- Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum http://www.herosy3.pun.pl/index.php - Miasta http://www.herosy3.pun.pl/viewforum.php?id=28 - Twierdza vs Cytadela http://www.herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=161 |
lordpiorunow - 2007-04-04 08:28:09 |
Pojedynek miast przecietnych. |
Mathias - 2007-04-04 08:32:01 |
Oczywiście wygra Twierdza. Świetne jednostki, doskonali bohterowie mówią same za siebie. |
Asiņains - 2008-09-07 19:54:00 |
Zdaje mi się że wygra Twierdza - dobre jednostki + bohaterzy |
Magyar - 2008-09-20 14:12:24 |
Ktos na tym forum juz kiedys napisal, ze:"Cytadela to miasto dla doswiadczonych graczy". Popieram i uwazam ze nie powinno sie lekcewazyc Cytadeli. |
Asiņains - 2008-09-20 19:29:05 |
fakt. Cytdaela jest skupiona na obronie, a Twierdza na ataku ( jak to orkowie :p ) |
Nerevan - 2008-10-02 17:58:46 |
Ja ZDECYDOWANIE stawiam na Cytadelę. Dobry atak Twierdzy mogą łatwo zniwelować Ważki. Do tego dorzucimy masowy atak Hydr, szturm Gorgon (główny argument- to po prostu zmiata z ziemi nawet potężne armię), szybkie uderzenie wiwern i... zwycięstwo. Bo niby czym może się obronić biedna Twierdza? Jedynie Behemoty przedstawiają siłę, ale je łatwo wytłuc (mała obrona+powolność). Ptak Gromu? Rzucimy na nie bazyliszki osłaniające strzelców, i zanim powrócą do gry minie pół bitwy. Wilczy Rycerze- szybko padają. Ogry- no comment. Twierdza ma po prostu za mało użyteczne jednostki, aby oprzeć się sile specjalnych zdolności Cytadeli, a poza tym, nawet potężny atak Twierdzy z ledwością przebija stat obrony Cytki. |
Magyar - 2008-10-08 17:29:34 |
Zgadzam sie, z Cytadela trzeba sie liczyc. I taka Twierdza nie ma jakichs, wybitnych jednostek, ktore moglyby pokonac potezna Cytadele. Cytadela zawsze wygra z Twierdza. |
Magyar - 2008-10-15 17:14:24 |
I nie powiedzialbym ze to pojedynek "miast przecietnych", tylko na wysokim poziomie. hehe |
Macielug - 2008-10-15 17:43:09 |
Oba miasta są bardzo dobre, a które lepsze tego nie wiem. ;/ |
Macielug - 2008-10-15 21:40:34 |
Nie wiem, według mnie to dobre miasto.(prawie nigdy ni zgadzam się z j@kubkiem :)) |
Magyar - 2008-10-27 16:42:13 |
Twierdza jest zbyt droga w poruwnaniu do Cytadeli. Zeby kupic Cyklopy i Starozytne Behemoty potrzeba az 50(!) krysztalow, to zabujczo duza ilosc. ;P |
Mathias - 2008-10-27 16:54:06 |
Cytadela x 100 :D. Twierdza to chyba najsłabsze (po WŻ) miasto w grze. Nie ma pisać. Gdyby nie starożytne behemoty, miasteczko byłoby tragiczne. |
Nerevan - 2008-10-27 16:56:54 |
Nie ma co porównywać, sprawa oczywista. Cytadela rulez!!! |
Macielug - 2008-10-27 20:03:50 |
Teraz już wiemy, Cytadela rulez! |
Nerevan - 2008-10-28 18:14:16 |
No to do czasu pojawienia się fanów Twierdzy nie ma o czym tu za bardzo pisać, bo dyskutować nie ma jak :) . Jak na razie wszyscy ją jednogłośni. |
Macielug - 2008-10-28 19:32:48 |
Ja b. lubię twierdzę, ale i tak Cytka lepsza. :) |
Magyar - 2008-11-15 22:41:31 |
Ja zawsze (czy chcial czy nie chcial) bede czul specialny sentyment do Twierdzy, pomimo tego ze Cytka, jest lepsza, jakby nie patrzec... |
Magyar - 2008-11-16 09:32:34 |
Wiem, ale ja i tak zawsze bede czul santyment, do Twierdzy, bo to bylo pierwsze miasto kturym gralem Heroes 3.... |
Macielug - 2008-11-16 16:30:28 |
W ogóle w Twierdzy jest fajna muzyka, taka spokojna i... :) |
Magyar - 2008-11-16 17:46:04 |
.....i kojarzy sie ze starozytna cywilizacja (nawet nazwa "Starozytny Behemot" cos chyba sugeruje) ;P |
Macielug - 2008-11-16 18:09:33 |
Chyba tak, jest bardzo fajny i fajnie wygląda i... |
Magyar - 2008-11-23 17:24:15 |
Noom, a tak do tematu, to Cytadela , tak samo jak Twierdza (no i Inferno) sa miastami dla zaawansowanych graczy, i na pozor moze wydaja sie byc slabymi miastami, ale dobry gracz potrafi dostrzec dobre cechy w kazdym z tych miast, wiec powinien byc remis chyba. |
Macielug - 2008-11-23 22:11:03 |
Ja kiedyś Infernem to przechodziłem większość scenariuszy, w które grałem. |
Magyar - 2008-11-24 08:27:39 |
No tak, Inferno jest dobre, tylko zeby wygrac Infernem bez wiekszych strat, to trzeba troszke pokombinowac, a innymi miastami wygrana bez wiekszych strat jest po prostu prostsza. |
Macielug - 2008-11-24 09:01:30 |
Jak się przyzwyczaisz to każdym miastem wygrasz nawet najsłabszym, tylko trzeba chcieć nim grać. ;) |
Magyar - 2009-01-24 19:26:12 |
Hmm, mi sie wydaje, ze oba miasta sa na rowni dobre - daje remis. Twierdza przez wielu jest niedocenianym miastem. |
Eleazar - 2009-01-24 21:36:15 |
Hm. |
Yautja - 2009-01-28 16:10:10 |
Cytadela w żadnym wypadku nie jest tańsza od Twierdzy, bo częstokroć występują ogromne problemy, np. z drewnem.
