- Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum http://www.herosy3.pun.pl/index.php - Miasta http://www.herosy3.pun.pl/viewforum.php?id=28 - Twierdza http://www.herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=160 |
lordpiorunow - 2007-04-04 08:27:00 |
Dyskusja o swietnosvci TWieRDzy |
Mathias - 2007-04-25 14:57:22 |
Twierdza = miasto średnie. Jednostki słabe, jedynie dobre Ptaki Gromu, Behemoty, Cyklopy(choć za drogie). Słabe Gobliny, Wilczy Jeźdźcy, a Ogry za wolne. Graal - porażka, coć ja zwykle Graala nie buduję. Ogólnie bohaterowie dobrzy. |
matej64 - 2007-09-09 12:55:20 |
twierdza kiedyś mój ulubiony zamek ma 2 jednostki strzelające nawet dobre te jednostki |
Baron - 2008-09-25 19:30:04 |
Jest to najslabsze miasto i najtrudniej nim grac.I dlatego ja nim lubie grac :O))) |
Mutare - 2008-10-09 11:22:21 |
WŻ jest słabsze, ale gdyby go nie było, to zgadzam się - twierdza najsłabsze miasto. Tylko jedna jednostka latająca?! Dla mnie to porażka. Zawsze kładę duży nacisk na jednostki latające. Z tego miasta to jedynie behemoty się przydadzą, ptaki gromu hmmm... dobre ale mogłyby być lepsze, ich zaletą jest tylko latanie, błyskawica rzadko się przydaje. |
Magyar - 2008-10-09 17:19:08 |
No niestety nie mozna powiedziec o Twierdzynawet tego ze jest miastem srednim, bo jest strzasznie slaba, i chyba jest to najgorzsze miasto w grze. |
Macielug - 2008-10-09 19:35:05 |
Czyli można powiedzieć to samo co o Cytadeli - miasto dla doświadczonych graczy(a Twierdzą wygrałem nie jeden scenariusz :) ) |
Magyar - 2008-11-30 19:12:05 |
Twierdza jest dobra i niezawodna na srednie i male mapy, ale na wiekszych mapach traci na znaczeniu, wzgledem innych miast, takich jak na przyklad: Zamek, Lochy, Bastion, Forteca, Nekro i inne. |
Cohen - 2008-12-01 22:28:58 |
Więc podsumowanie. 2 jednostki strzelające - dobrze. 1 latające, bardzo niebezpieczne w zwarciu behemoty/behemoty starożytne (obniżają obronę). Bardzo słabe, ale szybkie gobliny/hogobliny. 2 razy atakujące wilczy jeźdzcy/wilczy rycerz są słabe w utrzymaniu przy życiu. Ogry zasługują na uwagę. Dają żądzę krwi i zwykle trzymają się na szarym końcu ze względu na słabą szybkość. Cyklopy mogą kruszyć mury obrońców. Twierdza nadaje się tylko do ataków na miasta. W obronie słaba. |
Eleazar - 2008-12-05 20:39:13 |
Nie lubię Twierdzy, chociaż Behemoty mają dobra obronę, ale Cyklopi stanowczo zbyt dużo kosztują [kryształy]. |
Macielug - 2008-12-05 21:26:33 |
No nie wiem co wy macie do Twierdzy. Według mnie jest dobra, tania(oprócz cyklopów) i mi się podoba. :D |
Eleazar - 2008-12-06 22:16:29 |
Ano, cyklopi właśnie zbyt drodzy :/ |
Magyar - 2008-12-07 08:53:57 |
Tak apropo, powiedzcie mi, czy wolicie kupic siedlisko Cyklopow czy ulepszyc siedlisko Starozytnych Behemotow? |
Macielug - 2008-12-08 15:50:13 |
Ja wolę mieć cyklopów, a dlaczego? Odpowiedź jest jasna mury, może niszczyć mury, a to się b. przydaje. :D |
Eleazar - 2008-12-10 12:17:29 |
