Talscire - 2009-10-19 15:49:12

Piszcie. Ja wypowiem się później, bo teraz nie mam czasu.

matej64 - 2009-10-19 16:01:58

Jednostki:
Gnoll maruder > Rusałka - Minimalnie, ale lepszy jest gnoll, ma 2x więcej życia niż rusałka obrażenia atak i obrona także. Ale za to rusałka jest szybsza i lata.

Reptilion < Żywiołak burzy - Obie strzelające. Żywiołak jest najlepszy na swoim poziomie.

Smocza ważka = Żywiołak lodu - Ważka potrafi sporo namieszać swoim speedem. Ale za to żywiołak strzela i ma więcej obrażeń i więcej hp.

Bazyliszek większy > Żywiołak energii - Bazyliszek lepszy. Więcej obrażeń i hp, choć żywiołak lata.

Wielka gorgona > Żywiołak magmy - Dobra jednostka przeciwko totalnemu dnu. Wygrana gorgony

Królewska wiwerna = Żywiołak magii - Wiwerna ze statystyk ciut lepsza, ale żywiołak atakuje przyległych i powstrzymuje kontratak. Remis

Hydra chaosu < Feniks - Hydra ma mały speed, a Feniks największy w grze. Feniks ma większe obrażenia, Hydra ma tylko to lepsze, że atakuje przyległych i powstrzymuje kontratak. A poza tym feniksów jest tygodniowo 4 a nie 2.


Bohaterowie : Cytka
Cena : Wrota
Magia : Wrota
Bud. Specjalne : Wrota

7:6 Wrota żywiołów wygrywają. Ale to tylko moje skromne zdanie

Cohen - 2009-10-19 18:23:31

Dla przejrzystości napiszę w punktach: '#' przed punktem oznacza plus dla zamku Wrota Żywiołów, a '@' oznacza plus dla Cytadeli. Znak '&' oznacza równowagę.

#: Jednostki poziomów 2, 3 są silniejsze.
@: Jednostki Cytadeli są ogólnie wytrzymalsze.
@: Jednostki Cytadeli poziomu 3 są bardzo wydajne na jednostki z aktywnymi zaklęciami na jednostkę. Dodatkowo Smocze ważki posiadają Osłabienie.
#: Reptilioni, czyli 2 poziomowi strzelcy Cytadeli, nie mają praktycznie żadnych szans z odpowiednikiem w WŻ - Żywiołakami Powietrza/Burzy.
#: Żywiołaki posiadają czasami użyteczne zaklęcia "Ochrony przed żywiołem ..."
#: WŻ posiada 2 jednostki strzeleckie Żywiołaki Lodu i Burzy (2 i 3 poziomu), a cytadela bardzo słabe Reptiliony 2 poziomu.
#: Jednostki latające WŻ - Nimfy/Rusałki, Żywiołaki Energii i Ogniste ptaki/Feniksy... zaś Cytadela - Ważki/Smocze ważki, Wywerny/Królewskie wywerny.
#: Jednostki WŻ są relatywnie szybsze. Najwolniejszą jednostką są Żywiołaki Ziemi/Magmy stanowiące dobre wsparcie.
@; Jednostki Cytadeli są niezwyciężone w obronie miasta przeciwko WŻ.
@; Cytadela posiada świetne jednostki z dobrymi zaklęciami wyuczonymi jednostek - Zamiana w kamień (Bazyliszki), Spojrzenie Gorgony, Rozproszenie i Osłabienie (Ważek i Smoczych Ważek), Zatrucie wiwern.
&: Żywiołaki Umysłu i Magii są jednostkami świetnymi do atakowania wielu jednostek w sąsiedztwie oraz "Brak kontrataku" celu - to samo co Hydry/Hydry Chaosu.
@: Feniksy się odradzają. Oraz mają szybki przyrost 2x. Oraz wszystkie jednostki WŻ mają większy przyrost.
@: Nimfy i Rusałki to lepsza edycja Chłopa. Dobra do odwrócenia uwagi, lub ich późniejszemu odzysku - jako szkielety, demony, bądź przywrócone do życia za pomocą ożywienia, na wskrzeszenie szkoda na nich many. Dobra jednostka na stratę, gdy nie chcemy tracić droższych jednostek.
@: Lepsi bohaterowie magiczni, w zasadzie magia to jedyna ich broń.
#: Bohaterowie tutaj są najlepszymi podróżnikami oraz płatnerzami. Magia stanowi dodatek.

