- Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum http://www.herosy3.pun.pl/index.php - Miasta http://www.herosy3.pun.pl/viewforum.php?id=28 - Lochy vs Twierdza http://www.herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=1468 |
Viewer - 2009-10-28 20:35:25 |
Ciekawym, jak wg Was wypadnie Twierdza na tle Lochów bądź Lochy na tle Twierdzy - typowo offowego miasta z potężnym atakiem. Cóż, porównajmy miasta zewnętrznie: |
Bos18 - 2009-10-28 20:50:27 |
Ja bym w sumie też był bardziej skłonny za Lochami, ale raczej tylko na większe mapy (choć i tu twierdza najsłabsza nie jest), a twierdza na M np. jest często nie do pobicia: Behemoty, ptaszki i wilczki z atakiem bohaterów z tego miasta i mass haste i pozamiatane... I [chociaż] Dung ma lepszą magię i bohaterów, to jednak myślę, że na M nie miałby z twierdzą większych szans. |
Viewer - 2009-10-28 22:32:50 |
Co do tego mass haste - warto by było mieć ruch jako 1, co nie? :) |
Bos18 - 2009-10-29 08:31:09 |
Ty rzucasz mass haste, podsuwasz się, ja czekam i w odpowiednim czasie także rzucam mass haste i mam 2 ruchy. Wtedy wilczki i behy powinny sobie poradzić z twoimi minotaurami i trogami, a potem z harpiami i z atakiem Crag Haga, bitwa w kilka tur powinna się zakończyć. |
Viewer - 2009-10-29 15:31:48 |
Z tym, że jak ja pierwszy rzucę mass haste i będe mieć do dyspozycji całą mapę, to chyba aż taki głupi nie jestem, żeby na początku walić w jakieś Ogry.. Tylko w Wilczki + Ptaszory. A potem i tak jak Behemot dostanie haste, to Mantikora ze swoim haste jest i tak szybsza, więc mass slow czy tam jakiś dla mnie dodatkowy czar i tyle. |
Talscire - 2009-10-29 15:47:30 |
Lochy - Magia Ziemi i gildia do 5. poziomu. Troglodyta odporny na oślepienie, więc jest idealny do osłony strzelców. Harpia rządzi na swoim poziomie. Beholdery strzelają i mają brak ograniczeń w walce wręcz, więc b. dobre jednostki. Meduzy strzelają i zamieniają w kamień. Minotaury rządzą na swoim poziomie. Chimery paraliżują i mają nawet dobre dmg. Czarne Smoki są zaraz po archaniołach najlepsze na poziomie. |
GiBoN - 2009-10-30 21:43:31 |
Chyba na odwrót, Loch lepiej się będzie sprawował na dłuższych planszach, Twierdza pozwala na szybką rozbudowę w krótkim czasie, co jest lepsze na małe mapki. |
Crassus11 - 2009-10-31 09:45:13 |
Dokładnie tak jak up. Twierdza dzięki szybkiej rozbudowie ma szanse na wygraną. Bez tego miasto do dupy. Gobliny jeźdźce, roki i behy i jedziesz na wroga, ale na dłuższą metę jednak loch. |
Bos18 - 2009-10-31 11:52:12 |
zalezy jak grasz bo shaktim tez spokojnie sie wjazd w 2 tyg robi i za to latwiej o wiele expic w 1 tyg wiec bohater moze miec wyzszy lvl |
GiBoN - 2009-10-31 12:03:06 |
Niby ta, tyle że w twierdzy przeważnie w 1 tyg. masz gobliny, wilki, orki, roki i behy, jak dobrze pójdzie, to do tego ogry, co daje mocny skład początkowy, a i koszta są niskie. Loch jest droższy, jedyne co może zgubić twierdzę przy tak szybkiej rozbudowie to fakt, że ma 1 jednostkę latającą i 1 (słabą) strzelającą, bo cyklopów nie liczę... Natomiast na większe mapy to loch pozostawia w tyle twierdze... |
Talscire - 2009-11-11 08:25:17 |
