Magyar - 2008-11-15 10:57:58

Moim zdaniem lepsze sa Wrota Zywiolow, poniewaz:
Driada - Pikinier = 1:0, bo Driada ma duuuzo wiekszy przyrost, jest szybka, lata i blokuje kontre.
Zywiolak Burzy - Kusznik = 1:0, Zywiolak Burzy jest lepszy we wszystkim.
Zywiolak Lodu - Gryf Krolewski - 0:1, potega gryfow jest chyba wszystkim dobrze znana.
Zywiolak Energii - Krzyzowiec = 0:1, jednak ten podwujny atak i wiecej HP o 5pkt. jest lepsze.
Zywiolak Magmy - Kaplan = 1:1, obie jednostki nie naleza do najmocniejszych na 5 poziomie, ale jednak tego zywiolaka trudno zatluc, a kaplani "padaja jak muchy" z tym nedznym 30 HP, chociaz plus dla nich, bo strzelaja, a Zywiolaki Magmy sa stosunkowo wolne.
Zywiolak Magii - Czempion = 1:1, Czempion ma szarze i jest dobry w ataku, ale Zywiolak Magii blokuje kontre i atakuje wszystkich wkolo i ma dobre staty.
Feniks - Archaniol = 1:1, mimo ze Feniks jest slabszy to nadrabia to dwukrotnie wiekszym przyrostem, tym ze jest najszybsza jednostka w grze, ztakuje dwa pola dzieki zionieciu, jest odporny na magie ognia (i armageddon) i odradza sie, no i to ze jest bardzo tani.
Magia: 1:0, dla Wrot Zywiolow
Bohaterowie: 0:1, w Zamku sa lepsi (chociaz ja jednak wole tych z WZ)
Cena: 1:0 dla WZ
Podsumowanie:
Wrota Zywiolow-7
Zamek-6
Z minimalna przewaga, (ale jednak) epszym miastem sa Wrota Zywiolow. Macie napewno swoje, inne zdanie wiec piszcie ;P

Nerevan - 2008-11-15 11:33:28

bo Driada ma duuuzo wiekszy przyrost, jest szybka, lata i blokuje kontre

Tyle, że Driada pada baaaardzo szybko...

Co do Kapłan vs. Żywiołak Magmy- Kapłan ma tą przewagę, że strzela, więc jest przydatniejszy od Magmaka. Ten zresztą nawet podejść pewnie nie zdąży bo jest strasznieee powolny.

Magyar - 2008-11-15 12:09:01

Ja bym tak nie "lelcewazyl" potegi Zywiolow.... ;)

Nerevan - 2008-11-15 12:17:00

Potęgi? Może i siła drzemie w tym mieście, ale faktem jest, że te nieszczęsne Driady nie nadają się walki, po prostu są kruche jak diabli...

Magyar - 2008-11-15 12:19:07

Ale rekompensuje to ich ogromny przyrost (maxymalny, bez graala to 51 Driad w tygodniu)

Macielug - 2008-11-15 15:29:08

Pusty głos, nie mogę rozstrzygnąć... :/

Mutare - 2008-11-15 16:47:48

Wiadomo że zamek. Jak w ogóle można porównywać jedno z najlepszych miast z ewidentnie najgorszym? Na sam deser jeszcze się okazało, że Wrota wygrają. Oj...

Mathias - 2008-11-15 17:27:30

Ale żarty :D. Już dawno nie słyszałem podobnych bzdur ;].

Wiadomo, że Zamek wygra. Jest najlepszy w grze, w WŻ najgorsze. Nie wierzycie? Proszę bardzo:

Jednostki
Pikinier >> Nimfa - nie wiem, skąd wy wzięliście, że nimfa może być lepsza. Ona ma chyba najmniej HP na poziomie, słabe obrażenia. Co z tego, że lata i powstrzymuje kontratak, jak pika ma 3x więcej HP i 3x większe zadaje obrażenia? Halabardnicy są najlepsi na poziomie, a rusałki najgorsze

Kusznik < Żyw. Burzy - tutaj oczywiście lepsi są żyw. burzy, praktycznie w każdej dziedzinie.

Gryf >> żyw. wody - nie muszę długo mówić - gryf jest najlepszą jednostką na poziomie.

Krzyżowiec >> żyw. ognia - krzyżowiec wygrywa bez dwóch zdań

Kapłan > Żyw. magmy - kapłan strzela, a żywiołak jest powolny. Zanim dojdzie do kapłana, zdąży dwa razy zginąć.

Czempion >> Żyw. umysłu - nie rozumiem, jak mogł wam wyjść remis. Przecież czempion jest 100 razy mocniejszy od żywioła umysłu we wszystkim.

Archanioł > Fenix - może i fenixy mają wyższy przyrost, ale i tak nie mają szans z potęgą archaniołów. Te przecież mogą ożywiać siebie nawzajem, a fenixy tylko się trochę odradzają. Poza tym staty mówią same za siebie ;]

Magia: WŻ ma lepszą w 100%. Dzięki graalowi.
Cena: daję remis, trochę taniej jest WŻ, ale większość jednostek nie jest warta grosza
Herosi: w 200% lepsi w Zamku. Bohaterowie Wrót to tandeta, jakich mało.

