lordpiorunow - 2007-04-04 08:27:00

Dyskusja o swietnosvci TWieRDzy

Mathias - 2007-04-25 14:57:22

Twierdza = miasto średnie. Jednostki słabe, jedynie dobre Ptaki Gromu, Behemoty, Cyklopy(choć za drogie). Słabe Gobliny, Wilczy Jeźdźcy, a Ogry za wolne. Graal - porażka, coć ja zwykle Graala nie buduję. Ogólnie bohaterowie dobrzy.

matej64 - 2007-09-09 12:55:20

twierdza kiedyś mój ulubiony zamek ma 2 jednostki strzelające nawet dobre te jednostki
behemoty ataku nie mają zbyt wielkiego ale za to wytrzymałość mają dużą  ptaki gromu chyba najlepsza jednostka w tym zamku cena średnia

Baron - 2008-09-25 19:30:04

Jest to najslabsze miasto i najtrudniej nim grac.I dlatego ja nim lubie grac :O)))
Muzyka jest rewelacyjna zawsze po bitwie ja slucham.
Zdobywanie miast ta armia to katastofa.Na poczatku tylko orki strzelaja.A zeby cos latalo to trzeba czekac az do 5 poziomu.Cyklopy wymagaja olbrzymiej ilosci krysztalow wiec trudno je miec szybko.I nic wiecej nie lata!Poza tym Roki sa slabe i szybko gina wiec szkoda nimi atakowac samotnie bo się je traci w 1 zamku.Jedynym dodatkiem jest blyskawica przy Rokach i czar przy szamanach.
Ze smokami ciezko się walczy bo atakuja 2 pola i zaslonic orki i cyklopy jest trudno.Nieulepszony behemot tez jest slaby.
Jednym slowem najslabszy zamek.
Ja bym polepszyl parametry zeby zwiekszyc sile barbarzyncow i zamienil roki na 6 poziom a cyklopy na 5.Jesli nie maja dodatkowych umiejetnosci i malo lataja niech przynajmniej maja sile...

Mutare - 2008-10-09 11:22:21

WŻ jest słabsze, ale gdyby go nie było, to zgadzam się - twierdza najsłabsze miasto. Tylko jedna jednostka latająca?! Dla mnie to porażka. Zawsze kładę duży nacisk na jednostki latające. Z tego miasta to jedynie behemoty się przydadzą, ptaki gromu hmmm... dobre ale mogłyby być lepsze, ich zaletą jest tylko latanie, błyskawica rzadko się przydaje.

Magyar - 2008-10-09 17:19:08

No niestety nie mozna powiedziec o Twierdzynawet tego ze jest miastem srednim, bo jest strzasznie slaba, i chyba jest to najgorzsze miasto w grze.

Macielug - 2008-10-09 19:35:05

Czyli można powiedzieć to samo co o Cytadeli - miasto dla doświadczonych graczy(a Twierdzą wygrałem nie jeden scenariusz :) )

Magyar - 2008-11-30 19:12:05

Twierdza jest dobra i niezawodna na srednie i male mapy, ale na wiekszych mapach traci na znaczeniu, wzgledem innych miast, takich jak na przyklad: Zamek, Lochy, Bastion, Forteca, Nekro i inne.

Cohen - 2008-12-01 22:28:58

Więc podsumowanie. 2 jednostki strzelające - dobrze. 1 latające, bardzo niebezpieczne w zwarciu behemoty/behemoty starożytne (obniżają obronę). Bardzo słabe, ale szybkie gobliny/hogobliny. 2 razy atakujące wilczy jeźdzcy/wilczy rycerz są słabe w utrzymaniu przy życiu. Ogry zasługują na uwagę. Dają żądzę krwi i zwykle trzymają się na szarym końcu ze względu na słabą szybkość. Cyklopy mogą kruszyć mury obrońców. Twierdza nadaje się tylko do ataków na miasta. W obronie słaba.

Eleazar - 2008-12-05 20:39:13

Nie lubię Twierdzy, chociaż Behemoty mają dobra obronę, ale Cyklopi stanowczo zbyt dużo kosztują [kryształy].
Właściwie to Twierdza mi nie pasuje :D Nie z aklimatyzowała się w moim małym, przygłupim mUzgÓ xD [błędy robione specjalnie - Copyright by BvFire] :D

Macielug - 2008-12-05 21:26:33

No nie wiem co wy macie do Twierdzy. Według mnie jest dobra, tania(oprócz cyklopów) i mi się podoba. :D

Eleazar - 2008-12-06 22:16:29

Ano, cyklopi właśnie zbyt drodzy :/

Magyar - 2008-12-07 08:53:57

Tak apropo, powiedzcie mi, czy wolicie kupic siedlisko Cyklopow czy ulepszyc siedlisko Starozytnych Behemotow?

