lordpiorunow - 2007-04-04 08:28:09

Pojedynek miast przecietnych.

Dla mnie jest remis a dla was?

Mathias - 2007-04-04 08:32:01

Oczywiście wygra Twierdza. Świetne jednostki, doskonali bohterowie mówią same za siebie.

Asiņains - 2008-09-07 19:54:00

Zdaje mi się że wygra Twierdza - dobre jednostki + bohaterzy

Magyar - 2008-09-20 14:12:24

Ktos na tym forum juz kiedys napisal, ze:"Cytadela to miasto dla doswiadczonych graczy". Popieram i uwazam ze nie powinno sie lekcewazyc Cytadeli.

Asiņains - 2008-09-20 19:29:05

fakt.  Cytdaela jest skupiona na obronie, a Twierdza na ataku ( jak to orkowie :p )
będzie remis. Hydra, ważka i gorgony robią swoje. Bohemot i ptak gromu też dobry :)

Nerevan - 2008-10-02 17:58:46

Ja ZDECYDOWANIE stawiam na Cytadelę. Dobry atak Twierdzy mogą łatwo zniwelować Ważki. Do tego dorzucimy masowy atak Hydr, szturm Gorgon (główny argument- to po prostu zmiata z ziemi nawet potężne armię), szybkie uderzenie wiwern i... zwycięstwo. Bo niby czym może się obronić biedna Twierdza? Jedynie Behemoty przedstawiają siłę, ale je łatwo wytłuc (mała obrona+powolność). Ptak Gromu? Rzucimy na nie bazyliszki osłaniające strzelców, i zanim powrócą do gry minie pół bitwy. Wilczy Rycerze- szybko padają. Ogry- no comment. Twierdza ma po prostu za mało użyteczne jednostki, aby oprzeć się sile specjalnych zdolności Cytadeli, a poza tym, nawet potężny atak Twierdzy z ledwością przebija stat obrony Cytki.

Magyar - 2008-10-08 17:29:34

Zgadzam sie, z Cytadela trzeba sie liczyc. I taka Twierdza nie ma jakichs, wybitnych jednostek, ktore moglyby pokonac potezna Cytadele. Cytadela zawsze wygra z Twierdza.

Magyar - 2008-10-15 17:14:24

I nie powiedzialbym ze to pojedynek "miast przecietnych", tylko na wysokim poziomie. hehe

Macielug - 2008-10-15 17:43:09

Oba miasta są bardzo dobre, a które lepsze tego nie wiem. ;/

Macielug - 2008-10-15 21:40:34

Nie wiem, według mnie to dobre miasto.(prawie nigdy ni zgadzam się z j@kubkiem :))

Magyar - 2008-10-27 16:42:13

Twierdza jest zbyt droga w poruwnaniu do Cytadeli. Zeby kupic Cyklopy i Starozytne Behemoty potrzeba az 50(!) krysztalow, to zabujczo duza ilosc. ;P

Mathias - 2008-10-27 16:54:06

Cytadela x 100 :D. Twierdza to chyba najsłabsze (po WŻ) miasto w grze. Nie ma pisać. Gdyby nie starożytne behemoty, miasteczko byłoby tragiczne.

Nerevan - 2008-10-27 16:56:54

Nie ma co porównywać, sprawa oczywista. Cytadela rulez!!!

Macielug - 2008-10-27 20:03:50

Teraz już wiemy, Cytadela rulez!

Nerevan - 2008-10-28 18:14:16

No to do czasu pojawienia się fanów Twierdzy nie ma o czym tu za bardzo pisać, bo dyskutować nie ma jak :) . Jak na razie wszyscy ją jednogłośni.

Macielug - 2008-10-28 19:32:48

Ja b. lubię twierdzę, ale i tak Cytka lepsza. :)

Magyar - 2008-11-15 22:41:31

Ja zawsze (czy chcial czy nie chcial) bede czul specialny sentyment do Twierdzy, pomimo tego ze Cytka, jest lepsza, jakby nie patrzec...

Magyar - 2008-11-16 09:32:34

Wiem, ale ja i tak zawsze bede czul santyment, do Twierdzy, bo to bylo pierwsze miasto kturym gralem Heroes 3....

Macielug - 2008-11-16 16:30:28

W ogóle w Twierdzy jest fajna muzyka, taka spokojna i... :)

Magyar - 2008-11-16 17:46:04

.....i kojarzy sie ze starozytna cywilizacja (nawet nazwa "Starozytny Behemot" cos chyba sugeruje) ;P

Macielug - 2008-11-16 18:09:33

Chyba tak, jest bardzo fajny i fajnie wygląda i...

Magyar - 2008-11-23 17:24:15

Noom, a tak do tematu, to Cytadela , tak samo jak Twierdza (no i Inferno) sa miastami dla zaawansowanych graczy, i na pozor moze wydaja sie byc slabymi miastami, ale dobry gracz potrafi dostrzec dobre cechy w kazdym z tych miast, wiec powinien byc remis chyba.

Macielug - 2008-11-23 22:11:03

Ja kiedyś Infernem to przechodziłem większość scenariuszy, w które grałem.

Nerevan: Tyle, że to nie jest temat o Inferno...

Magyar - 2008-11-24 08:27:39

No tak, Inferno jest dobre, tylko zeby wygrac Infernem bez wiekszych strat, to trzeba troszke pokombinowac, a innymi miastami wygrana bez wiekszych strat jest po prostu prostsza.

Nerevan: Patrz wyżej.

Macielug - 2008-11-24 09:01:30

Jak się przyzwyczaisz to każdym miastem wygrasz nawet najsłabszym, tylko trzeba chcieć nim grać. ;)

Magyar - 2009-01-24 19:26:12

Hmm, mi sie wydaje, ze oba miasta sa na rowni dobre - daje remis. Twierdza przez wielu jest niedocenianym miastem.

Eleazar - 2009-01-24 21:36:15

Hm.
Cytka:
Gorgony, Hydry, Oślizgi
Twierdza:
Behemoty, Ogry

Zdecydowanie jak dla mnie wygra Cytka, jest o wiele tańsza, ale w Twierdzy można o wiele szybciej zdobyć Behemoty, szkoda, że Cyklopy są takie drogie...

Yautja - 2009-01-28 16:10:10

Cytadela w żadnym wypadku nie jest tańsza od Twierdzy, bo częstokroć występują ogromne problemy, np. z drewnem.

Hirador napisał:

Cytka:
Gorgony, Hydry, Oślizgi

Rozumiem, że to mają być dobre jednostki? W takim razie gdzie jest jaszczur i bazyliszek? I co tu robi cienki oślizg?

Hirador napisał:

Twierdza:
Behemoty, Ogry

Rozumiem, że faworyzujesz Cytadelę, ale nie wspominanie o takich świetnych jednostkach, jak wilczy jeźdźcy i ptaki to przegięcie.

Hirador napisał:

szkoda, że Cyklopy są takie drogie...

Każdy poważny gracz Twierdzy nigdy nie zrobi cyklopów.

Eleazar - 2009-01-28 21:10:07

Heh, Oślizgi swego rodzaju są dobre, bo można mieć ich dużo, a że latają i lecą na środek pola, padają ofiarami ataku, co może pomóc, przy przemieszczaniu innych jednostek. Nie marnujemy ich i używamy Oślizgów.
Nie faworyzuję Cytki, no może trochę, ale bez przesady.
Ptaki Gromu są dobre, Wilczy Jeźdźcy -owszem, ale zapomniałem po prostu, wymieniałem tylko co popadnie z tych lepszych.
A co do Cyklopów, właśnie gdyby były tanie, można byłoby je kupować, co byłoby dużym plusem dla Twierdzy, ale niestety tak nie jest...

altaeir - 2009-01-28 21:30:01

Zobacz ,że bardziej opłaca się kupić ulepszenie behemotów,zamiast cyklopów.Cytadela ,która stawia na obronę,nie wykorzystuje w pełni swoich możliwości,zwracając uwagę na Starożytne Behemoty.Myślę jednak,że Cytadela ma lepsze jednostki od Twierdzy,dlatego nie mam wątpliwości<,>kto wygra.Twierdza byłaby o wiele lepszym miastem,gdyby budynki potrzebne do zbudowania Ogrów i Cyklopów<,> nie były takie drogie.Być może wtedy<,> moja ocena byłaby inna.

Koragg edit: 6 pkt., upomnienie ustne nr (1).

Yautja - 2009-01-28 21:57:21

Hirador napisał:

bo można mieć ich dużo

Nawet chochliki są na początku dobre, jeśli mamy ich dużo, czyli np. przyłączy się horda. To nie jest żaden argument, bo każdej jednostki można mieć dużo i każda jednostka wówczas lepiej walczy.

Hirador napisał:

padają ofiarami ataku,

A to kłóci się z Twoim poprzednim zdaniem - można mieć ich dużo, ale jednocześnie poświęcasz je w walcze. Bez sensu.

Hirador napisał:

Ptaki Gromu są dobre, Wilczy Jeźdźcy -owszem, ale zapomniałem po prostu, wymieniałem tylko co popadnie z tych lepszych.

A mnie się wydaje, że celowo pominąłeś te dwie bardzo dobre jednostki (zresztą jeździec najlepszy na swoim poziomie, a ptak tylko minotaurowi ustępuje), żeby pokazać, że Twierdza ma mało dobrych jednostek.