Wynik:
Zamek: 7,5
Wż: 2,5

Magyar - 2008-11-15 18:03:31

Nie, najlepszy jest Loch i Cytadela, nie Zamek. A poza tym to w przewodniku samym jest napisane jak wul, ze najlepsze na pierwszym poziomie sa : Driada i Centaur Bojowy.

Zen-Aku - 2008-11-15 18:09:44

Co to za temat? Jedno silnych miast ma przegrać z najgorszym?

Jednostki:

Pikinier > Rusałka - pikinier jest lepszy z gigantyczną przewagą. Staty, HP, lepszy jest w całokształcie,

Kusznik = Burza - nie rozumiem fascynacji burzą. Ma dobre staty, ale jest strasznie droga i ma mały przyrost. Kusznik przynajmniej strzela dwa razy.

Gryf > Lód - naprawdę muszę komentować?

Krzyżowiec > Energia - też nie potrzeba komentarza... Gigantyczna przewaga krzyżowców.

Kapłan > Magma - obie to dno, ale kapłan zadaje minimalnie lepsze dmg, no i strzela.

Czempion > Psychol - czempion ma niezłe staty, jest szybki i ma szarżę - psychol atakuje naokoło, ale ma mizerne staty.

Arch > Kura - n/c.

Bohaterowie - miażdżąca przewaga Zamku

Magia - nikła przewaga wż

Cena - nikła przewaga wż

Graal - nikła przewaga wż

Wniosek? Zamek deklasuje wż.

stasek93 napisał:

A poza tym to w przewodniku samym jest napisane jak wul, ze najlepsze na pierwszym poziomie sa : Driada i Centaur Bojowy.

Nie wierz w to, co piszą w tym szmatławcu. Wg tego "poradnika" Cytadela jest najgorsza...

Magyar - 2008-11-15 18:12:01

Ok, rozumiem Wasze zdanie, przyznaje Wam racje ;)

Zen-Aku - 2008-11-15 18:16:58

Po prostu nie wierz tak łatwo w poradniki dołączane do gier - wg tego poradnika upiór jest bardzo dobrą jednostką, a czarny rycerz jest za wolny :) Swoją drogą nieźle się uśmiałem przy czytaniu tego poradnika :D

Magyar - 2008-11-15 18:18:59

ja tez sie usmialem, (szczegulnie przy tym, co napisali o czarnych rycerzach, no ja nie moge hahahaha, zly dlatego ze za wolny, pekne zaraz, wcale nie jest za wolny). Mam pytanie- czy slyszeliscie kiedys o czyms takim, jak "pobudzanie dyskusyji"?

Magyar - 2008-11-15 18:47:04

no nie? - "daj przyspieszenie i beda miec cale pole hexowe" - ale one i bez tego czaru maja cale pole

Mathias - 2008-11-15 22:33:59

stasek93, co do najlepszego miasta: to już sprawa indywidualna. Ja tak uważam od lat i nic tego nie zmieni. I powtórzę: nie sugeruj się tym badziewiem. To książeczka dla dzieci neo zrobiona chyba przez dzieci neo. Dobrze, że już tego nie słuchasz, bo tym poradnikiem zatruwane są umysły graczy.

Magyar - 2008-11-15 22:35:10

Racja, ostatnio przeczytalem po raz pierwszy, i sie rozesmialem tylko

Magyar - 2008-11-16 09:34:50

raczej smiac sie, a kto to wogule pisal? - Ci co robili to gre? - czy jakis ktos....?

Macielug - 2008-11-16 16:34:59

Chyba dzieci neo.
A ja nie czytałem poradnika i na razie nie przeczytam. :(

Magyar - 2008-11-16 17:54:44

I bardzo dobrze, radze wcale nie zabierac sie za lekture tej ksiazeczki.

Macielug - 2008-11-16 18:20:27

W takim razie nie będę, bo później będę gadać, że rusałki są najlepsze na swoim poziomie, a to jest żal. ;)

Nerevan: ... Offtop to bardzo zła rzecz :p . I choć sam przyznam- poradnik to szit jakich mało- to niezbyt miło jest pisać uwagi za offtop... i to dotyczy też wszystkich wyżej...

Magyar - 2008-11-24 08:42:55

Ok, wiec tak do tematu, to chcialem powiedziec ze gdyby nie ten duzy przyrost Feniksow, to bym powiedzial ze Zamek jest lepszym miastem, ale jednak ten przyrost daje ogromnie duzo.

Macielug - 2008-11-24 09:15:40

No tak, za przyrost jest siła, no a wtedy to nawet archy łatwo rozwalić, a i sorry za offtop już postaram się go ograniczyć. :offtopic:

Magyar - 2008-11-24 10:06:11

No i naprzyklad w pierwszych dniach (w pierwszym, a nawet w drugim tygodniu) gry, Zywiolaki Burzy daja spora przewage nad innymi miastami. Wiec chyba jednak te Wrota nie sa takie slabe, prawda?

Soran - 2009-07-11 22:02:23

Oczywiście wrota są lepsze. Jedynie na 4 i 7 poziomie góruje zamek, ale pragnę zauważyć że feniksy są dużo tańsze i łatwiej dostępne od aniołów. Wrota mają też lepszych bohaterów, choćby Lacus, Grindan lub Fiur.