Rozumiem, że to mają być dobre jednostki? W takim razie gdzie jest jaszczur i bazyliszek? I co tu robi cienki oślizg?
Rozumiem, że faworyzujesz Cytadelę, ale nie wspominanie o takich świetnych jednostkach, jak wilczy jeźdźcy i ptaki to przegięcie.
Każdy poważny gracz Twierdzy nigdy nie zrobi cyklopów. |
Eleazar - 2009-01-28 21:10:07 |
Heh, Oślizgi swego rodzaju są dobre, bo można mieć ich dużo, a że latają i lecą na środek pola, padają ofiarami ataku, co może pomóc, przy przemieszczaniu innych jednostek. Nie marnujemy ich i używamy Oślizgów. |
altaeir - 2009-01-28 21:30:01 |
Zobacz ,że bardziej opłaca się kupić ulepszenie behemotów,zamiast cyklopów.Cytadela ,która stawia na obronę,nie wykorzystuje w pełni swoich możliwości,zwracając uwagę na Starożytne Behemoty.Myślę jednak,że Cytadela ma lepsze jednostki od Twierdzy,dlatego nie mam wątpliwości<,>kto wygra.Twierdza byłaby o wiele lepszym miastem,gdyby budynki potrzebne do zbudowania Ogrów i Cyklopów<,> nie były takie drogie.Być może wtedy<,> moja ocena byłaby inna. |
Yautja - 2009-01-28 21:57:21 |
Nawet chochliki są na początku dobre, jeśli mamy ich dużo, czyli np. przyłączy się horda. To nie jest żaden argument, bo każdej jednostki można mieć dużo i każda jednostka wówczas lepiej walczy.
A to kłóci się z Twoim poprzednim zdaniem - można mieć ich dużo, ale jednocześnie poświęcasz je w walcze. Bez sensu.
A mnie się wydaje, że celowo pominąłeś te dwie bardzo dobre jednostki (zresztą jeździec najlepszy na swoim poziomie, a ptak tylko minotaurowi ustępuje), żeby pokazać, że Twierdza ma mało dobrych jednostek.
Jakim plusem? O czym Ty w ogóle teraz gadasz? Cyklopy są dennymi jednostkami i nawet gdyby były tanie, to zastanowiłbym się sto razy, czy nie lepiej rozbudować inne miasto, zamiast kupować tak słabe jednostki. Cyklopy zupełnie nic nie wnoszą do armii Twierdzy i nie wnosiłyby nawet wtedy, gdyby były tańsze.
A jak się niby robi? Najpierw behemoty, potem jeśli są kryształy, to up, jeśli nie ma kryształów, to zbieramy armię, to naprawdę żadna filozofia.
Które? Bo ja widzę góra dwie, czyli gnolle i minimalnie wiwerny (te drugie są dość tanie, więc dlatego uznałem je za lepsze od cyklopów).
Ogry nie są aż tak drogie, to po pierwsze, a po drugie, to do jasnej anielki - cyklopów się nie robi!!!. Mogę powtarzać to w nieskończoność, dopóki panowie nie raczą tego odnotować. |
altaeir - 2009-01-28 22:36:26 |
Tak,Cyklopów sie nie robi.Nie zaprzeczysz,że są bardzo potrzebne podczas oblężeń,a jeśli nie,to w jaki sposób chcesz pokonać Cytadelę?Podczas oblężenia zaatakujesz Ptakami Gromu całą armię przeciwnika?Tu sprawdzają się Cyklopy,które robią wyłom w murze dla Behemotów i reszty jednostek.Natomiast Cytadela ma trochę lepszą sytuację,gdyż posiada więcej jednostek latających. |
Yautja - 2009-01-29 20:51:43 |
Po co więc o nich <wyrażenie ordynarne>?