Hirador napisał:

A co do Cyklopów, właśnie gdyby były tanie, można byłoby je kupować, co byłoby dużym plusem dla Twierdzy, ale niestety tak nie jest...

Jakim plusem? O czym Ty w ogóle teraz gadasz? Cyklopy są dennymi jednostkami i nawet gdyby były tanie, to zastanowiłbym się sto razy, czy nie lepiej rozbudować inne miasto, zamiast kupować tak słabe jednostki. Cyklopy zupełnie nic nie wnoszą do armii Twierdzy i nie wnosiłyby nawet wtedy, gdyby były tańsze.

alteir napisał:

Zobacz ,że bardziej opłaca się kupić ulepszenie behemotów,zamiast cyklopów.

A jak się niby robi? Najpierw behemoty, potem jeśli są kryształy, to up, jeśli nie ma kryształów, to zbieramy armię, to naprawdę żadna filozofia.

alteir napisał:

że Cytadela ma lepsze jednostki od Twierdzy

Które? Bo ja widzę góra dwie, czyli gnolle i minimalnie wiwerny (te drugie są dość tanie, więc dlatego uznałem je za lepsze od cyklopów).

alteir napisał:

by o wiele lepszym miastem,gdyby budynki potrzebne do zbudowania Ogrów i Cyklopów

Ogry nie są aż tak drogie, to po pierwsze, a po drugie, to do jasnej anielki - cyklopów się nie robi!!!. Mogę powtarzać to w nieskończoność, dopóki panowie nie raczą tego odnotować.

altaeir - 2009-01-28 22:36:26

Tak,Cyklopów sie nie robi.Nie zaprzeczysz,że są bardzo potrzebne podczas oblężeń,a jeśli nie,to w jaki sposób chcesz pokonać Cytadelę?Podczas oblężenia zaatakujesz Ptakami Gromu całą armię przeciwnika?Tu sprawdzają się Cyklopy,które robią wyłom w murze dla Behemotów i reszty jednostek.Natomiast Cytadela ma trochę lepszą sytuację,gdyż posiada więcej jednostek latających.

Koragg edit: 1 pkt za literówkę "jesnoski" i 5 pkt. za "cyklopy". Już mówiłem, że stosujemy albo małą, albo dużą literę, jest to bez różnicy, ale trzeba być konsekwentnym. Ostrzegam, że takie błędy nie będą uznawane za literówki. Tak więc 6 pkt., co oznacza upomnienie ustne nr (2).

Yautja - 2009-01-29 20:51:43

alteir napisał:

Tak,Cyklopów sie nie robi.

Po co więc o nich <wyrażenie ordynarne>?

alteir napisał:

Nie zaprzeczysz,że są bardzo potrzebne podczas oblężeń

1. Oblężeń na grę masz góra kilka, a to zdecydowanie za mało, żeby cyklopy miały się w jakikolwiek sposób przydawać,
2. Nawet up cyklop trafia rzadko tam, gdzie chcemy,
3. Ptakami na luzie można rozjechać niemal wszystko,
4. FB nigdy nie jest oblężeniem.

alteir napisał:

a jeśli nie,to w jaki sposób chcesz pokonać Cytadelę?

A w taki, że to ja będę miał up ptaki (up gorgon jest na tyle drogi, że ptak jest lepszą jednostka, a już na pewno przydatniejszą), up gobliny, up wilki, ogry i możliwe, że up behemoty, a jeśli nie, to zwykłe behy będą na pewno. Cytadela zablokuje się na wiwernach, bo hydry są droższe od behemotów i to Twierdza ma przewagę. Ponadto to Twierdza ma lepsze jednostki i, z ogromną przewagą, lepszych bohaterów, a na dodatek to Twierdza jest tańsza.

alteir napisał:

Podczas oblężenia zaatakujesz Ptakami Gromu całą armię przeciwnika?

Raczy pan wziąć pod uwagę, że uruki są lepszymi jednostkami od reptilionów? Kto tu musi wyjść?

alteir napisał:

Natomiast Cytadela ma trochę lepszą sytuację,gdyż posiada więcej jednostek latających.

To najśmieszniejsze i najgłupsze stwierdzenie z jakim się dotąd spotkałem... Co z tego, że ma więcej jednostek latających, skoro ważki są o lata świetlne gorsze od ptaków, a wiwerny są minimalnie lepsze od ptaków, z tym że ptaków będzie więcej... Jak tak bardzo płaczesz nad ilością jednostek latających, to rozdziel sobie ptaki na 2 oddziały i wyjdzie znacznie lepiej, niż z ważkami i wiwernami.

Mathias: Radzę ci uważać na słowa, których używasz. Niby to nie przekleństwo, ale jakby każdy używał słów ordynarnych bez konsekwencji, forum byłoby zbiegowiskiem chamów. Na razie tylko upomnienie ustne [1].

altaeir - 2009-01-29 21:58:47

Yautja napisał:

3. Ptakami na luzie można rozjechać niemal wszystko,



A w taki, że to ja będę miał up ptaki (up gorgon jest na tyle drogi, że ptak jest lepszą jednostka, a już na pewno przydatniejszą), up gobliny, up wilki, ogry i możliwe, że up behemoty, a jeśli nie, to zwykłe behy będą na pewno. Cytadela zablokuje się na wiwernach, bo hydry są droższe od behemotów i to Twierdza ma przewagę.
Jak tak bardzo płaczesz nad ilością jednostek latających, to rozdziel sobie ptaki na 2 oddziały i wyjdzie znacznie lepiej, niż z ważkami i wiwernami.

Co z tego ,że Twierdza może mieć ulepszenia,a przepraszam bardzo,Cytadela nie może ich mieć?
Czy Ty naprawdę wierzysz,że jak podzielisz sobie ptaki na 2 oddziały,to pokonasz wojsko Cytki?Rzucisz się swoją najprzydatniejszą jednostką na pewną śmierć.Chyba,że uważasz Gorgony,Bazyliszki,Ważki,Wiwerny i inne jednostki za coś,co można pokonać z marszu.W sumie twój cytat na początku posta,potwierdza moje wcześniejsze zdanie(konkretnie chodzi mi o "Ptakami na luzie można rozjechać niemal wszystko").

Yautja - 2009-01-29 22:35:49

Sklejanie sobie cytatów byle jak, bez ładu i składu jest po prostu wredne... Ale odpowiem.

alteir napisał:

Co z tego ,że Twierdza może mieć ulepszenia,a przepraszam bardzo,Cytadela nie może ich mieć?

To z tego, że ulepszone jednostki Twierdzy są lepsze od tych z Cytadeli, tak jesteś zapatrzony w Cytadelę (czy raczej ślepy), że tego nie widzisz?

alteir napisał:

Czy Ty naprawdę wierzysz,że jak podzielisz sobie ptaki na 2 oddziały,to pokonasz wojsko Cytki?

A teraz mi powiedz, gdzie ja coś takiego napisałem... Czytanie ze zrozumieniem nie stoi coś u Ciebie na wysokim poziomie, lecz na wyjątkowo niskim, co potwierdziłeś m. in. sklejając cytaty byle jak, tylko po to, aby wyszło na Twoje...

BTW: Czy mogę prosić admina/moda o karę dla niego za perfidne zmienianie sensu mojego posta? Jeśli tak, to z góry dziękuję.

Koragg edit: Przeczytałem ten zlepek cytatów i faktycznie jest bardzo zmieniony sens Twojej wypowiedzi. Oczywiście masz prawo prosić o karę za takie traktowanie Twojej wypowiedzi, ale proszę Cię, zastanów się raz jeszcze, czy naprawdę chcesz dla niego kary. Zapewniam, że zrobię tak, jak zechcesz.

Chcę. Nie pozwolę na to, żeby moje posty były ośmieszane w taki sposób.

Koragg edit: Rozumiem. Zgodnie z Twoją wolą altaeir otrzymuje upomnienie nr [1].

A czy mogę prosić o minusa dla niego? Sorry, że edytuję tego posta, a nie wysyłam przez pw, ale wolę to wyjaśnić teraz :)

Mathias: CO?! Chcesz, żebym dał komuś minusa tylko za to, że wyrwał jedno zdanie z kontekstu? To nawet na upomnienie nie zasługuje. Ponieważ Koragg już je przyznał, nie cofnę go, ale nie licz, że ktoś zostanie zbanowany tylko dlatego, że nie podzielił cytatu na części. To tylko ode mnie i na tym kończymy edytowanie posta (co znaczy, że dalsza edycja będzie karana). W razie czego jest PW, ale ja już swoje powiedziałem.

