Viewer - 2009-10-28 20:35:25

Ciekawym, jak wg Was wypadnie Twierdza na tle Lochów bądź Lochy na tle Twierdzy - typowo offowego miasta z potężnym atakiem. Cóż, porównajmy miasta zewnętrznie:

Troglodyta vs Hobgoblin - zdecydowanie Hobs przeważa. Ma większy przyrost, lepszy atak, lepsze dmg, więcej hp.
Harpia vs Wilczy rycerz - Harpia może statami nie powala ani dmg, w czym ulega widocznie Wilczkowi, ale jest za to bardziej wytrzymała, szybsza, powstrzymuje kontrę i powraca na miejsce. Wilczek atakuje 2x. Dam tutaj naciągany remis :) [dla Twierdzy naciągany :P]
Beholder vs Uruk - dwie jednostki strzelające. Wystarczy jednak spojrzeć na staty [Uruk 8-4, Beholder 10-8], dmg, wytrzymałość i szybkość, by stwierdzić, iż Beholder po prostu DEKLASUJE Uruka. Tyle, że jest o wiele droższy - ale na to zasługuje!
Meduza vs Ogr - Ogr ma lepsze staty [atak w każdym razie], dmg może mieć większe, hp 2x większe, ale wolniejszy i droższy. No i Meduza strzela. Na upartego, to w pojedynku 1 vs 1 Meduza wygrywa lekko dzięki strzelaniu. Ogr jest zbyt wolny, aby zrobić coś u rywala. Meduza jednak wygrywa.
Minotaur vs Ptak Gromu - Ptaka można mieć w 1 dniach, w dodatku wali gromem, lata, jest szybki. No ale Minotaura też można mieć w 1 tygodniu, więc różnicy na dobrą sprawę nie ma za dużej :P Staty i dmg - Ptaszor ulega zdecydowanie Minotaurowi, w dodatku jest aż o 200 golda różnicy, a Ptaszor wygrywa minimalnie w hp i lata. Minotaur wygrywa.
Chimera vs Cyklop - Cyc ma lepsze staty i dmg, ale gorszy hp i speed. Strzela + wali w mury obronne. Remis.
Czarny Smok vs Behemot - 1vs1 NIKT z Behemotem nie ma szans, aczkolwiek spójrzmy - Behemot ma słabe staty, gorsze dmg i speed. Ale można go mieć w 1 tygodniu i jest tańszy. HP to samo. Stawiam na remis, bo te 2 jednostki są u mnie na pierwszych miejscach 7 poziomu.

Cena: Twierdza jednak
Gildia: Zdecydowanie Lochy
Bohaterowie: Lochy
Graal: Remis postawię [20 ataku to jednak jest coś, szczególnie dla takich Ptaków, Uruków i Behemotów].

9:5 dla Dungeonu

Bos18 - 2009-10-28 20:50:27

Ja bym w sumie też był bardziej skłonny za Lochami, ale raczej tylko na większe mapy (choć i tu twierdza najsłabsza nie jest), a twierdza na M np. jest często nie do pobicia: Behemoty, ptaszki i wilczki z atakiem bohaterów z tego miasta i mass haste i pozamiatane... I [chociaż] Dung ma lepszą magię i bohaterów, to jednak myślę, że na M nie miałby z twierdzą większych szans.

Viewer - 2009-10-28 22:32:50

Co do tego mass haste - warto by było mieć ruch jako 1, co nie? :)
Nie biorę pod uwagę Smoków, a i tak Mantikora & Ptaszek mają po 11 speeda. I pytanie. Kto ruszy pierwszy - Twierdza czy Lochy? Bo jak Lochy, to też z moją Taktyką wysunę jednostki, walnę mass haste i cała plansza moja. Twierdza bez szans. Ale to zanim tak wysunę wojo, to musiałbym mieć pewność, że Lochy dostaną ruch jako 1, a nie Twierdza..

Bos18 - 2009-10-29 08:31:09

Ty rzucasz mass haste, podsuwasz się, ja czekam i w odpowiednim czasie także rzucam mass haste i mam 2 ruchy. Wtedy wilczki i behy powinny sobie poradzić z twoimi minotaurami i trogami, a potem z harpiami i z atakiem Crag Haga, bitwa w kilka tur powinna się zakończyć.

Viewer - 2009-10-29 15:31:48

Z tym, że jak ja pierwszy rzucę mass haste i będe mieć do dyspozycji całą mapę, to chyba aż taki głupi nie jestem, żeby na początku walić w jakieś Ogry.. Tylko w Wilczki + Ptaszory. A potem i tak jak Behemot dostanie haste, to Mantikora ze swoim haste jest i tak szybsza, więc mass slow czy tam jakiś dla mnie dodatkowy czar i tyle.

Talscire - 2009-10-29 15:47:30

Lochy - Magia Ziemi i gildia do 5. poziomu. Troglodyta odporny na oślepienie, więc jest idealny do osłony strzelców. Harpia rządzi na swoim poziomie. Beholdery strzelają i mają brak ograniczeń w walce wręcz, więc b. dobre jednostki. Meduzy strzelają i zamieniają w kamień. Minotaury rządzą na swoim poziomie. Chimery paraliżują i mają nawet dobre dmg. Czarne Smoki są zaraz po archaniołach najlepsze na poziomie.