No niby tak, ale stanowczo zbyt dużo kosztują. Przecież, np w Bastionie do wykupienie siedziby smoków, trzeba 20 kryształów, a smoki są na 7 poziomie, a cyklopy na 6... |
Macielug - 2008-12-10 13:23:25 |
Ale do smoków w Bastionie trzeba gildię magów 2, a to nie tani wydatek :) |
crazy'olka - 2008-12-10 15:19:22 |
A ogry to tani wydatek? Co do tematu, Twierdza to miasto przeciętne, bohater nie poczaruje sobie zbytnio, a jednostki są wolne i denne. |
Eleazar - 2009-01-02 13:12:39 |
Sorki za mały Off, ale muszę to wyjaśnić:
Kto i po co zaznaczył mi "M" i "7" na czerwono? |
Magyar - 2009-01-02 14:27:50 |
No troszke tak, ale sie oplaca, bo Ogry/Ogrzy Szamani sa jedna z najlepszych jednostek na swoim poziomie. |
Eleazar - 2009-01-02 14:38:41 |
Ekhm. Denerwuje mnie to już troszkę, to zaznaczanie na kolor czerwony losowej literki/cyferki/znaczka... |
Magyar - 2009-01-02 14:41:05 |
To chyba Koragg powinien wyjasnic. Tak do tematu to Twierdza jest bardzo dobrym i tanim miastem z silna armia. ;) |
Eleazar - 2009-01-02 17:50:55 |
Ale... Pisze się "cyklopi" a nie "cyklopy", więc po co przeprawiłeś na "cyklopy"? Dla mnie to tragedia... Ja już tak mam, ze czasami klawa mi się wymknie z pod kontroli i wcisnę Shift, bo szybko piszę, owszem, poprawiam błędy, zanim opublikuję, ale na duże i małe litery nie zwracam uwagi. |
Zen-Aku - 2009-01-02 17:59:41 |
Z tego co wiem, to liczba mnoga od cyklopa ---> cyklopy. Zresztą, nieważne ;) W każdym razie Twierdza na pewno nie jest silna w cyklopach, bo są one zdecydowanie najgorszymi jednostkami 6 poziomu ;) |
Magyar - 2009-01-02 18:27:24 |
Hirador, a Behemoty? Przeciez to one sa prawdziwa potega Twierdzy. ;) |
Mutare - 2009-01-02 18:35:50 |
Mogę z czystym sumieniem wyjaśnić: |
Zen-Aku - 2009-01-03 18:25:25 |
Szczerze - nie rozumiem tych, którzy uważają Twierdzę za słabe miasto. Owszem, na mapach L, czy XL traci bardzo dużo, ale głównie gra się na M, gdzie Twierdza niezwykle szybko się rozwija. Gra mi się nią bardzo przyjemnie, praktycznie nigdy nie brakuje kasy (!), a mamy dobrą armię - wystarczy spojrzeć na świetne wilki, które atakują 2 razy, czy na roki, które robimy w 3-4 dniu. Ok, orkowie nie są dobrymi jednostkami, ale jako wsparcie radzą sobie dość dobrze. Osobiście najczęściej rozbudowuję do orków, potem robię ptaki, a potem - behemoty. Tak, behemoty. Zrobione w pierwszym/drugim tygodniu mają wiele do powiedzenia, a wsparte ptakami, wilkami i ogrami mogą zdziałać wiele. Rozumiem narzekania na cyklopy, bo są one beznadziejne, ale przecież ich się nie robi - szkoda kasy i cennych kryształów. Jedynym problemem, który napotkałem po drodze, jest... drewno. Po części wynikało to z mojej głupoty, bo miałem pod nosem drugi tartak, a na nieszczęście uznałem ten kawałek mapy za nieistotny. Nie było jednak źle - drewno na pewien czas zablokowało mi budowę fortu ogrów, ale pobocznymi wkrótce znalazłem kupki tegoż drewna ;) Oczywiście taki Tyraxor startuje z wilkami, taktyką i skut. ataku, więc z expieniem nie było żadnych problemów :P Twierdza jest dobrym miastem, które ma wysoki potencjał i bardzo dobrych bohaterów. |