Macielug - 2008-12-08 15:50:13

Ja wolę mieć cyklopów, a dlaczego? Odpowiedź jest jasna mury, może niszczyć mury, a to się b. przydaje. :D

Eleazar - 2008-12-10 12:17:29

No niby tak, ale stanowczo zbyt dużo kosztują. Przecież, np w Bastionie do wykupienie siedziby smoków, trzeba 20 kryształów, a smoki są na 7 poziomie, a cyklopy na 6...

Macielug - 2008-12-10 13:23:25

Ale do smoków w Bastionie trzeba gildię magów 2, a to nie tani wydatek :)

crazy'olka - 2008-12-10 15:19:22

A ogry to tani wydatek? Co do tematu, Twierdza to miasto przeciętne, bohater nie poczaruje sobie zbytnio, a jednostki są wolne i denne.

Eleazar - 2009-01-02 13:12:39

Sorki za mały Off, ale muszę to wyjaśnić:

Hirador napisał:

a smoki są na 7 poziomie

Kto i po co zaznaczył mi "M" i "7" na czerwono?

-----------

crazy'olka, zgadzam się, może jednostki nie są denne, ale wolne.
Macielug, Smoki w ty przypadku sę bardzo drogie, ale np. Ogry Szamani kosztują [budowla] 20 drewna, a to kosztuje podobnie tak, jakbyś chciał wybudować Fort, więc troszkę trzeba zapłacić...

Magyar - 2009-01-02 14:27:50

No troszke tak, ale sie oplaca, bo Ogry/Ogrzy Szamani sa jedna z najlepszych jednostek na swoim poziomie.

Eleazar - 2009-01-02 14:38:41

Ekhm. Denerwuje mnie to już troszkę, to zaznaczanie na kolor czerwony losowej literki/cyferki/znaczka...
O ile się nie mylę, ja nie popełniam błędu ortograficznego przy wyrazie "drewno", bo raczej nie napiszę "trefno", nie jestem idiotą. Ktoś mi to wyjaśni?

Magyar - 2009-01-02 14:41:05

To chyba Koragg powinien wyjasnic. Tak do tematu to Twierdza jest bardzo dobrym i tanim miastem z silna armia. ;)

Koragg edit: Sorki stasek, że wykorzystuję Twojego posta, ale co do wyjaśnienia: drewno piszemy z małej litery, tak więc zmuszony byłem to poprawić. Bez obaw, mniej niż 10 błędów nie robi niczego ;)

Eleazar - 2009-01-02 17:50:55

Ale... Pisze się "cyklopi" a nie "cyklopy", więc po co przeprawiłeś na "cyklopy"? Dla mnie to tragedia... Ja już tak mam, ze czasami klawa mi się wymknie z pod kontroli i wcisnę Shift, bo szybko piszę, owszem, poprawiam błędy, zanim opublikuję, ale na duże i małe litery nie zwracam uwagi.

@Temat: Jak dla mnie twierdza jest silna tylko w Cyklopach i Ograch. Reszta to badziew :D

Zen-Aku - 2009-01-02 17:59:41

Z tego co wiem, to liczba mnoga od cyklopa ---> cyklopy. Zresztą, nieważne ;) W każdym razie Twierdza na pewno nie jest silna w cyklopach, bo są one zdecydowanie najgorszymi jednostkami 6 poziomu ;)

Magyar - 2009-01-02 18:27:24

Hírador napisał:

Jak dla mnie twierdza jest silna tylko w Cyklopach i Ograch. Reszta to badziew :D

Hirador, a Behemoty? Przeciez to one sa prawdziwa potega Twierdzy. ;)

Mutare - 2009-01-02 18:35:50

Mogę z czystym sumieniem wyjaśnić:

Mnie się wydaje, że to jest tak: jeden Cyklop; dwa Cyklopy (Cyklop wielką literą jako postać z gry, a nie jako stworzenie mityczne). To liczba pojedyncza i mnoga rzeczownika Cyklop. "Cyklopi" to przymiotnik, poprawnie także cyklopowy (małą literą jako określenie jakiegoś rzeczownika), np. cyklopi kamień/cyklopowy kamień. Dodając jeszcze odmiany - np. cyklopie oko. To tak tylko dla jasności ^^.