Twierdza - Magia Ziemi i gildia do 3. poziomu jest SŁABE. Gobliny są bardzo dobre. Wilczy Jeźdźcy atakują 2 razy i są szybcy. Uruki strzelają, ale mają kiepskie dmg. Ogry za dużo kosztują, ale jak jest ich dużo to potrafią napsuć krwi. Roki walą piorunem i można je mieć w pierwszym dniu. Cyklopy to cieniasy. Behemoty są b. dobre i zabierają 80%.

Na dłuższe gry Twierdza jest lepsza. Ale stawiam na Lochy, bo często rozgrywki są krótkie.

GiBoN - 2009-10-30 21:43:31

Chyba na odwrót, Loch lepiej się będzie sprawował na dłuższych planszach, Twierdza pozwala na szybką rozbudowę w krótkim czasie, co jest lepsze na małe mapki.

Crassus11 - 2009-10-31 09:45:13

Dokładnie tak jak up. Twierdza dzięki szybkiej rozbudowie ma szanse na wygraną. Bez tego miasto do dupy. Gobliny jeźdźce, roki i behy i jedziesz na wroga, ale na dłuższą metę jednak loch.

Bos18 - 2009-10-31 11:52:12

zalezy jak grasz bo shaktim tez spokojnie sie wjazd w 2 tyg robi i za to latwiej o wiele expic w 1 tyg wiec bohater moze miec wyzszy lvl

GiBoN - 2009-10-31 12:03:06

Niby ta, tyle że w twierdzy przeważnie w 1 tyg. masz gobliny, wilki, orki, roki i behy, jak dobrze pójdzie, to do tego ogry, co daje mocny skład początkowy, a i koszta są niskie. Loch jest droższy, jedyne co może zgubić twierdzę przy tak szybkiej rozbudowie to fakt, że ma 1 jednostkę latającą i 1 (słabą) strzelającą, bo cyklopów nie liczę... Natomiast na większe mapy to loch pozostawia w tyle twierdze...

Talscire - 2009-11-11 08:25:17

Masz racje GiBoN, Twierdza rozbudowuje się szybciej, buduję wszystkie jednostki, a dopiero później Kapitol i pozamiatane.

Olórin - 2009-11-11 09:50:48

Na moje to do końca pierwszego miesiąca Twierdza ma dużą przewagę, ze względu na rozbudowę, ale jeśli nie zdąży się w tym czasie uporać z przeciwnikiem, to raczej przegra :).

Talscire - 2009-11-12 18:13:26

Nie, to miasto, może wygrać w każdej dacie, ze względu na, to że, może nazbierać bardzo dużo Behemotów, a to jest potęga.

Bos18 - 2009-11-12 20:25:18

Nie zawsze, wystarczy głupie oślepienie i Twierdza ma problem. Twierdza, jeśli ma taktykę na mass i haste, to wtedy jest pozamiatane. W innym wypadku różnie to bywa.

GiBoN - 2009-11-13 17:08:12

Poza tym na dłuższej grze większość miast zaczyna przed twierdzą, więc jak oślepisz behy, to albo twierdza odczaruje behy, albo puści mass haste (jeśli będzie je mieć) i wtedy też sobie nie poradzi levelami 1-5. Poza tym ma tylko 1 (slabą) jednostkę strzelającą, więc musi podejść, dlatego zdecydowanie lepiej jest na małych mapach, gdzie ciężko jest mieć w ogóle jednostki 7 poziomu, a ptaszki często dają pierwszy ruch, natomiast behemoty są najsilniejsze na polu bitwy...

Eleazar - 2009-12-09 17:34:08

Dla mnie wygra Loch, szczegóły podał Viewer w pierwszym poście.
Ale:
"Chimera vs Cyklop - Cyc ma lepsze staty i dmg, ale gorszy hp i speed. Strzela + wali w mury obronne. Remis."
Trza dodać, że budynek Cyklopa więcej kosztuje i nie warto jest go kupować ;P

Tak, Twierdza rozbudowuje się szybciej, ale Loch wygląda na potężniejszego i jest potężniejszy, nie ma tu wielkiej dyskusji.
W Lochu są aż dwie jednostki strzelające, na dość dobrych poziomach - 3 i 4, a w Twierdzy też są dwie, ale koszta budynku cyklopów nie pozwalają na szybkie kupno i Twierdzy w pierwszych dniach, gdy Loch ma już wykupione Beholdery i Meduzy - Twierdza ma zaledwie Orków ;P.

Talscire - 2009-12-09 18:32:41

Hirador napisał:

Twierdza ma zaledwie Orków ;P

Twierdza ma orków? Twierdza w pierwszym tygodniu już może mieć Behemoty.