Masz racje GiBoN, Twierdza rozbudowuje się szybciej, buduję wszystkie jednostki, a dopiero później Kapitol i pozamiatane. |
Olórin - 2009-11-11 09:50:48 |
Na moje to do końca pierwszego miesiąca Twierdza ma dużą przewagę, ze względu na rozbudowę, ale jeśli nie zdąży się w tym czasie uporać z przeciwnikiem, to raczej przegra :). |
Talscire - 2009-11-12 18:13:26 |
Nie, to miasto, może wygrać w każdej dacie, ze względu na, to że, może nazbierać bardzo dużo Behemotów, a to jest potęga. |
Bos18 - 2009-11-12 20:25:18 |
Nie zawsze, wystarczy głupie oślepienie i Twierdza ma problem. Twierdza, jeśli ma taktykę na mass i haste, to wtedy jest pozamiatane. W innym wypadku różnie to bywa. |
GiBoN - 2009-11-13 17:08:12 |
Poza tym na dłuższej grze większość miast zaczyna przed twierdzą, więc jak oślepisz behy, to albo twierdza odczaruje behy, albo puści mass haste (jeśli będzie je mieć) i wtedy też sobie nie poradzi levelami 1-5. Poza tym ma tylko 1 (slabą) jednostkę strzelającą, więc musi podejść, dlatego zdecydowanie lepiej jest na małych mapach, gdzie ciężko jest mieć w ogóle jednostki 7 poziomu, a ptaszki często dają pierwszy ruch, natomiast behemoty są najsilniejsze na polu bitwy... |
Eleazar - 2009-12-09 17:34:08 |
Dla mnie wygra Loch, szczegóły podał Viewer w pierwszym poście. |
Talscire - 2009-12-09 18:32:41 |
Twierdza ma orków? Twierdza w pierwszym tygodniu już może mieć Behemoty. |
Eleazar - 2009-12-09 18:47:11 |
Heej, mówię o jednostkach strzelających - tych dostępnych i w miarę tanich, dlatego nie wliczam Cyklopów, oczywiście. |
GiBoN - 2009-12-09 20:56:08 |
I to jest powód do nabijania posta? :[ Ale spoko, nie czepiam się. Cyklopy nie mają lepszych statów od chimer, bo maja o jeden punkcik ataku więcej, ale o jeden mniej obrony. Poza tym to dmg się prawie nie różni, chimera jest dużo tańsza, ma więcej hp, lata i może paraliżować. Poza tym można ją mieć w 1 tygodniu bez problemu, a cyklopa się nie kupuje, bo jak już możesz go kupić, to lepiej z reguły ulepszyć behemoty albo rozbudować inne miasto... |
Olórin - 2009-12-27 22:40:56 |
A teraz ja: |
Xeno - 2009-12-27 22:59:30 |
Gdy oba miasta walczą między sobą to może dojść do szybkiego spotkania, choć strong raczej nie powinien się wychylać, ponieważ jego armia by była mniejsza liczebnie tzn. Loch miałby 1 poziom stworów więcej. Twierdza ma szanse pokonać Loch z mass haste, bo musi szybko zablokować strzelców, którzy są groźni dla wilczków i goblinów. Bohaterowie w Lochach lepsi,choć Tyraksor i Krag są dobrymi bohaterami w całym h3. Expienie chyba minimalnie lepsze u stronga, bo ma w 2 tyg 3 beszki co ułatwia sprawę. Przy dobrych obrotach i niezłej taktyce to strong ma duże szanse na pokonanie Lochów zwłaszcza mając up bechy w 2 tyg. |
Viewer - 2009-12-28 00:41:27 |
Olorin, Harpia minimum remis z Wilkiem, Mantikora jest BeZdYsKuSyJnIe lepsza od Cycka, Lochy mają lepsze budynki specjalne, lepszych bohaterów [w Twierdzy tyko Crag, Gurnisson, ktośtam jeszcze ;p]. No i Czarny Smok jest najlepszy na poziomie.. Tylko Arch może z nim konkurować. |
Magyar - 2009-12-28 10:26:21 |
Twierdza kontra Lochy: |
