ciężka do rozbicia.

MaD - 2015-06-24 18:43:32

Mathias napisał:

Przy czym nie bagatelizowałbym mimo wszystko roli Upiornego Smoka - za silny nie jest, fakt, ale pamiętajmy o zdolności postarzania, którą może pozbawić przykładowo beszka połowy jego potężnego HP. Mimo wszystko i tak dla mnie faworytem byłby Behemot, bo jego zdolność miażdżenia obrony przeciwnika jest po prostu wybitna. O tym smoku dodaję tak przy okazji, żeby nie wychodził na totalne beztalencie ;).

Może trochę za mało opisałem ten pojedynek i wygląda to jak walka Chłopa z Centaurem. Pomiędzy Behemotem i Upiornym Smokiem aż tak ogromnej różnicy nie ma. Nieumarłe smoki fizycznie są słabe, jednak są też szybkie, latają i mogą rzucić mocne Postarzenie. Nie powalają, ale jest to jednak siódmy poziom i swoje robi.

Xeno - 2015-06-24 19:14:04

Za swoją cenę za mało niestety oferują, a postarzenie nie jest jakimś czynnikiem decydującym, zresztą opisałem jak to mniej więcej wygląda. Za smoczków za dużo po kontr ataku nie zostaje.

Mathias - 2015-06-24 22:59:23

Beszki oczywiście ze Smokami wygrywają, tutaj się z wami zgadzam. Generalnie każda jednostka na 7 poziomie ma swoje zalety i warto ją mieć, Smoki trochę za drogie jak na statystyki, z drugiej strony to tylko ożywione skomplikowaną magią truchła ;D.

Sauron - 2015-06-25 13:54:39

Wtrącę się tylko w sprawie porównywania poziomami, gdyż to chyba ja zacząłem ten renesans porównywania, wracając do tradycji z roku 2009 i okolic. Nieco to było dla hecy, ale po namyśle nie jest to taka zła opcja jeśli potem porównuje się w kontekście całej armii. Zresztą są jednostki, które akurat można porównać jeśli pełnią podobne funkcje np. arcymag i meduza.

Co do ceny upiornego smoka, to dobrze jest postawić priorytety w sprawie wykupu. Wampiry, władcy i lisze będą podstawą, gdzieś tam warto wpleść smoki. Resztę jak kasy starczy.

MrTurqs - 2015-06-25 14:31:38

Jeśli tak bardzo chcecie porównywać zamki to stoczcie po 5 bitew tymi zamkami na arenie i zobaczy się, który jest lepszy. Najlepiej gdyby grały 2 osoby o podobnych umiejętnościach.

Xeno - 2015-06-25 14:40:34

Areny to nie odzwierciedlenie. Możesz dostać linpe arty, czary nie te co trzeba bądź umiejętności i jesteś w dupie. Gra na mapie bardziej to odzwierciedla.
Mówię tu o Fixach ligowych i templatach, bo te są najbardziej zbalansowane.

Mathias - 2015-06-26 00:22:18

Co do tego wiecznego tematu "Porównywać czy nie porównywać poziomami": bezmyślne ocenianie poziomami jest oczywiście bez sensu, jak to robię, to zwykle już bardziej dodatkowo, z uwzględnieniem raczej pozycji jednostki w danej bitwie, a nie surowej walki 1v1. Zresztą to tylko model (jeden z wielu możliwych) dla potrzeb dyskusji, praktyki nie da się opisać w kilku zdaniach na forum. Ale nawet z porównywania poziomami można zrobić lepszy punkt wyjścia do jakiegoś wniosku niż z walk na arenie, które miarodajne nie są ani trochę.

Sauron - 2015-06-26 11:12:53

Na pewno zmienił się schemat myślenia, kiedyś po prostu się porównywało i tyle, zwykle w kontekście 1v1. Przyjmując to założenie, ciągle mógłbym podpisać się pod swoim zwięzłym porównaniem sprzed 6 lat. Być może z drobną korektą, ale mniej więcej ciągle się z tym zgadzam. Gdy jednak popatrzymy w nieco inny sposób, w sensie ogólnej kompozycji armii, możliwości eksploracji mapy itp. to sytuacja zawsze będzie o wiele bardziej złożona. Jest to pewna ewolucja myślenia, w sumie całkiem ciekawa obserwacja jak dyskusje przeszły od surowych porównań do złożonych analiz, jakie możemy obserwować od jakiegoś czasu. Wcale nie muszę się z tego śmiać czy płakać jak MJO głosi, napisałem właśnie to co wtedy myślałem, pytanie jak stałe są nasze poglądy.

Xeno - 2015-06-26 11:32:10

Ja podobnie mam podobnie jak patrzę na swoje posty sprzed lat, al w pewnych kwestiach zdanie się nie zmieniło w ogóle.