Dreader - 2009-01-30 20:21:08

altateir napisał:

Tak,Cyklopów sie nie robi. Zobacz ,że bardziej opłaca się kupić ulepszenie behemotów,zamiast cyklopów. Czy Ty naprawdę wierzysz,że jak podzielisz sobie ptaki na 2 oddziały, to w jaki sposób chcesz pokonać Cytadelę? Co z tego ,że Twierdza może mieć ulepszenia,a przepraszam bardzo,wyłom w murze można rozjechać niemal wszystko. Natomiast Cytadela ma swoją najprzydatniejszą Cytadelę. Co z tego ,że Twierdza może mieć ulepszenia jak na początku posta podzielisz sobie ptaki na 2 oddziały,to Cyklopów sie nie robi. Nie zaprzeczysz,że Wiwerny i inne jednostki są bardzo potrzebne dla Behemotów i reszty jednostek. Tu sprawdzają się Wiwerny i inne jednostki na początku posta na pewną śmierć. Chyba,że uważasz wyłom w murze za Ogrów i Cyklopów. Cytadela ma Cyklopów ,Wiwerny i inne jednostki,to pokonasz wojsko Cytki na wyłom w murze dla Gorgony. Co z tego ,że moje wcześniejsze zdanie,Ważki,Wiwerny i inne jednostki się Behemotów nie robi. Nie zaprzeczysz,że na początku posta Cytadela nie może ich mieć. W sumie twój tego Bazyliszka na pewną śmierć,a przepraszam bardzo,Cytadela,Wiwerny i inne jednostki potwierdzają moje wcześniejsze zdanie o wyłom w murze dla Cyklopów sie nie robi podczas oblężeń,a jeśli nie,to Cytadela nie może ich mieć. Tak,Cytadela ma trochę Behemotów,które robią wyłom który stawia na obronę. Zobacz ,że  gdyby budynki potrzebne do zbudowania Cytki na początku posta były najprzydatniejszą jednostką to Twierdza może mieć Gorgony,Bazyliszki,Ważki,Wiwerny i inne jednostki. Co z tego ,że na początku posta Wiwerny i inne jednostki sprawdzają się podczas oblężeń dla Behemotów,które robią wyłom w murze. Tak,robią wyłom w Wiwerny i inne jednostki za coś,co na początku posta może mieć ulepszenia,a Gorgony,Bazyliszki,Ważki,Wiwerny i inne jednostki sie nie robi. Nie zaprzeczysz,że chcesz pokonać Wiwerny i inne jednostki,a przepraszam bardzo,na pewną śmierć? Co z tego ,że cytat na początku posta,potwierdza moje Wiwerny i inne jednostki? Czy Ty naprawdę wierzysz,że Cytadela nie może mieć swoją najprzydatniejszą Cytadelę? Tu sprawdzają się Ważki,Wiwerny i inne jednostki,które robią Cytadelę dla Cyklopów i wyłom w murze dla Ważki i innej jednostki.

Wiesz, fajne posty piszesz. Takie bez sensu, bez ładu i bezrozumne... (Gdyby ktoś nie zrozumiał, to poświęciłem pierwszą część posta na pokazanie wielce oburzonemu altateirowi, że wklejanie sobie byle jak fragmentów różnych wypowiedzi innego usera jest niegrzeczne [to za mało powiedziane]). Tyle offtopu, przepraszam za tę małą dywagację.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Osobiście uważam, że lepszym miastem jest Twierdza. Które miasto ma lepszy start? Właśnie Twierdza, bo choć gobliny nie są dobre, ale są przynajmniej szybkie i nadają się idealnie do zdejmowania kontry z wrogich jednostek, co z kolei mogą wykorzystać wilki, które po ulepszeniu zyskują podwójny atak. Ulepszenie orków do uruków jest śmiesznie tanie, a same uruki są lepsze od reptilionów, więc to Cytka musi podejść pod armię Twierdzy. Ogry może nie są praktyczne, ale przynajmniej potrafią mocno łupnąć. Ptak to absolutnie świetna jednostka. Cytadela może co najwyżej pomarzyć sobie o gorgonach w czasie, gdy Twierdza ma już ulepszone ptaki. Same ptaki są też ogromnie przydatne, a mała szansa na piorun zawsze coś daje. Cyklopów się nie robi, więc je pominę. Twierdza dąży do behemotów i jeżeli uda nam się uzyskać dość dużo kryształów, to te behy możemy na luzie ulepszyć, a wtedy Cytka leży i kwiczy, bo hydr nie będzie miała tyle, co Twierdza behemotów. Tyle na ten temat.

Majer - 2009-01-30 22:51:08

Sory ale droga administracjo tego forum straciliście w moich oczach dużo no bo jak do cholery jasnej można ukarać kogoś za wyrwanie czegos z kontekstu i jednoczesnie nic nie robić z ewidentnie szczeniackim zachowaniem Yautja. Od pierwszego posta w tym temacie był arogancki i atakował a altaeir nie powiedział na niego złego słowa no sory ale dla mnie jest to poniżej krytyki.

Yautja mylisz się i to znacznie zaraz wszystko opisze ale jeżeli ja uwarzam Cytke lepszą od Lochów to jakże mógłbym powiedzieć odwrotnie vs Twierdza heh

Uruki lepsze są od Jaszczurów tak ? No pełen szacun aż brak mi słów. Jeżeli Jaszczury potrafią radzić sobie z Elfami na upie to co takie urki mogą sobą reprezentować ?

Nazwanie Gnolów lepszymi od Goblinow jest dla mnie śmiszne i chodż nie działa to na plus Cytki w tym wypadku to jednak jak już coś w Cytadeli pada w walkach są to właśnie Gnolle.

Nazwanie głownych rozgrywających każdą walke Oślizgów Cytki słabymi wybacz mija się z celem. Po pierwsze jak ma to miejsce w innych zamkach tzn. Oślizgi lecą na wrogiego snajpera to Twierdzy jest inaczej bo nie warto tracić jednostki na dennych Ururków.

Żeby dobrze grać Wilkami trzeba być naprawdę dobrym graczem inaczej padają jak muchy. Lecz nawet jak się nimi gra dobrze wystarczą one na max 3-4 tury potem się wykruszą.

Ogry na upie znakomite jednostki i potrafią namieszać jak Enty w Rampie, lecz ich cena w drewnie jest tak znacząca że zapomnieć można o DB w 1-2 tyg gry.

Co do Ptaków nie mam wątpliwości, ale i one tak jak każda jednostka w Twierdzy opiera staty na ataku i szybko się wykrusza.

Naprawdę myslisz że zaatakujesz mnie mając Behemoty gdy ja nie będe miał Hydr no sory wątpie bo do tego naprawdę trzeba się postarać. A w FB będziesz miał o max 4 Behemoty więcej niż ja Hydr co wcale nie przesądza o twoim zwycięstwie.

Kolejnym waznym elementem jest brak Cycków u ciebie w armii gdzie ja będe miał Wywki, niby idzie sobie z tym poradzić chodź osłabia to znacznie twoją armie, bo jednak to nie jest Ramp który bez smoków da sobie rade bez problemu.

Bohaterowie heh tylko Crag i ten koleś od haste dają pawer Twierdzy co przy Cytadeli daje Wystana i Tazara więc tutaj nie ma tematu.

Twierdza dobra ale głównie na arenki a nie mpc2.

Zanim zaczniesz pisać o tym że rozniesiesz mnie nim ja coś zrobie poczytaj proszę Cytka vs Lochy bo 10 razy o defie Cytki pisać nie będe. To tyle w tym temacie. Admini aż żal mi patrzeć.

Mathias - 2009-01-31 12:35:53

Majer, jakbyś nie raczył zauważyć, to ja właśnie uważam to samo co ty i chcę zniesienia upomnienia dla alta. Sam dałem jedno upomnienie Yautji za używanie słów ordynarnych. I proszę, nie obwiniaj mnie za to wszystko, tylko lepiej przeczytaj. To tyle na ten temat i jeśli ktoś jeszcze wspomni o tej kłótni, dostanie upomnienie. Ja i Koragg zajmiemy się tym.

Magyar - 2009-04-11 11:34:24

Tak wiec:
Twierdza vs. Cytadela:
1. Hobgoblin - Gnoll Maruder =0:1 (Gnoll Maruder, to Kozak :P ;) )
2. Wilczy Rycerz - Reptilion = 1:1 (Wilk jest szybki i ma podwojny atak, a Reptilion strzela i ma dobra obrone)
3. Uruk - Smocza Wazka = 0:1 (oslabianie, zdejmowanie dobrych czarow z wroga, szybkosc - coz wiecej trzeba?)
4. Ogrzy Szaman - Bazyliszek Krolewski = 1:1 (Bazyliszek ma o 5(!) pkt. wiecej obrony, jest szybszy i zamienia w kamien)
5. Ptak Gromu - Wielka Gorgona = 0:1 (wiadomo... Gorgona :P )
6. Cycu - Wiwerna Krolewska = 0:1 (nic specialnego, ale jednak Wiwerna praktyczniejsza i ma o wiele tansze siedlisko)
7. Starozytny Behemot - Hydra Chaosu = 1:1 (dwie kompletnie rozne jednostki - Beh.-Atak, Hydra-Obrona)
Wynik:
Twierdza - 3
Cytadela - 7
Jezeli chodzi o surowa sile armii, to lepsza jest Cytadela :P .

Sauron - 2009-04-11 11:55:14

Cytadela ma jeszcze lepszych bohaterów, a magię to oba miasta mają równą.

Magyar - 2009-04-11 11:58:29

Sauron napisał:

Cytadela ma jeszcze lepszych bohaterów, a magię to oba miasta mają równą.

No wlasnie, wiec chyba teraz juz nikt nie ma najmniejszych watpliwosci, ktore miasto jest lepsze :P .

Mathias - 2009-04-11 12:30:23

Hmm... Miasta zarazem bardzo podobne i bardzo różne. Ciekawy pojedynek. Myślę jednak, że Cytadela wygra bez problemów.