Magyar - 2009-01-03 18:57:46 |
Koragg, przeciez to Ty mowiles kiedys, ze Twierdza to slabe miasto........... Ja uwazam Twierdze za potezne miasto. ;) A o Wilczych Rycerzach mowiles, ze sa slabe (kiepska jednostka) i szybka padaja - nie prawda, Wilczy Rycerze sa dobra i szybka jednostka. Twierdza ma ogromna przewage nad innymi miastami, bo jest to bardzo tanie miasto, o silnej, mocnej armii i blyskawicznej rozbudowie. A bohaterowie z tego miasta naleza do najlepszych w grze. A poza tym, to wlasnie Ty - Koragg, mowiles, ze Twierdza nie stanowi zagrozenia dla innych miast (Loch), a ja uwazam, ze Twierdza stanowi powazne zagrozenie dla innych miast. |
Zen-Aku - 2009-01-03 19:32:36 |
Wiem, co kiedyś mówiłem. Tylko chcę powiedzieć - wilki padają szybko, bo mają mizerne HP, ale za to świetnie atakują. |
Majer - 2009-01-03 19:47:51 |
Wilkami trzeba umieć walczyć tzn. rozdziel je sobie na 1,1,1,1,1, reszta i pierw atakuj "1" dostaniesz z kontry a nastepnie "resztą" przez co nie bedziesz tracil tyle wilków |
Zen-Aku - 2009-01-03 20:11:36 |
Dzięki za radę ;) Są świetnymi jednostkami, ale strata zbyt wielu może się odbić negatywnie na skuteczności całego rozwoju :) |
Magyar - 2009-01-03 21:50:10 |
Tak, Wilczy rycerze sa super, ale nie tylko one sa dobre w Twierdzy. Ptaki Gromu takze zasluguja na uznanie, bo jak niedawno gralem Twierdza i mialem 114 Ptakow Gromu i jak uderzyly piorunem, to zadaly tym piorunem az 1140 pkt. obrazen. Wogole wszystki jednostki w Twierdzy sa bardzo przydatn i dobre w ataku. |
Zen-Aku - 2009-01-03 22:18:51 |
Niestety nie wszystkie - orkowie wspomagają nas bardzo strzelaniem, ale jakość niestety niezbyt dobra, gobliny są denne, ale można łatwo uzyskać spore ich ilości. Porażką są cyklopy, których w zasadzie się nie powinno w ogóle budować (taka cena siedliska, za tak denną jednostkę...), a zamiast nich postawić behemoty. Najszybciej trzeba zrobić ptaki, jak już je mamy, to dalszy rozwój jest z górki. Osobiście ulepszam najpierw wilki (a siłą rzeczy też gobliny), potem ptaki i ew. orków (koszt ulepszonej budowli jest śmiesznie niski). |
Magyar - 2009-01-03 22:32:14 |
A jak ja gram Twierdza (i zazwyczaj mam juz wilcze zagrody - czy jakos tak) to pierwszego dnia kupuje Roki (Gniazdo na urwisku), a od razu drugiego dnia kupuje Siedlisko Behemotow. |
Zen-Aku - 2009-01-03 22:45:23 |
A potem przez tydzień zbierasz kasę na kupno jednostek? Przede wszystkim - na jakim grasz poziomie? |
Majer - 2009-01-03 22:48:06 |
Koragg gobliny są dobre tak jak i wilki lecz trzeba porozdzielać i głowną siłą atakować tak by nie dostać kontry taka podstawowa armia powinna wyglądać tak |
Eleazar - 2009-01-03 23:01:07 |
Mutare, jeżeli mówimy o jakiejś liczbie określonej Cyklopów, to owszem, Cyklopy - 2, 3, 4 Cyklopy i owszem, wielką literą :D |
Rozbójnik - 2009-04-03 20:02:24 |
Chyba gobliny lepiej się do tego nadają. |