(innych nie pamiętam różnic)


Mimo iż więcej punktów przemawia liczebnie na korzyść Wrót Żywiołów, to Cytadela jest silniejsza.
Najważniejsze są punkty:
*) Cytadela jest nastawiona na obronę.
*) WŻ jest droższe.
*) Nimfy to strata pieniędzy.
*) Uniwersalność Cytadeli jest lepsza od miasta WŻ.

Talscire - 2009-10-19 18:36:35

Wrota Żywiołów - Magia na 5. i pojawianie się wszystkich zaklęć jest bardzo dobre. Nimfa ma bardzo duży speed i, jak jest ich dużo to nawet niezłe.Żywiołak Burzy strzela i ma dobre dmg.Tak samo, jak poprzedni i ma dobrą obronę.Żywiołak energii jest pośredni i lata.Żywiołak Magmy to dno, jedyna dobra rzecz to dobra obrona.Żywiołak Umysłu atakuje naokoło i ma spore dmg.Feniks jest ekstremalnie szybki, odradza się i ma dobry przyrost.

Cytadela - Magia na 3. poziomie(BARDZOOO słabo).Najczęstsza jest tu magia ziemi.Gnoll, bardzo dobry i ma duże dmg.Reptilion trochę słaby, ale strzela.Ważka potrafi napsuć krwi poprzez swoją szybkość.Bazyliszek zamienia w kamień i ma spore dmg.Gorgon nie trzeba komentować.Wiwerny pośrednie i mają dmg między pośrednim, a dużym.Hydry atakują naokoło i mają dobry dmg.

Żeby pokonać Wrota, Cytadelą to trzeba grać szybko, więc głos na Wrota.


A teraz krytykowanie mateja ;]

matej64 napisał:

Gnoll maruder > Rusałka - Minimalnie ale lepszy jest gnoll , ma 2x wiecej życia niż rusałka obrażenia atak i obrona także. Ale za to rusałka jest szybsza i lata.

Rusałka bez problemu rozwala Gnolla, wystarczy czekaj, na końcu tury atak, a później powrót i tak w kółko.

matej64 napisał:

Smocza ważka = Żywiołak lodu - Ważka potrafi sporo namieszać swoim speedem. Ale za to żywiołak strzela i ma wiecej obrażeń i więcej hp

No i co ze strzela, ale ma ograniczenia w walce wręcz, jeśli się mylę to nie bijcie.

Rozbójnik - 2009-10-19 18:44:18

Niesamowicie przejrzyste Cohen. :D
A ocena zamków? Jak zwykle, zależy od mapy. :P

Viewer - 2009-10-20 15:33:50

Rusałka > Gnoll - Stawiałbym na rusałkę. Jest b. szybka, ma największy przyrost i powstrzymuje kontrę.
Żyw. burzy > Rept - Żyw. burzy wygrywa zdecydowanie. ;)
Żyw. lodu < ważka - Ważka. Ma dużego speeda, wali osłabienie na każdego i w miarę, w miarę statystyki. No i lata. :P
Żyw. energii = bazyliszek - Remis. Bazyliszek zamienia w kamień i ciut lepszy jest, ale jednak żyw. energii lata, no a wiemy, że latanie też ma swoją wartość w tej grze.
Żyw. magmy < gorgona - Gorgona wygrywa, świetne hp, dobre statystyki, szczególnie defensywne, dobry ma bonus. Tylko ze speedem zalega. :P
Żyw. psychiki = Wywerna - Wywerny można mieć od początku praktycznie, latają, roznoszą truciznę, ALE, mają niskie hp, nieco gorszy atak, ale lepszy deff niż psychole (:P). Latają i są szybsze, ale psychole kroją wszystkich wokół, na dodatek... Wywerna jest o 300 złota droższa od psychola. :O Remis. :P
Feniks = Hydra - Remis. Feniks szybszy, nieco lepszy statystyki, tani, duży przyrost i to mu ratuje remis. :P

WŻ mają tańsze jednostki niż Cytka. Mają lepszą Gildię i w miarę te budynki.

7:6 dla WŻ :O Jednostkami przegrywają, ale nadrabiają taniością i magią. :)

Bos18 - 2009-10-20 15:44:06

Ja głos na Cytadelę.
Po 1, Cytadela dostaje tyle deffa, że nawet elementalista może się schować...
Po 2, na M z wystanem, czuję, że żywiolaki burzy miałyby duże problemy z wystrzelaniem reptili, którzy z bohaterem często mają dużo obrony.
Po 3, Tazar na XL i wrota niestety nie maja szans.
Po 4, Feniksy lecące na atak na Cala Cytkę, szans nie maja bo Cytka, rusza się powoli, ale napakowana w deff nie ginie praktycznie.
Po 5, Cena budynków żywiolaków umysłu, dość duża jak na siłę.
Po 6, Większość jednostek, to mięso którego dużo tracimy, nawet na walkach z neutralami, co w cytce się nie zdarza.
Po 7, Rusałka, mimo że może być jej dużo, jest zdejmowana jako pierwsza z powodu śmiesznej ilości hp, więc po 4 turach na polu bitwy już ich nie ma zazwyczaj.