Goblin vs. Gnoll - gnoll wygra bez problemów
Pies vs. Jaszczur - wygrywa pies.
Uruk vs. Ważka - oczywiście ważka. Tylko zjawa jest gorsza od nic niewartego orka
Ogr vs. Bazyl - oczywiście, ogr jest lepszy. Ma lepsze staty i skille. Ale bazyl jest lepszy do manewrowania i ma tańsze siedlisko, za co go cenię. Mimo wszystko ogr zwycięża.
Ptak Gromu vs. Gorgona - gorgona ma najlepszy skill w grze, najwięcej HP i deffa na poziomie. Ptak jedynie jest szybszy i ma bodajże kilka punktów ataku więcej, a skill gorszy. Gorgona zwycięża.
Cyklop vs. Viverna - nie ma wątpliwości: Viverna zwycięża.
Behemot vs. Hydra - starcie jednostek pod wieloma względami podobnych. Np. każda z nich jest raczej powolna i każda wali tylko atak lub obrone, a nie w obydwa. Skille zupełnie inne, ale hydra ma lepszy. I to ona zwycięża.

Cytka: 5
Twierdza: 2

Magia: remis
Graal: jak dla mnie cytka ma lepszy, ale niech wam będzie - remis, żeby nie było bezsensownych dyskusji.
Budowle specjalne: Twierdza ma sale Valhalii, Dodatkową kuźnię, gildię najemników. Cytadela: kilka formacji zwiększających deffa. Twierdza minimalnie lepsza, choć tutaj znowu rzuca się w oczy podobieństwo jak w przypadku hydry i beha (atak lub obrona)
Bohaterowie: oczywiście Cytka króluje.

Podsumowując:
Cytadela: 7
Twierdza: 4

Sauron - 2009-04-12 10:34:44

Co do ogra- bazyliszka
Bazyliszek królewski                         Ogr szaman
Atak 12                                           Atak 13
Obrona 12                                       Obrona 7
Obrażenia 6-10                                Obrażenia 6-12
Wytrzymałość 40                             Wytrzymałość 60
Szybkość 7                                      Szybkość 5 
Cena 400 złota                                cena też 400

Bazyliszek ma atak mniejszy tylko 0 1 pkt, obrażenia zadaje niewiele mniejsze, tylko HP ma o 20 słabsze. Jest szybszy, siedlisko tanie, do tego zamienia w kamień. Ogr rzuca żądzę krwi.
Ogr wygrywa w statach, ale nieznacznie, bo nastawienie bohaterów Cytki na obronę zmniejsza zadawane im obrażenia.

Graale- każdy dodaje 5000 złota i przyrost o 50% większy, ale Pomnik Wodza ( Twierdza) dodaje 20 ataku broniącemu miasta, a Mięsożerna Roślina zwiększa broniącemu atak i obronę po 10. Ogromny def Cytadeli zostaje mocno zwiększony, do tego podniesienie niższego ataku daje niezły offence i ogromnego defa.

Budowle dodatkowe- Cytadela ma jeszcze budowle pomocnicze, więc wychodzi, że lepiej nie atakować miasta Cytadeli. Twierdza ma Sale Walhalli ( +1 do ataku), a Cytka Sanktuarium ( + 1 do obrony) co do gildii najemników, to jej nigdy nie używałem, Twierdza nie ma często problemów, a zasobów jest sporo, a oddziały sprzedawać trochę szkoda, więc ta gildia jest dla mnie niepotrzebna.

Razem= grall lepszy ma Cytadela, budowle specjalne remis, magia remis
Wynik=  Cytadela 9             Twierdza 4

Magyar - 2009-04-12 16:27:29

Sauron napisał:

Co do gildii najemników, to jej nigdy nie używałem, Twierdza nie ma często problemów, a zasobów jest sporo, a oddziały sprzedawać trochę szkoda, więc ta gildia jest dla mnie niepotrzebna.

Pozwole sie nie zgodzic z tym niesprawiedliwym osadem Gildii Najemnikow :P . Wielu z Was mowi, ze na jaskinie Cyklopow potrzeba zbyt wielu Krysztalow - fakt, ale od tego wlasnie jest Gildia Najemnikow :) . Wcale nie musimy wymieniac "swoich Twierdzowych" jednostek - mozemy przeciez wymieniac jednostki neutralne, ktore sie do nas przylaczyly. W ten oto sposob, mozemy bardzo szybko zdobyc tak duze ilosci Krysztalow, ze starcza zarowno na Jaskinie Cyklopow, jak i na ulepszenie siedliska Behemotow. Ogolnie rzecz biorac, Gildia Najemnikow jest bardzo dobra i przydatna budowla specialna.
A jezeli chodzi o Graala, to jednak trzeba przyznac, ze lepszy Graal jest w Cytadeli.

Sauron - 2009-04-12 21:07:42

Wiele jednostek bez dyplomacji się nie przyłączy, a nie zawsze trafimy na takiego skilla. Jak się przyłączą to rzeczywiście można coś tam sprzedać, ale i tak cyklopy się buduje tylko wtedy, kiedy już naprawdę nie ma co się robić z zasobami.

Olowkos - 2009-05-18 20:27:17

Hogoblin > Gnoll Maruder - Gnoll jest słaby, a gdzieś 1000 Hogoblinów, może rozwalić z 1500 Gnolli, ale nie za jednym ciosem.
Wilczy Jeździec < Jaszczuroczłek - Jaszczuroczłek strzela, a Jeździec jest szybki, ale Jaszczuroczłek i tak wygra, bez dwóch zdań.
Uruk > Smocza Ważka - Smocza Ważka, może jest szybka, ale Uruk ma dobre obrażenia, czyli Uruk ma pewne zwycięstwo.
Ogr Szaman = Bazyliszek - Ogr i Bazyliszek to dwie najlepsze jednostki swojego poziomu, ale obie są powolne, więc dałem i mają zbliżone staty, więc dałem remis.
Ptak Gromu < Wielka Gorgona - No Comennt.
Cyklop Królewski > Smocza Wiwerna - Cyklop ma mocne ataki, a Wiwerna to cienias, więc Cyklop.
Starożytny Behemot > Hydra Chaosu - Behemot lepszy i tyle.

Czyli 4:2 dla Twierdzy.


Głos na Twierdzę.

Zen-Aku - 2009-05-18 22:18:58

Olowkos napisał:

Hogoblin > Gnoll Maruder - Gnoll jest słaby, a gdzieś 1000 Hogoblinów, może rozwalić z 1500 Gnolli, ale nie za jednym ciosem.

Jedyne, co ma goblin dobre, to szybkość, która przydaje się do zdejmowania kontry pod wilki. Gnoll jednostkowo jest lepszy, chociaż wolniejszy, poza tym ostatnie zdanie cytatu powyżej to wierutna bzdura i świadczy o braku wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej.

Olowkos napisał:

Wilczy Jeździec < Jaszczuroczłek - Jaszczuroczłek strzela, a Jeździec jest szybki, ale Jaszczuroczłek i tak wygra, bez dwóch zdań.

A wiesz, że wilk atakuje dwa razy i jego dmg jest świetne? Ponadto jak zdejmiemy pod niego kontrę goblinami, to nam nie padnie. Jaszczur też jest bardzo dobry, jednak dopiero po spatchowaniu, niemniej uznaję między tymi jednostkami remis (bez patcha wilk lepszy, ale uznaję wersję z patchem).

Olowkos napisał:

Uruk > Smocza Ważka - Smocza Ważka, może jest szybka, ale Uruk ma dobre obrażenia, czyli Uruk ma pewne zwycięstwo.

Może inną bajkę? Ważka zadaje lepsze dmg i jest najszybszą jednostką poziomów 1-6 (na równi z ifrytem), poza tym rozprasza czary pozytywne u wroga i osłabia. Uruk wypada przy niej blado.

Olowkos napisał:

Ogr Szaman = Bazyliszek - Ogr i Bazyliszek to dwie najlepsze jednostki swojego poziomu, ale obie są powolne, więc dałem i mają zbliżone staty, więc dałem remis.

Wyjątkowo się zgadzam co do oceny. Choć siłowo ogr jest lepszy, to 20 drewna na siedlisko nie jest czymś przyjemnym. Zaś najlepsze to one nie są, wampir jedzie zarówno ogra, jak i bazyliszka, jak mu się podoba.

Olowkos napisał:

Ptak Gromu < Wielka Gorgona - No Comennt.

A właśnie, że comment, bo up gorgony są stosunkowo późno w stosunku do ptaków i to ptaki są bardziej użyteczne w walkach z neutralami, w szczególności ze strzelcami.

Olowkos napisał:

Cyklop Królewski > Smocza Wiwerna - Cyklop ma mocne ataki, a Wiwerna to cienias, więc Cyklop.

Plan działania:

1. Porównać siłę (wiwerna lepsza),
2. Porównać cenę (cyklop droższy o fortunę),
3. Poprawić bzdurę. Pasuje?

Olowkos napisał:

Starożytny Behemot > Hydra Chaosu - Behemot lepszy i tyle.

Nie tyle lepszy, co jest wcześniej.

Rozbójnik - 2009-05-19 08:07:09

Zen-Aku napisał:

Ważka zadaje lepsze dmg

Bez patcha gorsze, z patchem takie same obrażenia. Nigdy lepsze. Niemniej zgadzam się, że ważka jest lepsza :)

Zen-Aku napisał:

Plan działania:
1. Porównać siłę (wiwerna lepsza),

No nie za bardzo, na arenkach gdzie liczy się tylko siła, a nie ma znaczenia cena, zdecydowanie wolę cyklopy. Na bogate fixy, na które wyrabiamy 1-7 zamek każdym miastem, również cycki lepsze od wiwern. Tak więc z tą siłą byłbym ostrożny, natomiast faktycznie na większości randomów cena jest decydująca.