Mathias: UPOMNIENIE za wręcz obrzydliwe przekształcenie imienia jednego z bohaterów WŻ. Okropna forma poczucia humoru.

Crassus11 - 2009-08-31 13:56:18

Wg. mnie zamek był jest i będzie najlepszym miastem w heroesach a WŻ ex equo z cytadelą dno kompletne

Zen-Aku - 2009-08-31 17:56:27

A może udowodnisz to w praktyce? Ja Cytka/WŻ, Ty Zamek i zobaczymy, jak ten "najlepszy" Zamek radzi sobie z "denną" Cytką/Wrotami...

Co się tematu tyczy, to Wrota mają dużo lepszy start - rusałki powstrzymują kontrę i są idealne na powolne jednostki, a statystyczną słabość nadrabiają liczebnością. Halabardnik jest silniejszy, tylko co z tego, skoro jest powolny. Burza jest najlepszym strzelcem 2. poziomu i kusznik do niej startu nawet nie ma, mimo większego przyrostu, jest po prostu słabszą jednostką. Od 3. poziomu zaczyna się zabawa, bo gryf i lód stoją na dobrym poziomie, choć jak dla mnie ptaszek jest lepszy. Na 4. poziomie Wrota ostro dostają lanie, ale nawet taka energia czasem się przyda - choćby do zdjęcia kontry, lub blokowania strzelców. Magma i kapłan to jednakowe dno dna. Psychola plusem jest atak naokoło, powstrzymywanie kontry i odp. na magię, konik jest szybszy i ma szarżę. Czempion troszkę przydatniejszy. Feniksy można zrobić, są najszybsze w grze i odp. na ogień, ponadto zioną. Nie są przy tym drogie. Archy to może i jest siła, ale za ogromną cenę siedliska. Bohaterowie na remis - jedno i drugie miasto ma dobrych (Valeska vs Lacus ;]).

Xeno - 2009-08-31 18:26:39

Jeśli gra się przeciąga to Zamek zyskuje przewagę, więc by wygrać WŻ trzeba dążyć do szybkiego pokonania przeciwnika.
Zen-Aku mając do wyboru Valeskę i Lacusa bez wahania brał bym Lacusa.Zamek w porównaniu z WŻ ma cienkich bolków.

altaeir - 2009-08-31 20:50:28

Offtopując Chciałbym żeby w confie był spec od rusałek dający im +1speed, bonusy do ataku i obrony na kolejne poziomy bohatera i dostający ich tyle co Shakti trogów :P Albo bolka od powietrza i burz hehe
Spec Lacusa jest badziewny, ale to fajny boh.

Talscire - 2009-09-30 18:14:02

Zamek vs Wrota Żywiołów

Pikinier vs Rusałka - Wiadomo, że Pikinier, jest lepszy w statach
Kusznik vs Żywiołak Burzy - Kusznik strzela 2 razy i dlatego jest lepszy od Żywiołaka
Gryf vs Żywiołak Lodu - N/C miażdżąca przewaga Gryfa
Krzyżowiec vs Żywiołak Energii - Dużo lepszy Krzyżowiec
Kapłan vs Żywiołak Magmy - Kapłan minimalnie lepszy, bo Magma to dno
Czempion vs Żywiołak Umysłu - Czempion lepszy
Archanioł vs Feniks - N/C 200 % przewagi Archanioła

Bohaterowie - Zamek
Magia - WŻ
Cena - WŻ
Graal - WŻ

8:3 dla Zamku, przewaga miażdżąca.

Zen-Aku - 2009-09-30 19:01:52

Pikinier vs Rusałka - Wiadomo, że Pikinier, jest lepszy w statach

Bzdura. Pikinier nawet marzyć nie może o możliwościach rusałki. Pikinierem nie zabijesz hordy golemów/ogrów/entów i innych podobnych kloców, rusałką - owszem.

Kusznik vs Żywiołak Burzy - Kusznik strzela 2 razy i dlatego jest lepszy od Żywiołaka

A to już w ogóle bzdura. Żywiołak jest lepszy dosłownie we wszystkim, dodatkowo ma 15 HP (!!!) więcej od kusznika. Ten drugi może się z tym podwójnym strzałem schować, bo burza przy dobrych obrotach jest w stanie z elfami nawet rywalizować.

Gryf vs Żywiołak Lodu - N/C miażdżąca przewaga Gryfa

I kolejna bzdura. Nie powiem, też uważam gryfa za nieco lepszą jednostkę, ale gdzie tu do miażdżącej przewagi...

Kapłan vs Żywiołak Magmy - Kapłan minimalnie lepszy, bo Magma to dno

Kapłan to też dno, jak dla mnie te jednostki są jednakowo beznadziejne, ale magma ma przynajmniej Thunara/Erdamona, który trochę pomaga, tym samym punkt dla Wrót.

Bohaterowie - Zamek

Czyżby? Lacus, czy Monere są bardzo dobrzy, ponadto sporo bohaterów Wrót ma taktykę na start, oraz finanse - co jest niekiedy pomocne, bo dostajemy kasę za darmo.