Jak coś mi się przypomni to dopiszę.

altaeir - 2009-10-20 16:03:25

Bos18 napisał:

Ja głos na Cytadelę.
Po 1, Cytadela dostaje tyle deffa, że nawet elementalista może się schować...
Po 2, na M z wystanem, czuję, że żywiolaki burzy miałyby duże problemy z wystrzelaniem reptili, którzy z bohaterem często mają dużo obrony.
Po 3, Tazar na XL i wrota niestety nie maja szans.
Po 4, Feniksy lecące na atak na Cala Cytkę, szans nie maja bo Cytka, rusza się powoli, ale napakowana w deff nie ginie praktycznie.
Po 5, Cena budynków żywiolaków umysłu, dość duża jak na siłę.
Po 6, Większość jednostek, to mięso którego dużo tracimy, nawet na walkach z neutralami, co w cytce się nie zdarza.
Po 7, Rusałka, mimo że może być jej dużo, jest zdejmowana jako pierwsza z powodu śmiesznej ilości hp, więc po 4 turach na polu bitwy już ich nie ma zazwyczaj.
Jak coś mi się przypomni to dopiszę.

Co do pierwszego zdania się wstrzymam, bo nawet nie wiem o co ci chodziło...Po drugie na M conflux zrobi rzeź na odległość cytadeli. Już grałem z takim jednym, który twierdził że przegram grę, a miałem z confluxa 1, 2, 3lvl i około 100 chochlików, na rogacze, elfy, pegazy, centaury, koleś zmiękł po rzuceniu mass bless. Tylko tower może wystrzelać confa, o ile będzie miał tytanów/wjedzie kilkoma szczurami z piorunem w twojego maina przed fb/nie zmieni maina i będzie grał alchemikiem co da mu na fb mocnego spell powera.
Po 3, na XL, conflux wybuduje 5lvl gildii magów i cytadela ma przerąbane. Pierwszym krokiem będzie zrekrutowanie elementalistów, napakowanie ich, danie jakiś jednostek i albo Tazar, będzie miał mniejszą armię na FB(wytrzebioną przez czary), albo będzie bez many...O armaggedonie i aż o 4 jednostkach z confach odpornych na niego nie wspomnę...
Po 4, feniksy nie muszą nigdzie lecieć.
Po 5, jak dla mnie mają przyzwoita cenę w stosunku do jakości(dla mnie), a jak cytka musi podchodzić, chyba nie muszę wspominać co się stanie gdy dojdzie do stłoczenia jednostek.
Po 6, piszesz tak, dlatego że nigdy nie masz wprawy w graniu tym zamkiem, każdym zamkiem można grać bez strat.
Po 7, kto będzie się zajmował rusałkami, gdy ma na karku, żywiołaki lodu, burzy, umysłu, feniksy. Rusałki ze względu na ogromny przyrost brak kontry, mogą nieźle przywalić.

Bos18 - 2009-10-20 16:37:04

W sumie to może trochę przesadziłem, ale na każdy argument można znaleźć kontrargument i każdym miastem się dobrze gra, a WZ są silne i to wszystko zależy od nas.

Eleazar - 2009-12-09 18:07:06

No to teraz ja się wypowiem.