Sauron - 2009-04-03 20:37:36 |
Jednostki dobre, mają niezłe dmg, ale szybko się kruszą. Bohater musiałby mięc więcej obrony dla załatania braków ( jakieś artefakty na przykład). Wtedy to Twierdza pokaże swój potencjał ( zresztą każde miasto go ma, trzeba tylko się postarać). |
Magyar - 2009-04-06 08:53:14 |
Fenomen Twierdzy polega na prostocie tego miasta a takze na sile jego jednostek. |
Zen-Aku - 2009-04-06 19:19:15 |
Nie zaniżaj :) Ptak zasługuje zdecydowanie na 9.5, bo poza tymi wszystkimi zaletami ma jeszcze jedną - można go szybko postawić, a na piątym poziomie ustępuje jedynie minotaurowi i, być może, gorgonie. |
Mathias - 2009-04-06 19:49:43 |
W skali 1-10? Dobra! |
Magyar - 2009-04-07 09:17:27 |
Mathias, jak to Siedlisko Cyklopow za 30 Krysztalow? Przeciez "Grota Cyklopow", |
Sauron - 2009-04-07 09:50:18 |
Twierdza musi mieć szybką rozbudową, żeby był zachowany balans pomiędzy miastami. Gobliny to mięso armatnie, ale jest w miarę szybkie. Wilki są dobre, jednak łatwo je wykruszyć z ich dennym HP i słabą obroną typową dla Twierdzy. Uruki strzelają i mają 20 HP, poza tym nic więcej. Ogry są wytrzymałe, duże dmg, żądza krwi. Dobra jednostka. Ptaki są szybkie i mocne, warto je mieć jak najszybciej. Cyklopy tylko strzelają i kruszą mury, a oblężeń wiele nie ma, do tego są w tym kruszeniu niecelne. Za drogie. Behemoty są mocne, szybko mamy ich siedlisko. Dobra siła uderzeniowa. |
Mathias - 2009-04-07 19:28:50 |
Magyar: mówię o podstawce + ulepszeniu. A to daje razem 30 ;]. Wg mnie najgorsza jednostka 6 poz. nie zasługuje na więcej niż 2. Bo niby za co 4? Popatrz: |
Sauron - 2009-04-07 21:21:08 |
Do tego, żeby mieć cyklopy musisz wybudować fort ogrów( i tak go wybudujemy, bo jednostka dobra, ale sam fakt, że musimy), co dodatkowo powiększa wydatki. Cyklopa jeszcze skosi wiwerna, w jednym ruchu do niego doleci i łupnie. Dlatego szkoda kasy, a beha możemy od razu wybudować, ulepszyć. Jak masz dużo zasobów to możesz zbudować. |
Magyar - 2009-04-08 07:50:58 |
No tak, wiadomo jak to jest z Cyklopami, ale reszta jednostek jest calkiem spoko. ;) W moim "rankingu miast" (sposrod wszystkich 9 miast) Twierdza stoi na 7 miejscu. |
Olórin - 2009-08-13 20:43:37 |
Twierdza jest ogólnie dobrym zamkiem tylko za bardzo stawia na atak przez co zaniedbuje obronę.Jednostki są stosunkowo tanie,oprócz cyklopa z którego twórcy chcieli zrobić tytana na 6 poziomie (jedno z najdroższych siedlisk i chyba najtańsze ulepszenie u tytanów jest odwrotnie).Osobiście wolę kupić cyklopy niż ulepszać miśki bo skoro jest to jednostka słaba to niech przynajmniej nadrobi liczebnością, po za tym jest nieoceniona podczas oblężenia kiedy ptak gromu siedzi w za murami przeciwnika,a behemot jak "głupi" stoi pod bramą.Można powiedzieć że to i tak nie gwarantuje otwarcia bramy ale biorąc pod uwagę że barbarzyńcą bardzo często ma się tą umiejętność od katapulty to szanse na jej zniszczenie są dość wysokie.Behemoty i tak zdąży się ulepszyć biorąc pod uwagę ile to trwa przy innych miastach(z tym bywa różnie).Zgodzę się z tym że powinno się zamienić poziomami cyklopy i ptaki.Brak jednostek latających to spory minus,ale w otwartej bitwie nie jest aż tak istotne czy jednostka lata,a podczas oblężenia pomocne są cyklopy.Ogólnie miasto dobre(moje ulubione)choć pod paroma względami niedopracowane. |