Olórin - 2009-09-30 19:16:00

Co do rusałki się zgodze,co do burzy też.Gryf jest lepszy od żywiołaka i walczy z cerberem o prym na poziomie.
Kapłan jest lepszy od Magny bo przynajmniej strzela.Bohaterów za bardzo nie znam(mało gram tymi miastami) więc pomine.
Jak dla mnie zamek jest lepszy,choć WŻ to silne miasto i nie wolno go lekceważyć. ;)

Talscire - 2009-10-01 18:07:03

Zen-Aku napisał:

Pikinier > Rusałka - pikinier jest lepszy z gigantyczną przewagą. Staty, HP, lepszy jest w całokształcie,

Kusznik = Burza - nie rozumiem fascynacji burzą. Ma dobre staty, ale jest strasznie droga i ma mały przyrost. Kusznik przynajmniej strzela dwa razy.

Twój post z pierwszej storny w którym uważasz, że pikinier jest lepszy a Burza równa.

Zen-Aku - 2009-10-01 18:51:57

Mój post sprzed prawie roku... Jeśli jeszcze raz ośmielisz się powołać na czyjekolwiek posty sprzed tak długiego czasu, to obiecuję, że dostaniesz upomnienie. Każdy nabiera doświadczenia i zmienia przy tym niektóre poglądy, zobaczymy co Ty będziesz twierdził za rok.

Talscire - 2009-10-05 15:09:29

Tutaj napiszę z lepszymi argumentami, bo chce, żeby Zen-Aku mnie lubił ;]

Zamek - Dobry Zamek, który ma magię tylko do 4. poziomu, ale reszta to nadrabia, najczęstsza jest tu magia Ziemi.Pikinier to 2. najlepsza jednostka ze swojego poziomu.Kusznik się przydaje do obrony, ponieważ strzela.Gryf konkuruje z Cerberem o najlepszą jednostkę ze swojego poziomu.Krzyżowiec atakuje 2 razy i ma niezłe dmg, a to się przydaje.Kapłan, może i jest słaby, ale brak ograniczeń w walce wręcz się przydaje.Czempion to dobra jednostka ze swojego poziomu(ciekawostka - im dłuższy jest dystans między nim, a przeciwnikiem to obrażenia są większe).Archanioł to najlepsza jednostka ze swojego poziomu.Taras Gryfów jest dobry, bo zwiększa produkcję gryfów, aż o 6.

Wrota Żywiołów - Magia na 5. poziomie i trafianie się wszystkich rodzaji czarów, robi swoje.Rusałka jest b.dobra, ponieważ jest szybsza nawet od jednostki 6. poziomu którą jest Czempion :o.Żwyiołak Burzy, strzela i ma dobre staty.Żywiołak Lodu też strzela i ma dobre staty, jest 3. w hierarchii jednostek 3. poziomu.Żywiołak Elektryczności jest szybki i ma pośrednie staty.Żywiołak Magmy to kloc, ale ma dużo obrony i ciężko jest Go zabić.Żywiołak Pszychiki atakuje dookoła i ma dobre staty.A dzięki Feniskowi, prawie zawsze ruch zaczynamy my.Sprzedawca Artefaktów się nawet przydaje, a ten budynek co zwiększa przyrost Rusałek jest niezastąpiony.


Po dłuższym zastanowieniu jest remis z lekką przewagą Zamku.

Do Zen-Aku - O to chodzi z argumentami??

Mathias - 2009-10-07 08:49:22

A ja, po raz pierwszy, zgadzam się prawie w 100% z King of Slayerem. Jedynie a propo kusz mam inne zdanie - są słabsze z winy małego HP.

Zen-Aku, każdy może się powołać na stare posty. Napisałeś je, więc bierzesz za nie odpowiedzialność.

Bos18 - 2009-10-15 08:37:37

A co do kuszy i burzy kusznik ma staty Kusznik
Atak:
6
Obrona:
3
Obrażenia:
2-3
Wytrzymałość:
10
Szybkość:
6
Przyrost:
9/18/27
Koszt:
150
a zyw burzy

Żywiołak burzy
Atak:
9
Obrona:
9
Obrażenia:
2-8
Wytrzymałość:
25
Szybkość:
8
Przyrost:
6/12/24
Koszt:
275  co prawda jest drozszy ale on moze konkurowac z jednostkami poziomu 3  a kusznik to dobry  strzeec ktory niestety pada szybciutenko wiec remisy lub przewagi kusznika to bzdura i prosze takich rzeczy nie pisac

Sauron - 2009-10-15 15:35:52

Zamek: pikinier mocna zasłona kuszników, a to jest ważne. Kusznik ma 2x strzał, w dużych ilościach dobry, ale szybko pada ze względu na niskie staty. Gryf jest silną jednostką 3 poziomu, na pewno jest przydatny w Zamku. Sporo wytrzymuje i ściąga ciosy. Krzyżowiec to w ogóle czołówka poziomu, więc nie będę się rozpisywał. Kapłan strzela, ale potęgą nie jest. Ot strzelić, "zmiękczyć" wroga. Czempion za to jest bardzo silny, jego szarża i statystyki nieraz mogą przeważyć o losie bitwy. Archanioł to potęga, wskrzesza, wszędzie doleci. 4 poziomy gildii. Spokojnie wystarczy. Ceny budynków w zasobach równo rozłożone.