A do tematu... Twierdzy nie cierpię. Klimat do bani, jednostki raczej słabe. Słabe budynki specjalne. Bohaterowie mogliby być lepsi. A niebezpieczeństwo, które niesie ze sobą Twierdza, to Behemoty i ew. Ogry, Ptaki Gromu tez niczego sobie, ale nic specjalnego. Tyle. Nie gram nią zbytnio, więc precyzyjnie nie wypowiem się o bohaterach. Ale i tak to miasto mi nie pasi.

Zen-Aku - 2009-01-03 18:25:25

Szczerze - nie rozumiem tych, którzy uważają Twierdzę za słabe miasto. Owszem, na mapach L, czy XL traci bardzo dużo, ale głównie gra się na M, gdzie Twierdza niezwykle szybko się rozwija. Gra mi się nią bardzo przyjemnie, praktycznie nigdy nie brakuje kasy (!), a mamy dobrą armię - wystarczy spojrzeć na świetne wilki, które atakują 2 razy, czy na roki, które robimy w 3-4 dniu. Ok, orkowie nie są dobrymi jednostkami, ale jako wsparcie radzą sobie dość dobrze. Osobiście najczęściej rozbudowuję do orków, potem robię ptaki, a potem - behemoty. Tak, behemoty. Zrobione w pierwszym/drugim tygodniu mają wiele do powiedzenia, a wsparte ptakami, wilkami i ogrami mogą zdziałać wiele. Rozumiem narzekania na cyklopy, bo są one beznadziejne, ale przecież ich się nie robi - szkoda kasy i cennych kryształów. Jedynym problemem, który napotkałem po drodze, jest... drewno. Po części wynikało to z mojej głupoty, bo miałem pod nosem drugi tartak, a na nieszczęście uznałem ten kawałek mapy za nieistotny. Nie było jednak źle - drewno na pewien czas zablokowało mi budowę fortu ogrów, ale pobocznymi wkrótce znalazłem kupki tegoż drewna ;) Oczywiście taki Tyraxor startuje z wilkami, taktyką i skut. ataku, więc z expieniem nie było żadnych problemów :P Twierdza jest dobrym miastem, które ma wysoki potencjał i bardzo dobrych bohaterów.

Magyar - 2009-01-03 18:57:46

Koragg, przeciez to Ty mowiles kiedys, ze Twierdza to slabe miasto........... Ja uwazam Twierdze za potezne miasto. ;) A o Wilczych Rycerzach mowiles, ze sa slabe (kiepska jednostka) i szybka padaja - nie prawda, Wilczy Rycerze sa dobra i szybka jednostka. Twierdza ma ogromna przewage nad innymi miastami, bo jest to bardzo tanie miasto, o silnej, mocnej armii i blyskawicznej rozbudowie. A bohaterowie z tego miasta naleza do najlepszych w grze. A poza tym, to wlasnie Ty - Koragg, mowiles, ze Twierdza nie stanowi zagrozenia dla innych miast (Loch), a ja uwazam, ze Twierdza stanowi powazne zagrozenie dla innych miast.

Zen-Aku - 2009-01-03 19:32:36

Wiem, co kiedyś mówiłem. Tylko chcę powiedzieć - wilki padają szybko, bo mają mizerne HP, ale za to świetnie atakują.

Majer - 2009-01-03 19:47:51

Wilkami trzeba umieć walczyć tzn. rozdziel je sobie na 1,1,1,1,1, reszta i pierw atakuj "1" dostaniesz z kontry a nastepnie "resztą" przez co nie bedziesz tracil tyle wilków

Zen-Aku - 2009-01-03 20:11:36

Dzięki za radę ;) Są świetnymi jednostkami, ale strata zbyt wielu może się odbić negatywnie na skuteczności całego rozwoju :)

Magyar - 2009-01-03 21:50:10

Tak, Wilczy rycerze sa super, ale nie tylko one sa dobre w Twierdzy. Ptaki Gromu takze zasluguja na uznanie, bo jak niedawno gralem Twierdza i mialem 114 Ptakow Gromu i jak uderzyly piorunem, to zadaly tym piorunem az 1140 pkt. obrazen. Wogole wszystki jednostki w Twierdzy sa bardzo przydatn i dobre w ataku.