Zen-Aku napisał:

Nie tyle lepszy, co jest wcześniej.

Tu też tak średnio, wyrobić hydry w 1 tyg to raczej nie problem, inna sprawa, że często się to nie opłaca.

Zen-Aku - 2009-05-19 19:04:30

Rozbójnik napisał:

Bez patcha gorsze, z patchem takie same obrażenia. Nigdy lepsze. Niemniej zgadzam się, że ważka jest lepsza :)

Ano fakt, mój błąd z tym dmg ;] Niemniej ważka daje znacznie więcej możliwości, przede wszystkim zaczynamy niemal każdą walkę właśnie dzięki niej. I, jakby nie patrzeć, uruk ma dość mizerne szanse na zadanie swojego pełnego dmg - musi mieć prostą strzałę, bo zarówno za odległość, jak i za walkę wręcz zbiera ostre kary :)

Rozbójnik napisał:

No nie za bardzo, na arenkach gdzie liczy się tylko siła, a nie ma znaczenia cena, zdecydowanie wolę cyklopy. Na bogate fixy, na które wyrabiamy 1-7 zamek każdym miastem, również cycki lepsze od wiwern. Tak więc z tą siłą byłbym ostrożny, natomiast faktycznie na większości randomów cena jest decydująca.

Wywkami możesz jeździć szybko - wystarczą tylko jaszczury, druga sprawa, że na wiwerny idzie głupie drewno, które w Cytadeli i tak jest aż za bardzo potrzebne.

Rozbójnik napisał:

Tu też tak średnio, wyrobić hydry w 1 tyg to raczej nie problem, inna sprawa, że często się to nie opłaca.

Też w tym rzecz, bo cyce w Twierdzy omijamy, zaś kasy praktycznie nie braknie w tym mieście i behemoty w pierwszym tygodniu to całkiem istotna sprawa ;]

Talscire - 2009-09-18 20:17:28

Hogoblin>Gnoll Maruder - Wiadomo, że Goblin lepszy.
Wilczy Jeźdzcy = Reptilioni - Dwa ataki vs. Strzały???Remis.
Urukowie = Smocze Ważki - Strzelanie vs. Szybkość i dobry atak???Remis.
Ogrzy Szamani < Królewskie Bazyliszki - Ogry, może i mają dobrą wytrzymałość, ale są wolni i słabi.
Ptaki Gromu = Wielkie Gorgony - Bardzo silne jednostki.Remis.
Cyklop Królewski < Smocza Wiwerna - Słaba vs. Srednia jednostka 6 poziomu.N/C
Starożytny Behemot > Hydra Chaosu - N/C

Bohaterowie - Twierdza lepszych ma.
Magia - Remis.
Budynki specjalne - Twierdza ma lepszych.

9:7 dla Twierdzy, Twierdza lepsza.

GiBoN - 2009-09-18 20:50:44

King of Slayer napisał:

Hogoblin>Gnoll Maruder - Wiadomo, że Goblin lepszy.

no nie wiem,gnolle sa moze troche wolniejsze,ale pozatym wszystko maja chyba lepsze,nie padaja od byle czego...


King of Slayer napisał:

Wilczy Jeźdzcy = Reptilioni - Dwa ataki vs. Strzały???Remis.

przeciez wilki maja tylko to hp,reptilioni,sa o polowe wytrzymalsi,dodajac obrone bohow z cytki wilczki maja ciezki orzech do zgryzienia,szybkosc i atak x2 to jednak zawsze cos...

King of Slayer napisał:

Urukowie = Smocze Ważki - Strzelanie vs. Szybkość i dobry atak???Remis.

Uruki sa slabe,gorsze sa chyba tylko zjawy,natomiast wazki stoja wysoko wsrod jed. 3 poziomu,w dodatku oslabiaja wroga i czesto to one pozwalaja wykonac cytce pierwszy ruch...


King of Slayer napisał:

Ogrzy Szamani < Królewskie Bazyliszki - Ogry, może i mają dobrą wytrzymałość, ale są wolni i słabi.

No szamani sa zbyt klocowaci,ale napewno nie slabi,dobre dmg,najwyzsze hp na poziomie i 13 pkt. ataku to malo?


King of Slayer napisał:

Ptaki Gromu = Wielkie Gorgony - Bardzo silne jednostki.Remis.

I znowu sie nie zgodze,Ptaszki ustepuja zarowno minosom jak i gorgona i nie moga walczyc o miano najlepszych na poziomie,sa dobre,ale gorsze od gorgon,ktore zmiataja wszystko,sa szybkie,ale to za malo...



King of Slayer napisał:

Cyklop Królewski < Smocza Wiwerna - Słaba vs. Srednia jednostka 6 poziomu.N/C

raczej walka dwoch slabych jednostek na poziomie,z tym,ze cyklopi sa na szarym koncu ze wzgledu na to,ze sa bardzo slabi i bardzo drodzy,wiwerna jest przynajmniej szybka i zatruwa


King of Slayer napisał:

Starożytny Behemot > Hydra Chaosu - N/C

no i tutaj sie zgodzebehemoty wypadaja niezle,choc dobrze uzyta hydra moze zaskoczyc,pozaty zdejmuje kontre...

King of Slayer napisał:

Bohaterowie - Twierdza lepszych ma.

Chyba ta,choc Cytka tez ma dobrych(Tazar,Wystan,moze jeszcze Alkin...)
Magia - Remis.
Budynki specjalne - Twierdza ma lepszych.

Moim zdaniem Cytka wypada duzo lepiej...

Xeno - 2009-09-18 21:00:50

Ci jak co,ale ja wole mieć w swojej armii 20 hydr haosu niż niż 25 behów.
Cytadela ma o wiele lepszych bohów.Nawet im więc obrony wpada na wbijaniu lvl niz u barbarzyńców ataku na tym samym.Magia na równym poziomie,ale budynki specjalne to ma jednak cytadela lepsza.

GiBoN - 2009-09-18 21:35:40

Szczerze to Cytka jest zrobiona tak jakby miala na celu wrecz exterminowac barbarzyncow,niby jest przeciwienstwem i powinno sie to jakos rownowarzyc,ale przewyzsza ja w niemal kazdym calu...

Sauron - 2009-09-19 18:29:03

Cytadela jest lepsza.
gnoll= goblin --> jednostki podobne, niech będzie remis
reptillion> wilczy jeździec --> reptilion strzela, a ma więcej obrony i HP od wilka. Atak i szybkość to za mało
ważka> uruk --> przewaga ważki jest ogromna
bazyliszek> ogr --> co prawda ogr jest twardy i porządne obrażenia, ale jest klocem, a to nie pomaga w bitwie, a bazyl jest na każdą okazję
gorgona> ptak gromu --> gorgona jest dużo lepsza od ptaka, spojrzenie jest silniejsze
wiwena > cyklop --> wiwerna jest tańsza, szybsza i zatruwa
hydra > behemot --> ogólnie hydra jest lepsza, potrafi zaskoczyć, ale zmniejszanie obrony o 80% też może być niebezpieczne.

bohaterów Cytadela ma lepsza ( nikt nie podskoczy Tazarowi czy Wystanowi, ew. Alkinowi)

Sauron - 2009-09-19 22:24:10

Dopisane. Znowu pisałem na szybko i pominąłem ;)

Jeszcze magia: magia taka sama, ale Cytadela ma wodę + być może ziemię, a to dobre połączenie. Wysoka odporność na klątwę.

Xeno - 2009-09-20 08:28:50

Ja nie rozumiem po co wy porównujecie jednostki,jak i tak wiadomo,że walka 1 vs. 1 nigdy nie nastąpi?
Mając dopakowanego bohatera to taki gnol przewyższa jednostki z 2 poziomu,a nawet i zjawe z 3;p

Crassus11 - 2009-09-20 10:10:20

Zjawa jest z necro ale to szczegół. Tak się właśnie porównuje jednostki. Może by tak, że walka będzie wyrównana i będziesz musiał polegac na takich porównaniach.

Xeno - 2009-09-20 10:12:25

Walka może być wyrównana,ale nie ma czegoś takiego,że gnol walczy z goblinem,a hydra z behemotem.Jednostki zawsze atakują się masowo,a nie 1 vs. 1

Solmyr - 2009-09-20 14:57:04

Sauron napisał:

gnoll= goblin --> jednostki podobne, niech będzie remis

Goblin przydatniejszy, bo jest szybszy i lepiej zdejmuje kontrę wroga dla wilków. Gnoll jest za wolny, żeby robić to tak, jak goblin.

Sauron napisał:

reptillion> wilczy jeździec --> reptilion strzela, a ma więcej obrony i HP od wilka. Atak i szybkość to za mało

To nie za mało, bo wilk ma jeszcze podwójny atak. Remis z lekką przewagą wilka.

Sauron napisał:

bazyliszek> ogr --> co prawda ogr jest twardy i porządne obrażenia, ale jest klocem, a to nie pomaga w bitwie, a bazyl jest na każdą okazję

2 punkty szybkości mniej nie oznaczają jeszcze "klocowatości". Ogra wadą jest cena, a mianowicie 20 drewna.