1. Oblężeń na grę masz góra kilka, a to zdecydowanie za mało, żeby cyklopy miały się w jakikolwiek sposób przydawać,
A w taki, że to ja będę miał up ptaki (up gorgon jest na tyle drogi, że ptak jest lepszą jednostka, a już na pewno przydatniejszą), up gobliny, up wilki, ogry i możliwe, że up behemoty, a jeśli nie, to zwykłe behy będą na pewno. Cytadela zablokuje się na wiwernach, bo hydry są droższe od behemotów i to Twierdza ma przewagę. Ponadto to Twierdza ma lepsze jednostki i, z ogromną przewagą, lepszych bohaterów, a na dodatek to Twierdza jest tańsza.
Raczy pan wziąć pod uwagę, że uruki są lepszymi jednostkami od reptilionów? Kto tu musi wyjść?
To najśmieszniejsze i najgłupsze stwierdzenie z jakim się dotąd spotkałem... Co z tego, że ma więcej jednostek latających, skoro ważki są o lata świetlne gorsze od ptaków, a wiwerny są minimalnie lepsze od ptaków, z tym że ptaków będzie więcej... Jak tak bardzo płaczesz nad ilością jednostek latających, to rozdziel sobie ptaki na 2 oddziały i wyjdzie znacznie lepiej, niż z ważkami i wiwernami. |
altaeir - 2009-01-29 21:58:47 |
Co z tego ,że Twierdza może mieć ulepszenia,a przepraszam bardzo,Cytadela nie może ich mieć? |
Yautja - 2009-01-29 22:35:49 |
Sklejanie sobie cytatów byle jak, bez ładu i składu jest po prostu wredne... Ale odpowiem.
To z tego, że ulepszone jednostki Twierdzy są lepsze od tych z Cytadeli, tak jesteś zapatrzony w Cytadelę (czy raczej ślepy), że tego nie widzisz?
A teraz mi powiedz, gdzie ja coś takiego napisałem... Czytanie ze zrozumieniem nie stoi coś u Ciebie na wysokim poziomie, lecz na wyjątkowo niskim, co potwierdziłeś m. in. sklejając cytaty byle jak, tylko po to, aby wyszło na Twoje... |
Dreader - 2009-01-30 20:21:08 |
Wiesz, fajne posty piszesz. Takie bez sensu, bez ładu i bezrozumne... (Gdyby ktoś nie zrozumiał, to poświęciłem pierwszą część posta na pokazanie wielce oburzonemu altateirowi, że wklejanie sobie byle jak fragmentów różnych wypowiedzi innego usera jest niegrzeczne [to za mało powiedziane]). Tyle offtopu, przepraszam za tę małą dywagację. |
Majer - 2009-01-30 22:51:08 |
Sory ale droga administracjo tego forum straciliście w moich oczach dużo no bo jak do cholery jasnej można ukarać kogoś za wyrwanie czegos z kontekstu i jednoczesnie nic nie robić z ewidentnie szczeniackim zachowaniem Yautja. Od pierwszego posta w tym temacie był arogancki i atakował a altaeir nie powiedział na niego złego słowa no sory ale dla mnie jest to poniżej krytyki. |
Mathias - 2009-01-31 12:35:53 |
Majer, jakbyś nie raczył zauważyć, to ja właśnie uważam to samo co ty i chcę zniesienia upomnienia dla alta. Sam dałem jedno upomnienie Yautji za używanie słów ordynarnych. I proszę, nie obwiniaj mnie za to wszystko, tylko lepiej przeczytaj. To tyle na ten temat i jeśli ktoś jeszcze wspomni o tej kłótni, dostanie upomnienie. Ja i Koragg zajmiemy się tym. |
Magyar - 2009-04-11 11:34:24 |
Tak wiec: |
Sauron - 2009-04-11 11:55:14 |
Cytadela ma jeszcze lepszych bohaterów, a magię to oba miasta mają równą. |
Magyar - 2009-04-11 11:58:29 |
No wlasnie, wiec chyba teraz juz nikt nie ma najmniejszych watpliwosci, ktore miasto jest lepsze :P . |
Mathias - 2009-04-11 12:30:23 |
Hmm... Miasta zarazem bardzo podobne i bardzo różne. Ciekawy pojedynek. Myślę jednak, że Cytadela wygra bez problemów. |
Sauron - 2009-04-12 10:34:44 |
Co do ogra- bazyliszka |
Magyar - 2009-04-12 16:27:29 |
Pozwole sie nie zgodzic z tym niesprawiedliwym osadem Gildii Najemnikow :P . Wielu z Was mowi, ze na jaskinie Cyklopow potrzeba zbyt wielu Krysztalow - fakt, ale od tego wlasnie jest Gildia Najemnikow :) . Wcale nie musimy wymieniac "swoich Twierdzowych" jednostek - mozemy przeciez wymieniac jednostki neutralne, ktore sie do nas przylaczyly. W ten oto sposob, mozemy bardzo szybko zdobyc tak duze ilosci Krysztalow, ze starcza zarowno na Jaskinie Cyklopow, jak i na ulepszenie siedliska Behemotow. Ogolnie rzecz biorac, Gildia Najemnikow jest bardzo dobra i przydatna budowla specialna. |
Sauron - 2009-04-12 21:07:42 |
Wiele jednostek bez dyplomacji się nie przyłączy, a nie zawsze trafimy na takiego skilla. Jak się przyłączą to rzeczywiście można coś tam sprzedać, ale i tak cyklopy się buduje tylko wtedy, kiedy już naprawdę nie ma co się robić z zasobami. |
Olowkos - 2009-05-18 20:27:17 |
Hogoblin > Gnoll Maruder - Gnoll jest słaby, a gdzieś 1000 Hogoblinów, może rozwalić z 1500 Gnolli, ale nie za jednym ciosem. |
Zen-Aku - 2009-05-18 22:18:58 |
Jedyne, co ma goblin dobre, to szybkość, która przydaje się do zdejmowania kontry pod wilki. Gnoll jednostkowo jest lepszy, chociaż wolniejszy, poza tym ostatnie zdanie cytatu powyżej to wierutna bzdura i świadczy o braku wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej.