Zen-Aku - 2009-01-03 22:18:51

Niestety nie wszystkie - orkowie wspomagają nas bardzo strzelaniem, ale jakość niestety niezbyt dobra, gobliny są denne, ale można łatwo uzyskać spore ich ilości. Porażką są cyklopy, których w zasadzie się nie powinno w ogóle budować (taka cena siedliska, za tak denną jednostkę...), a zamiast nich postawić behemoty. Najszybciej trzeba zrobić ptaki, jak już je mamy, to dalszy rozwój jest z górki. Osobiście ulepszam najpierw wilki (a siłą rzeczy też gobliny), potem ptaki i ew. orków (koszt ulepszonej budowli jest śmiesznie niski).

Magyar - 2009-01-03 22:32:14

A jak ja gram Twierdza (i zazwyczaj mam juz wilcze zagrody - czy jakos tak) to pierwszego dnia kupuje Roki (Gniazdo na urwisku), a od razu drugiego dnia kupuje Siedlisko Behemotow.

Zen-Aku - 2009-01-03 22:45:23

A potem przez tydzień zbierasz kasę na kupno jednostek? Przede wszystkim - na jakim grasz poziomie?

Majer - 2009-01-03 22:48:06

Koragg gobliny są dobre tak jak i wilki lecz trzeba porozdzielać i głowną siłą atakować tak by nie dostać kontry taka podstawowa armia powinna wyglądać tak

1 wilk,1wilk,x wilków,ptaki,behemot,x goblinów,1 gobiln

Dobrze pokierowana walka da nam maxymalne straty 2 wilki i 1 goblin

Eleazar - 2009-01-03 23:01:07

Mutare, jeżeli mówimy o jakiejś liczbie określonej Cyklopów, to owszem, Cyklopy - 2, 3, 4 Cyklopy i owszem, wielką literą :D
No niestety, w tym miejscu mój instynkt ortograficzny zawiódł, a na dyktandach nigdy nie miałem gorszej oceny, jak 5- :D Dobra koniec z tym, do tematu:

Co do Wilczych Jeźdźców, to czasami rozstawiam ich, ale nie po 1, tylko po 2-4, zadają większe straty ;) Ale rzadko gram Twierdzą, więc nie mam okoliczności, żeby jeszcze to opracować.

Stasek93, owszem, Behemoty są dobre, ale tylko w zdolności obniżającej o 80% obronę wroga i przy wytrzymałości, ale reszta ich umiejętności są słabsze, niż jednostek swojego poziomu.
Pzt. [poza tym], wykupując w 2 dniu Siedlisko Behemotów, raczej marnie potem idzie, chyba, że załatwisz sobie wszystkie kopalnie Behemotami, to tak. Ale tak to nie ma sensu tak wykupować, bo potem nie ma się kasy na nic. Najlepszą taktyką jest taktyka Kapitolu, masz 4tys. dziennie i git :D

Rozbójnik - 2009-04-03 20:02:24

Majer napisał:

Wilkami trzeba umieć walczyć tzn. rozdziel je sobie na 1,1,1,1,1, reszta i pierw atakuj "1" dostaniesz z kontry a nastepnie "resztą" przez co nie bedziesz tracil tyle wilków

Chyba gobliny lepiej się do tego nadają.

Twierdza to specyficzne miasto, oparte wyłącznie na walce wręcz. Wymaga sporej wprawy, bo jednostki mają świetny dmg, ale też są bardzo wrażliwe na ataki. Główna siła to wilki, ptaki i behemoty. Na mass haste wbija się we wszystko jak w masło, ale jeśli przeciwnik zaczyna (a jest tak często) to łatwo o szybką porażkę.
Osobiście nie lubię grać twierdzą (bo za bardzo nie umiem ;]), ale jest to dość silne miasto.

Sauron - 2009-04-03 20:37:36

Jednostki dobre, mają niezłe dmg, ale szybko się kruszą. Bohater musiałby mięc więcej obrony dla załatania braków ( jakieś artefakty na przykład). Wtedy to Twierdza pokaże swój potencjał ( zresztą każde miasto go ma, trzeba tylko się postarać).