Eleazar - 2009-12-09 18:47:11

Heej, mówię o jednostkach strzelających - tych dostępnych i w miarę tanich, dlatego nie wliczam Cyklopów, oczywiście.
Behemoty to inna sprawa. Ale masz też rację, Behemoty w pierwszym tygodniu to dla Twierdzy plus ;)

@Niżej: Spoko, każdy może źle przeczytać ^^

GiBoN - 2009-12-09 20:56:08

I to jest powód do nabijania posta? :[ Ale spoko, nie czepiam się. Cyklopy nie mają lepszych statów od chimer, bo maja o jeden punkcik ataku więcej, ale o jeden mniej obrony. Poza tym to dmg się prawie nie różni, chimera jest dużo tańsza, ma więcej hp, lata i może paraliżować. Poza tym można ją mieć w 1 tygodniu bez problemu, a cyklopa się nie kupuje, bo jak już możesz go kupić, to lepiej z reguły ulepszyć behemoty albo rozbudować inne miasto...

Olórin - 2009-12-27 22:40:56

A teraz ja:

Hobgoblin vs trog- goblin jest lepszy, przyrostem niminalnie, ale jest znacznie szybszy 1:0
Wilk vs Harpia- Harpia na fajny skill i jest upierdliwa, ale jak dal mnie wilk jest lepszy 1:0
Uruk vs Oczko- Oko deklasuje Uruka 0:1
Ogr vs Meduza- Jak dla mnie Ogr jest lepszy. Silny, wytrzymały i nie aż tak klocowaty, choć szybki też nie jest 1:0
Ptak gromu vs Minotaur-Ptak jest dobry, ale minotaur ustępuje tylko gorgonie 0:1
Cyklop vs Mantikora- Dałbym remis, ale ta cena 0:1
Behemot vs Czarny smok- Czarny jest lepszy, ale żadna jednostka na polu bitwy nie uderzy tak mocno jak misiek więc w tym pojedynku 1:2

Magia- dla lochów 0:1
Budynki- po zastanowieniu remis 1:1 (może z leksza naciągane dla twierdzy)
Bohaterowie- w Lochach są na 5+, ale w Twierdzy są na 6 ;)1:0
Grall- Jak dla mnie lepszy w Twierdzy 1:0

No i wychodzi ma 7:7 według surowego zestawienia.

Ale praktycznie wychodzi to tak, że jeśli twierdza jest miastem typowo ofensywnym, więc bez mass haste jest krucho ;).

Xeno - 2009-12-27 22:59:30

Gdy oba miasta walczą między sobą to może dojść do szybkiego spotkania, choć strong raczej nie powinien się wychylać, ponieważ jego armia by była mniejsza liczebnie tzn. Loch miałby 1 poziom stworów więcej. Twierdza ma szanse pokonać Loch z mass haste, bo musi szybko zablokować strzelców, którzy są groźni dla wilczków i goblinów. Bohaterowie w Lochach lepsi,choć Tyraksor i Krag są dobrymi bohaterami w całym h3. Expienie chyba minimalnie lepsze u stronga, bo ma w 2 tyg 3 beszki co ułatwia sprawę. Przy dobrych obrotach i niezłej taktyce to strong ma duże szanse na pokonanie Lochów zwłaszcza mając up bechy w 2 tyg.

Viewer - 2009-12-28 00:41:27

Olorin, Harpia minimum remis z Wilkiem, Mantikora jest BeZdYsKuSyJnIe lepsza od Cycka, Lochy mają lepsze budynki specjalne, lepszych bohaterów [w Twierdzy tyko Crag, Gurnisson, ktośtam jeszcze ;p]. No i Czarny Smok jest najlepszy na poziomie.. Tylko Arch może z nim konkurować.

Magyar - 2009-12-28 10:26:21

Twierdza kontra Lochy:
1. Hobgoblin - Piekielny Troglodyta (1:1) Remis.
2. Wilczy Rycerz - Harpia Wiedźma (1:0) Harpia nie jest zła, ma bardzo duży rozrzut zadawanych obrażeń, ma mniejszy atak o dwa punkty niż Wilk. Poza tym, wilk jest niedoceniana jednostka - jest szybki (8hexow), ma bardzo dobry skill (podwójny atak), no i co prawda ma trochę mniej HP, ale nadrabia to większym przyrostem i jeżeli się o te Wilczki zadba, to staną się podstawowa jednostka armii Twierdzy.
3. Uruk - Złe Oko (0:1) - Lepsze jest Złe Oko, ale Uruk tez jest niedoceniany, a często potrafi przywalić, i to tak, że hoho... 
4. Ogr Szaman - Meduza Królewska (1:0) Co tu dużo będę mówił... Ogr ma dwa razy więcej punktów życia, rzuca czar bardzo w Twierdzy przydatny (ręka śmierci/żądza krwi), zadaje większe obrażenia i ma więcej ataku o 3 punkty.
5. Ptak Gromu - Minotaur Królewski (1:1) Minotaur ma lepsze staty, ale ma mniejszą wytrzymałość o 10pkt. HP,
no i Ptak Gromu lata, jest szybszy i ciska gromami... Remis.
6. Cyc Królewski - Chimera (0:1) Obie jednostki z końca listy najlepszych jednostek 6 poziomu...
7. Starożytni Behemot - Czarny Smok (1:1) Jak Behemot pierdyknie, to nie ma mocnych...