Wrota: rusałka szybka, powstrzymuje kontratak, więc na poboczne stworki przy kopalniach jest bardzo przydatna. Burza to zdecydowanie lider poziomu. Lód za to nie wyróżnia się niczym szczególnym, jednak strzela i to przyzwoicie. Te trzy poziomy dają nam chyba najlepszy zestaw początkowy z wszystkich miast. Dalej jest gorzej. Energia i magma są cienkie. Żyw. Magii też nie jest jakiś wybitny, jednak atakuje jednostki wokół i wstrzymuje kontratak. Dlatego uznaję, że jest niezły chocież nie znajdziemy go w czołówce. Feniksy są silne w dużych ilościach, ale to zależy od przyrostu i szybkości wybudowania siedliska. Gildia magów na max poziom. Cena ujdzie.

Rzeczywiście WŻ musi szybko pokonać Zamek, bo trzy pierwsze poziomy ma bardzo mocne, ale potem jest gorzej. Na dłuższą metę na prowadzenie może wyjść Zamek.

matej64 - 2009-10-18 20:41:04

Jak dla mnie to tak
Halabardier vs Rusałka - Dla mnie remis. Halabardier lepsze staty a rusałka tańsza, lata i jest ich wiecej
Kusznik vs Żywiołak Burzy - Zywiołak najlepszy na poziomie
Gryf vs Żywiołak Lodu - Gryf wymiata na swoim poziomie
Krzyżowiec vs Żywiołak Energii - Podwójny atak + lepsze staty czynią krzyżowca lepszym
Kapłan vs Żywiołak Magmy - Żywiołak to dno ma gorsze statystyki i jest wolniejszy, a kapłan na dodatek strzela.
Czempion vs Żywiołak Umysłu - Szybkośc ta sama, przyrost ten sam. Statystyki ma lepsze czempion. Dla mnie lepszy czempion
Archanioł vs Feniks - Tu dla mnie remis. Statystyki o wiele lepsze ma archanioł. Lecz Feniksów jest dwa razy więcej i mają wieksza szybkość a poza tym są dużo tańsze od archów.

Magia - Wrota
Bohaterowie - Zamek
Graal - Wrota
Cena - oczywiście wrota

7 : 6 dla Zamku

Zen-Aku - 2009-10-22 20:01:20

Bohaterowie - Zamek

A ja będę upierdliwy i się zapytam - dlaczego? Bohaterowie Wrót mają często ładny start (Lacus - zaaw. taktyka, Ignissa - podst. skut. ataku i artyleria, Fiur - zaaw. skut. ataku, Thunar/Erdamon - finanse + skut. ataku, do tego świetny specjal (m. in. +5 dmg dla ż. magmy), a taka Monere ma na start logistykę i skut. ataku, jeśli chodzi o magów, to każdy startuje z jakąś magią na podstawie + wiedzą, czyli takie coś, jak magia ziemi lub powietrza możemy mieć na start, ponadto wielu bohaterów ma finanse lub specjala +350 złota/dzień, co ma znaczenie przy braniu ich z karczmy) i jakoś nie widzę powodu, żeby uznać ich za gorszych od tych z Zamku (dużo startuje z słabym dowodzeniem, magowie są ogólnie denni, nawet taki Loynis startuje ze slotem zapchanym... nauką czarów, dodatkowo najczęściej wchodzi najgorsza magia w grze - woda, podczas gdy bohaterowie takiego Confluxu mogą mieć ziemię na start).

Xeno - 2009-10-22 20:33:06

Nie wiem czemu uważasz wodę za najgorsza z magi?Przecież taki bless,osłabienie,dispell i cure to są bardzo pomocne czary.
Mamy też modlitwę,która daje naszym jednostkom dobrego kopa,teleportacje i klonowanie.To,że Loch nie może trafić wody to nie moja wina.Co do bohaterów to się zgadzam,bo znośnymi w zamku są tylko Tyris i Valeska.

Zen-Aku - 2009-10-22 20:52:45

Xeno napisał:

Nie wiem czemu uważasz wodę za najgorsza z magi?Przecież taki bless,osłabienie,dispell i cure to są bardzo pomocne czary.

Dispel i cure prawie na jedno wychodzi, bless też jest dobry, ale osłabienie? Zamiast tego lepiej mieć klątwę z magii ognia. Żaden czar z magii wody nie daje nam takiego początku, jak slow lub haste, a z bless/klątwa, na neutrale lepsza jest ta druga - ważniejsze jest, żebyśmy my nie odnosili strat (a klątwa zapewnia wrogom bardzo słaby atak).

Xeno napisał:

Mamy też modlitwę,która daje naszym jednostkom dobrego kopa,teleportacje i klonowanie

Modlitwa, dla której trzeba rozbudować gildię, a i tak nie wiadomo, czy się trafi, podczas gdy haste daje nam lepszy efekt co do szybkości, a bless co do ataku, a samą modlitwę można praktycznie zniwelować slowem/klątwą, czyli czarami 1. poziomu. Teleport i klon też są na wyższych poziomach, więc równie dobrze mogę powiedzieć o berserku, który jest de facto lepszy od obu tych czarów.