Maruder vs. Rusałka: Maruder ma wyższe statystyki, ale Rusałka ma większy przyrost, jest szybsza i mniej kosztuje. Mimo wszystko to bardzo słaba jednostka, więc wygrywa Maruder.
Reptilion vs. Burza: Niestety, wygrywa Burza, statystyki ma większe, ale jest droższy. Jego zdolności - brak ograniczeń w walce wręcz i wrażliwość się niwelują, więc tego jakby nie liczyć. Wygrywa Burza.
Smocza ważka vs. Lód: Statystyki Lód ma z lekka wyższe, ale Smocza jest tańsza i o wiele szybsza, co jest dużym plusem. Jednakże Lód jest odporny na zaklęcia umysłowe i lodowe, za to jest wrażliwy na magię ognia. Smocza rozprasza zaklęcia i osłabia jednostki. Nie mogę jednoznacznie powiedzieć, kto lepszy. Lód: statystyki, +odporność -wrażliwość, a Ważka jest szybka i tańsza, ma dobre zdolności. Remis więc.
Bazyliszek Królewski vs. Energia: Żywiołaków jest więcej na tydzień, jest o jeden punkt szybszy i... to wszystko. Bazyliszek wygrywa w statystykach. Zdolności? Rzuca odporność, jest odporny/wrażliwy (niweluje się). Można powiedzieć, że tylko rzuca. Bazyliszek zamienia w kamień, co jest skuteczniejsze od ochrony na dany żywioł. Bazyliszek wygrywa.
Wielka gorgona vs. Magma: Czymże jest w walce Magma w porównaniu z Gorgoną? Statystyki ma słabe, jest jedynie tańszy i jest go więcej tygodniowo.
Wiwerna królewska vs. Magia: Statystyki się idealnie wyrównują. Wiwerna jest droższa. Magia powstrzymuje kontratak i atakuje przyległych wrogów - dwie świetne rzeczy. Wiwerna za to atakuje trującym atakiem, pożyteczne. Do tego lata i można ja szybko mieć. Pozwólcie, że postawię na Wiwernę.
Hydra chaosu vs. Feniks: Statystyki po stronie Feniksa, ale Hydra jest wytrzymalsza. Hydra powstrzymuje kontratak i atakuje przyległych. Feniks się odradza. Feniks: staty, odrodzenie. Hydra: atak przyległych, powstrzymywanie kontrataku. W miarę wyrównane. Remis z lekkim przechyleniem na Feniksa.

Wychodzi (sumując przechylenia na stronę WŻ) 7:5 dla Cytadeli z samych jednostek.
Magia: WŻ. (7:6)
Koszta: zdecydowanie WŻ (7:7)
Bohaterowie: Cytadela, oczywiście. (8:7)
Cytka jest raczej miastem obronnym, WŻ podczas oblężenia nie jest zbyt dobre w porównaniu z Cytadelą.

Sądzę, że Cytka wygra, ale WŻ jest też dobre - można myśleć o ewentualnym remisie. Zależy od mapy.

GiBoN - 2009-12-09 20:59:00

Po pierwsze, nie ma co porównywać poziomami, bo tak się nie walczy, poza tym mylisz się, np. rusałka jest lepsza od marudera, jest ich dużo, są bardzo szybkie i powstrzymują kontrę-dają większe możliwości. Burze są gorsze od jaszczurów, bo jest ich śmiesznie mało, a żywiołaki magii lepsze od wiwern(to tak z grubsza. Lecz wiadomo, że wiwerna szybciej połasisz się na strzelaka, niżeli swego odpowiednika z WŻ, a reptilioni zamiast strzelać w burze, to ściągną np. energie, czy rusałki. Armie jakościowo lepszą ma Cytka, bohaterowie nastawieni na obronę, bardzo dobrze się spisują, magia gorsza, ale za to magia wody, która chyba najlepiej się spisze, gdyż odczarować swe jednostki, to nie problem w tamtym zamku. Budynki specjalne lepsze ma WŻ, gralla chyba tez. Trzeba też wziąć pod uwagę, że WŻ to miasto z szybkimi jednostkami(feniks21, zyw.magii 9, rusałka 9, energia 8, burza 8...).Cóż sądzę, że mimo wszystko, Cytka wypada lepiej, bo jest wręcz jakby stworzona do bronienia się przed takimi miastami, co naturalnie(oczywiście moim zdaniem)daje swoistą przewagę nad WŻ.

Mathias, daj proszę szybko moderatora xP.

Bos18 - 2010-01-16 11:20:06

Zgadzam się z GiBoN'em, choć z drugiej strony na takie pc2 cytka ma bardzo źle, bo dobry gracz potrafi wbić confem w 2 tyg, albo na początku 3, a tak naprawdę, na średniej mapie cytka zaczyna łapać przewagę od 3-4 tyg.

Sauron - 2010-02-25 22:21:53

Ciężko powiedzieć. Żywiołaki burzy i wody są sporym utrudnieniem dla przeciwnika. Energia atakuje kilka jednostek naraz, reszta zdejmuje kontrę i tyle. Daję remis. Oba miasta są bardzo silne.