GiBoN - 2009-12-28 10:45:01 |
No bez jaj, ale na 1 atak wroga przypadają 2 ataki harpii, ma ona jeden z najlepszych mixow skilli, jest szybka, lata, jedyną wadą jest rozrzut dmg, ale to jedyna wada. Poza tym z reguły i tak zadaje przyzwoite rany jak na poziom - liczebność. Ptak gromu świetny, ale nie ma on podjazdu do minosa, po pierwszym ataku byczka przewaga hp ptaka przestaje istnieć, do minosa jedynie gorgona ma podloty i inni "kumple" z poziomu są gdzieś z tyłu... Chimera jest silniejsza, praktyczniejsza, tańsza - po prostu lepsza. Nie wiem, czy wiesz, ale możliwe jest, iż smok wygra z behemotem 1 vs 1 (zależy od wylosowanego dmg), bo sprawdzałem, smok i arch są najlepsi na poziomie (ja wolę smoka) i behemot jest gorszy. |
Olórin - 2009-12-28 11:32:55 |
Na 2 ataki harpii w większości przypadków faktycznie przypada 1 atak przeciwnika, ale w tym przypadku jest spora szansa na spotkanie z wilkiem i wtedy harpia jest biedna. |
GiBoN - 2009-12-28 12:49:52 |
No wiesz, z przy czym harpii przypada tyle ataków co wilczkowi, a jeśli wliczyć przeszkodę terenową, to szybka harpia, gdy wróci, to wilk jej nie złapie, świetna do obrony miasta, no i prawie o połowę wytrzymalsza - n/c. Mantikora jest po prostu lepsza od cyklopa, nawet nie biorąc pod uwagę jego ceny, a oblężenia zdarzają się bardzo rzadko. Powiedzmy sobie szczerze: im dłużej Twierdza czeka, tym ma mniejsze szanse na zwycięstwo... |
Olórin - 2009-12-28 13:49:09 |
No i właśnie dlatego Twierdza jest miastem typowo ofensywnym i ma tak szybką rozbudowę, żeby była w stanie się wyrobić, nim przeciwnik nabierze sił. |
Viewer - 2009-12-28 15:58:21 |
Chyba se jaja robisz. Z Minotaurem konkurować może TYLKO Gorgona i nie ma co do tego ŻADNYCH wątpliwości. |
Talscire - 2009-12-28 17:39:08 |
Viewer, no i co z tego, że Smok jest szybszy, ma lepsze staty i dmg mniej rozrzucone? Gdy Smok podleci do Behemota, zostanie zbombardowany Ptakami, a Jego obrona nie będzie już taka świetna, bo Behemot, obniża obronę o 40%, a ulepszony aż o 80%(!!!). |
Viewer - 2009-12-28 18:06:43 |
Dobra, spokojnie.. Lol... |
Talscire - 2009-12-28 18:20:07 |
Takie testy są bez sensu, bo wszystko zależy od statystyk i umiejętności. |
Olórin - 2009-12-28 19:30:20 |
Tylko z tym zionięciem, to trzeba wziąść pod uwagę, że raczej na 2 pola nie uderzy, ponieważ są braki w cyklopach i nie ma jednego slota, więc na środku nie ma 1 potwora (tylko trzeba ustawić) ;) |
Thunderbird - 2010-01-02 14:39:56 |
Jako fan lochów wyrażę swoje zdanie :). Lochy mają bardzo dobre jednostki, szczególnie Minotaury, Czarne smoki i meduzy. Jedynie harpie to nie wypał... Twierdza, no cóż... Na swój sposób jest dobra i przydaje się na niektórych mapach :). Co do Behemont vs Cz. Smok: jak dla mnie Behemont jest mało przydatny, cz. smok przydaje się x2 bardziej niż on. |
Sideways - 2010-01-02 14:48:14 |
Harpie, czy ja wiem czy taki niewypał? Mają ogromny rozrzut zadawanych obrażeń i mogą często uderzyć słabo, ale wróg im nie oddaje i przylatują na miejsce. Funkcjonują jako taki strzelec na krótszy dystans i na początku gry dużo pomagają :) |
Thunderbird - 2010-01-02 14:51:51 |