Magia:  0:1

Bohaterowie:  1:1

Budynki specjalne:  0:1

Cena i rozbudowa:  1:0


Wynik: Remis (7:7).

GiBoN - 2009-12-28 10:45:01

No bez jaj, ale na 1 atak wroga przypadają 2 ataki harpii, ma ona jeden z najlepszych mixow skilli, jest szybka, lata, jedyną wadą jest rozrzut dmg, ale to jedyna wada. Poza tym z reguły i tak zadaje przyzwoite rany jak na poziom - liczebność. Ptak gromu świetny, ale nie ma on podjazdu do minosa, po pierwszym ataku byczka przewaga hp ptaka przestaje istnieć, do minosa jedynie gorgona ma podloty i inni "kumple" z poziomu są gdzieś z tyłu... Chimera jest silniejsza, praktyczniejsza, tańsza - po prostu lepsza. Nie wiem, czy wiesz, ale możliwe jest, iż smok wygra z behemotem 1 vs 1 (zależy od wylosowanego dmg), bo sprawdzałem, smok i arch są najlepsi na poziomie (ja wolę smoka) i behemot jest gorszy.
Nie oceniam miast w ten sposób,ale nie moglem patrzeć, jak w twoich oczach chłop mógłby mieć remis z pikinierem xD... Nie bierz tego do siebie, ale moim zdaniem te oceny są trochę z sufitu zdjęte...

Olórin - 2009-12-28 11:32:55

Na 2 ataki harpii w większości przypadków faktycznie przypada 1 atak przeciwnika, ale w tym przypadku jest spora szansa na spotkanie z wilkiem i wtedy harpia jest biedna.

Może i w Lochach są sami dobrzy bohaterowie, ale w Twierdzy jest Kilku [świetnych] i dlatego dałem pkt w tej kategorii dla twierdzy.

Mantikora jest lepsza od cycka, ale gdyby nie ta cena to można by dyskutować.

Tanie cycki-balistyka na mistrz-mass haste i to jest na prawdę świetny zestaw na oblężenia.
Ale i tak taki scenariusz jest mało prawdopodobny przez wzgląd na cenę cyklopów.

Smok i Arch są najlepsze na poziomie i to jest prawda.

Behemot jest tak zrobiony, że przyjmuje chyba największe obrażenia jeśli jest atakowany w porównaniu do swego poziomu (chyba tylko upiorny smok obrywa mocniej), ale też żadna jednostka nie uderzy tak mocno jak on.
To samo jest z wilkiem wali najmocniej na poziomie, ale jeśli się go nie broni, to pada strasznie szybko.

Hobgoblin jest lepszy od trylogdyty, jest szybszy i bardziej się przydaje na polu bitwy, a przyrostu są bardzo podobne, więc i tutaj dużej różnicy nie ma.

Minotaur ustępuje tylko Gorgonie, a Ptak Gromu jest 3 na poziomie.

Jeśli chodzi o budynki specjalne, to dałem remis ponieważ:
1) Twierdza nie jest miastem stawiającym na magię, a co za tym idzie mana nie jest tam aż tak ważna (byle na haste, slow, czy bless starczyło)
2) Jak dla mnie tunel pozwalający na ucieczkę z miasta to piękna sprawa, kiedy ma się jakieś wyjątkowo cenne arty, albo silnego boha, to warto uciekać
3) Plus do ataku w mieście typowo ofensywnym to też fajna sprawa ;)

Budynki Lochów są jednymi z lepszych w grze, ale te z Twierdzy też się przydają i jak dla mnie więcej by było pożytku z budynków twierdzy w lochach niż w sytuacji odwrotnej, dlatego dałem na twierdze.

Nie dyskutuje z tym że Lochy to silne miasto, ale po prostu Twierdza bardziej mi pasuje ;)

GiBoN - 2009-12-28 12:49:52

No wiesz, z przy czym harpii przypada tyle ataków co wilczkowi, a jeśli wliczyć przeszkodę terenową, to szybka harpia, gdy wróci, to wilk jej nie złapie, świetna do obrony miasta, no i prawie o połowę wytrzymalsza - n/c. Mantikora jest po prostu lepsza od cyklopa, nawet nie biorąc pod uwagę jego ceny, a oblężenia zdarzają się bardzo rzadko. Powiedzmy sobie szczerze: im dłużej Twierdza czeka, tym ma mniejsze szanse na zwycięstwo...

Olórin - 2009-12-28 13:49:09

No i właśnie dlatego Twierdza jest miastem typowo ofensywnym i ma tak szybką rozbudowę, żeby była w stanie się wyrobić, nim przeciwnik nabierze sił.

Cycek ma więcej ataku i mniej obrony o jeden pkt, czyli wychodzi na to samo. Obrażenia też są identyczne.
Cyklop na mnie hp i jest wolniejszy, ale to jest w końcu łucznik, a nie jednostka "walcząca w ręcz" jak chimera.