A wiesz, że wilk atakuje dwa razy i jego dmg jest świetne? Ponadto jak zdejmiemy pod niego kontrę goblinami, to nam nie padnie. Jaszczur też jest bardzo dobry, jednak dopiero po spatchowaniu, niemniej uznaję między tymi jednostkami remis (bez patcha wilk lepszy, ale uznaję wersję z patchem).
Może inną bajkę? Ważka zadaje lepsze dmg i jest najszybszą jednostką poziomów 1-6 (na równi z ifrytem), poza tym rozprasza czary pozytywne u wroga i osłabia. Uruk wypada przy niej blado.
Wyjątkowo się zgadzam co do oceny. Choć siłowo ogr jest lepszy, to 20 drewna na siedlisko nie jest czymś przyjemnym. Zaś najlepsze to one nie są, wampir jedzie zarówno ogra, jak i bazyliszka, jak mu się podoba.
A właśnie, że comment, bo up gorgony są stosunkowo późno w stosunku do ptaków i to ptaki są bardziej użyteczne w walkach z neutralami, w szczególności ze strzelcami.
Plan działania:
Nie tyle lepszy, co jest wcześniej. |
Rozbójnik - 2009-05-19 08:07:09 |
Bez patcha gorsze, z patchem takie same obrażenia. Nigdy lepsze. Niemniej zgadzam się, że ważka jest lepsza :)
No nie za bardzo, na arenkach gdzie liczy się tylko siła, a nie ma znaczenia cena, zdecydowanie wolę cyklopy. Na bogate fixy, na które wyrabiamy 1-7 zamek każdym miastem, również cycki lepsze od wiwern. Tak więc z tą siłą byłbym ostrożny, natomiast faktycznie na większości randomów cena jest decydująca.
Tu też tak średnio, wyrobić hydry w 1 tyg to raczej nie problem, inna sprawa, że często się to nie opłaca. |
Zen-Aku - 2009-05-19 19:04:30 |
Ano fakt, mój błąd z tym dmg ;] Niemniej ważka daje znacznie więcej możliwości, przede wszystkim zaczynamy niemal każdą walkę właśnie dzięki niej. I, jakby nie patrzeć, uruk ma dość mizerne szanse na zadanie swojego pełnego dmg - musi mieć prostą strzałę, bo zarówno za odległość, jak i za walkę wręcz zbiera ostre kary :)
Wywkami możesz jeździć szybko - wystarczą tylko jaszczury, druga sprawa, że na wiwerny idzie głupie drewno, które w Cytadeli i tak jest aż za bardzo potrzebne.
Też w tym rzecz, bo cyce w Twierdzy omijamy, zaś kasy praktycznie nie braknie w tym mieście i behemoty w pierwszym tygodniu to całkiem istotna sprawa ;] |
Talscire - 2009-09-18 20:17:28 |
Hogoblin>Gnoll Maruder - Wiadomo, że Goblin lepszy. |
GiBoN - 2009-09-18 20:50:44 |
no nie wiem,gnolle sa moze troche wolniejsze,ale pozatym wszystko maja chyba lepsze,nie padaja od byle czego...
przeciez wilki maja tylko to hp,reptilioni,sa o polowe wytrzymalsi,dodajac obrone bohow z cytki wilczki maja ciezki orzech do zgryzienia,szybkosc i atak x2 to jednak zawsze cos...
Uruki sa slabe,gorsze sa chyba tylko zjawy,natomiast wazki stoja wysoko wsrod jed. 3 poziomu,w dodatku oslabiaja wroga i czesto to one pozwalaja wykonac cytce pierwszy ruch...
No szamani sa zbyt klocowaci,ale napewno nie slabi,dobre dmg,najwyzsze hp na poziomie i 13 pkt. ataku to malo?