Xeno - 2010-02-25 23:40:07

WŻ to zamek dynamiczny, który traci na sile wraz z wydłużaniem się czasu rozgrywki. Cytadela zaś odwrotnie. Rusałki idealne do ekspansji mapy i średnie do walki z graczem. Żywiołaki burzy i lody to groźni strzelcy, ale są wrażliwi na niektóre czary. Reszta to średniacy swego poziomu, ale nie można ich lekceważyć.
Cytadela ma również niezły team do ekspansji mapy. Ważki,lizaki i wiwki w 1 tygodniu zapewniają szybką przebijalność i dzięki obonie władców nie tracimy dużo woja. Krówki i hydry to śmiertelny wróg. Nie zdążysz się obejrzeć jak pochłoną spore ilości wojska do piachu.
W tym starciu biorąc czynnik czasu to cytka ma większe szanse, bo może się zdarzyć, że będzie silny guard i bez strat go szybko WŻ nie usunie.

Tazzar77 - 2010-03-08 15:27:35

Jeśli na dużych mapach mamy Tazara i dobrze go rozwiniemy, to nasze wojaki otrzymują bardzo mało obrażeń i nie musimy martwić się o defensywę. W ataku też nie jest źle - mamy do dyspozycji Hydry, Gorgony czy Wiwerny, z pomocą lecą także Ważki. Bazyliszki zazwyczaj pilnują tyłów(często zamieniają w kamień), Reptilioni ostrzeliwują przeciwnika. Gdy gram Cytadelą (czyli często) lubię wspomagać wojaków drobnymi zaklęciami bojowymi, co wbrew pozorom w walkach silnych armii bardzo wzmacnia w ofensywie naszą armię.

Jeśli chodzi o WŻ to nie lubię grać tym zamkiem. Nie ma on zbyt wiele mocnych stron, warto zwrócić uwagę jedynie na Rusałki, Żyw. umysłu i Feniksy. Dobrze, że chociaż Gildia Magów jest rozbudowana.

Czy na małej, czy na dużej mapce - WŻ raczej nie ma szans z Cytką.

Rufus42 - 2010-07-16 20:54:14

Ctadela.

Baron - 2011-09-20 22:01:06

Wrota sa silniejsze dzieki przyrostowi 4 feniksow i temu ze zaczynaja . Maja ogolnie wieksza sile ...
Natomiast cytadela nie jest slaba i trudno jak pokonac ze wzgledu na duza obrone a takze gorgony ! Ktore moga zadac znaczne straty feniksom ! No i ciezko pokonac hydry bo jak sie podejdzie kilkoma jednostkami to traci sie na raz kilka jednostek . Wrota wygraja ale ledwie ledwie !

Xeno - 2011-09-20 22:35:23

Wrota wygrają tylko dzięki szybkiemu rajdowi, w innych przypadkach może jedynie armagedon zadecydować.
Gorgony zlikwidują dużo feniksów za pierwszym atakiem.

Olórin - 2011-09-21 20:10:13

Gorgony to potęga fakt :)

Ogólnie to na moje o wiele lepiej w tej walce spisze się cytadela.  Ma przewagę choćby w tym iż ma w specjalizacjach bohaterów płatnerstwo, którego w WŻ nie ma ( jeśli dobrze pamiętam to nawet skuteczności ataku nie ma tam na spec.).  Po za pierwszym ruchem WŻ w którym jedynymi sensownymi wyjściami jak dla mnie jest rzucenie speed, lub bless (pomijając czary takie jak berserk, czy modlitwa. tzw wyższa półka), gdyż wszelkie próby osłabienia przeciwnika będą bezcelowe (zdziwiłbym się gdyby armia cytadeli nie miała magii wody na mistrzowskim poziomie).

Podsumowując. Sytuacja wygląda tak, że przez przewagę w strzelcach (i to sporą) WŻ powinno się bronić, lecz jest to miasto skonstruowane ofensywnie (szybkie jednostki z paroma wyjątkami). Z kolei Cytadela to niekwestionowany mistrz defensywy, zmuszony (przynajmniej w teorii) do ataku.

Przebieg bitwy jak zawsze wynika z indywidualnego stylu gry każdego gracza, ale jak dla mnie decydująca może się okazać wytrzymałość jednostek cytadeli, która będzie ogromna. 

WŻ ma jakieś szanse tylko przy szybkim wjeździe na cytkę, choć nawet wtedy będzie ciężko przez wzgląd na szybki rozwój stworków z bagien.
Czaru takiego jak Armagedon nie liczę, gdyż jest to kwestia przypadku. Nie neguje jednak faktu iż bohater z WŻ mający z 15 feniksów, magię ognia na mistrzu i dużą moc jest bardzo groźnym przeciwnikiem :)

Widmax - 2011-11-19 20:14:02

Ja bym jednak wybrał Wrota Żywiołów.