No ale i tak nie ma co gdybać z tą ceną, bo i tak jest jak jest ;)

W kwestii wilka to teren jest zawsze losowy (pod względem ukształtowania), więc trudno go przewidywać, choć jest to oczywiście bardzo istotny czynnik.
Z tą wytrzymałością, to gdyby wilk miał taką jak harpia to by walczył o prym na poziomie, więc co za dużo to nie zdrowo ;)

Viewer - 2009-12-28 15:58:21

Magyar napisał:

5. Ptak Gromu - Minotaur Królewski (1:1) Minotaur ma lepsze staty, ale ma mniejsza wytrzymałość o 10pkt. HP,
no i Ptak Gromu lata, jest szybszy i ciska gromami... Remis.
6. Cyc Królewski - Chimera (1:1) Obie jednostki z końca listy najlepszych jednostek 6 poziomu...
7. Starożytni Behemot - Czarny Smok (1:1) Jak Behemot pierdyknie, to nie ma mocnych...

Chyba se jaja robisz. Z Minotaurem konkurować może TYLKO Gorgona i nie ma co do tego ŻADNYCH wątpliwości.
Chimera niestety ma większe hp od Cycka, lata, ma fajny skill i jest NA PEWNO nad Cyklopem, z takiego prostego powodu, iż Cyklop jest najgorszy na swoim poziomie, a Chimera jest 3 od końca (jeszcze Vyverna jest gorsza i może remis z Psycholem..)
Co do Czarnego.. Co z tego, że Behemot pierdyknie. Musi najpierw dojść. A Smok ma odporność na wszystkie czary, zionięcie, lata, jest szybszy, staty ma lepsze, dmg mniej rozrzucone.... Jest droższy, ale za 98%-towy ideał się niestety płaci :)

Talscire - 2009-12-28 17:39:08

Viewer, no i co z tego, że Smok jest szybszy, ma lepsze staty i dmg mniej rozrzucone? Gdy Smok podleci do Behemota, zostanie zbombardowany Ptakami, a Jego obrona nie będzie już taka świetna, bo Behemot, obniża obronę o 40%, a ulepszony aż o 80%(!!!).

Viewer - 2009-12-28 18:06:43

Dobra, spokojnie.. Lol...
Ja wspomogę Smoka Minotaurami i ew. Harpie będą podlatywać i co.. Albo taka Chimerka podleci za 1. razem do Ptaka i go sparaliżuje [za 1 razem zawsze mi wchodzi Paraliż] i po ptakach :P
Kiedyś robiłem testy, muszę sprawdzić - 5 Cz. Smoków vs 5 Starożytnych Behemotów. Ale chyba.. Smoki wygrywały i to właśnie dzięki temu, że pierwsze miały ruch - a Ty mi tu smolisz, że 'co z tego, że są szybsze'. A no to z tego, że tych Behemotów/Ptaków [skreślić niepotrzebne] ubędzie, nim zaczną obijać mi Smoki, bo na dzieńdobry oberwą od Zionięcia. Do tego podejdą Minotaury i się skończy dzień dziecka. Haste i Minotaury w 1. turze podchodzą :)

Talscire - 2009-12-28 18:20:07

Takie testy są bez sensu, bo wszystko zależy od statystyk i umiejętności.

Olórin - 2009-12-28 19:30:20

Tylko z tym zionięciem, to trzeba wziąść pod uwagę, że raczej na 2 pola nie uderzy, ponieważ są braki w cyklopach i nie ma jednego slota, więc na środku nie ma 1 potwora (tylko trzeba ustawić) ;)

Smok jest ogólnie bardziej przydatny od Behemota i to prawda, no ale żadna jednostka na polu bitwy nie uderzy tak mocno, więc pchanie się na kontrę miśków jest z lekka niepoważnie ;) (choć to zależy też od sytuacji)

A teoryzowanie kto co zrobi też nie ma większego sensu, bo tu dużą rolę mają staty, posiadane czary, liczebność armii, czy ukształtowanie terenu.
Ogólnie czas działa na niekorzyść Twierdzy, no a szkoda, bo lubię to miasto, no ale niestety taka jest prawda ;)

Thunderbird - 2010-01-02 14:39:56

Jako fan lochów wyrażę swoje zdanie :). Lochy mają bardzo dobre jednostki, szczególnie Minotaury, Czarne smoki i meduzy. Jedynie harpie to nie wypał... Twierdza, no cóż... Na swój sposób jest dobra i przydaje się na niektórych mapach :). Co do Behemont vs Cz. Smok: jak dla mnie Behemont jest mało przydatny, cz. smok przydaje się x2 bardziej niż on.

Sideways - 2010-01-02 14:48:14

Harpie, czy ja wiem czy taki niewypał? Mają ogromny rozrzut zadawanych obrażeń i mogą często uderzyć słabo, ale wróg im nie oddaje i przylatują na miejsce. Funkcjonują jako taki strzelec na krótszy dystans i na początku gry dużo pomagają :)

Thunderbird - 2010-01-02 14:51:51

Tak,to ze odlatuje to +,ale zadają strasznie małe DMG :/

Sideways - 2010-01-02 14:55:05

Mogą zadać małe obrażenia, ale wcale nie muszą. To taka broń obosieczna, bo raz harpia zada wrogowi 1 lub 2 obrażenia, ale innym razem może zadać 3 lub 4. Najlepiej ptaszyska wypadają potraktowane błogosławieństwem :) Harpia nie jest może za dobra, ale przydawać się przydaje.