I znowu sie nie zgodze,Ptaszki ustepuja zarowno minosom jak i gorgona i nie moga walczyc o miano najlepszych na poziomie,sa dobre,ale gorsze od gorgon,ktore zmiataja wszystko,sa szybkie,ale to za malo...
raczej walka dwoch slabych jednostek na poziomie,z tym,ze cyklopi sa na szarym koncu ze wzgledu na to,ze sa bardzo slabi i bardzo drodzy,wiwerna jest przynajmniej szybka i zatruwa
no i tutaj sie zgodzebehemoty wypadaja niezle,choc dobrze uzyta hydra moze zaskoczyc,pozaty zdejmuje kontre...
Chyba ta,choc Cytka tez ma dobrych(Tazar,Wystan,moze jeszcze Alkin...) |
Xeno - 2009-09-18 21:00:50 |
Ci jak co,ale ja wole mieć w swojej armii 20 hydr haosu niż niż 25 behów. |
GiBoN - 2009-09-18 21:35:40 |
Szczerze to Cytka jest zrobiona tak jakby miala na celu wrecz exterminowac barbarzyncow,niby jest przeciwienstwem i powinno sie to jakos rownowarzyc,ale przewyzsza ja w niemal kazdym calu... |
Sauron - 2009-09-19 18:29:03 |
Cytadela jest lepsza. |
Sauron - 2009-09-19 22:24:10 |
Dopisane. Znowu pisałem na szybko i pominąłem ;) |
Xeno - 2009-09-20 08:28:50 |
Ja nie rozumiem po co wy porównujecie jednostki,jak i tak wiadomo,że walka 1 vs. 1 nigdy nie nastąpi? |
Crassus11 - 2009-09-20 10:10:20 |
Zjawa jest z necro ale to szczegół. Tak się właśnie porównuje jednostki. Może by tak, że walka będzie wyrównana i będziesz musiał polegac na takich porównaniach. |
Xeno - 2009-09-20 10:12:25 |
Walka może być wyrównana,ale nie ma czegoś takiego,że gnol walczy z goblinem,a hydra z behemotem.Jednostki zawsze atakują się masowo,a nie 1 vs. 1 |
Solmyr - 2009-09-20 14:57:04 |
Goblin przydatniejszy, bo jest szybszy i lepiej zdejmuje kontrę wroga dla wilków. Gnoll jest za wolny, żeby robić to tak, jak goblin.
To nie za mało, bo wilk ma jeszcze podwójny atak. Remis z lekką przewagą wilka.
2 punkty szybkości mniej nie oznaczają jeszcze "klocowatości". Ogra wadą jest cena, a mianowicie 20 drewna.
Krowa wymaga głupiego magazynu do ulepszenia, co jest sporym wydatkiem, a bez ulepszenia krowa jest niczym. Szybkość 6 na piątym poziomie też nie powala na kolana, a poza swoim spojrzeniem i wysoką wytrzymałością gorgona nie jest jakoś szczególnie wybitna. Ptak jest:
Bez siarki, to wiesz co możesz sobie z tą hydrą zrobić. Nieulepszona hydra jest droższa od nieulepszonego behemota o 700 (!!!) złota, ma gorsze obrażenia, gorszy atak i gorszą szybkość. Obniżanie obrony o 40% jest definytywnie lepsze od ataku dookoła. Ulepszona hydra jest droższa od ulepszonego behemota o 500 złota, ma gorszy atak, gorszą szybkość, gorszą wytrzymałość i gorsze obrażenia, a obniżanie obrony o 80% jest sporo lepsze od ataku dookoła. Behemot jest tańszy, szybszy, wytrzymalszy i ogólnie - lepszy.
Jak to nie? Tazarowi podskoczy Crag Hack, Wystanowi - Tyraxor, a Alkinowi - choćby Gundula, lub Dessa. Twierdza ma lepszych bohaterów i to Cragowi nic nie podskoczy. |
altaeir - 2009-09-20 15:05:21 |
Bolki z cytadeli maja najlepsze specjalności w jednostkach, tzn dostają za to najwięcej bonusów. |
Solmyr - 2009-09-20 15:07:53 |
A Crag Hack dostaje najlepsze bonusy w grze do skuteczności ataku, co przy wybitnie ofensywnej twierdzy jest ogromną siłą i takie wilki mogą zadać większe straty, niż np. bazyliszki dowodzone przez władcę bestii, który ataku nie ma prawie wcale. |
altaeir - 2009-09-20 15:19:26 |
heh porównałeś tyraxora z wystanem to ci napisałem o co chodzi. Crag dostaje takie samo bonusy co Gundula :P Ja tam wolę tazara od craga. Wolisz bijac strzelców mam mniejsze straty niż ty ze swoim cragiem. I to nawet gdybym nie miał ważek do blokowania. Cytadela ma pierwszy ruch, kończy ostatnia. Twierdza ma szanse tylko na arenie jak dostanie cyce, lub na bogatym fixie. W normalniej walce nie będzie cyców, ogrów bedzie mało podobnie jak uruków. Teraz możemy porównać gnolle, wilki, ptaki i behy na cała armię cytadeli...tych pierwszych można nawet nie liczyć bo zawsze neutrale ich tłuką i dobrze, bo wilki są zazwyczaj nie ruszone. |