Xeno napisał:

To,że Loch nie może trafić wody to nie moja wina.

Loch może trafić wodę - radzę nie zapominać o czarnoksiężnikach, a to że bierze się najczęściej władców jest już kwestią zaledwie pochodną.

Viewer - 2010-01-04 09:14:42

Driada może i jest słaba, ael tylko nią na 1. poziomie rozwalimy gromadkę klocowatych stworów z Duchem opresji. mimo to Halabarda lepsza.
Żyw. Burzy nawet mimo słabego przyrostu jest lepszy od Kuszy, moi mili miłośnicy Zamku ;)
Gryf naj na poziomie, nie ma co komentować.
Krzyż to samo.. Jedynie konkuruje z nim Alp.
Kapłan = Magma - dwie najgorsze jednostki 5 poziomu, Kapłan strzela, Magma jest... hm, trudna do zabicia.
Psychol remisuje z Czempionem, bo powstrzymuje kontrę i atakuje wszystkich przyległych wrogów. A to jest spoory plus.
Feniks jest mimo przyrostu gorszy od Archów, bo Archy są w czołówce poziomu z Czarnymi Smokami, Tytanami i Behemotami.

Magia, oczywiście, dla WŻ.
Bohaterowie.. Czy ja wiem, czy Zamek ma takich dobrych? .. Remis.
Graal dla WŻ
Budynki Specjalne.. WŻ, Magiczna Szkółka fajnaa :)
Cenowo również WŻ.

Może i wojskowością WŻ klęka, ale w detalach lepsze.

9-7 dla WŻ :P

Talscire - 2010-01-07 20:20:13

Viewer, a powiedz mi, czy Pikinierem, się nie da rozwalić kloców?Wystarczy, speed i jedziesz, Pikinier, ze speedem, jest chyba szybszy od Rusałki. Gryf, jest dobry, ale Żywiołak Lodu nie jest zły, strzela, ma brak ograniczeń w walce wręcz i niezłe statystyki. Poza tym, to właśnie Lód kosi szybkie jednostki wroga, bo ma dobre obrażenia i strzela.Hmm... Kapłan, wygrywa z Magmą, bo zanim ten dojdzie, to Kapłan Go wystrzeli. A Czempion, ma szarżę, i to też jest spooory plus. Feniks jest przydatniejszy, bo jest szybszy i ma większy przyrost, policzmy, z zamkiem Archaniołów w miesiąc będzie 8, a Feniksów 16, czyli, bardzo dużo więcej.

Olórin - 2010-01-07 21:04:14

Rusałka vs Piknier- jak dla mnie Rusałka lepsza, przez szybkość i skilla. (z zaklęciami można działać w obie strony- jest speed-jest slow) 1:0

Burza vs Kusznik- burza jest najlepsza na poziomie i nie ma co dalej pisać, choć kusznik do słabych nie należy 1:0

Lód vs Gryf- Lód jest mocny, ale na tym poziomie tylko cerber może konkurować z gryfem 0:1

Energia vs Krzyżowiec- krzyż ustępuje tylko wampirowi, więc nie ma co pisać 0:1

Magma vs Mnich- Mnich nie jest świetny, ale akurat magmę deklasuje pod każdym względem(poza przyrostem), ponieważ różnica 10 pkt hp porównując jednostki z których jedna strzela, a druga walczy w ręcz jest po prostu śmieszna 0:1

Umysł vs Czempion- Czempion jest silniejszy, ale umysł ma atak dookoła, powstrzymywanie kontry i odporność na magię, więc remis 1:1

Feniks vs Archanioł- Archanioł jest na tyle potężną jednostką, że spokojnie zniweluje liczebność feniksów ;) 0:1

Magia- bezapelacyjnie i niepodważalnie dla WŻ 1:0

Budynki- Jak dla mnie lepsze te z WŻ, choćby magiczna uczelnia 1:0

Bohaterowie- tu nie mam ogólnie zbyt dużo do powiedzenia, ale według mnie lepsi ci z WŻ 1:0

Grall- ogólnie u obydwu mało przydatny, przez wzgląd na czas potrzebny na jego zdobycie 0:0

Podsumowując

5:3 w jednostkach dla zamku

3:0(4:1 jeśli ktoś za te grale da wogóle pkt) dla WŻ pod względem konstrukcji zamku i bohaterów

Niby wychodzi ogólnie 6:5 dla WŻ, ale jak wiadomo w praktyce bywa różnie ;)

Viewer - 2010-01-07 21:04:15

zużywasz manę,  czar w końcu zniknie, i trzeba zużyć więcej many. No i wypadałoby mieć tej many trochę, dobry poziom M.Powietrza, żeby było tanio i sporo Mocy, a także w ogóle mieć Haste. Przy Rusałce tych problemów [może i błahych, ale zawsze może się zdarzyć problemik] nie ma.
Kapłan może i wystrzela Magmę, ale możemy też rzucić haste na magmę. Poza tym nie tylko Magma jest na polu bitwy i siłą rzeczy Kapłan będzie strzelał w co innego :)
A wiesz, że 8 Archów da radę 16 Feniksom? :P [przy odpowiedniej grze raczej powinni wygrać..]