W wrotach żywiołów jednostki są dość tanie. Feniksy potrafią się regenerować, można kupić aż dwóch strzelców, a zywiołaki ziemi są bardzo wytrzymałe. A tak poza tym żywiołaki dają odporność na magię swojego żywiołu np. Żywiołak Wody - odporność na magię wody.

Xeno - 2011-11-19 22:31:03

Życze powodzenia rzucając czary żywiołakami, gdy tanki z cytadeli podchodzą.
WŻ ma jedne z droższych jednostek i feniksy odradzają się, a nie regenerują.

Kramer - 2012-05-07 23:08:36

Hmm...
Rusałka= gnoll maruder- Ta pierwsza dzięki wysokiej szybkości oraz opcji "czekaj" w pierwszych dniach potrafi zdziałać cuda. Gnoll to z kolei bardziej tank, który z biegiem czasu staje się lepszy od licznej, lecz mało wytrzymałej konkurentki.

Żyw. burzy = reptilion- Obydwaj w czołówce poziomu, jaszczur bardzo wytrzymały i silny, lecz mimo to żywiołak przygniata go statami. Po dłuższym zastanowieniu dałem remis, a to głównie przez przyrost i mój sentyment do reptów.

Żyw.lodu <  ważka - Ważka to bardzo mobilna i liczniejsza jednostka, posiada wiele zastosowań taktycznych np. blokowanie strzeloków i zdejmowanie czarów z wroga. Lodziarz to z kolei nieco wytrzymalszy strzelec, który nie prezentuje się aż tak dobrze.

Ogień << bazyl- Kompletna deklasacja.

Magma <<<<<< gorgona- Za taką wygraną byczkowi powinienem przyznać 2 punkty, ale nie chcę wszczynać kłótni już w swoim pierwszym poście :p. Jedno jest pewne- gorgona miażdży magmę.

Magia> wiwerna- Żywiołak dużo ważniejszy w naprawdę ciężkich bitwach, jego zdolności przydają się podczas walki w tłumie. Staty z kolei bardzo podobne, dlatego tym razem przedstawiciel wrót górą.

Kurak> hydrant- hydra jest powolna, fenek najszybszy w grze. Hydra prowadzi z kolei w zdolnościach i statach, jednak przyrost feniksa mówi nam wystarczająco wiele by orzec, kto wygrywa ten pojedynek. Inna sprawa tyczy się gry z łatką zmniejszającą liczbę kurczaków.
Wtedy mimo dzięki skillom i statsom dominuje hydra. Mimo wszystko punkt leci do feniksa, bowiem patcha nie posiadam.

Magia: wrota wygrywają, jednak najważniejsze zaklęcia to te z poziomów 1-2, dlatego żywiołaki otrzymują tylko pół punkta.
Bohaterowie: Ci z wrót to ekhem... razem z alchemikami najwiekszy szmelc jaki ten świat widział! Z kolei cytka ma Tazara, Wystana, Brona i paru innych.
Budynki: wrota - i bez gadania.
Cena: cytka razem z bastionem to wspaniałe pod tym względem miasta, z kolei wrota są... przeciętne.
Rozbudowa: wiwki w drugim dniu, hydry pod koniec 2 tygodnia, wszystkie poziomy od 1-5 w pierwszym ( I to na całkiem przeciętnych mapach). Wrotami też można, lecz bardzo szybko popadnie się w kryzys i gra skończy się stanowczo za szybko.

Wynik: cytadela 6, wrota 3,5. Jaszczury rulez!

GiBoN - 2012-05-07 23:54:03

Ale WŻ ma całkiem w pytkę bolków...
Poziom vs poziom jeszcze nigdy w życiu chyba nie walczyłem, nawet komp to uniemożliwi...
To zaktualizuj grę:D

Kramer - 2012-05-08 01:02:19

Co do bohaterów chodziło mi o to, że ich specjalizacje są dosyć nijakie. Wędrowcy specjalizują się jedynie w jednostkach, przez co nie mają polotu do bohaterów takich jak Tazar, Crag Hack, Mephala, Shakti, Kyrre/Gunnar (chyba, że mówimy tylko o online). Minusem bohaterów wż jest fakt, iż bardzo dużo punktów ładują w atak. Jak dla mnie za dużo, gdyż skutkuje to zbyt szybkim wytracaniem jednostek. Może nieco przesadziłem z tym szmelcem, lecz mimo wszystko wygrywają tylko z fortecą oraz infernem.

Xeno - 2012-05-08 07:16:51

Hydra bije kuraka nawet z przyrostem.
Nie wiem jak ty budujesz cytadelę, ale ja postawie 1-7 + zamek jak mam na start repty, jeżeli nie to sobie odpuszczam hydry albo zamek, zależy od mapy.