Magyar - 2009-04-06 08:53:14

Fenomen Twierdzy polega na prostocie tego miasta a takze na sile jego jednostek.
Teraz ocenie jednostki tego
miasta w skali 1-10:
Hobgoblin - 6 (calkiem dobra jednostka wsparcia, 7 pkt. szybkosci....)
Wilczy Rycerz - 6.5 (jednostka niemal idealna, gdyby nie to HP...)
Uruk - 5.5 (szybkosc moze i niebyt wysoka, reszta tez, ale jednak jest to calkiem dobra
jednostka wsparcia piechoty, no i nie pada zbyt szybko [20 pkt.HP] )
Ogr Szaman - 7.5 (60 pkt. Wytrzymalosci + Rzucanie "Reki Smierci", to jest to - lecz
minusem jest cena siedliska, a konkretnie ilosc drewna)
Ptak Gromu - 8.5 (60 pkt. HP, duza szybkosc, uderzenie blyskawicy, jedyna jednostka
latajaca w Twierdzy - jednym slowem, bardzo dobra jednostka ofensywna)
Cyklop Krolewski - 7.5 (Wszystko super, no i niszczenie murow, ale cena psuje wszystko)
Starozytny Behemot - 9 (Jednostka bardzo wytrzymala (300 pkt. HP), jak na jednostke
piechoty, to dosyc szybka (9), no i przede wszystkim zdejmowanie obrony atakowanej
jednostki az o 80% + fakt, ze Behemoty mozna miec juz bardzo latwo w pierwszym
tygodniu gry, wiec jak najbardziej ta jednostka zasluguje na wysoka ocene)

Zen-Aku - 2009-04-06 19:19:15

Magyar napisał:

Ptak Gromu - 8.5 (60 pkt. HP, duza szybkosc, uderzenie blyskawicy, jedyna jednostka
latajaca w Twierdzy - jednym slowem, bardzo dobra jednostka ofensywna)

Nie zaniżaj :) Ptak zasługuje zdecydowanie na 9.5, bo poza tymi wszystkimi zaletami ma jeszcze jedną - można go szybko postawić, a na piątym poziomie ustępuje jedynie minotaurowi i, być może, gorgonie.

Mathias - 2009-04-06 19:49:43

W skali 1-10? Dobra!
Goblin 3/10 - typowe mięso armatnie, przydatne tylko do odwrócenia uwagi strzelców i wież obronnych (co w walce z żywym graczem nic nie daje). Lepszy tylko od rusałki i chochlika.

Wilczy jeździec 5/10 - mało HP czyni go przeciętnym. Szybki i wali dwa razy, ale za mało odporny. Nie mniej w wielu przypadkach bardzo przydatny.

Uruk 3/10 - denna jednostka 3 poziomu, ustępująca dennością tylko Upiorowi. Brak zalet.

Ogr 7/10 - bardzo dobra jednostka 4. poziomu. Wysokie staty. W dodatku rzuca żądzę krwi. Chociaż wolny, niezmiernie użyteczny.

Ptaszek 8/10 - Szybki, silny, rzuca błyskawicę. Jedna z najlepszych jednostek tego poziomu.

Cyklop 2/10 - Nieopłacalny, przez co najgorszy na poziomie. Wprawdzie kruszy mury i strzela, ale nie warto stawiać siedliska za 30 kryształów.

Behemot 8/10 - bardzo dobra jednostka poziomu 7. Obniża deffa przeciwnika o 80%. Ma najwięcej HP na poziomie. Przydatna we wszystkich okolicznościach.



Bohaterowie: Dość dobrzy, tylko za dużo speców od jednostek.
Magia: tylko do 3. poziomu, ale tutaj nie trza więcej.
Graal: najgorszy spośród wszystkich zamków.
Budowle specjalne: dobre i tanie.
Cena: niska, oprócz cyklopów. Bardzo szybka rozbudowa.

Podsumowując: wg mnie twierdza pod względem siły to słabe miasto (wyjątki to behy, ptaki i ogry). Jednak ze względu na szybką rozbudowę i taniość, uznam zamek ów za średni.

Magyar - 2009-04-07 09:17:27

Mathias, jak to Siedlisko Cyklopow za 30 Krysztalow? Przeciez "Grota Cyklopow",
jest za 20 Krysztalow, a nie 30... :P . Ja rozumiem, ze jest to droga jendostka
(drogie siedlisko), ale zeby od razu ocena "2"? Przynajmniej "4" :) .
A teraz jezeli mam ogolnie ocenic Twierdze jako miasto w skali 1-10, to
moja ocena wynosi 7.5 . Nie wolno nie doceniac mozliwosci najszybszej
rozbudowy sposrod wszystkich miast w grze, wytrzymalosci i sily
jednostek, a takze doskonalych bohaterow tego miasta :) :P .