Psyhix - 2009-08-13 21:06:04 |
Twierdza - |
GiBoN - 2009-08-13 21:45:21 |
Twierdza to dla mnie srednie miasto i ja osobiscie bardzo nie lubie nia grac,nie mowiac o tym,ze cyklopy to przeklenstwo,a magazyn zasobow zamiast krysztalu daje drewno i rude,no ogry najtansze tez nie sa,pozatym miasto ofensywne z 1 jednostka latajaca to tez dla mnie troche badziewnie,rozumiem,gdyby zamiast cyklopow bylo cos co lata i jest tansze to juz byloby latwiej,a to niszczenie murow to tez pic na wode,jak nie masz szczescia to zanim rozwali brame to masz juz po ptaszkach,no i nie jest to umiejetnosc warta az 20 krysztalow,ponadto z regoly tych cyklopow jest malo ze wzgledu na cene wiec sily bojowej tez raczej zbyt wielkiej nie stanowia... |
Sauron - 2009-08-13 22:03:12 |
Żeby ulepszenie cyklopów było drogie, a podstawa tańsza, to jeszcze by się z cyklopami kombinowało. Tak to opieram armię na wilczkach, behemotach i ptakach. Goblin mięso armatnie, ork jakiś strzelak. |
Psyhix - 2009-08-13 22:16:48 |
Co ty gadasz Orki dobre są,i jak dla mnie bardzo przydatne:P |
GiBoN - 2009-08-13 22:22:42 |
ta,ciekawe pod jakim wzgledem,bo staty maja slabiutkie,jedynie chyba zjawy gorzej wypadaja... |
aBiK - 2009-08-13 23:20:25 |
Twierdza jest dla mnie...ŚWIETNA,ponieważ jest co powalczyć,wypocić,postarać się o wygraną:] |
TheLordArthos - 2009-08-14 10:06:31 |
Twierdza w mojej opinii jest co najmniej średnia: Gobliny dość słabe ale średnio szybkie, Wilczki słabe jeżeli chodzi o staty ale atakują dwa razy i są dość szybkie, Orki strzelają i dobrze że są, Ogry silni i przydatni chociaż mogliby być szybsi, Ptaki gromu jedyna latająca wiec potrzebna, Cyklopy no cóż porażka, Behemoty obniżają pancerz i dość szybko można je produkować.:) |
Sauron - 2009-08-14 16:58:28 |
Orki ogólnie niczym się nie wyróżniają. Ot strzela, bo strzela. Wolny, więc późno wchodzi do akcji, cienka obrona. Żadnych zdolności specjanych. Osobiście wolę obronę niż atak ( Cytadela) no ale o gustach się nie dyskutuje ;) |
Kusznik - 2010-08-07 14:20:24 |
gobiny - cioty |
Rufus42 - 2010-08-07 22:15:17 |
lubie te miasto, żółtki z gor som superaśni :) |
GiBoN - 2010-08-31 17:56:44 |
Gobliny są nie najgorsze na poziomie, no i wolniejsze tylko od centków i rusałek. Nie ma co tak na nie narzekac, szybko wchodzą do akcji i ładnie ściągają kontre dla wilków :). |
Caladan - 2010-10-13 00:54:45 |
Bardzo fajny zamek jako sojusznik. Wtedy jest przesłanie od niego kryształu i szybkie dążenie do Behemotów. Sa stosunkowo tani i dobra mają umiejętność. Wtedy idzie sie szybko wszystko expić. Bardzo tani i jest kilka fajnych jednostek. Tylko porażka jest z cyklopami. Zanim sie je zbuduje.........Wkurza też niska magia, lecz da sie przeżyć. |