Kramer - 2012-05-08 15:50:38

Mimo że jestem fanem cytki, muszę przyznać wyższość kurakom.
Ich pierwszy ruch daje nam możliwość rzucenia na samym początku mass haste/ slow/ co tam jeszcze chcecie. Wtedy i tak szybkie jednostki z wż podchodzą w pierwszym ruchu i zaczynają zabawę. Oczywiście, nie muszą tego robić (mają zwykle lepszych strzelców od wroga), lecz musisz przyznać, że duży wachlarz możliwości magicznych z pewnością jest po ich stronie. 4 feniksy gniotą 2 hydry w dmg, w większości przypadków są przydatniejsze w oblężeniach i walkach z neutralami. Brak kontraataku hydry to faktycznie coś świetnego, lecz nie jest w stanie pokryć wszystkich atutów fenka. Atak dookoła nie działa tak często, każdy mądry gracz postara się oddalić od siebie swoje jednostki.

Na deser dodam jeszcze, że feniksy odporne są na klątwe i berserk, a sztuczka z czekaniem zawsze im się udaje.

Olórin - 2012-05-08 17:36:02

No ale nawet pierwszy ruch i próba natychmiastowego, szybkiego ataku wrót na twierdzę zakończy się rozbiciem tych wojsk.
feniksy padają od byle czego, ale i tak gorgona się do nich dorwie, bo po to właśnie jest, by usuwać 7 lvl ;)

Co do samego starcia feniska z hydrą to tutaj bezapelacyjnie lepsza jest hydra. Powstrzymywanie kontry (najlepszy skill w grze) i wielopolowy atak to potężne zestawienie, a mówienie, że każdy się przed tym broni nie jest do końca prawdą. Uderzenie w 2-3 jednostki wroga nie jest czymś szczególnie niezwykłym, a już na pewno ma się na to większe szanse niż smok. Układa się to proporcjonalnie tak, jak pomiędzy żywiołakiem magii i wiwerną :)

Sam feniks daje nam pierwszy atak i teoretyczną inicjatywę, jednak jest to chwilowe (cytka bez magii wody to byłby szok dla mnie osobiście),a po za tym w cytadeli mamy praktycznie tanki z potężnym specem tazara i ogromnymi ilościami obrony jaki władcy bestii otrzymują :)

jak dla mnie cytka win :)

Kramer - 2012-05-08 19:34:34

Hehe, właśnie z powodu tych tanków oraz samego Tazara sam postawiłem na cytadelę kilka postów wyżej :D

Jeśli chodzi o pojedynek hydry z feniksem, to naturalnie ta pierwsza miażdżąco przoduje, lecz 4 feniksy na 2 hydry to już trochę za wiele. W końcu za coś został zbanowany w lidze :P

Z kolei w pojedynku żyw. magii- wiwerna zagłosowałem na magię, ponieważ lekko przegania w statach wiwki (atak i obrona równoważą się, podobnie jak damage, lecz magia jest tańsza - o 1200 na populację- no i posiada 10 hp więcej). Także w tym przypadku różnica speeda wynosi tylko 2 pkt. Nie 14. No i wiwerna nie ma skilli takich jak odrodzenie czy oddech.

Kurcze, kiedy tak patrzę na te moje wypociny, to wygląda to tak, jakbym wolał wrota :P

Olórin - 2012-05-08 20:30:10

Kramer co do wiwern i magii zrozumiałem o co ci chodzi :)

W kwestii hydr i feniksów chodzi mi głównie o to, że nawet pierwszy atak niewiele feniksom pomaga, ponieważ i tak w tym starciu na każdą turę mamy jeden atak feniksa na 2 hydry (atak zwyczajny i kontra, której feniks nie ma :) ).

Wiadomo, że jak już się gra na mapie typu XL i zbiera wszystko co popadnie byle armię ulepszyć to warto mieć feniksy, ale gdybym miał brać do armii 20 hydr, czy 20 feniksów to brałbym hydry :)

Czytałem, że stawiasz na cytadelę, ale faktycznie wygląda to tak jakbyś był za cytadelą i bronił wrót :D

ogólnie dużo tutaj zależy też od strategii, ale jednak hydra daje większe możliwości jak choćby słynne obrabianie smoczej utopii (choć tutaj powinien się wypowiedzieć nasz ekspert Xeno :) )

Kramer - 2012-05-08 21:21:15

Chociaż i tak wolę 4 fenki od 2 hydr :D głównie z racji przydatności w zwykłych walkach, przyrostu i szybkości.