Sauron - 2009-04-07 09:50:18

Twierdza musi mieć szybką rozbudową, żeby był zachowany balans pomiędzy miastami. Gobliny to mięso armatnie, ale jest w miarę szybkie. Wilki są dobre, jednak łatwo je wykruszyć z ich dennym HP i słabą obroną typową dla Twierdzy. Uruki strzelają i mają 20 HP, poza tym nic więcej. Ogry są wytrzymałe, duże dmg, żądza krwi. Dobra jednostka. Ptaki są szybkie i mocne, warto je mieć jak najszybciej. Cyklopy tylko strzelają i kruszą mury, a oblężeń wiele nie ma, do tego są w tym kruszeniu niecelne. Za drogie. Behemoty są mocne, szybko mamy ich siedlisko. Dobra siła uderzeniowa.

Mathias - 2009-04-07 19:28:50

Magyar: mówię o podstawce + ulepszeniu. A to daje razem 30 ;]. Wg mnie najgorsza jednostka 6 poz. nie zasługuje na więcej niż 2. Bo niby za co 4? Popatrz:
Plusy:
+Strzela
+kruszy mury

Minusy:
-nieopłacalny
-słabe staty (w stosunku cena:jakość)
-droga sama jednostka (z jakiej racji płacić 1000$ za słabą jednostkę? Chimera i Badziew w Pelerynie są lepsze, a kosztują mniej)

Te dwa plusy to nic, za to minusy okazują się kluczowe. Nie warto budować siedliska. Nie warto tworzyć jednostek.

Sauron - 2009-04-07 21:21:08

Do tego, żeby mieć cyklopy musisz wybudować fort ogrów( i tak go wybudujemy, bo jednostka dobra, ale sam fakt, że musimy), co dodatkowo powiększa wydatki. Cyklopa jeszcze skosi wiwerna, w jednym ruchu do niego doleci i łupnie. Dlatego szkoda kasy, a beha możemy od razu wybudować, ulepszyć. Jak masz dużo zasobów to możesz zbudować.

Magyar - 2009-04-08 07:50:58

No tak, wiadomo jak to jest z Cyklopami, ale reszta jednostek jest calkiem spoko. ;) W moim "rankingu miast" (sposrod wszystkich 9 miast) Twierdza stoi na 7 miejscu.

Olórin - 2009-08-13 20:43:37

Twierdza jest ogólnie dobrym zamkiem tylko za bardzo stawia na atak przez co zaniedbuje obronę.Jednostki są stosunkowo tanie,oprócz cyklopa z którego twórcy chcieli zrobić tytana na 6 poziomie (jedno z najdroższych siedlisk i chyba najtańsze ulepszenie u tytanów jest odwrotnie).Osobiście wolę kupić cyklopy niż ulepszać miśki bo skoro jest to jednostka słaba to niech przynajmniej nadrobi liczebnością, po za tym jest nieoceniona podczas oblężenia kiedy ptak gromu siedzi w za murami przeciwnika,a behemot jak "głupi" stoi pod bramą.Można powiedzieć że to i tak nie gwarantuje otwarcia bramy ale biorąc pod uwagę że barbarzyńcą bardzo często ma się tą umiejętność od katapulty to szanse na jej zniszczenie są dość wysokie.Behemoty i tak zdąży się ulepszyć biorąc pod uwagę ile to trwa przy innych miastach(z tym bywa różnie).Zgodzę się z tym że powinno się zamienić poziomami cyklopy i ptaki.Brak jednostek latających to spory minus,ale w otwartej bitwie nie jest aż tak istotne czy jednostka lata,a podczas oblężenia pomocne są cyklopy.Ogólnie miasto dobre(moje ulubione)choć pod paroma względami niedopracowane.

Psyhix - 2009-08-13 21:06:04

Twierdza -
Sam fakt że budynek cyklopów kosztuje 20 kryształu daje minusa na starcie.wtedy wybieramy behe albo cyklopy,tylko na niskim poziomie możemy dość szybko uzyskać obydwie jednostki.
następna sprawa Fort ogrów kosztuje 20 drewna,też duży wydatek.
No i 3 levele gildi.

Twierdza +
Na początek  behemoty które niwelują 80% obrony.
Wilczy jeźdźcy którzy atakują podwójnie.
Dobzi Bohaterowie.
Nie licząc cyklopów tani zamek.
"wykop" nie pamiętam nazwy który pozwala uciec do innego zamku,pod warunkiem że jest to twierdza i też ma wybudowany ten "wykop :D".