GiBoN - 2010-01-02 16:18:02

Harpia jest w czołówce poziomu dzięki skillom, więc n/c - ona jest przydatna, a z reguły jej dmg wychodzi z górnych granic - bynajmniej u mnie. Thunderbird, meduza jest raczej średnia, ale... mix meduzy i beholdera daje dużo lepszy efekt niż uruki, biorąc pod uwagę duże prawdopodobieństwo na m. ziemi, to przy rzuceniu mass slow Twierdza ma marne szanse - bo w sumie dwaj strzelce + harpia i możliwość paraliżu daje efekt axe przeciw spowolnionej piechocie. A co do starcia miśka i smoka to smok również będzie miał sporą przewagę ataku nad miśkiem, poza tym ma zbite dmg i tak naprawdę zwycięstwo miśka w walce 1 vs 1 nie jest pewne, bo sam sprawdziłem, więc bez bajek, nie mówiąc o tym, że na miśka można rzucić klątwę, slow, osłabienie (co może boleć), a nawet berserker, można go oślepić, smoka nie. Jak już mówiłem, bez szybkiego wjazdu Twierdza powoli zaczyna zostawać w tyle...

Viewer - 2010-01-02 18:07:43

Jeśli Harpia jest niewypałem, to Mantikora jest najlepsza na swoim poziomie - oba twierdzenia to bzdury.
Harpia ustępuje jedynie Burzy i Reptowi - gdyby miała 2-3dmg, jak Rept, to raczej byłaby nawet druga. Ma 2 świetne skille, a przy małym farcie i obrażenia wysokie się trafią z tego przedziału.

Bos18 - 2010-01-16 11:26:07

Tylko że lochy mają małe szanse, jak twierdza wchodzi z mass haste i czyści wszystkie jednostki, na dodatek loch zawsze będzie miał mniej i to o dużo obrony niż twierdza ataku.

GiBoN - 2010-01-16 13:36:20

Ale przewaga w ataku lochu będzie większa proporcjonalnie aniżeli ma to miejsce w twierdzy. Loch zawsze zacznie (mając smoki oczywiście) i prawdopodobnie będzie miał taktykę, więc nie dość, że może się dobrze ustawić, to on zacznie i Twierdza ma większe szanse na krótkiej grze.

Bos18 - 2010-01-16 15:27:13

Akurat taktykę twierdza ma praktycznie zawsze na pc2, jeśli się dobrze mapa uloży, to spokojnie twierdza wbija na początku 3 tyg. z całą armią, a niestety loch chyba się nie wykupi tak łatwo.

GiBoN - 2010-01-16 19:01:15

No i utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że Twierdza ma większe szanse przy krótszej grze ;].

Bos18 - 2010-01-17 09:46:51

Ale przy dłuższej też nie jest tak źle, 3 behami w 2 tyg robimy wszystko i zamiast upowac wilki, budujemy ogry i cyklopy i mamy cala populacje od 2 tyg, a wykupić się jest raczej łatwo.

Viewer - 2010-01-17 14:29:01

Na ubogiej mapce może nie styknąć kryształu na Cyce :)

GiBoN - 2010-01-17 16:37:04

Mówisz o cyckach? Nieźle, wiesz przeważnie jest lepiej zrobić upa beszkow zamiast marnować aż 20 kryształów na i tak wcale nie takich świetnych cycków...

Nie odnosiłem się do Ciebie, Viewer ;).

Viewer - 2010-01-17 17:54:41

Odniosłem się do postu Bosa...
On pisał o budowaniu Cycków...

Sauron - 2010-02-08 20:33:19

Hmm... Porównując obie armie, na pierwszy rzut oka Twierdza nie ma szans w walce z ponoć jednym z najsilniejszych miast (surowa siła, bohaterowie).

Twierdza jak zwykle liczy na przyspieszenie i ściąganie kontry, by umożliwić atak wilkom, ptakom i behemotom z całą siłą. Z tyłu ogry, wolniejsze ale za to bardzo ciężkie do zabicia. Można je rzucić do ataku w decydującym momencie.

Nie wiem kto wygra. Twierdza może łatwiej przegrać przez wtopienie wilków i nadmiernej ilości pozostałych jednostek  przy pierwszym ataku.

Talscire - 2010-02-15 20:05:06

Sauron, mimo to, że Twierdza, może wtopić wilki, to i tak teraz jest dla mnie lepsza. Behemoty, w 2-3 dniu stawiasz + ul Wilczki i Uruki i jazda z koksem. Dobry gracz Twierdzą, potrafi zrobić ci wlot z dużą armią, w 2 tygodniu.

GiBoN - 2010-02-15 21:22:40

Duża czyli jaka? Ano z armią z 2 tygodni z zamkiem i zamiast 6-lvl to 7... Nieźle, ale inni mają tego 6. dwa razy więcej... Jak ma mass haste, to może zrobić dobry wjazd, ale nie może nic wtopić i musi sporo beszkami naexpic, to takie proste wszystko jest w teorii, bo to miasto ma kruchą armię, a na premię do obrony nie ma co liczyć ;]...