Rozbójnik - 2009-09-20 15:23:05 |
Wystarczyły 2 gry z Tiamathem bym zmienił zdanie na temat cyców :] I ogólnie to, że twierdza to tylko gobasy wilki ptaki i behy to mit wynikający z przedawkowania PC2. |
altaeir - 2009-09-20 15:27:29 |
Z cycami spotkałem się tylko na long runie i na arenie. Jak ludzie mało graja coś innego, to jak mam znać dużo templatów. Albo jak Malekith chciał grać coś innego to jak się dostaje w dupę, człowiekowi odechciewa się grać. |
Xeno - 2009-09-20 16:44:08 |
To ja moge powiedzieć,że jest zPC-towany na maxa. |
altaeir - 2009-09-20 17:14:00 |
Powiedział co wiedział, ten który grał tylko pc2, 8mm6, areny i badziewia typu przełecze smoka itp. |
Xeno - 2009-09-20 17:17:40 |
Lon run itp tez grałem jebusa tez więc się nie wypowiadaj jak nie wiesz w co grałem;p |
altaeir - 2009-09-20 17:20:04 |
Jebusa to chyba z kompem ;p linga grałe sraz z majerem i nie skonczyłeś wiec nie trafiles do mnie. |
Xeno - 2009-09-20 17:21:41 |
A tu cie mam,bo grałem go też zmalkime,ale z powodu bugu go zostawiliśmy.Jeśli chcesz zrobić burdę na forum to raczej ja ci nie pomoge;p |
altaeir - 2009-09-20 17:22:57 |
To mi nie pisz ze jestem zPCtowany jak sam jesteś i to jeszcze bardziej. |
Sauron - 2009-09-21 18:35:27 |
Gnoll jest lepszy w obronie. Dla swojej armii spokojnie wystarczy. Zresztą obie jednostki to mięso armatnie.
Zapewniam, że to za mało. Strzelcy spokojnie ich wystrzelają, a gobliny można byle czym zająć. Wilki słabo znoszą ciosy, więc szybko wyginą zanim dojdą do wroga, a to właśnie Twierdza musi podejść.
To właśnie cena przede wszystkim skreśla ogra, a nie warto marnować na niego drewna, bo są lepsze jednostki. Za wolny. Nie zdąży dojść.
Gorgona jak już. Ptak bez ulepszenia nie jest jakiś wybitny, więc nie ma co zwalać winy na gorgonę, która jest:
Bez kryształów, możesz zrobić to samo z behemotem. Co do hydry, to pominąłeś powstrzymywanie ataku. Zaś behemot ma słabiutką obronę. Hydra jest na pewno lepsza, bo hydrę można ustawić, by zaatakować conajmniej 2 jednostki, a to już coś. Wolę hydrę.
Crag podskoczy i połamie sobie nogę. Jego jednostki wystrzelają strzelcy, lub w walce wręcz szybko połowa poginie. Jednostek Tazara na odległość nikt nie ruszy. Jak ktoś je zaatakuje, to też mało zginie. Nie ma co porównywać Tyraxora do Wystana, którego Reptilioni zadają wielkie obrażenia, a sami są nie do ruszenia. Jak moga załatwić 3 poziom, to co takie wilczki mogą sobą prezentować? Gundula zaczyna z mądrością, a atak ma taki sam jak u Craga. W Twierdzy mądrość nie jest potrzebna. Alkin ma lepsze premie i daje dużą obronę. |
Solmyr - 2009-09-21 22:32:10 |
I ta obrona jest mu zupełnie zbędna, bo jednostki pierwszego poziomu w obronie to bezsens totalny. Goblin jest szybki i to czyni go lepszym odbieraczem kontrataków, czyli pełni ważniejszą rolę, niż gnoll.
Zakładając, że mimo wszystko uda mi się zrobić cyklopy, to twierdza wcale nie musi podejść. Goblinów niczym nie zajmiesz, bo są na tyle szybkie, że praktycznie zawsze zdejmą kontratak z jakiejś jednostki, co kończy się potężnym atakiem wilków x2.
To dziwne, że przed chwilą skreślała go szybkość... Ogr nie musi podchodzić, bo ogr rzuca żądzę krwi i stoi nieco z tyłu - po to on jest.
W tym jest zupełnie nieprzydatna na nieumarłych i dostaje w kość od dowolnej licznej jednostki, której nie jest w stanie tym swoim głupim spojrzeniem przebić. Ptak bierze konkretny udział w walce, bo jest szybki, dobry w ataku i wytrzymały, dodatkowo atakując niekiedy piorunem. Gorgona nie zablokuje wrogich strzelców, gorgona nie lata i gorogna jest za wolna. Poza tym ma tylko teoretycznie wyższe obrażenia, bo ptak ma lepszy atak. A ptak bez ulepszenia praktycznie nie istnieje, bo jest to jedna z pierwszych jednostek do ulepszenia, za całkiem niską cenę (nie trzeba wydawać 5 tysięcy na jakieś badziewne magazyny).
W zamian ma 300 HP, co rekompensuje mu tę drobną wadę.