Tak,to ze odlatuje to +,ale zadają strasznie małe DMG :/ |
Sideways - 2010-01-02 14:55:05 |
Mogą zadać małe obrażenia, ale wcale nie muszą. To taka broń obosieczna, bo raz harpia zada wrogowi 1 lub 2 obrażenia, ale innym razem może zadać 3 lub 4. Najlepiej ptaszyska wypadają potraktowane błogosławieństwem :) Harpia nie jest może za dobra, ale przydawać się przydaje. |
GiBoN - 2010-01-02 16:18:02 |
Harpia jest w czołówce poziomu dzięki skillom, więc n/c - ona jest przydatna, a z reguły jej dmg wychodzi z górnych granic - bynajmniej u mnie. Thunderbird, meduza jest raczej średnia, ale... mix meduzy i beholdera daje dużo lepszy efekt niż uruki, biorąc pod uwagę duże prawdopodobieństwo na m. ziemi, to przy rzuceniu mass slow Twierdza ma marne szanse - bo w sumie dwaj strzelce + harpia i możliwość paraliżu daje efekt axe przeciw spowolnionej piechocie. A co do starcia miśka i smoka to smok również będzie miał sporą przewagę ataku nad miśkiem, poza tym ma zbite dmg i tak naprawdę zwycięstwo miśka w walce 1 vs 1 nie jest pewne, bo sam sprawdziłem, więc bez bajek, nie mówiąc o tym, że na miśka można rzucić klątwę, slow, osłabienie (co może boleć), a nawet berserker, można go oślepić, smoka nie. Jak już mówiłem, bez szybkiego wjazdu Twierdza powoli zaczyna zostawać w tyle... |
Viewer - 2010-01-02 18:07:43 |
Jeśli Harpia jest niewypałem, to Mantikora jest najlepsza na swoim poziomie - oba twierdzenia to bzdury. |
Bos18 - 2010-01-16 11:26:07 |
Tylko że lochy mają małe szanse, jak twierdza wchodzi z mass haste i czyści wszystkie jednostki, na dodatek loch zawsze będzie miał mniej i to o dużo obrony niż twierdza ataku. |
GiBoN - 2010-01-16 13:36:20 |
Ale przewaga w ataku lochu będzie większa proporcjonalnie aniżeli ma to miejsce w twierdzy. Loch zawsze zacznie (mając smoki oczywiście) i prawdopodobnie będzie miał taktykę, więc nie dość, że może się dobrze ustawić, to on zacznie i Twierdza ma większe szanse na krótkiej grze. |
Bos18 - 2010-01-16 15:27:13 |
Akurat taktykę twierdza ma praktycznie zawsze na pc2, jeśli się dobrze mapa uloży, to spokojnie twierdza wbija na początku 3 tyg. z całą armią, a niestety loch chyba się nie wykupi tak łatwo. |
GiBoN - 2010-01-16 19:01:15 |
No i utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że Twierdza ma większe szanse przy krótszej grze ;]. |
Bos18 - 2010-01-17 09:46:51 |
Ale przy dłuższej też nie jest tak źle, 3 behami w 2 tyg robimy wszystko i zamiast upowac wilki, budujemy ogry i cyklopy i mamy cala populacje od 2 tyg, a wykupić się jest raczej łatwo. |
Viewer - 2010-01-17 14:29:01 |
Na ubogiej mapce może nie styknąć kryształu na Cyce :) |
GiBoN - 2010-01-17 16:37:04 |
Mówisz o cyckach? Nieźle, wiesz przeważnie jest lepiej zrobić upa beszkow zamiast marnować aż 20 kryształów na i tak wcale nie takich świetnych cycków... |
Viewer - 2010-01-17 17:54:41 |
Odniosłem się do postu Bosa... |
Sauron - 2010-02-08 20:33:19 |
Hmm... Porównując obie armie, na pierwszy rzut oka Twierdza nie ma szans w walce z ponoć jednym z najsilniejszych miast (surowa siła, bohaterowie). |
Talscire - 2010-02-15 20:05:06 |