Sauron napisał:

gorgona> ptak gromu --> gorgona jest dużo lepsza od ptaka, spojrzenie jest silniejsze

Krowa wymaga głupiego magazynu do ulepszenia, co jest sporym wydatkiem, a bez ulepszenia krowa jest niczym. Szybkość 6 na piątym poziomie też nie powala na kolana, a poza swoim spojrzeniem i wysoką wytrzymałością gorgona nie jest jakoś szczególnie wybitna. Ptak jest:

a) tańszy do zbudowania,
b) znacznie szybszy,
c) znacznie przydatniejszy,
d) łatwiejszy do zbudowania.

No i jeszcze wali piorunem. Ptak jest lepszy od krowy.

Sauron napisał:

hydra > behemot --> ogólnie hydra jest lepsza, potrafi zaskoczyć, ale zmniejszanie obrony o 80% też może być niebezpieczne.

Bez siarki, to wiesz co możesz sobie z tą hydrą zrobić. Nieulepszona hydra jest droższa od nieulepszonego behemota o 700 (!!!) złota, ma gorsze obrażenia, gorszy atak i gorszą szybkość. Obniżanie obrony o 40% jest definytywnie lepsze od ataku dookoła. Ulepszona hydra jest droższa od ulepszonego behemota o 500 złota, ma gorszy atak, gorszą szybkość, gorszą wytrzymałość i gorsze obrażenia, a obniżanie obrony o 80% jest sporo lepsze od ataku dookoła. Behemot jest tańszy, szybszy, wytrzymalszy i ogólnie - lepszy.

Sauron napisał:

bohaterów Cytadela ma lepsza ( nikt nie podskoczy Tazarowi czy Wystanowi, ew. Alkinowi)

Jak to nie? Tazarowi podskoczy Crag Hack, Wystanowi - Tyraxor, a Alkinowi - choćby Gundula, lub Dessa. Twierdza ma lepszych bohaterów i to Cragowi nic nie podskoczy.

altaeir - 2009-09-20 15:05:21

Bolki z cytadeli maja najlepsze specjalności w jednostkach, tzn dostają za to najwięcej bonusów.

Solmyr - 2009-09-20 15:07:53

A Crag Hack dostaje najlepsze bonusy w grze do skuteczności ataku, co przy wybitnie ofensywnej twierdzy jest ogromną siłą i takie wilki mogą zadać większe straty, niż np. bazyliszki dowodzone przez władcę bestii, który ataku nie ma prawie wcale.

altaeir - 2009-09-20 15:19:26

heh porównałeś tyraxora z wystanem to ci napisałem o co chodzi. Crag dostaje takie samo bonusy co Gundula :P Ja tam wolę tazara od craga. Wolisz bijac strzelców mam mniejsze straty niż ty ze swoim cragiem. I to nawet gdybym nie miał ważek do blokowania. Cytadela ma pierwszy ruch, kończy ostatnia. Twierdza ma szanse tylko na arenie jak dostanie cyce, lub na bogatym fixie. W normalniej walce nie będzie cyców, ogrów bedzie mało podobnie jak uruków. Teraz możemy porównać gnolle, wilki, ptaki i behy na cała armię cytadeli...tych pierwszych można nawet nie liczyć bo zawsze neutrale ich tłuką i dobrze, bo wilki są zazwyczaj nie ruszone.

Rozbójnik - 2009-09-20 15:23:05

Wystarczyły 2 gry z Tiamathem bym zmienił zdanie na temat cyców :] I ogólnie to, że twierdza to tylko gobasy wilki ptaki i behy to mit wynikający z przedawkowania PC2.

altaeir - 2009-09-20 15:27:29

Z cycami spotkałem się tylko na long runie i na arenie. Jak ludzie mało graja coś innego, to jak mam znać dużo templatów. Albo jak Malekith chciał grać coś innego to jak się dostaje w dupę, człowiekowi odechciewa się grać.

Xeno - 2009-09-20 16:44:08

To ja moge powiedzieć,że jest zPC-towany na maxa.

altaeir - 2009-09-20 17:14:00

Powiedział co wiedział, ten który grał tylko pc2, 8mm6, areny i badziewia typu przełecze smoka itp.

Xeno - 2009-09-20 17:17:40

Lon run itp tez grałem jebusa tez więc się nie wypowiadaj jak nie wiesz w co grałem;p

altaeir - 2009-09-20 17:20:04

Jebusa to chyba z kompem ;p linga grałe sraz z majerem i nie skonczyłeś wiec nie trafiles do mnie.

Xeno - 2009-09-20 17:21:41

A tu cie mam,bo grałem go też zmalkime,ale z powodu bugu go zostawiliśmy.Jeśli chcesz zrobić burdę na forum to raczej ja ci nie pomoge;p

altaeir - 2009-09-20 17:22:57

To mi nie pisz ze jestem zPCtowany jak sam jesteś i to jeszcze bardziej.

Sauron - 2009-09-21 18:35:27

Solmyr napisał:

Goblin przydatniejszy, bo jest szybszy i lepiej zdejmuje kontrę wroga dla wilków. Gnoll jest za wolny, żeby robić to tak, jak goblin.

Gnoll jest lepszy w obronie. Dla swojej armii spokojnie wystarczy. Zresztą obie jednostki to mięso armatnie.

Solmyr napisał:

To nie za mało, bo wilk ma jeszcze podwójny atak. Remis z lekką przewagą wilka.

Zapewniam, że to za mało. Strzelcy spokojnie ich wystrzelają, a gobliny można byle czym zająć. Wilki słabo znoszą ciosy, więc szybko wyginą zanim dojdą do wroga, a to właśnie Twierdza musi podejść.

Solmyr napisał:

2 punkty szybkości mniej nie oznaczają jeszcze "klocowatości". Ogra wadą jest cena, a mianowicie 20 drewna.

To właśnie cena przede wszystkim skreśla ogra, a nie warto marnować na niego drewna, bo są lepsze jednostki. Za wolny. Nie zdąży dojść.

Solmyr napisał:

Krowa wymaga głupiego magazynu do ulepszenia, co jest sporym wydatkiem, a bez ulepszenia krowa jest niczym. Szybkość 6 na piątym poziomie też nie powala na kolana, a poza swoim spojrzeniem i wysoką wytrzymałością gorgona nie jest jakoś szczególnie wybitna. Ptak jest:

a) tańszy do zbudowania,
b) znacznie szybszy,
c) znacznie przydatniejszy,
d) łatwiejszy do zbudowania.

No i jeszcze wali piorunem. Ptak jest lepszy od krowy.

Gorgona jak już. Ptak bez ulepszenia nie jest jakiś wybitny, więc nie ma co zwalać winy na gorgonę, która jest:
- wytrzymalsza
- obrona większa aż o 5 punktów
- atak mniejszy o 2 punkty
- wyższe obrażenia
- kosztuje tyle samo co ptak, czyli 700 złota
- posiada potężniejsze zabójcze spojrzenie

Magazyn zasobów można przeżyć, bo przy okazji dostarcza drewno i rudę, a te 5k to nie jest jakaś ogromna cena.

Solmyr napisał:

Bez siarki, to wiesz co możesz sobie z tą hydrą zrobić. Nieulepszona hydra jest droższa od nieulepszonego behemota o 700 (!!!) złota, ma gorsze obrażenia, gorszy atak i gorszą szybkość. Obniżanie obrony o 40% jest definytywnie lepsze od ataku dookoła. Ulepszona hydra jest droższa od ulepszonego behemota o 500 złota, ma gorszy atak, gorszą szybkość, gorszą wytrzymałość i gorsze obrażenia, a obniżanie obrony o 80% jest sporo lepsze od ataku dookoła. Behemot jest tańszy, szybszy, wytrzymalszy i ogólnie - lepszy.

Bez kryształów, możesz zrobić to samo z behemotem. Co do hydry, to pominąłeś powstrzymywanie ataku. Zaś behemot ma słabiutką obronę.  Hydra jest na pewno lepsza, bo hydrę można ustawić, by zaatakować conajmniej 2 jednostki, a to już coś. Wolę hydrę.

Solmyr napisał:

Jak to nie? Tazarowi podskoczy Crag Hack, Wystanowi - Tyraxor, a Alkinowi - choćby Gundula, lub Dessa. Twierdza ma lepszych bohaterów i to Cragowi nic nie podskoczy.

Crag podskoczy i połamie sobie nogę. Jego jednostki wystrzelają strzelcy, lub w walce wręcz szybko połowa poginie. Jednostek Tazara na odległość nikt nie ruszy. Jak ktoś je zaatakuje, to też mało zginie. Nie ma co porównywać Tyraxora do Wystana, którego Reptilioni zadają wielkie obrażenia, a sami są nie do ruszenia. Jak moga załatwić 3 poziom, to co takie wilczki mogą sobą prezentować? Gundula zaczyna z mądrością, a atak ma taki sam jak u Craga. W Twierdzy mądrość nie jest potrzebna. Alkin ma lepsze premie i daje dużą obronę.

Solmyr - 2009-09-21 22:32:10

Sauron napisał:

Gnoll jest lepszy w obronie. Dla swojej armii spokojnie wystarczy. Zresztą obie jednostki to mięso armatnie.

I ta obrona jest mu zupełnie zbędna, bo jednostki pierwszego poziomu w obronie to bezsens totalny. Goblin jest szybki i to czyni go lepszym odbieraczem kontrataków, czyli pełni ważniejszą rolę, niż gnoll.

Sauron napisał:

Zapewniam, że to za mało. Strzelcy spokojnie ich wystrzelają, a gobliny można byle czym zająć. Wilki słabo znoszą ciosy, więc szybko wyginą zanim dojdą do wroga, a to właśnie Twierdza musi podejść.