.

GiBoN - 2009-08-13 21:45:21

Twierdza to dla mnie srednie miasto i ja osobiscie bardzo nie lubie nia grac,nie mowiac o tym,ze cyklopy to przeklenstwo,a magazyn zasobow zamiast krysztalu daje drewno i rude,no ogry najtansze tez nie sa,pozatym miasto ofensywne z 1 jednostka latajaca to tez dla mnie troche badziewnie,rozumiem,gdyby zamiast cyklopow bylo cos co lata i jest tansze to juz byloby latwiej,a to niszczenie murow to tez pic na wode,jak nie masz szczescia to zanim rozwali brame to masz juz po ptaszkach,no i nie jest to umiejetnosc warta az 20 krysztalow,ponadto z regoly tych cyklopow jest malo ze wzgledu na cene wiec sily bojowej tez raczej zbyt wielkiej nie stanowia...

Sauron - 2009-08-13 22:03:12

Żeby ulepszenie cyklopów było drogie, a podstawa tańsza, to jeszcze by się z cyklopami kombinowało. Tak to opieram armię na wilczkach, behemotach i ptakach. Goblin mięso armatnie, ork jakiś strzelak.

Psyhix - 2009-08-13 22:16:48

Sauron napisał:

ork jakiś strzelak.

Co ty gadasz Orki dobre są,i jak dla mnie bardzo przydatne:P

GiBoN - 2009-08-13 22:22:42

ta,ciekawe pod jakim wzgledem,bo staty maja slabiutkie,jedynie chyba zjawy gorzej wypadaja...

aBiK - 2009-08-13 23:20:25

Twierdza jest dla mnie...ŚWIETNA,ponieważ jest co powalczyć,wypocić,postarać się o wygraną:]
Dla mnie Twierdza to potężne miasto.....nic tego nie zmieni.....nikt na siłę tego nie zmieni.........
Twierdza Potęgą i ja twierdzę(xD) że ona powinna być nr 1!.

TheLordArthos - 2009-08-14 10:06:31

Twierdza w mojej opinii jest co najmniej średnia: Gobliny dość słabe ale średnio szybkie, Wilczki słabe jeżeli chodzi o staty ale atakują dwa razy i są dość szybkie, Orki strzelają i dobrze że są, Ogry silni i przydatni chociaż mogliby być szybsi, Ptaki gromu jedyna latająca wiec potrzebna, Cyklopy no cóż porażka, Behemoty obniżają pancerz i dość szybko można je produkować.:)

Sauron - 2009-08-14 16:58:28

Orki ogólnie niczym się nie wyróżniają. Ot strzela, bo strzela. Wolny, więc późno wchodzi do akcji, cienka obrona. Żadnych zdolności specjanych. Osobiście wolę obronę niż atak ( Cytadela) no ale o gustach się nie dyskutuje ;)

Kusznik - 2010-08-07 14:20:24

gobiny - cioty
wilczy rycerze - uderzyc potrafio porzadnie
urkowie - takie tam sredniawe
szamani - bardzo dobzi
roki - dobre
cyklopi- słabi
bechemoty - bardzo dobzi

+ 1 do ataku
podziemny tunel i rozszerzony wsarsztat
tylko 3 lv. gm

podsumowanie; miasto nie za dobre i tez nie za słabe ogulnie lubie nim grac i jest spoko

Rufus42 - 2010-08-07 22:15:17

lubie te miasto, żółtki z gor som superaśni :)

GiBoN - 2010-08-31 17:56:44

Gobliny są nie najgorsze na poziomie, no i wolniejsze tylko od centków i rusałek. Nie ma co tak na nie narzekac, szybko wchodzą do akcji i ładnie ściągają kontre dla wilków :).

Caladan - 2010-10-13 00:54:45

Bardzo fajny zamek jako sojusznik. Wtedy jest przesłanie od niego kryształu i szybkie dążenie do Behemotów. Sa stosunkowo tani i dobra mają umiejętność. Wtedy idzie sie szybko wszystko expić. Bardzo tani i jest kilka fajnych jednostek. Tylko porażka jest z cyklopami. Zanim sie je zbuduje.........Wkurza też niska magia, lecz da sie przeżyć.

Xeno - 2010-11-01 00:08:08

Po co w twierdzy dobra magia jak wystarczy duża siła i masowe przyśpieszenie, by zniszczyć przeciwnika w 2 turach.