Olórin - 2010-01-07 21:12:05

Według mnie to nie ma po co w ogóle mieszać zaklęć porównując surowo siłę miast (ja rzucę  to, a ja to... )(no chyba, że różnica w magii jest jakaś bardzo istotna).

Tak patrząc na statystyki Feniksa i Archanioła, to na oko 1 arch wytrzyma tyle co 2 lub 3 feniksy,  a to daje domyślenia o zestawieniu tych jednostek ;)

W kwestii magmy i kapłana, to kapłan przynajmniej strzela, a u magmy to ja plusów nie widzę, chyba, ze mnie ktoś oświeci ;)

Xeno - 2010-01-07 23:39:19

Plusem magmy jest odporność na armagedon i jest dość tani. Ten zamek świetnie nadaje się do gry magiem. Mamy armagedon i 4 jednostki odporne na te czary.
Nie wiem czemu archa porównujecie do naszego feniksa. Wiadomo, że trzeba go oszczędzać, ponieważ daje nam inicjatywę. Dodatkowo możemy użyć go jak smoka do niszczenia 2 jednostek wroga za pomocą zionięcia. Powstawanie z popiołów jest bardzo przydatne i często może ich powstać więcej niż się wydaje.
Conf deklasuje zamek. Szybki atak z magią i przeciwnik pisze gg. Dużym minuchem jest to, że burze, czy lód obrywają dodatkowe obrażenia z niektórych czarów, ale jednak ekipa strzelecka jest ciężka do przebicia.
Wracając do tych magm. Może i są słabe, ale jednak jak przywalą to jednostki się sypią i chcemy je szybko wykończyć.

Viewer - 2010-01-08 15:47:49

Xeno, kapłan jest tańszy od Magmy :)

GiBoN - 2010-01-08 16:13:46

Conf w zestawieniu z zamkiem lepiej wypada ma duzo odpornych jednostek na chocby armagedon,ma inicjatywe(nie uwierze,ze ktos postawi aniolki,a fenixow nie da rady...),lepszych strzelakow i 2 jednostki teoretycznie bezuzyteczne,ale jednak sa i lepiej je miec,niz nie miec nic,conf jest chyba nawet tanszy,ma lepsze budynki specjalne,bohaterow rownierz,oba gralle dosc slabe,ale confa i tak lepszy no i nie byl bym pewnien tego,ze archy dadza rade takiej ilosci fenixow,ktore pewnie mialy by i tak pomoc...

Xeno - 2010-01-08 18:43:58

Co tu dużo mówić. Mając taktykę i haste podjeżdżamy do zamku i jest z d**y jesień średniowiecza. Kontrastowanie haste jest chyba bez celu. Lepiej rzucić bless, czy tarcze.

Elektra - 2010-01-08 20:37:33

Zamek jest bardzo dobry z powodu jednostek i bohaterów. WŻ nie cierpie, bo ma wszystko odwrotnie. Słabe wszystko oprócz graala.

Xeno - 2010-01-08 20:57:02

Elektra może byś nam przedstawiła co jest takiego słabego w WŻ? Ja osobiście uważam, że dopóki nie dostane porządnego łomotu jakimś miastem to mam o nim kiepskie zdanie. Dostać parę razy od WŻ i potem trochę nim pograć i zdanie można zmienić o 180 stopni.

Elektra - 2010-01-09 11:02:15

Napisałam że ma wszystko odwrotnie czyli ma słabych bohaterów i jednostki. Przeczytaj uważnie a potem możesz pisać że coś jest źle.

GiBoN - 2010-01-09 11:26:39

Z tym,ze to nie prawda,bo poziomy 1-3 ma bardzo dobre,z.magii tez sa dobre dzieki skillom,a fenix zawsze daje 1 ruch.Wrota maja lepszych bohaterow niz zamek(patrz Monere,Lacos),tak wiec ja bym nie uznal tego argumentu...

Elektra - 2010-01-09 14:32:55

Każdy uważa co innego ale to nie powód żeby się od razu kłócić. Ja jestem za zamkiem i tyle. Powody napisałam wcześniej

GiBoN - 2010-01-09 14:35:48

To nie klotnia,a dyskusja,a ja podaje moje argumenty,ktorych Ty nie mozesz podwarzyc ;p.Owszem mozesz twierdzic co chcesz tego nie neguje i to szanuje,ale to nie znaczy,ze nie moge sie odezwac ;p.

Xeno - 2010-01-09 14:40:44

Jak na na razie elektra nie podała zbyt mocnych argumentów, które by przemawiały za zamkiem, a mówiły czemu WŻ jest takie słabe.

Elektra - 2010-01-09 15:01:29

Xeno. Ja z tobą nie mogę wytrzymać. Też będę ci przytykać ciągle twoje błędy. Ja uważam to co sama doświadczyłam. Nie mam mocnych argumentów bo ich nie mam ale jak gram WŻ to zawsze przegrywam nie wiadomo dlaczego.