Muszę sobie zaktualizować grę, wtedy nie będzie już żadnych wątpliwości :)

Grunt, że każdy woli cytadelę a konkurencji ani widu, ani słychu :)

Xeno - 2012-05-08 21:30:23

Dla mnie 4 feniksy nie istnieją, bo gram z ludźmi to każdy ma ten plik od ich redukcji, wiec wali mnie ten argument.
Nawet mając 4 feniksy to jednak jesteśmy narażeni na stratę podczas walki, bo obrywają też z kontry, gdzie u hydry tego nie ma i w dodatku jak się neutral rozstawi to walimy 2 na raz. Olo też wspomniał o obrabianiu utopii. Da się to zrobić archami, bechamia i właśnie hydrami w 2 tygodniu bez straty ani jednego.

Argument z magią jest nietrafiony. Na początku walki nie wiesz co ma przeciwnik za magię, rzucisz haste, możesz dostać kontrę slowem i jesteś w dupie, tak samo rzucając slow, może być skontrowany haste. Więc rzucanie magii, które można skontrować na początku jest złym pomysłem.

Kramer grałeś ty trochę multi, czy wszystko rżniesz stąd i z własnego doświadczenia, bo masz bardzo ścisłe argumenty, aczkolwiek błędne.

Kramer - 2012-05-08 22:22:22

Oczywiście, że mogę zostać skontrowany innym czarem. Czyli według ciebie należy poczekać, aż przeciwnik sam rzuci np. haste, a później samemu go skontrować. Ciągnąc ten tok myślenia można dojść do wniosku, że rzucając czary wspomagające tylko się pogrążamy, więc najlepiej w ogóle ich nie używać...

Co do walki 1 feniks vs 1 hydra, coś takiego się chyba nigdy nie zdarzy, poza tym w tym przypadku obydwie jednostki nie potrafią całkowicie pokazać, na co je stać. Oczywiście, że hydra wygra z 1 feniksem, lecz póki nie zaktualizowałem gry będę uznawać ich przyrost, czy ci się to podoba czy nie.

Owszem, zdarzyło mi się zagrać przez neta kilkanaście razy, lecz dużo częściej gram w hot seat bądź z kompem ( dla odprężenia) :D

Xeno - 2012-05-08 22:29:08

Mówiłem o tych dwóch przypadkach. Oberwać klątwą to jeszcze pół biedy jak mamy wode na mass i uleczenie lub rozproszenie to nie jest źle. Wjechać na haste w przeciwnika i dostać pod jego strzelcami to już nie jest przyjemność. Tak samo rzucanie slowa na start. Czekam wszystkimi jednostkami i rzucam haste, powiedźmy, że mam dwa ataki pod rząd zanim ty się ruszysz po moim czekaniu. Na arenie z matim widać jak używam haste.

I to nie jest aktualizacja gry, tylko wklejenie plików do folderu data...

GiBoN - 2012-05-08 22:41:19

No to Kramer uznaj fakt iż nikt tu nie uznaje 4 fenixów w populacji. To nie jest temat na porównanie 1 vs 1, tylko miast, tutaj WŻ ma nieco ciężej, ponieważ posiada silne jednostki, ale również i takie, które na zbyt wiele się nie przydają, Cytka takowych nie posiada. Gorgony niszczą wyższe poziomy, a hydra niemal zawsze znajdzie sposób na zahaczenie przynajmniej 2 jednostek. Pierwszy ruch za wiele Ci nie daje, jeżeli nie robisz szybkiego wjazdy na nieprzygotowanego wroga. O ile Twierdza ma ogromnego offa i siłę przebicia o tyle WŻ muszą pokombinować, a Cytka jest jak mur...

Xeno - 2012-05-08 22:44:53

WŻ dobre na szybkie mapki, 2/3 tygodnie, potem jest pod górkę.

Kramer - 2012-05-08 23:15:16

Co do walki cytka wż- dla mnie jaszczurze tanki miażdżą wż, jedynie 1 jednostka od wrót zasługuje na moje 100 procentowe poparcie. Def cytki to piękna sprawa, dodać jeszcze gorgonę na wysokie lvle oraz bazyliszka ze spojrzeniem, a wróg leży i kwiczy...

P.S. Właśnie zakładam wyżej wspomnianą łatkę :)

Xeno - 2012-05-09 07:52:58

Def cytki jest cool, ale z Tazim na min. 15lvl, dopiero wtedy jego spec procentuje (dlatego na arenach masz 15lvl bolka^^).
A łatkę można pobrać stąd http://h3.ligaheroes.pl/pliki.html "pliki WOH 2011" - notatniki wklejamy do folderu DATA.