Zakładając, że mimo wszystko uda mi się zrobić cyklopy, to twierdza wcale nie musi podejść. Goblinów niczym nie zajmiesz, bo są na tyle szybkie, że praktycznie zawsze zdejmą kontratak z jakiejś jednostki, co kończy się potężnym atakiem wilków x2.

Sauron napisał:

To właśnie cena przede wszystkim skreśla ogra

To dziwne, że przed chwilą skreślała go szybkość... Ogr nie musi podchodzić, bo ogr rzuca żądzę krwi i stoi nieco z tyłu - po to on jest.

Sauron napisał:

Gorgona jak już. Ptak bez ulepszenia nie jest jakiś wybitny, więc nie ma co zwalać winy na gorgonę, która jest:
- wytrzymalsza
- obrona większa aż o 5 punktów
- atak mniejszy o 2 punkty
- wyższe obrażenia
- kosztuje tyle samo co ptak, czyli 700 złota
- posiada potężniejsze zabójcze spojrzenie

W tym jest zupełnie nieprzydatna na nieumarłych i dostaje w kość od dowolnej licznej jednostki, której nie jest w stanie tym swoim głupim spojrzeniem przebić. Ptak bierze konkretny udział w walce, bo jest szybki, dobry w ataku i wytrzymały, dodatkowo atakując niekiedy piorunem. Gorgona nie zablokuje wrogich strzelców, gorgona nie lata i gorogna jest za wolna. Poza tym ma tylko teoretycznie wyższe obrażenia, bo ptak ma lepszy atak. A ptak bez ulepszenia praktycznie nie istnieje, bo jest to jedna z pierwszych jednostek do ulepszenia, za całkiem niską cenę (nie trzeba wydawać 5 tysięcy na jakieś badziewne magazyny).

Sauron napisał:

Zaś behemot ma słabiutką obronę.

W zamian ma 300 HP, co rekompensuje mu tę drobną wadę.

Sauron napisał:

Hydra jest na pewno lepsza, bo hydrę można ustawić, by zaatakować conajmniej 2 jednostki

Hydra zaatakuje 2 jednostki, jak jej wróg pozwoli, poza tym jest za klocowata na takie akcje. Hydra ma też słabiutki atak i łaskocze silne jednostki, zadając dodatkowo niskie jak na siódmy poziom obrażenia. Jest też dość sporo droższa od behemota, a behemot obniża obronę i jest w stanie zatłuc nawet archanioły, właśnie dzięki temu, więc hydrę wciągnie nosem - im wyższa obrona hydry, tym dla niej gorzej.

Sauron napisał:

Crag podskoczy i połamie sobie nogę. Jego jednostki wystrzelają strzelcy, lub w walce wręcz szybko połowa poginie

Jaszczury nie wystrzelają wszystkiego, a jednostki Tazara będą śmieszne w ataku, tym samym jak wilki rąbną, to z kontry praktycznie nic nie zginie. Crag ma też stosunkowo dużą szansę na magię powietrza, która może dać kluczowy czar - przyspieszenie.

Sauron napisał:

Nie ma co porównywać Tyraxora do Wystana, którego Reptilioni zadają wielkie obrażenia, a sami są nie do ruszenia.

Jest co porównywać, bo Tyraxor to jeden z najlepszych bohaterów twierdzy. Wystan nie zaczyna z taktyką, ani skutecznością ataku - punkt dla Tyraxora. Wilki są cenniejsze na początku gry - kolejny punkt dla Tyraxora. Wilki zadają WIĘKSZE obrażenia, niż jaszczury - także punkt dla Tyraxora.

Sauron napisał:

Gundula zaczyna z mądrością, a atak ma taki sam jak u Craga. W Twierdzy mądrość nie jest potrzebna.

Na większych mapach może się przydać. Zresztą jak chcesz nokaut dla Alkina, to masz - Dessa i możesz podawać sobie co chcesz, bo logistyki nic z cytadeli nie przebije.

Majer - 2009-09-22 08:05:53

Możesz lubić Twierdze i wypowiadać się o niej dobrze lekko naginając zalety jednostek, lecz czasami już mnie rozwaliłeś, pisząc że Twierdza wcale nie musi podjeść bo ma 2 strzeloków, czyli ma stać i strzelać tak ? Piszesz też że gorgona jest wolna i klocowata i te jej spojrzenie nie jest tak dobre jak piorun ptaka, wręcz nie chce mi się tego komentować, bo jest to jedna z głupszych wypowiedzi jakie słyszałem. Hydra jest bardzo dobrą jednostką i nie licząc ataku na kilku jed. powstrzymuje kontre, ale fakt behemot też wymiata, lecz na niego mamy gorgonke :) Zgodzę się z tobą że wilki jak pierdykną to kiła mogiła, bo potrafią uderzyć, lecz wlaśnie one moim zdaniem są jednostkami do wyeliminowania zaraz po behach i ptakach, lub plus minus na równi. Jak ktoś jest dobry to w czasie walki wilkami zaatakuje 2-3 razy (chodzi o wilki w swojej nienaruszonej postaci czyli coś ponad 100, czyli zdejmowanie kontry), lecz nie zawsze i nie wszedzie można tak walczyć. Crag i Tazar, 2 bolków odmiennych, ja preferuje Władców bestii i nie chodzi mi o samo FB ale o walki z neutralami. Twierdzą trzeba umieć grać by wychodzić bez strat, czasami 1 morale i tracimy wuchte wilczków, a Cytką zmniejszamy margines błędu, co w mojej ocenie jest wygodniejsze.

Rozbójnik - 2009-09-22 09:20:43

Zwiększamy, nie zmniejszamy margines błęd :)
Twierdzą owszem, trzeba umieć grać, co jest dużo trudniejsze niż w przypadku cytki, ale o stwierdzenie, że któryś z tych zamków jest lepszy to bym się nie pokusił.

Sauron - 2009-09-22 19:16:04

Solmyr napisał:

I ta obrona jest mu zupełnie zbędna, bo jednostki pierwszego poziomu w obronie to bezsens totalny. Goblin jest szybki i to czyni go lepszym odbieraczem kontrataków, czyli pełni ważniejszą rolę, niż gnoll.

Gnolle nie muszą u nikogo ściągać ataków, chyba że chcemy oszczędzać te lepsze jednostki, a dzięki wyższej obronie więcej wytrzyma. Gobliny od razu wyginą, a że muszą ściągać kontrę dowodzi, ze jednostki Twierdzy są słabsze, bo bez "ściągacza" sobie nie poradzą.

Solmyr napisał:

Zakładając, że mimo wszystko uda mi się zrobić cyklopy, to Twierdza wcale nie musi podejć. Goblinów niczym nie zajmiesz, bo są na tyle szybkie, że praktycznie zawsze zdejmą kontratak z jakiejś jednostki co kończy się potężnym atakiem wilków x2.

Cyklopy wybuduje się późno, bo zwyczajnie szkoda na nie surowców, są za słabe jak na swoją cenę, są drogie, lepiej budować inny poziom. Cytadela może sobie stać spokojnie, Twierdza ma za słabych strzelców, żeby coś im zrobili. Poza tym wilczki nie atakują na odległość, więc obrażeń zadają wtedy 0 ( słownie: zero)

Solmyr napisał:

To dziwne, że przed chwilą skreślała go szybkość... Ogr nie musi podchodzić, bo ogr rzuca żądzę krwi i stoi nieco z tyłu- po to on jest.

Szybkość i cena. Wszystko jasne? Jak ogr ma tylko stać i jeden czar rzucać, a mam na niego marnować dużo surowców to podziękuję. Lepsze błogosławieństwo, albo bohater Cytki zwyczajnie rzuci rozproszenie i po sprawie.

Solmyr napisał:

W tym jest zupełnie nieprzydatna na nieumarłych i dostaje w kość od dowolnej licznej jednostki, której nie jest w stanie tym swoim głupim spojrzeniem przebić. Ptak bierze konkretny udział w walce, bo jest szybki, dobry w ataku i wytrzymały, dodatkowo atakując niekiedy piorunem. Gorgona nie zablokuje wrogich strzelców, gorgona nie lata i gorogna jest za wolna. Poza tym ma tylko teoretycznie wyższe obrażenia, bo ptak ma lepszy atak. A ptak bez ulepszenia praktycznie nie istnieje, bo jest to jedna z pierwszych jednostek do ulepszenia, za całkiem niską cenę (nie trzeba wydawać 5 tysięcy na jakieś badziewne magazyny).

Błyskawica nie jest jakaś wybitna, ot kilka jednostek zabija. Trzeba zebrać dużo ptaków, a to zajmuje za dużo czasu. Gorgonie wchodzi spojrzenie właściwie zawsze, tylko zależy od liczby ile ich zabije. Jednostki niższego poziomu zbije obrażeniami, wyższe czyli w Twierdzy behemoty spojrzeniem. Przykład: gorgony normalnie zabiły 2 behemoty. Spojrzenie. Ginie 8 behemotów. Różnica ogromna. Spojrzenie to klucz do zwycięstwa.

Od blokowania strzelców jest ważka, która ma najwięcej ruchu z obu zamków. Dlatego to Cytadela ma pierwsza ruch i szansę na rozpoczęcie udanego ataku przez rzucenie dobrego czaru i użyciu swoich jednostek.