Olórin - 2010-11-01 17:58:44

W sumie racja. Biorąc pod uwagę, że mass haste w twierdzy to nie problem i fakt, że ciężko jest tam nie trafić taktyki to większe umiejętności magiczne są tak zupełnie niepotrzebne ;) To miasto wykonuje czysty wjazd w przeciwnika i jedynym zaklęciem do którego jest tam potrzebna mądrość jest czar "portal miejski". To miasto stawia typowo na siłę ataku o czym świadczy spec Craga ;) Fajnie się tym miastem gra przez wzgląd na dobrą rozbudowę. Zdobywanie miast to już jest ogólnie bajka. Miasto silne i jak dla mnie w czołówce moich ulubionych.

Xeno - 2010-11-01 18:02:58

Dla mnie crag stracił trochę na znaczeniu. Tyraxor jest dobrym bohaterem.

Sheyq - 2011-01-04 14:10:51

xeno, na 20lvlu crag po prostu zmiażdzy tyraxora :>

Co do tematu - jak dla mnie bardzo niedoceniane miasto - niektórzy mówią że to tylko miśki w 1tyg. Ale przecież to właśnie dzięki tym miśkom twierdza plasuje się w czołówce miast - pozwala na bardzo szybką rozbudowę, a jak w dodatku trafimy dwella 7lvl w 1tyg na jakimś template typu je.bus czy clash of dragons - 5starożytnych miśków czyni w raptem 2tyg. POGROM na polu bitwy.

@Edit

Zauwazylem ze slowo je.bus jest cenzurowane. zaznaczam, ze to tylko ZAGRANICZNA nazwa template'u.

Xeno - 2011-01-04 14:57:11

Nie mówię tu o takim lvlu bohatera. Na biednych templach i małych mapach lepiej jest po prostu wziąć Tyraxora.

GiBoN - 2011-01-04 15:24:42

Na małych i szybkich mapach spec Craga nie ma jeszcze aż takiego znaczenia.
Ja również na małe biorę Tyraxora, ma na początek sporo piesków, ma ich też w specu, co daje mu bardzo ładny start. W dodatku taktyka i podobnie jak u Craga skut. ataku, do tego plus dla wilków jest już na niskim lvlu.

Deferdus - 2011-03-31 15:44:25

Ja myślę że to miasto jest dobre. Jak się nim gra na początku, to jest trochę trudno, ale potem jak się rozkręci, to można szybko wygrać, po za tym, Twierdza jest tania, tylko cyklopy są drogie, ale ja się nimi najmniej interesuję.

GiBoN - 2011-03-31 16:03:46

Twierdza ma bardzo dynamiczny start, łatwy... Problemy zaczynają się  dopiero przy ograch, na biednych mapach, ale mieć w 2/3 dniu behemoty to niezaprzeczalny komfort. Nie rozumiem więc Twojego "ciężkiego" startu...

Sauron - 2011-03-31 16:21:56

Cyklopy spokojnie postawimy na mapie bogatej, inaczej będzie problem. Ogry mogą stwarzać problemy jeśli chodzi o drewno. Jeśli chodzi o trudności gospodarcze to by było chyba tyle. Pozostałe wady mogą leżeć w jednostkach o małej wartości obrony, czy wilczych jeźdźcach, którzy mając do tego 10HP też niezbyt długo wytrzymają.

Deferdus - 2011-03-31 17:44:10

GiBoN, ten ciężki start oznaczał trochę nudny, i mozolny.

GiBoN - 2011-03-31 17:56:31

Start jest dynamiczny, mając sporo piesków i goblinów w poszczególnych slotach +roki i zaraz później beszki gromimy większość neutrali i wszystkie kopalnie...

Mathias - 2011-04-01 11:22:58

O wielu miastach można powiedzieć, że nudny jest start nimi, np. Forteca, ale na pewno nie o Twierdzy.

Xeno - 2011-04-01 20:14:12

Jak stawiamy behy w 3 dniu to już jest z górki. Wilczki są pro jednostką, ale niestety trzeba ściągać kontrę goblinami i każdy moral wrogiej jednostki może zakończyć grę. Cycki można postawić na Je busie, ale rzadko kto ogry stawia.

GiBoN - 2011-04-01 20:29:58

Ogry stawia się, jeżeli masz drewno, bo są silne, ale wybitnie powolne, więc nie odgrywają kluczowej roli...