Xeno - 2010-01-09 15:20:06

Nie wytykam ci błędów tylko chcę konkretne argumenty na to, że WŻ jest słabe. To, że nim przegrywasz świadczy tylko o tym, że nie umiesz nim grać, a nie o jego słabości. A i wyluzuj, bo teraz to na mnie wyskoczyłaś.

Olórin - 2010-01-09 15:51:03

Każdy ma swoje zdanie i trzeba je uszanować, ale miło by było zobaczyć jakieś uzasadnienie do posiadanych poglądów. ;)

Jak chcecie dalej tę "wymianę zdań" prowadzić to mile widziane by były jakieś argumenty, bo się powoli robi spam. :)

Takie zestawienie jednostek:

Generalnie WŻ ma:                   Zamek:

Świetne:                                     Świetne:
poziom 1,2,3                               poziom- 3,4,7

słaby:                                         słaby:
4,5 poziom                                  5 poziom

średni/dobry:                              Średni/dobry:
6,7 poziom                                  1,2,6 poziom


Wychodzi na to, że WŻ ma znacznie lepszy zestaw startowy od zamku (chyba ma najlepszy w ogóle, jeśli nie jeden z najlepszych).

Sauron - 2010-01-09 16:19:18

WŻ ma na początek świetny start. Zestaw rusałka-burza-lód jest bardzo skuteczny. Potem dochodzą poziomy słabsze, chociaż żyw. magii jest niezły, a feniksy mają zwiększony przyrost. Stwierdzenie Olórina o najlepszym starcie WŻ nie jest zbyt przesadzone.

Zamek jest bardziej zbalansowany poziomowo. Start ma średni, halabardnik jest mocny, ale wolny. Gryf to taka jednostka do wszystkiego. Kusznik kruchy, ale jak nikt do niego nie dojdzie, to odda nam nieocenione usługi. Dalej świetny krzyżowiec, kapłan, czempion i archanioł.

Zamek po pewnym czasie odrobi zaległości, ale WŻ zawsze będzie miało przewagę w postaci nazbieranych burz, lodów i feniksów.

Bos18 - 2010-01-09 17:29:51

Wż jest jeszcze na dodatek o wiele lepsze wmagi mozliwosc posiadania 4 magi lub np gdy mamy dobrego maina a tylko 2magie dobranie poszukiwanej magi ziemi czasem ratuje dupe... co wiecej mozemy miec latwo implozje i zywiołaki do przyzwania . Poziomów 4-5 dostajemy wiecej energia moze sluzyc jako blok strzelców taki jak pegaz w rampie zyw magi jest odporny na czry umyslu powstrzymuje kontre i atakuje dookola  przy blessie zadne miasto praktycznie nie przestrzela Wz a rusałki w 1 tyg z powstrzymywaniem kontry pozwalaja niszczyc wszystkie hordy entów bez strat czyli hordy klocowatych jednostek... Bohaterowie sa akurat dobrzy bo maja fajne drzewko rozwoju z Wz mozna cos wykrzesac jak sie umie nim grac... a zamek jak to zamek nie jest zbyt trudny do opanowania jednostki równe silne

Baron - 2012-05-12 23:21:38

Godni siebie przeciwnicy ! Zamek ma duza sile a takze wskrzeszanie .
Feniksow jest 4 poza tym silne sa zywiolaki burzy i lodu .
Mozna tez sporo namieszac psychicznymi...
W zamku sa jeszcze czempioni duzo gryfow miecznicy ...
W sumie zamek ma wiecej mocnych jednostek ale o mniejszej ilosci .
Wrota maja burze i feniksy supermocne ...
Moga jeszcze dokupic artefaktow i zwiekszyc sile .
Stawiam na remis . Zalezy od tego jak komu pojdzie na poczatku gry !

Xeno - 2012-05-12 23:33:46

WŻ ma lepszy start do zamku.

Mathias - 2012-05-13 00:01:00

Kiedyś nie doceniałem siły WŻ. Teraz wiem, iż jest on  bardzo dużo wart - głównie dzięki testom, które wskazały Wrota jako trzecie najsilniejsze miasto. Tak to jest, czasem trzeba się przekonać samemu, ile co jest warte poprzez dziesiątki działań matematycznych. Zamek jest jednak wg tych samych testów najlepszy, co zgadzało się z moimi poprzednimi założeniami, i wygrywa praktycznie z każdym.

Co do przydatności, to tutaj różnie bywa. Generalnie Wrota są bardziej mobilne, ale równie drogie, co Zamek. Bohaterowie... lepsi w WŻ. Magia, jak wiadomo, lepiej rozwinięta we Wrotach.

Tak więc może to będzie najbardziej kardynalna zmiana w moim herosowym światopoglądzie, ale stawiam na remis. Oba miasta są wiele warte i stanowią wielką potęgę. Co do odczuć osobistych, to kto mnie chociaż trochę czytał i poznał, wie, iż jest "wyznawcą" Zamku, natomiast WŻ nie lubiłem, aczkolwiek obecnie uważam je za ciekawe, chociaż lekko zepsute przez twórców, urozmaicenie.

Xeno - 2012-05-13 00:01:42

Stawiam na WŻ, są jednak nieco tańsze i mają szybszy start.