Sauron, mimo to, że Twierdza, może wtopić wilki, to i tak teraz jest dla mnie lepsza. Behemoty, w 2-3 dniu stawiasz + ul Wilczki i Uruki i jazda z koksem. Dobry gracz Twierdzą, potrafi zrobić ci wlot z dużą armią, w 2 tygodniu. |
GiBoN - 2010-02-15 21:22:40 |
Duża czyli jaka? Ano z armią z 2 tygodni z zamkiem i zamiast 6-lvl to 7... Nieźle, ale inni mają tego 6. dwa razy więcej... Jak ma mass haste, to może zrobić dobry wjazd, ale nie może nic wtopić i musi sporo beszkami naexpic, to takie proste wszystko jest w teorii, bo to miasto ma kruchą armię, a na premię do obrony nie ma co liczyć ;]... |
Talscire - 2010-02-16 15:08:45 |
Kto powiedział, że Twierdza musi dawać tylko w atak. Można dawać 3/4 w atak, a resztę na obronę pędzić. Bo koleś który ma 20 ataku i 10 obrony, to jest nie do zatrzymania. |
GiBoN - 2010-02-16 17:10:33 |
Głupoty pleciesz, to jest miasto ofensywne ilość obrony otrzymywanej jest prawie zerowa, a te parę pkt, które ewentualnie będziesz miał z obiektów na mapie, nie zmieni sytuacji w ogóle. Twierdza to miasto ofensywne, jest stworzone po to, aby atakować, a nie się bronic, jeśli chcesz mieć jednostki ciężkie do ubicia, to lepiej zmień miasto... |
Xeno - 2010-02-16 17:38:53 |
Gibon. Mimo, że twierdza jest miastem ofensywnym to tak naprawdę tylko gobliny i wilczki są kruche, reszta trzyma się nieźle. Mając haste na mass możemy spokojnie już w 2/3 tygodniu atakować, ponieważ po szarży jednostek twierdzy zostaną się tylko strzępy Lochu. Expienie w 2 tyg. Behami też jest bardzo szybkie i tak na początku 3 tyg ten 12/13 lvl można osiągnąć. Behy są twarde i by je powalić trzeba wszystkich sił Lochu. Więc na takim Pc2M/L to Twierdza wypada znacznie lepiej niż Loch. |
GiBoN - 2010-02-16 17:52:27 |
Kruche są gobliny, wilczki, uruki (z racji tego, że są strzelcem, choć kiepskim), ogry i ptaki mają niezłe hp, ale marną obronę, cycki to wiadomo, a beszki faktycznie twarde... Wiem, jak silny jest szturm Twierdzy, ale te jednostki są dość kruche, jak nie w hp, to mają spore braki w obronie względem swych odpowiedników, których boh zbyt skutecznie nie uzupełni... |
Talscire - 2010-02-20 18:06:08 |
Gobliny nie są takie kruche, potrafią trochę wytrzymać. Nie powiedziałbym "kruche" tylko "kruchawe" (nie wiedziałem jakiego słowa użyć), bo wytrzymają trochę, ale niedużo. Ogry mają bardzo dobrą obronę, co do ptaków się zgodzę. Cyklopy rzadko się przydają, bo ich siedlisko jest cholernie drogie. Behemoty nie są po prostu twarde, one są twarde i mają b. dobry atak, bo obniżają obronę kolejno nieulepszone i ulepszone, o 40% i 80%. Hp to każda jednostka twierdzy ma na średnim poziomie, oprócz Behów oczywiście. Obronę można trochę artami, chociaż o 1 podwyższyć. |
GiBoN - 2010-02-20 19:23:55 |
Czyli są kruche.
No bez kitu,jak to dobra obronę? 7 to dobra obrona? Reptilion ma większa... Ptak tylko 11, czyli niewiele lepiej...
Jako jednostka - strzelec z 6. poziomu jest przydatny i to bardzo, problem w tym, że go zazwyczaj nie mamy albo mamy późno, a co za tym idzie - mało...
Staty behemoty maja tragiczne, a skill dobry, rozróżniaj to, bo staty czerwonego smoka u ul. jednostki 7. poziomu to niewiele...