Hydra zaatakuje 2 jednostki, jak jej wróg pozwoli, poza tym jest za klocowata na takie akcje. Hydra ma też słabiutki atak i łaskocze silne jednostki, zadając dodatkowo niskie jak na siódmy poziom obrażenia. Jest też dość sporo droższa od behemota, a behemot obniża obronę i jest w stanie zatłuc nawet archanioły, właśnie dzięki temu, więc hydrę wciągnie nosem - im wyższa obrona hydry, tym dla niej gorzej.
Jaszczury nie wystrzelają wszystkiego, a jednostki Tazara będą śmieszne w ataku, tym samym jak wilki rąbną, to z kontry praktycznie nic nie zginie. Crag ma też stosunkowo dużą szansę na magię powietrza, która może dać kluczowy czar - przyspieszenie.
Jest co porównywać, bo Tyraxor to jeden z najlepszych bohaterów twierdzy. Wystan nie zaczyna z taktyką, ani skutecznością ataku - punkt dla Tyraxora. Wilki są cenniejsze na początku gry - kolejny punkt dla Tyraxora. Wilki zadają WIĘKSZE obrażenia, niż jaszczury - także punkt dla Tyraxora.
Na większych mapach może się przydać. Zresztą jak chcesz nokaut dla Alkina, to masz - Dessa i możesz podawać sobie co chcesz, bo logistyki nic z cytadeli nie przebije. |
Majer - 2009-09-22 08:05:53 |
Możesz lubić Twierdze i wypowiadać się o niej dobrze lekko naginając zalety jednostek, lecz czasami już mnie rozwaliłeś, pisząc że Twierdza wcale nie musi podjeść bo ma 2 strzeloków, czyli ma stać i strzelać tak ? Piszesz też że gorgona jest wolna i klocowata i te jej spojrzenie nie jest tak dobre jak piorun ptaka, wręcz nie chce mi się tego komentować, bo jest to jedna z głupszych wypowiedzi jakie słyszałem. Hydra jest bardzo dobrą jednostką i nie licząc ataku na kilku jed. powstrzymuje kontre, ale fakt behemot też wymiata, lecz na niego mamy gorgonke :) Zgodzę się z tobą że wilki jak pierdykną to kiła mogiła, bo potrafią uderzyć, lecz wlaśnie one moim zdaniem są jednostkami do wyeliminowania zaraz po behach i ptakach, lub plus minus na równi. Jak ktoś jest dobry to w czasie walki wilkami zaatakuje 2-3 razy (chodzi o wilki w swojej nienaruszonej postaci czyli coś ponad 100, czyli zdejmowanie kontry), lecz nie zawsze i nie wszedzie można tak walczyć. Crag i Tazar, 2 bolków odmiennych, ja preferuje Władców bestii i nie chodzi mi o samo FB ale o walki z neutralami. Twierdzą trzeba umieć grać by wychodzić bez strat, czasami 1 morale i tracimy wuchte wilczków, a Cytką zmniejszamy margines błędu, co w mojej ocenie jest wygodniejsze. |
Rozbójnik - 2009-09-22 09:20:43 |
Zwiększamy, nie zmniejszamy margines błęd :) |
Sauron - 2009-09-22 19:16:04 |
Gnolle nie muszą u nikogo ściągać ataków, chyba że chcemy oszczędzać te lepsze jednostki, a dzięki wyższej obronie więcej wytrzyma. Gobliny od razu wyginą, a że muszą ściągać kontrę dowodzi, ze jednostki Twierdzy są słabsze, bo bez "ściągacza" sobie nie poradzą.
Cyklopy wybuduje się późno, bo zwyczajnie szkoda na nie surowców, są za słabe jak na swoją cenę, są drogie, lepiej budować inny poziom. Cytadela może sobie stać spokojnie, Twierdza ma za słabych strzelców, żeby coś im zrobili. Poza tym wilczki nie atakują na odległość, więc obrażeń zadają wtedy 0 ( słownie: zero)
Szybkość i cena. Wszystko jasne? Jak ogr ma tylko stać i jeden czar rzucać, a mam na niego marnować dużo surowców to podziękuję. Lepsze błogosławieństwo, albo bohater Cytki zwyczajnie rzuci rozproszenie i po sprawie.
Błyskawica nie jest jakaś wybitna, ot kilka jednostek zabija. Trzeba zebrać dużo ptaków, a to zajmuje za dużo czasu. Gorgonie wchodzi spojrzenie właściwie zawsze, tylko zależy od liczby ile ich zabije. Jednostki niższego poziomu zbije obrażeniami, wyższe czyli w Twierdzy behemoty spojrzeniem. Przykład: gorgony normalnie zabiły 2 behemoty. Spojrzenie. Ginie 8 behemotów. Różnica ogromna. Spojrzenie to klucz do zwycięstwa.