Talscire - 2010-02-16 15:08:45

Kto powiedział, że Twierdza musi dawać tylko w atak. Można dawać 3/4 w atak, a resztę na obronę pędzić. Bo koleś który ma 20 ataku i 10 obrony, to jest nie do zatrzymania.

GiBoN - 2010-02-16 17:10:33

Głupoty pleciesz, to jest miasto ofensywne ilość obrony otrzymywanej jest prawie zerowa, a te parę pkt, które ewentualnie będziesz miał z obiektów na mapie, nie zmieni sytuacji w ogóle. Twierdza to miasto ofensywne, jest stworzone po to, aby atakować, a nie się bronic, jeśli chcesz mieć jednostki ciężkie do ubicia, to lepiej zmień miasto...

Xeno - 2010-02-16 17:38:53

Gibon. Mimo, że twierdza jest miastem ofensywnym to tak naprawdę tylko gobliny i wilczki są kruche, reszta trzyma się nieźle. Mając haste na mass możemy spokojnie już w 2/3 tygodniu atakować, ponieważ po szarży jednostek twierdzy zostaną się tylko strzępy Lochu. Expienie w 2 tyg. Behami  też jest bardzo szybkie i tak na początku 3 tyg ten 12/13 lvl można osiągnąć. Behy są twarde i by je powalić trzeba wszystkich sił Lochu. Więc na takim Pc2M/L to Twierdza wypada znacznie lepiej niż Loch.

GiBoN - 2010-02-16 17:52:27

Kruche są gobliny, wilczki, uruki (z racji tego, że są strzelcem, choć kiepskim), ogry i ptaki mają niezłe hp, ale marną obronę, cycki to wiadomo, a beszki faktycznie twarde... Wiem, jak silny jest szturm Twierdzy, ale te jednostki są dość kruche, jak nie w hp, to mają spore braki w obronie względem swych odpowiedników, których boh zbyt skutecznie nie uzupełni...

Talscire - 2010-02-20 18:06:08

Gobliny nie są takie kruche, potrafią trochę wytrzymać. Nie powiedziałbym "kruche" tylko "kruchawe" (nie wiedziałem jakiego słowa użyć), bo wytrzymają trochę, ale niedużo. Ogry mają bardzo dobrą obronę, co do ptaków się zgodzę. Cyklopy rzadko się przydają, bo ich siedlisko jest cholernie drogie. Behemoty nie są po prostu twarde, one są twarde i mają b. dobry atak, bo obniżają obronę kolejno nieulepszone i ulepszone, o 40% i 80%. Hp to każda jednostka twierdzy ma na średnim poziomie, oprócz Behów oczywiście. Obronę można trochę artami, chociaż o 1 podwyższyć.

GiBoN - 2010-02-20 19:23:55

eKadyen napisał:

Gobliny nie są takie kruche, potrafią trochę wytrzymać. Nie powiedziałbym "kruche", tylko "kruchawe"(nie wiedziałem jakiego słowa użyć), bo wytrzymają trochę, ale nie dużo.

Czyli są kruche.

eKadyen napisał:

Ogry mają bardzo dobrą obronę, co do ptaków się zgodzę.

No bez kitu,jak to dobra obronę? 7 to dobra obrona? Reptilion ma większa... Ptak tylko 11, czyli niewiele lepiej...

eKadyen napisał:

Cyklopy, to rzadko się przydają, bo ich siedlisko jest cholernie drogie.

Jako jednostka - strzelec z 6. poziomu jest przydatny i to bardzo, problem w tym, że go zazwyczaj nie mamy albo mamy późno, a co za tym idzie - mało...

eKadyen napisał:

Behemoty, nie są po prostu twarde, one są twarde i mają b. dobry atak, bo obniżają obronę kolejno nieulepszone i ulepszone, o 40% i 80%.

Staty behemoty maja tragiczne, a skill dobry, rozróżniaj to, bo staty czerwonego smoka u ul. jednostki 7. poziomu to niewiele...

eKadyen napisał:

Hp, to każda jednostka twierdzy ma na średnim poziomie, oprócz Behów oczywiście. Obronę można trochę artami, chociaż o 1 podwyższyć.

No hp ma średnie uruk i goblin, słabe ma wilk i cyklop, a wysokie szaman, ptak, oraz behemot. Problem jest z obroną, która stoi tam na bardzo niskim poziomie, nie mieszaj artów, bo to czynnik losowy, którego nie przewidzisz...

Rufus42 - 2010-07-16 20:54:48

Twierdza

Kusznik - 2010-08-07 15:24:21

ja wole twierdze jednak wydaje mi się iż loch jest lepszy:

1. lepsi bochaterowie; choćby deemer
2. do cyklopów trudno dojść nigdy ich nie biore a chimery przynajmniej są szybkie i lataja
3. O wiele od bhm. są lepsze czarne smoki

Baron - 2012-05-12 23:27:19

Raczej wygra Loch ze wzgledu na to ze ma wiecej atakujacych z dystansu oraz harpie i smoki . Moze ponadto zwiekszyc sily przez portal przyzywania nawet o 1 smoka na tydzien a to moze zdecydowac . Ma dobrych bohaterow mocna magie . Jesli uwzglednimy latanie ktore jest tam czesto to juz nie ma co mowic .
Twierdza ma problemy ze zdobywaniem miast . W walce jeden na jeden na polu wszystko zalezy od uzycia behemotow bo obnizaja obrone . Moze tez sie ratowac tym ze smoki sa straszliwie drogie . Ale jest jednak slabsza ...