Solmyr napisał:

W zamian ma 300 HP, co rekompensuje mu tę drobną wadę.

Hydra ma 250 HP, więcej obrony i lepsze skille ( w tym wielokrotny atak i powstrzymanie kontry, czym żadna jednostka Twierdzy poszczycić się nie może)

Solmyr napisał:

Hydra zaatakuje 2 jednostki, jak jej wróg pozwoli, poza tym jest za klocowata na takie akcje. Hydra ma też słabiutki atak i łaskocze silne jednostki, zadając dodatkowo niskie jak na siódmy poziom obrażenia. Jest też dość sporo droższa od behemota, a behemot obniża obronę i jest w stanie zatłuc nawet archanioły, właśnie dzięki temu, więc hydrę wciągnie nosem - im wyższa obrona hydry, tym dla niej gorzej.

Hydra zajmuje dużo miejsca, a w czasie walki jednostki są stłoczone. O pomyłkę jest bardzo łatwo. Obrażeń na pewno nie ma słabych i jednostek nie połaskocze. Patrzysz tylko na niski atak, a wkładanie w obronę, a wbrew pozorom jednostki Cyty potrafią zadać spore obrażenia. 500 złota to mała różnica jak na 7 poziom.

Solmyr napisał:

Jaszczury nie wystrzelają wszystkiego, a jednostki Tazara będą śmieszne w ataku, tym samym jak wilki rąbną, to z kontry praktycznie nic nie zginie. Crag ma też stosunkowo dużą szansę na magię powietrza, która może dać kluczowy czar - przyspieszenie.

Cytadela ma szansę na magię ziemi i wody, co jest lepszym połączeniem.

Solmyr napisał:

Jest co porównywać, bo Tyraxor to jeden z najlepszych bohaterów twierdzy. Wystan nie zaczyna z taktyką, ani skutecznością ataku - punkt dla Tyraxora. Wilki są cenniejsze na początku gry - kolejny punkt dla Tyraxora. Wilki zadają WIĘKSZE obrażenia, niż jaszczury - także punkt dla Tyraxora.

Władcy Bestii mają dobre specjalności jednostek, a Wystan dostaje taktykę zaraz na 2 lvl, obok magii wody. Więc mamy najważniejsze zdolności. Kilka poziomów w górę, Wystan przegonił Tyraxora, bo jeszcze dołożył sobie magię ziemii do kompletu.

Solmyr napisał:

Na większych mapach może się przydać. Zresztą jak chcesz nokaut dla Alkina, to masz - Dessa i możesz podawać sobie co chcesz, bo logistyki nic z cytadeli nie przebije.

Zapomniałeś, że bohaterowie wojownicy mają lepszy rozwój od magów, którzy muszą dużo iść w moc i wiedzę. Logistyka jak u Gunnara jest przydatna. Tego nie neguję. Jednak takiemu Gunnarowi Dessa i tak nie dorasta do pięt. Do tematu: mając magię ziemii otrzymuję też portal miejski, więc mogę szybko podróżować między miastami. Alkinowi nikt plusów do gorgon, płatnerstwa i skuteczności ataku nie odbierze.

Baron - 2010-05-10 15:27:07

Trudno powiedziec bo sa to raczej slabsze miasta.
Z tym ze lataja dwie w cytadeli i jedna strzela.Natomiast w Twierdzy tylko jedna lata.Tak wiec latwiej się zdobwa miasta Cytadela.A zdobywanie miast to podstawa w tej grze.Hydra atakuje kilka pol wiec jest grozna w bitwie ladowej.Cytadela jest silniejsza tak mi wynika.

Rufus42 - 2010-07-16 20:48:12

Jedno atak, drugie obrona. Remis.

Astraf - 2010-08-07 14:34:58

walka:

cyklopy załatwiają dużo jaszczurek (w kilka ruchów), a uruki ich dobijają. ślimaki z fortress z trudem dochodzą do muru (w kilka ruchów) a przez ten czas są ostrzeliwane przez cyklopy (bolesne), uruki i wieże. kiedy dojdą i przebiją się przez mur zaczynają działać behemoty i wilczy jeźdźcy co atakują dwa razy. fortress są osłabione i przegrywają.

zamiana stron:

ulepszone cyklopy w spółce z katapultą szybko niszczą mury, w czasie czego uruki prowadzą walkę z jaszczurkami i wygrywają. przez dziiurę w murze wślizgują się wilczy jeźdźcy co atakują dwa razy i sieją spustoszenie. po ich śmierci wchodzą wolniejsze oddziały i dokończają dzieło.

oba miasta są tanie i mają fajny klimat, ale przez siłę militarną stawiam na twierdzę.

Xeno - 2010-08-07 15:31:37

Rzadko, albo w cale się nie rozgrywa bitw oblężniczych. I kompletną bzdurą jest, że uruki, które są imitacją strzelca razem z cyklopami przestrzelą lizaki.
Wilki są na tyle kruche, że wystarczą dwa oddziały, by je wyeliminować. Deff cytki robi swoje i tylko atak we wczesnym okresie gry (ok. 2 tygodnia) może być skuteczny przeciwko cytadeli.

Sheyq - 2011-01-04 19:03:34

Astraf , a co jeśli zrobię desant hydrą - w pierwszej turze rzucę pod koniec rundy teleport hydrą i połowa jednostek twierdzy idzie do piachu?

Mówisz o obronie zamku, a to się mija z celem, bo tych twoich cyklopów nie zbudujesz zbyt prędko chyba ze trafisz kilkadziesiąt sztuk kryształu (ważniejsze misie).

Jednak nie neguję siły twierdzy, bo jest to silne miasto, podobnie jak cyta.

Crassus11 - 2011-01-05 14:38:24

Nawet jeśli gra się twierdzą to się nie kupuje cyklopów. Szkoda kasy bo są cholernie drodzy. Jakim cudem w kilka ruchów cycami i urukami chciałbyś rozwalić lizaki. Oba to marne imitacje strzelaków.

Astraf napisał:

ślimaki z fortress z trudem dochodzą do muru (w kilka ruchów)

Nie wiem czy ważki, wiwerny i gorgony to ślimaki, zwłaszcza że 2 pierwsze przelatują przez mur.
Wilczych jeźdźców co atakują dwa razy nie chciałbyś oglądać w ataku z Hydrą także przemyśl swoje wypowiedzi i pij mniej bo to ci szkodzi

Xeno - 2011-01-05 15:35:41

Crasus nie zgodzę się, że cyce to imitacja strzelców. Otóż ich statystyki jak i DMG są zadowalające i mogą dużo zdziałać, ale to już na dużych mapkach.

GiBoN - 2011-01-06 09:32:00

Zgodzę się z Xenem , cyklop ma staty "podręcznikowego" strzelca- wysoki atak i niezłe dmg, niskie hp i obrona, do tego jest dość szybki. Problem w tym, że jest drogi, ale na dużych mapach daje radę. Nie zmienia to fakty, że najpewniej będzie ich za mało na przestrzelenie lizaków przez długi czas, a uruki się nie liczą.

Baron - 2011-05-10 16:52:00

Bardzo ciekawy pojedynek bo ciezki do rozstrzygniecia !
Z jednej strony Behemoty kosza ale Hydry atakuja po kilka pol...
Wiwerny slabe ale cyklopow jest malo bo poznob sie je buduje
Dobre ptaki ale wybitne gorgony...
Slabsze bazyliszki ale skamieniaja mocni ogrzy ale troche wolni.
Dobre wazki i troche slabsze uruki...
Znakomici Wilczy jezdzcy i slabsi Reptilioni
Gremliny slabawe ale troche tylko lepsi psioglowi...
Twierdza na atak - cytadela na obrone ...
Swietni herosi twierdzy ale swietny zamek cytadeli...
Ja nie potrafie rozstrzygnac ... REMIS !

Xeno - 2011-05-10 16:54:46

Cytka ma lepszych bohaterów. Bazyle różni od ogrów to, że są, a ogrów nie ma, bo są za drogie do wybudowania.

GiBoN - 2011-05-11 22:16:07

Bazyle mają aż o 5 więcej obrony, niewiele gorsze dmg i są mobilne.

Xeno - 2011-05-12 13:59:17

Nie wpadajmy w takie szczegóły Gibon.

Sauron - 2011-05-12 15:59:08

Bazyle mają dużo mniej życia niż ogry. Zamiana w kamień to jednak niezwykły skill, działa chyba na wszystkie możliwe jednostki (chyba, choć kiedyś zauważyłem że nawet na nieumarłych zadziałało choć nie wiem jak to możliwe). Skill z użyciem strategicznym. Cyklopy i ogry mają drogie siedliska, kryształ jest drogi i potrzeba go sporo, a drewna na ogry też potrzeba wielkich ilości. Ptaki i behemoty to porządne, niebezpieczne jednostki. Wilczki też, ale bez odpowiedniej gry będą ginąć lawinowo.

Xeno - 2011-05-12 16:06:31

Zapomniałeś napisać, że cenny kryształ jest potrzebny na misie (moja siostra cioteczna powiedziała, że są bardzo milusie z wyglądu).

Sauron - 2011-05-12 16:18:09

Mojemu koledze jak zobaczył je po raz pierwszy przypominały żuli spod monopolowego (przez te ich zęby)

Xeno - 2011-05-12 16:44:21

Zęby muszą być duże, ponieważ zielonoskórzy są strasznie kościści i żylaści.