Hydra ma 250 HP, więcej obrony i lepsze skille ( w tym wielokrotny atak i powstrzymanie kontry, czym żadna jednostka Twierdzy poszczycić się nie może)
Hydra zajmuje dużo miejsca, a w czasie walki jednostki są stłoczone. O pomyłkę jest bardzo łatwo. Obrażeń na pewno nie ma słabych i jednostek nie połaskocze. Patrzysz tylko na niski atak, a wkładanie w obronę, a wbrew pozorom jednostki Cyty potrafią zadać spore obrażenia. 500 złota to mała różnica jak na 7 poziom.
Cytadela ma szansę na magię ziemi i wody, co jest lepszym połączeniem.
Władcy Bestii mają dobre specjalności jednostek, a Wystan dostaje taktykę zaraz na 2 lvl, obok magii wody. Więc mamy najważniejsze zdolności. Kilka poziomów w górę, Wystan przegonił Tyraxora, bo jeszcze dołożył sobie magię ziemii do kompletu.
Zapomniałeś, że bohaterowie wojownicy mają lepszy rozwój od magów, którzy muszą dużo iść w moc i wiedzę. Logistyka jak u Gunnara jest przydatna. Tego nie neguję. Jednak takiemu Gunnarowi Dessa i tak nie dorasta do pięt. Do tematu: mając magię ziemii otrzymuję też portal miejski, więc mogę szybko podróżować między miastami. Alkinowi nikt plusów do gorgon, płatnerstwa i skuteczności ataku nie odbierze. |
Baron - 2010-05-10 15:27:07 |
Trudno powiedziec bo sa to raczej slabsze miasta. |
Rufus42 - 2010-07-16 20:48:12 |
Jedno atak, drugie obrona. Remis. |
Astraf - 2010-08-07 14:34:58 |
walka: |
Xeno - 2010-08-07 15:31:37 |
Rzadko, albo w cale się nie rozgrywa bitw oblężniczych. I kompletną bzdurą jest, że uruki, które są imitacją strzelca razem z cyklopami przestrzelą lizaki. |
Sheyq - 2011-01-04 19:03:34 |
Astraf , a co jeśli zrobię desant hydrą - w pierwszej turze rzucę pod koniec rundy teleport hydrą i połowa jednostek twierdzy idzie do piachu? |
Crassus11 - 2011-01-05 14:38:24 |
Nawet jeśli gra się twierdzą to się nie kupuje cyklopów. Szkoda kasy bo są cholernie drodzy. Jakim cudem w kilka ruchów cycami i urukami chciałbyś rozwalić lizaki. Oba to marne imitacje strzelaków.
Nie wiem czy ważki, wiwerny i gorgony to ślimaki, zwłaszcza że 2 pierwsze przelatują przez mur. |
Xeno - 2011-01-05 15:35:41 |
Crasus nie zgodzę się, że cyce to imitacja strzelców. Otóż ich statystyki jak i DMG są zadowalające i mogą dużo zdziałać, ale to już na dużych mapkach. |
GiBoN - 2011-01-06 09:32:00 |
Zgodzę się z Xenem , cyklop ma staty "podręcznikowego" strzelca- wysoki atak i niezłe dmg, niskie hp i obrona, do tego jest dość szybki. Problem w tym, że jest drogi, ale na dużych mapach daje radę. Nie zmienia to fakty, że najpewniej będzie ich za mało na przestrzelenie lizaków przez długi czas, a uruki się nie liczą. |
Baron - 2011-05-10 16:52:00 |
Bardzo ciekawy pojedynek bo ciezki do rozstrzygniecia ! |
Xeno - 2011-05-10 16:54:46 |
Cytka ma lepszych bohaterów. Bazyle różni od ogrów to, że są, a ogrów nie ma, bo są za drogie do wybudowania. |
GiBoN - 2011-05-11 22:16:07 |
Bazyle mają aż o 5 więcej obrony, niewiele gorsze dmg i są mobilne. |
Xeno - 2011-05-12 13:59:17 |
Nie wpadajmy w takie szczegóły Gibon. |
Sauron - 2011-05-12 15:59:08 |
Bazyle mają dużo mniej życia niż ogry. Zamiana w kamień to jednak niezwykły skill, działa chyba na wszystkie możliwe jednostki (chyba, choć kiedyś zauważyłem że nawet na nieumarłych zadziałało choć nie wiem jak to możliwe). Skill z użyciem strategicznym. Cyklopy i ogry mają drogie siedliska, kryształ jest drogi i potrzeba go sporo, a drewna na ogry też potrzeba wielkich ilości. Ptaki i behemoty to porządne, niebezpieczne jednostki. Wilczki też, ale bez odpowiedniej gry będą ginąć lawinowo. |
Xeno - 2011-05-12 16:06:31 |
Zapomniałeś napisać, że cenny kryształ jest potrzebny na misie (moja siostra cioteczna powiedziała, że są bardzo milusie z wyglądu). |
Sauron - 2011-05-12 16:18:09 |
Mojemu koledze jak zobaczył je po raz pierwszy przypominały żuli spod monopolowego (przez te ich zęby) |
Xeno - 2011-05-12 16:44:21 |
Zęby muszą być duże, ponieważ zielonoskórzy są strasznie kościści i żylaści. |