Xeno - 2012-05-12 23:47:47

Strzelców tyle samo jest... DMG twierdza ma bazowe wyższe...
Mówimy o H3, czy o jakiejś podrubie by Baron?

GiBoN - 2012-05-13 00:35:18

Nie samymi behemotami Twierdza żyje. Na krótkich grach barbarzyńcy mogą zaskoczyć i czy oby nie przeceniasz wagi oblężeń? Zauważ,że np. jak gram z nastawieniem na oblężenie to mogę równie dobrze rozwinąć balistykę i nie ma problemu.

Xeno - 2012-05-13 00:37:44

Twierdza dobrze się spisuje przy oblężeniach, jedna tura katapulta + cyklopi i nie ma murów.

Baron - 2012-05-13 00:45:04

Po pierwsze cyklopow trzeba miec i to ulepszonych a to w srodku gry dopiero . Balistyke rozwinac latwiej ale nawet jak zniszczysz mury to wrog moze cie przytrzymac przy fosie a nie musze mowic ze fosa zadaje straty . Nie tak prosto . A i w innych zamkach tez mozna balistyke rozwinac wiec ten argument nie swiadczy na korzysc twierdzy .

GiBoN - 2012-05-13 00:47:49

A fakt, że z reguły przy mistrz balistyce niszczę bramę w max 2,ewentualnie 3 turze jest dość dobrym argumentem? To, że dość łatwo zniszczyć wieżyczki bez których nie ma większego znaczenia po której stronie jesteś też nie?

Xeno - 2012-05-13 00:50:02

Jak będę miał już cyklopy to na pewno ulepszone. Ulepszenie to śmich nie koszty.
Z resztą nieulepszone tez niszczą mury.

Baron - 2012-05-13 00:55:14

Balistyke mozna wziac w KAZDYM zamku a nie tylko w twierdzy .  Nie rozumiem jaka to ma byc zaleta twierdzy .
Zniszczenie murow nie oznacza jeszcze przejscia fosy bo wrog blokuje dziury i stoisz w fosie dostajac obrazenia . Oprocz murow sa jeszcze oddzialy wroga ...

Cyba nie masz pojecia o kosztach . Ulepszenie cyklopow kosztuje 350 !!! Z 750 na 1100 . Jest koszmarnie drogie zwazywszy na mala korzysc . Bez ulepszenia cyklopy sa niecelne .
Sory ale wyglada na to ze nie znacie gry .

Xeno - 2012-05-13 00:57:51

Dla mnie cena jednostki jest nieistotna, bo zawsze jak mam budynek to ona mi przyrasta i ją wcześniej czy później wykupię.
Chodzi mi zawsze o cenę siedliska. A zniszczenie murów i wież to już jest prawie win, bo bitwa przeistacza się w normalną i jak mamy strzelców lepszych to oni muszą wyjść, a nie my do nich wchodzić...
Baronie na prawdę zastanów się, czy chcesz z nami dyskutować posiadając takie "argumenty".

GiBoN - 2012-05-13 00:59:43

Balistyka nie daje zalety Twierdzy, tylko niweluje jej "wadę". Zauważ, że tylko up jednorożce i chimery jako jednostki są tańsze jako jednostki. Co Ci po murach jeśli musisz wyjść?

Xeno - 2012-05-13 01:02:32

Nie wiem skąd się wziął ci pomysł, że ktoś napisał, że balistykę można mieć tylko w twierdzy. Ja powiedziałem tylko o cyklopach, które są lepsze od balistyki nawet.
A co do oblężenie. Kto ci powiedział, że ja muszę stać w fosie, mogę walczyć w rozbitej bramie i mając jednostki zadające więcej obrażeń, bo twierdza ma rekordowe DMG spokojnie zmuszę cie do wyjścia.

GiBoN - 2012-05-13 01:05:04

Baronie, jeżeli nie masz wystarczającej siły ognia w dystansie/magii to w takiej sytuacji albo wychodzisz, albo jesteś tak miły, że dajesz sobie wyrżnąć wszystkich oddział po oddziale.

Baron - 2012-05-13 01:08:15

To zalezy od preciwnika . A w bramie moze stac tylko jeden i jego mozna blokowac . Inni musza dziurami wchodzic a tam mozna tez ich przytrzymac . Inne zamki tez moga mury rozbic a majac wiecej latajacych i strzelajacych moga strzelac i wleciec do zamku wejsc przez barme rowniez . Przypomne ze nie mowimy o tym czy twierdza moze zdobyc zamek tylko ze ma trudniej niz inni...

GiBoN - 2012-05-13 01:10:16

I nie ma jakoś szczególnie trudniej. To, że mam trzy oddziały latające nie znaczy, że mam je posłać na rzeź, bo przelecą przez mur...