No hp ma średnie uruk i goblin, słabe ma wilk i cyklop, a wysokie szaman, ptak, oraz behemot. Problem jest z obroną, która stoi tam na bardzo niskim poziomie, nie mieszaj artów, bo to czynnik losowy, którego nie przewidzisz... |
Rufus42 - 2010-07-16 20:54:48 |
Twierdza |
Kusznik - 2010-08-07 15:24:21 |
ja wole twierdze jednak wydaje mi się iż loch jest lepszy: |
Baron - 2012-05-12 23:27:19 |
Raczej wygra Loch ze wzgledu na to ze ma wiecej atakujacych z dystansu oraz harpie i smoki . Moze ponadto zwiekszyc sily przez portal przyzywania nawet o 1 smoka na tydzien a to moze zdecydowac . Ma dobrych bohaterow mocna magie . Jesli uwzglednimy latanie ktore jest tam czesto to juz nie ma co mowic . |
Xeno - 2012-05-12 23:47:47 |
Strzelców tyle samo jest... DMG twierdza ma bazowe wyższe... |
GiBoN - 2012-05-13 00:35:18 |
Nie samymi behemotami Twierdza żyje. Na krótkich grach barbarzyńcy mogą zaskoczyć i czy oby nie przeceniasz wagi oblężeń? Zauważ,że np. jak gram z nastawieniem na oblężenie to mogę równie dobrze rozwinąć balistykę i nie ma problemu. |
Xeno - 2012-05-13 00:37:44 |
Twierdza dobrze się spisuje przy oblężeniach, jedna tura katapulta + cyklopi i nie ma murów. |
Baron - 2012-05-13 00:45:04 |
Po pierwsze cyklopow trzeba miec i to ulepszonych a to w srodku gry dopiero . Balistyke rozwinac latwiej ale nawet jak zniszczysz mury to wrog moze cie przytrzymac przy fosie a nie musze mowic ze fosa zadaje straty . Nie tak prosto . A i w innych zamkach tez mozna balistyke rozwinac wiec ten argument nie swiadczy na korzysc twierdzy . |
GiBoN - 2012-05-13 00:47:49 |
A fakt, że z reguły przy mistrz balistyce niszczę bramę w max 2,ewentualnie 3 turze jest dość dobrym argumentem? To, że dość łatwo zniszczyć wieżyczki bez których nie ma większego znaczenia po której stronie jesteś też nie? |
Xeno - 2012-05-13 00:50:02 |
Jak będę miał już cyklopy to na pewno ulepszone. Ulepszenie to śmich nie koszty. |
Baron - 2012-05-13 00:55:14 |
Balistyke mozna wziac w KAZDYM zamku a nie tylko w twierdzy . Nie rozumiem jaka to ma byc zaleta twierdzy . |
Xeno - 2012-05-13 00:57:51 |
Dla mnie cena jednostki jest nieistotna, bo zawsze jak mam budynek to ona mi przyrasta i ją wcześniej czy później wykupię. |
GiBoN - 2012-05-13 00:59:43 |
Balistyka nie daje zalety Twierdzy, tylko niweluje jej "wadę". Zauważ, że tylko up jednorożce i chimery jako jednostki są tańsze jako jednostki. Co Ci po murach jeśli musisz wyjść? |
Xeno - 2012-05-13 01:02:32 |
Nie wiem skąd się wziął ci pomysł, że ktoś napisał, że balistykę można mieć tylko w twierdzy. Ja powiedziałem tylko o cyklopach, które są lepsze od balistyki nawet. |
GiBoN - 2012-05-13 01:05:04 |
Baronie, jeżeli nie masz wystarczającej siły ognia w dystansie/magii to w takiej sytuacji albo wychodzisz, albo jesteś tak miły, że dajesz sobie wyrżnąć wszystkich oddział po oddziale. |
Baron - 2012-05-13 01:08:15 |
To zalezy od preciwnika . A w bramie moze stac tylko jeden i jego mozna blokowac . Inni musza dziurami wchodzic a tam mozna tez ich przytrzymac . Inne zamki tez moga mury rozbic a majac wiecej latajacych i strzelajacych moga strzelac i wleciec do zamku wejsc przez barme rowniez . Przypomne ze nie mowimy o tym czy twierdza moze zdobyc zamek tylko ze ma trudniej niz inni... |
GiBoN - 2012-05-13 01:10:16 |
I nie ma jakoś szczególnie trudniej. To, że mam trzy oddziały latające nie znaczy, że mam je posłać na rzeź, bo przelecą przez mur... |