Xeno - 2010-11-01 00:08:08 |
Po co w twierdzy dobra magia jak wystarczy duża siła i masowe przyśpieszenie, by zniszczyć przeciwnika w 2 turach. |
Olórin - 2010-11-01 17:58:44 |
W sumie racja. Biorąc pod uwagę, że mass haste w twierdzy to nie problem i fakt, że ciężko jest tam nie trafić taktyki to większe umiejętności magiczne są tak zupełnie niepotrzebne ;) To miasto wykonuje czysty wjazd w przeciwnika i jedynym zaklęciem do którego jest tam potrzebna mądrość jest czar "portal miejski". To miasto stawia typowo na siłę ataku o czym świadczy spec Craga ;) Fajnie się tym miastem gra przez wzgląd na dobrą rozbudowę. Zdobywanie miast to już jest ogólnie bajka. Miasto silne i jak dla mnie w czołówce moich ulubionych. |
Xeno - 2010-11-01 18:02:58 |
Dla mnie crag stracił trochę na znaczeniu. Tyraxor jest dobrym bohaterem. |
Sheyq - 2011-01-04 14:10:51 |
xeno, na 20lvlu crag po prostu zmiażdzy tyraxora :> |
Xeno - 2011-01-04 14:57:11 |
Nie mówię tu o takim lvlu bohatera. Na biednych templach i małych mapach lepiej jest po prostu wziąć Tyraxora. |
GiBoN - 2011-01-04 15:24:42 |
Na małych i szybkich mapach spec Craga nie ma jeszcze aż takiego znaczenia. |
Deferdus - 2011-03-31 15:44:25 |
Ja myślę że to miasto jest dobre. Jak się nim gra na początku, to jest trochę trudno, ale potem jak się rozkręci, to można szybko wygrać, po za tym, Twierdza jest tania, tylko cyklopy są drogie, ale ja się nimi najmniej interesuję. |
GiBoN - 2011-03-31 16:03:46 |
Twierdza ma bardzo dynamiczny start, łatwy... Problemy zaczynają się dopiero przy ograch, na biednych mapach, ale mieć w 2/3 dniu behemoty to niezaprzeczalny komfort. Nie rozumiem więc Twojego "ciężkiego" startu... |
Sauron - 2011-03-31 16:21:56 |
Cyklopy spokojnie postawimy na mapie bogatej, inaczej będzie problem. Ogry mogą stwarzać problemy jeśli chodzi o drewno. Jeśli chodzi o trudności gospodarcze to by było chyba tyle. Pozostałe wady mogą leżeć w jednostkach o małej wartości obrony, czy wilczych jeźdźcach, którzy mając do tego 10HP też niezbyt długo wytrzymają. |
Deferdus - 2011-03-31 17:44:10 |
GiBoN, ten ciężki start oznaczał trochę nudny, i mozolny. |
GiBoN - 2011-03-31 17:56:31 |
Start jest dynamiczny, mając sporo piesków i goblinów w poszczególnych slotach +roki i zaraz później beszki gromimy większość neutrali i wszystkie kopalnie... |
Mathias - 2011-04-01 11:22:58 |
O wielu miastach można powiedzieć, że nudny jest start nimi, np. Forteca, ale na pewno nie o Twierdzy. |
Xeno - 2011-04-01 20:14:12 |
Jak stawiamy behy w 3 dniu to już jest z górki. Wilczki są pro jednostką, ale niestety trzeba ściągać kontrę goblinami i każdy moral wrogiej jednostki może zakończyć grę. Cycki można postawić na Je busie, ale rzadko kto ogry stawia. |
GiBoN - 2011-04-01 20:29:58 |
Ogry stawia się, jeżeli masz drewno, bo są silne, ale wybitnie powolne, więc nie odgrywają kluczowej roli... |